Als t houtfineer is wel. Als t een kunststof is zou ik me er niet aan wagenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:03 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Kun je gelamineerde houtdelen (zoals houtlook laminaat of meubels) een andere kleur geven middels vernis?
Ik lees tegenstrijdige meningen.
Houtfineer betekent echt hout en geen plastic met houtlook he?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als t houtfineer is wel. Als t een kunststof is zou ik me er niet aan wagen
Yupquote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:01 schreef Crazylikethatglue het volgende:
[..]
Houtfineer betekent echt hout en geen plastic met houtlook he?
De foto is wat klein om het goed te beoordelen maar het lijkt mij dat het meer een kleurverschil in de voeg is dan in de steen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:25 schreef archito het volgende:
In de gevel is veel verkleuring te zien, sommige delen zijn sterk vergrijsd en andere delen zijn nog wat geler
Heb nog geen grotere foto helaas. De voeg lijkt ook donkerder inderdaad. De goot is behoorlijk diep (40cm) ofzo dus heb het idee dat dat stuk veel minder aan regen is blootgesteld. De stenen zijn vergrijsd op andere plekken en de voeg lichter geworden. Als de stenen meer op elkaar lijken zal de voeg misschien minder opvallen?quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:42 schreef nanuk het volgende:
[..]
De foto is wat klein om het goed te beoordelen maar het lijkt mij dat het meer een kleurverschil in de voeg is dan in de steen.
Bespaar je de moeite; zeker chemische producten, doen meer kwaad dan goed als het om het steenoppervlak gaat. Enige wat je kan doen is de voegen qua kleur homogeniseren, maar dat betekent eigenlijk de hele gevel opnieuw voegen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:52 schreef archito het volgende:
[..]
Heb nog geen grotere foto helaas. De voeg lijkt ook donkerder inderdaad. De goot is behoorlijk diep (40cm) ofzo dus heb het idee dat dat stuk veel minder aan regen is blootgesteld. De stenen zijn vergrijsd op andere plekken en de voeg lichter geworden. Als de stenen meer op elkaar lijken zal de voeg misschien minder opvallen?
Ik ben bij een 85 jaar oude gevel een beetje terughoudend met hoge drukreiniging o.i.d. Ben dus benieuwd of het door borstelen met een goedje en daarna voorzichtig schoonspuiten ook al iets op kan leveren.
Dat had ik inderdaad ook bedacht, even in een hoek proberen die minder zichtbaar is en voorzichtig beginnen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:58 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt voorzichtig een stukje proberen met een HD reiniger en alleen water.. Goed oppassen bij de voegen, dat je die niet beschadigt. Als dat niks wordt kun je nog een wat minder vriendelijk goedje proberen..
In acht houden dat je beter 2 keer op een gepaste afstand over hetzelfde stukje kunt gaan als dat je het in één keer schoonspuit met het risico dat de voegen om je oren vliegen.
Láten doen kost wel wat, maar dan heb je wel garantie, en het wordt meteen met de goede spullen gedaan. Wellicht zelfs impregneren zodat het niet snel weer vuil wordt.
nee, vaak is een (bewust) kleuraccent in de gevel alleen een andere kleur voeg.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:52 schreef archito het volgende:
Als de stenen meer op elkaar lijken zal de voeg misschien minder opvallen?
Dit! Je beschadigt mogelijk je stenen er mee, waardoor ze sneller en dieper vuil worden. Ik zou advies inwinnen bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in jaren 30 woningen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:27 schreef blomke het volgende:
Ga alsjeblieft niet impregneren of met de HD reiniger aan de gang. Dat richt meer schade aan dat je nu qua visuele afwijking al hebt.
Pas er goed mee op als je het zelf gaat doen. De druk van een hoge druk straal kan onherstelbare schade veroorzaken. Als je het vlak voor een vorst periode uitvoert kan er zoveel vocht nog in de gevel zitten (steen) dat stenen kapot vriezen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, geen aandelen.
https://gevelenwand.nl/gevelreiniging/
Kijk wat die meneer op het eerste plaatje staat te doen.
Ik vind die prijzen eigenlijk best meevallen voor profi werk waar je met je handen in je zakken naar kunt gaan staan kijken.. lichtste vorm van reinigen 6 euro per meter... en dat is denk ik gek zat voor de vervuiling die ik op de foto's zie...
gewoon zo effe reinigen zou ik gewoon zelf doen.. wat voor hen 'lage druk' is, is denk ik nog meer wat jouw Karchertje doet.. 100 - 110 bar. Een beetje profi Honda HD pomp doet makkelijk het dubbele.
Sowieso bepaal je zelf de intensiteit door hem er verder vanaf te houden.. die mannen doen niks wat je niet zelf kunt. Probleem is dat het hoog zit, en je wilt niet op een ladder staan, dus steigertje huren en tobben met heen en weer slepen en opbouwen, of een hoogwerkertje huren.. Daar heb je allemaal geen omkijken naar als je het laat doen.
Als voegen niet hoeft, zou ik het laten. Vaak kunnen ze langer mee dan je denkt en je beschadigt je stenen er mee.quote:Op donderdag 29 maart 2018 06:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat ga je met je voegen doen? Nu is wel de kans om die opnieuw te laten doen.
Denk dat ik zelf ook niet met hoge druk aan de slag ga. Vroeg me gewoon af of het met borstelen en een mild chemisch middel al een verbetering kan bewerkstelligen. Ik hoef geen perfect strakke gevel want je mag best zien dat het huis al bijna 90 jaar oud is.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:04 schreef jpajs het volgende:
[..]
Pas er goed mee op als je het zelf gaat doen. De druk van een hoge druk straal kan onherstelbare schade veroorzaken. Als je het vlak voor een vorst periode uitvoert kan er zoveel vocht nog in de gevel zitten (steen) dat stenen kapot vriezen.
Verder kan de kwaliteit van de gevelstenen of voegen zo slecht zijn dat een professionele gevel behandelaar het niet wil reinigen.
Dus zelf reinigen heeft absoluut niet mijn voorkeur.
Het voegwerk is niet perfect meer maar is nog wel hard en zit goed vast. De knipvoeg is niet duidelijk zichtbaar maar deze is wel aanwezig. Vervangen voor een gewone voeg ga ik dus niet doen en een knipvoeg verhoogt de prijs aanzienlijk denk ik.quote:Op donderdag 29 maart 2018 06:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat ga je met je voegen doen? Nu is wel de kans om die opnieuw te laten doen.
Wij hebben ons 3 hoog huis (plat dak en 6 meter breed) laten stoomreinigen, impregneren en voegen voor iets van ¤2000. De gevel is er behoorlijk van opgeknapt
quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:18 schreef StofferEnBlik het volgende:
Ik heb geen zin om dat hele ding te schuren en te verven.
Kans dat de randen afbreken. Zou zeker wachten tot het stucwerk klaar is; dat geeft heel veel zooi op de vloer.quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:23 schreef Badeendje030 het volgende:
Op zolder willen we laminaat leggen, maar één muur moet nog gestuct worden. Is het een probleem om de helft van het laminaat te leggen, en de rest later? Of kan het bijvoorbeeld scheef gaan liggen oid? Of zal dat wel meevallen?
Dankjewel! Die zooi hebben we al gezien in de rest van het huis, dus vandaar dat we dachten: we doen de halve vloer, zodat we in ieder geval *iets* kunnen doen. Die afbrekende randjes had ik niet aan gedacht, dus ik denk dat we maar flink gaan inpakken dan en hopen dat het stucwerk snel droog is!quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Kans dat de randen afbreken. Zou zeker wachten tot het stucwerk klaar is; dat geeft heel veel zooi op de vloer.
Iemand inhuren die t ding voor je schuurt en schildert.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:18 schreef StofferEnBlik het volgende:
Wat is de beste manier om een dergelijke houten trap een donkerdere en daarmee modernere uitstraling te geven? Ik heb geen zin om dat hele ding te schuren en te verven.
[ afbeelding ]
Om de randjes te beschermen zou je tijdelijk plankjes snijverlies erin kunnen klikken.quote:Op donderdag 29 maart 2018 21:13 schreef Badeendje030 het volgende:
[..]
Dankjewel! Die zooi hebben we al gezien in de rest van het huis, dus vandaar dat we dachten: we doen de halve vloer, zodat we in ieder geval *iets* kunnen doen. Die afbrekende randjes had ik niet aan gedacht, dus ik denk dat we maar flink gaan inpakken dan en hopen dat het stucwerk snel droog is!
Ik vind t wel een leuke trap zo. Mijn keuken is helemaal zwart met rvs accenten en een eikenhout keukenblad. Zou zo'n trap niet bij misstaan. Elke weg.. Heb je werkspot.nl al geprobeerd?quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:18 schreef StofferEnBlik het volgende:
Wat is de beste manier om een dergelijke houten trap een donkerdere en daarmee modernere uitstraling te geven? Ik heb geen zin om dat hele ding te schuren en te verven.
[ afbeelding ]
Mijn gevoel zegt dat je het dan toch op één of andere manier moet egaliseren..quote:Op maandag 2 april 2018 14:26 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje. Wij hebben bijna overal in het huis spac op de muren zitten. Nu zijn we daar wel een beetje zat van, en op sommige plekken zit het ook al los. Als je het er af weet te steken zonder de muren te beschadigen, kun je dan gewoon gelijk behangen? Of moet je het dan eigenlijk eerst weer laten stuccen?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Het begint hier ook los te zitten op enkele plekken...quote:Op maandag 2 april 2018 14:26 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje. Wij hebben bijna overal in het huis spac op de muren zitten. Nu zijn we daar wel een beetje zat van, en op sommige plekken zit het ook al los. Als je het er af weet te steken zonder de muren te beschadigen, kun je dan gewoon gelijk behangen? Of moet je het dan eigenlijk eerst weer laten stuccen?
Zoiets zou ik ook verwachten. Boven waren er ook "kale" muren behangen, maar als je daarop gaat verven gaat het bladderen... Het behang wat erop zat bleef ook niet goed hangen.quote:Op maandag 2 april 2018 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat je het dan toch op één of andere manier moet egaliseren..
Ja, het heeft zeker de voorkeurquote:Op maandag 2 april 2018 22:13 schreef Rozendael het volgende:
Is het bij 230 volt led spots nodig om hittebestendige draad te gebruiken?
Heb je al eens bij de Warmteservice gekeken ?quote:Op dinsdag 3 april 2018 21:05 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand tips voor radiator winkels?
- boven aansluitingen, er moet dus een 'stromingsbuis' in
- 420mm aansluit afstand
- +/- 1 meter 'hoog'
- niet direct 400 euro
Eigenlijk deze; https://www.hornbach.nl/s(...)6205713/artikel.html maar dan net een slag langer...
Ik zoek me een ongeluk maar kan er geen 1 vinden. Die 420mm maakt het moeilijk.
Vkoopjes kan ik aanraden. Maar die zitten op Tholen tegenwoordig, niet echt centraal.quote:Op dinsdag 3 april 2018 21:05 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand tips voor radiator winkels?
- boven aansluitingen, er moet dus een 'stromingsbuis' in
- 420mm aansluit afstand
- +/- 1 meter 'hoog'
- niet direct 400 euro
Eigenlijk deze; https://www.hornbach.nl/s(...)6205713/artikel.html maar dan net een slag langer...
Ik zoek me een ongeluk maar kan er geen 1 vinden. Die 420mm maakt het moeilijk.
Een gereedschapskist van 2 tientjes kopen daar alles in stoppen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 22:11 schreef Isane het volgende:
Goed, ik heb thuis her en der wat gereedschap liggen en ik wil graag een koffer met alles erin hebben. Dan heb ik alles netjes bij elkaar want veel ruimte in de schuur heb ik niet,
Mijn budget is rond de 100 euro.
Nu kwam ik op het volgende uit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000031292567/
https://www.hbm-machines.(...)U2fYwEYaAkDuEALw_wcB
Wat is jullie advies?
Het huidige spul wat ik heb valt van ellende bijna uit elkaar dus er moet nieuw spul komenquote:Op donderdag 5 april 2018 19:16 schreef PJ het volgende:
[..]
Een gereedschapskist van 2 tientjes kopen daar alles in stoppen.
Dan is zo'n koffertje helemaal niet een slecht idee; zeker als je nog niet van alles iets hebt.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:12 schreef Isane het volgende:
[..]
Het huidige spul wat ik heb valt van ellende bijna uit elkaar dus er moet nieuw spul komen
De spruiten die je niet gebruikt zitten als het goed is nog dicht met een dun kunstof plaatje in de spruit.quote:Op maandag 16 april 2018 10:41 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
De doorvoeringen die je niet gebruikt, blind je die af met iets?
Zijn gewoon open Zijn attema dozen..quote:Op maandag 16 april 2018 12:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De spruiten die je niet gebruikt zitten als het goed is nog dicht met een dun kunstof plaatje in de spruit.
Dat is van uit de fabriek zo
Voor gebruik stoot je met een schroevendraaier of de achterkant van de buigveer de spruiten open.
Dan kun je die open latenquote:Op maandag 16 april 2018 13:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zijn gewoon open Zijn attema dozen..
moet je lijmen. Met pvc lijm.quote:Op maandag 16 april 2018 21:10 schreef Badeendje030 het volgende:
Ik wil de afvoerslang van de wasbak aansluiten in de afvoerbuis en ze zijn allebei 40 mm, dus dat past niet. Bij de bouwmarkt gaven ze me dit verloopstukje mee, moet ik dat lijmen? Of moet daar nog iets rubber of anders tussen?
[ afbeelding ]
Het hangt een beetje van de kwaliteit van de het overige verfwerk af. Als de rest nog prima in orde is kan je volstaan met de driehoeksschilder over de randen van de slechte plekken, schuren, de slechte plekken 1 - 2 x gronden, schuren en aflakken.quote:Op maandag 16 april 2018 20:03 schreef Vinniiee het volgende:
Ik wil (of eigenlijk moet) mijn voordeur opnieuw schilderen. Nu bladert er op sommige plekken al verf los en is het hardhout van de deur te zien. Moet ik nu alle verf eraf krabben/verwijderen voordat ik opnieuw een grondlaag aanbreng? Of is het voldoende om alle losse verf eraf te krabben en dan goed op te schuren?
Voor zover ik weet mag er geen afbijt op basis van zware chemicaliën verkocht worden door Europese milieuwetgeving. Enige afbijt die ik de laatste jaren heb kunnen vinden is op basis van natuurlijke ingrediënten als citruszuren enzo. En dat werkt toch echt niet lekker. Krabben, branden, schuren is veel werk, maar geeft een mooier resultaat dan die natuurlijke afbijt. Dat spul maakt de verf namelijk alleen maar plakkerig en elastisch is mijn ervaring.quote:Op maandag 16 april 2018 22:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van de kwaliteit van de het overige verfwerk af. Als de rest nog prima in orde is kan je volstaan met de driehoeksschilder over de randen van de slechte plekken, schuren, de slechte plekken 1 - 2 x gronden, schuren en aflakken.
Maar als er kans is dat de overige verf ook slecht is, is het zonde van je nieuwe schilderwerk en kan je beter de hele deur aanpakken. Overigens krab je een deur niet kaal, beter is met de vlam of de föhn, vroeger waren er ook chemische smeermiddelen, maar die zie ik de laatste tijd niet meer (uit de handel genomen?).
De rest is voor zover ik kan beoordelen nog prima. De zon staat er meestal wel een uur of 6 op. Er zijn een aantal plekjes van ongeveer 1cm2 die wat afbladderen.quote:Op maandag 16 april 2018 22:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van de kwaliteit van de het overige verfwerk af. Als de rest nog prima in orde is kan je volstaan met de driehoeksschilder over de randen van de slechte plekken, schuren, de slechte plekken 1 - 2 x gronden, schuren en aflakken.
Maar als er kans is dat de overige verf ook slecht is, is het zonde van je nieuwe schilderwerk en kan je beter de hele deur aanpakken. Overigens krab je een deur niet kaal, beter is met de vlam of de föhn, vroeger waren er ook chemische smeermiddelen, maar die zie ik de laatste tijd niet meer (uit de handel genomen?).
het is veel werk, maar kan wel. hebben wij ook recent laten doen bij onze deur. Met alleen een rotex red je het alleen niet met al die jaren 30 priegelrandjes.quote:Op dinsdag 17 april 2018 10:11 schreef archito het volgende:
Is het trouwens te doen om een voordeur die in kleur gelakt is helemaal kaal te maken en in een donkere transparante lak te zetten? Dat was de oorspronkelijke afwerking van mijn jaren 30 deur maar die is helaas gelakt in de tussentijd.
Met een scherpe driehoek rondom krabben, schuren en verder afwerken zoals boven vermeld. Vooraf alles stevig ontvetten. Goede verf…. Sikkens Rubbol.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:57 schreef Vinniiee het volgende:
De rest is voor zover ik kan beoordelen nog prima. De zon staat er meestal wel een uur of 6 op. Er zijn een aantal plekjes van ongeveer 1cm2 die wat afbladderen.
Bedankt!quote:Op dinsdag 17 april 2018 11:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Met een scherpe driehoek rondom krabben, schuren en verder afwerken zoals boven vermeld. Vooraf alles stevig ontvetten. Goede verf…. Sikkens Rubbol.
quote:
Thanks!quote:Op dinsdag 17 april 2018 11:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
het is veel werk, maar kan wel. hebben wij ook recent laten doen bij onze deur. Met alleen een rotex red je het alleen niet met al die jaren 30 priegelrandjes.
Mis ik van jou nou een klustopic?quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:18 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Thanks!
En onder te doen versta ik überhaupt uitvoerbaar eigenlijk. Bij een jaren 30 woning horen bloed, zweet en tranen.
Over 2 weken de sleutel!quote:
Ik post bv. geen woonplaats/foto's van de buitenkant.quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:42 schreef archito het volgende:
[..]
Over 2 weken de sleutel!
Op zich is het geen klushuis maar gaan we zelf wel een aantal dingen zelf maken en opknappen. Dus daar wil ik best een topic over openen binnenkort.
Even nog een afweging maken op welke manier ik dat wil gaan doen, zo openbaar op internet.
Je bedoelt in de behuizing? ls het goed is, zitten er dunne halve maantjes in de wanden die je voorzichtig met een kniptang kunt wegknabbelen.quote:Op dinsdag 17 april 2018 13:40 schreef FranticDJ het volgende:
Wat is een goeie truc om een buisdoorvoer (3/4) te maken in een opbouwschakelaar?
Zit nu te denken aan een 3/4 / 19mm rond schuurding op de Dremel te zetten
Hoef er gelukkig maar 2 te doen
Ah ok. Zal 't wel ff bekijken als ik 'm ontvangen heb Dacht dat er standaard niks zat namelijkquote:Op dinsdag 17 april 2018 16:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bedoelt in de behuizing? ls het goed is, zitten er dunne halve maantjes in de wanden die je voorzichtig met een kniptang kunt wegknabbelen.
Dan breken ze bij mij elke keer (die goedkope hardplastic opbouw krengen).quote:Op dinsdag 17 april 2018 16:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bedoelt in de behuizing? ls het goed is, zitten er dunne halve maantjes in de wanden die je voorzichtig met een kniptang kunt wegknabbelen.
Idd, de betere trek je met de kniptang zo de uitsparing er uit, die goedkope dingen heel voorzichtig anders breken ze dwars door midden...quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan breken ze bij mij elke keer (die goedkope hardplastic opbouw krengen).
Ik zaag met een ijzerzaag een paar gleufjes in dat halve maantje, wrik de strookjes eruit met een tangetje en vijl de scherpe randjes netjes bij. Klinkt alsof de dremel + schuurunit sneller is .
Geef dan een paar ¤ extra uit aan fatsoenlijk spul. Werkt zoveel prettiger i.p.v. dat grabbelspul uit een GAmma bak.quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Dan breken ze bij mij elke keer (die goedkope hardplastic opbouw krengen).
Voor op zolder? Meh. Anders jazeker.quote:Op dinsdag 17 april 2018 19:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Geef dan een paar ¤ extra uit aan fatsoenlijk spul. Werkt zoveel prettiger i.p.v. dat grabbelspul uit een GAmma bak.
Ook met de dremel barstte het huis.. kak haha. Wel duidelijk dat veel op 5/8 gemaakt is terwijl ik overal 3/4 aanleg.. dus voor dit toch maar even wat 5/8 in huis halen..quote:Op dinsdag 17 april 2018 19:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Geef dan een paar ¤ extra uit aan fatsoenlijk spul. Werkt zoveel prettiger i.p.v. dat grabbelspul uit een GAmma bak.
Ik wil al zeggen:quote:Op woensdag 18 april 2018 12:42 schreef FranticDJ het volgende:
Ok, het volgende: ik heb een bergzoldder met ‘2 ruimtes’. In beide ruimten komt 1 led TL bak. De schakelaar komt binnen handbereik van de vlizo, welke in t midden tussen beide ‘ruimtes’ zit. Hoe ga ik dit een beetje knap aansluiten zonder al teveel onnodige leidingen te leggen?
TL’s worden op elkaar doorgelust, dus hoef in feite maar 1 schakeldraad en een fase draad te leggen naar de schakelaar. De rest komt rechtstreeks uit de centraaldoos. Zal ergens een 180 graden bocht moeten maken.. aangezien er geen T stukken zijn voor PVC elektra
Edit: een T lasdoos natuurlijk :’) goeiemorgen..
Ik kom slecht op gang vandaag . Weg zonder brood, Nespresso aan gezet zonder cup. Etc.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik wil al zeggen:
zoiets al bewonderd:
[ afbeelding ]
Tof! Ben ik ook benieuwd naar jouw klustopic.quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:45 schreef Burdie het volgende:
Leuk! En hier hetzelfde dilemma. En toevallig ook over 2 weken de sleutel .
Sneldrogende mortel.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:00 schreef Dropkikker het volgende:
Ik heb in onze kelder een oude afvoer weggehaald, maar nu zit ik echter met een gat rond 80. Dit zit dus onder de grond, hoe kan ik dit het beste dichtmaken zodat er ook geen vocht/grondwater naar binnen kan komen?
[ link | afbeelding ]
Echt 80 mm??quote:Op donderdag 19 april 2018 11:00 schreef Dropkikker het volgende:
Ik heb in onze kelder een oude afvoer weggehaald, maar nu zit ik echter met een gat rond 80. Dit zit dus onder de grond, hoe kan ik dit het beste dichtmaken zodat er ook geen vocht/grondwater naar binnen kan komen?
[ link | afbeelding ]
Zakje fix & finish halen en ff er over smeren? Hoeft niet heel strak als je toch gaat tegelenquote:Op donderdag 19 april 2018 19:26 schreef DrMarten het volgende:
Misschien dat iemand hier een idee heeft. Ik krijg komende week een nieuwe keuken. Afgelopen weekend de oude erui gehaald en daarbij moesten tegels van een gipswand worden verwijderd. Dit had enkele beschadigingen aan de gipswand tot gevolg. Nou lijkt het me niet een heel strak plan om weer rechtstreeks over die platen en de beschadigingen heen te tegelen.
Nou hoorde ik van iemand over dunne stucplaten van een paar mm die ik er eerst overheen zou kunnen schroeven en daaroverheen tegelen. Alleen als ik zoek naar stucplaten kom ik alleen maar platen van een cm dik tegen. Iemand enig idee wat voor platen hier bedoeld worden?
Ik heb ook zitten denken aan PVC-wandbekleding, maar dat wordt misschien een probleem met de hitte van de gaskookplaat, dan zou ik achter de kookplaat weer wat anders moeten maken en dan zit ik weer met de vraag wat dan?
Ik heb wel een zak roodband voor de andere muur die op een aantal plekken ook strakgetrokken moet worden, zal wel proberen om die gipswand ook wat op te vullen. Het grootste serieuze gat wat echt niet opgevuld kan worden komt gelukkig een kast voorquote:Op donderdag 19 april 2018 19:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zakje fix & finish halen en ff er over smeren? Hoeft niet heel strak als je toch gaat tegelen
Echt een gat in de plaat?quote:Op donderdag 19 april 2018 20:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb wel een zak roodband voor de andere muur die op een aantal plekken ook strakgetrokken moet worden, zal wel proberen om die gipswand ook wat op te vullen. Het grootste serieuze gat wat echt niet opgevuld kan worden komt gelukkig een kast voor
Mwah, kan het eens overleggen achter de schutting of dat een idee isquote:Op maandag 16 april 2018 22:10 schreef FranticDJ het volgende:
Ik moet wel even mededelen dat ik dit best wel een bazentopic vind. En me er eigenlijk over verbaas dat ie niet sticky is?
ik zou voor tijdelijk gewoon de leiding over de muur trekken en dat netjes wegwerken als je gaat regelen .quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:46 schreef Burdie het volgende:
In ons nieuwe toilet is geen fonteintje. Is er een eenvoudige manier om er toch een te maken? De vloer kan er niet uit (want originele granito vloer). We gaan tzt het toilet wel opnieuw betegelen, dan zouden we misschien aan- en afvoer via de muur kunnen maken. Dat duurt alleen nog even, misschien zie ik een eenvoudige oplossing over het hoofd?
Ik zie wel dit soort oplossingen op internet, maar daarbij moet de toiletpot verplaatst worden, wat niet kan met de vloer. Bovendien vind ik het lelijk en onpraktisch.
[ afbeelding ]
die zit bij de wc. Weet ik 100% zekerquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef Burdie het volgende:
Nou maar hopen dat er ergens een leiding zit .
Dat snap ik maar hoe maak je dat dan? Gewoon de leiding splitsen? En de afvoer in het toilet?quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
die zit bij de wc. Weet ik 100% zeker
Alleen deze (we hebben de sleutel nog niet):quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:29 schreef tombolafan het volgende:
Heb je een foto van de huidige situatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ff in een spoiler omdat ik mobiel fok en niet precies weet hoe groot het plaatje is.
T stukken zijn je vriendquote:Op dinsdag 24 april 2018 19:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat snap ik maar hoe maak je dat dan? Gewoon de leiding splitsen? En de afvoer in het toilet?
Dat idd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:55 schreef FranticDJ het volgende:
Als de WC toch aangepakt wordt.. Zou ik er niet eens aan tijdelijke oplossingen beginnen..
De waterleiding splits je m.b.v. een T-knelkoppeling 12 mm bij de stortbak:quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:14 schreef Burdie het volgende:
Dat snap ik maar hoe maak je dat dan? Gewoon de leiding splitsen? En de afvoer in het toilet?
Bah, vies.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef nanuk het volgende:
Ik zou in de kleine ruimte niet eens de moeite nemen om een wasbakje op te hangen, zit alleen maar in de weg. Handen wassen kan ook in de keuken.
quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Alleen deze (we hebben de sleutel nog niet):zo te zien zit je onder de trap, is de ruimte onder de trap nog vrij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ff in een spoiler omdat ik mobiel fok en niet precies weet hoe groot het plaatje is.
anders zou je daar een gat in de muur kunnen maken (een nis) en daar dan je fonteintje plaatsen/bouwen. neemt het ook gene ruimte in je toilet in.
Idd.. ik heb ook geen fontein beneden. Als ik de aanbouw aan pak, komt dat er wel, maar dan moet het troon hok groter.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef nanuk het volgende:
Ik zou in de kleine ruimte niet eens de moeite nemen om een wasbakje op te hangen, zit alleen maar in de weg. Handen wassen kan ook in de keuken.
Das waar, in de meeste huizen is de gootsteen smeriger dan de wc.quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2018 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat idd.
Sowieso een hekel aan fonteintjes, daar past niet eens 1 hand onder, dus normaal je handen wassen is onmogelijk.
Daarom dus een fonteintje in de toiletruimtequote:Op woensdag 25 april 2018 12:14 schreef archito het volgende:
Tja, met name deurkrukken worden vies als je je handen in de keuken moet wassen.
Kinderen passen wel "onder de trap". Een volwassene stoot wellicht sneller zijn hoofd daar? Zo'n geïntegreerde wasbak boven de stortbak is ook niet praktisch idd. Is er nog ruimte rechts tussen de deur en de wc (of er half boven)? Dat is optisch misschien niet logisch, maar wel loze ruimte qua bewegen/staan?quote:Op woensdag 25 april 2018 12:51 schreef Burdie het volgende:
De vraag is niet óf ik er een fonteintje wil, maar hoe .
Ik wil dat mijn kinderen hun handen in de wc kunnen wassen.
Maar ik heb nu een idee hoe het aan te pakken, bedankt .
ik bedoel natuurlijk een gat in de wcmuur, daar maak je een nis voor je fonteintje. dus geen fonteintje in de hal onder de trap.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:58 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Kinderen passen wel "onder de trap". Een volwassene stoot wellicht sneller zijn hoofd daar? Zo'n geïntegreerde wasbak boven de stortbak is ook niet praktisch idd. Is er nog ruimte rechts tussen de deur en de wc (of er half boven)? Dat is optisch misschien niet logisch, maar wel loze ruimte qua bewegen/staan?
Dan ben je dus nog dieper "onder" de trap? Is meer kans dat je je hoofd stoot? Al valt dat voor kinderen wellicht mee.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:15 schreef akatar het volgende:
[..]
ik bedoel natuurlijk een gat in de wcmuur, daar maak je een nis voor je fonteintje. dus geen fonteintje in de hal onder de trap.
Heb je er wat bijzonders in weggegooid of liep hij al een tijdje niet door ?quote:Op donderdag 26 april 2018 19:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoi,
Weten jullie misschien iets om mijn keukenafvoer te ontstoppen?
Zie KLB / Afvoer verstopt ...
Wat ik al heb geprobeerd;
Soda met heet water helpt niet.
HG keukenafvoer ontstopper (volgens gebruiksaanwijzing ) helpt niet.
Met een ontstoppingsveer kom ik dus een anderhalve meter ver wat inhoud ongeveer 50 centimeter in de betonnen vloer.
Wat ik ook probeer met de veer (draaien stoten heen en weren et cetera) ik kom niet verder.
Ps de kleur van wat er aan de veer blijft hangen is wit (vet? zeep?).
Dat witte duidt i.d.d. op zeep/vetresten.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoi,
Weten jullie misschien iets om mijn keukenafvoer te ontstoppen?
Zie KLB / Afvoer verstopt ...
Wat ik al heb geprobeerd;
Soda met heet water helpt niet.
HG keukenafvoer ontstopper (volgens gebruiksaanwijzing ) helpt niet.
Met een ontstoppingsveer kom ik dus een anderhalve meter ver wat inhoud ongeveer 50 centimeter in de betonnen vloer.
Wat ik ook probeer met de veer (draaien stoten heen en weren et cetera) ik kom niet verder.
Ps de kleur van wat er aan de veer blijft hangen is wit (vet? zeep?).
Wat hierboven gezegd wordt: als de machine perfect staat afgeregeld, zou 't moeten kunnen. Wil je toch iets anders, zou je aan een plaat multiplex kunnen denken die de plaats van het laminaat overneemt ter plekke van de wasmachine . Vastschroeven aan de ondergrond en machine waterpas stellen. Moet werken.quote:Op donderdag 26 april 2018 08:23 schreef Irritatie100 het volgende:
De aansluiting voor de wasmachine zit in de keuken. Niet onder het aanrecht oid, maar helemaal apart in een hoek. In principe wil ik overal laminaat gaan leggen en ik kan mij zo voorstellen dat een wasmachine op laminaat neerzetten niet echt een goed idee voor de vloer is. In eerste instantie zat ik te denken aan een lekbak, maar daar lees ik gemixte ervaringen over. Zijn er andere constructies of is het gewoon een kwestie van een matje neerleggen tegen het "lopen" van de wasmachine en dan gaan?
het loopt niet door helaasquote:Op zondag 29 april 2018 14:09 schreef bleiblei het volgende:
wacht ff, de popcorn is nog niet klaar .
enne, met de veer erdoorheen prikken is geen oplossing he. je moet die geheel verstopping kwijt. Nu heb je in een verstopping van minimaal 40mm doorsnede een gaatje weten te prikken van 8mm. Dat gaatje zit in no time weer vol met rommel.
Het enigste wat je nu nog kunt doen is een ontstoppingsbedrijf bellenquote:Op zondag 29 april 2018 14:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
het loopt niet door helaas
quote:Op zondag 29 april 2018 17:16 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Het stroomt weer door
Wat was nu de truc?
De bovenkant van de wasbak heeft van die ontluchtings/overstroom gaten erin zitten waardoor met de plopper er geen druk gezet kan worden.
Ik heb dus ijzertape bij de bouwmarkt gehaald en eerst de bak ontvet en gedroogd en daarna goed en veel tape erover gedaan vervolgens een stuk of 30 keer met de plopper heen en weer en toen schoot er iets weg waardoor het weer door liep
Het was echt zo van PLOP ! sluuuuuuuurp
Dit is zeker geen normale en veilige constructie/manier van installeren. Het snoer is ook al niet bepaald stevig vastgezet !quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:30 schreef archito het volgende:
Een vraagje:
In ons nieuwe huis vond ik de volgende situatie:
Een schakelaar met stopcontact ineen, achter het frontje zag ik dat er 4 draadjes onder 2 schroefjes zaten gedraaid. Een rode en groene voor de originele schakelaar/wcd en een blauwe en bruine die vervolgens over de muur naar een volgend stopcontact lopen. Achter dit stopcontact zit een kroonsteentje dat ook nog eens is doorgelusd naar een stopcontact precies aan de andere kant van de muur. Dat dit niet gebruikelijk is lijkt me helder, maar is het ook gevaarlijk?
De schakelaar met wcd rechts en het stopcontact links. Achter het stopcontact zit dus nog een stopcontact in de andere ruimte:
[ afbeelding ]
En er zijn materialen gebruikt daar waar je ze niet voor mag toepassen !quote:Op woensdag 2 mei 2018 06:18 schreef Gieliovd het volgende:
Ja. Dat is niet correct aangelegd en een brandrisico.
Ik haal de draad onder uit de schakelaar zodat de wcd’s afgesloten zijn en ga er elektricien naar laten kijken hoe het op te lossen. Misschien een nieuwe leiding tussen de balklaag van de verdiepingsvloer?quote:Op woensdag 2 mei 2018 06:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dit is zeker geen normale en veilige constructie/manier van installeren. Het snoer is ook al niet bepaald stevig vastgezet !
In theorie geloof ik wel, al verschilt de manier waarop per aanbieder. Je hebt stiekem geen glasvezel aansluiting ergens zitten ?quote:Op woensdag 2 mei 2018 22:47 schreef archito het volgende:
[..]
Ik haal de draad onder uit de schakelaar zodat de wcd’s afgesloten zijn en ga er elektricien naar laten kijken hoe het op te lossen. Misschien een nieuwe leiding tussen de balklaag van de verdiepingsvloer?
Heb ik meteen een volgende vraag:
Verkoper gaf aan dat ze internet hadden aangesluiten op deze plek in het huis. Is dat gewoon een kweste van telefoonstekker erin en aansluiten op modem? We hebben Telfort en hebben dus zowel televisie als internet via de internetkabel.
[ afbeelding ]
Nee helaas, dat is hier nog niet aangelegd binnen de bebouwde kom.quote:Op donderdag 3 mei 2018 06:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In theorie geloof ik wel, al verschilt de manier waarop per aanbieder. Je hebt stiekem geen glasvezel aansluiting ergens zitten ?
Kan ik dat het beste doen via de vloer of via de wand?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:37 schreef Gieliovd het volgende:
Als het kan doe je er slim aan een flinke pvc pijp te leggen voor toekomstige uitbreiding.
Top!quote:[...]
En je hebt het goed. Één groep op 230 volt en 16 ampère afgezekerd kan 3680 Watt belast worden.
Het wordt een webwinkelloods, dus het is voornamelijk computers, stuk verwarming en licht.quote:Houd wel rekening met apparatuur dat aanloopstroom heeft etc. Een compressor van 3,5 kw kan hoogstwaarschijnlijk niet bijvoorbeeld. Maar ook een grote slijptol geeft vaak al problemen.
Wat wordt het voor loods?
Ga je in de loods een onderverdeelinrichting plaatsen die vanuit huis gevoed word ? Of ga je alle benodigde groepen van het huis apart naar de loods brengen ? Weet niet hoe ver het geheel uit elkaar staat qua afstandquote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:43 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Kan ik dat het beste doen via de vloer of via de wand?
De vloer wordt geïsoleerd met folie en isolatiespul en het lijkt mij zo raar om daar een gat in te maken
[..]
Top!
[..]
Het wordt een webwinkelloods, dus het is voornamelijk computers, stuk verwarming en licht.
De verwarming baart mij het meeste zorgen wat dat betreft. Want ik ben daar wel de hele dag.
Dus ik ga iets met infraroodpanelen doen. Ik heb een goede elektrische kachel nu, maar die trekt in z'n eentje al 2500W.
Gelukkig wordt er wel optimaal geïsoleerd, wanden/vloer/dak.
Ik heb een grondkabel liggen voor de tuinverlichting die ik nog niet aangesloten heb.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ga je in de loods een onderverdeelinrichting plaatsen die vanuit huis gevoed word ? Of ga je alle benodigde groepen van het huis apart naar de loods brengen ? Weet niet hoe ver het geheel uit elkaar staat qua afstand
Ik zou de leiding door de vloer leggen en op een punt ergens in de hoek nabij de deur weer uit laten komen. Dan kun je daar eventueel een meterkast/onderverdeling realiseren
Maar als ik al zo’n draad leg moet ik toch alsnog zo’n buis leggen om mogelijkheden te hebben er nog wat anders in te leggen?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 18:41 schreef Gieliovd het volgende:
Of een hard pvc 110 in de grond of flex mantelbuis. Zo groot mogelijk. Dan kun je later nog wat erin trekken.
Het mooiste is nu al een trekdraad erin.
De trekdraad leg je in de buis en gebruik je om later kabels (plus nieuwe trekdraad) door de buis te trekken.quote:Op zondag 20 mei 2018 08:11 schreef jajablahblah het volgende:
Maar als ik al zo’n draad leg moet ik toch alsnog zo’n buis leggen om mogelijkheden te hebben er nog wat anders in te leggen?
Ik las ergens dat internet en elektra niet bij elkaar in 1 buis kan wegens storing?quote:Op zondag 20 mei 2018 08:50 schreef Gieliovd het volgende:
In een grote buis trek je meerdere dingen.
Ooooh ik dacht aan iets anders, nou snap ik wat je bedoelt. En toevallig heb ik die eentjequote:Op zaterdag 19 mei 2018 18:41 schreef Gieliovd het volgende:
Het mooiste is nu al een trekdraad erin.
internetkabels bestaan eigenlijk niet,quote:Op zondag 20 mei 2018 12:05 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik las ergens dat internet en elektra niet bij elkaar in 1 buis kan wegens storing?
goede afgeschermde kabels, stekkers etc gebruiken voor internet.quote:Op zondag 20 mei 2018 12:51 schreef akatar het volgende:
[..]
internetkabels bestaan eigenlijk niet,
ethernetkabels en elektra samen in 1 buis kan de netwerk snelheid negatief beinvloeden. maar 1000Mbit of 800 Mbit.....
stp ipv utp bedoel je? (afgeschermde utp is ook moeilijke te vinden )quote:Op zondag 20 mei 2018 13:02 schreef lipje het volgende:
[..]
goede afgeschermde kabels, stekkers etc gebruiken voor internet.
is dat van je huis? dan zou ik er een fatsoenlijk kozijn in zetten. Dit ziet er uit als een berg noodgrepen op elkaar met al die verschillende houtjes en kieren. Lijkt mij ook best koud in de winter.quote:Op zondag 20 mei 2018 14:13 schreef Markeerstift het volgende:
[ afbeelding ]
Hoop dat de afbeelding werkt. Ik kwam erachter dat de afwerking van de buitendeur nogal te wensen overlaat en denk dat door die kiertjes muizen naar binnen komen. Hoe kan ik dit het beste (zo compleet mogelijk) dichtmaken?
Controleer eens of de perlator van de kraan niet verstopt is,de perlator is het zeefje dat aan de uitloop van de kraan geschroefd zit, dit kan je er makelijk even afschroeven en schoonmaken met iets van azijn.quote:Op maandag 21 mei 2018 09:53 schreef ShoNuf het volgende:
Op zolder staat de cv ketel. 1e Verdieping is de badkamer, hier heb ik warm water. Beneden in de keuken heb ik wel koud water maar geen warm water. Er komt maar een pisstraaltje uit, waterdruk is ook niet goed.
Help, wat kan de oorzaak zijn? Kraan in de keuken is 2,5 jaar oud.
Zo eenvoudig kan het soms ook zijn !quote:Op maandag 21 mei 2018 19:05 schreef ShoNuf het volgende:
@Vonkenboer, blijkbaar heeft de schuifkast onder de kraan tegen de draaiknop gezeten. Knop open gedraaid en nu hebben we weer warm water. Bedankt voor het meedenken.
thanks haha, ja dit is een huurhuis en hangt van de pleisters aan elkaar eigenlijk. Verwacht niet dat de verhuurder hier wat aan gaat doen, ze hebben paar maanden geleden de hele keukenvloer er uit gehad maar dit zo gelaten dus ik ga voor je pleister oplossing. Lelijk wel ja..quote:Op zondag 20 mei 2018 14:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
is dat van je huis? dan zou ik er een fatsoenlijk kozijn in zetten. Dit ziet er uit als een berg noodgrepen op elkaar met al die verschillende houtjes en kieren. Lijkt mij ook best koud in de winter.
Maar als je door wil blijven pleisters. De kieren dichtpurren en er een stukje multiplex overheen schroeven. Ziet er niet uit. Gaat max 10jaar mee, maar dat haalt de rest op de foto toch niet. Dus prima zat.
Nee, in de plank zelf zitten geen gaatjes, dat is volgens mij wel zo in een soortgelijke van IKEA ofzo. Dus zekeren hoeft niet. We gaan het doordouwen proberen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:20 schreef FranticDJ het volgende:
Aan de onder kant zitten waarschijnlijk gaatjes waarmee je de plank zekert op de zwarte pennen. Anders zou ik voor de strakste passing gaan en doordouwen op de witte pluggen. Je wil niet dat t zaakje zo van de beugel af glijdt.
Dat ligt denk ik ook een beetje aan de rest van de afwerking. Het vormt een groot contrast met de jaren 30 trap en glas in lood ramen, dat lijkt me juist wel leuk.quote:Op donderdag 24 mei 2018 15:07 schreef Gieliovd het volgende:
Ik vind het er altijd meteen uitzien als een garagevloer met dat soort verf, maar het moet ongetwijfeld lukken.
Ik heb altijd met een snijder gewerkt, scheelt stof, maar rand is lelijk. Maar daar komt toch een plint op.quote:Op zondag 27 mei 2018 11:12 schreef SummerBreeze het volgende:
Wij willen vandaag eindelijk het laminaat gaan leggen dat we een maand geleden gekocht hebben.
We hoeven geen gekke hoekjes uit te zagen aangezien de kamer simpel rechthoekig is.
Kunnen we dan het beste een laminaatsnijder of een zaagtafel gebruiken?
Welke van de twee het ook wordt, het zal een huurexemplaar worden. Is in geval van een zaag het meegeleverde zaagblad bruikbare of kunnen we beter zelf een specifiek blad kopen? En welke dan?
Kringloop? Hebben vast wel een oud ding staan voor weinig.quote:Op zondag 27 mei 2018 11:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er wellicht andere goede manieren om een kale betonvloer schoon te 'n stofvrij te maken of zal ik nog even door moeten zoeken naar een stofzuiger die toch kapot mag?
Nee, we komen inderdaad niet op hele planken uit. Daarom dus hier de vraag wat het beste is, zagen of snijden.quote:Op zondag 27 mei 2018 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb altijd met een snijder gewerkt, scheelt stof, maar rand is lelijk. Maar daar komt toch een plint op.
Hoe ga je je planken in de lengte zagen? Want qua breedte kom je vast niet op een hele plank uit.
In een snijder kun je alleen de lengte van een plank aanpassen, niet de breedte. Dus daar heb je wel een zaag voor nodig.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:16 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Nee, we komen inderdaad niet op hele planken uit. Daarom dus hier de vraag wat het beste is, zagen of snijden.
Kijk, dit is een antwoord waar ik wel wataan heb.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:23 schreef Piles het volgende:
[..]
In een snijder kun je alleen de lengte van een plank aanpassen, niet de breedte. Dus daar heb je wel een zaag voor nodig.
Wij doen dat altijd gewoon met een decoupeerzaag op de workmate, eventueel in combinatie met een geleiderail zodat je recht gaat. Er komt toch een plint over de zaagsnede (en de muur is ook niet recht bij ons).quote:Op zondag 27 mei 2018 12:26 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Kijk, dit is een antwoord waar ik wel wataan heb.
Zaagtafel huren dan maar.
Die slijtage moet je later vast gewoon er bij betalenquote:Op zondag 27 mei 2018 12:44 schreef bleiblei het volgende:
hou er rekening mee dat laminaat killing is voor zaagbladen. Ik weet niet hoe verhuurtoko's daar mee om gaan.
Een zaagblad van Ecotools is vast goedkoperquote:Op zondag 27 mei 2018 16:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die slijtage moet je later vast gewoon er bij betalen
Ik blijf fan van Wera. Heb naast verschillende Wera sets een Bosch set:quote:Op zondag 27 mei 2018 18:27 schreef Idenue het volgende:
Iemand nog tips voor goeie bits?
Ik gebruik nu de bits van ecotools maar de T10 en T15 draai ik toch nog best vaak stuk, kost niets maar dan heb je ook niet veel zeg maar.
Mijn bithouder is ook niet helemaal goed dus een setje kan natuurlijk ook dus wat rondgekeken en dit leek me wel een goeie.
Ik heb goeie ervaringen met de multi construction boren dus die zijn mooi meegenomen.
Iets anders mag ook als mijn T10 en T15 maar niet steeds in wokkels veranderen.
Bedankt voor de tips, ik ga komende week nog even verder kijken.quote:Op zondag 27 mei 2018 20:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik blijf fan van Wera. Heb naast verschillende Wera sets een Bosch set:
[ afbeelding ]
En een Festool setje en beiden begonnen vrij snel te roesten. Daarnaast vind ik de bithouders uit het Boschsetje waardeloos.
Overigens zou ik de impakt bithouder van Wera ook mijden, dit model dus:
[ afbeelding ]
Met een slagschroevendraaier heb je nog wel eens dat de schroeven behoorlijk mishandeld worden. Metaalflinters van de schroeven, blijven direct aan de ringmagneet plakken en krijg je er niet meer vanaf. De andere Wera-impaktor bithouder heb ik geen ervaring mee.
Heb je een plat dak? Dat geeft al een hoop extra warmte. Verder denk ik dat bijna iedereen hier wel last van heeft. De warmte zit weer in de muren en gaat hier voorlopig niet meer uit ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 05:23 schreef Isane het volgende:
Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2016, met de tuin op het westen.
Ik krijg het huis maar niet op een normale temperatuur deze dagen, beneden is het nu (05:30) 26,5 graden. Overdag is het 27,5 - 28 graden.
's avonds gooi ik alle ramen tegen elkaar open en overdag heb ik alle ramen + donkere gordijnen dicht zitten.
De warmte gaat er zeer makkelijk in, maar gaat er ook moeilijk weer uit.
Kan dit een bouwfout zijn? Verkeerd geïsoleerde ramen? Het is echt niet te hachelen deze dagen.
Bedankt voor je snelle reactie.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 05:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Heb je een plat dak? Dat geeft al een hoop extra warmte. Verder denk ik dat bijna iedereen hier wel last van heeft. De warmte zit weer in de muren en gaat hier voorlopig niet meer uit ook.
Ik denk op een uitzondering hier of daar dat bijna iedereen hier wel last van heeft. In ons huis uit 1930 is het ook boven bijna niet vol te houden, maar dat komt ook deels door een platdak.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 05:23 schreef Isane het volgende:
Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2016, met de tuin op het westen.
Ik krijg het huis maar niet op een normale temperatuur deze dagen, beneden is het nu (05:30) 26,5 graden. Overdag is het 27,5 - 28 graden.
's avonds gooi ik alle ramen tegen elkaar open en overdag heb ik alle ramen + donkere gordijnen dicht zitten.
De warmte gaat er zeer makkelijk in, maar gaat er ook moeilijk weer uit. (begrijpelijk ook want goed geïsoleerd)
Kan dit een bouwfout zijn? Verkeerd geïsoleerde ramen? Het is echt niet te hachelen deze dagen.
Dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op zondag 27 mei 2018 11:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Kringloop? Hebben vast wel een oud ding staan voor weinig.
Of marktplaats in de buurt?
Je moet de zonne-instraling al buiten tegen houden. Op het moment dat de straling binnen tegen de gordijnen aan komt, wordt de straling in warmte omgezet en is het "te laat". Dus buitenzonwering.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 05:23 schreef Isane het volgende:
Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2016, met de tuin op het westen.
Ik krijg het huis maar niet op een normale temperatuur deze dagen, beneden is het nu (05:30) 26,5 graden. Overdag is het 27,5 - 28 graden.
's avonds gooi ik alle ramen tegen elkaar open en overdag heb ik alle ramen + donkere gordijnen dicht zitten.
De warmte gaat er zeer makkelijk in, maar gaat er ook moeilijk weer uit. (begrijpelijk ook want goed geïsoleerd)
Kan dit een bouwfout zijn? Verkeerd geïsoleerde ramen? Het is echt niet te hachelen deze dagen.
dit en de huizen in Nederland zijn ontworpen om warmte binnen te houden, niet buitenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Je moet de zonne-instraling al buiten tegen houden. Op het moment dat de straling binnen tegen de gordijnen aan komt, wordt de straling in warmte omgezet en is het "te laat". Dus buitenzonwering.
Of witte gordijnen die de straling weerkaatsen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Je moet de zonne-instraling al buiten tegen houden. Op het moment dat de straling binnen tegen de gordijnen aan komt, wordt de straling in warmte omgezet en is het "te laat". Dus buitenzonwering.
SketchUp is dat toch, van Google?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 13:18 schreef NoXia het volgende:
Voor een aankomende klus wil ik wat dingen gaat uittekenen. Nu kwam ik het volgende tegen:
[ afbeelding ]
Met welk programma kan zoiets gemaakt worden?
Floorplanner, Gratisch en werkt makkelijkquote:Op dinsdag 29 mei 2018 13:18 schreef NoXia het volgende:
Voor een aankomende klus wil ik wat dingen gaat uittekenen. Nu kwam ik het volgende tegen:
[ afbeelding ]
Met welk programma kan zoiets gemaakt worden?
Ik heb het inderdaad bij zo'n dergelijke zaak gehaald.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 01:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat ik zo kan vinden als ik Google aanslinger is dat het in Nederland veel wordt aangeboden door tegel/sanitair "dump" stores en online zaken.
Het is volgens mij verder niet echt een bekend merk.
De fabrikant heeft ook geen Nederlandse website, alleen Duitsland, Tsjechie, Slowakije en Roemenie.
Dus ik denk dat er grote partijen zijn opgekocht door de NL sanitair/tegelzaken (zal wel leuke marge op zitten) en dat die nu aan de man gebracht worden
Een prof tegelzetter zal meestal werken met merken als Eurocol of Schonox.
Informeer eens bij een bouwmaterialen handel wat die merken kosten, misschien scheelt het wel helemaal niet zo veel.
En breng dat andere spul weer terug als dat je tegelzetter blij maakt....
Jijquote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:06 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, wij hebben een kamertje/hokje waar ik laminaat wil leggen. Het kamertje is net iets minder breed dan één laminaatplank. Volgens de leginstructie van het laminaat begin je steeds met het reststuk van de vorige plank. Mijn man vindt dat dit ook geldt voor het smalle kamertje, terwijl ik denk: voor elke rij nemen we een nieuwe plank en de reststukjes gooien we weg. Het gaat steeds om max 10 cm denk ik (heb het nog niet exact opgemeten). Wie heeft er gelijk? .
Jij. Het idee van die reststukjes gebruiken is dat je een wildverband krijgt. Met 10cm per keer ziet dat er natuurlijk niet uit.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:06 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, wij hebben een kamertje/hokje waar ik laminaat wil leggen. Het kamertje is net iets minder breed dan één laminaatplank. Volgens de leginstructie van het laminaat begin je steeds met het reststuk van de vorige plank. Mijn man vindt dat dit ook geldt voor het smalle kamertje, terwijl ik denk: voor elke rij nemen we een nieuwe plank en de reststukjes gooien we weg. Het gaat steeds om max 10 cm denk ik (heb het nog niet exact opgemeten). Wie heeft er gelijk? .
Geen van beide. Bij de meeste laminaat handleidingen word aangegeven dat de "voeg" van de vorige rij, zo ver mogelijk weg moet zitten van de "voeg" van de huidige rij. Vaak staat er een minimaal aantal centimeters. Dit is van belang voor de stevigheid van het verbindingssysteem. Je "moet" de vloer dus zoveel mogelijk in een wildverband leggen. Dit forceer je met het gebruik van reststukjes, mits dit goed uitkomt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:06 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, wij hebben een kamertje/hokje waar ik laminaat wil leggen. Het kamertje is net iets minder breed dan één laminaatplank. Volgens de leginstructie van het laminaat begin je steeds met het reststuk van de vorige plank. Mijn man vindt dat dit ook geldt voor het smalle kamertje, terwijl ik denk: voor elke rij nemen we een nieuwe plank en de reststukjes gooien we weg. Het gaat steeds om max 10 cm denk ik (heb het nog niet exact opgemeten). Wie heeft er gelijk? .
Maar is dat ook nodig als je hele planken gebruikt, en dus helemaal geen voeg hebt?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 10:15 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Geen van beide. Bij de meeste laminaat handleidingen word aangegeven dat de "voeg" van de vorige rij, zo ver mogelijk weg moet zitten van de "voeg" van de huidige rij.
Oh op die fiets, ik las het als "er past op X cm na een X aantal volledige planken in".quote:Op vrijdag 1 juni 2018 10:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar is dat ook nodig als je hele planken gebruikt, en dus helemaal geen voeg hebt?
Dat dacht ik ook idd .quote:Op vrijdag 1 juni 2018 10:44 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Oh op die fiets, ik las het als "er past op X cm na een X aantal volledige planken in".
Als het echt maar een plank is zou ik inderdaad een nieuwe pakken, hoe minder "voegen" hoe steviger je geheel.
Je hebt vast HR++ glas, ik vind het de hel. Leuk in de winter dat je minder hoeft te stoken, maar van het voor- tot najaar met veel zon wordt het veels te warm in huis.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 05:23 schreef Isane het volgende:
Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2016, met de tuin op het westen.
Ik krijg het huis maar niet op een normale temperatuur deze dagen, beneden is het nu (05:30) 26,5 graden. Overdag is het 27,5 - 28 graden.
's avonds gooi ik alle ramen tegen elkaar open en overdag heb ik alle ramen + donkere gordijnen dicht zitten.
De warmte gaat er zeer makkelijk in, maar gaat er ook moeilijk weer uit. (begrijpelijk ook want goed geïsoleerd)
Kan dit een bouwfout zijn? Verkeerd geïsoleerde ramen? Het is echt niet te hachelen deze dagen.
Bedankt voor je response! Ja wij hebben inderdaad HR++ glas. De enige oplossing is dus een airco in huis. Gelukkig is het buiten nu ook een stuk koeler dus de warmte gaat nu ook wel uit het huis.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je hebt vast HR++ glas, ik vind het de hel. Leuk in de winter dat je minder hoeft te stoken, maar van het voor- tot najaar met veel zon wordt het veels te warm in huis.
De ramen lijken wel straalkacheltjes als de zon er lang opstaat. Vanwege VvE bij mij is het lastig om buiten zonwering te plaatsen (woon 3 hoog en moet ik met hoogwerker elke 5 jaar alles laten verwijderen ivm schilderwerk).
Ik dacht dat het bij mij mede kwam door plat dak (woon op bovenste etage), maar mijn ouders wonen sinds kort in een gebouw op een middelste verdieping, bij hen is het altijd net zo warm als bij mij. Zon staat vanaf zelfde tijdstip op de ramen, ook zij hebben HR++ glas.
Vergat ik nog: mijn ouders hebben wel screens buiten laten plaatsen. Dat helpt dus niet veel, in hun appartement nog net zo warm als bij mij met de gordijnen dicht.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:55 schreef Isane het volgende:
[..]
Bedankt voor je response! Ja wij hebben inderdaad HR++ glas. De enige oplossing is dus een airco in huis. Gelukkig is het buiten nu ook een stuk koeler dus de warmte gaat nu ook wel uit het huis.
Bedankt!
Echt waar? Lijkt behoorlijk vast te zitten.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 19:58 schreef Gieliovd het volgende:
Met een overtuigende ruk naar je toetrekken.
Door kalkaanslag kunnen ze wel wat vastzitten..quote:Op dinsdag 5 juni 2018 20:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Echt waar? Lijkt behoorlijk vast te zitten.
40 mm is voldoende.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 23:15 schreef kingjotte het volgende:
In het kader van de badkamerverherbouwing:
1) Er ligt een afvoerbuis van 40mm, zou dat voldoende zijn?
2) Vanwege de loop van de afvoerbuis (horizontaal de muur in) kies ik voor een douchebak, zou 3cm diep genoeg zijn daarvoor of moet ik dieper gaan? Ik heb een hekel aan badkamers die overstromen namelijk ;-)
Alsquote:Op zondag 10 juni 2018 19:58 schreef Burdie het volgende:
Ok, andere vraag .
We hebben op de eerste etage een nieuwe laminaatvloer gelegd. Straks moeten er nog plinten op. We hebben hoge plinten tegen de muur, én plakplinten op het laminaat, welke "hoort" er eerst? Of hoeven er geen plakplinten waar hoge muurplinten voldoen? Het is nu sowieso al in elke kamer anders, het lot van een oud huis
En als dat nou per muur verschilt? Leg je dan alleen plakplinten waar nodig, of bepaal je dat per kamer?quote:Op zondag 10 juni 2018 20:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als
Je hoge muurplaat breed/dik genoeg is om de kier van de werking van je laminaat te bedekken.. dan hoef je geen plakplint te plakken.
Alles of niets..quote:Op zondag 10 juni 2018 20:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
En als dat nou per muur verschilt? Leg je dan alleen plakplinten waar nodig, of bepaal je dat per kamer?
En als beiden nodig zijn, plaats je dan de plakplint tegen de muurplint aan of andersom?
Wat voor materiaal ligt erop en is de sterkte voldoende? Indien beide voldoende is. kan je met vlonders (planken) en rubber tegels, een dakterras aanleggen.quote:Op maandag 11 juni 2018 20:12 schreef Puala het volgende:
Ik heb een plat dak waar ik dakterras van wil maken. Is het te doen om zelf zhet dak rondom de voetjes van de paalhouders weer dicht te branden of moet ik op zoek naar een dakdekker?
Is je dak geschikt voor die extra belasting ?quote:Op maandag 11 juni 2018 20:12 schreef Puala het volgende:
Ik heb een plat dak waar ik dakterras van wil maken. Is het te doen om zelf zhet dak rondom de voetjes van de paalhouders weer dicht te branden of moet ik op zoek naar een dakdekker?
Ja het is een dakterras en kan de belasting hebben. Vlondertegels heb ik voldoende, maar ik wil er liever niet makkelijk af kunnen vallen. Dus een hek er omheen is wel gewenstquote:Op maandag 11 juni 2018 20:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat voor materiaal ligt erop en is de sterkte voldoende? Indien beide voldoende is. kan je met vlonders (planken) en rubber tegels, een dakterras aanleggen.
Jazekerquote:Op maandag 11 juni 2018 21:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is je dak geschikt voor die extra belasting ?
heb je een brander? ik ben laatst zelf in de weer geweest om het 1 en het ander beter dicht te plakken, en dat ging prima.quote:Op maandag 11 juni 2018 20:12 schreef Puala het volgende:
Ik heb een plat dak waar ik dakterras van wil maken. Is het te doen om zelf zhet dak rondom de voetjes van de paalhouders weer dicht te branden of moet ik op zoek naar een dakdekker?
Oh, het gaat om de borstwering? Dat is een ander ding; denk dat je meer info over de randopbouw en muur moet geven/quote:Op dinsdag 12 juni 2018 09:23 schreef Puala het volgende:
Ja het is een dakterras en kan de belasting hebben. Vlondertegels heb ik voldoende, maar ik wil er liever niet makkelijk af kunnen vallen. Dus een hek er omheen is wel gewenst
En de gasten die het hebben aangelegd zeiden "ja joh dan doe je ff die paalhouders en dan rubberen ringetjes er tussen en dan is t waterdicht". Inmiddels weet ik beter en besef ik dat ik genaaid ben door ze. Dus nu moet er wel iets van dakleer gebrand gaan worden over die voetjes heen als extra bescherming. En het ziet er simpel uit als zij het doen, maar is het zelf ook goed te doen? En waar moet ik op letten?
Die moest ik googlen maar nee daar gaat t niet over. Ik zal straks ff foto's maken, volgens mij klopt t antwoord van bleiblei t beste. Maar ik heb graag bevestigingquote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Oh, het gaat om de borstwering? Dat is een ander ding; denk dat je meer info over de randopbouw en muur moet geven/
Nee, nog niet. Maar dat kan wel geregeld worden als het nodig blijktquote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
heb je een brander? ik ben laatst zelf in de weer geweest om het 1 en het ander beter dicht te plakken, en dat ging prima.
Dat dus, paar euro bij de bouwmarkt. Naam je een metertje buisisolatie mee en een rolletje rape, dat eromheen en je bent klaar.quote:
Ik ken het dilemma. Heb er zelf uiteindelijk voor gekozen het vast te zetten aan de muur.quote:Op maandag 11 juni 2018 20:12 schreef Puala het volgende:
Ik heb een plat dak waar ik dakterras van wil maken. Is het te doen om zelf zhet dak rondom de voetjes van de paalhouders weer dicht te branden of moet ik op zoek naar een dakdekker?
gewoon ff googlen naar een webshop waar ze RVS Heco, Spax of Woodies schroeven verkopen. Die zijn er massa's en alle drie de merken zijn prima.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:27 schreef Hubo het volgende:
Ik heb onze schuur afgebroken omdat de tuin opnieuw aangelegd wordt. Alleen nu zijn er enkele schroeven niet helemaal ongeschonden uit het hout gekomen.
Nu wil ik gelijk alle schroeven vervangen, maar weten jullie een goede (online) winkel die goed schroefspul verkoopt?
Dank je. Ik ga aan de slag. Ik wist niet goed welke merken goed zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
gewoon ff googlen naar een webshop waar ze RVS Heco, Spax of Woodies schroeven verkopen. Die zijn er massa's en alle drie de merken zijn prima.
Het 1e.quote:Op woensdag 27 juni 2018 19:20 schreef koentjuh18 het volgende:
Korte vraag.
Mag je de aarde draad van de badkamer tegenwoordig op de groen gele aarde aansluiten of moet je nog altijd een aarde draad trekken naar de meterkast?
Die mag van het centraal aardpunt in buis met een 2,5mm² groen gele draad rechtstreeks naar de centraal doos.quote:Op woensdag 27 juni 2018 19:20 schreef koentjuh18 het volgende:
Korte vraag.
Mag je de aarde draad van de badkamer tegenwoordig op de groen gele aarde aansluiten of moet je nog altijd een aarde draad trekken naar de meterkast?
Vandaar na lang lezen toch de regulerende optie gekozen. Is duurder maar zorgt er voor dat in de zomer de damp er toch weer uit kan. Want helemaal dampdicht krijg je het toch niet.quote:Op woensdag 27 juni 2018 18:27 schreef Gieliovd het volgende:
Dampdichte folie aan de warme kant.
Kan eenvoudige landbouwfolie zijn. Laat je niet gek maken.
Ook spijkerflensdekens is een oplossing.
Let wel op dat het echt dampdicht moet zijn bij dubbel na-isoleren. Eigenlijk is dubbel isoleren een NoNo.
Zelfde situatie, mijn huis van 1990 wil ik na-isoleren aan de binnenkant. Ik begrijp dat pur net zo dampdoorlatend is als hout. Dus zou het geen probleem mogen zijn om aan de binnenkant isolatie aan te brengen met een dampdichte laag aan de warme zijde.quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vandaar na lang lezen toch de regulerende optie gekozen. Is duurder maar zorgt er voor dat in de zomer de damp er toch weer uit kan. Want helemaal dampdicht krijg je het toch niet.
Heb je bitumen aan de buitenkant?quote:Op donderdag 28 juni 2018 11:21 schreef nanuk het volgende:
[..]
Zelfde situatie, mijn huis van 1990 wil ik na-isoleren aan de binnenkant. Ik begrijp dat pur net zo dampdoorlatend is als hout. Dus zou het geen probleem mogen zijn om aan de binnenkant isolatie aan te brengen met een dampdichte laag aan de warme zijde.
Of zie ik iets over het hoofd? Zou er een dampdichte laag tussen het PUR en de spaanplaat van de dakplaat kunnen zitten?
Beide dank! Scheelt weer wat draad trekken!quote:Op donderdag 28 juni 2018 09:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die mag van het centraal aardpunt in buis met een 2,5mm² groen gele draad rechtstreeks naar de centraal doos.
Ik neem aan dat je de vloer als geheel nog afschuurt? Daarna een watergedragen, heldere 2 componenten epoxylak. Van Sikkens.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 18:12 schreef Maraca het volgende:
Vraagje:
In mijn huis ligt steigerhout als vloer wat opnieuw geverfd moet worden (een deel is al eens eerder geverfd en een deel is onbewerkt). Wat voor soort verf moet je hier eigenlijk voor gebruiken?
Dat zou ook wel kunnen eigenlijk Weet niet precies wat het is. Het is wel 'ingeklikt' zoals laminaat, maar ook gelijk een stuk dikker.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 18:28 schreef bleiblei het volgende:
steigerhout als binnenvloer? seriously? Ik neem aan geen echt gebruikt steigerhout maar geschaafd vuren planken met een gebruikte "look". Dan zou ik mat transparante vloerlak van bijv. Glitsa halen.
Dan moet ik echt zeker weten dat het geen laminaat is Kan ik er niet gewoon met dezelfde kleur overheen?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de vloer als geheel nog afschuurt? Daarna een watergedragen, heldere 2 componenten epoxylak. Van Sikkens.
Wacht, volgens mij leg ik het niet goed uitquote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:08 schreef bleiblei het volgende:
laminaat zou ik niet schilderen. Dan is het haast goedkoper en sowieso veel makkelijker om iets nieuws te leggen.
Dat glitsa spul heb je geloof ik ook in kleur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is dus al wit geverfd, maar het is niet meer fris en een deel is dus niet wit omdat een kast weg is gehaald. Dus ik wil het vooral opfrissen door het opnieuw te doen, maar weet niet welke verf je daarvoor gebruikt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wacht, volgens mij leg ik het niet goed uitToch eerst zeker weten wat het materiaal is. Laminaat e.d. kan je niet (meer) (over)verven. Indien hout: dan toch een schuurbeurt geven en daarna met epoxyverf op kleur, lakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is dus al wit geverfd, maar het is niet meer fris en een deel is dus niet wit omdat een kast weg is gehaald. Dus ik wil het vooral opfrissen door het opnieuw te doen, maar weet niet welke verf je daarvoor gebruikt.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
Thnx voor de tip Maandag kan ik navragen wat voor materiaal het isquote:Op vrijdag 29 juni 2018 21:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch eerst zeker weten wat het materiaal is. Laminaat e.d. kan je niet (meer) (over)verven. Indien hout: dan toch een schuurbeurt geven en daarna met epoxyverf op kleur, lakken.
Sorry, ik was een lang weekend weg :-)quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb je bitumen aan de buitenkant?
Damp open richting de koude kant (dak en dampremmend richting de warme kant.quote:Op maandag 2 juli 2018 14:13 schreef nanuk het volgende:
[..]
Sorry, ik was een lang weekend weg :-)
Nee, de constructie is spaanplaat met pur er op vast, geen folie of bitumen of zo, gewoon kale pur. Dan panlatten en dakpannen. Binnenkant is wel geverfd maar waarschijnlijk geen dampdichte verf. Mijn plan is op den duur tussen de spanten isolatie materiaal te doen en dan met triplex of zo dichttimmeren. Dan schilderen of spuiten. Het liefste doe ik dat per kamer, scheelt een hoop opslag van materialen en eenvoudiger ruimte te maken in die kamers.
dankquote:Op maandag 2 juli 2018 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Damp open richting de koude kant (dak en dampremmend richting de warme kant.
Probleem is dat de "koude" kant, de warme kant is van de PUR isolatie.quote:Op maandag 2 juli 2018 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Damp open richting de koude kant (dak en dampremmend richting de warme kant.
Ja echt buitenkant dus waar de regen op valt onder de panlatten.quote:Op maandag 2 juli 2018 15:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is dat de "koude" kant, de warme kant is van de PUR isolatie.
Dus lijkt mij zinloos om daar damp open te plaatsen.
quote:Op maandag 2 juli 2018 17:55 schreef Dropkikker het volgende:
En naar mijn weten zitten er alleen aan de zijkanten van een lasdoos aansluitingen om de leiding te plaatsen toch?
https://www.bouwmaat.nl/k(...)4EAQYAiABEgKD7_D_BwEquote:Op maandag 2 juli 2018 21:31 schreef DrMarten het volgende:
Vraagje aan de mensen hier. Iemand enig idee hoe onderstaand profieltje genoemd wordt en waar ik het kan krijgen? Heb het nodig om de hoek van de plint in de keuken netjes af te werken en met mijn duffe harses heb ik het verkeerd afgezaagd. Toen dacht ik van ik rij even naar de bouwmarkt en haal zo'n ding op. Kan het alleen niet vinden bij de Praxis, Karwei en Bauhaus.
Het lijkt op een stoelprofiel, maar die hebben niet het dwarsstuk op de rugleuning zeg maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is het niet, is niet voor de aansluiting met de vloer maar om de hoek om te gaan.quote:Op maandag 2 juli 2018 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
https://www.bouwmaat.nl/k(...)4EAQYAiABEgKD7_D_BwE
Keukenplintprofiel ?
Kijk en zo leer je alle dagen weer iets bijquote:Op maandag 2 juli 2018 22:27 schreef bleiblei het volgende:
volgens mij is het keukenplinthoekprofiel .
tis namelijk om de hoek om te gaan met je plint. Profiel dat jij post Vonk, is voor de boven of onderkant van een plint
Zenk joequote:Op maandag 2 juli 2018 22:29 schreef bleiblei het volgende:
en met een linkje erbij (wat een topservice weer op FOK! )
https://www.vervangingsma(...)len/plinthoeken.html
als ik heel eerlijk ben; er ging pas een lampje branden waar ik zo een profieltje gezien heb toen ik jouw suggestie las .quote:Op maandag 2 juli 2018 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
1
[..]
Kijk en zo leer je alle dagen weer iets bij
die toko's dropshippen vaak. Dat als je besteld er een vrachtwagen voor komt rijden van bmn (vroeger de boo), bouwmaat of raabkarcher. Is mijn ervaring dan. Moet wel zeggen dat deze club idd. heel weinig gegevens achter laat. Heb je ze al gebeld? en goed opletten hoe ze opnemen. Het telefoonnummer is trouwens een voip nummer, dus regio is ook niet te achterhalen. KvK nummer ben ik wel ergens tegen gekomen trouwens.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Misschien een debiele vraag, maar ben ooit gescamd en wil binnenkort isolatie bestellen.. Heeft er iemand ervaring met de webshop Isolatiediscounter? Ik vind de webshop nou niet echt professionaliteit uitstralen. Kon zo gauw geen duidelijk herleidbare nadere gegevens vinden, de WHOIS is ook lekker algemeen geregistreerd.
Ik weet niet welk spul je zoekt, maar beste ervaring heb ik bij Hornbach.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Misschien een debiele vraag, maar ben ooit gescamd en wil binnenkort isolatie bestellen.. Heeft er iemand ervaring met de webshop Isolatiediscounter? Ik vind de webshop nou niet echt professionaliteit uitstralen. Kon zo gauw geen duidelijk herleidbare nadere gegevens vinden, de WHOIS is ook lekker algemeen geregistreerd.
Thanks, kvk had ik zelf nog niet gevonden. Heb wel een mailtje gestuurd want ze zouden palletkorting kunnen bieden. Maar verder nog geen reactie terug.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
die toko's dropshippen vaak. Dat als je besteld er een vrachtwagen voor komt rijden van bmn (vroeger de boo), bouwmaat of raabkarcher. Is mijn ervaring dan. Moet wel zeggen dat deze club idd. heel weinig gegevens achter laat. Heb je ze al gebeld? en goed opletten hoe ze opnemen. Het telefoonnummer is trouwens een voip nummer, dus regio is ook niet te achterhalen. KvK nummer ben ik wel ergens tegen gekomen trouwens.
een dopsleutelquote:Op maandag 16 juli 2018 13:55 schreef madeliefff het volgende:
Weet iemand hoe stuk gereedschap heet?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |