Ik heb meer moeite met het stiekeme achterbakse haatzaaien hier, en als je er dan in het topic op wijst waar TS mee bezig is dan wordt die reactie weggehaald. Dat mensen een inkijkje geven in hun nogal primitieve manier van denken vind ik minder erg.quote:Op maandag 19 maart 2018 01:24 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
Ik kan niet anders zeggen dat sommige mensen hier tegen het ziekelijke aanzitten, wat een treurnis. Maar ik begrijp ook niet dat sommige uitspraken niet worden weggehaald. Ook wat racistische moderator(s) die het lezen en het ermee eens zijn, blijkbaar.
quote:Op zondag 18 maart 2018 18:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Er kunnen honderden blanke meisjes verkracht worden en dat komt niet in het nieuws, die VVD'er misschien wanneer het een zetel kan opleveren.
Als je er bijloopt alsof je naar de markt in Ghana of Senegal gaat, vertegenwoordig je 'de Emmenaar' ook niet. Mensen kunnen zich simpelweg niet identificeren met zo'n raadslid in spe. Dan is het logisch dat er wat kritiek komt en daar moet je op voorbereid zijn.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met het stiekeme achterbakse haatzaaien hier, en als je er dan in het topic op wijst waar TS mee bezig is dan wordt die reactie weggehaald. Dat mensen een inkijkje geven in hun nogal primitieve manier van denken vind ik minder erg.
Verder moeten mensen ook eens ophouden met geloof onder ras scharen om dat zo boven kritiek te verheffen. Dat mens loopt op straat de fundamentalistische islam te promoten terwijl ze claimt Emmenaren te willen vertegenwoordigen, dan mag je een negatieve reactie verwachten en mag je een negatieve reactie geven. Ik vind 'zwarte aap' hier het probleem, maar daar moet dan weer meteen bescherming voor de islam aan de haren bijgesleept worden. Terwijl er blijkbaar ook helemaal niks aangetoond hoeft te worden, blijkbaar was er niemand in de buurt die het gehoord heeft en moet zij maar geloofd worden. Net op de dag dat er een anti-racisme demonstratie is waar de islam dan ook weer bij betrokken wordt. Dat moet dan maar meteen geloofd worden.
Het moet wel van twee kanten komen. Als we het anti-racisme willen beschermen dan moeten we dat niet vervuilen met een pro-islam en pro-massa-immigratie agenda.
Weet jij misschien hoe het zit met dat meisje in Emmeloord? Dat is bijna alweer een maand geleden maar het blijft akelig stil rondom deze zaak. Geen flauw idee wat ik ervan moet maken. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit echt gebeurd is maar het begint wel op een hoax te lijken.quote:Op zondag 18 maart 2018 13:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wel grappig, binnen mum van tijd zijn we overgestapt van een discussie over racisme naar het vrijuit spuien van achterlijke vooroordelen over de 'provincialen'. Met allerlei 'ervaringsdrskundigen' die een inktzwart beeld schetsen van de mensen daar. Heerlijk geloofwaardig ook.
Zonder beeld en geluid ga ik dit niet voor waar aannemen. Het is recent veel te vaak voorgekomen dat moslims fysieke en verbale aanvallen hebben verzonnen.
Zelfgemaakte dreigbrieven aan moskeeen, niet-bestaande boerenkinkels die hoofddoeken aftrekken. En nu mensen die op klaarlichte dag nuchter in de binnenstad iemand gaan staan uitschelden dus. En niemand die er wat van zegt of ingrijpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Een overtuiging.quote:Op maandag 19 maart 2018 03:46 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Racist!
*Ik heb gehoord dat ergens in Drenthe iemand in tranen zit na dit hebben gelezen.
[..]
Wat is het dan wel?
Het is per definitie natuurlijk zo dat een kandidaat-raadslid de Emmenaar vertegenwoordigd. Of ze nu in Burka loopt of niet. Als er te weinig animo is voor zo'n vertegenwoordiging dan komt die er vanzelf niet. Het geeft dus geen pas om mensen uit te schelden omdat je vind dat die persoon geen goede vertegenwoordiging is van de Emmenaar. Als je dat vind hoef je er enkel niet op te stemmen.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je er bijloopt alsof je naar de markt in Ghana of Senegal gaat, vertegenwoordig je 'de Emmenaar' ook niet. Mensen kunnen zich simpelweg niet identificeren met zo'n raadslid in spe. Dan is het logisch dat er wat kritiek komt en daar moet je op voorbereid zijn.
Op straat 'zwarte aap' roepen is natuurlijk not done en een zwaktebod en ik geloof ook best dat er genoeg volk is dat zich durft te bezondigen aan dat soort paupergedrag. Maar in deze casus is helemaal niks bevestigd.
Ik geef aan dat je niet verbaasd moet zijn dat mensen je niet serieus nemen als je er zo bijloopt. Dat die beledigingen not done zijn, daar is iedereen het wel over eens. Mits waar.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is per definitie natuurlijk zo dat een kandidaat-raadslid de Emmenaar vertegenwoordigd. Of ze nu in Burka loopt of niet. Als er te weinig animo is voor zo'n vertegenwoordiging dan komt die er vanzelf niet. Het geeft dus geen pas om mensen uit te schelden omdat je vind dat die persoon geen goede vertegenwoordiging is van de Emmenaar. Als je dat vind hoef je er enkel niet op te stemmen.
Verder betwijfel ik wel of het zo allemaal gebeurd is. Waarom si dit de 2e keer al bij deze vrouw? Waarom is er geen aangitfte gedaan? Waarom komt het juist nu in de media? Waarom wordt dit incident door de top van de PvdA naar voren gehaald, met meteen een stemadvies erbij?
Dat zijn geldige vragen. Niet of deze vrouw wel of niet de Emmenaar vertegenwoordigd, dat maken de Emmenaren zelf wel uit bij de verkiezingen.
Moet je niet `altijd' verbaasd zijn als je voor zwarte aap wordt uitgescholden?quote:Op maandag 19 maart 2018 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geef aan dat je niet verbaasd moet zijn dat mensen je niet serieus nemen als je er zo bijloopt. Dat die beledigingen not done zijn, daar is iedereen het wel over eens. Mits waar.
De politie heeft geconcludeerd dat er onvoldoende bewijs is.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:53 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Weet jij misschien hoe het zit met dat meisje in Emmeloord? Dat is bijna alweer een maand geleden maar het blijft akelig stil rondom deze zaak. Geen flauw idee wat ik ervan moet maken. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit echt gebeurd is maar het begint wel op een hoax te lijken.
quote:Uit het uitgebreide onderzoek dat na de aangifte volgde, blijkt - op basis van verklaringen van getuigen en camerabeelden - dat de verklaringen van het meisje op meerdere punten niet kloppen. Evenmin is het gelukt om getuigen van het incident te vinden, met name de getuige die volgens het meisje het incident zou hebben gezien. Een buurtonderzoek, een passantenonderzoek en grote media-aandacht voor de zaak hebben niet geleid tot het traceren van deze getuige of tot het verkrijgen van enige andere informatie die de aangifte onderbouwt.
Onderzoek naar mishandeling om hoofddoek gestopt
Als dat echt is gebeurd dan is dat gewoon ontzettend dom en laag gedrag ja.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Moet je niet `altijd' verbaasd zijn als je voor zwarte aap wordt uitgescholden?
Daar zijn we het over eens ja, maar jij vind dat ze het had moeten incalculeren.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als dat echt is gebeurd dan is dat gewoon ontzettend dom en laag gedrag ja.
NWS / Twee Nederlandse vrouwen door vijf mannen verkracht in Antwerpenquote:Op maandag 19 maart 2018 13:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Echt te triest voor woorden dat menig nws'er het niet eens op kan brengen om hier afschuw over uit te spreken
Afschuw nog wel.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Echt te triest voor woorden dat menig nws'er het niet eens op kan brengen om hier afschuw over uit te spreken
Welnee. Het enige dat ik aangeef is dat je niet gek moet opkijken dat je een bepaalde vorm van representativiteit verliest door bepaalde kledij aan te trekken. Geldt ook voor raadsleden in spe die met een enorme gekleurde hanenkam op hun kop o.i.d. rondlopen. Verder moet iedereen dat lekker zelf weten, maar dat mensen daar een mening over hebben is hun goed recht, mits ze die netjes verwoorden.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar zijn we het over eens ja, maar jij vind dat ze het had moeten incalculeren.
Klinkt als een alternatieve versie van het PVV-discours over moslimsquote:Op maandag 19 maart 2018 00:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met buurt bedoelde ik eigenlijk EmmenIk ken de mensen, ik ken hun gedachtegoed. Het zijn echt simplistische wereldvreemde boeren. Met een minderwaardigheidscomplex naar de Randstad overigens.
En daar is deze vrouw zelf debet aan?quote:Op maandag 19 maart 2018 13:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat deze dame - mogelijk - is uitgescholden is heel naar, maar het is al jarenlang de realiteit voor heel veel blanke vrouwen in Nederland. Of moslims moeten maar eens kappen met hun vuile taal
Wie zegt dat dat mij niet boeit?quote:Op maandag 19 maart 2018 13:45 schreef HeatWave het volgende:
Walgelijk dat je dit incidentje weer zo erg vindt, maar NWS / Twee Nederlandse vrouwen door vijf mannen verkracht in Antwerpen je niet zoveel boeit.
Probeer eens een taalkundig juiste zin te formuleren anders.quote:Net als Nielsch, word je nou niet eens moe van jezelf? Jaar in jaar uit in tienduizenden topics komen verkondigen dat die tienduizenden dingen niet willen zeggen dat er iets aan de hand is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |