abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 maart 2018 @ 23:18:20 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178088851
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:07 schreef Cause_Mayhem het volgende: [..] Onzin, dit is geen statisch quotum, maar een quotum dat zich aanpast aan de visstand. Vis meer en de opvolgende quota zullen lager zijn (als ER er geen andere zaken zijn die de visstand doen toenemen).
Natuurlijk is het niet statisch dat zeg ik ook helemaal niet. Een quotum is gebasseerd op een aantal om de visstand gezond te houden... Maar dat betekent niet dat jij na een jaar niet gevist te hebben je het jaar daarop twee keer zoveel mag vangen.
pi_178088890
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet statisch dat zeg ik ook helemaal niet. Een quotum is gebasseerd op een aantal om de visstand gezond te houden... Maar dat betekent niet dat jij na een jaar niet gevist te hebben je het jaar daarop twee keer zoveel mag vangen.
Qutum of pulsvisserij zeg het maar hoor, en een afgesproken prijs binnen de EU excl vervoerskosten.
pi_178088919
Ergens moet het wringen de schoen van niks komt niks toch?
pi_178088936
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:39 schreef Faz3D het volgende:

[..]

De visquota word jaarlijks bijgesteld. Is daarom nooit geldig als argument.

En dat laatste? Juist wel. Nederland loopt altijd voorop. Dat anderen graag zichzelf willen ontwikkelen, hun probleem toch?
Ik heb het nooit over quota gehad.

En dat laatste? Juist niet. Het hele punt is dat Nederland onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van efficiëntere technieken.

Als het rechtmatig was geweest: helemaal prima. Maar nu loopt het halve topic deze fraude goed te praten omdat het toch niet veel effect zou hebben gehad.

Wat denkt men hier zelf? Dat deze fraude werd gepleegd omdat men er NIET beter van werd?
pi_178088962
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wat denkt men hier zelf? Dat deze fraude werd gepleegd omdat men er NIET beter van werd?
Dit deed men voor het behoudt van de zeebodem, die bodem in Frankrijk jeukt verder niet?
  zondag 25 maart 2018 @ 23:29:14 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178088980
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik heb het nooit over quota gehad.

En dat laatste? Juist niet. Het hele punt is dat Nederland onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van efficiëntere technieken.

Als het rechtmatig was geweest: helemaal prima. Maar nu loopt het halve topic deze fraude goed te praten omdat het toch niet veel effect zou hebben gehad.

Wat denkt men hier zelf? Dat deze fraude werd gepleegd omdat men er NIET beter van werd?
Fraude?
pi_178088987
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De EU (of EC?) zet quota's per land, de implementatie van de quota's laat de EU aan de lidstaten over. Hoe Frankrijk het doet weet ik niet, maar als die bvb "individual transferable quotas" toepassen, dan kunnen Nederlandse vissers Franse ITQ's overkopen. Zij hebben efficientere uitrusting, kunnen dus meer betalen dan Franse vissers.
Bedoel je dit als argument voor waarom Frankrijk een verbod wil op pulsvissen? Ik begrijp het niet. :@
pi_178089053
Te triest voor woorden dit. Weer buigt het laffe Nederland voor de EU. :r
pi_178089060
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Te triest voor woorden dit. Weer buigt het laffe Nederland voor de EU. :r
Het is of buigen of eruit of niet.

En wat betreft dat vissen, ergens heeft er iemand zijn mondje voorbij gesproken denk ik?

Of kregen die vissers hun hals niet vol genoeg en deden ze de vergunningen van anderen overkopen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 23:43:56 ]
  zondag 25 maart 2018 @ 23:44:32 #10
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178089128
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is of buigen of eruit of niet.

En wat betreft dat vissen, ergens heeft er iemand zijn mondje voorbij gesproken denk ik?
Aan de ene kant heb je Nederland: Een land met een eeuwenoude rijke geschiedenis op het gebied van visserij.
Aan de andere kant heb je EU-landen waarvan 90% van de bevolking nog nooit in levende lijve een vis gezien heeft.

En dan laat het laffe Nederland zich de wet voorschrijven door landen die totaal niks met visserij hebben. :r
pi_178089140
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is of buigen of eruit of niet.

En wat betreft dat vissen, ergens heeft er iemand zijn mondje voorbij gesproken denk ik?

Of kregen die vissers hun hals niet vol genoeg en deden ze de vergunningen van anderen overkopen?
Vergunningen overkopen? Die zijn miljoenen waard. :P Die doet niemand weg. Net zoiets als erfpacht en of recht. Sommige woonhuizen hebben dat nog. Een systeem dat de grond betaald is door een grootgrondbezitter en dan word het land verpacht/verhuurd. Zo zit dat ook in de visserij.
pi_178089153
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je Nederland: Een land met een eeuwenoude rijke geschiedenis op het gebied van visserij.
Aan de andere kant heb je EU-landen waarvan 90% van de bevolking nog nooit in levende lijve een vis gezien heeft.

En dan laat het laffe Nederland zich de wet voorschrijven door landen die totaal niks met visserij hebben. :r
Ik denk dat Frankrijk net zolang vissen doet als Nederland en Engeland ook, zelfs Spanje toch of die Laars.
En laf ik weet het niet. men wou de EU dan zit men maar op zijn blaren vind ik of denk ik.
Nogmaals wie met vuur speelt kan zijn handjes branden.
pi_178089169
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dit deed men voor het behoudt van de zeebodem, die bodem in Frankrijk jeukt verder niet?
Volgens het artikel deelde de minister meer vergunningen uit omdat de vissers daar uit financieel oogpunt om vroegen.

Sowieso vraag ik me af waarom dat onderzoek zo lang op zich heeft laten wachten als het om het behoud van de zeebodem ging. Dan wil je toch juist zsm aantonen dat het beter voor die zeebodem is?
pi_178089170
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je dit als argument voor waarom Frankrijk een verbod wil op pulsvissen? Ik begrijp het niet. :@
Oeps, blijkbaar de verkeerde post gequote.. :@
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178089171
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:46 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Vergunningen overkopen? Die zijn miljoenen waard. :P Die doet niemand weg. Net zoiets als erfpacht en of recht. Sommige woonhuizen hebben dat nog. Een systeem dat de grond betaald is door een grootgrondbezitter en dan word het land verpacht/verhuurd. Zo zit dat ook in de visserij.
Ik als Limburger ben daar helemaal niet in thuis vergeef mij, echter men kan wel huren voor het seizoen dan?
  zondag 25 maart 2018 @ 23:50:51 #16
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178089201
Het waterrijke Nederland, liggend aan de zee, met een rijke geschiedenis op het gebied van visserij wordt dus mede, of eigenlijk vooral, door vele EU-landen die niet aan een zee liggen, die weinig binnenlandse wateren hebben, die niks met visserij hebben, verteld/opgedragen/ gedwongen/geleerd hoe we moeten vissen. 8)7 :r
pi_178089215
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik heb het nooit over quota gehad.

En dat laatste? Juist niet. Het hele punt is dat Nederland onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van efficiëntere technieken.
Ik snap je punt, dat wij koploper zijn. Zie het eu debat over homo’s toen waren ook de koploper. Ik snap je wel, maar het is geen geldig argument soort van.

quote:
Als het rechtmatig was geweest: helemaal prima. Maar nu loopt het halve topic deze fraude goed te praten omdat het toch niet veel effect zou hebben gehad.

Wat denkt men hier zelf? Dat deze fraude werd gepleegd omdat men er NIET beter van werd?
Fraude is pas na 2014 gepleegd. Daarvoor kan niet het geval zijn. Of je moet een EU afgezant zijn die de boel loopt te stangen.

Waarom is het fraude? Is dat boekhoudkundig aan te tonen? Heeft Nederland zich niet gehouden aan bepaalde afspraken? Als jij het zo nodig vind om de Urkers, particulieren dus wil beschuldigen van Fraude. Dan snap ik je niet meer. Stilstand is achteruitgang. Al jaren wacht men tot men met volledige goedkeuring van de staat en de EU mag werken. Maar die goedkeuring word door de meesten verdraaid naar ‘onderzoekstermen’. Alsof een onderzoek iets goed kan keuren. Enkel de staat of de overheid kan het seintje brand meester geven.
  zondag 25 maart 2018 @ 23:51:48 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178089216
Die laffe houding van Nederland loopt echt de spuigaten uit. :r
pi_178089218
Volgens mij is het alleen nog Frankrijk wat zich rept?
Van niks komt niks waar rook is is vuur?
pi_178089227
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Die laffe houding van Nederland loopt echt de spuigaten uit. :r
Neem je hooivork en begin te rennen!
pi_178089244
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik als Limburger ben daar helemaal niet in thuis vergeef mij, echter men kan wel huren voor het seizoen dan?
Nee :P het zit in de hypotheek, je betaald zeg maar dan bijvoorbeeld 500,- netto hypotheek lasten de maand. Dan komt er nog 250,- per maand bij van het bruikleen. De grond bezit je dus figuurlijk. Vandaar dat sommige huizen in binnensteden zo goedkoop kunnen ogen. Liggen meestal 30-40% onder de marktwaarde qua prijs.

En Urkers bezitten zo’n bewijs of dat bewijs zeg maar. De staat heeft hun ooit dat recht gegeven. Elke visser. En vissers verkopen hun recht zeg maar door aan anderen. Die anderen krijgen dan een vettere quota. Ook de Zeeuwen trouwens.
pi_178089259
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:54 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Nee :P het zit in de hypotheek, je betaald zeg maar dan bijvoorbeeld 500,- netto hypotheek lasten de maand. Dan komt er nog 250,- per maand bij van het bruikleen. De grond bezit je dus figuurlijk. Vandaar dat sommige huizen in binnensteden zo goedkoop kunnen ogen. Liggen meestal 30-40% onder de marktwaarde qua prijs.
De grond hier niet is betaald tot 1 mtr diep geloof ik vanaf daar is het van Napoleon, de overheid, toch?
  zondag 25 maart 2018 @ 23:57:40 #23
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178089279
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat Frankrijk net zolang vissen doet als Nederland en Engeland ook, zelfs Spanje toch of die Laars.
En laf ik weet het niet. men wou de EU dan zit men maar op zijn blaren vind ik of denk ik.
Nogmaals wie met vuur speelt kan zijn handjes branden.
De EU bestaat uit 28 lidstaten. De overgrote meerderheid heeft niks met visserij maar vertelt en dwingt ons wel op een bepaalde manier te vissen. Dat ze dat willen is al triest, dat het laffe Nederland dat toestaat is nog 100 keer triester.
pi_178089280
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oeps, blijkbaar de verkeerde post gequote.. :@
Damn, ik probeerde het echt te begrijpen.

_O-
pi_178089286
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:51 schreef Faz3D het volgende:
Ik snap je punt, dat wij koploper zijn. Zie het eu debat over homo’s toen waren ook de koploper. Ik snap je wel, maar het is geen geldig argument soort van.
Waar heb je het over?

Dat we al dan niet koploper zijn boeit mij echt niets.
quote:
Fraude is pas na 2014 gepleegd. Daarvoor kan niet het geval zijn.
Sinds 2010. Uit het reeds gelinkte artikel:
quote:
Met de belofte dat schepen uitsluitend zouden worden gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek, regelde de Nederlandse regering vanaf 2010 tientallen extra pulsvisvergunningen in Brussel. Het was een truc om de vergunningen binnen te halen en er commercieel mee te vissen. In de praktijk visten veel van de schepen jarenlang zonder dat er een wetenschapper aan boord kwam.

https://nos.nl/artikel/22(...)ver-zichzelf-af.html
quote:
Waarom is het fraude? (..) Heeft Nederland zich niet gehouden aan bepaalde afspraken?
Dat heeft Nederland inderdaad niet. Dat staat letterlijk in het artikel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')