abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 maart 2018 @ 19:57:22 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178062529
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:54 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Een domme fout is een domme fout. Ook als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij bij Feyenoord als een halve zool risicos neemt ook op het middenveld. Doet hij dat bij Peru ook?
Ik zeg toch ook kan worden, dan zullen die foutjes er inderdaad uitmoeten. Maar hij zoekt in ieder geval wel altijd de oplossing naar voren in plaats van risicoloze balletjes breed, dat is wel fijn op die positie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178062827
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook kan worden, dan zullen die foutjes er inderdaad uitmoeten. Maar hij zoekt in ieder geval wel altijd de oplossing naar voren in plaats van risicoloze balletjes breed, dat is wel fijn op die positie.
Volgend jaar Tapia en Clasie samen met Ayoub. Ahmadi op de bank. Rechts Berghuis en links hopen dat Boetius een pilletje voor zn zelfvetrouwen krijgt.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 20:15:00 #203
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178062900
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:11 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Volgend jaar Tapia en Clasie samen met Ayoub. Ahmadi op de bank. Rechts Berghuis en links hopen dat Boetius een pilletje voor zn zelfvetrouwen krijgt.
Ik denk dat Feyenoord meer geholpen is met een ander pilletje voor Boetius.
pi_178062982
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:11 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Volgend jaar Tapia en Clasie samen met Ayoub. Ahmadi op de bank. Rechts Berghuis en links hopen dat Boetius een pilletje voor zn zelfvetrouwen krijgt.
Ja lekker scorend vermogen met die 3.
pi_178063264
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:54 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Een domme fout is een domme fout. Ook als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij bij Feyenoord als een halve zool risicos neemt ook op het middenveld. Doet hij dat bij Peru ook?
Veel van die 'domme fouten' zijn gewoon (onnodig) risico nemen, wat dan leidt tot balverlies. Of je dat als 6 doet of als verdediger is wel een behoorlijk verschil. Op 6 wil ik dat (voorlopig) nog wel door de vingers zien.

Ik denk ook dat je er veel plezier aan kan beleven op het middenveld. Heeft ook nog wel behoorlijke diepgang, gaat dus ook nog wel de nodige goals gaan maken vanaf het middenveld :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 20:52:02 #206
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178063820
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja lekker scorend vermogen met die 3.
Inderdaad, het moet Tapia óf Clasie met Ayoub zijn en een creatieve middenvelder daarvoor.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 24 maart 2018 @ 20:53:51 #207
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_178063857
Hoezo clasie
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_178064130
tapia zo snel mogelijk verkopen na het wk

ongeschikt voor Feyenoord
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178078536
T blijft kut zo'n interland weekend.
pi_178099108

Boot(je) voor de verjaardag, ach ja.
blablablabla
pi_178099982

Oud nieuws verder, maar wat vinden jullie van de argumenten die Leo noemt aangaande de logistiek van de beoogde locatie?

Als ex-Rotterdammer onderschrijf ik zijn verhaal wel, parkeren en de stad in en uit komen is een drama in de huidige situering .Laat staan op die plek met een nog groter stadion.
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 15:08:23 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178100138
Ze willen uiteindelijk naar een situatie toe waarbij mensen en meer met het ov komen en massaal gebruik maken van p+r’s.

Ik moet zeggen dat ik sinds kort met enige regelmaat gebruik maak van Beverwaard en dat bevalt eigenlijk best wel prima.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178100335
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:08 schreef Caland het volgende:
Ze willen uiteindelijk naar een situatie toe waarbij mensen en meer met het ov komen en massaal gebruik maken van p+r’s.

Ik moet zeggen dat ik sinds kort met enige regelmaat gebruik maak van Beverwaard en dat bevalt eigenlijk best wel prima.
Weet niet of wat hij stelt van 80/20 correct is maar meeste mensen komen waarschijnlijk wel van buitenaf, die gaan echt niet met het OV komen.

Al zou je de metro doortrekken doen ze dat nog niet. Dat is eigenlijk alleen relevant voor mensen uit de stad zelf.

Beverwaard is vooral chill omdat je geen 15 euro hoeft af te tikken voor een parkeerkaart zeker? :D
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 15:18:53 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178100418
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet niet of wat hij stelt van 80/20 correct is maar meeste mensen komen waarschijnlijk wel van buitenaf, die gaan echt niet met het OV komen.

Al zou je de metro doortrekken doen ze dat nog niet. Dat is eigenlijk alleen relevant voor mensen uit de stad zelf.

Beverwaard is vooral chill omdat je geen 15 euro hoeft af te tikken voor een parkeerkaart zeker? :D
Nah ik parkeer hem altijd gratis, gebruik Beverwaard vooral als ik wat later ben aangezien dat industrieterrein tegenover de mcdonalds vrijwel geheel afgesloten is (dus die parkeerplekken zijn weg)

Meeste mensen die ik ken die met de auto gaan planten de auto gewoon ergens gratis rondom de Kuip. Als dat nauwelijks meer kan en je biedt meerdere goede alternatieven in de vorm van p+r’s gaan die daar wel gebruik van maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 26 maart 2018 @ 15:19:41 #215
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_178100435
Beverwaard dat is toch die wijk die 15 jaar geleden voor Rotterdamse wijken keurig was en wat nu een soort Mollenbeek is.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_178100450
Als ik kijk vanuit Oud Beijerland, dan ben je vanaf Zuidplein zo in de Kuip. Alleen vervolgens duurt het nog minimaal een half uur voor je thuis bent.

Mis je een bus is het zo anderhalf uur reistijd. Woon je op amper 20 kilometer van De Kuip :') Laat staan als je ergens in een dorp op de Veluwe woont.... :N Die mensen komen echt nooit met het OV
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 15:21:25 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178100473
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:20 schreef Elan het volgende:
Als ik kijk vanuit Oud Beijerland, dan ben je vanaf Zuidplein zo in de Kuip. Alleen vervolgens duurt het nog minimaal een half uur voor je thuis bent.

Mis je een bus is het zo anderhalf uur reistijd. Woon je op amper 20 kilometer van De Kuip :') Laat staan als je ergens in een dorp op de Veluwe woont.... :N Die mensen komen echt nooit met het OV
Met de auto ben ik binnen een uurtje bij de Kuip

Met het ov ben ik zo 2,5 uur onderweg
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178100537
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Nah ik parkeer hem altijd gratis, gebruik Beverwaard vooral als ik wat later ben aangezien dat industrieterrein tegenover de mcdonalds vrijwel geheel afgesloten is (dus die parkeerplekken zijn weg)

Meeste mensen die ik ken die met de auto gaan planten de auto gewoon ergens gratis rondom de Kuip. Als dat nauwelijks meer kan en je biedt meerdere goede alternatieven in de vorm van p+r’s gaan die daar wel gebruik van maken.
Ik zet hem vaak bij mijn oude school vlakbij het oude zuiderziekenuis laatste stukje met de tram.
Maar bereikbaarheid an sig is natuurlijk wel dramatisch als je je op de begaande paden begeeft.
blablablabla
pi_178100549
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Met de auto ben ik binnen een uurtje bij de Kuip

Met het ov ben ik zo 2,5 uur onderweg
Precies ja.
blablablabla
pi_178100606
Idee van meer mensen met de OV is bullshit, ze kunnen beter voor goede aansluitingen op oa de A16 zorgen dan creëer je doorstroming..
blablablabla
pi_178100661
Er komen ook best wel veel mensen wel met de trein hoor. Het is alleen dat de kwaliteit van het openbaar vervoer in Zeeland en Westbrabant dermate treurig is, dat die mensen massaal met de auto komen. Zeker als er extra stimulans is, denk ik dat veel mensen die gewoon een directe treinverbinding hebben, wel bereid zijn daar gebruik van te maken.

Dat je nu nog altijd als veevervoer wordt afgevoerd na zo een wedstrijd helpt overigens niet natuurlijk. Iedereen die twijfelt om de auto te laten staan, het een keer probeer en die overvolle treinen meemaakt zit zo weer in de auto... Die trams is vaak ook wel echt vrij vol, vind ik verder geen probleem, maar ik kan me wel voorstellen dat als je gewend bent lekker in je auto te zitten, relaxt, muziekje/ interviews erbij, dat dat wel iets is wat je tegenstaat...

Dat ze voor een meer iconische en minder goedkope locatie gaan, tsja daar valt iets voor te zeggen, als je een eyecatcher wilt maken wil je die wel in het zicht maken, en ja, er is een groot braakliggend terrein daar, direct naast de nieuwe locatie van het nieuwe trainingscomplex, lijkt me ook wel een goede (en veel goedkopere) locatie, maar dat lost alle verkeersproblemen verder niet op natuurlijk. Zelfs als je daar voldoende parkeerplaatsen maakt voor alle auto's, dan blijft de aan- en afvoer natuurlijk een drama. Dan moet er echt wel meer op de schop.

Ik zou persoonlijk na de wedstrijd die stadionweg richting de A16 gewoon volledig afsluiten voor inkomend verkeer en eventueel zelfs zoveel mogelijk opritten (voor zover mogelijk), en alle banen eenrichtings maken, alles naar de A16, je zit dan zo op de ring. Dan is alles zo leeggestroomd, kan alles zich daar wel herverdelen, ben je ook zo weer in de stad.. , maar ja..dat kan al jaren :+
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_178100698
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:08 schreef Caland het volgende:
Ze willen uiteindelijk naar een situatie toe waarbij mensen en meer met het ov komen en massaal gebruik maken van p+r’s.

Ik moet zeggen dat ik sinds kort met enige regelmaat gebruik maak van Beverwaard en dat bevalt eigenlijk best wel prima.
Dan mag dat openbaar vervoer wel drastisch beter worden, dat is nu echt ruk!
  maandag 26 maart 2018 @ 15:34:11 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178100755
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:27 schreef Elan het volgende:
Idee van meer mensen met de OV is bullshit, ze kunnen beter voor goede aansluitingen op oa de A16 zorgen dan creëer je doorstroming..
Je begrijpt het denk ik ook verkeerd. Bij mensen die met het ov komen rekenen ze dus ook mensen die de auto ergens op de ring zetten en vanaf daar met de tram verder gaan. Als die faciliteiten echt verbeterd worden zie ik wel dat mensen daar ook massaal gebruik van gaan maken

Nu is dat alsnog een drama met die 2 lullige tramspoortjes voor de Kuip
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178100758
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet niet of wat hij stelt van 80/20 correct is maar meeste mensen komen waarschijnlijk wel van buitenaf, die gaan echt niet met het OV komen.

Al zou je de metro doortrekken doen ze dat nog niet. Dat is eigenlijk alleen relevant voor mensen uit de stad zelf.

Beverwaard is vooral chill omdat je geen 15 euro hoeft af te tikken voor een parkeerkaart zeker? :D
Als je je auto gewoon bij Kralingsezoom neer kan zetten en je bent 15 minuten later met de metro bij het stadion zullen er zat zijn die dat doen als de andere optie is dik in de file staan om weg te komen na de wedstrijd.
pi_178100821
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:30 schreef ace_eleven het volgende:
Die trams is vaak ook wel echt vrij vol
De trams mogen ook onder de noemer 'veevervoer' wat mij betreft.
Op de heenweg is hier zelfs bijna niet in te komen vanaf bijvoorbeeld Wilhelminaplein (tenzij je heel vroeg gaat), en qua terugweg is het echt een wonder dat er hier geen grote incidenten hebben voorgedaan, met het dringen op het perron en de bestormen op deze tram als er eentje aan komt. Ik kom wel met de metro, maar tegenwoordig loop ik vaak vanaf Rijnhaven, dat is sneller dan de metro helemaal vanaf Centraal pakken.
pi_178100837
Ik pak zelf genoeg de tram maar kan me voorstellen dat je met kleine kinderen en/of slecht ter been dit graag vermijd gezien het hoge hufter gehalte met het duwen

Als je je bek open trekt om rustig aan te doen vanwege slecht ter been of kinderen wordt er wel naar geluisterd. Het zijn alleen vaak niet de mensen waarvoor het nodig is die zelf die opmerkingen maken.

Dat een keer meegemaakt hebben en je kiest wel andere opties
pi_178100843
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Je begrijpt het denk ik ook verkeerd. Bij mensen die met het ov komen rekenen ze dus ook mensen die de auto ergens op de ring zetten en vanaf daar met de tram verder gaan. Als die faciliteiten echt verbeterd worden zie ik wel dat mensen daar ook massaal gebruik van gaan maken

Nu is dat alsnog een drama met die 2 lullige tramspoortjes voor de Kuip
Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....
o wacht :N
blablablabla
pi_178101043
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Luni het volgende:

[..]

Als je je auto gewoon bij Kralingsezoom neer kan zetten en je bent 15 minuten later met de metro bij het stadion zullen er zat zijn die dat doen als de andere optie is dik in de file staan om weg te komen na de wedstrijd.
Zoiets ja.
Weet niet of de metro doortrekken nog een serieuze optie is gezien de enorme kostenpost. Is wel al ter sprake geweest, maar kost gruwelijk veel geld.

Maar dan mag je parkeren rondom de Kuip wel 50 euro maken ook, mensen hebben al gauw een aversie tegen OV. Helemaal als het veevervoer-actie vormen begint aan te nemen.
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 15:58:02 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178101253
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....
o wacht :N
Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178101345
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebben
Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.

Dat is nadeel van zo'n multifunctioneel gebied. Plus dat mensen toch wel gewoon met de auto blijven komen.

Idealiter creeër je inderdaad een diversiteit aan p+r's op verschillende logistiek praktische locatie's in en rond de stad. Maar dan nog hou je dat mensen liever met de auto komen als je eerst een half uur hutje mutje tussen (dronken) medesupporters moet staan om überhaupt bij je auto te komen.
blablablabla
pi_178103735
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:03 schreef Elan het volgende:

Oud nieuws verder, maar wat vinden jullie van de argumenten die Leo noemt aangaande de logistiek van de beoogde locatie?

Als ex-Rotterdammer onderschrijf ik zijn verhaal wel, parkeren en de stad in en uit komen is een drama in de huidige situering .Laat staan op die plek met een nog groter stadion.
wat een debiel verhaal van beenhakker

kijk naar engelse clubs die hun stadions midden in de stad hebben ...en dan soms 3 clubs tegelijk in engeland

kijk naar barca madrid parijs

daar kan het allemaal wel en dan in rotterdam zeiken over infrastructuur...wat een lul verhaal

beenhakker is bang dat zijn appartementje minder waard wordt enzovoorts....

Dan verkoopt hij gewoon dat appartement van hem en gaat hij ergens anders wonen

hij klaagt dat het nu al zo is....dat wist hij toch van te voren toen hij op die locatie ging wonen...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178105128
Hebben Londense clubs niet veel meer een lokale fanbase?
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 18:48:06 #233
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178105164
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:46 schreef Elan het volgende:
Hebben Londense clubs niet veel meer een lokale fanbase?
Plus daar heb je een metronetwerk dat best wel redelijk werkt
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 26 maart 2018 @ 18:50:06 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178105207
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.

Dat is nadeel van zo'n multifunctioneel gebied. Plus dat mensen toch wel gewoon met de auto blijven komen.

Idealiter creeër je inderdaad een diversiteit aan p+r's op verschillende logistiek praktische locatie's in en rond de stad. Maar dan nog hou je dat mensen liever met de auto komen als je eerst een half uur hutje mutje tussen (dronken) medesupporters moet staan om überhaupt bij je auto te komen.
Het is ook een utopie om te denken dat als 40-45.000 man in één klap een gebied willen verlaten je nergens knelpunten hebt. Maar de situatie rondom de Kuip is weer een ander uiterste. Veel dramatischer kan het niet hoor, en heb toch best al wat stadions bezocht inmiddels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 26 maart 2018 @ 19:06:38 #235
438851 Oldground
El Poderoso
pi_178105567
Ik vind het juist een hele toekomstgerichte visie om in te zetten op OV. Maar dan moet de club inderdaad wel flink inzetten op nieuwe verbindingen (vooral die metro) bij de gebiedsontwikkeling.

Zo'n achterlijke parkeergarage als bij de Allianz Arena moet je echt voorkomen. Dat was zelfs 10 jaar geleden al ouderwets.
Van alles is weer waardeloos.
  maandag 26 maart 2018 @ 19:24:01 #236
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178105877
Ik heb echt totaal geen last van files eigenlijk. Ik ga altijd met de auto en inclusief het lopen vanaf het stadion naar mijn auto ben ik altijd in een minuut of 35-40 weer thuis in Vlaardingen. Dat vind ik een heel acceptabele tijd hoor.

En nee, ik ga nooit voor het laatste fluitsignaal weg :')
pi_178105935
Wij parkeerden (vroeger) ook altijd bij Beverwaard. 15 minuten (propvol) tram altijd beter dan 3 kwartier file.
  maandag 26 maart 2018 @ 19:29:25 #238
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178105997
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb echt totaal geen last van files eigenlijk. Ik ga altijd met de auto en inclusief het lopen vanaf het stadion naar mijn auto ben ik altijd in een minuut of 35-40 weer thuis in Vlaardingen. Dat vind ik een heel acceptabele tijd hoor.

En nee, ik ga nooit voor het laatste fluitsignaal weg :')
Dan blijf je zeker nog een uur hangen? :D Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 26 maart 2018 @ 19:34:23 #239
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178106128
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dan blijf je zeker nog een uur hangen? :D Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
Niet eens :D

Ik parkeer altijd bij het voormalig ziekenhuis, daar is nu een groot parkeerterrein. Als je daar uit komt en dan niet de Olympiaweg volgt (die staat idd wel altijd vast) maar rechtdoor gaat over die rotonde rij je door een woonwijkje en kom je uiteindelijk uit bij station Lombardijen. Daar aan het einde van de straat heb je een stoplicht waar je misschien even moet wachten, maar verder is die route helemaal filevrij. Je gaat dan bij Vaanplein de A15 op, dus als je de A16 moet hebben, heb je er minder aan.

Vroeger stond ik vaak helemaal aan het einde van de Olympiaweg bij zo'n flat langs de Adriaan Volker-laan. Dan zit je nog achter die rotonde aan het einde van de Olympiaweg die ze altijd afsluiten en dan reed je altijd zo de A16 op (omdat het verkeer vanaf de Olympiaweg die kant niet op mag). Alleen het is een kloteneind lopen naar het stadion en vrij recent hebben ze die weg versmald waardoor het daar nu ook druk is.
pi_178106872
Het maakt echt geen fuck uit waar je dat stadion neerzet, het zal overal het zelfde effect hebben

heel veel drukte

maar dat geld voor elk stadion in de wereld ,,,klein of groot

Mensen die nu ineens daarover gaan huilen

het is toch wat
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178107054
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.

Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
pi_178107244
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.

Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal

die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.

Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 26 maart 2018 @ 20:21:39 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178107355
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal

die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.

Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 26 maart 2018 @ 20:28:15 #244
438851 Oldground
El Poderoso
pi_178107549
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.

Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.
Van alles is weer waardeloos.
pi_178107604
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.
JA dus

Ze hebben toch zelf al aangegeven dat de infrastructuur aangepast gaat worden naar de nieuwe situatie?

Dan zal het openbaar vervoer dus ook aangepast moeten worden.

Wat denk je zelf dat het RET daar geen belang bij heeft? Die kunnen op zo een lijn naar het stadion weet ik veel hoeveel 100000 den reizigers per jaar zo erbij krijgen wat zal betekenen dat de investering op lange termijn zo terug verdient kan worden. Het kan zo de meest rendebale metro verbinding van de RET gaan worden. Daar is of wordt toch gewoon allang over nagedacht?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178107645
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal

die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.

Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Het is een zeer kostbaar verhaal, maar nodig. Het moet uiteindelijk zoiets worden (negeer dat VVD-gedoe, maar kan geen beter plaatje vinden).


Metrolijn F :)
  maandag 26 maart 2018 @ 20:31:17 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178107651
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

JA dus

Ze hebben toch zelf al aangegeven dat de infrastructuur aangepast gaat worden naar de nieuwe situatie?

Dan zal het openbaar vervoer dus ook aangepast moeten worden.

Wat denk je zelf dat het RET daar geen belang bij heeft? Die kunnen op zo een lijn naar het stadion weet ik veel hoeveel 100000 den reizigers per jaar zo erbij krijgen wat zal betekenen dat de investering op lange termijn zo terug verdient kan worden. Het kan zo de meest rendebale metro verbinding van de RET gaan worden. Daar is of wordt toch gewoon allang over nagedacht?
Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178107696
De nieuwe metrolijn wordt trouwens niet alleen in het belang van de (nieuwe) Kuip gebruikt, hoofddoel is om uiteindelijk het drukste stuk van het metronetwerk, Beurs - Zuidplein v.v., te ontlasten.
pi_178107732
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.
Ja maar daar zijn al die andere metro lijnen ook niet voor aangelegd

kijk naar het kaartje hierboven wat gepost is...

Er is de afgelopen jaren al veel geinvesteerd in metrolijnen...eeentje zelfs helemaal naar den haag centraal van de ret

dan is zo een verbinding van wilhelmina plein naar het nieuwe stadion gewoon een peanuts investering voor de RET, wat op de lange termijn heel die investering zo terug verdiend kan worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178107772
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:28 schreef Oldground het volgende:

[..]

Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.
Dat is zeker een veel beter idee. Tussen de hudige stations Zuid en Stadion (ter hoogte van de moskee zo'n beetje) een nieuwe intercitystation maken die toegangkelijk is voor meerdere gebruiken. Woon-werkverkeer, Feyenoordverkeer etc. Op trams, metro's en sprinters kunnen we het niet alleen inderdaad :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')