Als je nog steeds de tranen in je ogen krijgt, lijkt 't me dat je 't nog niet verwerkt hebt. Verder vind ik 't niet professioneel een cliënt vanwege persoonlijke redenen op een dusdanige wijze te bejegenen dat deze hinder van de zorger ondervindt.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Stel dat jij op de basisschool door een jongen heel erg bent gepest.
(een hele groep maar hij was de leider).
En nu, je werkt in de thuiszorg, krijg je deze jongen als cliënt.
Je hebt elkaar zegge 20 a 25 jaar niet meer gezien, maar je herkent de naam en na een korte speurtocht op facebook zie je dat het de bewuste persoon is en dat hij sinds kort hulpbehoevend is en rolstoelgebonden door een ziekte.
Bij het terugdenken aan die tijd krijg je de tranen weer in je ogen.
Ga je dan de confrontatie aan?
Beter nog:
Zal de teamleider het accepteren met het verhaal dat die persoon jou vroeger heeft gepest?
Zal zij het niet afdoen met 'ach stel je niet aan!'
Misschien beseft de teamleider de impact van het pesten niet?
Het is een bitch.quote:
Dit en anders zit je denk ik toch meer in WGR-gebied ivm werkweigering op persoonlijke overtuigingen. Overleg met je manager nadat je je contract en eventueel met de vakbond hebt gecheckt. Weten wat je rechten zijn kan helpen in het aankaarten, dus beter vooraf doen.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Of je beseft dat het 20-25 jaar geleden is gebeurt en dat diegene overduidelijk zo z'n eigen shit heeft mee moeten maken waardoor er wellicht van alles veranderd is ook qua persoonlijkheid en gedrag.
Dit.quote:
Op je 10e/11e/12e weet je écht wel wat je doet en wat wel en niet kan, dus lul niet.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:42 schreef embedguy het volgende:
Imho ben je op basisschoolleeftijd niet toerekeningsvatbaar voor pesten.
Er was een paar jaar terug een programma op tv waarin slachtoffers van pesten die daaraan blijvende klachten hadden overgehouden hun pesters (met cameras etc erbij) gingen confronteren.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:42 schreef embedguy het volgende:
Imho ben je op basisschoolleeftijd niet toerekeningsvatbaar voor pesten.
Je zou het aan kunnen geven, of kunnen kijken dat je het contact met hem zo veel mogelijk vermijdt. Ik kan me ook voorstellen dat het voor het verwerken van je verleden wel een goed iets is dat je er wel mee om gaat. Hij heeft nu ook z'n shit en waarschijnlijk is hij er ook niet trots op dat hij vroeger gepest heeft.
Mee eens. Al zeg ik dit als iemand zijnde die niet gepest is. Dus misschien/waarschijnlijk onderschat ik de impact ervan, zou kunnen. Maar in principe vind ik dit wel. Mensen veranderen, komen tot inzichten enz. Hij zal waarschijnlijk echt niet meer lijken op de persoon die hij ooit was, misschien alleen al door nu ziek te zijn. Dat kan mensen veranderen. Dus ik zou proberen te kijken naar wie hij nú is. Al hoef je ook weer niet weg te stoppen wat zijn gedrag met je gedaan heeft/nog steeds doet. Dus als je weet dat het je teveel doet, is je collega's vragen de client over te nemen ook wel een verstandige keuze.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Of je beseft dat het 20-25 jaar geleden is gebeurt en dat diegene overduidelijk zo z'n eigen shit heeft mee moeten maken waardoor er wellicht van alles veranderd is ook qua persoonlijkheid en gedrag.
Ze worden gedreven door hun eigen onzekerheid en andere dierlijke driften die ze door gebrek aan fatsoenlijke opvoeding niet in bedwang weten te houden. Bewust een eigen keuzen maken zit er niet bij.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Op je 10e/11e/12e weet je écht wel wat je doet en wat wel en niet kan, dus lul niet.
Dit dus.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:35 schreef Molo het volgende:
Als je door dit soort zaken niet in staat bent (en zo lijkt het wel) je professionele distantie te handhaven moet je m.i. als zorg/hulpverlener regelen dat een collega dit overneemt.
Je hoeft niet aan je werkgever de hele situatie uit te leggen, dat je elkaar van vroeger kent en een persoonlijke band hebt die zorg verlenen niet professioneel mogelijk maakt behoort geen probleem te geven vetder in de afhandeling.
Karma heeft hem toch al. TS werkt. De pester zit in een rolstoel. Rij de rolstoeler het water in en je zit op het zelfde, misschien een nog wel erger niveau dan de pester. Wie wint daar iets mee?quote:Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
En niemand zou hem met rolstoel en al de sloot inrijden of zo?
En dan? Schiet je niks mee op.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Dan ben je je baan kwijt en kan je een nieuwe ook wel vergeten.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit idd, ik zou hem inderdaad gewoon als cliënt weigeren, maar als je toch eens met hem wilt gaan praten, reken dan op deze reactie want hoe cru het ook is, zo'n gebeurtenis die op jou een grote impact heeft gehad heeft dat op de pester vaak niet. (en das ook geen leugen)quote:Op zondag 25 maart 2018 16:46 schreef Kassamiep het volgende:
Er was een paar jaar terug een programma op tv waarin slachtoffers van pesten die daaraan blijvende klachten hadden overgehouden hun pesters (met cameras etc erbij) gingen confronteren.
Rode draad ? De bulk van de pesters herinnerde het zich maar vaagjes of helemaal niet. En dat was niet gespeeld of gehuicheld: de slachtoffers waren simpelweg nooit belangrijk voor hen geweest. Het pesten was niet iets waar ze ooit nog aan hadden teruggedacht.
De wrok diep in je.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Karma heeft hem toch al. TS werkt. De pester zit in een rolstoel. Rij de rolstoeler het water in en je zit op het zelfde, misschien een nog wel erger niveau dan de pester. Wie wint daar iets mee?
Dus dit. Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor het soms niet haalbaar is om met professionele afstand de benodigde zorg aan iemand te kunnen geven. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen begrip voor is en er in je team niet iemand anders deze "klus" op zich kan nemen.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:35 schreef Molo het volgende:
Als je door dit soort zaken niet in staat bent (en zo lijkt het wel) je professionele distantie te handhaven moet je m.i. als zorg/hulpverlener regelen dat een collega dit overneemt.
Je hoeft niet aan je werkgever de hele situatie uit te leggen, dat je elkaar van vroeger kent en een persoonlijke band hebt die zorg verlenen niet professioneel mogelijk maakt behoort geen probleem te geven vetder in de afhandeling.
Niet als het op een ongeluk lijkt.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan ben je je baan kwijt en kan je een nieuwe ook wel vergeten.
Is je leven weer door hem verwoest - maar dit keer is het wel je eigen schuld.
Dus nee.
En wat als die pester breekt? Het net dat extra zetje was?quote:Op zondag 25 maart 2018 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zou het juist als mogelijkheid zien om dingen recht te zetten. Misschien krijg je een verontschuldiging van hem ook.
Dat is wel heel bedroevend om zo te reageren. Beter laat TS het verleden rusten en kaart hij aan dat hij met deze cliënt vanwege het verleden niet kan werken.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:34 schreef Krollie het volgende:
Ik zou hem met een veelbetekenende glimlach zeggen dat het met mij wel goed gaat. En daarna dingen opnoemen die goed gaan of leuk zijn en daar zitten toevallig veel dingen bij die je als rolstoeler niet meer kunt doen.
Inderdaad. En naast dat het bedroevend is zit de kans er ook nog in dat de cliënt zich TS en het pesten niet meer kan herinneren, zoals Kassamiep al zei.quote:Op zondag 25 maart 2018 22:30 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Dat is wel heel bedroevend om zo te reageren. Beter laat TS het verleden rusten en kaart hij aan dat hij met deze cliënt vanwege het verleden niet kan werken.
Maar zelf weet je dan dondersgoed dat je een invalide persoon expres in het water hebt laten donderen. Ik zou me daar niet bepaald heldhaftig bij voelen.quote:
quote:Op zondag 25 maart 2018 16:46 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Er was een paar jaar terug een programma op tv waarin slachtoffers van pesten die daaraan blijvende klachten hadden overgehouden hun pesters (met cameras etc erbij) gingen confronteren.
Rode draad ? De bulk van de pesters herinnerde het zich maar vaagjes of helemaal niet. En dat was niet gespeeld of gehuicheld: de slachtoffers waren simpelweg nooit belangrijk voor hen geweest. Het pesten was niet iets waar ze ooit nog aan hadden teruggedacht.
Oprecht schuldig voelen als "dader' wordt dan lastig. En of die confrontatie echt goed was voor de slachtoffers betwijfel ik...
quote:Op zondag 25 maart 2018 22:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En wat als die pester breekt? Het net dat extra zetje was?
Of als die pester het niet eens meer echt weet? Of nooit zo zwaar heeft gezien als het voor de ts was?
Of nogsteeds een gemene bitch is?
"Ich habe nichts gewust".quote:Op maandag 26 maart 2018 00:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Inderdaad. En naast dat het bedroevend is zit de kans er ook nog in dat de cliënt zich TS en het pesten niet meer kan herinneren, zoals Kassamiep al zei.
Sta je daar een beetje tof te doen terwijl die cliënt zoiets heeft van "uhhm... Oké dan?"
Poging wagen, kijken hoe het loopt. 25 jaar is een lang tijd, mensen veranderen.quote:Op zondag 25 maart 2018 22:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En wat als die pester breekt? Het net dat extra zetje was?
Of als die pester het niet eens meer echt weet? Of nooit zo zwaar heeft gezien als het voor de ts was?
Of nogsteeds een gemene bitch is?
da fuck, dus iemand sloopt iemand tot de grond af en niemand die het slachtoffer steunt en helpt en naderhand bekogelen tot lafaard.quote:Op maandag 26 maart 2018 09:14 schreef 2NutZ het volgende:
Als je na zo'n tijd nog wrok koestert dan ben je niet gezond...
Dan had je maar eerder voor jezelf op moeten komen ipv nu als een lafaard iemand willen aanpakken die hulpbehoevend is.
heb je zelf gepest?quote:Op maandag 26 maart 2018 09:14 schreef 2NutZ het volgende:
Als je na zo'n tijd nog wrok koestert dan ben je niet gezond...
Dan had je maar eerder voor jezelf op moeten komen ipv nu als een lafaard iemand willen aanpakken die hulpbehoevend is.
mensen veranderen niet zo snel.quote:Op maandag 26 maart 2018 09:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Poging wagen, kijken hoe het loopt. 25 jaar is een lang tijd, mensen veranderen.
Wat? Nee.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Op je 10e/11e/12e weet je écht wel wat je doet en wat wel en niet kan, dus lul niet.
Er is iets aan gelogen dan? als je niet voor jezelf op komt ben je een lafaard, punt.quote:Op maandag 26 maart 2018 09:25 schreef kovenant het volgende:
[..]
da fuck, dus iemand sloopt iemand tot de grond af en niemand die het slachtoffer steunt en helpt en naderhand bekogelen tot lafaard.
zelf nooit gepest zeker?
Nope, ik kwam altijd op voor de zwakkeren in de periode dat ik met pesten te maken had. Dat was op de basisschool.quote:
Echt ziek... vooral als je als kind gepest bent, weet hoe erg het kan zijn en dan als volwassene alsnog je gram moet halen...quote:Op maandag 26 maart 2018 09:59 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zou er wel heen gaan....
1e dag:
"Nou daar zit je dan he met je grote smoel."
"Jij jatte altijd mijn broodtrommelje? Vandaag heb jij geen eten"
"En die lekke banden van je rolstoel is mijn wraak voor wat je allemaal met mijn fiets hebt gedaan"
Dan nog een paar keer spugen in zijn glaasje water.
2e dag mag hij zijn excuses aanbieden anders wordt het weer zo'n dag.
Doe je ook medische handelingen???
(prikken blijft lastig als je zenuwachtig bent)
Oh ja, en vooral alles ontkennen, anders mag je de volgende dag waarschijnlijk niet meer.
Dat heb je niet altijd zelf in de hand he.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:15 schreef 2NutZ het volgende:
Daarna was ik altijd deel van de populaire groepjes, dat heb je ook zelf in de hand
Ja zoiets zou het wel worden, dus nee ik zou het afdragen aan een collegaquote:Op maandag 26 maart 2018 09:59 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zou er wel heen gaan....
1e dag:
"Nou daar zit je dan he met je grote smoel."
"Jij jatte altijd mijn broodtrommelje? Vandaag heb jij geen eten"
"En die lekke banden van je rolstoel is mijn wraak voor wat je allemaal met mijn fiets hebt gedaan"
Dan nog een paar keer spugen in zijn glaasje water.
2e dag mag hij zijn excuses aanbieden anders wordt het weer zo'n dag.
Doe je ook medische handelingen???
(prikken blijft lastig als je zenuwachtig bent)
Oh ja, en vooral alles ontkennen, anders mag je de volgende dag waarschijnlijk niet meer.
Heb je het überhaupt al met je teamleider besproken? Wij kunnen moeilijk voorspellen hoe jouw teamleider zal reageren.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je hebt elkaar zegge 20 a 25 jaar niet meer gezien, maar je herkent de naam en na een korte speurtocht op facebook zie je dat het de bewuste persoon is en dat hij sinds kort hulpbehoevend is en rolstoelgebonden door een ziekte.
Beter nog:
Zal de teamleider het accepteren met het verhaal dat die persoon jou vroeger heeft gepest?
En dat is dus pertinent onzin. Je ziet de meest maffe, lelijke mensen tussen groepjes populaire mensen. Net als dat je ook de meest maffe, lelijke mensen met de meest mooie partners rond ziet lopen.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat heb je niet altijd zelf in de hand he.
Als je rood haar hebt of je loenst dan zijn de clubjes gewoon niet voor jouw.
Moah als je jaren lang de sloot in bent getrapt, onderuit bent getrapt, vernederd, uitgescholden, je werkstukken zijn vernield, enz enz enz enz kan dat wel enige wraaklust opwekken dat je denkt, tadaaaa nu is het mijn beurt!!quote:Op maandag 26 maart 2018 10:15 schreef 2NutZ het volgende:
Echt ziek... vooral als je als kind gepest bent, weet hoe erg het kan zijn en dan als volwassene alsnog je gram moet halen...
Zelfde beetje als al die debielen die je bij bijv. Catfish ziet...
Zijn altijd gepest en weten hoe erg het is en dan gaan ze dat (random) mensen ook aan doen![]()
Mijn random mensen sloeg op mijn voorbeeld, Catfishquote:Op maandag 26 maart 2018 10:24 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Moah als je jaren lang de sloot in bent getrapt, onderuit bent getrapt, vernederd, uitgescholden, je werkstukken zijn vernield, enz enz enz enz kan dat wel enige wraaklust opwekken dat je denkt, tadaaaa nu is het mijn beurt!!
Daarbij pak je niet random mensen aan, je staat tegenover de klooi die jou jarenlang het leven zuur heeft gemaakt, daar ga je echt geen koetsie koetsie mee doen omdat hij dan zo zielig is.
Als je professioneel bent ga je weg, sta je de klus af, maar denk dat ook heel veel in de verleiding komen van zooooo en nu kun je eens even voelen wat je mij hebt aangedaan.
Ah, er is weer iemand die er anders instaat... noem hem stoer!quote:Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Speekselklier het volgende:
Zo he, 2NutZ is echt stoer!
Misschien moeten we voor TS een mooi lijstje maken van dingen die hij kan doen met invalide mensen. Kan hij lekker los de komende dagen.
Je moet ze eens de kost geven, ik kan het mij wel voorstellen, op school kan het je resultaten zo beïnvloeden dat je niveau lager komt, of dat je nooit de opleiding hebt afgemaakt die je graag wilde doen om aan je pesters te ontkomen.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Mijn random mensen sloeg op mijn voorbeeld, Catfishdat is helemaal ziek. Idee is hetzelfde.
Je weet hoe het voelt om op een bepaalde manier behandeld te worden en doet het dan bij een ander. Of die nou dom is geweest in zijn of haar jeugd daar gelaten.
Hoe vaak hoor je ook wel niet dat iemand die wel vroeger zelf pestte daar spijt van heeft als volwassene...
Ik snap het punt, ik snap ook dat men wraakgevoelens kan hebben. Ik snap alleen niet dat je daar dan boven staat als volwassen persoon.
Soms moet je ook dingen loslaten. En vanuit je werk wraak nemen op iemand vanuit je verleden is natuurlijk sowieso achterlijk.
Maar goed als je je als persoon daar beter door voelt vooral doen en dan de consequenties ook maar aanvaarden.
Die mensen heb je inderdaad ook en die leren blijkbaar nooit. Zelfs bij zulke figuren zal terug pesten niet helpen omdat ze niet eens inzien vaak waar ze mee bezig zijn.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Je moet ze eens de kost geven, ik kan het mij wel voorstellen, op school kan het je resultaten zo beïnvloeden dat je niveau lager komt, of dat je nooit de opleiding hebt afgemaakt die je graag wilde doen om aan je pesters te ontkomen.
Er zit meestal wel een heel verhaal achter, ik geloof ook niet dat pesters vergeten wie ze het leven zuur hebben gemaakt.
Kan het zo niet vinden, maar je had toen dat programma werden pesters ook opgezocht door hun slachtoffer, was gewoon een die keek naar de jeugdfoto van haar slachtoffer en weet heel droog uit te brengen, Ja ik kan mij wel voorstellen dat ik dat gepest heb, nee heb er geen spijt van. Je zag gewoon aan haar, als ze de kans had zou ze zo weer opnieuw beginnen.
Dat je me niet rechtstreeks quote zegt genoegquote:Op maandag 26 maart 2018 10:35 schreef Speekselklier het volgende:
Dit mag ik toch wel stoer van noemen? Geef ik een keer een compliment...
"Nope, ik kwam altijd op voor de zwakkeren in de periode dat ik met pesten te maken had."
Deze oplossing is stukken beterquote:Op maandag 26 maart 2018 10:35 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik zou het gesprek met hem aangaan, vooral niet aanvallend. Maar gewoon ‘ hr zaten wr vroeger niet bij elkaar op school’ oid en misschien kan hij dingen daarna uitleggen waardoor je een vriendschap kan krijgen met die oude pester.
Klinkt als een goede film, maar werkt het beste denk ik
Dit laat duidelijk het probleem zien. Pesten is niet 'een gebeurtenis'. Pesten is doorgaans structureel, vaak jarenlang, elke schooldag en als je pech hebt buiten school(dagen) ook nog eens omdat de pesters in dezelfde buurt wonen, naar dezelfde sportclub gaan...Met nog wat meer pech gaat het op het voortgezet onderwijs net zo hard door omdat ze weer op dezelfdeschool of zelfs in dezelfde klas zitten.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:27 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Dit idd, ik zou hem inderdaad gewoon als cliënt weigeren, maar als je toch eens met hem wilt gaan praten, reken dan op deze reactie want hoe cru het ook is, zo'n gebeurtenis die op jou een grote impact heeft gehad heeft dat op de pester vaak niet. (en das ook geen leugen)
Dat dus. Misschien bang voor hun eigen karma dat ze het nu voor de dader opnemen. "Maar hij zit in een rolstoel" en "Na 20 - 25 jaar is hij veranderd". Maakt hem niet minder schuldig en aansprakelijk voor het leven dat hij verwoest heeft voor zijn eigen plezier.quote:Op maandag 26 maart 2018 09:25 schreef kovenant het volgende:
[..]
da fuck, dus iemand sloopt iemand tot de grond af en niemand die het slachtoffer steunt en helpt en naderhand bekogelen tot lafaard.
zelf nooit gepest zeker?
Je weet dat je pest op dat moment. Je weet waarschijnlijk ook wel dat de gepeste dat niet zo kan waarderen. Je weet dat het niet mag.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wat los je met wraak op?quote:Op maandag 26 maart 2018 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zou gaan. En ik zou hem langzaam maar zeker door het geven van hints en het maken van opmerkingen, laten weten wie ik ben en wat hij mij heeft aangedaan. En daar steeds weer op hinten op ieder moment dat hij afhankelijk is en mij nodig heeft. Vaag houden zodat hij geen poot heeft om op te staan bij het indienen van een klacht maar dat hij het voelt, iedere dag weer. Een spoortje angst zaaien dat ik hem herken als mijn pester en wraak zal nemen.
wat triest dit.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit laat duidelijk het probleem zien. Pesten is niet 'een gebeurtenis'. Pesten is doorgaans structureel, vaak jarenlang, elke schooldag en als je pech hebt buiten school(dagen) ook nog eens omdat de pesters in dezelfde buurt wonen, naar dezelfde sportclub gaan...Met nog wat meer pech gaat het op het voortgezet onderwijs net zo hard door omdat ze weer op dezelfdeschool of zelfs in dezelfde klas zitten.
Het klopt wel at veel pesters het zich later niet op die manier herinneren, gewoon omdat het voor hen niet belangrijk was. Maar de gepeste is voor het leven beschadigd. Onderzoeken tonen aan dat volwassenen die ernstig zijn gepest in hun jeugd daar op 50 jarige leeftijd nog steeds de gevolgen van ondervinden.
[..]
Dat dus. Misschien bang voor hun eigen karma dat ze het nu voor de dader opnemen. "Maar hij zit in een rolstoel" en "Na 20 - 25 jaar is hij veranderd". Maakt hem niet minder schuldig en aansprakelijk voor het leven dat hij verwoest heeft voor zijn eigen plezier.
Ik zou gaan. En ik zou hem langzaam maar zeker door het geven van hints en het maken van opmerkingen, laten weten wie ik ben en wat hij mij heeft aangedaan. En daar steeds weer op hinten op ieder moment dat hij afhankelijk is en mij nodig heeft. Vaag houden zodat hij geen poot heeft om op te staan bij het indienen van een klacht maar dat hij het voelt, iedere dag weer. Een spoortje angst zaaien dat ik hem herken als mijn pester en wraak zal nemen.
Waarom verwachten van een slachtoffer dat hij/zij zich als een heilige gedraagt naar de dader?quote:Op maandag 26 maart 2018 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat los je met wraak op?
Ik zou het met mijn leidinggevende overleggen, vaak is het helemaal geen probleem om een cliënt aan een collega over te laten.
TS is gezond en heeft werk, en de pester zit in een rolstoel en heeft hulp nodig. Dat zou genoeg moeten zijn.
Voor de rest zou ik er geen energie meer in stoppen. Zoals vaker gezegd, pesters waren er vaak helemaal niet zo mee bezig wiens leven ze overhoop haalden. Als je een groot inlevingsvermogen had, was je ook geen pester natuurlijk.
Wraak is altijd lekker voor jezelf. Geeft een goed gevoel.quote:
Ik ben vroeger ook gepest maar ik zou geen goed gevoel over mezelf hebben als ik net wraak genomen heb op een invalide persoon die in het hier en nu al met genoeg shit te kampen heeft, maar ja dat ben ik.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Wraak is altijd lekker voor jezelf. Geeft een goed gevoel.
Voor het eerst in mijn leven ben ik het met Ouder1 eens volgens mij.
Wat een onprofessionele en kinderachtige actie. Als je je zo door emotie laat lijden zou ik eerder op zoek gaan naar hulp voor mezelf om wat beter in het leven te staan dan het af reageren op iemand die nu kwetsbaar en afhankelijk van jou is.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit laat duidelijk het probleem zien. Pesten is niet 'een gebeurtenis'. Pesten is doorgaans structureel, vaak jarenlang, elke schooldag en als je pech hebt buiten school(dagen) ook nog eens omdat de pesters in dezelfde buurt wonen, naar dezelfde sportclub gaan...Met nog wat meer pech gaat het op het voortgezet onderwijs net zo hard door omdat ze weer op dezelfdeschool of zelfs in dezelfde klas zitten.
Het klopt wel at veel pesters het zich later niet op die manier herinneren, gewoon omdat het voor hen niet belangrijk was. Maar de gepeste is voor het leven beschadigd. Onderzoeken tonen aan dat volwassenen die ernstig zijn gepest in hun jeugd daar op 50 jarige leeftijd nog steeds de gevolgen van ondervinden.
[..]
Dat dus. Misschien bang voor hun eigen karma dat ze het nu voor de dader opnemen. "Maar hij zit in een rolstoel" en "Na 20 - 25 jaar is hij veranderd". Maakt hem niet minder schuldig en aansprakelijk voor het leven dat hij verwoest heeft voor zijn eigen plezier.
Tot de cliënt gaat klagen of je collega’s onraad ruiken en je een hoop gezeik krijgt.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Wraak is altijd lekker voor jezelf. Geeft een goed gevoel.
Voor het eerst in mijn leven ben ik het met Ouder1 eens volgens mij.
Ik zou het gewoon doen en hem dan lekker uitlachen.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Beter nog:
Dit ja.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:06 schreef jogy het volgende:
Als je het idee hebt dat je deze persoon niet de zorg kan bieden waar je voor aangenomen bent dan met je leidinggevende bespreken en zeggen dat je die persoon niet kan/wil verzorgen en de reden uitleggen. Prive en werk gescheiden houden en als je dat niet kan dan dus op deze manier.
Hoe maakt dit jou ook maar een mm beter dan de persoon die je gepest heeftquote:Op maandag 26 maart 2018 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Je klinkt als een psychopaatje hier in deze post, ik weet niet of je dat in de gaten hebt?quote:Op maandag 26 maart 2018 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
ik zou hem langzaam maar zeker door het geven van hints en het maken van opmerkingen, laten weten wie ik ben en wat hij mij heeft aangedaan. En daar steeds weer op hinten op ieder moment dat hij afhankelijk is en mij nodig heeft. Vaag houden zodat hij geen poot heeft om op te staan bij het indienen van een klacht maar dat hij het voelt, iedere dag weer. Een spoortje angst zaaien dat ik hem herken als mijn pester en wraak zal nemen.
Dit.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Je klinkt als een psychopaatje hier in deze post, ik weet niet of je dat in de gaten hebt?
Ik zou hulp zoeken als ik jou was.
25 jaar geleden kan ook zijn dat we toen allebei 21 waren...quote:Op zondag 25 maart 2018 16:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zonder enige aarzeling. Of per ongeluk op de spoorwegovergang laten staan, zoals in Flodder.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Jeetje. Wat moet jij een zielig persoon zijn.quote:Op zondag 25 maart 2018 15:34 schreef Krollie het volgende:
Ik zou hem met een veelbetekenende glimlach zeggen dat het met mij wel goed gaat. En daarna dingen opnoemen die goed gaan of leuk zijn en daar zitten toevallig veel dingen bij die je als rolstoeler niet meer kunt doen.
Afronden van het verleden op een zeer bevredigende manier. Dat je ervoor gestraft wordt is niet erg, want je hebt je kunnen wreken en dat voelt goed voor de rest van je leven.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Karma heeft hem toch al. TS werkt. De pester zit in een rolstoel. Rij de rolstoeler het water in en je zit op het zelfde, misschien een nog wel erger niveau dan de pester. Wie wint daar iets mee?
Ik denk dat veel mensen die echt zwaar gepest zijn zo weinig vertrouwen in mensen hebben dat ze niet in de zorg gaan werken. Waarom zou je iets voor "de mensen" willen doen als je zelf alleen maar vernederd bent in het verleden?quote:Op zondag 25 maart 2018 21:23 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat verreweg de meeste verpleegkundigen in de thuiszorg er professioneel genoeg voor zijn om er gewoon heen te gaan en de zorg te verlenen.
Dat krijg je ervan als je gepest wordt. Waarom zou je doen of er niks aan de hand is als je hele leven letterlijk is verpest? Daar heb je alleen jezelf mee, je laat je weer vernederen door die pester als je vriendelijk en onderdanig gaat zorgen.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:28 schreef Zjanilla het volgende:
[..]
Jeetje. Wat moet jij een zielig persoon zijn.
Niet voor de dader, maar voor het slachtoffer...quote:Op maandag 26 maart 2018 09:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
[..]
"Ich habe nichts gewust".
De belangrijkste gedachte in TS z'n hypothetische vraag zou voor mij zijn dat ik simpelweg niet mijn werk voor zoiets in de waagschaal zou willen leggen. Ik ben aan het werk en dat werk neem ik serieus.
Maar...als de dader(s) zelf zich van niks meer kan herinneren is op zich absoluut geen goede reden om dader(s) vrij te pleiten.
Die gedachte is absurd.
JEZUS!! .. zieke reactie zeg!quote:Op maandag 26 maart 2018 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |