Die zegt dat ik niks hoef mee te nemen? Maar ik neem altijd iets mee als ik op bezoek ga en wil wat leuke spullen naast al die etenswaren meenemen. Horloge en tas is lastig want ja een oudere vrouw met een eigen smaak.quote:
Bloemen in vliegtuig? Etenswaren is leuk, daar waar ze dol is op stroopwafels en Nederlandse dingen. En aangezien ik toch ruimbagage heb, kan ik het helemaal volstoppen voor haar. Maar goed, nu ook wat voor haarzelf, iets wat past bij een oudere vrouw.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:01 schreef Jordy-B het volgende:
Dan neem je etenswaren mee en wellicht bloemen. Ligt een beetje aan de reistijd.
Ik vind zeep altijd een beetje dubieus als cadeau, want het gaat om het idee.
Dat ze stinktquote:Op maandag 19 maart 2018 08:06 schreef Jordy-B het volgende:
Het gaat om het idee, hè. Wat is de boodschap die je wil overdragen als je zeep geeft?
precies.quote:
Het is geen zeep, maar een set van scrub , douchegel, crème en dat soort dingen. Dat is absoluut niet beledigend.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:06 schreef Jordy-B het volgende:
Het gaat om het idee, hè. Wat is de boodschap die je wil overdragen als je zeep geeft?
En hoe weet je dan wat zij lekker vindt?quote:Op maandag 19 maart 2018 08:08 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is geen zeep, maar een set van scrub , douchegel, crème en dat soort dingen. Dat is absoluut niet beledigend.
Geen idee? Moet toch wel? Ze zal vast wel zo nu en dan naar de hammam gaan daar en dan neem je die dingen mee? Welke vrouw houdt nou niet van het merk Rituals? Maar goed, wil ook een leuke tas en horloge bij doen.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:09 schreef Zandkoekje2000 het volgende:
[..]
En hoe weet je dan wat zij lekker vindt?
Tassen! Zag ene leuke zwarte, maar is dat weer niet te hip aangezien ik jonger ben en dus een andere smaak heb?quote:
Nou nou, haar moeder leeft nog!quote:Op maandag 19 maart 2018 08:12 schreef Rozevla het volgende:
Reserveer alvast een plekje op het kerkhof voor der
ooh oke, ik dacht alquote:Op maandag 19 maart 2018 08:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Tassen! Zag ene leuke zwarte, maar is dat weer niet te hip aangezien ik jonger ben en dus een andere smaak heb?
Hebben ze in Marokko wel douches?quote:Op maandag 19 maart 2018 08:08 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is geen zeep, maar een set van scrub , douchegel, crème en dat soort dingen. Dat is absoluut niet beledigend.
Zult.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Welke Nederlandse etenswaren heb je nog meer naast stroopwafels, drop, mayonaise en pindakaas?
hagelslag en bitterballen.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Welke Nederlandse etenswaren heb je nog meer naast stroopwafels, drop, mayonaise en pindakaas?
Tulpenbollenquote:Op maandag 19 maart 2018 08:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Een Senseoquote:Op maandag 19 maart 2018 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Delfts blauwe vaas? Keramiek van mobach? Bloemzaadjes, zodat ze daar toch bloemen heeft
Een boek van een Nederlandse schrijver, mooie muziek, mokkamaster (typisch Nederlands koffieapparaat)
Pasen komt er aan.Zondag is palmpasen,...quote:Op maandag 19 maart 2018 08:59 schreef LurkJeRot het volgende:
Een speculaasplank, kan ze lekker zelf gaan bakken.
Echt, ik hoop dat je koffer groot genoeg is want I'm on fire hier.
Pak matzes misschien? Die aten wij altijd met pasen.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Pasen komt er aan.Zondag is palmpasen,...
Geef een christelijk kleinood.
kaartjes voor de mattheus passion?quote:Op maandag 19 maart 2018 09:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Pasen komt er aan.Zondag is palmpasen,...
Geef een christelijk kleinood. Mooie gelegenheid voor evangalisatie.
Een videoband met een uitzending van The Passionquote:Op maandag 19 maart 2018 09:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
kaartjes voor de mattheus passion?
Haagse hopjes zijn lekker! Dat is een goeie.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:06 schreef LurkJeRot het volgende:
Zak Haagse Hopjes, en als ultieme verrassing een zak Haags Kwartiertje.
En boterraampjes, ken je die nog?
Jodenkoeken stond al op lijstje!quote:Op maandag 19 maart 2018 08:34 schreef LurkJeRot het volgende:
Oh, en een pot rolmopsen, niet te vergeten. Een een bus Jodenkoeken, daar zal ze ook wel blij mee zijn.
Thanks! Bloemzaadjes is ook een goeie!quote:Op maandag 19 maart 2018 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Delfts blauwe vaas? Keramiek van mobach? Bloemzaadjes, zodat ze daar toch bloemen heeft
Een boek van een Nederlandse schrijver, mooie muziek, mokkamaster (typisch Nederlands koffieapparaat)
Je maakt vast een grapje.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jodenkoeken stond al op lijstje!
Niet zo ondankbaar doen, dametje.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jodenkoeken stond al op lijstje!
Heb 23 kilo ruimbagage en 10 kilo handbagage. Ruimte zat dus. Maar moet nog wel wat aan kleding mee he, dus niet te ver gaan.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:59 schreef LurkJeRot het volgende:
Een speculaasplank, kan ze lekker zelf gaan bakken.
Echt, ik hoop dat je koffer groot genoeg is want I'm on fire hier.
Ik heb geen medicijnen.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je medicijnen vandaag wel ingenomen?
Ik zou het niet weten, want ik lik haar kont niet. Maar fijn dat je je door haar laat domineren. Heeft ze een verzetjequote:Op maandag 19 maart 2018 08:40 schreef Handleiding het volgende:
[..]
dat geldt niet voor jouw moeder. Met name haar poepertje ruikt heerlijk naar lavendel.
Je wilt haar vergassen?quote:Op maandag 19 maart 2018 07:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat neem je aan cadeaus mee voor je schoonmoeder? Het is een vrouw van 65 jaar en een zeer simpele vrouw. Was al op Bijenkorf naar gassen aan kijken, maar dat is ook weer zo persoonlijk?
Het valt me nog mee dat ik geen ban heb gekregen. Had ik allang verwacht.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je medicijnen vandaag wel ingenomen?
Dat kunnen we regelen toch?quote:Op maandag 19 maart 2018 11:30 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat ik geen ban heb gekregen. Had ik allang verwacht.
En wat zou zij er mee moeten?quote:Op maandag 19 maart 2018 11:50 schreef Rozevla het volgende:
Ik wou een autoradio zeggen maar waarschijnlijk ligt de hele schuur al vol
Nee joh, beter een balenciagaquote:Op maandag 19 maart 2018 16:20 schreef Tamilselvi het volgende:
Ja joh koop een Fendi tas bij de bijenkorf en stop er een pot mayonaise in ...
Zat andere tassen behalve Fendi. En al zou ik, wat maakt dat uit?quote:Op maandag 19 maart 2018 16:20 schreef Tamilselvi het volgende:
Ja joh koop een Fendi tas bij de bijenkorf en stop er een pot mayonaise in ...
Lelijk! Voor 100 euro extra heb je een gave Chloe.quote:Op maandag 19 maart 2018 16:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee joh, beter een balenciaga
[ afbeelding ]
¤1250,--
Ja vind 'm ook lelijk, maar dus geïnspireerd op de boodschappentas, daarom.quote:Op maandag 19 maart 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lelijk! Voor 100 euro extra heb je een gave Chloe.
Ja, overweeg dus tas en horloge. Hoeft niet heeeeeeeel duur, maar wel beetje kwaliteit. Dus denk zo rond 600 euro samen. Zag een leuke tas van Guess die best neutraal is en ook voor haar kan. Zal zo eens link plaatsen.quote:Op maandag 19 maart 2018 17:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja vind 'm ook lelijk, maar dus geïnspireerd op de boodschappentas, daarom.
Weet niet wat je budget is, maar als je niet perse een bijenkorf tas wil kopen: in de zadelstraat zit een winkel met mooie niet-merk tassen. En &otherstories heeft ook mooie tassen en ook uitverkoop nu, deze was bv met 50% korting.
Welke persoon gaat er zulke idiote bedragen betalen voor een schoonmoederquote:Op maandag 19 maart 2018 17:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, overweeg dus tas en horloge. Hoeft niet heeeeeeeel duur, maar wel beetje kwaliteit. Dus denk zo rond 600 euro samen. Zag een leuke tas van Guess die best neutraal is en ook voor haar kan. Zal zo eens link plaatsen.
Other Stories al gekeken (onlangs nog leuke bovenkanten geshopt!), maar is echt te hip voor dr.
denk je dat je grappig bent ofzo?quote:Op maandag 19 maart 2018 13:39 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Inbouwen in der woestijn geit 2.0 liter bi turbo.
Dit staat in ONZ he ....quote:Op maandag 19 maart 2018 17:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Welke persoon gaat er zulke idiote bedragen betalen voor een schoonmoeder
Die schoonmoeder is anders wel mooi 14 kamelen en 3 geiten waard hoor.quote:Op maandag 19 maart 2018 17:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Welke persoon gaat er zulke idiote bedragen betalen voor een schoonmoeder
Is het ook, maar iets voor huis kan ik niet bedenken. Ook dat is weer persoonlijk. Lastig dit grrrrr!!quote:Op maandag 19 maart 2018 20:04 schreef vencodark het volgende:
Tas en horloge zou ik niet doen. Horloge is qua smaak heel persoonlijk, een tas is qua gebruik heel persoonlijk.
Misschien iets speciaals voor in huis, voor gasten? Iets voor jullie thee-rituelen?
En een mooi sieraad? Ketting/armband?quote:Op maandag 19 maart 2018 20:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is het ook, maar iets voor huis kan ik niet bedenken. Ook dat is weer persoonlijk. Lastig dit grrrrr!!
Sieraad ook lastig. Maar een gouden armband kan ik dan beter in Marokko halen. Pfffff, ben echt benieuwd wat ik uiteindelijk ga halen.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
En een mooi sieraad? Ketting/armband?
Je man weet haar smaak wellicht.
Als een tas namelijk niet handig is, gebruik je hm nooit.
Een mooi beeldje met een speciale betekenis kan ook goed zijn. Iets relatiefs neutraal, dus niet te kitscherig of opvallend.
Wij zijn ook echt super benieuwd !quote:Op maandag 19 maart 2018 21:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Sieraad ook lastig. Maar een gouden armband kan ik dan beter in Marokko halen. Pfffff, ben echt benieuwd wat ik uiteindelijk ga halen.
Nou in die Balenciaga tas passen lekker veel potten mayonaisequote:Op maandag 19 maart 2018 16:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
¤1250,--
Bij de bijenkorf onlangs een gouden hand van Fatima gehaald als cadeau. Het was een hangertje. Misschien een idee ?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Sieraad ook lastig. Maar een gouden armband kan ik dan beter in Marokko halen. Pfffff, ben echt benieuwd wat ik uiteindelijk ga halen.
Is deze op de website te vinden? Hebben helaas geen Bijenkorf hier.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:56 schreef Tamilselvi het volgende:
[..]
Bij de bijenkorf onlangs een gouden hand van Fatima gehaald als cadeau. Het was een hangertje. Misschien een idee ?
Dat weet ik niet. Ik was gewoon bij de bijenkorf zelf langs gegaan. (Den haag) Ik zei de dame dat is specifiek daar naar op zoek was. Ze liet me meerdere modellen zijn van 10 euro tot 1.000 euro variërend. Was ook variërend van ketting, tot armband enz. Ze hadden veel kleuren ook.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is deze op de website te vinden? Hebben helaas geen Bijenkorf hier.
Ach kom op. 1 + 1 is tweequote:Op maandag 19 maart 2018 12:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben helaas geen humor. Dit is ook zo een gevalletje.
Wel handig in Marokko, als je een grote koopt kan je er ook gewoon inzitten tijdens een hete zomer.quote:
Kameel op een loopband zetten en zo stroom genereren.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:06 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Heb je Niks aan in een zandbak zonder stroom
Lol, ongelofelijk. De reacties ook met geen stroom. Niet wetende dat ik daar huizen heb waar zij alleen van kunnen dromen. En dan moeten ze het huis van mijn schoonouders eens zien, gewoon een villa. 🤣 alleen garage al kinnen 6 auto's in.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:56 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
pffff jezus.het word met de dag erger lijkt wel.
Dank! Moet morgen voor werk naar de jaarbeurs in Utrecht en ga dat dan conbineren met een flitsbezoekje aan de Bijenkorf, moet sowieso witte leuke sneakers van Hilfiger scoren voor mijn vakantie. Vind sieraden ook lastig, maar denk dat ik voor die leuke zwarte tas ga. Is een leuke tas en kan haast niet misgaan. Dan heb ik tenminste de tas al.quote:Op maandag 19 maart 2018 22:01 schreef Tamilselvi het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik was gewoon bij de bijenkorf zelf langs gegaan. (Den haag) Ik zei de dame dat is specifiek daar naar op zoek was. Ze liet me meerdere modellen zijn van 10 euro tot 1.000 euro variërend. Was ook variërend van ketting, tot armband enz. Ze hadden veel kleuren ook.
wat leuk dat je dat zegt inderdaad. in Portugal wonen veel mensen ook in een villa. dat komt omdat de huizenprijsen daar veel lager zijn (in Marokko waarschijnlijk ook) en dan kan je voor weinig geld teminste wel fatsoenlijk wonen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lol, ongelofelijk. De reacties ook met geen stroom. Niet wetende dat ik daar huizen heb waar zij alleen van kunnen dromen. En dan moeten ze het huis van mijn schoonouders eens zien, gewoon een villa. 🤣 alleen de garage al kinnen 6 auto's in.
Muah, huizen in Marokko zijn ook duur. Appartement van ons staat al op 150.000 euro en dat is dan gewoon een appartement. Vader gaat niet verkopen, maar geeft wel aan hoe duur de huizen aldaar zijn. Mijn schoonouders hebben het gewoon heel goed, maar wat ik daarmee wil zeggen is dat men ziekelijk is. Achterlijke vooroordelen. Terwijl zij hun vooroordelen hebben lig ik volgende week lekker in ons zwembad thuis.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:40 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
wat leuk dat je dat zegt inderdaad. in Portugal wonen veel mensen ook in een villa. dat komt omdat de huizenprijsen daar veel lager zijn (in Marokko waarschijnlijk ook) en dan kan je voor weinig geld teminste wel fatsoenlijk wonen.
in Nederland daarentegen zijn de huizenprijsen fucking hoog. je moet heel veel geld betalen voor een miezerige wonen. het is eigenlijk schandalig!
aah oke.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Muah, huizen in Marokko zijn ook duur. Appartement van ons staat al op 150.000 euro en dat is dan gewoon een appartement. Vader gaat niet verkopen, maar geeft wel aan hoe duur de huizen aldaar zijn. Mijn schoonouders hebben het gewoon heel goed, maar wat ik daarmee wil zeggen is dat men ziekelijk is. Achterlijke vooroordelen. Terwijl zij hun vooroordelen hebben lig ik volgende week lekker in ons zwembad thuis.
Ja, boffen! Spanje ook, maar Marokko helaas duuuuur! Komt ook door veel vraag naar huizen van Marokkanen uit Europa. Droom is toch echt een huis in een Marrakech, hopelijk zeer gauw. 😳quote:Op dinsdag 20 maart 2018 15:42 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
aah oke.in Portugal zijn de huizen echt een heel stuk goedkoper. dus dat is wel chil.
en jaa! van fokkers moet je je sowieso niks aantrekken hoor. zelfs de koningin weet dat nu onderhand wel.
ja dat snap ik wel hoor. jammer dat Marokko zo duur is.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, boffen! Spanje ook, maar Marokko helaas duuuuur! Komt ook door veel vraag naar huizen van Marokkanen uit Europa. Droom is toch echt een huis in een Marrakech, hopelijk zeer gauw. 😳
Tetouan. Gewoon de stad waar mijn ouders ook vandaan komen. Zou nooit man uit een ander streek willen omdat ze daar een ander accent en cultuur hebben die niet de mijnes is, dus heb altijd gezegd een man uit Tetouan of Tanger te willen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:04 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja dat snap ik wel hoor. jammer dat Marokko zo duur is.
waar woont jouw schoonmoeder eigenlijk? in Casablanca?
goor? in de zin van?quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Casablanca is trouwens goor en niks aan.
Meeste plekken zijn smerig en dan heb ik het nog niet over de smerige krottenwijken daar. Ook de mensen daar halen het bloed onder nagels vandaan door hele tijd Frans te praten om zo wat voor te stellen. Denk dan echt flikker een eind op, ik die niet eens geboren is in Marokko en minder goed Marokkaans spreek dan jullie praat in Marokko gewoon altijd Marokkaans en probeer dat zoveel mogelijk te doen en te leren. Krijg echt de vervelende kriebels van die mensen. Het is algemeen bekend in Marokko dat het de smerigste mensen zijn, ook qua hygiene en gedrag. Rare mensen zijn het. En voel me buitenbeentje daar want ben heel licht en donkerblond/lichtbruin haar... en mensen daar zijn heeeeeeeeel donker, donker haar en van die krullen.... ze kijken me altijd aan of ik van een ander wereld kom.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:34 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
goor? in de zin van?op de plaatsjes ziet het er anders best wel netjes uit hoor.
wauw!quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meeste plekken zijn smerig en dan heb ik het nog niet over de smerige krottenwijken daar. Ook de mensen daar halen het bloed onder nagels vandaan door hele tijd Frans te praten om zo wat voor te stellen. Denk dan echt flikker een eind op, ik die niet eens geboren is in Marokko en minder goed Marokkaans spreekt dan jullie praat in Marokko gewoon altijd Marokkaans en probeer dat zoveel mogelijk te doen en te leren. Krijg echt de vervelende kriebels van die mensen. Het is algemeen bekend in Marokko dat het de smerigste mensen zijn, ook qua hygiene en gedrag. Rare mensen zijn het.
Je hebt je maar aan te passen aan het land waar je te gast bentquote:Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meeste plekken zijn smerig en dan heb ik het nog niet over de smerige krottenwijken daar. Ook de mensen daar halen het bloed onder nagels vandaan door hele tijd Frans te praten om zo wat voor te stellen. Denk dan echt flikker een eind op, ik die niet eens geboren is in Marokko en minder goed Marokkaans spreek dan jullie praat in Marokko gewoon altijd Marokkaans en probeer dat zoveel mogelijk te doen en te leren. Krijg echt de vervelende kriebels van die mensen. Het is algemeen bekend in Marokko dat het de smerigste mensen zijn, ook qua hygiene en gedrag. Rare mensen zijn het. En voel me buitenbeentje daar want ben heel licht en donkerblond/lichtbruin haar... en mensen daar zijn heeeeeeeeel donker, donker haar en van die krullen.... ze kijken me altijd aan of ik van een ander wereld kom.
![]()
![]()
Nee hoor, lopen zat vrouwen rond daar, maar zie er anders uit dan de vrouwen daar en dat valt op. Verder algemeen bekend in heel Marokko dat mannen uit die steden gek zijn op vrouwen uit het Noorden van Marokko omdat ze knapper, lichter en netter zijn. En oh het accentje van Tetouan is heel bekend en iedereen vindt dat heeeeeeeel schattig, dus als ik in het zuiden van Marokko ben, krijg ik overal en de hele dag door opmerkingen over mijn accent en hoe mooi en schattig het is ook hoe ik praat. Hoef ook niet te zeggen waar ik vandaan kom, dat zien ze in een oogopslag of na een woordje...quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:54 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
wauw!waarschijnlijk kijken ze vaak naar jou (men name de mannen
) omdat je een vrouw bent. ik weet toevallig dat ze (mannen) in Portugal ook heel snel kijken naar vrouwen (vooral de knappe) dat is daar vrij normaal. en ze blijven dan ook gewoon echt ongegeneerd kijken.
![]()
maar oke uh...Casablanca is dus niks zeg je.... maar welke steden zijn dan welk leuk in Marokko?
Ja? Permanentje nemen en mijn haar en huid donker verven? Goh!quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Je hebt je maar aan te passen aan het land waar je te gast bent
Meer dat je hun manier van leven moet respecteren. Je kunt niet verwachten dat iedereen zich maar aanpast aan een Hollandse toeristquote:Op woensdag 21 maart 2018 10:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja? Permanentje nemen en mijn haar en huid donker verven? Goh!
Ik pas me prima aan in Marokko, valt weinig aan te passen aangezien ik zelf Marokkaanse ben en grootgebracht ben met de Marokkaanse cultuur. Spreek in Marokko gewoon Marokkaans en ken de regels daar prima, sterker nog dat zijn de regels die ik van huis uit heb meegekregen. Ik heb zelfs in Marokko altijd mijn Marokkaanse id-kaart mee voor identificatie.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Meer dat je hun manier van leven moet respecteren. Je kunt niet verwachten dat iedereen zich maar aanpast aan een Hollandse toerist
Dan moet je of naar het noorden gaan of accepteren dat ze in het zuiden anders zijnquote:Op woensdag 21 maart 2018 10:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik pas me prima aan in Marokko, valt weinig aan te passen aangezien ik zelf Marokkaanse ben en grootgebracht ben met de Marokkaanse cultuur. Spreek in Marokko gewoon Marokkaans en ken de regels daar prima, sterker nog dat zijn de regels die ik van huis uit heb meegekregen. Ik heb zelfs in Marokko altijd mijn Marokkaanse id-kaart mee voor identificatie.
Ik zeg alleen dat in het zuiden mensen anders zijn.
Dit dus.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan moet je of naar het noorden gaan of accepteren dat ze in het zuiden anders zijn
Laatst opende je een topic toen een Nederlandse mevrouw zich bemoeide dat jij en je vriendin Marokkaans praten in Nederland.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meeste plekken zijn smerig en dan heb ik het nog niet over de smerige krottenwijken daar. Ook de mensen daar halen het bloed onder nagels vandaan door hele tijd Frans te praten om zo wat voor te stellen. Denk dan echt flikker een eind op, ik die niet eens geboren is in Marokko en minder goed Marokkaans spreek dan jullie praat in Marokko gewoon altijd Marokkaans en probeer dat zoveel mogelijk te doen en te leren. Krijg echt de vervelende kriebels van die mensen.
Een bloemetje en een of meer overal inwisselbare waardebonnen ( geld dus) dan kan ze zelf een keuze maken waar ze het aan gaat besteden,persoonlijk geef ik meestal dat laatste maar ik heb ook wel eens Bol.com cadeaukaarten gegeven het assortiment van Bol is zo groot dat er altijd wel een passend cadeau is te vinden.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:01 schreef Jordy-B het volgende:
Dan neem je etenswaren mee en wellicht bloemen. Ligt een beetje aan de reistijd.
Ik vind zeep altijd een beetje dubieus als cadeau, want het gaat om het idee.
Wellicht dan een zonnepaneel?quote:
Dan ben je toch met de verkeerde getrouwd...quote:Op maandag 19 maart 2018 08:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ze is een schatje, liever dan mijn man.
Ja maar dat is anders want Nederland... (ik weet niet wat hier in te vullen)quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Laatst opende je een topic toen een Nederlandse mevrouw zich bemoeide dat jij en je vriendin Marokkaans praten in Nederland.
Je was verontwaardigd want je mag tenslotte zelf weten welke taal je spreekt, toch?
Ze heeft zich niet te bemoeien maar zelf vind je het blijkbaar ook irritant als dergelijk dingen gebeuren in Marokkko.
Dat is vrij hypocriet.
In die wereld mag je niet voor je geaardheid uitkomen he.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dan ben je toch met de verkeerde getrouwd...
Wat een kortzichtigheid.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
dat mannen uit die steden gek zijn op vrouwen uit het Noorden van Marokko omdat ze knapper, lichter en netter zijn.
En Oudhollandse sate babi niet te vergetenquote:Op woensdag 21 maart 2018 13:14 schreef LurkJeRot het volgende:
En een natuurlijk een bak wyco satesaus erbij.
Kan hè. In India vinden ze lichter ook mooier dan donker (of andersom).quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:56 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat een kortzichtigheid.
Dus hoe noordelijker (en lichter), hoe aantrekkelijker? Oei.
Zo'n beetje overal.quote:Op woensdag 21 maart 2018 13:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan hè. In India vinden ze lichter ook mooier dan donker (of andersom).
En kroepoek.quote:Op woensdag 21 maart 2018 13:29 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En Oudhollandse sate babi niet te vergeten
Iets vinden is toch ect anders dan iemand erop aanspreken. Of zie je dat verschil soms niet? Van mij mogen ze en ik zal ze daar niet oo aanspreken. Net zoals die vrouw het storend mag vinden, maar mij erop aanspreken is een tweede en dat nog met een asociale toon. Snappez??quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Laatst opende je een topic toen een Nederlandse mevrouw zich bemoeide dat jij en je vriendin Marokkaans praten in Nederland.
Je was verontwaardigd want je mag tenslotte zelf weten welke taal je spreekt, toch?
Ze heeft zich niet te bemoeien maar zelf vind je het blijkbaar ook irritant als dergelijk dingen gebeuren in Marokkko.
Dat is vrij hypocriet.
Is een vieze stad, ik zou bijna eggen ga erheen en ervaar het. 😀quote:Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Samuel24 het volgende:
ja echt he. mag magrebijnse misschien ook haar mening geven ofzo.
ik lees op FOK! trouwens de meest krankzinnige posts van andere users die echt niet door de beugel kunnen.... en dat vind iedereen allemaal maar prima..niemand die daar over valt.
dus waarom mag magrebijnse niet eens vinden dat Casaclanca een vieze stad is?wtf
Ja, dat verschil zie ik zeker en benoem ik net ook. Het bemoeien van die mevrouw was ook niet nodig.quote:Op woensdag 21 maart 2018 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Iets vinden is toch ect anders dan iemand erop aanspreken. Of zie je dat verschil soms niet? Van mij mogen ze en ik zal ze daar niet oo aanspreken. Net zoals die vrouw het storend mag vinden, maar mij erop aanspreken is een tweede en dat nog met een asociale toon. Snappez??
nee joh. ik geloof je ook hoor.quote:Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is een vieze stad, ik zou bijna eggen ga erheen en ervaar het. 😀
Wilhelmina pepermunt of die van King, maar Wilhelmina heeft mooiere geschenkverpakkingen. Past ook echt bij oudere vrouwen.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als je die mooi vindt, dan deze vast ook:quote:Op maandag 19 maart 2018 16:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
¤1250,--
Daar passen al die boodschappen mooi inquote:Op maandag 26 maart 2018 06:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als je die mooi vindt, dan deze vast ook:
[ afbeelding ]
Zag ze vaak bij oudere Marokkaanse vrouwen dus past prima
Ik ben er nog en ga donderdag pas. Zitten goede dingen bij. Ik ga niet et brood sjouwen, dat gaat me iets te ver.quote:Op maandag 26 maart 2018 06:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wilhelmina pepermunt of die van King, maar Wilhelmina heeft mooiere geschenkverpakkingen. Past ook echt bij oudere vrouwen.
Haagse hopjes. In blik uiteraard.
Fles advocaat.
Kazen. Edammer of baby Gouda bijvoorbeeld.
Zeeuwse boterbabbelaars en dat soort spul. Bij de souvenirs in het schap.
Twentse krentewegge. Fries roggebrood.
Blik snert.
Vanillevla. Sowieso vla. Monatoetjes.
Boerenjongens in een potje.
Droge worst, Groninger bijvoorbeeld. Met of zonder kruidnagel.
Bessola Krentjebrij (watergruwel)
Duvekater
Sûkerbôle
Zaanse mosterd
Gelderse worst
Pickwick Dutch tea blend.
![]()
![]()
Als je al weg bent voor de volgende keer.
Fietsen is goed voor de lichaamsbeweging. Heeft ze een fiets?quote:Op maandag 26 maart 2018 08:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder heeft gewoon aan auto. Een hele mooie zelfs.
Neem jij fietsen mee in het vliegtuig?quote:Op maandag 26 maart 2018 08:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Fietsen is goed voor de lichaamsbeweging. Heeft ze een fiets?
Ja, zou vandaag de boodschappen doen maar heb zitten overwerken. Morgen maar allemaal typisch Nederlandse dingen halen en en een Rituals pakket en leuke tas. Heb namelijk geen tijd.quote:Op maandag 26 maart 2018 08:42 schreef tailfox het volgende:
Ik zou gaan voor een rituals pakket met stroopwafels
is toch een leuk idee.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, zou vandaag de boodschappen doen maar heb zitten overwerken. Morgen maar allemaal typisch Nederlandse dingen halen en en een Rituals pakket en leuke tas. Heb namelijk geen tijd.
Ja precies! En van vorige keer weet ik dat ze helemaal dol was op de roomboterkoekjes en de stroopwafels! 😳quote:
Bloemen in het vliegtuig mee? 😳quote:Op maandag 26 maart 2018 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gewoon een mooie bos bloemen? Waarom moet het allemaal zo aan de prijs zijn?
Oh! Ik heb wat gemistquote:Op maandag 26 maart 2018 18:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Bloemen in het vliegtuig mee? 😳
Ze woont in Marokko. Maar ga allerlei lekkere Nederlandse etenswaren meenemen o.a.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh! Ik heb wat gemistDaar dan een bos bloemen kopen?
Niet dagelijksquote:Op maandag 26 maart 2018 18:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Neem jij fietsen mee in het vliegtuig?
Zou zeggen probeer het voor me uit.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niet dagelijksmaar het kan vast wel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |