#ANONIEM | maandag 2 april 2018 @ 17:49 | |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Bahrein ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2018 17:57:42 ] | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 17:52 | |
^dit idd. | ||
Themeparktommy | maandag 2 april 2018 @ 18:03 | |
Je zou bijna vergeten dat deze zondag weer een race is ![]() | ||
Yashaaaaa | maandag 2 april 2018 @ 18:30 | |
Ooooh en het is al maandag ipv zondag dus nog sneller weer race ![]() | ||
GM78 | maandag 2 april 2018 @ 19:03 | |
En tenminste op een fatsoenlijk tijdstip ![]() Bord op schoot(lees vette hap) en genieten maar ![]() | ||
sasquatsch | maandag 2 april 2018 @ 19:19 | |
Het is niet onverklaarbaar. Het gast om meer dan alleen snelheid. Geluids- en fijnstofoverlast voor omliggende dorpen zijn de belangrijkste reden om de snelheid hier op 100 km/uur te houden. | ||
Geralt | maandag 2 april 2018 @ 19:23 | |
17:10 uur is geen fatsoenlijk tijdstip. 16:00 beginnen, 18:00 klaar. Tijd genoeg om naar huis te gaan om te eten of om te besluiten dat de avond toch al naar de kloten is en daar waar je gekeken hebt wat eten te regelen en nog ff te blijven. Dit is echt weer zo een kuttijd. Dan moet je haast wel thuisbezorgd inschakelen als je wat volk over de vloer hebt. En als je in de kroeg gaat kijken dan kan je pas na 19:00 uur eten; eik na 20:00 uur pas omdat nabeschouwing. ![]() | ||
potjecreme | maandag 2 april 2018 @ 19:27 | |
Grote pan soep maken. | ||
Geralt | maandag 2 april 2018 @ 19:28 | |
Ik ga toch geen soep eten bij een F1 race ![]() Dan steek ik liever na de race de Weber in de hens om er wat vlees op te tiefen. ![]() | ||
potjecreme | maandag 2 april 2018 @ 19:37 | |
![]() Vooraf of na de race. Vlees grillen was mijn eerste gedachten maar wist niet of je dat wel zou willen. Soep kan een dag van te voren al klaar gemaakt worden. Is alleen opwarmen. Voor de race en daarna lekker snacken tijdens en na de race. | ||
Pagan | maandag 2 april 2018 @ 20:19 | |
Kaasplankje/tapas en een mooie trappist erbij. ![]() | ||
Geralt | maandag 2 april 2018 @ 20:23 | |
Nee dat kan niet; dan is de kwalificatie namelijk en zit je met hetzelfde probleem ![]() | ||
Sked | maandag 2 april 2018 @ 20:25 | |
Het is maar goed dat de race pas om 17:10 begint, want ik moet eerst Parijs - Roubaix kijken | ||
opgebaarde | maandag 2 april 2018 @ 20:39 | |
Mijn idee. Mar dan moeten wij nog wel ergens een kwartiertje/half uurtje vandaan toveren want de verwachte finish van PR is 17:27 Ik ga de F1 met een x aantal minuten vertraging kijken. Ik durf er gewoon voor uit te komen | ||
Sked | maandag 2 april 2018 @ 20:40 | |
Het wordt mooi weer, dus ze kunnen lekker stevig doorkoersen ![]() | ||
franklop | maandag 2 april 2018 @ 20:41 | |
wind in de rug en alles | ||
opgebaarde | maandag 2 april 2018 @ 20:42 | |
Ah goed punt. Aan de andere kant ook heel erg jammer ![]() | ||
SnowOokami | maandag 2 april 2018 @ 21:41 | |
TV buiten zetten, Weber erbij... zo moeilijk is het niet. | ||
Peterselieman | maandag 2 april 2018 @ 21:46 | |
En het stoeltje mag hij vast wel van Alonso lenen | ||
Monolith | maandag 2 april 2018 @ 21:52 | |
Volgens Weeronline wordt het zondag 18 graden dus dat kan prima dan. ![]() | ||
ESF1Gamer | dinsdag 3 april 2018 @ 07:36 | |
Lente en raceweek | ||
fathank | dinsdag 3 april 2018 @ 07:51 | |
Ja 18:00 moeten de piepers wel op tafel anders wordt geralt knorrig. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 3 april 2018 @ 08:27 | |
Het liefst volledig doorgekookte aardappels met worteltjes en een klein stukje vlees met veel te slappe jus. | ||
Metalfreak | dinsdag 3 april 2018 @ 08:47 | |
Je bedoelt 20? ![]() | ||
potjecreme | dinsdag 3 april 2018 @ 09:10 | |
Is het om 17 uur nog steeds 18/19 graden? | ||
Sjemmert | dinsdag 3 april 2018 @ 09:17 | |
TR gezet. | ||
Nattekat | dinsdag 3 april 2018 @ 09:24 | |
TR weggegooid omdat ik hetzelfde overweeg. | ||
Rossdale | dinsdag 3 april 2018 @ 09:29 | |
Als je de verwarming hoog genoeg zet wel | ||
Rossdale | dinsdag 3 april 2018 @ 09:32 | |
Dat is na 20 minuten racen. Eerste ronde spanning is voorbij en het is dan wachten tot de pitstops. Ik zou gewoon even voor de finish van PR overschakelen. De kans dat je in ronde 12 - 13 van de race iets mist is klein | ||
Sjemmert | dinsdag 3 april 2018 @ 09:33 | |
![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2018 @ 10:03 | |
Wat voor een autorace is Parijs - Roubaix? | ||
jpjedi | dinsdag 3 april 2018 @ 10:17 | |
Dit dus, perfecte tijd. | ||
bloodymary1 | dinsdag 3 april 2018 @ 10:18 | |
![]() | ||
Monolith | dinsdag 3 april 2018 @ 13:53 | |
Motorrace met onboard camera's en fietsers als toegevoegde hindernis. | ||
daNpy | dinsdag 3 april 2018 @ 14:59 | |
's Middags lasagne maken, net voor de race in de oven gooien. Tijdens de race eruit pakken (is toch saai aangezien je in mag halen) en iedereen kan eten ![]() Edit: of gewoon de grill aan idd. | ||
Zorro | dinsdag 3 april 2018 @ 15:32 | |
Een race uitgesteld kijken, dat doe je toch niet? Dan heb je geen live timing en een race zonder LT is maar een halve race. | ||
SnowOokami | dinsdag 3 april 2018 @ 15:34 | |
Ik baal eigenlijk dat ze die interval info onderin wat soberder hebben gemaakt (die info komt nu links in de balk weleens langs). Geen zin om een extra app erbij te hebben. | ||
Nattekat | dinsdag 3 april 2018 @ 15:43 | |
Ik betaal ervoor ![]() De website werkt alleen niet, dat is kut, maar de app is veel beter. | ||
sasquatsch | dinsdag 3 april 2018 @ 15:58 | |
Dit blijkt toch geen 1 april grap te zijn, maar wordt serieus door Liberty overwogen. https://twitter.com/tgruener/status/981129710129373189 Edit: Waarom werkt het embedden niet? ![]() | ||
opgebaarde | dinsdag 3 april 2018 @ 16:01 | |
Dit En hulde dat je dit nog netjes en rustig zegt. | ||
Bonobo11 | dinsdag 3 april 2018 @ 16:02 | |
Ik vreesde het al. Fanboost en reverse grid is niet meer ver | ||
daNpy | dinsdag 3 april 2018 @ 16:05 | |
De jeugd heeft toch al geen interesse in autos. En kunnen blijkbaar geen 1.5 uur iets passiefs doen zonder verveling/afleiding. | ||
ChatGirl | dinsdag 3 april 2018 @ 16:05 | |
| ||
sasquatsch | dinsdag 3 april 2018 @ 16:07 | |
Dat probeerde ik dus ook, maar kreeg steeds een foutmelding. | ||
ChatGirl | dinsdag 3 april 2018 @ 16:30 | |
F1 krijgt ook een mascotte ![]() ![]() ![]() https://www.formula1.com/(...)ken-f1-festival.html | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2018 @ 16:30 | |
1 april met verlengsnoer toch? | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2018 @ 16:33 | |
De post van Liberty over dat ze F1 gaan aanpakken lijkt me meer dan duidelijk dat dit ook gewoon echt is. Daar kun je zwaar tegen gaan ageren, maar veranderingen zullen toch nodig zijn. Als het allemaal precies hetzelfde blijft, gaat F1 op den duur dood. | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2018 @ 16:34 | |
Kijk eens naar de datum van de bron | ||
Nattekat | dinsdag 3 april 2018 @ 16:35 | |
Dit soort Amerikaanse onzin gaat geen reet helpen. | ||
Smacked_Actor | dinsdag 3 april 2018 @ 16:37 | |
Vreten wat de pot schaft. Ben nu al hitsig van die Axel.. ![]() ![]() | ||
SnowOokami | dinsdag 3 april 2018 @ 16:57 | |
? | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2018 @ 17:08 | |
Mwah, ik denk dat je dat te snel zegt. Ik doe even de aanname dat Liberty niet zonder gedegen onderzoek geld er tegen aan smijt. | ||
tralalala | dinsdag 3 april 2018 @ 17:18 | |
Bernie ![]() ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 3 april 2018 @ 17:29 | |
Sowieso is het niet Amerikaans. In Nascar en IndyCar zie je dit normaal gesproken niet. Eerder in Europese GT klassen zoals de Blancpain GT Series. | ||
Nattekat | dinsdag 3 april 2018 @ 17:30 | |
"Het werkt bij Amerikaanse sporten, dus hier vast ook" | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 april 2018 @ 17:33 | |
Als je dat echt geloofd, in combi met het geld dat Liberty er in steekt, ga ik je ook van niks anders overtuigen. | ||
SnowOokami | dinsdag 3 april 2018 @ 18:13 | |
Nattepoes is gewoon zwaar anti-amerikaans, net als menig persoon hier. Maar je hebt wel gelijk dat de F1 niet heel lang meer leeft, maar denk persoonlijk dat de evolutie in de automotive industrie de doodsteek voor de F1 gaat zijn en niet het "spektakel" rondom de F1. Ik denk dat we in 2030 alleen nog maar elektrische auto's in de showroom hebben en de FE bestaat al... dus ja. Of ze stappen van het concept af dat de F1 gebruikt wordt voor de automotive evolutie of ze gaan dood en niet vanwege de randzaken. | ||
Fer | dinsdag 3 april 2018 @ 18:28 | |
Beter passen ze de regels aan, zodat we weer naar een sprintrace van 1,5 uur kunnen kijken, ipv dat lauwe gedoe op zondag. Ondanks alles kijken we inmiddels steeds vaker naar een echte endurance race, tyre/fuel/engine saving tot het einde. | ||
opgebaarde | dinsdag 3 april 2018 @ 18:32 | |
Ik begrijp niet zo goed waarom men massaal negatief op het idee reageert. 3 ipv 2 races elk weekend :poundit: Hierbij mag je mij uitschelden. Laat niks je weerhouden, zeker fatsoen niet | ||
Monolith | dinsdag 3 april 2018 @ 18:32 | |
Ik vind de VS om veel redenen een prachtig of in ieder geval interessant land, maar met de ADHD benadering van sport daar heb ik echt helemaal niets. | ||
SnowOokami | dinsdag 3 april 2018 @ 18:44 | |
Ben 2x in de VS geweest en inderdaad het was interessant maar ik kreeg het gevoel alsof ze daar al hun top hadden bereikt en dat ze nu stagnant zijn of zelfs achteruit gaan. Dat overdreven gedoe helpt inderdaad ook niet. | ||
Mansjester | dinsdag 3 april 2018 @ 19:05 | |
Eigenlijk is het raar dat f1 groter is dan moto gp (volgens mij is dat zo) Het is best een saaie kutsport waar amper wat spannends gebeurd | ||
maniack28 | dinsdag 3 april 2018 @ 19:32 | |
Zeiken over een film die anderhalf uur duurt? Man, alle films duren tegenwoordig twee uur en de meesten kunnen ook in 40 minuten... wat een vergelijking | ||
daNpy | dinsdag 3 april 2018 @ 21:14 | |
Alleen een echte endurance race duurt ook lang en geen 1,5 uur. Dus graag gewoon volle polle naar het einde en geen dom gedoe net als Rai vorig jaar... als je weinig tankt val je maar uit. Omdat inhalen moeilijk is nemen ze het risico gewoon en halen dan nog een podium. Dat heeft niks met racen te maken. | ||
Geralt | woensdag 4 april 2018 @ 00:01 | |
Bedankt voor het aanbod. Maar ik kijk wel link uit; ben net weer unbanned ![]() ![]() | ||
SnowOokami | woensdag 4 april 2018 @ 00:01 | |
![]() | ||
Geralt | woensdag 4 april 2018 @ 00:02 | |
Vuile klootzak ![]() | ||
Geralt | woensdag 4 april 2018 @ 00:03 | |
Zo. Sprintrace op zaterdag, een heuse mascotte, alles een uur en 10 minuten later, man man man ![]() Ik begin Bernie nu toch wel een beetje te missen ![]() | ||
SnowOokami | woensdag 4 april 2018 @ 00:03 | |
![]() | ||
Geralt | woensdag 4 april 2018 @ 00:04 | |
Voor we het weten moet elke F1 coureur verplicht een hysterisch wijf nemen en dan victory lane en een fles lauwe melk en zo een krijsend wijf erbij. Nee dat gaat tof worden. ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 4 april 2018 @ 00:06 | |
Als kiespijn. | ||
Fer | woensdag 4 april 2018 @ 00:44 | |
En een b-sterretje dat superdramatisch het volkslied vertolkt. | ||
opreis | woensdag 4 april 2018 @ 05:56 | |
Iedereen weer drama maken om niets. De halo heeft me lang niet zo erg gestoord als verwacht. Die gridgirls geen moment gemist en ook die 10min verschuiving kan me aan me reet roesten. | ||
mikieu | woensdag 4 april 2018 @ 06:16 | |
Die halo heb je weinig erg in, maar de onboards zijn toch echt wel veschrikkelijk geworden. De rest boeit me ook niet. | ||
Meike26 | woensdag 4 april 2018 @ 07:47 | |
Oh wat ik deze reactie graag naar 2011/2012 willen quoten en kijken hoe de 2011 Geralt hierop had gereageerd ![]() | ||
Geralt | woensdag 4 april 2018 @ 08:22 | |
![]() | ||
GM78 | woensdag 4 april 2018 @ 08:56 | |
Ik verwacht ook dat de f1 behoorlijk gaat veranderen in de toekomst. Ze willen meer kijkers in Amerika, en die lopen op het moment nog niet echt warm voor de f1. Wat ook niet zo raar is, aangezien f1 in vergelijking met veel Amerikaanse sporten best wel saai is. Voetbal is één van de populairste sporten in de wereld, behalve in Amerika, daar vinden ze het maar een saaie sport. Ik verwacht dus eigenlijk in de toekomst veel meer spanning en sensatie in de f1. Zal misschien wennen worden, maar uiteindelijk is het iets wat we eigenlijk allemaal wel willen | ||
HansvanOchten | woensdag 4 april 2018 @ 09:02 | |
De sprintrace kan nog wel interessant worden. Laten we eerlijk zijn, voor de kwalificatie is ook alleen de laatste stint interessant. Wie maakt het uit of er een sauber voor of achter een williams danwel STR staat. | ||
Weltschmerz | woensdag 4 april 2018 @ 09:04 | |
Formule1 is nooit een sprintrace geweest. De race afstand is te groot, dan komt er vanzelf een element in van concessies doen om de eindstreep te halen. Dat is altijd zo geweest en moet ook zo blijven. Liberty snapt er gewoon niks van. Uiteraard willen ze de aandacht van de kijker maximaal uitmelken, dus gaan ze zoals alle commerciele tv voor het voortdurende zesje waardoor iedereen ingeschakeld blijft. Positieve uitschieters moeten daaraan opgeofferd. Daarin kun je niet te ver gaan want dan vervreemd je het van wat het was en dus van de bestaande fans. Je kunt het voetbal ook zo veranderen dat je basketball uitslagen krijgt maar dan is het geen voetbal meer, als je 60 inhaalacties hebt voor de podiumplekken dan zit je echt niet meer op het puntje van je stoel. Formule 1 kabbelt naar de grote momenten toe, of die blijven uit, of het explodeert in een gekkenhuis, meestal bij regen. Het een kan niet zonder het ander, zonder teleurstellende races en fases ook geen sensationele races en fases. Dat er slechts 1 tot 4 teams kans maken op de overwinning hoort ook bij de sport. Als je het technisch teveel gaat vervlakken is het geen F1 meer. Het is typisch Amerikaans om te denken dat het om het merk F1 gaat, los van de inhoud. Maar dat werkt niet als de inhoud het merk heeft gemaakt. Als Ferrari en Mercedes eruit stappen en een nieuwe klasse oprichten, dan wordt dat gewoon de F1 ook al mag die niet zo heten. | ||
Sinister-D- | woensdag 4 april 2018 @ 09:08 | |
die is er toch al..... ![]() | ||
manny | woensdag 4 april 2018 @ 10:11 | |
Kijk wel uit naar dit weekend. Hopelijk kan Red bull zich echt gaan mengen in de strijd om de winst. Ben helaas bang voor weer een relatief saai seizoen en vechten om de 3e / 4e plek voor Max. | ||
Geralt | woensdag 4 april 2018 @ 10:39 | |
Ze zitten er dit jaar in elk geval korter op dan vorig jaar. Ik voorspel 6 GP overwinningen voor Red Bull verdeeld over Max en Ricciardo ![]() | ||
nils7 | woensdag 4 april 2018 @ 11:02 | |
Ik denk dat Liberty met continentale kampioenschappen gaat komen. Ze wilden alles al gaan bundelen per regio. Daarnaast wellicht een motoren kampioenschap, zou het wel interessanter maken voor onafhankelijke fabrikanten. | ||
King_Merc | woensdag 4 april 2018 @ 11:26 | |
dat zo,n motoren kampioenschap er nog niet is.. | ||
trein2000 | woensdag 4 april 2018 @ 11:33 | |
Ik ben het helemaal met je eens. Maar, ik denk ook dat het die amerikanen nog wel een keer goed misgaat. De teams pikken ook niet alles. en de Teams zijn F1 (samen met de fans) niet liberty. | ||
Pagan | woensdag 4 april 2018 @ 13:02 | |
Geer en Goor die samen het Wilhelmus verkrachten. ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 13:11 | |
Is er wel. In LMP1 mag je totaal zelf bepalen wat de motor is, tot maximaal 5,5L inhoud. De rest is volledig vrij, maar als autofabrikant moet je wel een hybride component hebben. Helaas heeft F1 te veel marketingpower om en is zo'n formule niet goedkoop, dus kiezen fabrikanten op dit moment liever voor F1. Oh en Mercedes heeft nog steeds het trauma van 1999 nog niet verwerkt ![]() | ||
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 4 april 2018 @ 15:20 | |
Behalve toen er nog getankt werd, natuurlijk. ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 4 april 2018 @ 15:21 | |
Zelfs toen werd er brandstof bespaard. | ||
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 4 april 2018 @ 15:26 | |
Er werd zo min mogelijk meegenomen om zo hard mogelijk te kunnen rijden. En er werd inderdaad wel eens een gokje genomen. | ||
ChatGirl | woensdag 4 april 2018 @ 15:31 | |
![]() De Lastname broers zijn er ook weer bij ![]() | ||
Rossdale | woensdag 4 april 2018 @ 15:39 | |
Ik ben voor! ![]() | ||
ChatGirl | woensdag 4 april 2018 @ 15:41 | |
Of Dries in z'n gele zwembroek | ||
Monolith | woensdag 4 april 2018 @ 16:29 | |
Geer en Goor die samen Dries verkrachten lijkt me dan wel weer humor. | ||
#ANONIEM | woensdag 4 april 2018 @ 19:29 | |
![]() | ||
Metalfreak | woensdag 4 april 2018 @ 19:39 | |
Maar ik denk dat Amerikanen gewoon F1 nooit interessant gaan vinden, al laat je elke ronde een auto ontploffen... Je kunt ze moeilijk gaan verplichten om te gaan kijken. Net zoals Indycar en Nascar hier in Europa niet aan slaat, hoe spectaculair het ook is... | ||
BadderHaring | woensdag 4 april 2018 @ 19:40 | |
Misschien als er nitroboosts worden toegevoegd? | ||
Metalfreak | woensdag 4 april 2018 @ 19:42 | |
Nee, ook dan niet, andersom werkt dat ook niet. Geen mens in Europa die American Football boeiend vindt, maar de Amerikanen leven ervoor. | ||
BadderHaring | woensdag 4 april 2018 @ 19:46 | |
Het is heel simpel, Amerikanen houden alleen van sporten waar Amerikanen goed in zijn en waarbij ze het idee hebben dat ze ze zelf hebben uitgevonden. | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 19:58 | |
En dat geldt niet voor ieder ander land? Schaatsen boeit ook niemand buiten Nederland. | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 20:08 | |
En wat een verrassing, beide Toro Rosso's hebben alweer nieuwe motoren nodig ![]() | ||
BadderHaring | woensdag 4 april 2018 @ 20:14 | |
In Noorwegen, Korea en Japan zijn ze het niet met je eens. | ||
Hanschje | woensdag 4 april 2018 @ 20:16 | |
TR bedoel je, en een nieuw setje is nog geen verloren seizoen. Ook Bottas heeft nieuwe onderdelen 😋 | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 20:18 | |
Relatief gezien is schaatsen ook daar een kleine sport. Overigens zijn er buiten de VS ook veel fans van typische Amerikaanse sporten. | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 20:21 | |
Nee, ik bedoel Red Bull. Zij betalen ten slotte voor het Honda-avontuurtje. | ||
Fer | woensdag 4 april 2018 @ 20:26 | |
Omgekeerd bedoel je. | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 20:28 | |
Red Bull betaalt voor Toro Rosso, en gaan dus flink wat prijzengeld mislopen. | ||
Fer | woensdag 4 april 2018 @ 20:35 | |
Alsof die Torro Rosso met een Renault motor in de punten zou vallen. Dan moeten ze eerst Williams, Haas, Renault en McLaren en Force India voorbij. Daarbij, het zijn rijdende testbanken. | ||
Peterselieman | woensdag 4 april 2018 @ 20:37 | |
Als het chassis nog wat beter wordt gaan ze meedoen voor de punten | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 20:42 | |
53 stuks vorig jaar. | ||
Meike26 | woensdag 4 april 2018 @ 20:44 | |
Dat laatste dus ! Kijk naar waar Honda, of nee McLaren, de afgelopen 3 jaar mee heeft geworsteld en wat ze bij STR nu al gedaan hebben gekregen? Testbankjes inderdaad en ik geloof meer in de gedrevenheid van Honda nu dan het Renault van de afgelopen 2/3 jaar met achterhouden van updates en blijven hameren op betrouwbaarheid.. We zijn pas 1 race ver, maar ik durf hem wel aan, STR gaat het Renault en McLaren nog lastig maken ! En ik blijf hopen op Williams die de overstap naar Honda durven te maken. Het zou ze goed passen ! | ||
Montelly | woensdag 4 april 2018 @ 21:29 | |
Hoorde dat Bahrein echt een Verstappen circuit is. | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 21:30 | |
Quoten voor het nageslacht. | ||
aesop | woensdag 4 april 2018 @ 23:02 | |
Honda heeft een vrijbrief van RedBull om komend seizoen de motor door te ontwikkelen. Volgend jaar gaat RedBull daar de vruchten van plukken. | ||
Mavcovic | woensdag 4 april 2018 @ 23:29 | |
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Ferrari, Mercedes en Renault gaan klagen over dat Torro Rosso elke race 10-50 grid penalties pakt om die Honda te upgraden ![]() | ||
Hanschje | woensdag 4 april 2018 @ 23:39 | |
Achteraan is achteraan. En volgens mijn zijn de nieuwe regels zo dat degene die als eerste achteraan staat en de volgende zoveel straf krijgt dat die ook achteraan staat de eerste voor de laatste staat. | ||
trein2000 | woensdag 4 april 2018 @ 23:43 | |
![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 4 april 2018 @ 23:47 | |
Ik zou het wel OK vinden dat als de achterste 50 plekken straf krijgt, hij op de 70e plek moet gaan staan. In Monaco heb je dan waarschijnlijk al een halve ronde achterstand. Wel wat lastig om dan het groene licht te zien, maar dan zwaait een marshal maar met een groene vlag als het licht op groen gaat. Of je kunt het koppelen aan de lichten langs de baan natuurlijk. | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 23:48 | |
Vervang Red Bull door McLaren en je had hetzelfde in 2014 kunnen zeggen. | ||
Peterselieman | woensdag 4 april 2018 @ 23:50 | |
mja, dan moet je de medische auto in de eerste ronde inhalen. Ook niet echt veilig. Dat geeft al problemen als het ding stilstaat ![]() | ||
Pagan | donderdag 5 april 2018 @ 00:02 | |
Oops! | ||
SiGNe | donderdag 5 april 2018 @ 05:21 | |
Zou wel slim zijn om het jaar te gebruiken om de motor goed te testen. Nadeel is alleen dat er in 2021 weer een nieuwe motor komt dus Red Bull kan er hoogstens 2 jaar de vruchten van plukken. | ||
aesop | donderdag 5 april 2018 @ 07:58 | |
Nee, want McLaren was zelf ongewild de rijdende testbank. RedBull heeft daarvoor een apart team. | ||
SnowOokami | donderdag 5 april 2018 @ 10:43 | |
Ik denk dat er weinig gaat veranderen tov. de huidige motor. Misschien wat meer gestandaardiseerde systemen maar voor de rest blijft er gewoon een turbo, MGU-H en K opzitten. | ||
tralalala | donderdag 5 april 2018 @ 16:50 | |
Monaco doet niet aan die zielige grid girl ban mee. ![]() ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 5 april 2018 @ 16:58 | |
Dat zeg ik dus. Ze offeren 2018 gewoon op. En dat kost ze een hoop geld. Overigens hebben Mercedes, Ferrari en Renault geen 'testbanken' nodig gehad. | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 5 april 2018 @ 17:05 | |
Waarom zouden ze dat doen? Mogen ze zelf ook. ![]() | ||
JayHovah | donderdag 5 april 2018 @ 17:10 | |
Alleen al voor zijn onboards en interviews zou Liberty Kimi een contract vvor het leven moeten geven:
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 5 april 2018 @ 17:26 | |
Saaie lui altijd die zo antwoorden ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2018 17:26:59 ] | ||
Smacked_Actor | donderdag 5 april 2018 @ 18:08 | |
Idd, tokkie gedrag en komt ook niet bepaald intelligent over maar ja, als niks je interesseerd houdt het snel op natuurlijk. ![]() | ||
opgebaarde | donderdag 5 april 2018 @ 18:45 | |
Raikonnen is een baas, absolute baas. Prachtig zo’n figuur. Hoe meer karakters, de beter het is. | ||
Smacked_Actor | donderdag 5 april 2018 @ 18:51 | |
Dat is dan wel weer zo. | ||
Monolith | donderdag 5 april 2018 @ 18:51 | |
![]() | ||
Peterselieman | donderdag 5 april 2018 @ 18:53 | |
Echt wel ![]() Hij is een enorme droogkloot en stiekem veel aardiger dan iedereen denkt | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 5 april 2018 @ 20:34 | |
Hij komt op mij altijd een beetje simpel over.... | ||
Fer | donderdag 5 april 2018 @ 20:50 | |
Het voorstel van de Fia was een single turbo + kers. De teams hebben een tegenvoorstel gedaan, weet jij wat daar in staat? Ik vermoed een standaard turbo/mgu-h, maar zie nergens de geruchten hierover. | ||
Fer | donderdag 5 april 2018 @ 20:56 | |
En daar is Torro Rosso ook voor. Niet alleen om jonge rijders klaar te stomen, maar ook voor nieuwe monteurs, ontwerpers, leveranciers noem maar op. Oefenen en evalueren of ze geschikt zijn om door te gaan naar het topteam. Je moet op de langere termijn kijken van Redbull. Daarnaast met het uitlenen van Sainz, vooruitgang van Renault en McLaren zou hetzelfde puntenaantal van 2017 halen sowieso niet meer haalbaar zijn. | ||
Fir3fly | donderdag 5 april 2018 @ 20:58 | |
... Omdat men dus met een baggermotor rijdt... | ||
SnowOokami | donderdag 5 april 2018 @ 21:28 | |
Nee geen idee, ik dacht dat het voorstel van de Fia een twin turbo + kers was trouwens? Dacht dat Mercedes en Renault tegen het afschaffen van de MGU-H waren, ergens vorig jaar gelezen ![]() Twin turbo klinkt logisch toch? Dan hef je (grotendeels) de turbo lag op die nu wordt afgevangen door de MGU-H. Van mij mogen ze al die onzin regels ook maar eens loslaten... zoals dat je nokkenassen moet hebben en 4 kleppen per cilinder en geen variabele kleptiming. ![]() | ||
Fer | donderdag 5 april 2018 @ 21:39 | |
Nee vreemd genog niet. https://www.fia.com/news/(...)wer-unit-regulations Maar Renault en Mercedes willen heel graag vasthouden aan de MGU-H en hebben inmiddels een tegenvoorstel gedaan, maar wat dat precies is, is geheim. Grootste klacht van Mario Illien (van Ilmor en grondlegger van Mercedes HPE in Brixworth) is dat iedere gevonden verbetering in het verbrandingsproces een complete redesign vereist van de motor EN de turbo+mgu-h. Iets wat te duur is voor een kleine speler als Ilmor. Daarom vermoed ik dat ze een standaard turbo/mgu-h voorstellen, waar dan iemand iets aan mag veranderen. | ||
zoem | donderdag 5 april 2018 @ 21:41 | |
Het live-topic voor de GP van Bahrein is bij dezen geopend: F1 / [Live] Formula 1 2018 Gulf Air Bahrain Grand Prix #8 | ||
Bonobo11 | donderdag 5 april 2018 @ 22:12 | |
Kimi doesn't care, he does what he wants
[ Bericht 0% gewijzigd door Bonobo11 op 05-04-2018 23:09:50 ] | ||
Whiskers2009 | donderdag 5 april 2018 @ 22:39 | |
Waarom dan? Er is morgen om 13:00 uur pas een eerste vrije training... | ||
Nattekat | donderdag 5 april 2018 @ 22:47 | |
'pas'. Dit is een prima moment om hem te openen, en anders was het morgenochtend vroeg gebeurd. Gewoon mooi op tijd. | ||
Whiskers2009 | donderdag 5 april 2018 @ 22:49 | |
Er is nu weinig "live" + het werkt dubbelposts in de hand. Ik vind het dus niet erg handig. Maar jullie gaan erover, dus ik leg me er wel bij neer. | ||
Nattekat | donderdag 5 april 2018 @ 22:51 | |
Dit geeft daar een kans om alvast een beetje vooruit te kijken naar de eerste sessies, terwijl hier alles gewoon door blijft gaan. Niks dubbel, dat komt later pas. | ||
#ANONIEM | donderdag 5 april 2018 @ 22:51 | |
En als ik dan een keer op tijd ben krijg ik een klaagzang dat het nog geen Raceweek is ![]() | ||
Nattekat | donderdag 5 april 2018 @ 22:52 | |
Jij was gewoon te vroeg ![]() | ||
zoem | donderdag 5 april 2018 @ 22:55 | |
Om verschillende redenen • Het is een topic waarin het hele raceweekend besproken kan worden, van het eerste voorprogramma tot het laatste naprogramma • Overdag ben ik aan het werk, dus dan kan ik niet garanderen dat ik er dan op tijd bij ben. • Intern hebben we de afspraak om op z'n vroegst de avond voor FP1 de livereeks te openen en de reeks op zijn laatst de ochtend na de race te sluiten. Daar zit wat speling in, maar dat is de richtlijn. | ||
Whiskers2009 | donderdag 5 april 2018 @ 23:02 | |
Ok, dank voor je antwoord! ![]() Vind het nog steeds niet handig, maar dat terzijde ![]() | ||
Geralt | vrijdag 6 april 2018 @ 00:06 | |
Josef Leberer is het hele multi21 debacle vergeten? Dat mag toch gerust gezien worden als zegmaar een soort van gentlemen's agreement niet? | ||
Geralt | vrijdag 6 april 2018 @ 00:07 | |
En het moge duidelijk zijn dat Vettel daar dus overduidelijk NIET 100% "to rely on" was zegmaar. | ||
nils7 | vrijdag 6 april 2018 @ 07:52 | |
Ge bent een killer of ge bent ut nie. Vettel is 4x WK en helaas Webber 0 | ||
BadderHaring | vrijdag 6 april 2018 @ 08:01 | |
Vettel is ook gewoon een veel betere coureur. Niet goed genoeg en veel te aardig. | ||
Wuwwa | vrijdag 6 april 2018 @ 10:47 | |
![]() Ocon heeft de benen van een Auschwitz-overlever | ||
BadderHaring | vrijdag 6 april 2018 @ 10:49 | |
Bizar inderdaad. | ||
Peterselieman | vrijdag 6 april 2018 @ 10:50 | |
WTF. Dat kan toch niet gezond zijn? | ||
sasquatsch | vrijdag 6 april 2018 @ 10:50 | |
Dat lijkt imho alleen maar zo. Wat je ziet zijn spieren en een groot deel van het bovenbeen is niet te zien door de tafel en de broek. Edit: En mocht het wel zo zijn, dan komt dat misschien doordat hij geboren is met klompvoeten? Dan zijn je benen ook erg dun, maar kunnen erg gespierd zijn (zoals bij FalKo Zandstra). | ||
Wuwwa | vrijdag 6 april 2018 @ 10:55 | |
![]() | ||
Zipportal | vrijdag 6 april 2018 @ 11:03 | |
Ik haat die F1 Ziggo reclames op de radio. | ||
fathank | vrijdag 6 april 2018 @ 11:10 | |
iedere kilo extra is er 1 teveel zeker met zijn lengte is hij al in het nadeel. | ||
Rossdale | vrijdag 6 april 2018 @ 11:19 | |
Vettel denkt alleen aan Vettel, daarnaast is RBR ook zo'n giga kruiwagen voor hem geweest. Ik ben blij dat het bij Ferrari nu zonder dat team om hem heen het ook gewoon niet zo gemakkelijk af gaat. Niet alleen Multi 21, maar ook het feit dat Webber zijn voorvleugel van zijn wagen werd geschroefd om hem aan Seb te geven omdat hij stampij stond te maken bij Marko en Horner ![]() | ||
franske19 | vrijdag 6 april 2018 @ 11:48 | |
Gaan geruchten over een budget cap voor de teams. | ||
BadderHaring | vrijdag 6 april 2018 @ 11:57 | |
Daar gaan de grote jongens nooit mee akkoord, lijkt me? Overigens gaan die geruchten al sinds halverwege vorig jaar. Dus dat je dat nu pas oppikt is wel bijzonder. [ Bericht 10% gewijzigd door BadderHaring op 06-04-2018 12:07:50 ] | ||
Adrie072 | vrijdag 6 april 2018 @ 12:25 | |
F1 presenteert toekomstplannen: Meer geluid, meer inhaalacties en een beperkt budget De Formule 1 heeft vandaag de plannen gepresenteerd voor de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2021 moeten de motoren goedkoper, eenvoudiger en luider worden en moet de raceklasse een stuk spectaculairder worden. Tim Engelen 06-04-18, 11:52 Daarnaast wordt er een gelimiteerd budget ingevoerd. Hoewel de Formule 1 de hoogte niet bekend maakt, gaan de geruchten dat deze rond de 150 miljoen dollar per jaar komt te liggen. Ruim onder de budgetten van de grootmachten Mercedes en Ferrari, die daar logischerwijs fel op tegen zijn. Om de kosten te drukken moet de motor eenvoudiger worden. Ook moeten de nieuwe regels ervoor zorgen dat nieuwe leveranciers, zoals Aston Martin en Cosworth, in de koningsklasse van de autosport willen stappen. Libery Media, de eigenaar van de Formule 1, wil ook dat het prijzengeld eerlijker verdeeld wordt. Force India werd de afgelopen twee jaar vierde in het constructeurskampioenschap, maar krijgt een laag geldbedrag. Dat moet veranderen zo vindt de Amerikaanse eigenaar. Liberty wil dat de races spectaculairder worden, met meer inhaalacties en gevechten op de baan. Dat moet echter zonder dat het dna van de Formule 1 wordt aangetast. Er blijft dus een verschil in de aerodynamica, motor en andere technische zaken tussen de auto's, maar gebieden 'die niet relevant zijn voor de fans', moeten worden gestandaardiseerd. Het is nu wachten op de reactie van Ferrari, want vooral de budgetcap zal een doorn in het oog van de Italiaanse formatie zijn. Sergio Marchionne, president van Ferrari, kondigde eerder al aan uit de Formule 1 te stappen als de plannen hem niet zouden bevallen. Een dreigement dat serieus genomen dient te worden volgens onder andere Bernie Ecclestone en Toto Wolff. https://www.ad.nl/formule(...)rkt-budget~a80ee736/ | ||
sasquatsch | vrijdag 6 april 2018 @ 12:32 | |
Liberty heeft de plannen voor 2021 en verder aan de teams gepresenteerd en daar is een budget cap onderdeel van. Net zoals het afschaffen van de MGU-H en andere verdeling van het prijzengeld. Ik voel een nieuwe versie van de FISA-FOCA war aankomen ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 12:45 | |
Wat een slappe hap weer zeg. Totaal niets concreets, en alleen maar vage aspiraties zonder onderbouwing hoe die te bereiken. Het is net alsof ik een manifest van een populistische politieke partij aan het lezen ben ![]() Alleen al het idee dat dingen die 'niet interessant voor de fans' zijn gestandaardiseerd zouden moeten worden. Wie zijn in hemelsnaam die zogenaamde fans en hoe komt men er achter wat zij interessant vinden en wat niet? Gaan we een enorm referendum houden ofzo ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 6 april 2018 @ 12:45 | |
Vergaande geruchten dat RIC naar Ferrari gaat volgend jaar. https://www.f1today.net/n(...)-bij-ferrari-in-2019 | ||
Whiskers2009 | vrijdag 6 april 2018 @ 12:47 | |
Geen acestreamcode meer boven invoerveld? Dan ga ik ff op Reddit spieken | ||
SnowOokami | vrijdag 6 april 2018 @ 12:48 | |
Ben benieuwd wat voor updates STR Honda heeft meegenomen, hopelijk zitten ze nu wat verder naar voren. | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 12:52 | |
![]() | ||
opreis | vrijdag 6 april 2018 @ 13:40 | |
Binnen 2 weken al updates aan de motor? Die zullen de updates aanzienlijk later verwacht hebben lijkt me. | ||
sasquatsch | vrijdag 6 april 2018 @ 13:49 | |
Die komen elke race met updates om die motor maar zo goed mogelijk te ontwikkelen voor RB volgend jaar ![]() | ||
Weltschmerz | vrijdag 6 april 2018 @ 14:40 | |
Kom op man, Webber kon niet eens in een van die vier kampioensjaren 2e worden, gewoon een kwestie van op het juiste paard wedden. RBR moet nog laten zien zonder Vettel uberhaupt mee te kunnen doen om de titel. | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 14:46 | |
Ze hebben geen updates deze keer. Slechts nieuwe onderdelen omdat ze kapot gingen vorige race. | ||
Sjemmert | vrijdag 6 april 2018 @ 15:12 | |
Inderdaad weer een hoop gelul in de ruimte. Ben nog niet overtuigd dat we de goede kant op gaan met LM. | ||
Rossdale | vrijdag 6 april 2018 @ 15:16 | |
Vroeg me al af waar je bleef | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 15:28 | |
Maar serieus: er zitten een paar goede ideeën tussen en een paar hele slechte. Mijn voornaamste kritiek is dat het inhoudelijk gewoon totaal weer niets is. Het is eigenlijk nauwelijks anders dan vorig jaar al werd geroepen, je zou zeggen dat ze in de tussentijd het zouden uitwerken? | ||
mikieu | vrijdag 6 april 2018 @ 15:46 | |
Max straf omdat hij ging duwen? | ||
Peterselieman | vrijdag 6 april 2018 @ 15:48 | |
Zou wel logisch zijn, want het is natuurlijk niet veilig. Boete en twee penaltypoints ofzo | ||
sasquatsch | vrijdag 6 april 2018 @ 15:49 | |
Wie weet hebben ze dat gedaan en wordt dat nog niet aan de grote klok gehangen? Ik las ergens dat de teams een non disclosure agreememt moesten tekenen voor dit soort meetings. | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 15:54 | |
Ach kom op, de F1 paddock lekt nog harder dan het Witte Huis. Als er echt iets concreets op tafel lag behalve wat we hebben gehoord hadden we dat nu wel geweten. | ||
sasquatsch | vrijdag 6 april 2018 @ 21:33 | |
Blijkbaar is er toch veel meer besproken dan naar buiten is gebracht. https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/363620/ | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 21:57 | |
De headline klopt dus niet. | ||
TheRipper | vrijdag 6 april 2018 @ 22:44 | |
Hammie 5 plekken terug op de grid http://www.skysports.com/f1/news/24181/11318599/bahrain-gp-lewis-hamilton-to-serve-five-place-grid-penalty | ||
tralalala | vrijdag 6 april 2018 @ 22:49 | |
Kreeg Alonso dat ook 1 of 2 seizoenen geleden? | ||
maniack28 | vrijdag 6 april 2018 @ 22:57 | |
Goed voorstel. Vooral de cap. In Amerikaanse sporten is dit standaard en brengt het sowieso meer spannng! | ||
sasquatsch | vrijdag 6 april 2018 @ 23:22 | |
Hij krijgt geen straf. Is geen rapport van de FIA van. | ||
sasquatsch | zaterdag 7 april 2018 @ 11:21 | |
Op deze 50ste sterfdag van Jim Clark is het misschien leuk om te lezen over zijn grote doorbraak in de Formule 1, waar ik in aanloop naar de Grand Prix van België vorig jaar wat over geschreven heb. F1 / [Historisch] De doorbraak van een legende, Spa 1962 | ||
Nattekat | zaterdag 7 april 2018 @ 17:49 | |
Even in het minder verkeerde topic ![]() | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 17:50 | |
Ziet er goed uit toch? ![]() | ||
pmponer | zaterdag 7 april 2018 @ 17:55 | |
sorry | ||
Fir3fly | zaterdag 7 april 2018 @ 18:12 | |
Redelijk, maar de Renaults zijn nog steeds sneller. | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 19:39 | |
Volgens mij zaten ze voor de Renault's...? Dat chassis van STR is goed, maar zo goed nou ook weer niet. En Hartley is gewoon een pannenkoek. | ||
Fir3fly | zaterdag 7 april 2018 @ 19:42 | |
Beiden braken hun laatste run af. Zaten er wel voor in Q2. En Hartley is geen pannenkoek. Gasly heeft een uitstekend weekend. | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 19:46 | |
Welke kwalificatie heb jij gezien? McLaren zat gewoon achter STR in Q2, beiden hadden alleen maar gele sectoren in de laatste run. | ||
sasquatsch | zaterdag 7 april 2018 @ 19:50 | |
Ik denk dat hij Renault bedoeld. | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 19:56 | |
Die zaten er ook achter toch? Naja heeft weinig nut om met vuurvliegje in discussie te gaan. | ||
Fir3fly | zaterdag 7 april 2018 @ 20:08 | |
Niet in Q2, in Q3 geen tweede run gedaan. | ||
sasquatsch | zaterdag 7 april 2018 @ 20:11 | |
Nee. En Hulkenbergs tijd in Q2 was sneller dan die van Gasly in Q3. | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 20:29 | |
Ah naja, wel een goede opsteker voor STR Honda. Boullier en Zak hebben heel wat uit te leggen aan hun sponsoren ![]() | ||
manny | zaterdag 7 april 2018 @ 20:33 | |
man man man. straks loopt ie weer hele seizoen achter riciardo aan te jagen. hou die auto op de baan en finish | ||
Whiskers2009 | zaterdag 7 april 2018 @ 20:34 | |
Je hebt kennelijk de verklaringen van Max en Horner nog niet meegekregen? https://www.verstappen.nl/nl/article/10657/ https://www.ziggosport.nl(...)-pk-erbij-kreeg.html | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 20:36 | |
Toro Rosso shocked by "huge step forward" in Bahrain https://www.motorsport.co(...)rtley-gasly-1023093/ | ||
manny | zaterdag 7 april 2018 @ 20:37 | |
het zal allemaal. vorig jaar ook allemaal niet zijn schuld op 1 na. maar einde liedje is dat je weer achter je teammaat staat. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 7 april 2018 @ 20:38 | |
Dat is onzin. Max staat erom bekend dat hij eerlijk verteld wat het probleem is/was en zichzelf niet spaart. Idem voor RBR. Beetje mal dat je eea in twijfel trekt. | ||
beantherio | zaterdag 7 april 2018 @ 20:42 | |
Ik heb het tijdens de tests al geroepen, maar het zou met niet verbazen als STR/Honda het verhaal van dit seizoen gaat worden. | ||
sasquatsch | zaterdag 7 april 2018 @ 20:44 | |
Aero updates en geen Honda updates dus. Wordt nog wat als ze die motor ook gaan upgraden ![]() | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 20:48 | |
Alleen een verbeterde MGU-H voor beiden. Morgen allebei de race uit rijden en punten pakken, dat zou het mooiste zijn ![]() | ||
manny | zaterdag 7 april 2018 @ 20:58 | |
prima. maar liever andersom. vooralsnog staat max straks alweer achter | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 april 2018 @ 20:59 | |
Van het eerste Honda team naar laatste Renault team op de grid. ![]() | ||
Fer | zaterdag 7 april 2018 @ 21:02 | |
Bahrain heeft weinig downforce nodig en vooral een goede wielophanging. Denk de Torro Rosso nu relatief veel voordeel heeft van die Redbull onderdelen onder de auto, maar daarnaast ook het vermogen van Honda. Ik hoop het echt voor ze, een snelle motor betrouwbaar maken is doorgaans makkelijker dan een langzame snel maken. | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 21:10 | |
Als ik dit zo zie is de Honda motor in kwali mode sneller dan de Renault motor, denk alleen dat ze wat race trim te kort komen. Maar begrijp dat ze mid-season hun grote (combustion) update gaan introduceren, dus ze kunnen nu blijven focussen op betrouwbaarheid. Vind het wel knap dat het ERS systeem wat ze nu zelf hebben gebouwd zo betrouwbaar (b)lijkt. En blijkbaar maken ze de MGU-H nu ook zelf. | ||
Fer | zaterdag 7 april 2018 @ 21:21 | |
Split Turbo heeft veel potentie, alhoewel Ferrari het nu ook heel goed doet. | ||
SnowOokami | zaterdag 7 april 2018 @ 21:35 | |
Honda powah ![]() ![]() | ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 7 april 2018 @ 23:21 | |
Als ik de uitslag van quali drie zie, dan zie ik toch weinig Mercedes-superiority. Sterker nog, ik zie de basis voor wat echt wel eens een leuk seizoen kan gaan worden. ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 7 april 2018 @ 23:48 | |
Nu Renault nog een fatsoenlijke motor. | ||
opreis | zondag 8 april 2018 @ 07:45 | |
Die plek van tijd van Gasly geeft echt een hoop voer tot nadenken. 1.3 seconde van de pole tijd. ongeveer een seconde van de top 3 teams die allemaal budgetten hebben die vele malen hoger liggen dan die van TR. En dan hebben we het ook nog met alle respect over Gasly. Ik ben er heilig van overtuigd dat die honda motor, bij 1 van de top 3 teams, met top coureur. Binnen een 6 tienden van pole had kunnen zitten. Al moet gezegd worden dat dit alleen de kwalificatie is en die motor een hele race moet meegaan. | ||
bedachtzaam | zondag 8 april 2018 @ 12:15 | |
We zullen nog wel een paar mooie plofjes gaan zien van Honda of meerdere motorwissels voor updates. Ze hebben een heel jaar om de motor verder te ontwikkelen. | ||
Fer | zondag 8 april 2018 @ 13:14 | |
Aanzienlijk deel van de budgetten gaan dan ook naar ontwikkeling van een chassis dat ook goed presteert op Silverstone, Spa, Suzuka en andere high-downforce circuits. Afgelopen jaren zagen we dat bijvoorbeeld Williams met een klein budget ook een goede auto kon bouwen voor dit soort start-stop circuits als Bahrain en Oostenrijk. Maar boven water blijft dat Honda topvermogen 100% voor elkaar heeft. Ben wel nieuwsgierig hoe het zit kwa efficientie in de race en natuurlijk de betrouwbaarheid. | ||
SnowOokami | zondag 8 april 2018 @ 13:31 | |
De kwali trim van de Honda motor ziet er idd goed uit, nu de race trim nog. STR begon ook met een behoorlijk compromis op hun chassis om Honda zoveel vrijheid te geven en samen tot een oplossing te komen... zo te zien lijkt dat te werken. Hopelijk rijden beiden nu de race uit en in punten zouden helemaal tof zijn. | ||
Whiskers2009 | zondag 8 april 2018 @ 14:27 | |
Lijkt erop of het inhaalprobleem iig zal blijven bestaan tot de nwe motorregelementen van 2021: https://www.autosport.com(...)o-get-2019-agreement | ||
SnowOokami | zondag 8 april 2018 @ 15:09 | |
ho ho @ ZiggoGo:
![]() | ||
Tinos85 | zondag 8 april 2018 @ 15:45 | |
Goed nieuws voor de vakantie tijdens back to back to back races ![]() | ||
Rockefellow | zondag 8 april 2018 @ 15:50 | |
Scheelt weer rommelen met een VPN. ![]() | ||
opreis | zondag 8 april 2018 @ 16:54 | |
Dat williams het goed deed op die circuits was voornamelijk door de motor en de filosofie om alles op straightline speed te gooien | ||
Fer | zondag 8 april 2018 @ 17:04 | |
Lol, doet het al jaar ofzo zonder vpn of wat dan ook. | ||
LTVDK | zondag 8 april 2018 @ 17:21 | |
Deze race is nu al 10 keer beter dan Australië ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door LTVDK op 08-04-2018 17:27:00 ] | ||
Montelly | zondag 8 april 2018 @ 17:24 | |
Heb genoten van 10 min race mannen, ga weer nagenieten van zondag. MAX gelukkig eerste bocht doorgekomen, dat dan weer wel. | ||
Montelly | zondag 8 april 2018 @ 17:25 | |
TV uitgezet. | ||
VacaLoca | zondag 8 april 2018 @ 18:07 | |
Vettel komt straks achter Hamilton na z'n pitstop maar gaat er op nieuwe super softs vervolgens weer makkelijk voorbij. Hopen dat Hamilton de deur dicht gooit en ze allebei er af knallen echter. | ||
Scrutinizer | zondag 8 april 2018 @ 18:52 | |
Mooie race, jammer van de Red Bulls. | ||
mikieu | zondag 8 april 2018 @ 19:08 | |
Gebruikt haas dezelfde moeren als ferrari? Zou er toch wat mis met die dingen zijn? Volgens mij ging de oefen pitstop gisteren ook al mis.. | ||
VEM2012 | zondag 8 april 2018 @ 19:09 | |
Wat is dat eigenlijk dat mensen net doen alsof ze F1 interessant vinden en dan als Max uitvalt (nadat hij sowieso een domme fout eerder had gemaakt) meteen de TV uitzetten? | ||
mikieu | zondag 8 april 2018 @ 19:26 | |
Niet op ingaan ![]() | ||
Fopje | zondag 8 april 2018 @ 20:46 | |
Was best een prima race om te zien ![]() | ||
Zipportal | zondag 8 april 2018 @ 20:55 | |
![]() | ||
ESF1Gamer | zondag 8 april 2018 @ 21:00 | |
o ja, Het is weer raceweek ![]() Waar is Moblo gebleven? | ||
Zipportal | zondag 8 april 2018 @ 21:00 | |
Fake news. | ||
Whiskers2009 | zondag 8 april 2018 @ 21:07 | |
Morgen pas ![]() | ||
Nattekat | zondag 8 april 2018 @ 21:09 | |
In Shanghai wel. | ||
ESF1Gamer | zondag 8 april 2018 @ 21:10 | |
sorry, ik was in de partymode ![]() | ||
bloodymary1 | zondag 8 april 2018 @ 21:49 | |
Wat is tegenwoordig MotoGP toch 100 x spannender dan de F1. | ||
ColtZ40 | zondag 8 april 2018 @ 21:52 | |
Eens | ||
Montelly | zondag 8 april 2018 @ 21:53 | |
China schijnt echt een Verstappen circuit te zijn. | ||
sasquatsch | zondag 8 april 2018 @ 21:55 | |
Altijd al geweest en totaal niet te vergelijken. | ||
bloodymary1 | zondag 8 april 2018 @ 22:07 | |
Nah, ik kijk al 25 jaar F1 en vond het vroeger echt veel spannender. Door de circuits, de techniek etc. | ||
H0D3NPYL | zondag 8 april 2018 @ 22:08 | |
Ik kan niet wachten tot hij weer direct uitvalt. | ||
tralalala | zondag 8 april 2018 @ 22:10 | |
Kan je je bed weer induiken. | ||
H0D3NPYL | zondag 8 april 2018 @ 22:10 | |
![]() | ||
tralalala | zondag 8 april 2018 @ 22:15 | |
Nederlandse journalistengenot | ||
Monolith | zondag 8 april 2018 @ 22:21 | |
Bron en volledig verhaal? | ||
#ANONIEM | zondag 8 april 2018 @ 22:22 | |
https://www.facebook.com/Formula1/videos/1016700805153568/ | ||
franklop | zondag 8 april 2018 @ 22:23 | |
Zal Jack wel zijn geweest O nee dus ![]() | ||
Nattekat | zondag 8 april 2018 @ 22:24 | |
Plaatsvervangende schaamte... | ||
#ANONIEM | zondag 8 april 2018 @ 22:25 | |
Ziet er meer uit als Mol met de kapper van Wilders. ![]() Iemand die weet waar dit geval voor werkt trouwens? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 22:25:37 ] | ||
potjecreme | zondag 8 april 2018 @ 22:25 | |
https://www.autosport.com(...)on-verstappen-remark | ||
Monolith | zondag 8 april 2018 @ 22:29 | |
Ah, dat is al een stuk beter verhaal. | ||
potjecreme | zondag 8 april 2018 @ 22:30 | |
Facebook post zie je het filmpje. Dat is nog beter! | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 april 2018 @ 23:53 | |
Als er iemand een dickhead is.... Ik vraag me al 25 jaar af waarom hij uberhaupt (pit)reporter is. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 april 2018 @ 23:57 | |
Deed dat vroeger in het Schumacher-era wel regelmatig. Nu niet meer. Overigens is het oordeel 'domme fout' iets te kort door de bocht. | ||
Bonobo11 | maandag 9 april 2018 @ 02:18 | |
Louis Dekker van de NOS ![]() Raceweek ![]() | ||
Fir3fly | maandag 9 april 2018 @ 02:22 | |
Goed gezegd van Vettel. Nederlandse sport'journalistiek' is beschamend slecht. Maar de Engelsen kunnen er ook wat van trouwens. | ||
Sjemmert | maandag 9 april 2018 @ 02:46 | |
De NOS is nog tenenkrommender dan Jack. Op zich een aardige prestatie. | ||
Fir3fly | maandag 9 april 2018 @ 02:48 | |
Dat geloof ik graag, gelukkig vermijd ik ziggo gewoon dus die ergernis heb ik niet. | ||
Wuwwa | maandag 9 april 2018 @ 06:54 | |
Louis Dekker aids. Wilde na Australië nog even het volk 'pitstopstrategie' bijbrengen, met de termen 'undercut' en 'uppercut'. | ||
Yashaaaaa | maandag 9 april 2018 @ 07:03 | |
Pff schijt twee topics, ik poste er net over in t live topic. Maar eens, mooie reactie van Vettel. | ||
Fer | maandag 9 april 2018 @ 07:11 | |
Zou Vettel wat anger management hebben gevolgd? | ||
DKUp | maandag 9 april 2018 @ 07:11 | |
Nog geen “best fans of the world” gespot in 2018 ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 07:14 | |
Tot nu toe alle races in het seizoen gewonnen hebben helpt vast ook ![]() | ||
DKUp | maandag 9 april 2018 @ 07:17 | |
Precies ![]() | ||
BadderHaring | maandag 9 april 2018 @ 08:14 | |
Zo werkt het toch al jaren bij Vettel. Gewoon een extreem slechte verliezer. | ||
XL | maandag 9 april 2018 @ 09:26 | |
Hij gaat altijd pas fouten maken als hij onder druk komt. Geen zorgen! Duurt niet lang! | ||
Fir3fly | maandag 9 april 2018 @ 09:29 | |
En gisteren had hij natuurlijk nul komma nul druk. | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 10:54 | |
Vind het wel een terechte opmerking van VET. Naast dat ik HAM ook een dickhead vind. | ||
Whiskers2009 | maandag 9 april 2018 @ 11:07 | |
Omdat ik niet zeker weet of het nou in het live topic moet of hier, ook maar even hier. Perez en Hartley hebben alsnog straf gekregen voor het gedoe in de opwarmronde en zakken derhalve beide in de uitslag vd race: https://www.f1today.net/n(...)ley-terug-in-uitslag | ||
XL | maandag 9 april 2018 @ 12:08 | |
Nee, voor hem niet meer. Overwinning meer of minder, druk komt als Hamilton straks weer gaat winnen. Dit was gewoon winnen van een race voor Vettel, geen druk. Bottas had niet zo'n laffe mercedes inhaalactie op power moeten proberen. Die ziet Vettel van mijlenver aankomen. Gaat Bottas 300m eerder in dat gat, dan blokt Vettel hem ook. Dan kun je als Bottas terug naar buiten, lig je weliswaar achter Vettel... maar dan moet Vettel wel laten zien wat hij nog durft met die bandjes. | ||
Greys | maandag 9 april 2018 @ 12:12 | |
"Ferrari say their mechanic suffered "a shinbone and fibula fracture" in the pitstop incident" En met de meneer gaat het zo te zien weer goed ![]() ![]() | ||
SnowOokami | maandag 9 april 2018 @ 18:04 | |
Dat z'n knie nog recht zit is echt een wonder. | ||
SnowOokami | maandag 9 april 2018 @ 20:26 | |
http://www.bbc.com/sport/formula1/43702834 originele artikel is langer maar dit is wel interessant:
| ||
Blik | maandag 9 april 2018 @ 20:31 | |
Toch helemaal geen verkeerde vraag? Ook prima en terechte reactie van Vettel overigens, maar ik vind de vraag helemaal niet slecht gesteld | ||
Sjemmert | maandag 9 april 2018 @ 20:33 | |
Slaat wel de spijker op zijn kop moet zeggen dat ik ook weinig vetrouwen heb dat die MGU-K er komt in Barcelona. | ||
bloodymary1 | maandag 9 april 2018 @ 20:40 | |
Waarom is dat livetopic eigenlijk apart als iedereen dat stom vindt...? | ||
Peterselieman | maandag 9 april 2018 @ 20:56 | |
Ik heb meer vertrouwen in Honda dan in Renault | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 20:58 | |
Omdat lang niet iedereen dat stom vindt. | ||
Gezicht | maandag 9 april 2018 @ 20:59 | |
Fuuu dat gifje van de Ferrari mechanic wiens been ff dubbelklapt ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 21:01 | |
<3 | ||
Whiskers2009 | maandag 9 april 2018 @ 21:16 | |
Typisch Max. Down to earth en laat zich niet gek maken. En die wordt onvolwassen genoemd door ern Hamiton die een paar ronjes later exact ezelfde actie uitvoert, strooit met termen als dickhead en die natrapt door anderen in de pers uit te maken voor onvolwassen (echt ook het "makkelijkste" wat er te vinden is om een jonge coureur een verwijt te maken). Owh, ironie... | ||
SnowOokami | maandag 9 april 2018 @ 21:35 | |
Idd, meen ook dat Honda het ERS systeem dit jaar zelf heeft ontworpen en gebouwd (voorgaande jaren was dat voornamelijk MAT; McLaren Applied Technologies). | ||
Fir3fly | maandag 9 april 2018 @ 21:36 | |
F1 niet gekeken de afgelopen paar jaar? | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 21:49 | |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Shanghai ![]()
| ||
Whiskers2009 | maandag 9 april 2018 @ 21:51 | |
![]() | ||
zoem | maandag 9 april 2018 @ 21:51 | |
CrashO ![]() | ||
Whiskers2009 | maandag 9 april 2018 @ 21:53 | |
Kun je hem niet eens aandragen voor een schouderklopje? | ||
zoem | maandag 9 april 2018 @ 22:01 | |
Het F1-schouderklopjestopic? ![]() | ||
SnowOokami | maandag 9 april 2018 @ 22:01 | |
Nice Crash! | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 22:20 | |
![]() | ||
Mexicanobakker | maandag 9 april 2018 @ 22:31 | |
Max wordt 2e. Gaat eindelijk weer mondjes snoeren | ||
Nattekat | maandag 9 april 2018 @ 22:31 | |
| ||
Whiskers2009 | maandag 9 april 2018 @ 22:33 | |
Nee ![]() Komop, je kent dat topic toch wel? | ||
#ANONIEM | maandag 9 april 2018 @ 22:37 | |
Vol 比賽週 |