Wat meer informatie zou fijn zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:18 schreef Elan het volgende:
Loopt Boetius nou weer te janken als een wijf
Roepen dat je blokkeert door het gefluit vanuit het publiek terwijl de reden dat men fluit ligt in het feit dat je continu een wanprestatie levert.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:27 schreef Scrummie het volgende:
Ah gevonden. Wat zegt hij precies fout, Elan?
Nee, natuurlijk niet domme koe. Tijd dat je weer eens een cursus lezen gaat volgen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Roepen dat je blokkeert door het gefluit vanuit het publiek terwijl de reden dat men fluit ligt in het feit dat je continu een wanprestatie levert.
Beetje de omgekeerde wereld eh?
Speelt redelijk laatste 2 wedstrijden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:36 schreef Elan het volgende:
Ik bedoel: Hij blokkeert eigenlijk constant, ongeacht of je hem toejuicht of uitfluit.
Ja en dan hoor je vervolgens dus ook niemand meer fluiten. Misschien moet ie dat wat vaker doen, in plaats van janken in de media?.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Speelt redelijk laatste 2 wedstrijden.
"Ja, als speler krijg je het gemor op de tribunes heus wel mee", vertelt de 23-jarige Rotterdammers over de fluitconcerten. "En ik snap ook dat de mensen meer verwachten, dat is terecht. Alleen gefluit helpt niemand verder, ik blokkeerde echt een beetje. "quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet domme koe. Tijd dat je weer eens een cursus lezen gaat volgen.
Tering, jij snapt er echt helemaal geen tering van he. Denk je dat hij de media opzoekt? Of zou de media hem opzoeken en vragen naar het 1 en ander?quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en dan hoor je vervolgens dus ook niemand meer fluiten. Misschien moet ie dat wat vaker doen, in plaats van janken in de media?.
Zegt veel over een speler die zo matig speelt en vervolgens druk is met wat een (paar) mensen op de tribune doen of niet doen.
hoort bij zijn baan.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tering, jij snapt er echt helemaal geen tering van he. Denk je dat hij de media opzoekt? Of zou de media hem opzoeken en vragen naar het 1 en ander?
Waar beweer ik exact ik dat hij de media op heeft gezocht in plaats van andersom? Daar gaat het ook helemaal niet over, Scrummiegodquote:Op woensdag 21 maart 2018 11:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tering, jij snapt er echt helemaal geen tering van he. Denk je dat hij de media opzoekt? Of zou de media hem opzoeken en vragen naar het 1 en ander?
Jij hebt het over 'janken in de media'. Daarmee zeg je dus dat Boetius het initiatief neemt, vrij simpel.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar beweer ik exact ik dat hij de media op heeft gezocht in plaats van andersom? Daar gaat het ook helemaal niet over, Scrummiegod![]()
Je kan zelf wel een cursusje begrijpend lezen volgen als ik dit weer zo zie.... volledig blindstaren op je adept maar kritisch ho maar.
Als je zo sensitief bent voor wat een klein deel van het publiek doet kun je beter niet in De Kuip spelen, of gewoon beter presteren...
Het is een interview.. Hij hoeft het toch helemaal niet over de mensen op de tribunes te hebben joh, hij moet daar überhaupt niet mee bezig zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'janken in de media'. Daarmee zeg je dus dat Boetius het initiatief neemt, vrij simpel.
Hij praat alsof hij beter kan terwijl dat gekut van hem gewoon zijn niveau is. Spelers hebben vaak een iets te rooskleurig beeld van hun eigen kwaliteitenquote:Op woensdag 21 maart 2018 11:36 schreef Elan het volgende:
Ik bedoel: Hij blokkeert eigenlijk constant, ongeacht of je hem toejuicht of uitfluit.
Hij kan echt wel heel goed voetballen, heeft een seizoen gehad dat hij echt tegen de WK-selectie aan zat te hikken en echt hele leuke dingen laten zien bij Feyenoord .quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij praat alsof hij beter kan terwijl dat gekut van hem gewoon zijn niveau is. Spelers hebben vaak een iets te rooskleurig beeld van hun eigen kwaliteiten
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:01 schreef Scrummie het volgende:
Mja, ik geef het op. Pleun én Elan én govie.
Nu klaasweetalles nog.
wij kunnen toch niet voor hem janken. stop die speler in bescherming te nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'janken in de media'. Daarmee zeg je dus dat Boetius het initiatief neemt, vrij simpel.
Dus omdat ik je domme opmerkingen tegenspreek en nuanceer, staar ik mij blind op mijn 'adept'? Aha. Elangod.
Het is Scrummie, die kan niet objectief naar Boetius kijken.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:27 schreef govie het volgende:
[..]
wij kunnen toch niet voor hem janken. stop die speler in bescherming te nemen.
Ja en jammer dat hij nog steeds de fysiek heeft van een 14-jarige malariapatient. Dat helpt ook niet echt mee zeg maar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij kan echt wel heel goed voetballen, heeft een seizoen gehad dat hij echt tegen de WK-selectie aan zat te hikken en echt hele leuke dingen laten zien bij Feyenoord .
Daarna is het volledig misgegaan, nog steeds eeuwig zonde maar het zal bij hem wel iets mentaal zijn. Kan er de vinger ook niet exact opleggen maar het lijkt alsof hij bij alles wat men schrijft en doet richting zijn persoon direct volledig choked op het veld ofzo.
Het ligt in elk geval niet aan zijn voetballende kwaliteiten want die zijn echt wel aanwezig.
Jammer dat je weer een leugen loopt te verkondigen. Laatste maanden was ik net zo kritisch als iedereen hier op Boetius.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is Scrummie, die kan niet objectief naar Boetius kijken.
Aan het einde van het seizoen gaat hij de prijs betalen voor zijn kortzichtigheid
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en jammer dat hij nog steeds de fysiek heeft van een 14-jarige malariapatient. Dat helpt ook niet echt mee zeg maar.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en jammer dat hij nog steeds de fysiek heeft van een 14-jarige malariapatient. Dat helpt ook niet echt mee zeg maar.
Het is vaak zo met talenten dat ze snel komen maar net zo hard weer van het voetstuk afdonderen. Het is dan ook veel moeilijker om een constant niveau te halen dan door te breken. En dat is echt niet altijd iets mentaals ofzo, veel vaker een kwaliteitsprobleem.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook dat een stukje eigen verantwoording, of eigenlijk het nalaten van krachttraining.
Al was hij in zijn eerste seizoenen zo mogelijk nog meer ecto dus zou dat geen doorslaggevende rol hoeven hebben in het al dan niet goed spelen of zo.
Dat siert je enormquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jammer dat je weer een leugen loopt te verkondigen. Laatste maanden was ik net zo kritisch als iedereen hier op Boetius.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat siert je enorm
Laatste wat ik hier in dit topic van je las was dat je compleet tegen de realiteit in hem bleef verdedigen na weer een wanprestatie.
Maar goed, je roept wel meer idiote dingen natuurlijk o.a. over Elia, dus heel serieus hoeven we jou verder niet te nemen ...
In tegenstelling tot de Cabrals van deze wereld begon die aftakeling bij hem eigenlijk pas na 50 wedstrijden, de eerste 2 seizoenen (zeker het tweede seizoen) zat er constant een stijgende lijn in zijn spel...quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vaak zo met talenten dat ze snel komen maar net zo hard weer van het voetstuk afdonderen. Het is dan ook veel moeilijker om een constant niveau te halen dan door te breken. En dat is echt niet altijd iets mentaals ofzo, veel vaker een kwaliteitsprobleem.
Ik vind je verder een sympathieke gozer maar qua voetbal praat ik nog liever met Klaas.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:52 schreef Scrummie het volgende:
Ik twijfel erover Elan weer op mijn shitlist te gooien.
Kan ik me voorstellen, die zit meer op je eigen belachelijk lage niveauquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je verder een sympathieke gozer maar qua voetbal praat ik nog liever met Klaas.
Klaas ziet tenminste in dat Elia kan voetballen. Over bedenkelijke niveautjes gesproken.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, die zit meer op je eigen belachelijk lage niveau.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Klaas ziet tenminste in dat Elia kan voetballen. Over bedenkelijke niveautjes gesproken.
quote:'Soms denk ik: dat voetbal van ons is op sterven na dood'
Hij heeft zijn laatste bestraling achter de rug en schreef samen met Frans van den Nieuwenhof het boek Buitenkant Links. Voor even zoekt Willem van Hanegem (74) de schijnwerpers op, ook in VI. Niet uit ijdelheid, maar omdat hij het spel dat hem zo dierbaar is steeds verder ziet afdrijven van waar het om zou moeten gaan. ‘Ons voetbal wordt gekaapt door wijsneuzen, uitvinders, inspanningsfysiologen, professoren, diëtisten en mental coaches.’
‘Wat ik wilde, is het voetbal langs mijn meetlat leggen’
Willem van Hanegem: ‘Vind je het een mooi boek geworden, ja? Ik heb het zelf niet gelezen. Ik hoop voor Frans van den Nieuwenhof dat we er 200 duizend verkopen, maar twee is wat mij betreft ook goed. Het gaat mij niet om geld of aandacht en ijdel ben ik ook al niet. Wat ik wilde, is het voetbal langs mijn meetlat leggen. En dan moet ik concluderen dat ik niet heel optimistisch kan zijn.’
DIE ZIEKTE
‘Kanker. Ik dacht alleen maar: Zo, hé!’
‘Ik voelde me goed, niks aan de hand, maar de dokter zei na mijn jaarlijkse bezoek: “Uw bloedwaarden zien er niet helemaal normaal uit, die gaan we verder onderzoeken”. In het Anthony van Leeuwenhoek Ziekenhuis wilden ze me in zo’n koker stoppen, dat ik zo helemaal ingeklemd zou zitten, maar dat vond ik niks. Kon je geen kant op. Toen hebben ze wat hapjes uit mijn blaas genomen en die onderzocht. Uiteindelijk krijg je dan het resultaat: die ziekte. Kanker. Ik dacht alleen maar: Zo hé! De dokter zei wel dat het in een vroeg stadium was ontdekt, da’s dan de mazzel van zo’n routinecontrole. Hij vertelde er ook bij: “Als je tachtig was, hadden we je niet eens behandeld, dan overleef je het wel”. Maar ik moest de molen in.’
Prostaatkanker is een ouwemannenkwaal. Ik sprak laatst bij de golfclub een arts. Die wees een groepje mannen aan. Van de twaalf konden zeven van hen die ziekte hebben. Het rottige is: je merkt er niks van. Bij het plassen ondervond ik geen problemen, maar blijkbaar had ik het al wel onder de leden. Nu is mijn leeftijd ineens een voordeel. Ben je vijftig, dan heb je pas echt een probleem. Dat schijnt voor deze vorm van kanker een gevaarlijke leeftijd te zijn, doordat die ziekte zich dan sneller ontwikkelt. Onbewust ga je er dan toch op letten. Die oude spits van België, kom, hoe heet-ie nou? Weber, Josip Weber, ja. Die is eraan gestorven, 52 jaar. Mijn vriend Peter-Paul Muller heeft ook een goede bekende verloren, in de vijftig. Als je daarover nadenkt... Maar ik voel me goed en inmiddels heb ik de uitslagen teruggekregen. Die zijn goed. De behandelingen hebben hun werk gedaan.’
‘De plek waar die ziekte dan zit, hebben ze gemarkeerd met vier gouden ankertjes. Zo wisten ze precies waar ze moesten bestralen. In feite duurt zo’n behandeling niet lang, vaak stond ik na een kwartiertje weer buiten, maar leuk is het nooit. Toen ik voor het eerst in dat ziekenhuis was... Dan zie je mensen, jonger dan jij, sommigen helemaal geel, of kaal. Ik heb daar nooit goed tegen gekund, ziektes, de dood, noem het maar op. Daarmee word je dan hard geconfronteerd. Als trainer van Feyenoord gingen we een keer per jaar naar het Sofia Kinderziekenhuis. Ik kwam nooit hoger dan de eerste etage, daar lagen de kleinste kinderen, sommigen nog baby. Zat ik na een kwartier alweer buiten op de stoep, gewoon omdat ik het niet aankon, al die ellende bij die kinderen en die ouders. Ik werd er helemaal naar van. Laatst las ik dat het dochtertje van Antoine van der Linden was overleden. Een kindje nog maar. Dan denk ik aan die mensen, die familie. Dan krijg ik het te kwaad.’
SPELERS I
‘De invloed van één goede speler is vele malen groter dan die van iedere trainer’
‘Wat ik nou zo frappant vind, is dat je wáár je ook bent, je altijd over voetbal kunt praten. Ook in het ziekenhuis, ja. Ik was elke dag met mensen die daar ook maar zo’n beetje zaten te wachten totdat ze werden geholpen. Je raakt dan snel in gesprek en vaak gaat het over voetbal. Zat er een vrouwtje dat fan is van PSV, dus spraken we over die club. Dat vind ik nou het fascinerende aan voetbal, je raakt er maar niet over uitgepraat. Ik stel mezelf al jaren de vraag hoe het nou kan dat het spel almaar slechter wordt. En hoe het toch mogelijk is dat die elftallen maar zo’n beetje lopen aan te klooien. Uiteindelijk kom je dan tot de conclusie dat elk team vroeger over goede spelers beschikte, terwijl je nu blij bent als je er maar één of twee hebt.’
In dat boek vertel ik over Lucian Sanmartean, die Roemeen die ik bij FC Utrecht had. Goeie speler, beetje onderschat, maar je kon hem voorin overal neerzetten. Waar die gozer voor zorgde, was dat de spelers om hem heen vertrouwen kregen, maar ook zélf leerden denken en met hem gingen meedoen. De invloed van één goede speler is vele malen groter dan die van iedere trainer. Die moet juist herkennen en erkennen dat zulke voetballers belangrijk zijn, de ploeg beter maken en daarmee het verschil bepalen. Jij als trainer kan misschien af en toe iets aangeven, meer niet. En zeker niet denken dat jij al die spelers moet vertellen wat ze allemaal dienen te doen op dat veld. Bestaat niet.’
‘Als ik nu naar voetbal kijk, zie ik trainers die zichzelf schromelijk overschatten. Bij NEC rent er zo’n type met een coachbord in zijn ene en een stopwatch in zijn andere hand tijdens de oefeningen zijn spelers achterna. Als ik dat hoor, moet ik niet eens lachen. Dan denk ik: Jij moet worden opgenomen. Terwijl zo’n jongen ook gewoon afhankelijk is van zijn spelers. Als hij nou één of twee goeie heeft lopen, is hij al spekkoper. Dat soort jongens doen het voor hem, hoor, want als ze echt goed zijn, trekken ze de anderen mee in het niveau.’
TOEVAL
‘Totaalvoetbal? Wij regelden dat zelf wel’
‘Voetbal wordt tegenwoordig bijna wetenschappelijk benaderd. Allerlei methodieken, statistieken en weet-ik-veel-wat laten ze erop los. Terwijl als je gewoon goed kijkt naar de meest succesvolle teams in de historie, die vaak bij toeval zijn ontstaan. Dacht je dat we in 1974 een geweldig masterplan hadden bedacht voor de manier waarop we toen speelden? Dacht je soms dat Rinus Michels dat helemaal tot in de perfectie had uitgedokterd? Schei uit, wij regelden dat zelf.’
‘Laatst zat ik op YouTube beelden te kijken van dat toernooi. Hunting heet dat filmpje. Dan zit ik mezelf nog steeds te verbazen. Zie je ons met zes tegelijk een tegenstander insluiten. Totaalvoetbal werd het genoemd, of Hollandse School, maar het geheim was dat er in dat team gewoon allemaal goede spelers liepen die elkaar hielpen. Het voetbal ontstond. Je bent kwetsbaar als de ruimtes groot worden, dus zorgden wij dat het niet gebeurde. Dan moet je nog een beetje geluk hebben dat een elftal in elkaar past. Toen Rinus Israel geblesseerd wegviel, kwam Arie Haan centraal achterin te spelen en Wim Jansen erbij op het middenveld. Dat bleek een heel aardige formatie. Toen zijn we gaan voetballen. We hebben nooit gesproken over de manier waarop, hebben er ook nooit op getraind. Het kwam van de spelers zelf. De kracht van Michels was weer dat hij het ons liet doen.’
‘Het Barcelona van Pep Guardiola is naar mijn mening het mooiste en beste elftal aller tijden, maar dat begon pas echt te draaien toen Sergio Busquets op het middenveld kwam te spelen. Hij bleek de ontbrekende schakel, de rotonde waarlangs alles draaide. Ik weet uit betrouwbare bron dat Guardiola op een gegeven moment voor een wedstrijd heeft gezegd: “Jullie zijn mijn basisspelers, veel succes en ga het zelf maar uitzoeken”. Daarmee legde hij verantwoordelijkheid neer bij degenen die het voor hem moeten doen. En ze deden het. Dat te horen, was voor mij een klein hoogtepunt. Zie je wel, dacht ik. Zo denk ik er ook over. Los van het feit dat Guardiola natuurlijk wel aardig met die ploeg aan de gang is gegaan, ligt de basis bij die spelers zelf: Lionel Messi, Andrés Iniesta, Xavi, Busquets. Zíj bedachten de oplossingen, zíj corrigeerden elkaar op het veld. Voor mij is dat de essentie van voetbal.’
SPELERS II
‘Als je voetbal niet ziet, zie je het ook niet door een speciale bril’
‘Als je spelers nooit in de gelegenheid stelt te voetballen, kom je er nooit achter of ze goed zijn. Of goed kunnen wórden. Het probleem is dus dat we dat niet meer doen. Ik zie het al gebeuren bij de jongste jeugd. Jongetjes van tien jaar die hun looplijnen in de gaten moeten houden... Ik word daar heel erg verdrietig van.’
‘Ik hoor dat ze bij AZ trainen met speciale brillen, zodat spelers een beter overzicht krijgen, ruimtes leren zien. Ze lopen daar ook met computerchips om, zodat de geleerden weer alle gegevens kunnen checken: hoeveel, vaak en snel lopen ze? Ik zou als trainer liever hebben dat ze góéd lopen, op het juiste moment. Wie het voetbal niet ziet, ziet het nooit, ook niet door een speciale bril. AZ heeft nu de mazzel dat het beschikt over een goede lichting spelers, of dacht je dat die jongens daar in de opleiding zijn gekomen zonder dat ze ooit tegen een bal hadden getrapt? Nu denken zij weer dat het aan de brillen en die chippies ligt, dat is het verneukeratieve. Maar had Feyenoord een paar jaar terug ook niet een aardige lichting? Die jongens trainden niet met hypermoderne brillen, maar gewoon op Varkenoord, waar de douches het niet deden. Nou, wat die dan nog meekregen, was in ieder geval een beetje karakter, want als je AZ onlangs zag spelen in De Kuip, blijkt dat je lef er dus niet in krijgt met allerlei moderne technologieën.’
Ons voetbal wordt gekaapt door wijsneuzen, uitvinders, inspanningsfysiologen, professoren, diëtisten en mental coaches. Ik heb daar vaker wat van gezegd. Wat is dat nou allemaal voor flauwekul? Het leidt lekker af, dat wel. Kunnen mensen zeggen: Moet je eens zien hoe professioneel ze daar bezig zijn. Maar als ik dan kijk wat er op het veld wordt gepresteerd, zie ik er niks van terug. Als het nou aan het eten lag, zou er toch wel beter worden gevoetbald dan vroeger? Ik at gewoon wat ik wilde, nooit problemen mee gehad. Nu weet ik niet wat ze allemaal tot zich nemen, maar ze gaan er in ieder geval niet beter van voetballen. Ik constateer toch niets raars als ik dat zeg? Iederéén ziet dat toch? Nou, ga dan aan dat voetballen werken en laat al die gekkigheid achterwege.’
‘Ik zat laatst met mijn zoon Boy een wedstrijd te kijken. Moet je opletten, zei ik, die spelers lijken wel PlayStation-mannetjes. De een speelt de bal naar de ander, die neemt ’m aan, kijkt, gaat lopen en de volgende actie is precies hetzelfde. Alsof de trainer in de dug-out met een joystick zit te spelen. Maar als wij nou samen een elftal trainen en we laten die jongens gewoon spélen, vanuit hun gevoel. Dan ontwikkelen ze zich toch veel beter dan wanneer ze met allerlei opdrachten het veld op worden gestuurd? Ik zou denken: Laat ze zo veel mogelijk doen, komen wij er wel achter wat hun kwaliteiten zijn. Als ik vroeger bij jeugdwedstrijdjes stond te kijken... Wat je dan hoorde... Trainers die alleen maar spelers liepen te beperken in wat ze mochten. “Nog één keer en ik haal je eruit”, dat werk. Zo’n ventje denkt na drie maanden: Krijg de kolere, ik stop ermee. En dan heeft-ie nog gelijk ook.’
‘Weet je wie ik wel een aardige speler vind? Die jongen die hangend op rechts loopt bij PEC Zwolle. Younes Namli, ja. Ik zag hem laatst in een wedstrijd, dat-ie de bal kreeg en meteen door drie tegenstanders onder druk werd gezet. Maar achter die drie zag hij er één van PEC vrij staan. Hij legde de bal met gevoel over dat trio op die andere jongen, die meteen door kon voetballen. Een simpele pass, op het oog, maar moeilijk in de uitvoering, want je moet die bal wel met heel veel gevoel geven. Van zo’n pass word ik blij. Hakim Ziyech zie ik geregeld ook ballen geven die je nergens anders ziet. Hem vind ik de beste, al moet hij leren dat er op de beste wat vaker wordt gelet. Dan krijg je weleens kritiek, maar wees blij. Het betekent dat de mensen je serieus nemen. Naar de rest wordt al niet eens meer gekeken.’
TRAINERS
‘Ik zie tegenwoordig meer control freaks dan trainers’
‘Nu moeten de Duitsers ons redden, lees en hoor ik overal. Invloeden van buitenaf, goed voor ons voetbal. Op televisie zie ik die ex-trainer van NEC heel gewichtig over voetbal praten. Peter Hyballa, ja. Schijnt bij alle clubs genoemd te worden, of hij noemt zichzelf, geen idee. Ik ben ooit naar Bochum gereden, daar gaf Hyballa een paar demonstratietrainingen. Als je erheen ging, kreeg je de benodigde punten voor je trainersdiploma. Wat ik zag was niks, wat ik hoorde was een hoop kabaal. Na een kwartier wilde ik alweer weg. Het zou toch je trainer zijn, zeg. Al dat gegil... Het vreemde is dan dat er mensen zijn die in zo’n jongen de redding van ons voetbal zien. Nee, de redding van ons voetbal is als we met z’n allen weer een beetje normaal gaan doen.’
‘Ik zie tegenwoordig meer control freaks dan trainers. Ze willen alles maar in de hand hebben, praten over processen alsof het een soort hoger doel betreft. In wezen kun je zeggen dat ze dus geen vertrouwen hebben in hun eigen spelers. Of dat ze onzeker zijn van zichzelf. Anders hadden ze wel veel meer uit handen gegeven. Nu lijkt het erop alsof er alleen gepresteerd kan worden doordat zij zogenaamd zo met hun vak bezig zijn. Flauwekul natuurlijk. Ze hebben hun invloed op het trainingsveld, daar kunnen ze die spelers helpen, maar meer is het toch niet? Ik vind het allemaal interessantdoenerij. De taak van een trainer is spelers goed samen te laten spelen en nadenken over voetbal. De grootste fout die ze tegenwoordig begaan, is dat ze denken dat zíj het verschil maken.’
‘Ik heb van mezelf nooit gedacht dat ik met mijn trainingen allesbepalend was. Ben je mal?! Het enige wat ik heb geprobeerd is mijn spelers zelf oplossingen laten verzinnen voor de problemen die ze op het veld tegenkomen. Vaak zijn dat dezelfde problemen, dus trainde ik ook vaak dezelfde dingen. Ik kan ze het allemaal wel vertellen, maar zij moeten het gaan zien. Bij mij was de basis positiespel, altijd positiespel. Vier-tegen-twee, van daaruit bouw je dat verder uit naar vormen die wedstrijdgericht zijn. Je begint met drie keer raken en als ze dat beheersen, wordt het twee keer, totdat ze in staat zijn één keer te raken. Dan krijg je voetbal. Maar soms liet ik ze verplicht drie keer raken. Daarmee dwing je spelers tot handelen, vooruit te denken. Tegelijkertijd moeten ook de anderen dan meedoen, want hoe stellen die zich op? Wanneer zijn ze aanspeelbaar? Zo dwing je die gasten tot nadenken. Maar daar hoef je dan toch niet interessant over te doen, met coachborden en allerlei andere onnozele dingen?’
‘Het mooie is dat spelers zelf ontdekken wat ze kunnen. Ze hebben een basis waarop ze kunnen terugvallen. En dan maakt het dus niet uit hoe de tegenstander speelt, want ze hebben altijd een antwoord. Bijkomend voordeel is dat ze het leuk gaan vinden, want in mijn beleving is dát waarom je voetbalt. In essentie doe je dat omdat je van het spel houdt. Nou, spéél dat spel dan! Tegenwoordig zie ik voetballers acteren op een manier dat ik me niet kan voorstellen dat ze er nou heel veel plezier in hebben. Omdat ze meer dingen móéten dan mógen. Omdat alles ze wordt voorgezegd.’
KRITIEK I
‘Ik zie spelers elkaar met duimpjes bedanken voor waardeloze ballen’
‘In dat boek van Frans vertel ik gewoon hoe ik over dingen denk. In de hoop dat het beter wordt. Maar het kan alleen beter worden als we wat kritischer op elkaar worden. Trainers, spelers, maar ook die wijsneuzen in de praatprogramma’s op televisie. Die durven ook maar niet te zeggen wat eraan schort, omdat de eigenbelangen zwaarder wegen. Waarom mag slecht niet meer worden benoemd?’
‘Ik zie nu spelers elkaar met duimpjes bedanken voor waardeloze ballen. Tot niet zo lang geleden zaten ze je achterna als je een klotebal gaf. Bij een duimpje dacht je dat je in de maling werd genomen. Spelers die nu met elkaar op de vuist gaan, dat wordt ineens een heel item. Wij sloegen elkaar tijdens tennisvoetbal al de hersens in, bij wijze van spreken. Ooit had ik twee gebroken tenen, maar daarmee trainde je gewoon. Trok je schoenen aan van twee maten groter. Maar dan ging bij de eerste de beste bal Theo Laseroms op die tenen staan, dat je verging van de pijn. Bij een oefening voor het koppen sloeg hij me steeds in mijn rug, maar ik wist: Mijn tijd komt zo. Dan greep ik mijn kans. Dat-ie net in de lucht hing en op het moment van landen ik hem zo een punter onder zijn kont gaf. Kon hij een week niet naar de wc. Misschien is dat ook niet goed, hoor, maar het kwam wel voort uit een ongelooflijke drang te willen winnen. Tegenwoordig staat Feyenoord 24 punten achter op PSV en iedereen vindt het best. Ja, hoor je dan, Van Hanegem werd na de titel ook geen kampioen. Klopt, maar we verloren wel slechts twee wedstrijden.’
MENSEN
‘Je probeert elkaar zo goed en zo kwaad als het kan een beetje te helpen’
‘Weet je wat ik gek vind? Dat ik die structuur van die medische molen toch begin te missen. Of beter gezegd: de mensen. Ik kwam uiteindelijk in Hoofddorp terecht, in een dependance van het Van Leeuwenhoek. Dat was goed aan te rijden. Elke dag begon hetzelfde. Opstaan, je blaas leeg maken, daarna een flesje water leeg drinken zodat-ie weer vol zat en – dat hoorde ik dan later – goed los kwam te liggen, zodat die bestraling erbij kon. Zo heb ik het 35 keer gedaan in zeven weken.’
‘In het begin is de behandeling intensief, later bouwen ze het wat af, maar zat ik nog steeds regelmatig in die wachtkamer. Wat dan snel opvalt, is dat je met dezelfde mensen zit. Af en toe kwam er één bij, maar het merendeel was steeds dezelfde groep. Nou, als je daar dan toch zit, kun je er maar beter het beste van maken. Voordat je het weet, heb je met die mensen toch een band. Je leert elkaar kennen, je probeert elkaar zo goed en zo kwaad als het kan een beetje te helpen, je leeft mee en ondersteunt elkaar. Ik heb dat als zeer prettig ervaren. Maar nu ik er voorlopig van af ben, mis ik toch die mensen. Terwijl ik natuurlijk wel blij ben.’
KRITIEK II
‘Als je hebt gezien hoe goed voetbal vroeger was, kost het moeite er nu naar te kijken’
Soms denk ik: Ik stop gewoon met alles. Al jaren schrijf ik die column in het Algemeen Dagblad. Ik vind dat leuk om te doen, maar vaak hoor je dan dat ik zo kritisch ben. Maar als ík het niet benoem, wie dan nog wel? Ik merk aan mezelf dat ik het allemaal minder leuk begin te vinden. Nu gaat Ronald Koeman weer besloten trainen met Oranje. Wat is dat nou voor gekkigheid? We zouden eens kunnen horen dat hij een speler op zijn flikker geeft. Is dat dan erg? Dan ziet zo’n jongen juist dat het menens is. Ik ben voor Koeman, hij lijkt me als bondscoach het allerbeste alternatief, een normale jongen. Maar als hij nu ook al raar begint te doen...’
‘Ik kan de reacties al uittekenen. Ze zullen wel zeggen dat ik een ouwe zeur ben die vroeger verheerlijkt. Dat toen alles beter was en zo. Nou, niet alles, maar het voetbal wel. Die mensen van vroeger mogen blij zijn, die hebben nog acceptabel voetbal gezien. Zij kwamen als liefhebber nog aan hun trekken. Als ik nu zit te kijken, denk ik: Het is bijna op sterven na dood, dat voetbal van ons. Boy zegt ook weleens tegen me: “Pa, het gaat nu zo veel sneller dan vroeger”. Tja, wat moet je daar nou mee? Nota bene je eigen zoon. Ja, ze lopen harder, ze zijn sterker, ongetwijfeld waar, maar de afmetingen van het veld zijn niet veranderd en de doelen even groot. Ook toen stonden we met z’n allen op één helft, dus ruimtes waren er ook toen niet. Mijn probleem is dat ik het allemaal heb meegemaakt, van dichtbij. Als je hebt gezien hoe goed het voetbal vroeger was, kost het moeite er nu naar te kijken.’
MENSEN II
‘Nu snap ik waarom mensen graag post ontvangen’
‘Ik las vroeger weleens verhalen van mensen die ernstig ziek waren en als laatste wens hadden zoveel mogelijk kaarten te ontvangen. Ik begreep nooit goed waarom ze dat nou zo graag wilden, totdat bij ons thuis de post werd bezorgd. Elke dag kwamen er ladingen kaarten, brieven en tekeningen binnen. Vanuit het hele land. Zó veel dat ik er een beetje stil van werd. Ik heb nog steeds niet alles gelezen. Om de dag pak ik een stapel post en ga die dan op mijn gemak doornemen. Wat je dan leest, ja, dat raakt mij wel. Het liefst had ik ze allemaal iets teruggestuurd, alleen zijn het er daarvoor gewoon veel te veel.’
‘Nu snap ik wel waarom mensen graag post ontvangen. Het is gewoon een hart onder de riem. Dat die spelers van Feyenoord en Ajax voor hun wedstrijd in zo’n shirt liepen met Sterkte, Willem, vond ik wel bijzonder. Wist ik niets van, maar het deed me toch wel wat. Henk ten Cate belde op. “Als je dat voor elkaar krijgt, moet je wel een hele grote zijn”. Tja, wat moet ik daar dan op zeggen? Zo kijk ik helemaal niet naar mezelf. Het enige dat ik doe, is voetbal beoordelen en zeggen wat ik ervan vind. Dat heb ik gedaan in dat boek van Frans. Dan doet het me pijn als ik moet constateren dat we met z’n allen weliswaar heel interessant doen, maar steeds meer afdrijven van waarover het zou moeten gaan: het voetbal.’
Dat mentale is juist die kwaliteit die ze dan missen natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vaak zo met talenten dat ze snel komen maar net zo hard weer van het voetstuk afdonderen. Het is dan ook veel moeilijker om een constant niveau te halen dan door te breken. En dat is echt niet altijd iets mentaals ofzo, veel vaker een kwaliteitsprobleem.
Goed interview was dit ja.quote:
Elia had echt overal schijt aan, dat was heerlijk om te zien. Waarschijnlijk heb je dat ook wel een beetje nodig om op niveau te voetballen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat mentale is juist die kwaliteit die ze dan missen natuurlijk.
En dat is ook belangrijker dan het missen van fysiek als buitenspeler, dat is dan niet perse heel erg nodig (behalve dat je snelheid en wendbaarheid moet hebben)
[..]
Goed interview was dit ja.
Niet perse, want als je een echte topper bent kan je ook wel kritiek ter harte nemen en daar iets mee doen om jezelf te verbeteren.quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Elia had echt overal schijt aan, dat was heerlijk om te zien. Waarschijnlijk heb je dat ook wel een beetje nodig om op niveau te voetballen.
Ten Hove gaat spelenquote:Op woensdag 21 maart 2018 16:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Speelt Bijlow of is hij al bij jong oranje ?
Gelijk vanavond in de spits.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:47 schreef Caland het volgende:
https://twitter.com/feyenoord/status/976484687379091456?s=21
SOOOWWWWWW
KOEKOEK
GOAT
Ventje moet nog een hoop leren. Had zijn medespeler die de assist gaf moeten bedanken.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:47 schreef Caland het volgende:
https://twitter.com/feyenoord/status/976484687379091456?s=21
SOOOWWWWWW
KOEKOEK
GOAT
Zit je tampon weer scheef?quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:04 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ventje moet nog een hoop leren. Had zijn medespeler die de assist gaf moeten bedanken.
Ik heb vooral het idee dat Boetius goed voetbalde omdat Pelle in de spits stond. Beetje vergelijkbaar met Immers, die had ook rendement met Pelle.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij kan echt wel heel goed voetballen, heeft een seizoen gehad dat hij echt tegen de WK-selectie aan zat te hikken en echt hele leuke dingen laten zien bij Feyenoord .
Daarna is het volledig misgegaan, nog steeds eeuwig zonde maar het zal bij hem wel iets mentaal zijn. Kan er de vinger ook niet exact opleggen maar het lijkt alsof hij bij alles wat men schrijft en doet richting zijn persoon direct volledig choked op het veld ofzo.
Het ligt in elk geval niet aan zijn voetballende kwaliteiten want die zijn echt wel aanwezig.
Mondjes gesnoerd in de benefietwedstrijdquote:Op woensdag 21 maart 2018 18:23 schreef Scrummie het volgende:
Zelfs als ie scoort erger ik me mateloos aan Bilal.
Ik denk echt dat hij dat zo wel ervaart.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mondjes gesnoerd in de benefietwedstrijd
Hopelijk na dit seizoen pleite.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk echt dat hij dat zo wel ervaart.
Vind Diks het de laatste weken toch wel heel behoorlijk doen moet ik zeggen. Niet verwacht dat hij concurrentiestrijd van Nieuwkoop zou gaan winnenquote:Op woensdag 21 maart 2018 18:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk echt dat hij dat zo wel ervaart.
Zo jammer dat er niets over is vd nieuwkoop v vorig jaarquote:Op woensdag 21 maart 2018 18:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind Diks het de laatste weken toch wel heel behoorlijk doen moet ik zeggen. Niet verwacht dat hij concurrentiestrijd van Nieuwkoop zou gaan winnen
Klopt, had ik ook niet verwacht maar hij doet het prima sinds een paar wedstrijden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind Diks het de laatste weken toch wel heel behoorlijk doen moet ik zeggen. Niet verwacht dat hij concurrentiestrijd van Nieuwkoop zou gaan winnen
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, die zit meer op je eigen belachelijk lage niveau.
Blijft elke wedstrijd toch wel rare dingen doen. Het is minder slecht dan voorheen maar dat kon ook niet anders.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel een betere back dan Nieuwkoop.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
Blijft elke wedstrijd toch wel rare dingen doen. Het is minder slecht dan voorheen maar dat kon ook niet anders.
Of je moet hem overnemen. Hij is met zijn 21 ook nog best jong. Als hij zijn spel wat stabieler krijgt.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, had ik ook niet verwacht maar hij doet het prima sinds een paar wedstrijden.
Maar ja, die is ook weer weg deze zomer. Werk aan de winkel voor Geel.
Ja zoals hij de laatste tijd speelt is hij welkom, maar ik heb de eerste maanden nog in mijn geheugen staan denk ikquote:Op woensdag 21 maart 2018 18:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of je moet hem overnemen. Hij is met zijn 21 ook nog best jong. Als hij zijn spel wat stabieler krijgt.
Gewoon zoals iedereen het doet, loopt op 2 benen en schopt zo nu en dan tegen een bal. Vanwaar je vraag?quote:
Niet als jullie met vuurwerk blijven gooien en proberen ons vak op te stormen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kunnen de supportersgroepen van ado en fey niet gewoon vriendjes worden
Wij zijn al vriendjes.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:02 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Niet als jullie met vuurwerk blijven gooien en proberen ons vak op te stormen.
Ik heb zat de Haag vrienden en we hebben allemaal een kanku..uhh..tering hekel aan de Joden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vorig jaar in de bekerwedstrijd, notabene de wedstrijd na die toffe knuffelactie van julliequote:Op woensdag 21 maart 2018 19:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]Tegenwoordig nauwelijks nog gezeik onderling.
OK, daar heb ik niks over gehoord verder.quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:05 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Vorig jaar in de bekerwedstrijd, notabene de wedstrijd na die toffe knuffelactie van jullie
Maar verder wil ik wel vriendjes zijn hoorquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
OK, daar heb ik niks over gehoord verder.
JeeJquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:07 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Maar verder wil ik wel vriendjes zijn hoor
Feyenoord: Evora, Van Leeuwen, Haps, Boetius, Reith, Lewis, Zwarts, Van der Kustquote:
Hm, idd onbekende namen. Apart.quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Feyenoord: Evora, Van Leeuwen, Haps, Boetius, Reith, Lewis, Zwarts, Van der Kust
Ken er sowieso weinig. Had spelers als Geertruida, Kokcu, Bouchataoui en Toure idd wel op bank verwacht.
Scherpquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
De bekende namen opgeroepen voor jeugdvoetbal misschien?
Och ja, die spelen morgen dacht ik.quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
De bekende namen opgeroepen voor jeugdvoetbal misschien?
Jouw hetze tegen Jens begint komische vormen aan te nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zie een stuk of zes spelers die wat met een bal kunnen in tegenstelling tot toornstra
Je zag het zondag ook weer als je een voetballer eruit haalt en een non voetballer erin zet(toornstra)
Inderdaad, waar is toch de tijd gebleven dat ze elkaar tijdens een oefenwedstrijd voor het goede doel helemaal de kanker inschoptenquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:42 schreef Fok-it het volgende:
Jammer dat ze het laatste gedeelte zo lamlendig uitspelen
quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad, waar is toch de tijd gebleven dat ze elkaar tijdens een oefenwedstrijd voor het goede doel helemaal de kanker inschopten
WE WILLEN SCHUIM OP DIE BEKKEN
Je moet die kleine teringapies ook niet teveel verwennen. Straks denken ze nog dat het normaal is om elke pot met 5-0 te winnenquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Naja, verschil tussen eerste en tweede helft is toch aardig groot. Die supporters beetje vermaken kom op
Bedankt Hansquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waf een ongelofelijk dom verdrietige hoopje voorhuid is het toch.
jouw aanwezigheid hier begint komische vormen aan te nemenquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:41 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Jouw hetze tegen Jens begint komische vormen aan te nemen.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan heb je die actie van toornstra in de 1e helft gemist zeker?quote:Op woensdag 21 maart 2018 19:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zie een stuk of zes spelers die wat met een bal kunnen in tegenstelling tot toornstra
Je zag het zondag ook weer als je een voetballer eruit haalt en een non voetballer erin zet(toornstra)
T lijkt 'm toch wel geraakt te hebben.. T valt voor 'm te hopen dat ie dan weer een beetje in vorm komt en een goed wk speeltquote:Nicolai Jørgensen heeft zich gemeld bij het nationale elftal van Denemarken. De spits van Feyenoord bereid zich voor op wedstrijden tegen Panama en Chili. In aanloop naar de twee oefenwedstrijd spreekt Jørgensen met de pers over de interesse van Newcastle United afgelopen winter.
"Het was best vervelend", zegt hij in gesprek met Tipsbladet.dk. "Het is altijd fijn om te merken dat clubs interesse in je hebben en zo veel geld voor je willen betalen. Dat gaf vertrouwen. Het is een droom van me om ooit in een grote competitie te spelen.Van een deal was nooit echt sprake. Feyenoord wilde niet meewerken."
"Dat is oké, ik ben hier graag. Ik was een beetje van slag omdat het een droom van me is, het is een droom voor elke voetballer," geeft Jørgensen aan. De verwachtingen zijn nu dat de spits na het WK een transfer gaat maken. "We moeten kijken wat er komende zomer gebeurt. Twee of tweeënhalf jaar bij Feyenoord was het plan."
Ik kan er niet wakker van liggen, hij heeft toch met z’n volle verstand dat 5 jarig contract ondertekend mag ik hopen?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:57 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
T lijkt 'm toch wel geraakt te hebben.. T valt voor 'm te hopen dat ie dan weer een beetje in vorm komt en een goed wk speelt
quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:59 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik kan er niet wakker van liggen, hij heeft toch met z’n volle verstand dat 5 jarig contract ondertekend mag ik hopen?
https://www.fr-fans.nl/ni(...)reft-het-eindstationquote:Nicolai Jørgensen is nu al een échte Feyenoorder, zo blijkt uit het interview wat hij gehouden heeft met Voetbal International. Als het aan hem ligt, is het geen noodzaak om nog naar een andere club te gaan. ‘Feyenoord is wat mij betreft het eindstation.’
Zijn ook spelers die liever in bed blijvenquote:Op woensdag 21 maart 2018 22:21 schreef Caland het volgende:
Dus een speler in de eredivisie droomt ervan om in de premier league te spelen?
Mind=blown
Dat was pas een verdedigerquote:Op woensdag 21 maart 2018 19:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wilden ze eerst wel doen maar die actie is een beetje in het water gevallen.quote:
Mooi man.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:09 schreef Windwalker88 het volgende:
Woohoo, voor het eerst in mn leven in de Kuip geweest. Natuurlijk een pauperpot, maar toch nog echt genoten. Volgend seizoen van plan wat meer wedstrijden te gaan bezoeken
Pak dan ook keertje een Open Dag mee dan.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:09 schreef Windwalker88 het volgende:
Woohoo, voor het eerst in mn leven in de Kuip geweest. Natuurlijk een pauperpot, maar toch nog echt genoten. Volgend seizoen van plan wat meer wedstrijden te gaan bezoeken
Die neger van België is volgens mij 32 jaar en 2,03 meter.quote:Op donderdag 22 maart 2018 18:35 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Mwah, denk dat Bijlow veel meer talent heeft.
blunders maken hoort bij het keepersvakquote:
Resultaat van beide zou meer esthetiek bezitten dan de Amsterdam Arena.quote:Op donderdag 22 maart 2018 22:28 schreef Brammess het volgende:
[..]
Laten we hopen dat beide slachtoffer zullen zijn van een inkomend vliegtuig
Pelgodquote:Pellè had geen idee dat hij mij zo in de problemen bracht''
Jan-Joost van Gangelen kwam in 2014 in aanvaring met Graziano Pellè. De verslaggever van FOX Sports interviewde de toenmalige Feyenoord-spits na een nederlaag tegen Ajax kritisch. Volgens de Italiaan zou Van Gangelen partijdig zijn en een 'Ajax-hoofd' hebben.
"Na afloop van Feyenoord-Ajax een aantal jaar geleden stelde ik een paar kritische vragen aan toenmalig Feyenoord-spits Graziano Pellè", zo blikt Van Gangelen terug. "Hij zei toen dat ik partijdig was en een typisch Ajax-hoofd had. Hij had geen flauw idee dat hij mij daarmee zo in de problemen bracht."
"Op sociale media gingen mensen dingen tegen me roepen als 'je gezin moet dood'. Ik kon toen twee dingen doen: of aangifte, of ik kon met sociale media stoppen. Dat laatste heb ik gedaan", zegt de verslaggever in gesprek met De Volkskrant.
Of Van Gangelen een clubvoorkeur heeft? "Als je twintig jaar de Eredivisie verslaat, gaat je voorkeur uit naar clubs waar het gezellig is, waar ze lekker eten hebben, waar de stewards aardig zijn. Bijvoorbeeld bij Heerenveen, de club waarvan mijn moeder fan is, krijg je suikerbrood en drink je achteraf een Berenburg."
"Dat gebeurt niet in de Arena; Ajax is vreselijk saai en kil. Het is natuurlijk een groot stadion, maar dat heeft Feyenoord ook. En de ontvangst daar, door mensen die er al honderd jaar werken, is leuker en beter."
Wat een bullshit verhaal v jan jood...quote:
Ik volg hem en zijn vriendin een beetje op insta, die man is het hele jaar door op vakantie en voetbalt af en toe een keer een potje voor dat bedrag ja. Wat een godquote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Pelle
Nog steeds 40 miljoen per jaar of zo?
Voetballers volgen op Instagramquote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik volg hem en zijn vriendin een beetje op insta, die man is het hele jaar door op vakantie en voetbalt af en toe een keer een potje voor dat bedrag ja. Wat een god
Überhaupt instagramquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Voetballers volgen op Instagram
Hebben jullie samen op harvard gezeten?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:06 schreef klaasweetalles het volgende:
Instagram is cool![]()
Ik heb pelle ook in mijn volgers staan toevallig.
nee hij is jongerquote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Hebben jullie samen op harvard gezeten?
Ah, vandaar dat je moeder nog ouderwets een kinky.nl profiel heeft.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Instagram is de kanker van deze tijd.
Bijzonder dat jij dat als 14-jarige instagramvolger allemaal bijhoudt.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je moeder nog ouderwets een kinky.nl profiel heeft.
Nee dat zijn psv supporters die hun eigen club te klein vinden en zich heel de dag bezighouden met andere clubsquote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Instagram is de kanker van deze tijd.
Haha mad.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee dat zijn psv supporters die hun eigen club te klein vinden en zich heel de dag bezighouden met andere clubs
We krijgen uberhaupt geen nieuwe trainer, maar gelukkig ook geen Fraser for now.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:20 schreef fetX het volgende:
Mooi dat Fräser naar Sparta gaat. Krijgen we die gelukkig niet.
Ik mag toch hopen dat Gio na dit seizoen einde verhaal is. Anders kunnen we’t bestuur ook niet meer serieus nemen.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:21 schreef Caland het volgende:
[..]
We krijgen uberhaupt geen nieuwe trainer, maar gelukkig ook geen Fraser for now.
nee we moeten supporters serieus nemen die denken dat een bal vierkant is.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Gio na dit seizoen einde verhaal is. Anders kunnen we’t bestuur ook niet meer serieus nemen.
*cringe*quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Gio na dit seizoen einde verhaal is. Anders kunnen we’t bestuur ook niet meer serieus nemen.
Dat gevoel heeft de rest van dit forum altijd als jij inhoudelijk gaat posten. Doe maar niet meer.quote:
Het zit diep hèquote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:30 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat gevoel heeft de rest van dit forum altijd als jij inhoudelijk gaat posten. Doe maar niet meer.
Ah, een mening die meerdere mensen hebben is meteen ‘meehuilen met de rest’. Wat zet jij jezelf vaak voor schut zeg.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zit diep hè![]()
Kan jij ook wat anders dan meehuilen met de rest?
Geen idee waar je het nu weer over hebt. Ik doelde op wat anders in elk gevalquote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Ah, een mening die meerdere mensen hebben is meteen ‘meehuilen met de rest’. Wat zet jij jezelf vaak voor schut zeg.
Bovendien, waar heb je het over? Ik geef al vanaf oktober/november aan dat ik het mooi vind geweest met Gio. Niet vanaf januari/februari, zoals de meesten. Zoek het gerust terug.
Leuk geprobeerd verder. Volgende keer beter.
Beetje rustig met Scrummie. Hij mag niet DM'en dus alle reacties moet hij in het forum kwijt. Daar wordt niemand blij van als je hem triggered.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Ah, een mening die meerdere mensen hebben is meteen ‘meehuilen met de rest’. Wat zet jij jezelf vaak voor schut zeg.
Bovendien, waar heb je het over? Ik geef al vanaf oktober/november aan dat ik het mooi vind geweest met Gio. Niet vanaf januari/februari, zoals de meesten. Zoek het gerust terug.
Misschien moet je jezelf dan wat beter verwoorden. Lijkt me sowieso een goed plan. Word je misschien nog serieus genomenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee waar je het nu weer over hebt. Ik doelde op wat anders in elk geval![]()
Maar leuk geprobeerd verder, volgende keer beter.
Het zit diep hèquote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf dan wat beter verwoorden. Lijkt me sowieso een goed plan. Word je misschien nog serieus genomen
Er is een grote meerderheid die vind dat gio helemaal niet weg moet.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Zal best. Ik beweer ook helemaal niet dat er een meerderheid is die zegt dat Gio weg moet.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er is een grote meerderheid die vind dat gio helemaal niet weg moet.
Jij behoort tot een minderheidsgroepering met je verhaal dat gio weg moet.
Waar zie je die grote meerderheid? Ik zie het iig niet om me heen en zo zijn de geluiden op R ook nietquote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er is een grote meerderheid die vind dat gio helemaal niet weg moet.
Jij behoort tot een minderheidsgroepering met je verhaal dat gio weg moet.
Gio heeft zelf aangegeven dat hij niet zelf zal opstappen en hij heeft nog een jaar contract. 1+1 =2
Dat was toch het hele idee achter die Jan Wouters?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:51 schreef Caland het volgende:
Ik gok dat ze iemand naast Gio gaan neerzetten die tactisch wat beter onderlegd is. Beetje zoals PSV met Ruud Brood heeft gedaan.
Supporters gaan niet in opstand komen tegen Gio en Van Geel ook niet.
Ja dat heeft niet echt gewerkt hequote:Op vrijdag 23 maart 2018 20:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat was toch het hele idee achter die Jan Wouters?
Lekker bezig klaasje heb je het te lang niet kunnen zeggen😂😂😂quote:Op vrijdag 23 maart 2018 21:10 schreef klaasweetalles het volgende:
Het helemaal geen klote met tactiek te maken maar alleen met kwaliteiten in de spelersgroep
beter halen ze wat spelers die technische onderlegd zijn en tactieken kunnen uitvoeren
Die gozer is gewoon verstandelijk beperkt. Raar dat hem wijs gemaakt wordt dat het een voetballer is.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:32 schreef Qarrad het volgende:
Bilul vindt de ophef over zijn rode kaart maar wat overdreven. Want het was niet de druppel na jarenlang geëikel natuurlijk"Ja het was op de middellijn en jammer maar een leermoment en muh tweede been kwam er ook ineens bij."
"Als je in de lucht een sliding maakt".quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:32 schreef Qarrad het volgende:
Bilul vindt de ophef over zijn rode kaart maar wat overdreven. Want het was niet de druppel na jarenlang geëikel natuurlijk"Ja het was op de middellijn en jammer maar een leermoment en muh tweede been kwam er ook ineens bij."
TaapGodtwitter:TheCalcioGuy twitterde op zaterdag 24-03-2018 om 14:26:35Peru was so impressive against Croatia. The holding midfielder Renato Tapia (currently at Feyenoord) stood out as the best against a team with the likes of Modric, Rakitic, Perisic, Brozovic... reageer retweet
Kan prima ballen maar heeft wel die mannen in zijn rug nodig bij zijn slippertjesquote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:06 schreef macca728 het volgende:
Dus Tapia op het middenveld zetten en wat vertrouwen geven.
Gewoon verkopen voor 15 miljoen van de zomer samen met Jorgensen en dan flink doorselecteren.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 15:11 schreef Slobeend het volgende:
TaapGodtwitter:TheCalcioGuy twitterde op zaterdag 24-03-2018 om 14:26:35Peru was so impressive against Croatia. The holding midfielder Renato Tapia (currently at Feyenoord) stood out as the best against a team with the likes of Modric, Rakitic, Perisic, Brozovic... reageer retweet
Een domme fout is een domme fout. Ook als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij bij Feyenoord als een halve zool risicos neemt ook op het middenveld. Doet hij dat bij Peru ook?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:51 schreef Caland het volgende:
Ik heb in de kwalificaties wat potjes van Peru gekeken en wat Tapia daar liet zien was doorgaans vrij indrukwekkend. Ben ervan overtuigd dat hij op ‘6’ een van de betere middenvelders in de eredivisie kan worden maar dan moet hij daar wel neergezet worden.
Ik zeg toch ook kan worden, dan zullen die foutjes er inderdaad uitmoeten. Maar hij zoekt in ieder geval wel altijd de oplossing naar voren in plaats van risicoloze balletjes breed, dat is wel fijn op die positie.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Een domme fout is een domme fout. Ook als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij bij Feyenoord als een halve zool risicos neemt ook op het middenveld. Doet hij dat bij Peru ook?
Volgend jaar Tapia en Clasie samen met Ayoub. Ahmadi op de bank. Rechts Berghuis en links hopen dat Boetius een pilletje voor zn zelfvetrouwen krijgt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook kan worden, dan zullen die foutjes er inderdaad uitmoeten. Maar hij zoekt in ieder geval wel altijd de oplossing naar voren in plaats van risicoloze balletjes breed, dat is wel fijn op die positie.
Ik denk dat Feyenoord meer geholpen is met een ander pilletje voor Boetius.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Volgend jaar Tapia en Clasie samen met Ayoub. Ahmadi op de bank. Rechts Berghuis en links hopen dat Boetius een pilletje voor zn zelfvetrouwen krijgt.
Ja lekker scorend vermogen met die 3.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Volgend jaar Tapia en Clasie samen met Ayoub. Ahmadi op de bank. Rechts Berghuis en links hopen dat Boetius een pilletje voor zn zelfvetrouwen krijgt.
Veel van die 'domme fouten' zijn gewoon (onnodig) risico nemen, wat dan leidt tot balverlies. Of je dat als 6 doet of als verdediger is wel een behoorlijk verschil. Op 6 wil ik dat (voorlopig) nog wel door de vingers zien.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Een domme fout is een domme fout. Ook als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij bij Feyenoord als een halve zool risicos neemt ook op het middenveld. Doet hij dat bij Peru ook?
Inderdaad, het moet Tapia óf Clasie met Ayoub zijn en een creatieve middenvelder daarvoor.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja lekker scorend vermogen met die 3.
Weet niet of wat hij stelt van 80/20 correct is maar meeste mensen komen waarschijnlijk wel van buitenaf, die gaan echt niet met het OV komen.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:08 schreef Caland het volgende:
Ze willen uiteindelijk naar een situatie toe waarbij mensen en meer met het ov komen en massaal gebruik maken van p+r’s.
Ik moet zeggen dat ik sinds kort met enige regelmaat gebruik maak van Beverwaard en dat bevalt eigenlijk best wel prima.
Nah ik parkeer hem altijd gratis, gebruik Beverwaard vooral als ik wat later ben aangezien dat industrieterrein tegenover de mcdonalds vrijwel geheel afgesloten is (dus die parkeerplekken zijn weg)quote:Op maandag 26 maart 2018 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of wat hij stelt van 80/20 correct is maar meeste mensen komen waarschijnlijk wel van buitenaf, die gaan echt niet met het OV komen.
Al zou je de metro doortrekken doen ze dat nog niet. Dat is eigenlijk alleen relevant voor mensen uit de stad zelf.
Beverwaard is vooral chill omdat je geen 15 euro hoeft af te tikken voor een parkeerkaart zeker?
Met de auto ben ik binnen een uurtje bij de Kuipquote:Op maandag 26 maart 2018 15:20 schreef Elan het volgende:
Als ik kijk vanuit Oud Beijerland, dan ben je vanaf Zuidplein zo in de Kuip. Alleen vervolgens duurt het nog minimaal een half uur voor je thuis bent.
Mis je een bus is het zo anderhalf uur reistijd. Woon je op amper 20 kilometer van De KuipLaat staan als je ergens in een dorp op de Veluwe woont....
Die mensen komen echt nooit met het OV
Ik zet hem vaak bij mijn oude school vlakbij het oude zuiderziekenuis laatste stukje met de tram.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Nah ik parkeer hem altijd gratis, gebruik Beverwaard vooral als ik wat later ben aangezien dat industrieterrein tegenover de mcdonalds vrijwel geheel afgesloten is (dus die parkeerplekken zijn weg)
Meeste mensen die ik ken die met de auto gaan planten de auto gewoon ergens gratis rondom de Kuip. Als dat nauwelijks meer kan en je biedt meerdere goede alternatieven in de vorm van p+r’s gaan die daar wel gebruik van maken.
Precies ja.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Met de auto ben ik binnen een uurtje bij de Kuip
Met het ov ben ik zo 2,5 uur onderweg
Dan mag dat openbaar vervoer wel drastisch beter worden, dat is nu echt ruk!quote:Op maandag 26 maart 2018 15:08 schreef Caland het volgende:
Ze willen uiteindelijk naar een situatie toe waarbij mensen en meer met het ov komen en massaal gebruik maken van p+r’s.
Ik moet zeggen dat ik sinds kort met enige regelmaat gebruik maak van Beverwaard en dat bevalt eigenlijk best wel prima.
Je begrijpt het denk ik ook verkeerd. Bij mensen die met het ov komen rekenen ze dus ook mensen die de auto ergens op de ring zetten en vanaf daar met de tram verder gaan. Als die faciliteiten echt verbeterd worden zie ik wel dat mensen daar ook massaal gebruik van gaan makenquote:Op maandag 26 maart 2018 15:27 schreef Elan het volgende:
Idee van meer mensen met de OV is bullshit, ze kunnen beter voor goede aansluitingen op oa de A16 zorgen dan creëer je doorstroming..
Als je je auto gewoon bij Kralingsezoom neer kan zetten en je bent 15 minuten later met de metro bij het stadion zullen er zat zijn die dat doen als de andere optie is dik in de file staan om weg te komen na de wedstrijd.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of wat hij stelt van 80/20 correct is maar meeste mensen komen waarschijnlijk wel van buitenaf, die gaan echt niet met het OV komen.
Al zou je de metro doortrekken doen ze dat nog niet. Dat is eigenlijk alleen relevant voor mensen uit de stad zelf.
Beverwaard is vooral chill omdat je geen 15 euro hoeft af te tikken voor een parkeerkaart zeker?
De trams mogen ook onder de noemer 'veevervoer' wat mij betreft.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:30 schreef ace_eleven het volgende:
Die trams is vaak ook wel echt vrij vol
Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....quote:Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Je begrijpt het denk ik ook verkeerd. Bij mensen die met het ov komen rekenen ze dus ook mensen die de auto ergens op de ring zetten en vanaf daar met de tram verder gaan. Als die faciliteiten echt verbeterd worden zie ik wel dat mensen daar ook massaal gebruik van gaan maken
Nu is dat alsnog een drama met die 2 lullige tramspoortjes voor de Kuip
Zoiets ja.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Luni het volgende:
[..]
Als je je auto gewoon bij Kralingsezoom neer kan zetten en je bent 15 minuten later met de metro bij het stadion zullen er zat zijn die dat doen als de andere optie is dik in de file staan om weg te komen na de wedstrijd.
Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebbenquote:Op maandag 26 maart 2018 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....
o wacht
Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebben
wat een debiel verhaal van beenhakkerquote:Op maandag 26 maart 2018 15:03 schreef Elan het volgende:
Oud nieuws verder, maar wat vinden jullie van de argumenten die Leo noemt aangaande de logistiek van de beoogde locatie?
Als ex-Rotterdammer onderschrijf ik zijn verhaal wel, parkeren en de stad in en uit komen is een drama in de huidige situering .Laat staan op die plek met een nog groter stadion.
Plus daar heb je een metronetwerk dat best wel redelijk werktquote:Op maandag 26 maart 2018 18:46 schreef Elan het volgende:
Hebben Londense clubs niet veel meer een lokale fanbase?
Het is ook een utopie om te denken dat als 40-45.000 man in één klap een gebied willen verlaten je nergens knelpunten hebt. Maar de situatie rondom de Kuip is weer een ander uiterste. Veel dramatischer kan het niet hoor, en heb toch best al wat stadions bezocht inmiddels.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.
Dat is nadeel van zo'n multifunctioneel gebied. Plus dat mensen toch wel gewoon met de auto blijven komen.
Idealiter creeër je inderdaad een diversiteit aan p+r's op verschillende logistiek praktische locatie's in en rond de stad. Maar dan nog hou je dat mensen liever met de auto komen als je eerst een half uur hutje mutje tussen (dronken) medesupporters moet staan om überhaupt bij je auto te komen.
Dan blijf je zeker nog een uur hangen?quote:Op maandag 26 maart 2018 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb echt totaal geen last van files eigenlijk. Ik ga altijd met de auto en inclusief het lopen vanaf het stadion naar mijn auto ben ik altijd in een minuut of 35-40 weer thuis in Vlaardingen. Dat vind ik een heel acceptabele tijd hoor.
En nee, ik ga nooit voor het laatste fluitsignaal weg
Niet eensquote:Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dan blijf je zeker nog een uur hangen?Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaalquote:Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.
Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal
die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.
Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.
Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
JA dusquote:Op maandag 26 maart 2018 20:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.
Het is een zeer kostbaar verhaal, maar nodig. Het moet uiteindelijk zoiets worden (negeer dat VVD-gedoe, maar kan geen beter plaatje vinden).quote:Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal
die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.
Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
JA dus
Ze hebben toch zelf al aangegeven dat de infrastructuur aangepast gaat worden naar de nieuwe situatie?
Dan zal het openbaar vervoer dus ook aangepast moeten worden.
Wat denk je zelf dat het RET daar geen belang bij heeft? Die kunnen op zo een lijn naar het stadion weet ik veel hoeveel 100000 den reizigers per jaar zo erbij krijgen wat zal betekenen dat de investering op lange termijn zo terug verdient kan worden. Het kan zo de meest rendebale metro verbinding van de RET gaan worden. Daar is of wordt toch gewoon allang over nagedacht?
Ja maar daar zijn al die andere metro lijnen ook niet voor aangelegdquote:Op maandag 26 maart 2018 20:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.
Dat is zeker een veel beter idee. Tussen de hudige stations Zuid en Stadion (ter hoogte van de moskee zo'n beetje) een nieuwe intercitystation maken die toegangkelijk is voor meerdere gebruiken. Woon-werkverkeer, Feyenoordverkeer etc. Op trams, metro's en sprinters kunnen we het niet alleen inderdaadquote:Op maandag 26 maart 2018 20:28 schreef Oldground het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.
De RET doet die investering nauwelijks.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar daar zijn al die andere metro lijnen ook niet voor aangelegd
kijk naar het kaartje hierboven wat gepost is...
Er is de afgelopen jaren al veel geinvesteerd in metrolijnen...eeentje zelfs helemaal naar den haag centraal van de ret
dan is zo een verbinding van wilhelmina plein naar het nieuwe stadion gewoon een peanuts investering voor de RET, wat op de lange termijn heel die investering zo terug verdiend kan worden
De RET is louter de uitbater van de Rotterdamse metro, ze bouwen niks. Dat doet de gemeente. Ze bestellen en besturen de treinen en beplakken de stations met hun logotjes.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar daar zijn al die andere metro lijnen ook niet voor aangelegd
kijk naar het kaartje hierboven wat gepost is...
Er is de afgelopen jaren al veel geinvesteerd in metrolijnen...eeentje zelfs helemaal naar den haag centraal van de ret
dan is zo een verbinding van wilhelmina plein naar het nieuwe stadion gewoon een peanuts investering voor de RET, wat op de lange termijn heel die investering zo terug verdiend kan worden
Tuurlijk doen zij die wel waarschijnlijk met andere partijen.....quote:Op maandag 26 maart 2018 20:36 schreef Caland het volgende:
[..]
De RET doet die investering nauwelijks.
dat is allang niet meer zo volgens mijquote:Op maandag 26 maart 2018 20:36 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
De RET is louter de uitbater van de Rotterdamse metro, ze bouwen niks. Dat doet de gemeente. Ze bestellen en besturen de treinen en beplakken de stations met hun logotjes.
Log maar weer gewoon uit Klaas.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Tuurlijk doen zij die wel waarschijnlijk met andere partijen.....
het geld van de kaartverkoop op al die lijnen komen toch gewoon op de bankrekening van de ret
de RET is een zelfstandig bedrijf al jaren, vroeger was het inderdaad een onderdeel van de gemeente maar dat is het allang niet meer
Ik zal het nogmaals in kindertaal uitleggen:quote:Op maandag 26 maart 2018 20:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dat is allang niet meer zo volgens mij
ret is al jaren een zelfstandig bedrijf
natuurlijk heeft de gemeente wat invloed
Vilhena speelde onder Koeman ook al eens linksback geloof ik.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:41 schreef satecl het volgende:
Fred Rutten werd vaak belachelijk gemaakt door de supporters en de mensen bij Feyenoord zelf. Een goed scorende nummer 10 was uitgeroepen tot beste speler van de A competitie, genaamd Rick Karsdorp. En Fredje ging hem even op rechtsback zetten. Lang niet iedereen was het daarmee eens. Zeker de jeugdtrainers niet. Uiteindelijk onze duurste verkoop ooit geweest.
Ook zette hij een andere nummer 10 in de jeugd op de linksback positie, terwijl hij bij Koeman op t middenveld stond. Vilhena. Toen was iedereen wel klaar met Fredje. En kijk eens wie er nu linksback staat in Oranje?FredGod
Nee. Toen hadden we Kongolo op LB. En natuurlijk Indi en Nelom.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vilhena speelde onder Koeman ook al eens linksback geloof ik.
Klopt hoor. Maar het ontslag van Rutten zit me nog steeds een beetje diep.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:44 schreef Caland het volgende:
In dit systeem is het ook meer een linkshalf natuurlijk
Kan je nagaan hoeveel we aan Karsdorp hadden verdiend op een positie waar spelers voor veel geld weggaan.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:41 schreef satecl het volgende:
Fred Rutten werd vaak belachelijk gemaakt door de supporters en de mensen bij Feyenoord zelf. Een goed scorende nummer 10 was uitgeroepen tot beste speler van de A competitie, genaamd Rick Karsdorp. En Fredje ging hem even op rechtsback zetten. Lang niet iedereen was het daarmee eens. Zeker de jeugdtrainers niet. Uiteindelijk onze duurste verkoop ooit geweest.
Ook zette hij een andere nummer 10 in de jeugd op de linksback positie, terwijl hij bij Koeman op t middenveld stond. Vilhena. Toen was iedereen wel klaar met Fredje. En kijk eens wie er nu linksback staat in Oranje?FredGod
quote:Op maandag 26 maart 2018 20:42 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Ik zal het nogmaals in kindertaal uitleggen:
- Het Rotterdamse metronetwerk, dus het spoor en de stations, is de verantwoordelijkheid van de overheid cq. de gemeente Rottedam in samenwerking met de overige gemeentes waar de metro doorheen raast.
- De RET is een zelfstandig bedrijf die 100% in handen is van de gemeente Rotterdam, kunnen invloed hebben op het netwerk, hebben het niet direct. Hun enige directe invloed is ervoor zorgen dat hun bussen, trams en metrotreinen op tijd en schoon rijden. De stations zijn in hun beheer, niet in hun eigendom.
Oftewel het ontwikkelen en realiseren van de metrolijn naar/via de Kuip is niet de verantwoordelijkheid van de RET.
Verder nog vragen?
ga fietsen stelenquote:
quote:Ook dit jaar is het weer gelukt om de winst te realiseren, die we moeten behalen om het bedrijf financieel gezond te houden, zo’n 5 miljoen. De groei in reizigerskilometers kwam uit op ruim 1,5 procent. De aanpak van het zwartrijden bleef ook in 2016 succesvol. Bij de metro 0,8%, bij tram 0,4% en bij bus 0,2%.
Goede resultaten zijn niet mogelijk zonder de inzet van alle collega’s en de goede samenwerking met de ondernemingsraad en vakbonden. Daarvoor wil ik hen hartelijk danken.
Het jaarverslag geeft ook gedetailleerde informatie over de juridische structuur en financiële ontwikkelingen van ons bedrijf, inclusief de jaarrekening. Zo kunt u zich een beeld vormen van de RET in 2016.
Het Delta in Poortugaal heet tegenwoordig anders, misschien even een afspraak bij ze maken?quote:Op maandag 26 maart 2018 20:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
ga fietsen stelen
de RET is al jaren een volledig zelfstandig bedrijf dat financieel zelf zijn boontjes moet doppen
[..]
Heb je Karsdorp wel eens met de bal aan de voet rond de 16 van de tegenstander gezien, Hoe kan die gast in de jeugd zoveel goals hebben gemaaktquote:Op maandag 26 maart 2018 20:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoeveel we aan Karsdorp hadden verdiend op een positie waar spelers voor veel geld weggaan.
Fredsj had een rechtsback nodig, dus maakte ie dat van Karsdorp. Prima, maar niemand weet hoe ver hij het had geschopt op de positie die ie gewend is, lijkt me.
hoezo woon je daar?quote:Op maandag 26 maart 2018 20:48 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Het Delta in Poortugaal heet tegenwoordig anders, misschien even een afspraak bij ze maken?
https://www.antesgroep.nl/
Misschien moet je beter lezen, pik, dan heb ik al tig posts terug al gezegd.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:59 schreef klaasweetalles het volgende:
De RET en de NS zijn volledige zelfstandige bedrijven.
En de NS maakt gebruik van het spoor wat door prorail beheerd wordt. Oh ja en de overheid is grootaandeelhouder v de prorail.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hoezo woon je daar?
op het moment dat de ret materiaal zoals bussen trams metroos enzovoorts aan moet schaffen dan moeten ze dat helemaal volledig uit hun eigen vermogen doen
de gemeente rotterdam heeft daar al jaren niets meer mee te maken
jij leeft nog in de jaren 89 denk ik zo...
De RET en de NS zijn volledige zelfstandige bedrijven.
Wie is er aandeelhouder van de ret dan?quote:Op maandag 26 maart 2018 21:54 schreef jsuijker het volgende:
[..]
En de NS maakt gebruik van het spoor wat door prorail beheerd wordt. Oh ja en de overheid is grootaandeelhouder v de prorail.
De schatting van de kosten is tussen de 2 en 3 miljard Klaas.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wie is er aandeelhouder van de ret dan?
Maar dit is een beetje debiele discussie
Discussie ging over een stukje spoor van het wilhelminaplein naar het nieuwe stadion en het enige wat ik hier riep dat die investering helemaal geen drol gaat kosten. Praten over een paar km spoor dat zo terug verdiend kan worden over een x aantal jaar.
quote:Op maandag 26 maart 2018 20:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dat is allang niet meer zo volgens mij
ret is al jaren een zelfstandig bedrijf
natuurlijk heeft de gemeente wat invloed
Je kan beter zeggen dat een RET wat invloed heeft (of eens NS)quote:Op maandag 26 maart 2018 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Discussie ging over een stukje spoor van het wilhelminaplein naar het nieuwe stadion en het enige wat ik hier riep dat die investering helemaal geen drol gaat kosten. Praten over een paar km spoor dat zo terug verdiend kan worden over een x aantal jaar.
Zijn behoorlijke bedragen idd. Vraag is wel; doe je het nu, over een aantal jaar (wanneer het hoogstwaarschijnlijk nóg meer gaat kosten) of helemaal niet?quote:Op maandag 26 maart 2018 22:28 schreef Caland het volgende:
[..]
De schatting van de kosten is tussen de 2 en 3 miljard Klaas.
Voor welke route precies?quote:Op maandag 26 maart 2018 22:28 schreef Caland het volgende:
[..]
De schatting van de kosten is tussen de 2 en 3 miljard Klaas.
Dat is ook wel een beter bruikbare route, aangezien er op zowel Marconiplein als Kralingse Zoom geen treinen stoppen.quote:Op maandag 26 maart 2018 23:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor welke route precies?
Zoals Klaas zegt lijn E verleggen vanaf Wilhelminaplein via het stadion en dan bovengronds via Beverwaard naar Ridderkerk zou bijvoorbeeld relatief makkelijk moeten kunnen. Die halve cirkel van Kralingse Zoom naar Marconiplein is wel wat ambitieuzer.
Halve cirkel van Kralingse zoom naar marconiplein? Komt dat er?quote:Op maandag 26 maart 2018 23:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor welke route precies?
Zoals Klaas zegt lijn E verleggen vanaf Wilhelminaplein via het stadion en dan bovengronds via Beverwaard naar Ridderkerk zou bijvoorbeeld relatief makkelijk moeten kunnen. Die halve cirkel van Kralingse Zoom naar Marconiplein is wel wat ambitieuzer.
Niet dat ik weet, maar dat wordt vaak aangehaald als voorbeeld om Zuid/Feyenoord (beter) aan te sluiten op het metronetwerkquote:Op maandag 26 maart 2018 23:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Halve cirkel van Kralingse zoom naar marconiplein? Komt dat er?
Rond het feyenoord stadion en in dat gebied ligt al genoeg spoor waarop het aangesloten kan worden.quote:Op maandag 26 maart 2018 23:39 schreef Oldground het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beter bruikbare route, aangezien er op zowel Marconiplein als Kralingse Zoom geen treinen stoppen.
Klaas
Leuk dat je in Paint lijntjes op een kaart kunt tekenen, maar als je ook maar 1 keer was wezen kijken bij Wilhelminaplein en een greintje logica bezit, dan had je kunnen zien dat aftakken van de Erasmuslijn niet kan.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jammer dat het in Oranje-shirt is anders zou ik hem uitprinten in posterformaat en boven m'n nest hangen.quote:
Ben altijd zo thuis, rij zo weg zonder file.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is ook een utopie om te denken dat als 40-45.000 man in één klap een gebied willen verlaten je nergens knelpunten hebt. Maar de situatie rondom de Kuip is weer een ander uiterste. Veel dramatischer kan het niet hoor, en heb toch best al wat stadions bezocht inmiddels.
Sportdorp, zelden problemen met weg komen, en ga gelijk na de wedstrijd weg.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dan blijf je zeker nog een uur hangen?Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
Ben je kleurenblind?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Jammer dat het in Oranje-shirt is anders zou ik hem uitprinten in posterformaat en boven m'n nest hangen.
Er zijn zat verbindings punten waar het mogelijk zou zijnquote:Op dinsdag 27 maart 2018 07:21 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Leuk dat je in Paint lijntjes op een kaart kunt tekenen, maar als je ook maar 1 keer was wezen kijken bij Wilhelminaplein en een greintje logica bezit, dan had je kunnen zien dat aftakken van de Erasmuslijn niet kan.
ik had het hier ook een paar keer eerder geroepen vorig seizoen en ook dit seizoen dat tony met goede spelers om zich heen veel beter is dan wat hij bij Feyenoord laat zienquote:
Ik ookquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:08 schreef jsuijker het volgende:
Oke dus 46% kans op een kaart. Ik ben benieuwd morgen!
Het aantal niet koper zal nu zo goed als 0 zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ook
Vorige keer was ik zo laag geëindigd dat ik nog steeds niet aan de beurt was gekomen als NIEMAND van de ingelote mensen een kaart zou hebben gekochthopelijk iets beter deze keer!
Is dit een serieuze vraag of watquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:39 schreef satecl het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je je als groep opgeeft? Allemaal wel of geen kaart of kan het ook zo zijn dat sommige wel en sommige geen kaarten krijgen?
Allemaal wel of allemaal geen kaart inderdaad. Dat was het hele idee achter die groepsinschrijving, omdat vorige keer de meest gehoorde klacht was dat sommige mensen uit een groep wel een kaart hadden en anderen niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:39 schreef satecl het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je je als groep opgeeft? Allemaal wel of geen kaart of kan het ook zo zijn dat sommige wel en sommige geen kaarten krijgen?
Wou het even zeker weten, maar evengoed bedankt Caland.quote:
Alleen De Esch Groene Hilledijk en stadion op die lijn F?quote:Op maandag 26 maart 2018 20:31 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Het is een zeer kostbaar verhaal, maar nodig. Het moet uiteindelijk zoiets worden (negeer dat VVD-gedoe, maar kan geen beter plaatje vinden).
[ afbeelding ]
Metrolijn F
quote:Lazio nam Stefan de Vrij in de zomer van 2014 voor een bedrag van zeven miljoen euro over van Feyenoord. De Rotterdammers hebben nog twee miljoen euro tegoed van de Italiaanse club, maar dat bedrag is volgens Il Tempo nu in handen gevallen van hackers. Lazio zou in een zogenaamde 'phishing e-mail' zijn getrapt.
De mail aan Lazio leek afkomstig van Feyenoord, aangezien de criminelen het logo van de Rotterdammers gebruikten en het schrijven dusdanig hadden ingericht alsof het afkomstig was van de regerend landskampioen. De Romeinen maakten vervolgens de nog verschuldigde twee miljoen euro over op het rekeningnummer dat in de mail genoemd werd, maar men bleek het bedrag dus niet naar Feyenoord te sturen.
Toen Lazio contact opnam met Feyenoord, bleek dat de Rotterdammers het bedrag niet ontvangen hadden. De criminelen hebben het bedrag vervolgens op een ander rekeningnummer ondergebracht dan in de mail genoemd werd. De Italiaans aanklager heeft de betaling kunnen herleiden en constateerde dat het bedrag op een rekening van een Nederlandse bank staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |