Wat dat aspect betreft, niet veel verschil. Op elke religieuze feestdag komen mensen bij elkaar om hun familie weer eens te zien volgens mij, of het nu kerst of pasen is, of offerfeest, of diwali.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:28 schreef Allures het volgende:
Loka vraagje...
Ik kijk dus op tv iets over pasen en volgens een hottemetoot van de kerk gaat pasen om een fijn rustig moment en wat lekkers te eten delen met je familie. Een veilig thuis familie gevoel
Maar wat is dan het verschil met kerst?
Oh nee. Het is ook meer een startpunt waardoor je met elkaar in contact komt. Maar uit die gemeenschappelijke interesses heb ik zo wel meer vrienden leren kennen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:25 schreef Lokasenna het volgende:
Je hoeft toch ook niet alleen specifieke hobby's te delen om elkaars vrienden te kunnen zijn.
voelt een beetje als verschralingquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat dat aspect betreft, niet veel verschil. Op elke religieuze feestdag komen mensen bij elkaar om hun familie weer eens te zien volgens mij, of het nu kerst of pasen is, of offerfeest, of diwali.
daar ga ik heenquote:
Oh zeker. Doe ik ook gewoon. Is meer iets van jaren terug dat ik speciaal anderen op fora opzocht. Tegenwoordig is iets als WIDM zo populair dat ik collega's op de werkvloer erover hoor bij de koffiemachine.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:31 schreef Allures het volgende:
[..]
Maar je kunt het toch ook met echt leuke mensen over wie is de mol hebben bijvoorbeeld?
Zeg, blijf eens van m'n vreetfeestdagen af!quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:33 schreef Allures het volgende:
[..]
voelt een beetje als verschralingDan gaan ze allemaal op elkaar lijken
Allemaal met eten bijvoorbeeld. Nou heb ik absoluut niks tegen eten maar misschien dan voor 1tje iets nieuws verzinnen? Dat het gaat om zingen, of zwemmen, of wandelen of zo
Dit lijkt mij nu wel eens leukquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:33 schreef Allures het volgende:
[..]
Allemaal met eten bijvoorbeeld. Nou heb ik absoluut niks tegen eten maar misschien dan voor 1tje iets nieuws verzinnen? Dat het gaat om zingen, of zwemmen, of wandelen of zo
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wel een waarschuwing. Je krijgt hier geen frietjes
wat voor hobby dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:36 schreef Allures het volgende:
Ik heb ook zo'n hobby waarbij mensen allemaal aan elkaar klitten en bff's zijn want gedeelde hobby
En dan willen ze dat ook allemaal van mij maar van de 100 mensen of zo die ik er nu van ontmoet heb vind ik er maar 2 of 3 echt aardigDat zijn de enige waarvan ik denk 'als ik je op werk/school/ergens anders tegen was gekomen had ik je ook tof gevonden'
Ik ga echt niet allemaal bff-ie lopen doen met de andere 97
Wat ik ook niet snap, sinds wanneer moeten we met pasen ook al weer gourmetten?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeg, blijf eens van m'n vreetfeestdagen af!
Als je alleen het feest viert met een paar vrije dagen maar niet de rituelen erbij houdt, wordt het inderdaad een beetje hetzelfde allemaal.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:33 schreef Allures het volgende:
[..]
Met pasen gourmetten wij nooit volgens mij.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:37 schreef Allures het volgende:
[..]
Wat ik ook niet snap, sinds wanneer moeten we met pasen ook al weer gourmetten?
Sowieso is gourmetten een van de domste dingen ooit
ja ik vind wel dat je dan ook wat op moet geven of zo. Anders is het gewoon kerst 2.0quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:39 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je alleen het feest viert met een paar vrije dagen maar niet de rituelen erbij houdt, wordt het inderdaad een beetje hetzelfde allemaal.
Pasen heeft bijvoorbeeld de voorbereidingstijd van 40 dagen, waarin veel mensen iets wat ze in het dagelijks leven normaalgesproken veel doen opgeven (zoals snoepen, of smartphone gebruiken), en er zijn veel dagen dat je een specifiek iets herdenkt, zoals palmzondag, witte donderdag met een rituele avondmaaltijd, goede vrijdag, de dag waarop je het verdriet van Jezus en zijn volgelingen herdenkt, en dan uiteindelijk Pasen, waar het juist om blijheid en opstanding gaat.
nee maar kijk maar eens in de winkels nuquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met pasen gourmetten wij nooit volgens mij.
Winkels gaan voor maximale verkoop.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:42 schreef Allures het volgende:
[..]
nee maar kijk maar eens in de winkels nu
Ik ken ze beide verder niet, maar klinkt wel leuk dus ach waarom niet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:40 schreef Memento-Mori het volgende:
Maar voorprogramma ken ik al 4 jaar en hij inmiddels ook, dus support hem sws altijd in NL en Will Varley ken ik uit voorprogrammas van Frank Turner. Dus zodoende.
Ja duhquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:43 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Winkels gaan voor maximale verkoop.
Eieren verstoppen in de tuin voor mijn nichtjequote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:34 schreef Dqod het volgende:
Lekker eieren vreten en dan een paar weken geen ei meer hoeven zien
Mijn neefjes schilderen nog elk jaar.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:43 schreef Allures het volgende:
We worden gewoon lui...
Niemand schildert meer eitjes (die kun je ook al zo kopen)
Maar hoe laat dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eieren verstoppen in de tuin voor mijn nichtje
Misschien moet je wat bedenken, en anderen vinden die dat leuk vinden.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:42 schreef Allures het volgende:
[..]
ja ik vind wel dat je dan ook wat op moet geven of zo. Anders is het gewoon kerst 2.0
Maar goed, iets opgeven is niet leuk. Dus misschien kan iets anders typisch pasen worden. Ook voor de niet gelovigen
Maar niet gourmet want dat is ook al weer kerst
Hoeveel mensen zoeken ook nog eieren? (ik wel)
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eieren verstoppen in de tuin voor mijn nichtje
Nooit gedaan, we hadden niet eens een gourmetstel. Mijn pa haat zulke dingen. Toen ik een gourmetstel won bij een grabbelton op de rommelmarkt heb ik die maar aan vrienden weggegeven.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:43 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja duhDus blijkbaar gourmet half nederland
Gourmetten en friet, zou aanschuiven.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:44 schreef Elvi het volgende:
Wij gaan wel morgen gourmettenen tweede Paasdag eten we patat
Nouja ik ken erg veel mensen van het poolen en kitesurfen, maar het overgrote deel daarvan hoef ik echt niet mee te nemen naar een optreden... die gaan liever naar een hardstyle/techno feest of Hollandse avond oidquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh maar dat heb ik ook hoor. Genoeg die ik ken wegens gemeenschappelijke interesse in wie is de mol, anderen weer door interesse in Harry Potter/Game of Thrones/ weer anderen door interesse in computers. Dat is dan wat je deelt, waardoor je elkaar leert kennen.
Mensen met kinderen doen dat nogquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:43 schreef Allures het volgende:
We worden gewoon lui...
Niemand schildert meer eitjes (die kun je ook al zo kopen)
Maar ja de eitjes zijn ook heidens toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |