abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 09:23:52 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178092358
Ik kreeg net een mailtje dat Binck vanaf 1 mei een service fee gaat heffen. Wat je gaat betalen hangt af van welk pakket je hebt, maar als je slechts af en toe iets doet dan is je "goedkoopste" optie ¤3 + 0,01% per maand.

Vooral die 0,01% is een killer. Je zou maar een buy&hold belegger zijn met enkele tonnen aan ETF's of obligaties in je account. Dan heb je het dus over honderden euro's per jaar voor de "administratie" van misschien maar één fondsregel. Dat is echt volkomen belachelijk.

Binck was nu juist leuk voor niet al te actieve beleggers - mensen die veel handelen gingen toch wel naar Interactive Brokers.

Ik verwacht dat Binck nu een hoop van de grotere maar relatief inactieve klanten gaat kwijtraken. Zelf ga ik mijn rekening daar in elk geval sluiten na 20 jaar lang klant te zijn geweest, vanaf de tijd dat ze nog IMG Holland heetten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 26 maart 2018 @ 09:26:11 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178092405
Tja waarom zou je ook betalen voor een service hè.
And so is the past
pi_178092621
Ik heb nog niets ontvangen maat het valt mij idd op dat ze al een paar jaar de tarieven aan het opschroeven zijn zonder dat daar noemenswaardige verbeteringen tegenover staan.
Het ergste is dat de concurrentie altijd al goedkoper was en zo alleen maar aantrekkelijker wordt.

Ik ga ook weg mocht dit waar zijn. Met dit soort tarieven kan ik bijna weer terug gaan naar de rabobank.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 09:58:41 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178092946
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb nog niets ontvangen maat het valt mij idd op dat ze al een paar jaar de tarieven aan het opschroeven zijn zonder dat daar noemenswaardige verbeteringen tegenover staan.
Het ergste is dat de concurrentie altijd al goedkoper was en zo alleen maar aantrekkelijker wordt.
Ik heb jaren geleden mijn Interactive Brokers account (dat ik alleen gebruikte voor actieve trading) gesloten toen ik minder actief werd, precies vanwege hun service fee. Vlak daarna hebben ze ingevoerd dat accounts >$100.000 geen service fee/ inactivity fee meer betalen dus achteraf had dat open kunnen blijven.

De hogere transactiekosten van Binck boeiden mij sowieso niet want ik doe toch bijna geen transacties op dat account, maar als je een transactie deed dan verdienden ze leuk geld aan je. Dat kunnen ze nu dus op hun buik schrijven. Ik denk dus dat ik maar weer een account bij Interactive Brokers ga openen.

In het verleden heeft Binck veel geld uitgegeven aan acties om nieuwe beleggers binnen te halen. Ik verwacht nu dat een hoop mensen daar weg gaan en dan met name juist de interessantere klanten met grotere portefeuilles die geen zin hebben om honderden euro's per jaar te gaan betalen voor helemaal niets en dan ook nog eens veel hogere transactiekosten hebben dan bij de concurrent!

quote:
Ik ga ook weg mocht dit waar zijn. Met dit soort tarieven kan ik bijna weer terug gaan naar de rabobank
Hier kun je het lezen: https://www.binck.nl/zelf-beleggen/nieuwe-pakketten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178093463
Je gaat dus gewoon minimaal 36 euro per jaar betalen!

Twee vragen:
1) Hoe kan ik mijn aandelen overzetten naar een andere broker?
2) Welke broker raden jullie aan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2018 10:23:37 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 10:32:37 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178093658
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Met dit soort tarieven kan ik bijna weer terug gaan naar de rabobank.
Een snelle check leert mij dat zelfs de ultra dure Rabobank vanaf ¤75.000 belegd vermogen al goedkoper is dan Binck, aangezien hun service fee is gelimiteerd tot ¤120 per jaar. Bij Binck is de maximum service fee ¤516 per jaar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 10:36:26 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178093727
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Sloggi het volgende:
Je gaat dus gewoon minimaal 36 euro per jaar betalen!

Twee vragen:
1) Hoe kan ik mijn aandelen overzetten naar een andere broker?
2) Welke broker raden jullie aan?
1) Hangt van de broker af maar is meestal gemakkelijk. In sommige gevallen regelt de ontvangende broker bijna alles voor je want ze willen je graag hebben als nieuwe klant.

2) Dit hangt nogal van de omstandigheden af, o.a. hoeveel transacties je doet en hoe groot je belegde vermogen is. Ik heb momenteel geen suggesties want ik moet er zelf ook nog even dieper in gaan duiken. Het is lang geleden dat ik mij hiermee bezig hield.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178094117
Misschien dat Binck zich wat meer gaat richten op de kleinere en onervaren belegger die iets veiligs en conservatiefs met hun spaargeld willen doen nu een spaarrekening niets meer opbrengt? De concurrentiestrijd voor de grote beleggers en de actieve beleggers zijn ze aan het verliezen van IB en DeGiro.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 26 maart 2018 @ 11:10:57 #9
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178094322
Ik kreeg het mailtje net ook dus dacht meteen ff hier checken.

Voor mij als Buy & Hold belegger hakt die er wel flink in ja. Dan zou ik zelf weer duurder uit zijn dan bij mn huisbank voorheen.

Ben wel tevreden over Binck en die 0 euro hoeft van mij ook niet want ik kost ze toch geld maar had dan gewoon 5,- max gedaan ofzo voor een kleine belegger.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178094353
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien dat Binck zich wat meer gaat richten op de kleinere en onervaren belegger die iets veiligs en conservatiefs met hun spaargeld willen doen nu een spaarrekening niets meer opbrengt? De concurrentiestrijd voor de grote beleggers en de actieve beleggers zijn ze aan het verliezen van IB en DeGiro.
Juist voor die kleine belegger is die 36 euro plus 0,01% relatief veel. Dus ik snap eigenlijk niet wat het idee erachter is. Zouden ze te weinig verdienen aan de transactiekosten?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 11:45:48 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178095064
Okee, ik heb net even gechat met de klantenservice van Lynx. Dat lijkt mij nu één van de beste opties voor mensen die willen overstappen. https://www.lynx.nl/tarieven-beleggen/

Lynx is een reseller van Interactive Brokers maar zijn soepeler met inactivity fees. Zolang je >$1000 (of euro equivalent) in je portefeuille hebt dan betaal je geen inactivity fee en geen bewaarloon. Bovendien heb je beschikking over een Nederlandse klantenservice. Transactiekosten zijn veel lager dan Binck en de handelsmogelijkheden groter.

Voor mijzelf twijfel ik nog tussen direct Interactive Brokers of Lynx, aangezien mijn account normaal gesproken toch wel >$100.000 is. Maar veel mensen zullen daaronder zitten en dan lijkt Lynx mij de beste optie.

Het enige nadeel is dat je geen Nederlandse staatsobligaties kunt kopen via dat platform (niet dat je dat nu zou willen, maar in de toekomst misschien weer wel)

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 26-03-2018 15:42:22 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178095130
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Sloggi het volgende:
Je gaat dus gewoon minimaal 36 euro per jaar betalen!

Twee vragen:
1) Hoe kan ik mijn aandelen overzetten naar een andere broker?
2) Welke broker raden jullie aan?
Ben over Tradersonly wel tevreden eigenlijk. Zei regelen dat die aandelen van binck naar hun systeem (van interactive brokers) gaan.

Ik heb overigens bij Binck één of ander fonds dat al een tijdje fee kosten per kwartaal in rekening brengt, die fee vind ik er echt in hakken. De nieuwe regeling zal voor mij de druppel zijn om helemaal weg te gaan bij Binck, het is niet echt interessant meer zo.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 26 maart 2018 @ 11:51:35 #13
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178095219
Ik snap ook niet helemaal waarom ze het nu duurder maken? Ze raakte toch al veel klanten kwijt aan De Giro enz omdat die goedkoper zijn dus nu alleen nog maar meer.

Ik zou best wel iets willen betalen omdat ik niet perse de goedkoopste hoef en Binck me ook goed bevalt alleen dit is toch wel fors. Misschien komt er nu wel een hoop commotie en komen ze er op terug?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 11:53:08 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178095260
Okee, Binck gaat nu direct exit! Ik had nog een berg transactiekosten credits staan dus ik schreef ze net een mailtje of ik de service fee daarmee kan verrekenen. In dat geval zou ik de rekening nog even levend kunnen houden. Niet dus.

quote:
Geachte heer SeLang,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag aangaande de Service Fee. Helaas is het niet mogelijk om dit te verrekenen met uw transactietegoed. Er zullen louter transactiekosten van dit tegoed worden afgeschreven.
Straks maar eens even een Lynx of IB aanvraag invullen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 26 maart 2018 @ 12:56:44 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178096593
Dit is echt belachelijk,
0,01% per maand lijkt niet veel, maar opgeteld kom je per jaar op een flink bedrag.
En waarvoor eigenlijk?
Ik ga ook eens verder kijken.

Als de transactiekosten nou echt lager werden, was er nog iets voor te zeggen, maar dat is ook niet het geval.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:58:06 #16
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178096624
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:53 schreef SeLang het volgende:
Okee, Binck gaat nu direct exit! Ik had nog een berg transactiekosten credits staan dus ik schreef ze net een mailtje of ik de service fee daarmee kan verrekenen. In dat geval zou ik de rekening nog even levend kunnen houden. Niet dus.

[..]

Straks maar eens even een Lynx of IB aanvraag invullen
Neig ook naar Lynx, volg ook altijd die video's en debatten van ze, opzich ook wel sympathie al voor.

Maar ik wacht toch sowieso nog even af, dit lijkt me wel echt te gaan backfiren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 13:12:01 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178096892
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:56 schreef BasEnAad het volgende:
Dit is echt belachelijk,
0,01% per maand lijkt niet veel, maar opgeteld kom je per jaar op een flink bedrag.
En waarvoor eigenlijk?
Ik ga ook eens verder kijken.
Je moet niet in procenten rekenen maar in euro's. De daadwerkelijke administratiekosten voor een fondsregel van ¤1 zijn voor Binck niet hoger dan die voor een fondsregel van ¤1.000.000.

Ter illustratie: Een grote buy&hold belegger die maar in één fonds belegt en dus vrijwel niets kost krijgt nu opeens een rekening van ¤516 per jaar aan administratiekosten! (de maximum fee)

Btw: ik heb zojuist een Lynx rekening aangevraagd als (tijdelijke) vluchthaven. Direct bij IB is voor mijzelf weliswaar gunstiger maar ik heb nu even geen tijd/ zin om dat te regelen en voor 1 mei moet ik die Binck account opheffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 26-03-2018 13:32:00 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178098020
Ik werd ook geschrokken door zo'n mailtje van Binck en was ook van plan om direct over te stappen.
Ik kwam dan ook uit bij Lynx.
Heb je gechecked hoe dat zit met het overboeken van je porto? Toen er in 2016 een tariefwijziging plaatsvond kon dat gratis denk ik als je dat binnen 2 weken deed. Ik zit namelijk met mijn 31 regels. Aan 25¤ per regel hakt dat wel aardig in.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_178098101
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je moet niet in procenten rekenen maar in euro's. De daadwerkelijke administratiekosten voor een fondsregel van ¤1 zijn voor Binck niet hoger dan die voor een fondsregel van ¤1.000.000.

Ter illustratie: Een grote buy&hold belegger die maar in één fonds belegt en dus vrijwel niets kost krijgt nu opeens een rekening van ¤516 per jaar aan administratiekosten! (de maximum fee)

Btw: ik heb zojuist een Lynx rekening aangevraagd als (tijdelijke) vluchthaven. Direct bij IB is voor mijzelf weliswaar gunstiger maar ik heb nu even geen tijd/ zin om dat te regelen en voor 1 mei moet ik die Binck account opheffen.
IB is iets voordeliger ja Lynx geeft je dan service in de vorm van een accountmanager maar ja daar heb je ook geen ruk aan met advies na de maaltijd...
pi_178098152
Heb ook nagedacht om over te stappen naat Binck Belgie. Daar heb je die service fee of bewaarloon niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_178098243
quote:
4s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:45 schreef SeLang het volgende:
Voor mijzelf twijfel ik nog tussen direct Interactive Brokers of Lynx, aangezien mijn account normaal gesproken toch wel >$100.000 is. Maar veel mensen zullen daaronder zitten en dan lijkt Lynx mij de beste optie.
Ik zat ooit ook bij een reseller van Interactive Brokers en ben toen vrij snel overgestapt naar IB zelf. Deze reseller was iets duurder en hun helpdesk gaf me al snel het nummer van de IB helpdesk in de UK toen mijn vragen wat ingewikkelder werden. Bedenk ook dat IB en reseller naar elkaar kunnen gaan verwijzen als er onverhoopt iets mis mocht gaan. Een 1-op-1 relatie met de broker zelf, leek mij beter.

quote:
Het enige nadeel is dat je geen Nederlandse staatsobligaties kunt kopen via dat platform (niet dat je dat nu zou willen, maar in de toekomst misschien weer wel)
Nederlandse staatsobligaties worden grotendeels nog steeds verhandeld via elkaar bellende handelaren en aparte computernetwerken. Mocht je een serieuze aankoop of verkoop in deze categorie overwegen, dan moet je altijd kontakt zoeken met bijv. de bonddesk van je bank of de 'assisted dealing' van je broker. Dan krijg je waarschijnlijk een betere quote als automatisch via de Euronext.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-03-2018 14:07:07 (spelling) ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 14:55:40 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178099769
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:55 schreef miro86 het volgende:
Ik werd ook geschrokken door zo'n mailtje van Binck en was ook van plan om direct over te stappen.
Ik kwam dan ook uit bij Lynx.
Heb je gechecked hoe dat zit met het overboeken van je porto? Toen er in 2016 een tariefwijziging plaatsvond kon dat gratis denk ik als je dat binnen 2 weken deed. Ik zit namelijk met mijn 31 regels. Aan 25¤ per regel hakt dat wel aardig in.
Ik zie dat dat inderdaad ¤25 per regel kost bij Binck. Vaak kun je dan nog beter gewoon je zooi verkopen.

Tijden zijn wel veranderd. Ik heb ooit iets overgeboekt van ING naar Binck en toen vergoedde Binck de kosten die ik aan ING moest betalen.

Voor mij is het een no-brainer. De overboekingskosten heb ik in 2,5 weken terugverdiend aan besparing op servicekosten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178100005
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie dat dat inderdaad ¤25 per regel kost bij Binck. Vaak kun je dan nog beter gewoon je zooi verkopen.

Tijden zijn wel veranderd. Ik heb ooit iets overgeboekt van ING naar Binck en toen vergoedde Binck de kosten die ik aan ING moest betalen.

Voor mij is het een no-brainer. De overboekingskosten heb ik in 2,5 weken terugverdiend aan besparing op servicekosten.
Op de website van Tradersonly (ook een reseller van IB) staat nog steeds:
"OPEN EEN GRATIS REKENING EN WIJ BETALEN DE EERSTE $500 AAN TRANSACTIEKOSTEN TERUG"

Ik weet de voorwaarde daar niet van maar in de tijd dat ik overstapten van Bink naar TO werd dit keurig geregeld en was het gratis.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:04 schreef jaco het volgende:
Ik zat ooit ook bij een reseller van Interactive Brokers en ben toen vrij snel overgestapt naar IB zelf. Deze reseller was iets duurder en hun helpdesk gaf me al snel het nummer van de IB helpdesk in de UK toen mijn vragen wat ingewikkelder werden. Bedenk ook dat IB en reseller naar elkaar kunnen gaan verwijzen als er onverhoopt iets mis mocht gaan. Een 1-op-1 relatie met de broker zelf, leek mij beter.
Hier heb je wel gelijk in ja, als de vragen moeilijker worden duurt het lang (ze vragen het waarschijnlijk na bij IB). En als er iets fout gaat wijzen ze uiteindelijk naar IB zelf. Heb dit wel eens meegemaakt maar ben opzich wel tevreden. Maar jij het dus een rekening geopend via: https://www.interactivebrokers.com/ ?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 15:04:47 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178100031
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik zat ooit ook bij een reseller van Interactive Brokers en ben toen vrij snel overgestapt naar IB zelf. Deze reseller was iets duurder en hun helpdesk gaf me al snel het nummer van de IB helpdesk in de UK toen mijn vragen wat ingewikkelder werden. Bedenk ook dat IB en reseller naar elkaar kunnen gaan verwijzen als er onverhoopt iets mis mocht gaan. Een 1-op-1 relatie met de broker zelf, leek mij beter.

Ja direct is altijd beter. Dit is alleen wel lekker snel geregeld en als ik die rekening leeghaal minus 1000 euro betaal ik iig geen servicekosten en bij IB wel. Maar als ik weer eens actief iets ga doen dan open ik wellicht weer een rekening bij IB zelf. Ik zie wel hoe het bevalt.

quote:
Nederlandse staatsobligaties worden grotendeels nog steeds verhandeld via elkaar bellende handelaren en aparte computernetwerken. Mocht je een serieuze aankoop of verkoop in deze categorie overwegen, dan moet je altijd kontakt zoeken met bijv. de bonddesk van je bank of de 'assisted dealing' van je broker. Dan krijg je waarschijnlijk een betere quote als automatisch via de Euronext.
Bedankt voor de tip.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 15:15:59 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178100342
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:03 schreef ITrade het volgende:

[..]

Op de website van Tradersonly (ook een reseller van IB) staat nog steeds:
"OPEN EEN GRATIS REKENING EN WIJ BETALEN DE EERSTE $500 AAN TRANSACTIEKOSTEN TERUG"

Ik weet de voorwaarde daar niet van maar in de tijd dat ik overstapten van Bink naar TO werd dit keurig geregeld en was het gratis.
Ik zie op hun website dat ze geen inactivity fee hebben zolang je >$1000 op je account hebt, net als bij Lynx dus. TO lijkt mij dus ook een prima alternatief voor Binck.

Wat betreft die actie eerste $500 transctiekosten gratis:
quote:
* geldig voor transacties (aandelen, opties, futures) die u als nieuwe klant de komende 3 maanden uitvoert op de Amerikaanse beurs
Heb ik zelf niets aan want ik zit straks toch weer 4 maanden in een tentje in de rimboe), maar wellicht leuk voor andere mensen hier :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178100410
Ik heb die mail ook gehad. Heb er zo'n 60K belegd. Dus even 60 euro/maand aftikken. 8)7
M.a.w.: ik wil ook wel overstappen, alleen: waarheen?
Ik meen me iets te herinneren dat sommige brokers zelf weer verder kunnen gaan speculeren met jouw beleggingen. Ik dacht dat dat o.a. voor de Giro gold.

Is dit relevant en ook van toepassing bij bv. Interactive Brokers?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 15:20:43 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178100459
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb die mail ook gehad. Heb er zo'n 60K belegd. Dus even 60 euro/maand aftikken. 8)7
Zo erg is het nu ook weer niet. In jouw geval ¤108 per jaar. Evengoed zonde van je geld.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef CarbonC het volgende:

Is dit relevant en ook van toepassing bij bv. Interactive Brokers?
Je aandelen kunnen worden uitgeleend voor shortselling

[ Bericht 14% gewijzigd door SeLang op 26-03-2018 16:06:09 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178100639
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo erg is het nu ook weer niet. In jouw geval ¤102 per jaar. Evengoed zonde van je geld.

[..]

Je aandelen kunnen worden uitgeleend voor shortselling
Hmm: daar ben ik geen voorstander van.
Even verder kijken dus.
pi_178100655
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:15 schreef SeLang het volgende:
Heb ik zelf niets aan want ik zit straks toch weer 4 maanden in een tentje in de rimboe), maar wellicht leuk voor andere mensen hier :)
Dit ging inderdaad over nieuwe transacties. Ik dacht dat dit ook over de overstapkosten ging.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178100922
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo erg is het nu ook weer niet. In jouw geval ¤102 per jaar. Evengoed zonde van je geld.

[..]

Je aandelen kunnen worden uitgeleend voor shortselling
Iemand een suggestie voor een broker die dit niet doet?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 15:50:04 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178101089
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Iemand een suggestie voor een broker die dit niet doet?
Ik weet het niet 100% zeker maar aandelen uitlenen is dacht ik een opt-in bij Lynx en TradersOnly, dus als je dat niet wilt dan kun je dat uitzetten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 15:54:58 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178101198
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Iemand een suggestie voor een broker die dit niet doet?
Uit een artikel van VEB uit 2014 (ik weet niet of het nog actueel is):

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 26 maart 2018 @ 16:30:46 #33
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178101877
Ik had al maanden niet ingelogd, maar er staat nog een paar euro op. Net de rekening even opgeheven.
Bedankt Hans.
pi_178103101
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:03 schreef ITrade het volgende:
Hier heb je wel gelijk in ja, als de vragen moeilijker worden duurt het lang (ze vragen het waarschijnlijk na bij IB). En als er iets fout gaat wijzen ze uiteindelijk naar IB zelf. Heb dit wel eens meegemaakt maar ben opzich wel tevreden. Maar jij het dus een rekening geopend via: https://www.interactivebrokers.com/ ?
Ja. Ik ben gewoon gestart via 'open account'. Het is een langdurige online procedure, waar je even goed voor moet gaan zitten. Ik herinner me dat ik nog een paar keer heen en weer heb gemailed over details rondom de procedure. De eerste storting moest naar een bank in Duitsland. Maar uiteindelijk kun je dan van start.

De interface TraderWorkStation is trouwens een monster, maar je kunt eigenlijk niet zonder. Kortom: het vraagt nogal wat tijdsinvestering, maar uiteindelijk heb je een goedkoop platform met enorm veel mogelijkheden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 17:33:12 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178103454
Nog even een ander punt van aandacht:

quote:
Daarnaast is het door wet- en regelgeving momenteel niet mogelijk om Amerikaanse ETF’s te verhandelen bij LYNX. De producten bieden wij weer aan wanneer de uitgevende partijen hun PRIIPs-documenten op orde hebben of wanneer de wet- en regelgeving wordt aangepast. Beide oplossingen liggen buiten de macht van de broker.
In principe geldt dit voor ALLE Europese brokers, al weet ik niet of iedereen zich aan die nieuwe EU wet houdt.
Volgens mij zou dit zelfs moeten gelden voor Interactive Brokers omdat de Europese accounts voor zover ik weet onder de Britse tak vallen(?). Hopelijk verandert dat na Brexit ;)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 26 maart 2018 @ 18:44:26 #36
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_178105081
Ben ook buy&hold, laatste keer dat ik ingelogd was zag ik dat de lay-out ook compleet aangepast was :')

Best kak om nu 3,50¤ per maand te moeten gaan betalen + 0,01% Transactiekosten worden ook hoger?

Brrr wel jammer dit, moet je weer verder gaan kijken. En dat voor ongeveer 80 euro per jaar voor mij brrr wat een gezeik. Straks worden de grote banken weer aantrekkelijker :D
pi_178105984
Ik heb toevallig een maand geleden zo'n deposito bij Binck geopend voor 12 maanden, dus het komende jaar betaal ik in elk geval niet de 3 EUR per maand, maar alsnog de 0.01%. Er zullen de komende weken vast overal vergelijkingen verschijnen, eens kijken waar we (met z'n allen) heengaan ;) Lynx zou wel een optie zijn als ik het zo lees, dank voor het uitzoeken, SeLang!
  maandag 26 maart 2018 @ 20:11:40 #38
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178107103
Zag bij de giro (dacht ik) wel kosten staan voor bijvoorbeeld stockdividend dus als ik dat mee tel dan is binck voor mij nog wel goedkoper en ik heb best veel kleine posities die die overzetten al 25,- per regel kost me ook een hoop dus blijf toch maar zitten denk ik.

Bij dat sparen was het me niet helemaal duidelijk hoeveel je daarop moest hebben om die korting te krijgen.

Las ook ergens dat ING nu ook weer aantrekkelijker was dan binck maar die kosten leken me nog hoger te zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178107688
Eerst klanten lokken omdat sparen niets meer oplevert en nu ze veel beleggers hebben gelokt gaan ze stiekem de kosten opschroeven,terwijl beleggen meer risico geeft dan sparen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_178109669
Zo, na 5 of 6 jaar weer eens speciaal voor SeLang op Fok ingelogd, omdat ook ik hierdoor zeer erg word benadeeld.

Echter heb ik goed nieuws; er blijkt namelijk nog een 'geheime' vierde variant te zijn. Namelijk de 'inactive'.

Vanavond met binck gebeld en aangegeven dat ik graag deze variant wil. Je kan niet meer de app gebruiken, geen realtime koersen etc maar wel transacties doen onder de huidige voorwaarden. Geen service fee of nieuwe tarieven.

Binck gaat deze voor mij invoeren en ik word geen slachtoffer van de nieuwe tarievenconstructie.
Tip van de dag mede fokkers! :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_178109717
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:11 schreef AQuila360 het volgende:
Zag bij de giro (dacht ik) wel kosten staan voor bijvoorbeeld stockdividend dus als ik dat mee tel dan is binck voor mij nog wel goedkoper en ik heb best veel kleine posities die die overzetten al 25,- per regel kost me ook een hoop dus blijf toch maar zitten denk ik.

Bij dat sparen was het me niet helemaal duidelijk hoeveel je daarop moest hebben om die korting te krijgen.

Las ook ergens dat ING nu ook weer aantrekkelijker was dan binck maar die kosten leken me nog hoger te zijn.
Je haalt 1 van de punten aan waarom ik graag bij binck blijf onder de huidige voorwaarden, namelijk het stockdividend bij DeGiro is enorm duur en ik ben erg fan van stockdividend :)

Bij binck rekenen ze wel 1% voor de aankoop van de nieuwe aandelen, maar daar kan ik mee leven.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  maandag 26 maart 2018 @ 21:41:05 #42
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178109845
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:35 schreef The_Yakuza het volgende:
Zo, na 5 of 6 jaar weer eens speciaal voor SeLang op Fok ingelogd, omdat ook ik hierdoor zeer erg word benadeeld.

Echter heb ik goed nieuws; er blijkt namelijk nog een 'geheime' vierde variant te zijn. Namelijk de 'inactive'.

Vanavond met binck gebeld en aangegeven dat ik graag deze variant wil. Je kan niet meer de app gebruiken, geen realtime koersen etc maar wel transacties doen onder de huidige voorwaarden. Geen service fee of nieuwe tarieven.

Binck gaat deze voor mij invoeren en ik word geen slachtoffer van de nieuwe tarievenconstructie.
Tip van de dag mede fokkers! :)
Klinkt goed, dan kun je alleen nog gewoon de site gebruiken en verder niets?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178109962
Dat is wat de meneer mij vertelde; gewoon volledig kaal met alleen transacties. Moet het nog wel in de praktijk beleven.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 maart 2018 @ 21:45:28 #44
862 Arcee
Look closer
pi_178109980
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:35 schreef The_Yakuza het volgende:
Zo, na 5 of 6 jaar weer eens speciaal voor SeLang op Fok ingelogd
Mwah, nog niet eens drie. ;)
pi_178110011
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mwah, nog niet eens drie. ;)
zit tegenwoordig ook in crypto, vandaar dat mijn tijdsbesef enigszins is beinvloed :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  maandag 26 maart 2018 @ 21:48:58 #46
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_178110077
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:35 schreef The_Yakuza het volgende:
Zo, na 5 of 6 jaar weer eens speciaal voor SeLang op Fok ingelogd, omdat ook ik hierdoor zeer erg word benadeeld.

Echter heb ik goed nieuws; er blijkt namelijk nog een 'geheime' vierde variant te zijn. Namelijk de 'inactive'.

Vanavond met binck gebeld en aangegeven dat ik graag deze variant wil. Je kan niet meer de app gebruiken, geen realtime koersen etc maar wel transacties doen onder de huidige voorwaarden. Geen service fee of nieuwe tarieven.

Binck gaat deze voor mij invoeren en ik word geen slachtoffer van de nieuwe tarievenconstructie.
Tip van de dag mede fokkers! :)
Goeie tip, zou voor mij prima zijn. Start ik ergens anders de bouw van een nieuwe portefeuille.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 maart 2018 @ 22:27:26 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178111257
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:35 schreef The_Yakuza het volgende:
Zo, na 5 of 6 jaar weer eens speciaal voor SeLang op Fok ingelogd, omdat ook ik hierdoor zeer erg word benadeeld.

Echter heb ik goed nieuws; er blijkt namelijk nog een 'geheime' vierde variant te zijn. Namelijk de 'inactive'.

Vanavond met binck gebeld en aangegeven dat ik graag deze variant wil. Je kan niet meer de app gebruiken, geen realtime koersen etc maar wel transacties doen onder de huidige voorwaarden. Geen service fee of nieuwe tarieven.

Binck gaat deze voor mij invoeren en ik word geen slachtoffer van de nieuwe tarievenconstructie.
Tip van de dag mede fokkers! :)
Ha! Interessant. Vanavond had ik nog een mailtje gestuurd naar Binck waarin ik schreef dat ik ging overstappen vanwege de Service Fee en ik vroeg ze om een paar details voor de overboeking. Ik ben benieuwd of ze mij die geheime optie ook gaan aanbieden.

Aan de andere kant ben ik er ook wel weer klaar mee omdat ik nu toch al een nieuwe rekening heb geopend. Heb wel nog zo'n 570 euro aan transactiekosten credits staan bij Binck.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178112222
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ha! Interessant. Vanavond had ik nog een mailtje gestuurd naar Binck waarin ik schreef dat ik ging overstappen vanwege de Service Fee en ik vroeg ze om een paar details voor de overboeking. Ik ben benieuwd of ze mij die geheime optie ook gaan aanbieden.

Aan de andere kant ben ik er ook wel weer klaar mee omdat ik nu toch al een nieuwe rekening heb geopend. Heb wel nog zo'n 570 euro aan transactiekosten credits staan bij Binck.
Ik denk dat je ze (helaas) wel zelf actief er om moet vragen.. Ze boden mij de optie niet aan; ik moest er zelf via de kleine lettertjes achterkomen.

Mijn strategie wordt in ieder geval mijn trackers te verplaatsen van binck naar degiro, mijn huidige aandelen en obligaties bij binck laten staan en tot slot al mijn nieuwe aankopen gewoon via degiro te doen.

Wat is jouw mening over degiro? (custody ga ik voor, dus niet uitlenen).
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_178113283
Hmm, dat zou voor mij ook interessant kunnen zijn, de inactive, om mijn portefeuille rustig af te bouwen.
Werd de afgelopen week wel 2x gebeld door Binck, denk ik, maar had beide keren mijn gsm op stil staan.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 27 maart 2018 @ 07:18:47 #50
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178116665
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:08 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Ik denk dat je ze (helaas) wel zelf actief er om moet vragen.. Ze boden mij de optie niet aan; ik moest er zelf via de kleine lettertjes achterkomen.

Mijn strategie wordt in ieder geval mijn trackers te verplaatsen van binck naar degiro, mijn huidige aandelen en obligaties bij binck laten staan en tot slot al mijn nieuwe aankopen gewoon via degiro te doen.

Wat is jouw mening over degiro? (custody ga ik voor, dus niet uitlenen).
Dus je kunt met inactive geen nieuwe aankopen doen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178117102
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:33 schreef SeLang het volgende:
Nog even een ander punt van aandacht:

[..]

In principe geldt dit voor ALLE Europese brokers, al weet ik niet of iedereen zich aan die nieuwe EU wet houdt.
Volgens mij zou dit zelfs moeten gelden voor Interactive Brokers omdat de Europese accounts voor zover ik weet onder de Britse tak vallen(?). Hopelijk verandert dat na Brexit ;)
Ik heb hier geen memo van Interactive Brokers over gezien. Als je een ETF weet die om deze reden onverhandelbaar is via Lynx, dan wil ik bij wijze van test wel even proberen om deze bij Interactive Brokers aan te kopen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 09:13:41 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178117534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb hier geen memo van Interactive Brokers over gezien. Als je een ETF weet die om deze reden onverhandelbaar is via Lynx, dan wil ik bij wijze van test wel even proberen om deze bij Interactive Brokers aan te kopen.
Het probleem is dat de EU iedereen beschouwt als mongolen die geen Engels kunnen lezen en daarom is het brokers (officieel) verboten om ETFs te verhandelen waarvan de documentatie niet beschikbaar is in de taal van het land waar ze worden aangeboden. Dus Vanguard, iShares, etc moeten al het juridische geleuter nu kennelijk gaan vertalen naar 27 verschillende talen :')

Geen idee of Interactive Brokers zich aan de Europese wet houdt, maar voor mijzelf zou het hoe dan ook geen probleem moeten zijn omdat ik in een Engelstalig land woon en natuurlijk alles al in het Engels is en ze dus alles aan mij mogen aanbieden. Mogelijk hebben jullie wel een probleem maar ik vermoed dat Interactive Brokers gewoon schijt heeft aan die wet, of hem zo interpreteert dat als klanten zich hebben aangemeld bij een broker in een Engelstalig land dat je er dan vanuit mag gaan dat je klanten Engels kunnen lezen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:28:03 #53
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_178117697
Waarom zijn de meeste deelnemers in dit topic aan het kijken naar Interactive Broker achtige platformen zoals Lynx en de genoemde Traders Only (is geen IB reseller ofwel)?

Degiro doet het in het vergelijk ook niet eigenlijk ook niet slecht en is bijna alle vlakken goedkoper.

http://www.vergelijkbroke(...)es%5B%5D=TradersOnly

Misschien kunnen jullie eventuele keuzes verder toelichten.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 09:48:30 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178118005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:28 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Waarom zijn de meeste deelnemers in dit topic aan het kijken naar Interactive Broker achtige platformen zoals Lynx en de genoemde Traders Only (is geen IB reseller ofwel)?

Degiro doet het in het vergelijk ook niet eigenlijk ook niet slecht en is bijna alle vlakken goedkoper.

http://www.vergelijkbroke(...)es%5B%5D=TradersOnly

Misschien kunnen jullie eventuele keuzes verder toelichten.
Mijn eigen voorkeur voor Interactive Brokers (of resellers zoals Lynx en TradersOnly) is dat ik al bekend ben met het platform en mogelijkheden en omdat het een bepaalde zekerheid biedt. Een enorm volume van professionele handel loopt via Interactive Brokers dus ze zijn in zekere zin systematisch belangrijk. Ik vertrouw ze daarom wat meer dan kleine relatieve nieuwkomers.

Ik ben (terecht of onterecht) ook altijd wat wantrouwend als een relatief kleine partij hele lagere prijzen biedt terwijl ze niet de schaalvoordelen hebben van zo'n mega broker als IB. Ik wil dan eerst goed kunnen begrijpen hoe dat kan. En aangezien ik dat niet heb uitgezocht kom ik dan in de eerste instantie eerder terug bij iets wat ik al ken en vertrouw. Maar dat betekent natuurlijk niet dat iets anders niet ook prima kan zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:45:33 #55
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_178118942
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:08 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Ik denk dat je ze (helaas) wel zelf actief er om moet vragen.. Ze boden mij de optie niet aan; ik moest er zelf via de kleine lettertjes achterkomen.

Ik heb vanmorgen telefonisch contact gehad met de klantenservice van Binck. Heb ze gevraagd de nieuw tariefstructuur met service fee toe te lichten.
Meneer legde uit dat ze de ‘kosten’ eerlijke wouden verdelen omdat het deel van actieve beleggers nu eigenlijk opdraait voor de minder actieve buy & hold belegger. Wonderlijk natuurlijk omdat de transactiekosten bij Binck tegenwoordig nu ook niet echt concurrent meer zijn.
Anyhow, ik heb daarna aangeven dat ik erg teleurgesteld in ze ben en dat ze mij na een periode van 10 jaar klant gaan kwijt raken.

Toen kwam dus opeens optie 4 tevoorschijn. Gaat om een acount zonder live koersen en zonder mobiele app toegang. Deze kost echter nog steeds 0.15% per jaar. Wat dus bijna net zoveel is als 12 x 0.01% per jaar. Wel scheelt het de 12x3.
Ben er nog niet uit maar denk inderdaad dat ik maar naar een reseller van Interactive Brokers ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigmund_Freud op 27-03-2018 10:58:12 ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 11:23:04 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178119601
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:45 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen telefonisch contact gehad met de klantenservice van Binck. Heb ze gevraagd de nieuw tariefstructuur met service fee toe te lichten.
Meneer legde uit dat ze de ‘kosten’ eerlijke wouden verdelen omdat het deel van actieve beleggers nu eigenlijk opdraait voor de minder actieve buy & hold belegger.
Ik vind dat een kul argument want die buy&hold beleggers kost ze ook bijna niets. Bewaarloon en service fee stamt uit de tijd dat je nog papieren aandelen in een kluis had liggen en dat je couponnetjes moest knippen voor dividend.

Een buy&hold belegger hoeft geen trading apps en streaming koersen. In de nieuwe situatie gaat een grote Buy&hold belegger met maar één fonds tot ¤516 (!) per jaar betalen voor één fondsregeltje, misschien 4x per jaar een dividendbetaling en 1x per jaar een jaaroverzicht. Dat is een absurd hoog bedrag voor de geboden service.

Een redelijk bedrag voor zoiets zou zijn ¤1 per jaar per fondsregel.

quote:
Toen kwam dus opeens optie 4 tevoorschijn. Gaat om een acount zonder live koersen en zonder mobiele app toegang. Deze kost echter nog steeds 0.15% per jaar. Wat dus bijna net zoveel is als 12 x 0.01% per jaar. Wel scheelt het de 12x3.
Dat gaat hem dus ook niet worden. Zelf word ik juist vooral gebeten door die 12 x 0.01%.De 12 x 3 kun je (kennelijk) nog voorkomen door een paar k op een deposito te zetten bij Binck (zolang als dat duurt).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178119658
Aangezien ik toch maar een handvol aandelen bij Binck heb staan waar ik weinig mee doe denk ik dat ik de aandelen maar in de verkoop gooi.

Ooit eens wat gekocht met transactietegoed en voor de rest lekker laten sudderen. Maar als daar ineens 36 eu / en de service fee bij komt is het niet eens zo interessant meer.

Ook maar eens kijken wat ik met mijn fundcoach ga doen...of dit nog wel zo interessant is voor mij.
pi_178120604
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:13 schreef SeLang het volgende:
Mogelijk hebben jullie wel een probleem maar ik vermoed dat Interactive Brokers gewoon schijt heeft aan die wet, of hem zo interpreteert dat als klanten zich hebben aangemeld bij een broker in een Engelstalig land dat je er dan vanuit mag gaan dat je klanten Engels kunnen lezen.
Het probleem is breder als alleen de taal van de informatie documenten. De Europese wet stelt, naast de taal, ook andere eisen aan de informatie. Veel Amerikaanse fondsen en etf's voldoen daar niet aan en worden dus ook in de UK geblokkeerd. Bron: http://www.moneyobserver.(...)-etfs-face-new-rules

Ik kon geen informatie vinden over de opstelling van Interactive Brokers in deze discussie. Het lijkt me dat die zich uiteindelijk ook gewoon aan de wet gaan houden. Dus het overstappen naar deze of een andere UK broker is geen zekerheid dat het probleem van de geblokkeerde fondsen/etf's dan voorgoed opgelost is.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 12:21:21 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178121060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:01 schreef jaco het volgende:

[..]

Het probleem is breder als alleen de taal van de informatie documenten. De Europese wet stelt, naast de taal, ook andere eisen aan de informatie. Veel Amerikaanse fondsen en etf's voldoen daar niet aan en worden dus ook in de UK geblokkeerd. Bron: http://www.moneyobserver.(...)-etfs-face-new-rules

Ik kon geen informatie vinden over de opstelling van Interactive Brokers in deze discussie. Het lijkt me dat die zich uiteindelijk ook gewoon aan de wet gaan houden. Dus het overstappen naar deze of een andere UK broker is geen zekerheid dat het probleem van de geblokkeerde fondsen/etf's dan voorgoed opgelost is.
Ik ben wel benieuwd of jij nog SPY, QQQ en EEM kunt kopen. SPY is het grootste ETF ter wereld en QQQ en EEM behoren ook tot de meest populaire. Deze zouden allen geband moeten zijn in de EU op basis van de PRIIP regels.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178121493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij nog SPY, QQQ en EEM kunt kopen. SPY is het grootste ETF ter wereld en QQQ en EEM behoren ook tot de meest populaire. Deze zouden allen geband moeten zijn in de EU op basis van de PRIIP regels.
Vaak habben zulke grote ETFs een UCITS variant, vaak geregistreerd in Ierland ofzo. Dit is 'm voor SPY https://uk.spdrs.com/en/p(...)00-ucits-etf-SPY5-GY
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 12:55:02 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178121770
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:43 schreef miro86 het volgende:

[..]

Vaak habben zulke grote ETFs een UCITS variant, vaak geregistreerd in Ierland ofzo. Dit is 'm voor SPY https://uk.spdrs.com/en/p(...)00-ucits-etf-SPY5-GY
Dat weet ik maar dat is niet dezelfde. Veel lager handelsvolume e.d. Ik ben gewoon benieuwd of het grootste ETF ter wereld opeens in de EU niet meer verhandeld mag worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178122933
Met al deze veranderingen, wat is nu de beste plek voor buy&hold gericht op MSCI wereldindex?

Éérste inleg zo'n 10000, daarna 1500 per maand voor het eerste jaar. Tweede jaar zal dit 1000 euro worden.
Bedoelt als soort pre pensioen pot
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:57:32 #63
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_178123310
Dit gaat Binck veel kosten. Het goede van Binck vond ik wel dat de effecten bij de bewaarplaatsen op de eigen naam geregistreerd staan en niet onder 'Binck' en vervolgens via een interne omnibusrekening op je naam staan, daarnaast het standaard niet uitlenen en het feit dat de rekening een koppeling had aan het internationale betalingsverkeer en niet bij een externe bank plaats vind. Daar kunnen partijen als DeGiro nog wat van leren, zoals het gunstig uitlenen aan hun eigen hedgefonds... Zijn ze dan ook voor op de vingers op getikt. En de klachtafhandeling van DeGiro bijvoorbeeld is niet top. Gaat veel naar het Kifid.

Zit zelf te kijken naar DB Belgie.
The more debt, the better
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:13:27 #64
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178123652
Ik heb zelf een rekening bij DeGiro, wel tevreden over, maar als je met serieus geld gaat beleggen voor bijvoorbeeld je pensioen zou ik daar geen rekening openen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:15:06 #65
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_178123706
Betalen per Corporate Action is ook debiel btw
The more debt, the better
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:20:32 #66
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_178123863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:42 schreef Den_Haag het volgende:
Met al deze veranderingen, wat is nu de beste plek voor buy&hold gericht op MSCI wereldindex?

Éérste inleg zo'n 10000, daarna 1500 per maand voor het eerste jaar. Tweede jaar zal dit 1000 euro worden.
Bedoelt als soort pre pensioen pot
Tja je zou bij de huidige waarderingen er zelfs voor kunnen kiezen om gewoon te sparen en pas in te stappen in een MSCI World bij de eerstvolgende echte grote crash. Dan krijg je veel meer aandelen voor je pensioenpot voor dezelfde investeringen in EUR. Koersen stijgen nu eigenlijk als sinds 2008/2009 non-stop en de waarderingen zijn best fors.

Mijn ETF aankopen stammen grotendeels uit 2009/2010 en kijk zelf de laatste jaren alleen nog maar naar 'distressed stocks' . Heb in '15 en begin '17 nog een een aardig blok RDS bij elkaar gekocht toen deze oversold was door de lage olieprijzen.

Grote vraag natuurlijk is wanneer de crash komt..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_178124320
Ik ben een luie kleine belegger bij Binck en maak gebruik van Fundcoach.
Zo te zien verandert daaraan niets.

Service fee van 0,15% per jaar + fondsfee. Bij periodieke inleg geen transactiekosten.
Wel erg beperkte keuze aan enkele global ETF's (Think en Blackrock).

KOSTEN ALLES-IN-1 PORTEFEUILLES*

BlackRock Think ETF's
Kosten fondsaanbieder
Kosten die BlackRock en Think ETF's in rekening brengen voor het beheer van uw portefeuilles.

0,5%** 0,27%** (defensief)
0,28%** (neutraal)
0,29%** (offensief)
Service fee Binck Fundcoach
Kosten voor het platformgebruik (maximaal ¤ 360 per jaar).

0,15%** 0,15%**
Transactiekosten
Per transactie ¤ 7,50 + 0,15% ¤ 5 + 0,10%
Maandelijkse transactie
(periodiek beleggen) Gratis Gratis
* Per jaar.
** Over uw belegd vermogen in Alles-in-1 Portefeuilles.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:49:11 #68
67174 Dos37
Come on Twente
pi_178124493
Hmm dit is wel teleurstellend, ik heb op mijn rekening alleen nog wat aandelen van een voetbalclub staan omdat ik het leuk vind om te zeggen dat ik (deels) eigenaar ben mijn favoriete club. Maar dat is maar ter waarde van 30 euro volgens mij dan ga ik snel richting de min met 3 euro per kwartaal 8)7
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_178124579
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:38 schreef Skv het volgende:
Ik ben een luie kleine belegger bij Binck en maak gebruik van Fundcoach.
Zo te zien verandert daaraan niets.
Ik las gister op de website ergens dat Fundcoach binnenkort wordt aangepast, maar kan dat nu nergens meer terugvinden. Volgens mij stond dat tussen een heleboel FAQ's omtrent de nieuwe pakketten, maar om de een of andere reden lijken die allemaal verdwenen. Of ik kan niet zoeken..
pi_178124708
Apart ik heb nog geen enkele mail van binck ontvangen hierover.
Nu heb ik nog maar 250 aan aandelen daar staan vanwege de aankoop van een huis maar dat wordt een erg duur geintje zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 15:08:00 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178124784
Zoals ik eerder schreef had ik gisteren Binck gemaild met de mededeling dat ik mijn pf ging verplaatsten naar een andere broker en waarom en ik vroeg ze om een paar details om die ik nodig heb voor die overboeking. Sturen ze me als antwoord een formulier op om aandelen NAAR binck over te boeken :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178125210
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:20 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Tja je zou bij de huidige waarderingen er zelfs voor kunnen kiezen om gewoon te sparen en pas in te stappen in een MSCI World bij de eerstvolgende echte grote crash. Dan krijg je veel meer aandelen voor je pensioenpot voor dezelfde investeringen in EUR. Koersen stijgen nu eigenlijk als sinds 2008/2009 non-stop en de waarderingen zijn best fors.

Mijn ETF aankopen stammen grotendeels uit 2009/2010 en kijk zelf de laatste jaren alleen nog maar naar 'distressed stocks' . Heb in '15 en begin '17 nog een een aardig blok RDS bij elkaar gekocht toen deze oversold was door de lage olieprijzen.

Grote vraag natuurlijk is wanneer de crash komt..
probleem is dat je met de huidige vermogensbelasting inteert op je vermogen (wil deel cash houden voor tegenvallers). Daarom iets wat een beetje rendement maakt om dat op te vangen.
pi_178125773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij nog SPY, QQQ en EEM kunt kopen. SPY is het grootste ETF ter wereld en QQQ en EEM behoren ook tot de meest populaire. Deze zouden allen geband moeten zijn in de EU op basis van de PRIIP regels.
Zit even te kijken voor je. (vergelijk het even met yahoo finance, ben niet echt thuis in deze etfs).

De QQQ kan ik zo vinden.
SPY daar vind ik SPY arca?
EEM is ook arca.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178125866
Ik heb vandaag een actie van Tradersonly in de mail gehad waarbij mensen die een nieuw account openen bij Tradersonly nu tijdelijk 100 euro cash op je rekening krijgt.

PM/DM maar indien je intressen hebt, dan stuur ik je een link.

Het nieuws van Binck zal bij hun dus ook wel bekend zijn inmiddels. *)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178125959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:13 schreef bascross het volgende:
Ik heb zelf een rekening bij DeGiro, wel tevreden over, maar als je met serieus geld gaat beleggen voor bijvoorbeeld je pensioen zou ik daar geen rekening openen.
Wat dan wel? Ik lees dat Lynx best complex is voor de gelegenheids- / kopen en houden belegger.
En wat is jouw definitie van serieus geld?

Edit: even gekeken, maar ik heb:
17 regels aandelen
2 regels ETF
7 regels beleggingsfondsen

:')

Als ik overstap, is het dan het handigst om de kleine posities te verkopen en de grotere a 25 euro over te zetten?

[ Bericht 19% gewijzigd door CarbonC op 27-03-2018 16:14:08 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 16:14:57 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178126077
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:57 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zit even te kijken voor je. (vergelijk het even met yahoo finance, ben niet echt thuis in deze etfs).

De QQQ kan ik zo vinden.
SPY daar vind ik SPY arca?
EEM is ook arca.
Die inderdaad. Is dat op Interactive Brokers?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:03 schreef ITrade het volgende:
Ik heb vandaag een actie van Tradersonly in de mail gehad waarbij mensen die een nieuw account openen bij Tradersonly nu tijdelijk 100 euro cash op je rekening krijgt.

PM/DM maar indien je intressen hebt, dan stuur ik je een link.

Het nieuws van Binck zal bij hun dus ook wel bekend zijn inmiddels. *)
Lachen :D. Ja zij willen al die nieuwe klanten natuurlijk wel hebben.

Ik heb mijn Lynx rekeningnummer zojuist ontvangen. Inlogcodes en handleiding komen nog via de post. Ik ben mijn overboekingsformulieren al aan het invullen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 16:22:41 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178126198
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:08 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat dan wel? Ik lees dat Lynx best complex is voor de gelegenheids- / kopen en houden belegger.
Ik kan het je nog niet vertellen, maar naast het IB workstation hebben ze ook een vereenvoudigde website begrijp ik en naar wat ik lees is dat allemaal een stuk overzichtelijker voor mensen die geen ingewikkelde dingen willen doen.

Ik zou ook eens kijken naar dat aanbod van TradersOnly dat net werd gepost, evenals hun tijdelijke gratis transactiekosten. Is wel lekker als je dingen moet verkopen tijdens de overzetting.

quote:
Edit: even gekeken, maar ik heb:
17 regels aandelen
2 regels ETF
7 regels beleggingsfondsen

:')

Als ik overstap, is het dan het handigst om de kleine posities te verkopen en de grotere a 25 euro over te zetten?
Dat is wel echt kut ja, 26 fondsregels a ¤25 per stuk. Zie wat ik hiervoor schreef. Overigens, check even of je die ETF's wel opnieuw kunt kopen bij je nieuwe broker.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178126237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan het je nog niet vertellen, maar naast het IB workstation hebben ze ook een vereenvoudigde website begrijp ik en naar wat ik lees is dat allemaal een stuk overzichtelijker voor mensen die geen ingewikkelde dingen willen doen.

Ik zou ook eens kijken naar dat aanbod van TradersOnly dat net werd gepost, evenals hun tijdelijke gratis transactiekosten. Is wel lekker als je dingen moet verkopen tijdens de overzetting.

[..]

Dat is wel echt kut ja, 26 fondsregels a ¤25 per stuk. Zie wat ik hiervoor schreef. Overigens, check even of je die ETF's wel opnieuw kunt kopen bij je nieuwe broker.
Zilver EUR en Zilver USD, mag hopen dat dat wel kan.
Die regels: ik heb er een paar van een paar honderd euro, die verkoop ik gewoon.
De grotere laat ik dan overzetten, tenzij iemand een beter idee heeft.
pi_178126289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:14 schreef SeLang het volgende:

Die inderdaad. Is dat op Interactive Brokers?

Ja, dus volgens mij moet dat nog steeds wel lukken.

quote:
Lachen :D. Ja zij willen al die nieuwe klanten natuurlijk wel hebben.

Ik heb mijn Lynx rekeningnummer zojuist ontvangen. Inlogcodes en handleiding komen nog via de post. Ik ben mijn overboekingsformulieren al aan het invullen.
Precies, binnenkort mijn account bij Binck maar eens opzeggen en nog wat restjes dumpen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178126317
Waarschijnlijk een domme vraag, maar kun je bij een dergelijke prijswijziging niet je portfolio kostenloos overboeken? Lijkt me anders nogal een machtspositie die Binck heeft.
pi_178126325
Wat een gez**k zeg dit. Eerst die LEI eind vorig jaar voor zakelijke klanten en nu dit weer. Ik voeg privé en zakelijk maar samen denk ik op de privé account.
Pecunia non olet
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 16:31:33 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178126452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:26 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ja, dus volgens mij moet dat nog steeds wel lukken.
Het is ook nog mogelijk dat ze inmiddels wel aan de eisen voldoen. Maar op 23 feb voldeden ze nog niet.

European Investors Are Now Blocked From Investing in One of the Most Popular ETFs
https://www.bloomberg.com(...)-no-longer-an-option
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:50:41 #83
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178126939
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:08 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat dan wel? Ik lees dat Lynx best complex is voor de gelegenheids- / kopen en houden belegger.
En wat is jouw definitie van serieus geld?
Weet ik nog niet. In dit topic worden volgens mij wel goede suggesties gegeven. Die definitie verschilt nu natuurlijk per persoon. Voor de één is 25.000 euro veel en voor de ander 100.000 euro. Het gaat ook niet alleen om het bedrag, ook om het doel wat je ermee wil bereiken.

Een belangrijk nadeel van DeGiro is het feit dat ze geen bankvergunning hebben. Het geld dat jij op je rekening hebt bij DeGiro zit in een geldmarktfonds. Stel dat ze failliet gaan dan is het geld weg.
Bedankt Hans.
pi_178126992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:50 schreef bascross het volgende:

[..]

Weet ik nog niet. In dit topic worden volgens mij wel goede suggesties gegeven. Die definitie verschilt nu natuurlijk per persoon. Voor de één is 25.000 euro veel en voor de ander 100.000 euro. Het gaat ook niet alleen om het bedrag, ook om het doel wat je ermee wil bereiken.

Een belangrijk nadeel van DeGiro is het feit dat ze geen bankvergunning hebben. Het geld dat jij op je rekening hebt bij DeGiro zit in een geldmarktfonds. Stel dat ze failliet gaan dan is het geld weg.
Dus het is zaak daar weinig cash aan te houden?
Edit: van wat ik lees is je geld dan niet weg, alleen krijg je het als het goed is op een andere manier terug.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:03:38 #85
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178127223
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dus het is zaak daar weinig cash aan te houden?
Edit: van wat ik lees is je geld dan niet weg, alleen krijg je het als het goed is op een andere manier terug.
In principe zit het geld in het fonds uiteraard, dus echt weg is het niet. Maar ik zou er liever geen gedoe over krijgen als klant. BinckBank heeft bijvoorbeeld gewoon een bankvergunning.

En ik zou inderdaad zo min mogelijk cash aanhouden daar.
Bedankt Hans.
pi_178128103
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:45 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen telefonisch contact gehad met de klantenservice van Binck. Heb ze gevraagd de nieuw tariefstructuur met service fee toe te lichten.
Meneer legde uit dat ze de ‘kosten’ eerlijke wouden verdelen omdat het deel van actieve beleggers nu eigenlijk opdraait voor de minder actieve buy & hold belegger. Wonderlijk natuurlijk omdat de transactiekosten bij Binck tegenwoordig nu ook niet echt concurrent meer zijn.
Anyhow, ik heb daarna aangeven dat ik erg teleurgesteld in ze ben en dat ze mij na een periode van 10 jaar klant gaan kwijt raken.

Toen kwam dus opeens optie 4 tevoorschijn. Gaat om een acount zonder live koersen en zonder mobiele app toegang. Deze kost echter nog steeds 0.15% per jaar. Wat dus bijna net zoveel is als 12 x 0.01% per jaar. Wel scheelt het de 12x3.
Ben er nog niet uit maar denk inderdaad dat ik maar naar een reseller van Interactive Brokers ga.
Die 0,15% is dan echter wel alleen van toepassing op trackers en beleggingsfondsen, niet op aandelen en obligaties (wat ik daar dus mooi laat staan) :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 17:59:15 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178128309
Ik heb hier en daar wat rond gelezen op internet maar ik zie echt niemand die positief is over de verandering bij Binck en een grote groep zegt te gaan overstappen (wat je natuurlijk nog moet afwachten).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178128775
na wat gehannes vandaag met verkopen en geld rondsturen heb ik nu al mijn ETF's bij DeGiro staan en niet meer bij Binck :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_178130138
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij nog SPY, QQQ en EEM kunt kopen. SPY is het grootste ETF ter wereld en QQQ en EEM behoren ook tot de meest populaire. Deze zouden allen geband moeten zijn in de EU op basis van de PRIIP regels.
Ik kon van alle drie, zonder enige waarschuwing, een order plaatsen. Ik had ze express ver onder de 'ask' geplaatst en daarna weer gecancelled, maar het lijkt me dat ik ze op dit moment probleemloos kan kopen bij IB.

In dit artikel geeft IB aan dat ze per etf de KID documenten online verstrekken om aan de nieuwe Europese regelgeving te voldoen: https://ibkr.info/article/2993 Zoals je kunt lezen, zouden de KID documenten via een link moeten zijn te vinden via de documentatie pagina's die IB al voor elke etf heeft.

Maar QQQ heeft die link in ieder geval niet: https://misc.interactiveb(...)e=GEN&conid=43661924
EEM en SPY ook niet. Het lijkt er dus op dat IB zich voorlopig een beetje van de domme houdt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 19:49:59 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178130496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik kon van alle drie, zonder enige waarschuwing, een order plaatsen. Ik had ze express ver onder de 'ask' geplaatst en daarna weer gecancelled, maar het lijkt me dat ik ze op dit moment probleemloos kan kopen bij IB.

In dit artikel geeft IB aan dat ze per etf de KID documenten online verstrekken om aan de nieuwe Europese regelgeving te voldoen: https://ibkr.info/article/2993 Zoals je kunt lezen, zouden de KID documenten via een link moeten zijn te vinden via de documentatie pagina's die IB al voor elke etf heeft.

Maar QQQ heeft die link in ieder geval niet: https://misc.interactiveb(...)e=GEN&conid=43661924
EEM en SPY ook niet. Het lijkt er dus op dat IB zich voorlopig een beetje van de domme houdt.
Bedankt voor het uitproberen. Ik denk dat je conclusie correct is en stiekem dacht ik al dat het zo zou zijn.

Compliance wordt gecheckt / geïnterpreteerd door nationale organisaties dus als er ook maar ergens een maasje is dan gaan die hun eigen industrie natuurlijk niet schaden. Nederland is altijd het braafste jongetje van de klas dus die doen wat de EU wil. De rest doet wat goed is voor hun eigen industrie.

quote:
The FCA will be responsible for supervising compliance with the PRIIPs Regulation in the UK.

Administrative Sanctions
The FCA may issue a PRIIP manufacturer, adviser or distributor with an order:

prohibiting the marketing of the PRIIP;
suspending the marketing of the PRIIP;
prohibiting it from providing a KID that does not comply with the PRIIPs Regulation; or
requiring it to publish a new version of a KID.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178132293
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:46 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Die 0,15% is dan echter wel alleen van toepassing op trackers en beleggingsfondsen, niet op aandelen en obligaties (wat ik daar dus mooi laat staan) :)
Dus als ik optie 4 regel heb ik geen extra kosten voor mijn aandelen die daar voor de hold staan ? Al die extra opties met live koersen zal me een zorg zijn, daar doe ik toch niks mee.

De ETFjes en fondsen heb ik bij fundcoach staan (en daar veranderd nu nog niks)
pi_178134018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:26 schreef Botje- het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar kun je bij een dergelijke prijswijziging niet je portfolio kostenloos overboeken? Lijkt me anders nogal een machtspositie die Binck heeft.
Dat vroeg ik me eigenlijk ook wel af.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 22:05:25 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178134369
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:56 schreef descon het volgende:

[..]

Dus als ik optie 4 regel heb ik geen extra kosten voor mijn aandelen die daar voor de hold staan ? Al die extra opties met live koersen zal me een zorg zijn, daar doe ik toch niks mee.
Sowieso is het amper 20 jaar geleden dat mensen één keer per dag de koersen s'morgens in de krant zagen. Al die rondspringende koersen tegenwoordig word je dood nerveus van maar een serieuze belegger heeft daar niets aan. Ze proberen je echter wijs te maken dat het van levensbelang is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178135616
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:08 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat dan wel? Ik lees dat Lynx best complex is voor de gelegenheids- / kopen en houden belegger.
En wat is jouw definitie van serieus geld?

Edit: even gekeken, maar ik heb:
17 regels aandelen
2 regels ETF
7 regels beleggingsfondsen

:')

Als ik overstap, is het dan het handigst om de kleine posities te verkopen en de grotere a 25 euro over te zetten?
Dat ga ik ook doen. Als de transactiekosten voor verkoop en aankoop groter zijn dat 25euro dan overzetten, zo niet, verkoop en wederaankoop. Als het goed is krijg ik bij mijn nieuwe broker 1000 euro aan transactietegoed wat ik zou kunnen gebruiken om mijn posities te herbouwen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:58:41 #95
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178135744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sowieso is het amper 20 jaar geleden dat mensen één keer per dag de koersen s'morgens in de krant zagen. Al die rondspringende koersen tegenwoordig word je dood nerveus van maar een serieuze belegger heeft daar niets aan. Ze proberen je echter wijs te maken dat het van levensbelang is.
Dit is zeker waar, maar aan de andere kant is het ook wel belachelijk dat bij de goedkoopste optie ineens realtime koersen uitgeschakeld zijn. Zelfs gratis sites als IEX bieden de koersen realtime aan. :') Alsof dat Binck extra geld kost.
Bedankt Hans.
pi_178135854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:58 schreef bascross het volgende:
Alsof dat Binck extra geld kost.
Dat kost het zeker en reken er maar op dat het om flinke bedragen gaat. Op de meeste websites zoals Yahoo finance enzo zit een 15 minute delay.

Waanzin natuurlijk anno 2018.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 27 maart 2018 @ 23:05:01 #97
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178135879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:03 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat kost het zeker en reken er maar op dat het om flinke bedragen gaat. Op de meeste websites zoals Yahoo finance enzo zit een 15 minute delay.

Waanzin natuurlijk anno 2018.
Ja dat ze daar voor betalen snap ik ook wel, maar ze maken geen extra kosten door dat bij de vierde optie aan te bieden. Lachwekkend om dat dan uit te zetten dus.
Bedankt Hans.
pi_178145887
Ik ben mij aan het inlezen over Lynx.
Als je daar een beleggingsrekening opent waar je niet op rood kunt staan (cash-rekening), dan moet je wel rekening houden met een settlement periode (afwikkeling van een transactie) van twee tot drie handelsdagen. Oftewel: als je een aandeel verkoopt en er een ander aandeel voor terug wilt kopen, zit daar telkens een paar dagen tussen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar ideaal is anders. (Bron)
Daarnaast kun je nie tmeedoen aan IPO's.
pi_178154656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:48 schreef Groepfunder het volgende:
Oftewel: als je een aandeel verkoopt en er een ander aandeel voor terug wilt kopen, zit daar telkens een paar dagen tussen.
Ik verbaas me over die beperking. Je zou zeggen dat als een positie gesloten wordt, de broker nagenoeg zeker weet dat de opbrengst zal arriveren en dat dit bedrag dus ook bij een cash-rekening zonder enig risico kan worden voorgeschoten.

Maar waarom zou je als klant niet gewoon je cash-rekening naar margin-rekening omzetten om dit probleem te verhelpen? Zo te zien zijn de kosten dezelfde.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 maart 2018 @ 19:31:06 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178154870
Raar eigenlijk want hetgene dat je koopt wordt normaal gesproken met dezelfde vertraging gesettled. Er is dan helemaal geen financieringsgat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178155431
Ik heb geen mail gehad, dus goed dat ik dit lees.
Mooi lullig, want ik heb voor een kleine ¤2000 aan aandelen, moet ik nu weer een hoop moeite doen om het ergens anders neer te zetten :(
in a crowd you lose humanity
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 maart 2018 @ 20:03:54 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178155985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:46 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb geen mail gehad, dus goed dat ik dit lees.
Mooi lullig, want ik heb voor een kleine ¤2000 aan aandelen, moet ik nu weer een hoop moeite doen om het ergens anders neer te zetten :(
Contact opnemen en vragen of ze je op "inactive" willen zetten (zie eerder in dit topic)

Vandaag geregeld dat Binck mij ook op inactive gaat zetten. Ondertussen heb ik ook Lynx aangevraagd maar nu ik bij Binck uiteindelijk toch niets hoef te betalen hou ik Binck open want ik heb daar nog transactietegoed staan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178155986
Vandaag overigens een schriftelijke reactie van Binck Bank gehad.

quote:
Ook het aanhouden en registreren van een portefeuille kost geld. Andere kosten zitten in het verwerken van bijvoorbeeld uitkeringen van dividenden en coupons, emissies, beursgangen en aandeelhoudersvergaderingen.
Eén woord: automatisering. Kijk, dat het beveiligen van een website geld kost, dat begrijp ik. Maar bij de voorbeelden die hier genoemd worden denk ik: komt daar dan nog een mens aan te pas?

Uiteraard heb ik ook geïnformeerd of ik, gelet op de nieuwe voorwaarden, kostenloos mag overstappen naar een andere broker. Het korte antword: nee.
quote:
Beslist u uiteindelijk alsnog om uw portefeuille over te boeken naar een andere partij, dan is dit uiteraard mogelijk. Wij willen u dan adviseren contact op te nemen met de partij waar u uw portefeuille wilt gaan onderbrengen. Houdt u er rekening mee dat Binck EUR 25,- per fondsregel rekent voor het overboeken van effecten. Dit is het gebruikelijke tarief.
Overiges rept Binck Bank in de e-mail met geen woord over de mogelijkheid van een 'inactive-account', dus daar heb ik nu maar 'ns expliciet naar gevraagd.
pi_178156261
quote:
13s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:23 schreef SeLang het volgende:
Ik kreeg net een mailtje dat Binck vanaf 1 mei een service fee gaat heffen. Wat je gaat betalen hangt af van welk pakket je hebt, maar als je slechts af en toe iets doet dan is je "goedkoopste" optie ¤3 + 0,01% per maand.

Vooral die 0,01% is een killer. Je zou maar een buy&hold belegger zijn met enkele tonnen aan ETF's of obligaties in je account. Dan heb je het dus over honderden euro's per jaar voor de "administratie" van misschien maar één fondsregel. Dat is echt volkomen belachelijk.

Binck was nu juist leuk voor niet al te actieve beleggers - mensen die veel handelen gingen toch wel naar Interactive Brokers.

Ik verwacht dat Binck nu een hoop van de grotere maar relatief inactieve klanten gaat kwijtraken. Zelf ga ik mijn rekening daar in elk geval sluiten na 20 jaar lang klant te zijn geweest, vanaf de tijd dat ze nog IMG Holland heetten.
Wellicht is DeGiro wat?

Beleggers opgelet!

Graag zou ik jullie input willen. Ik voer momenteel een onderzoek uit wat gaat over de positionering van verschillende beleggingsplatformen en beleggingsmarkten. De verschillende platformen/markten zijn:

- Nederlandse crowdfundingsplatformen
- Captin haar handelsplatform
- Amsterdam Small Cap Index (AScX) van Euronext/Amsterdamse beurs.

Hebben jullie op één van deze markten belegd? Dan vraag ik jullie om deze vragenlijst in te vullen.

Vertel mij wat jullie belangrijk vinden aan de verschillende platformen en markten!

Het invullen van de vragenlijst neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Jullie kunnen mij hier enorm mee helpen.

Liken & delen wordt enorm gewaardeerd!

*Vragenlijst indien link niet werkt:https://nl.surveymonkey.com/r/LQZT2L7
pi_178156303
Stuit toevallig op dit topic. Erg vervelend deze verandering. Ik ga naar een alternatief uitkijken.
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:00:00 #106
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178157378
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Contact opnemen en vragen of ze je op "inactive" willen zetten (zie eerder in dit topic)

Vandaag geregeld dat Binck mij ook op inactive gaat zetten. Ondertussen heb ik ook Lynx aangevraagd maar nu ik bij Binck uiteindelijk toch niets hoef te betalen hou ik Binck open want ik heb daar nog transactietegoed staan.
Kun je dan nog wel aankopen doen? Of is dat puur voor het aanhouden wat je al hebt? En dan is dan gratis of toch die 0,15% die ik langs zag komen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 maart 2018 @ 22:09:00 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178159117
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kun je dan nog wel aankopen doen? Of is dat puur voor het aanhouden wat je al hebt? En dan is dan gratis of toch die 0,15% die ik langs zag komen?
Kopen en verkopen kan gewoon. Op het eerste gezicht is het gewoon hetzelfde als Binck Basic. Die 0,15% is alleen voor ETFs en beleggingsfondsen maar die heb ik zelf toch niet. Bij Binck Basic moest je dat ook al betalen. Als je daarin belegt zou ik overstappen naar een ander.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178159222
Fijn dat dit topic er is! Ik heb er ook een zooi aandelen staan voor het dividend die ik pas bij hoge koers eruit ga mikken, maar weinig zin om daar 60 euro per jaar voor te gaan betalen. Dus ik ga ook maar eens bellen voor een inactive account!
pi_178160093
Ik heb m'n rekening ook beëindigd, had 'm net geopend en zat nog op een dip te wachten :')
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:08:56 #110
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178164479
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kopen en verkopen kan gewoon. Op het eerste gezicht is het gewoon hetzelfde als Binck Basic. Die 0,15% is alleen voor ETFs en beleggingsfondsen maar die heb ik zelf toch niet. Bij Binck Basic moest je dat ook al betalen. Als je daarin belegt zou ik overstappen naar een ander.
Alleen aandelen heb ik dus dat is dat inactive ideaal, ook maar eens bellen dan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178165350
Ik neem aan dat je hier nog een mail van gaat ontvangen? Want via de officiële kanalen nog steeds niets gehoord.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 09:32:37 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178165540
Vreemd die mensen die geen mail hebben gehad. Ik ontving hem maandag 6:15am (7:15am NL tijd) zoals je zou verwachten, direct na het weekend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178165608
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb m'n rekening ook beëindigd, had 'm net geopend en zat nog op een dip te wachten :')
-50 punten op de AEX en -2000 op de dow jones staan aan je deur te kloppen !
pi_178165665
Wanneer u een account opent bij de Giro en posities laat overboeken vanuit een andere broker, hoeft u hier geen inboekkosten voor te betalen. De kosten worden niet in rekening gebracht, u hoeft hier niets voor te doen: dit gaat automatisch. Deze actie geldt t/m 12 april.

Dit bericht staat op de staat van de Giro nu. Helaas heb ik al een Giro account, dus net maar even gebeld met Binck om mijn account op inactief te zetten. Ging heel makkelijk, krijg er nog een bevestiging van. Geen realtime koersen en app. Hij blijft nu gewoon Basic
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 10:10:57 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178166065
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:44 schreef Freestyle18 het volgende:
Wanneer u een account opent bij de Giro en posities laat overboeken vanuit een andere broker, hoeft u hier geen inboekkosten voor te betalen. De kosten worden niet in rekening gebracht, u hoeft hier niets voor te doen: dit gaat automatisch. Deze actie geldt t/m 12 april.

Dit bericht staat op de staat van de Giro nu. Helaas heb ik al een Giro account, dus net maar even gebeld met Binck om mijn account op inactief te zetten. Ging heel makkelijk, krijg er nog een bevestiging van. Geen realtime koersen en app. Hij blijft nu gewoon Basic
Gewoon aan DeGiro vragen of ze het gratis doen.

Grappig: een aantal jaar geleden heeft Binck mijn kosten betaald toen ik een aantal posities van een andere bank naar Binck haalde terwijl ik ook al een rekening bij ze had.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 15:14:19 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178170837
quote:
Geachte heer SeLang

Hartelijk dank voor uw e-mail. We hebben uw verzoek om naar inactive te worden omgezet ontvangen. Inactive zal per 1 mei automatisch ingaan op uw rekening. Tot die tijd maakt u gebruik van uw oude tariefstructuur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178173483
quote:
Geachte heer MaGNeT,
Vanmorgen heeft u van ons een uitnodiging ontvangen om een beleggerstraining voor startende beleggers bij te wonen. Deze uitnodiging is per ongeluk naar u verstuurd. Wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan. U kunt deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
:P
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:56:36 #118
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178180498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:P
Die kreeg ik ook, nadat ik vanochtend ook inactive had aangevraagd!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178181809
Ik heb gebeld met Binck en er werd medegedeeld dat als je 0 euro op de rekening hebt staan je automatisch een Inactive-rekening zou krijgen.

Ik hou het nog even in de gaten of het ook klopt. De naam ''Inactive'' vind ik overigens wel een beetje vaag, noem het dan ''Light'' of iets dergelijks.
Dag iedereen.
pi_178297671
quote:
Als gevolg van de Mifid II PRIIPs-regelgeving (Packaged Retail Investment and Insurance-based Products Regulation) zien we ons genoodzaakt om niet-Europese ETF’s (tijdelijk) niet meer aan te bieden. De nieuwe wetgeving verplicht de uitgevers van deze producten om een KID (Key Information Document) aan te bieden.
Toch is het zo ver nu. Niet gecontroleerd overigens, maar ik ontving het in de email.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 4 april 2018 @ 14:51:21 #121
67174 Dos37
Come on Twente
pi_178302456
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:31 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ik heb gebeld met Binck en er werd medegedeeld dat als je 0 euro op de rekening hebt staan je automatisch een Inactive-rekening zou krijgen.

Ik hou het nog even in de gaten of het ook klopt. De naam ''Inactive'' vind ik overigens wel een beetje vaag, noem het dan ''Light'' of iets dergelijks.
0 euro op je rekening of 0 euro pf waarde of beide? Het is nogal een verschil
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_178302687
Inactive kan niet gekozen worden bij nieuwe rekeningen trouwens, aldus twee van hun medewerkers aan de telefoon. Mijn bestaande rekening kon wel omgezet worden, maar de rekening die ik recentelijk had aangevraagd kon dat niet. Ik had die overigens al aangevraagd voordat er iets bekend was over de nieuwe tariefsstructuur, maar goed, dat gaat dus niet door.
  woensdag 4 april 2018 @ 20:03:52 #123
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_178308895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:44 schreef Freestyle18 het volgende:
Dit bericht staat op de staat van de Giro nu. Helaas heb ik al een Giro account
Je kunt natuurlijk gewoon een nieuwe account bij DeGiro aanmaken, hè?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 april 2018 @ 23:34:13 #124
4530 crew  Crazy Harry
pi_178725019
GVD stuit net op dit feit
Dat wordt verkopen en voor wat er achterblijft (heb OTC aandelen die ooit meekwamen van een andere bank en het formulier bij Binck nooit ingevuld), rekening op inactive laten zetten.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog lang bij Binck te blijven. Je kan op je vingers natellen dat die 'inactive' binnen afzienbare tijd ook voor bestaande rekeningen niet meer mogelijk zal zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:03 schreef Groepfunder het volgende:

Eén woord: automatisering. Kijk, dat het beveiligen van een website geld kost, dat begrijp ik. Maar bij de voorbeelden die hier genoemd worden denk ik: komt daar dan nog een mens aan te pas?

Dat een website beveiligen geld kost snap ik ook, maar nog voordat je dingen gaat doen die geld kosten zorg je ervoor dat een account beveiligd kan worden met een fatsoenlijk wachtwoord.
Bij Binck kan een wachtwoord nog steeds uit enkel cijfers en letters bestaan, wat natuurlijk te zot voor woorden is.

[ Bericht 51% gewijzigd door Crazy Harry op 24-04-2018 23:52:37 ]
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_178731317
Ik heb overigens nog steeds niets vernomen van onze vrienden van Binck.
Kwam dat bij jullie binnen via een email of zo?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_178731453
Bij alle brokers, ook IB, betaal je een heftige fee als je een valuta switch moet als je Amerikaanse of Canadese aandelen koopt. Bij IB is dat ruim 2,5% op jaarbasis. Ik heb een ton in Canadees spul zitten, betaal ik dus ruim 2k jaarlijks alleen aan debet rente. Je moet wel echt geloven dat die aandelen goed renderen wil je daar achter staan. Goed om te beseffen. Bij Lynx of Binck zal die debet rente en valuta switch kosten waarschijnlijk nog hoger liggen.
pi_178731927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:37 schreef Homey het volgende:
Bij alle brokers, ook IB, betaal je een heftige fee als je een valuta switch moet als je Amerikaanse of Canadese aandelen koopt. Bij IB is dat ruim 2,5% op jaarbasis. Ik heb een ton in Canadees spul zitten, betaal ik dus ruim 2k jaarlijks alleen aan debet rente. Je moet wel echt geloven dat die aandelen goed renderen wil je daar achter staan. Goed om te beseffen. Bij Lynx of Binck zal die debet rente en valuta switch kosten waarschijnlijk nog hoger liggen.
Waarom zijn die kosten niet transparant? Hoe moeilijk is het om bij elke (valuta)transactie de kosten die gemaakt gaan worden te vermelden? En waarom zijn de kosten die doorberekend worden zo hoog? De werkelijke kosten zijn lang zo hoog niet, volgens mij.

(ik zit voor >50K in VS/Canada aandelen, wel lange termijn).
pi_178731948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb overigens nog steeds niets vernomen van onze vrienden van Binck.
Kwam dat bij jullie binnen via een email of zo?
E-mail, ja.

Log eens in op hun site, daar kreeg ik meteen zo'n scherm waarmee je je keuze maar even moest bevestigen. Heb je hier geen keuze-bevestingsscherm, dan geldt het voor jou waarschijnlijk niet. Dit zou het wel interessanter maken: waarom sommige mensen wel en andere niet + wat zijn dan de criteria?
pi_178737322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:37 schreef Homey het volgende:
Bij alle brokers, ook IB, betaal je een heftige fee als je een valuta switch moet als je Amerikaanse of Canadese aandelen koopt. Bij IB is dat ruim 2,5% op jaarbasis. Ik heb een ton in Canadees spul zitten, betaal ik dus ruim 2k jaarlijks alleen aan debet rente. Je moet wel echt geloven dat die aandelen goed renderen wil je daar achter staan. Goed om te beseffen. Bij Lynx of Binck zal die debet rente en valuta switch kosten waarschijnlijk nog hoger liggen.
Die 2.5% betaal je over het geleende bedrag in CAD. Als je 100.000 EUR op je rekening stort, dan mag je gerust 100.000 CAD lenen van IB om Canadese aandelen te kopen. Het rente tarief is inderdaad hoog, maar je kunt deze rente vermijden door je 100.000 EUR (deels) naar CAD om te wisselen zodat je niet meer rood staat in CAD.

Als je die 100.000 EUR al vast hebt zitten in Europese aandelen, dan ben je on margin aan het beleggen. Logisch dat daar kosten aan zitten verbonden, maar die 2.5% is binnenkort waarschijnlijk je minste probleem. Met geleend geld beleggen, loopt meestal verkeerd af.
pi_178742193
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kwam dat bij jullie binnen via een email of zo?
Ja. En je ziet het ook direct als je inlogt bij Binck Bank Nederland.
  woensdag 25 april 2018 @ 21:39:52 #131
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_178742343
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:03 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag overigens een schriftelijke reactie van Binck Bank gehad.

[..]

Eén woord: automatisering. Kijk, dat het beveiligen van een website geld kost, dat begrijp ik. Maar bij de voorbeelden die hier genoemd worden denk ik: komt daar dan nog een mens aan te pas?

Ja, voor zo'n backoffice is al snel 50 man nodig. Corporate actions kost best veel mankracht en ook de andere punten moet grotendeels handmatig uit veiligheidsoverwegingen.
The more debt, the better
  woensdag 25 april 2018 @ 21:58:45 #132
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_178742816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb overigens nog steeds niets vernomen van onze vrienden van Binck.
Kwam dat bij jullie binnen via een email of zo?
Ik kreeg een mail en zie heel groot dit voor mn neus als ik inlog:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb net even een mailtje gestuurd dat ik het naar inactive wil zetten, zien of ze daarop ingaan, anders stap ik over naar een andere broker.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_178748637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb net even een mailtje gestuurd dat ik het naar inactive wil zetten, zien of ze daarop ingaan, anders stap ik over naar een andere broker.
Als jij jouw account op inactive wilt zetten, dan zul je moeten bellen. Dat kan alleen telefonisch.
pi_178748875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Die 2.5% betaal je over het geleende bedrag in CAD. Als je 100.000 EUR op je rekening stort, dan mag je gerust 100.000 CAD lenen van IB om Canadese aandelen te kopen. Het rente tarief is inderdaad hoog, maar je kunt deze rente vermijden door je 100.000 EUR (deels) naar CAD om te wisselen zodat je niet meer rood staat in CAD.

Als je die 100.000 EUR al vast hebt zitten in Europese aandelen, dan ben je on margin aan het beleggen. Logisch dat daar kosten aan zitten verbonden, maar die 2.5% is binnenkort waarschijnlijk je minste probleem. Met geleend geld beleggen, loopt meestal verkeerd af.
Dan loop je wel valutarisico over die 100k CAD positie in aandelen.
pi_178748993
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 07:59 schreef Homey het volgende:

[..]

Dan loop je wel valutarisico over die 100k CAD positie in aandelen.
Dat doe je ook als je het van geleend geld koopt. Want dat is feitelijk wat je nu doet.
Ik log niet in Binck moet mij maar goed informeren via een persoonlijk bericht via post of email.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_178749642
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 07:59 schreef Homey het volgende:

[..]

Dan loop je wel valutarisico over die 100k CAD positie in aandelen.
Klopt. Maar in jouw constructie ben je met zekerheid 2,5% per jaar kwijt. Als je wisselt, zoals ik voorstel, heb je ten eerste 50% kans dat het koersverloop in jouw voordeel uitpakt. Mocht de koers toch in je nadeel uitpakken, dan heb je nog eens een kans dat het minder nadelig is dan 2,5% per jaar.

Ik zeg 50% kans omdat de CAD een redelijk stabiele munt is en ik niet de indruk heb dat het fundamenteel zwaar over- of ondergewaardeerd is. Het kan zijn dat je een zwakke CAD verwacht, maar in dat geval zijn die aandelen ook minder aantrekkelijk. De winst in CAD boven je lening+rente zul je uiteindelijk immers naar EUR gaan wisselen.
pi_178750176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:39 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ja, voor zo'n backoffice is al snel 50 man nodig. Corporate actions kost best veel mankracht en ook de andere punten moet grotendeels handmatig uit veiligheidsoverwegingen.
Die overhead moet nu op 12% minder belegd vermogen (Q1 2018) worden terugverdiend.
pi_178753466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 08:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat doe je ook als je het van geleend geld koopt. Want dat is feitelijk wat je nu doet.
Ik log niet in Binck moet mij maar goed informeren via een persoonlijk bericht via post of email.
Nee, omdat je een long positie in Canadese aandelen tegenover hebt staat. Hedge zal niet 100% zijn, maar wel nagenoeg.
pi_178753485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Klopt. Maar in jouw constructie ben je met zekerheid 2,5% per jaar kwijt. Als je wisselt, zoals ik voorstel, heb je ten eerste 50% kans dat het koersverloop in jouw voordeel uitpakt. Mocht de koers toch in je nadeel uitpakken, dan heb je nog eens een kans dat het minder nadelig is dan 2,5% per jaar.

Ik zeg 50% kans omdat de CAD een redelijk stabiele munt is en ik niet de indruk heb dat het fundamenteel zwaar over- of ondergewaardeerd is. Het kan zijn dat je een zwakke CAD verwacht, maar in dat geval zijn die aandelen ook minder aantrekkelijk. De winst in CAD boven je lening+rente zul je uiteindelijk immers naar EUR gaan wisselen.
Dat is de afweging idd. Laatste 2 jaar is de CAD wel 10% gedevalueerd, dus mijn beslissing om wel glad te staan valuta technisch gezien blijkt verstandig. Ik ga 'm wel weer openzetten, ik verwacht niet dat de CAD met meer dan 2,5% verder gaat dalen t.o.v. de euro.
  donderdag 26 april 2018 @ 23:51:27 #140
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_178763733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:21 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Die overhead moet nu op 12% minder belegd vermogen (Q1 2018) worden terugverdiend.
Nee, dat is het vermogen onder beheer. Deze kosten worden ook verrekend op het kapitaal wat er gestald en verhandeld wordt door de mensen zelf. En dat is bij Binck harder gegroeid jaar op jaar dan dat het vermogen onder beheer is afgenomen. Vermogen onder beheer + kapitaal van de zelfhandelaren is jaar op jaar gegroeid.
The more debt, the better
pi_178768205
Ik zit ook met dit probleem. En weet niet wat ik er mee aan moet. Ik heb ongeveer 75K aan aandelen bij Binck.

Als je overstapt moet je toch flink betalen geloof ik? Ik ben er nooit zo mee bezig en heb er ook niet al te veel verstand van.

Ik wist ook niet dat ik dit voor 1 mei moest regelen. Ik kom soms maanden niet op de Binck site.

Enig advies?
  vrijdag 27 april 2018 @ 09:19:58 #142
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_178768542
nou afgelopen week op inactive laten zetten. Rustig aan eens oriënteren op een nieuwe broker.
pi_178781229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:26 schreef Botje- het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar kun je bij een dergelijke prijswijziging niet je portfolio kostenloos overboeken? Lijkt me anders nogal een machtspositie die Binck heeft.
Geen domme vraag wat mij betreft. De grillen van dit soort instanties lijken allemaal zo maar te kunnen.
pi_178781888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:37 schreef Homey het volgende:
Bij alle brokers, ook IB, betaal je een heftige fee als je een valuta switch moet als je Amerikaanse of Canadese aandelen koopt. Bij IB is dat ruim 2,5% op jaarbasis. Ik heb een ton in Canadees spul zitten, betaal ik dus ruim 2k jaarlijks alleen aan debet rente. Je moet wel echt geloven dat die aandelen goed renderen wil je daar achter staan. Goed om te beseffen. Bij Lynx of Binck zal die debet rente en valuta switch kosten waarschijnlijk nog hoger liggen.
Een hedge kost natuurlijk altijd geld. Eigenlijk geen idee of dat ook kan bij Binck en wat dat zou moeten kosten.

Persoonlijk neem ik liever het koersrisico, over langer termijn is dit voordeliger.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:21 schreef jaco het volgende:
Logisch dat daar kosten aan zitten verbonden, maar die 2.5% is binnenkort waarschijnlijk je minste probleem. Met geleend geld beleggen, loopt meestal verkeerd af.
Wat gaat er precies verkeerd aflopen dan?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178786558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 21:31 schreef ITrade het volgende:

Wat gaat er precies verkeerd aflopen dan?
Als je belegging niet rendeert, ben je de sjaak.
in a crowd you lose humanity
pi_178787617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:10 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat is de afweging idd. Laatste 2 jaar is de CAD wel 10% gedevalueerd, dus mijn beslissing om wel glad te staan valuta technisch gezien blijkt verstandig. Ik ga 'm wel weer openzetten, ik verwacht niet dat de CAD met meer dan 2,5% verder gaat dalen t.o.v. de euro.
Ik heb zelf altijd eerst naar de betreffende valuta gewisseld voor het aankopen van een niet in euro genoteerd aandeel. Maar dit zijn nooit sterk geconcentreerde posities geweest.

Als ik 40% of meer in 1 vreemde valuta zou zitten, dan zou ik wel kijken naar het hedgen van die positie. Je kunt na het wisselen bijvoorbeeld een future openen op het betreffende valuta paar of met valuta opties gaan werken. Ik heb met geen van beiden ervaring, maar ik weet wel dat dit veel goedkoper kan dan 2.5 % per jaar. Dit zijn instrumenten waarbij je goed moet weten wat je doet, maar het is wellicht een paar uur studie waard gezien je huidige kosten?

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 28-04-2018 11:52:17 ]
pi_178788221
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 21:31 schreef ITrade het volgende:

Wat gaat er precies verkeerd aflopen dan?
Ik zie nu dat het lijkt alsof ik een catastrofale gebeurtenis voorspel door het woord 'binnenkort' te gebruiken. Ik geloof weliswaar dat zowel aandelen- als obligatie markten zeer hoog zijn gewaardeerd, maar een crash kun je nooit op korte termijn voorspellen.

Het was meer mijn bedoeling om een algemene uitspraak te doen over beleggen met geleend geld: doe het niet.

Even toegepast op het voorbeeld van de discussie. Als je 100.000 euro op je IB rekening stort en je koopt er Europese aandelen voor dan kun je van IB een aanvullend bedrag lenen met die aankopen als onderpand. Dan kun je bijvoorbeeld nog eens 60.000 CAD aan Canadese aandelen kopen. Stel nu dat die Europese aandelen in waarde dalen, dan wordt IB uiteraard nerveus over het 'onderpand' en als je geen kontanten bijstort, dan zullen ze die aandelen ongevraagd verkopen om in ieder geval een bepaalde waarde zeker te stellen. Je hebt dan dus een gerealiseerd verlies op die europese aandelen en die Canadese aandelen lopen waarschijnlijk ook niet lekker plus nog eens de rente betalingen.

De meest extreme voorbeelden zien we bij opties handelen of mensen die extra hypotheek nemen om op de beurs te verspelen terwijl de waarde van hun huis ook daalt. Je komt dan in een negatieve spiraal terecht die levens ruineert.

Ik geef meteen toe dat het een moeilijke discussie is waarbij persoonlijke inschatting, het soort lening en omstandigheden ook een rol spelen. In dit forum hebben voormalige studenten aangegeven dat ze met hun studielening zijn gaan beleggen. Een studielening wordt over een zeer lange periode afbetaald en kent een zeer lage rente. Ik kon hen uiteindelijk wel volgen, hoewel ik het zelf nooit zou doen.
pi_178792782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 09:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je belegging niet rendeert, ben je de sjaak.
Hoezo, 2,5% per jaar verliezen is toch nog wel te overzien?

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 11:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik zie nu dat het lijkt alsof ik een catastrofale gebeurtenis voorspel door het woord 'binnenkort' te gebruiken. Ik geloof weliswaar dat zowel aandelen- als obligatie markten zeer hoog zijn gewaardeerd, maar een crash kun je nooit op korte termijn voorspellen.

Het was meer mijn bedoeling om een algemene uitspraak te doen over beleggen met geleend geld: doe het niet.

Even toegepast op het voorbeeld van de discussie. Als je 100.000 euro op je IB rekening stort en je koopt er Europese aandelen voor dan kun je van IB een aanvullend bedrag lenen met die aankopen als onderpand. Dan kun je bijvoorbeeld nog eens 60.000 CAD aan Canadese aandelen kopen. Stel nu dat die Europese aandelen in waarde dalen, dan wordt IB uiteraard nerveus over het 'onderpand' en als je geen kontanten bijstort, dan zullen ze die aandelen ongevraagd verkopen om in ieder geval een bepaalde waarde zeker te stellen. Je hebt dan dus een gerealiseerd verlies op die europese aandelen en die Canadese aandelen lopen waarschijnlijk ook niet lekker plus nog eens de rente betalingen.

De meest extreme voorbeelden zien we bij opties handelen of mensen die extra hypotheek nemen om op de beurs te verspelen terwijl de waarde van hun huis ook daalt. Je komt dan in een negatieve spiraal terecht die levens ruineert.

Ik geef meteen toe dat het een moeilijke discussie is waarbij persoonlijke inschatting, het soort lening en omstandigheden ook een rol spelen. In dit forum hebben voormalige studenten aangegeven dat ze met hun studielening zijn gaan beleggen. Een studielening wordt over een zeer lange periode afbetaald en kent een zeer lage rente. Ik kon hen uiteindelijk wel volgen, hoewel ik het zelf nooit zou doen.
Dat is niet helemaal het geval, deze user stort 100k EUR op IB en koopt vervolgens 100k (omgerekend ahv wisselkoers) aandelen in CAD. Nu heeft hij dus 100k EUR positive saldo en 100k aan CAD negatieve waarmee hij de aandelen koopt.

Dit is hedgen ipv met geleend geld kopen, de enige manier dat ik kan bedenken dat dit fout gaat is als de EUR waardeloos wordt, maar goed dan hebben we wel een groter probleem.

Het is inderdaad niet aan te raden om met geleend geld te gaan beleggen of met een studielening. Dit zou ik zelf ook nooit doen.

Edit: volgens mij klopt dit niet helemaal en moet je 50/50 te doen om geen wisselkoers risico meer te lopen. (zelf doe ik dit niet en heb dus kans op wisselkoers winst/verlies maar hoef geen debitrente te betalen).

[ Bericht 37% gewijzigd door ITrade op 28-04-2018 17:02:34 ]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178794545
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 16:32 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoezo, 2,5% per jaar verliezen is toch nog wel te overzien?

Als je belegt, loop je het risico dat je belegging minder waard wordt. Stel je koopt voor ¤10.000 aandelen, maar na 5 jaar zijn die nog maar ¤5.000 waard en je moet je lening wel terugbetalen => probleem.

Massaal aandelen lenen met geleend geld was één van de oorzaken waardoor de beurscrash in 1929 zo hard aankwam.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 28 april 2018 @ 20:49:05 #150
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178797119
Wanneer houdt die idioterie eens op dat ik via Binck niet meer kan handelen in een hele lijst ETF's vanwege PRIIPS? Heeft iemand daar kijk op?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')