In Oost-Nederland heet dat een kliko.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ohja... nu gaat er een belletje rinkelen.
Ik had het trouwens over deze Otto:
[ afbeelding ]
Ik leer nu pas dat dit ding niet overal Otto heet.
Hitkrant.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:50 schreef skysherrif het volgende:
Hoe heette ook alweer dat blaadje waar meisjes allemaal posters vandaan haalde van Orlando Bloom etc toen
Hitzone ofzo?
Hitkrant.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:50 schreef skysherrif het volgende:
Hoe heette ook alweer dat blaadje waar meisjes allemaal posters vandaan haalde van Orlando Bloom etc toen
Hitzone ofzo?
Dingetje.quote:
Okki bedoel je.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:49 schreef GSbrder het volgende:
Otto klinkt als een blaadje dat je op de basisschool las.
Was ook uitsluitend voor katholieke kinderen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:52 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Okki bedoel je.
Mijn ouders waren daar te arm voor.
Veel beter joh.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik had alleen een poster van Pikachu uit de Hitkrant gesloopt.
*kansloos*
POL / Het grote gemeenteraadverkiezing-voorspel topic 2018quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:54 schreef Tchock het volgende:
Laten we met het sluiten van de markt in zicht wat zinloze voorspellingen doen samen.
1. Welke partij wordt landelijk de grootste (na de lokalen)?
2. Wie wint de grote vijf steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven)
3. Hoe veel zetels haalt FvD in Amsterdam?
4. Hoe veel verschillende partijen winnen een gemeente?
5. Wat wordt de opkomst?
6. Wat is de uitslag van het referendum?
Ik heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat dat geen algemeen woord isquote:Op woensdag 21 maart 2018 20:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Oost-Nederland heet dat een kliko.
6. Tegen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:54 schreef Tchock het volgende:
Laten we met het sluiten van de markt in zicht wat zinloze voorspellingen doen samen.
2. Wie wint de grote vijf steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven)
5. Wat wordt de opkomst?
1. VVDquote:Op woensdag 21 maart 2018 20:54 schreef Tchock het volgende:
5. Wat wordt de opkomst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch gewoon een esthetisch genot om daar te mogen stemmenZo statig!
5. Wat wordt de opkomst?
5. Wat wordt de opkomst?
quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:56 schreef tomatenrood het volgende:
Eigenlijk zien Nederlandse stemlokalen er zo calvinistisch leeg en saai uit vergeleken met het buitenland:Nederlanders worden ongemakkelijk van vlaggewapper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch gewoon een esthetisch genot om daar te mogen stemmenZo statig!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
Hoe snel iemand toch tevreden gemaakt kan worden is het niet?quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:56 schreef tomatenrood het volgende:
Toch gewoon een esthetisch genot om daar te mogen stemmenZo statig!
quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:56 schreef tomatenrood het volgende:
Eigenlijk zien Nederlandse stemlokalen er zo calvinistisch leeg en saai uit vergeleken met het buitenland:Dat ze in het buitenland een paar leuke locaties hebben wil niet zeggen dat ze overal mooi zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch gewoon een esthetisch genot om daar te mogen stemmenZo statig!
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Zo dus.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1. VVD
2. Groenlinks, Leefbaar, D66, GL, D66
3. 3
4. 7
5. 53%
6. Tegen heel nipt
Ditis echt even snel uit de lucht gegrepen
Lokaal de sterkste.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:58 schreef Tchock het volgende:
Overigens was CDA de grootste partij vier jaar geleden. Dat verbaasde me enigszins.
Wij moesten het doen met de Webber:quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hitkrant.
Of Tina en sommigen mochten de Break Out.
En dit uiteraard alleen de mooie mogen op de foto in de gezet.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:58 schreef Euribob het volgende:
Dat ze in het buitenland een paar leuke locaties hebben wil niet zeggen dat ze overal mooi zijn.
Het begin van Bij1:quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij moesten het doen met de Webber:
https://www.volkskrant.nl(...)rdosis-seks~a456430/
quote:Babes zijn bloot, rondborstig, aantrekkelijk en hebben altijd zin in seks. Zo beweert TMF-presentatrice Sylvana bijvoorbeeld in een interview: 'Weet je wat ik het fascinerende vind aan seks: dat het zo ontzettend lekker is'
Dat was toch allang duidelijk, 11 zetels is echt het beste wat uit kon komen als je peilingen zag, zeker als ook de VVD naar maarliefst 5 zetels gaat ook.quote:
FvD veruit de grootste in Rotterdam.quote:
Meh, dat is niet echt fascinerend.quote:
Ik bedoel meer de aankleding (vlaggen, symbolen, de stembus ipv kliko). NL stemlokalen zijn zo kaal.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat ze in het buitenland een paar leuke locaties hebben wil niet zeggen dat ze overal mooi zijn.
Soms hangt er een mooie Turkse vlag schijnbaar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:05 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de aankleding (vlaggen, symbolen, de stembus ipv kliko). NL stemlokalen zijn zo kaal.
Rotterdam schijnt te veryuppen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar hoe kan de VVD nou weer stemmen hebben gewonnen in Rotterdam?
De afgelopen dagen/weken werd toch al wel duidelijk dat die klunzen niet ver zouden komen?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:06 schreef Tchock het volgende:
Het kan ook bescheidenheid zijn maar het klinkt alsof Leefbaar echt doodsbang was voor de PVV.
Dat leek mij ook, maar er stond voor ons natuurlijk niets op het spel. Misschien dat ze bij Leefbaar toch verwachtten dat Wilders een grote aantrekkingskracht zou hebben op de lokale PVV.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De afgelopen dagen/weken werd toch al wel duidelijk dat die klunzen niet ver zouden komen?
Teletekst heeft er een bericht over. Nos site zal het ook wel hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:08 schreef tomatenrood het volgende:
Waar vind ik de rotterdam poll online? heb hem even gemist
Wat je niet gehad hebt kun je ook niet missen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:08 schreef tomatenrood het volgende:
Hoeveel zetels hebben DENK en NIDA volgens de poll?
DENK is net zo groot als GL en NIDA houdt twee zetels.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:08 schreef tomatenrood het volgende:
Hoeveel zetels hebben DENK en NIDA volgens de poll?
Geen exitpolls, maar hier komen de uitslagen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:09 schreef skysherrif het volgende:
Iemand even wat goede linkjes die de exitpolls inderdaad bijhouden en met live uitslagen komt?
Dank.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
DENK is net zo groot als GL en NIDA houdt twee zetels.
Ja, schokkend! Had gehoopt dat ze op zijn minst stabiel bleven.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Wel raar dat de SP zo veel verloren heeft.
Op zich niet echt. SP had vier jaar geleden de beste uitslag ooit, dat lijkt nu wat te normaliseren. Ze hebben ook zware concurrentie met partijen als DENK om de ex-PvdA-kiezer.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Wel raar dat de SP enorm veel verloren heeft.
Ik denk eigenlijk eerder dat ze last hebben van de PVV.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op zich niet echt. SP had vier jaar geleden de beste uitslag ooit, dat lijkt nu wat te normaliseren. Ze hebben ook zware concurrentie met partijen als DENK om de ex-PvdA-kiezer.
Gelukkig is die balk onderin nog smal vergeleken met Amerikaanse news channelsquote:Op woensdag 21 maart 2018 21:18 schreef Tchock het volgende:
Wat vreselijk irritant dat de Amerikaanse trend van aftellende timers in beeld brengen voor elke scheet overwaait naar de NOS.
Dat is wel jammer.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
GL heeft gewoon de rest vanlinks vermoord.
En de volgende keer is het weer andersom. Zo gaat het toch al jaren?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
GL heeft gewoon de rest vanlinks vermoord.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
GL heeft gewoon de rest van links vermoord.
Volgens mij is dit wel voor het eerst dat GL zo groot is.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de volgende keer is het weer andersom. Zo gaat het toch al jaren?
Het is ook wel Utrecht. Prima stadje.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:22 schreef tomatenrood het volgende:
PVV 2 zetels. De tijd dat populisten in de lift zaten is wel voorbij.
Hoeveel zetels had DENK nu in Utrecht?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Erdogan doet het niet verkeerd tot nu toe.
Geen dacht ik. En nu 3 in de exitpoll.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:24 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Hoeveel zetels had DENK nu in Utrecht?
3. Meer dan de PVV. Doen voor het eerst mee.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:24 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
3quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:24 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 21 maart 2018 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen dacht ik. En nu 3 in de exitpoll.
Hoezo? Landelijke uitslagen boeien toch niet voor de gemeenteraden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Voor links is het trouwens wel vrij kut dat bijna heel Noord-Nederland niet gaat stemmen vandaag.
Klopt, maar het staat leuker aan het einde van de avond.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:26 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Hoezo? Landelijke uitslagen boeien toch niet voor de gemeenteraden.
Juist mooi zo'n studentencultuur die betrokken is bij de stad.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat studenten verplicht moeten gaan stemmen in het dorp waar ze vandaan komen in plaats van waar ze studeren. Dit slaat natuurlijk nergens meer op.
Waar zouden die stemmen vandaan komen? SP?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
GL doet het tot nu toe echt overal heel erg goed
Dit riekt naar Gerrymandering.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat studenten verplicht moeten gaan stemmen in het dorp waar ze vandaan komen in plaats van waar ze studeren. Dit slaat natuurlijk nergens meer op.
Nijmegen zal ook wel GL worden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
SP en D66 zou ik zeggen. Maar het is wel opmerkelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:29 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Waar zouden die stemmen vandaan komen? SP?
Ik draag de SP een zeer warm hart toe, maar als de zetels binnen links blijven vind ik het minder erg.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
SP en D66 zou ik zeggen. Maar het is wel opmerkelijk.
Dat zit er dik in. Al zijn we hier natuurlijk al jaren een links paradijs.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:29 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nijmegen zal ook wel GL worden.
Zijn alle verkiezingen van fusiegemeentes op 21 november eigenlijk? Of verschilt dat onderling ook nog?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
GL zal ook wel Groningen krijgen in november.
Geen idee, wij moeten wel de 21ste.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn alle verkiezingen van fusiegemeentes op 21 november eigenlijk? Of verschilt dat onderling ook nog?
Geen idee wie dat dachten, lijkt me nogal een domme voorspelling.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:32 schreef skysherrif het volgende:
Overigens ee njaar geleden dachten veel sc gasten dat Baudet 0 zetels ging halen in Amsterdam en toen voorspelde ik al 3/4 zetels mvg
R.I.P. links in Weert.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:33 schreef tomatenrood het volgende:
Weert
Partij - zetels GR2014 - zetels exit poll
Weert Lokaal - 8 - 11
CDA - 6 - 5
VVD 5 - 5
SP 4 - 3
PvdA 3 - 1
D66 - 3 - 1
Dus Weert - 0 - 2
Partij voor Weert (= rechts volgens NOS) - 0 - 1
Weet ik niet meer, vond ik toen ook. Daar was amsterdam te links voor ofzo.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee wie dat dachten, lijkt me nogal een domme voorspelling.
Ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:32 schreef skysherrif het volgende:
Overigens ee njaar geleden dachten veel sc gasten dat Baudet 0 zetels ging halen in Amsterdam en toen voorspelde ik al 3/4 zetels mvg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |