SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
ATTENTIE:
Eftelingmeet
Voorlopig gepland: zaterdag 16 juni 2018. Wie kan en wil mee? Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ook erg leuk om elkaar een keer irl te spreken, voor zover dat nog niet al een keer was gebeurd!
Stuur een pm of dm naar Diaan73 of je meekunt en gaat. Er zijn kortingsbonnen van AH
beschikbaar! Overnachten kan de avond ervoor en/of erna bij Melting. Wel graag even op tijd aangeven.
Gup heeft honger, voer hem maar!Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
met de burenquote:
voor alle duidelijkheid, ik heb die P achter op mijn rugquote:
Oh sorry, die P was niet het eerste dat me opviel.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:19 schreef just me het volgende:
[..]
voor alle duidelijkheid, ik heb die P achter op mijn rug
Geef dat jasje ff terug aan die meid dan.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:19 schreef just me het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 maart 2018 21:19 schreef just me het volgende:
[..]
Nee dat kan ik me voorstellenquote:Op maandag 19 maart 2018 21:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh sorry, die P was niet het eerste dat me opviel.
Weer klaar met wiskunde?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh sorry, die P was niet het eerste dat me opviel.
Een 5,2 heeft een heel weekend wiskunde uiteindelijk opgeleverdquote:
Dat Wordt Theo Thee inschakelenquote:Op maandag 19 maart 2018 21:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Een 5,2 heeft een heel weekend wiskunde uiteindelijk opgeleverd![]()
Ik ben nu aan het helpen met een boekverslag, maar voor vanavond gestopt.
Ja, dat inderdaad. En inhoud en oppervlaktes berekenen en uitslagen tekenen en zo.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:27 schreef Rafeiro het volgende:
Dat met 3d figuren en dan de kortste afstand van punt 1 naar 2 enzo berekenen was het toch?
Haatte dat altijd, maar een paar maten bekend. En dan dus eerst uitzoeken welke maten je dan direct kon berekenen en zo uitbreiden tot je alle benodigde maten had.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. En inhoud en oppervlaktes berekenen en uitslagen tekenen en zo.
Oh dat heb ik ooit ook eens gehad. Maar dan zou ik heel diep moeten graven. In 3d. En dan doe ik er waarschijnlijk nog steeds veel langer over en doe het ingewikkelder dan de destijds aangeleerde methode.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:27 schreef Rafeiro het volgende:
Dat met 3d figuren en dan de kortste afstand van punt 1 naar 2 enzo berekenen was het toch?
Ieuw...quote:Op maandag 19 maart 2018 21:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Een 5,2 heeft een heel weekend wiskunde uiteindelijk opgeleverd![]()
Ik ben nu aan het helpen met een boekverslag, maar voor vanavond gestopt.
de som van 3 hoeken bij een driehoek is altijd 180 graden, en bij een rechthoekige driehoek heb je A²+B²=C² en dan heel veel onbekende waardes enzo, BAH.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ooit ook eens gehad. Maar dan zou ik heel diep moeten graven. In 3d. En dan doe ik er waarschijnlijk nog steeds veel langer over en doe het ingewikkelder dan de destijds aangeleerde methode.
Ik ben wel van puzzels enzo, dus ik vond dat soort shit altijd wel leuk om uit te vogelen. Was er ook wel goed in.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:35 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
de som van 3 hoeken bij een driehoek is altijd 180 graden, en bij een rechthoekige driehoek heb je A²+B²=C² en dan heel veel onbekende waardes enzo, BAH.
Trommelen met chopsticks:quote:
Ideale leraar juist. Zolang je het maar goed uitlegt/voordoetquote:Op maandag 19 maart 2018 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ben wel van puzzels enzo, dus ik vond dat soort shit altijd wel leuk om uit te vogelen. Was er ook wel goed in.
Wellicht ten overvloede: ik ben een belachelijk slechte leraar. Ik verwacht altijd dat iemand het meteen na 1 seconde snapt.
Zal eens kijken, zal vast wel moeten lukken...quote:Op maandag 19 maart 2018 21:39 schreef Rafeiro het volgende:
Wel echt lekker dit weer een keer.
Heb je nog iets van (lady) Dana dat er in gemixt kan worden?
Ben vanochtend trouwens bij de tandarts geweest en hoef in september pas weerZowaar een keer niet lopen jammeren in het topic vooraf
quote:Op maandag 19 maart 2018 21:39 schreef Rafeiro het volgende:
Ben vanochtend trouwens bij de tandarts geweest en hoef in september pas weerZowaar een keer niet lopen jammeren in het topic vooraf
Ken dat uit Japan, gekkenhuis!quote:Op maandag 19 maart 2018 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Trommelen met chopsticks:
[ afbeelding ]
Heb ze ooit in Carré gezien. Het hele gebouw trilde als ze los gingen op die grote trommels
Oh, dat lijkt me wel wat. Dat je gewoon niet eens meer kan nadenken en alleen maar meedreunen.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Trommelen met chopsticks:
[ afbeelding ]
Heb ze ooit in Carré gezien. Het hele gebouw trilde als ze los gingen op die grote trommels
Ik leg het uit zodat ik het zou snappen, maar voor iedereen is dat anders natuurlijk.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:41 schreef Rafeiro het volgende:
Ideale leraar juist. Zolang je het maar goed uitlegt/voordoet
Heb in dat halfuurtje maar 10-20 keer dingen te horen gekregen als "adem rustig door je neus" "probeer je te ontspannen" "je lip staat gespannen" "gaat het?!"quote:
Was super! De kiezen ratelen in je kaak, zeg maarquote:Op maandag 19 maart 2018 21:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me wel wat. Dat je gewoon niet eens meer kan nadenken en alleen maar meedreunen.
Boor van de tandarts uitgeschoten?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:44 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Heb in dat halfuurtje maar 10-20 keer dingen te horen gekregen als "adem rustig door je neus" "probeer je te ontspannen" "je lip staat gespannen" "gaat het?!"
Maar heb nu maar last van 1 schouder
die had je dus ook moeten ontspannenquote:Op maandag 19 maart 2018 21:44 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Heb in dat halfuurtje maar 10-20 keer dingen te horen gekregen als "adem rustig door je neus" "probeer je te ontspannen" "je lip staat gespannen" "gaat het?!"
Maar heb nu maar last van 1 schouder
Nee, is wel een keer een draaiende boor op mijn borstbeen gevallen, dat deed ook zeer en een gaatje in mijn T-shirtquote:Op maandag 19 maart 2018 21:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boor van de tandarts uitgeschoten?
Yep, toen ze wat milder werd qua stijl ging het 'Lady' er af.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:45 schreef Rafeiro het volgende:
Lekker hoor
Het was in de vroegere jaren Lady Dana en daarna Dana toch?
Langer dan uur ga ik ook niet...quote:Op maandag 19 maart 2018 21:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou dit nooit zelf op zetten, maar zoals nu is dit nog goed te doen ook
Begin jaren 2000 was ze hier als Lady Dana samen met Technoboy en nog een paar in de "disco" was wel lomp stampen toen.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep, toen ze wat milder werd qua stijl ging het 'Lady' er af.
Niet echt logisch...
Langer hou ik dit ook niet volquote:
Bron Broen?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Langer hou ik dit ook niet vol
En ik moet de laatste aflevering van S01 van Bron nog kijken.
Ja, die Deens/Zweedse serie.quote:
Weet mw. MM dit ook?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:51 schreef MadMaster het volgende:
Niks persoonlijks dit overigens...
I love all ...
Die is wel veel vetter dan "the bridge" (de USA remake)quote:
Ja, ik las dat er (verschillende!) remakes zijn gemaakt (VS-Mexico / UK-Frankrijk / Estland-Rusland), maar dat die het allemaal niet konden redden tegen het origineel (wat vaak het geval is natuurlijk). Dus die remakes laat ik lekker links liggen.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:53 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Die is wel veel vetter dan "the bridge" (de USA remake)
Met dat vreemde griet als rechercheur.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:53 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Die is wel veel vetter dan "the bridge" (de USA remake)
Ik wou wat dat aangaat wel dat ik Zweeds beheerste. In vertalingen mis je nog steeds veel.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, ik las dat er (verschillende!) remakes zijn gemaakt (VS-Mexico / UK-Frankrijk / Estland-Rusland), maar dat die het allemaal niet konden redden tegen het origineel (wat vaak het geval is natuurlijk). Dus die remakes laat ik lekker links liggen.
quote:Op maandag 19 maart 2018 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is de laatste track, dus geniet van deze rust...
Hoewel dit meer recht toe, recht aan gedreun lijkt, is het lastiger te mixen dan andere stijlen vanwege de onnatuurlijke breaks vaak. Even niet opletten en je zit er een halve tel naast.quote:
Van mij mag je, maar ik weet nog niet of ik ga luisteren.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:03 schreef Rafeiro het volgende:
Zal ik nog heel even wat 80's draaien?
Moet nog iets tijd volmaken, maar maak er niet zoiets spannends van.
Nog even dan, ik ga vandaag eens op tijd naar bed.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:07 schreef Rafeiro het volgende:
Ach whatever, doe wel even tot 23:00.
Moet de tijd toch vullen.
U allen zijt welkom om te luisteren
Mijn man wordt net gebeld door zijn werk dat er ergens een alarm is aan het gaan, dus die moet waarschijnlijk nog de deur uitquote:Op maandag 19 maart 2018 22:25 schreef Rafeiro het volgende:
Wel heel stil hier nu, moet ik mensen wakker schudden?
Aww, das altijd balen.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man wordt net gebeld door zijn werk dat er ergens een alarm is aan het gaan, dus die moet waarschijnlijk nog de deur uit![]()
Wordt het voor mij toch nog later dan ik hoopte.
Doe mw. MM de groetenquote:Op maandag 19 maart 2018 22:33 schreef MadMaster het volgende:
Dank Raf, maar ik ga zo mijn warme nestje opzoeken...
Informer van Snow lijkt me wel leuk.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:33 schreef Rafeiro het volgende:
Ach sod it met een thema, wil je nog iets horen livelink?
Welterusten MMquote:Op maandag 19 maart 2018 22:33 schreef MadMaster het volgende:
Dank Raf, maar ik ga zo mijn warme nestje opzoeken...
Oeh die is ook wel leuk.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Informer van Snow lijkt me wel leuk.
Toevallig dat ik dit nummer nu weer kies dan, zit nu echt min-of-meer random te klikken.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:49 schreef livelink het volgende:
Hé, deze had ik een paar weken geleden als verzoekje bij je ingediend.
Niet waar trouwens, maar kan iets niet vindenquote:Op maandag 19 maart 2018 22:51 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Toevallig dat ik dit nummer nu weer kies dan, zit nu echt min-of-meer random te klikken.
Je hebt nog 5 minuten om het te vinden.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:53 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Niet waar trouwens, maar kan iets niet vinden
Heb me al 5 minuten extra gegevenquote:Op maandag 19 maart 2018 22:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt nog 5 minuten om het te vinden.
Nou, op zijn tijd wel hoor. Maar dit vind ik inderdaad leuker.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:59 schreef Rafeiro het volgende:
Hihi, dit is denk ik niet helemaal jouw ding.
Die bewaar ik nog evenquote:Op maandag 19 maart 2018 23:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, op zijn tijd wel hoor. Maar dit vind ik inderdaad leuker.
Was de vorige nou hetgeen je aan het zoeken was?
Ik hoop het ook en ik hoop dat er geen alarmen meer af gaan bij julliequote:Op maandag 19 maart 2018 23:05 schreef livelink het volgende:
Nogmaals bedankt en welterusten Rafeiro. Hoop dat je vannacht goed slaapt.
Goedemorgen Melting. Slaap je inmiddels weer wat beter?quote:
Goedemorgen livelink.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 06:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Slaap je inmiddels weer wat beter?
Bij mij is het heel gek. Ik ga voor mijn doen tegenwoordig redelijk op tijd naar bed. Ik slaap ook goed, maar ben toch nog erg moe. Misschien toch een nasleep van dat stomme griepje.
Ja, ik weet niet. Het is wel begonnen sinds die griep, Maar misschien is het gewoon voorjaarsmoeheid of zo. Zal wel weer over gaan, maar het is niks voor mij.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 06:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Ik slaap redelijk. Maar wordt nog steeds minimaal 1 keer per nacht wakker. En dat breekt een beetje op.
Slaap je onrustig dan? Zou toch wel heel erg zijn als het een nasleep van de griep is.
Het wordt inderdaad tijd dat we eens een weekje zon krijgen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 06:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet. Het is wel begonnen sinds die griep, Maar misschien is het gewoon voorjaarsmoeheid of zo. Zal wel weer over gaan, maar het is niks voor mij.
Dat zei ik vanmorgen ook tegen de GroenLinks flyeraars die hun flyers overal op de grond zagen liggen...quote:
Flyeren is ook absoluut niet groen natuurlijk. Ik neem ze gewoon bijna nooit aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zei ik vanmorgen ook tegen de GroenLinks flyeraars die hun flyers overal op de grond zagen liggen...
Ik ook niet maar ik vind het wel grappig om te zien welke gezichten bij welke partij horenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Flyeren is ook absoluut niet groen natuurlijk. Ik neem ze gewoon bijna nooit aan.
Dat was inderdaad mijn andere argument: Als boomknuffelaar kilo's bomen uitdelen...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Flyeren is ook absoluut niet groen natuurlijk. Ik neem ze gewoon bijna nooit aan.
Hier ook nog even gefeliciteerd met Twan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:40 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik sluit me vandaag aan bij de slechte slapers. Ik kon niet in slaap komen, pas zo rond half 2 en was om kwart over 6 alweer wakker. Gelukkig heb ik dat niet regelmatig.
Vandaag (kleine) party: Twan is 16 jaar geworden. We vieren het zaterdag uitgebreid.
Die gezichten kan je zo langzamerhand wel uittekenen:quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:31 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ook niet maar ik vind het wel grappig om te zien welke gezichten bij welke partij horen
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die gezichten kan je zo langzamerhand wel uittekenen:
• Te vrolijk, te amicaal, gewoon alles 'te': VVD
• Middelbare leeftijd, stevig hoofdknikkend bevestigen, maar wat glazig kijken: D66
• Rood jasje dat lichtelijk versleten is, roos in de hand en nog steeds niet doorhebben dat we in 2018 leven: PvdA
• Jong, paardenstaart, klein en te groot regenjasje: Partij van de Dieren
• Kaplaarzen en te opdringerig: GroenLinks
• Beetje verlegen, zeer vriendelijk en bijna verontschuldigend: SP
• Een cordon bewaking, niemand te zien die je kent: PVV
• Glimlachend, op leeftijd en iets te veel make-up: 50PLUS
• 'Wil jij dit flyer?': DENK
Wie ben ik vergeten?
[..]
• Middelbare leeftijd, stevig hoofdknikkend bevestigen, maar wat glazig kijken: D66
• Rood jasje dat lichtelijk versleten is, roos in de hand en nog steeds niet doorhebben dat we in 2018 leven: PvdA
Wie ben ik vergeten?
[..]
Wie ben ik vergeten?
[..]
Wie ben ik vergeten?
CDA, FvD.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie ben ik vergeten?
[..]
Wie ben ik vergeten?
Gefeliciteerdquote:
• Felgroen jasje en toch totaal onopvallend: CDA
• Lach van oor tot oor, zacht pratend, vol overtuiging en 'per ongeluk' ergens een uiterlijk teken van JC: SGP
• Branie, strak in het pak en voor de leeftijd iets studentikoos: FvD
Wie ben ik vergeten?
Handig.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb de flyers van Groen Links vanmorgen ook niet aangepakt. Ook niet die van D66 trouwens. Ze stonden naast elkaar, hoefde maar 1x te zeggen dat ik niet wilde.
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:56 schreef MadMaster het volgende:
In de herkansing incl. aanvullingen...
[..]
Niemand van na de jaren 80 kent het woord 'sociaal' nog...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:03 schreef ToT het volgende:
PvdA komt hier net langs blaten. Niet dat er buiten de naam iets van te verstaan viel. Oh ja, en "sociaal".
Soms welquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig ook al te lui om originele posts te typen?
Hij is leukquote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
• Lach van oor tot oor, zacht pratend, vol overtuiging en 'per ongeluk' ergens een uiterlijk teken van JC: SGP
Wie ben ik vergeten?
Het zal je verbazen dat ik dat niet elke keer ben.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Steeds dezelfde songs aanvragen viel al eerder op...
En wie heeft er nou zijn moeder meegenomen om zijn kleding te controleren?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:13 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
The Beatles vlak voor hun beroemde Abbey Road fotoshoot.
Niet elke keer is nog vaak genoeg...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:12 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zal je verbazen dat ik dat niet elke keer ben.
Verrek, zie het nu pas.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:17 schreef cafca het volgende:
[..]
En wie heeft er nou zijn moeder meegenomen om zijn kleding te controleren?
Ik had het zo graag geheim willen houden dat ik op Abbey Road gewoond hebquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verrek, zie het nu pas.
Dat is just me...
Wat heeft Johan Cruijff met de SGP te maken?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie ben ik vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |