abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183746460
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ga verhuizen :o
En voor mijn nieuwe plek moet ik behoorlijk wat geld hebben om de borg en huur eerste maand te betalen
Dus ga ik wat spullen verkopen en noodles eten voor 4 maanden ofzo :')
Kut.

Maar het is een hele schok. Holy shit. Over 3-4 maanden kan ik erin.
Nieuwe beschermd wonen project.
Ik ben nog helemaal ondersteboven.
Ik kan huilen en juichen tegelijkertijd. Ik vind het zo doodeng.
Pfff
Twiddel
pi_183748346
Spannend summer2bird! Succes, sterkte al naar gelang wat je het beste kan gebruiken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:15:47 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_184046474
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 22:59 schreef bloempjuh het volgende:
Vraagje. Ik heb altijd al, van kinds af aan, een teringhekel gehad aan douchen. Het water op mijn hoofd, maar vooral het afdrogen vind ik echt de hel.

Als kind had ik een heel ouwe (echt 20 jaar oude) handdoek, die ik kon verdragen, maar die is inmiddels al jaren geleden door mijn moeder weggemikt. De handdoeken in mijn eigen huis zijn te nieuw, te ruw.

Wasverzachter helpt niet.

Wat zijn goede alternatieven? Microfiber? Hydrofieldoeken die geschikt zijn voor baby's? :@

Ik douche nu echt 2 per week, omdat ik dat zo met mijn hulpverleners heb afgesproken. Maar liever doe ik het nog minder, want ik vind het echt heel vervelend. ;(
Kijk eens naar de handdoeken van optidee. Die schijnen heel erg zacht te zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:23:47 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_184046790
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:53 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is wel een dingetje voor mijn lijstje met vragen, ja.

Klaag: voor een andere aandoening dan die van de operatie moest ik naar een reumatoloog. Meteen uitgelegd dat ik ASS heb, een bizar-hoge pijngrens en een overgevoeligheid voor aanraking. Meteen daarna werd me medegedeeld dat 'we even wat onderzoek doen', waarna er compleet zonder aankondiging in mijn lijf werd geprikt en geknepen. "Doet het pijn als ik hier prik?", "Doet het pijn als je knie kraakt?"
Ze had totaal niet geluisterd naar mijn introductie. ;(

Ik was nog een week lang over de zeik van de overdaad aan onaangekondigde aanrakingen.

Als een reumatoloog dit niet eens snapt, wiens baan over 'pijn' gaat.. Snappen andere artsen dit dan wl? ;(
Nloempjuh, neem iemand mee naar zo'n afspraak. Ik heb pas gesprek bij de POS gehad, daar aangegeven dat ze het rood op het dossier moesten zetten. Ze dachten echt mee, en hebben zelfs liever dat ze dan al meteen een nacht laten blijven (geeft meer rust), eenpersoonskamer (minde rprikkels), noem maar op. Kan me zo voorstellen dat meerdere ziekenhuizen zo werken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 30 december 2018 @ 22:03:44 #255
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184102511
Weten jullie werkplekken van jullie autisme vroeg ik mij af?
pi_184102604
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:03 schreef -Phineas- het volgende:
Weten jullie werkplekken van jullie autisme vroeg ik mij af?
Heb mijn diagnose pas na mijn laatste baan gekregen.
Mon 'en!
pi_184112251
Ik heb de diagnose gekregen toen ik er al werkte. Ik heb het wel verteld om wat meer begrip te kweken. Ik heb een 'sociaal' beroep en dat matcht niet altijd met autisme. Maar ik heb niet gevraagd om bepaalde aanpassingen oid.
  maandag 31 december 2018 @ 02:43:33 #258
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_184112391
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Een droger lost het ook op maar dat is een duurdere optie.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
pi_184115326
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Inmiddels gebruik ik al sinds maanden een hydrofieldoek vsn Hema. Per-fect. Ik haat douchen nog steeds, maar het afdrogen is nu geen sensorische hel meer.
Mon 'en!
pi_184115364
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Nloempjuh, neem iemand mee naar zo'n afspraak. Ik heb pas gesprek bij de POS gehad, daar aangegeven dat ze het rood op het dossier moesten zetten. Ze dachten echt mee, en hebben zelfs liever dat ze dan al meteen een nacht laten blijven (geeft meer rust), eenpersoonskamer (minde rprikkels), noem maar op. Kan me zo voorstellen dat meerdere ziekenhuizen zo werken.
Ik neem mijn ambulant begeleider mee. We hebben een lijst met vragen voor de pre-op en een lijst met 'tips & tricks' voor verpleging.
Mon 'en!
pi_184132665
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 10:13 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Inmiddels gebruik ik al sinds maanden een hydrofieldoek vsn Hema. Per-fect. Ik haat douchen nog steeds, maar het afdrogen is nu geen sensorische hel meer.
Bij decathlon, hebben ze microverzel handdoeken in verschillende maten. Je hebt van die, die zijn vrij glad, maar je hebt ook van die pluizige, die zijn heel zacht.
Ik weet niet of je je er fatsoenlijk mee kan afdrogen, mijn meiden gebruiken ze graag, die hele grote. Maar wikkelen zich erin en wachten tot ze droog zijn zeg maar...
pi_184133187
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 22:56 schreef Nijna het volgende:

[..]

Bij decathlon, hebben ze microverzel handdoeken in verschillende maten. Je hebt van die, die zijn vrij glad, maar je hebt ook van die pluizige, die zijn heel zacht.
Ik weet niet of je je er fatsoenlijk mee kan afdrogen, mijn meiden gebruiken ze graag, die hele grote. Maar wikkelen zich erin en wachten tot ze droog zijn zeg maar...
Dat doe ik ook met mijn hydrofieldoek. Stap uit douche. Pak hydrofieldoek. Wikkel mezelf in. Poets ondertussen mijn tanden. Dan ben ik zo goed als droog en kleed ik me aan. Top! ^O^
Mon 'en!
pi_184407709
Hoe vullen jullie je zingeving in?

Ik vind het namelijk erg lastig om dit te vinden. Mogelijk heb ik een wat vertroebeld beeld door de dysthymie, maar momenteel zit ik redelijk goed in mijn vel. Ik heb echter geen partner of gezin. Ik vind wel een aantal activiteiten leuk, maar het zijn geen passies of zaken die mij intrinsiek motiveren om het te doen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:40:51 #264
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184481840
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:21 schreef Meridiaan het volgende:
Hoe vullen jullie je zingeving in?

Ik vind het namelijk erg lastig om dit te vinden. Mogelijk heb ik een wat vertroebeld beeld door de dysthymie, maar momenteel zit ik redelijk goed in mijn vel. Ik heb echter geen partner of gezin. Ik vind wel een aantal activiteiten leuk, maar het zijn geen passies of zaken die mij intrinsiek motiveren om het te doen.
Let op de momenten die je een lach bezorgen en verdiep er verder in zodat je er misschien een hobby of een zingeving vanuit kunt halen.

Zingeving hoeft niet pers alleen te komen vanuit “mensen/ vrienden/ familie”.
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:02:08 #265
399061 kuolema
vermaledijd
pi_185612173
Ik vraag me al een tijdje af of achterlopen in de ontwikkeling, qua interesses en gedrag, te maken heeft met ASS, als er geen sprake is van een lagere intelligentie.
Ik heb altijd het idee gehad dat ik een paar jaar achterloop als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten. Nu ik volwassen ben valt dat niet echt meer op, maar als kind speelde ik liever met jongere kinderen (dat kan ook komen doordat mensen van mijn leeftijd niet met mij wilden spelen) en toen klasgenoten zich bezig begonnen te houden met jongens en msn wilde ik liever nog bezig zijn met fantasiespel, het liefst alleen. Ik had veel fantasie (wat voor zover ik weet atypisch is voor mensen met een ASS) en heb ongeveer tot mijn achttiende met Playmobil gespeeld. Mijn gedrag is ook altijd wat kinderlijker geweest.
Ik vraag me af waar dit mee te maken heeft. Een gevolg van externe omstandigheden of een aangeboren gebrek dat te maken heeft met autisme?
Herkent iemand het?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_185612378
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:02 schreef kuolema het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af of achterlopen in de ontwikkeling, qua interesses en gedrag, te maken heeft met ASS, als er geen sprake is van een lagere intelligentie.
Ik heb altijd het idee gehad dat ik een paar jaar achterloop als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten. Nu ik volwassen ben valt dat niet echt meer op, maar als kind speelde ik liever met jongere kinderen (dat kan ook komen doordat mensen van mijn leeftijd niet met mij wilden spelen) en toen klasgenoten zich bezig begonnen te houden met jongens en msn wilde ik liever nog bezig zijn met fantasiespel, het liefst alleen. Ik had veel fantasie (wat voor zover ik weet atypisch is voor mensen met een ASS) en heb ongeveer tot mijn achttiende met Playmobil gespeeld. Mijn gedrag is ook altijd wat kinderlijker geweest. En nu ik volwassen ben heb ik vooral moeite met omgaan met emoties.
Ik vraag me af waar dit mee te maken heeft. Een gevolg van externe omstandigheden of een aangeboren gebrek dat te maken heeft met autisme?
Herkent iemand het?
Dit herken ik meteen. Volgens mij heeft dat wel te maken met autisme.
“Moonlight drowns out all but the brightest stars.”
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:42 #267
399061 kuolema
vermaledijd
pi_185612948
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:10 schreef Mo0nlight het volgende:
[..]

Dit herken ik meteen. Volgens mij heeft dat wel te maken met autisme.
Dank. Ik moet het maar eens vragen aan de psychiater, die heeft er wel veel verstand van geloof ik.
pi_185613313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:32 schreef kuolema het volgende:
[..]

Dank. Ik moet het maar eens vragen aan de psychiater, die heeft er wel veel verstand van geloof ik.
Ja dat is wel een goed idee! Volgens mij heeft het wel te maken met autisme maar ik weet het niet zeker
“Moonlight drowns out all but the brightest stars.”
pi_185613578
quote:
Ik heb altijd het idee gehad dat ik een paar jaar achterloop als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten. Nu ik volwassen ben valt dat niet echt meer op, maar als kind speelde ik liever met jongere kinderen (dat kan ook komen doordat mensen van mijn leeftijd niet met mij wilden spelen) en toen klasgenoten zich bezig begonnen te houden met jongens en msn wilde ik liever nog bezig zijn met fantasiespel, het liefst alleen. Ik had veel fantasie (wat voor zover ik weet atypisch is voor mensen met een ASS) en heb ongeveer tot mijn achttiende met Playmobil gespeeld. Mijn gedrag is ook altijd wat kinderlijker geweest.
Herkent iemand het?
Volgens mij heeft dat zeker wel te maken met autisme en is dat niet afhankelijk van de mate van intelligentie.

En veel fantasie , is dat zo atypisch?
Ik zie het bij mijn dochter ook wel, zolang ze het zelf maar heeft bedacht zeg maar, kan ze er helemaal in op gaan.
pi_185624391
Twee van m'n vrienden met autisme zijn echt de meest fantasieloze mensen. Dat was niet leuk voor ze toen ze klein waren, want dan valt er weinig te spelen. Je kan dan dingen bouwen met Lego bijvoorbeeld, maar dingen als Playmobil en knuffels en zo zijn niks aan, en veel spellen met andere kinderen ook niet.

Bij mij zijn ze er (na drie maanden...) nog steeds niet uit of ik nou autisme heb. Ik heb altijd wel heel veel fantasie gehad en herken me ook wel in dat kinderlijkere wat @kuolema noemt. M'n knuffels zijn me nog steeds dierbaar :@ en ik had op m'n 19e m'n eerste relatie. (Wel met iemand veel ouder dan ik :') )

Oh en inderdaad: fantasiespel ofwel alleen ofwel met mensen die gewoon mijn fantasie volgden. Niet mee gaan lopen fantaseren, dat wordt ingewikkeld :P
pi_185625589
Fantasie hier niet echt, ik kon/kan met Lego echt weinig anders dan de sets uit de boekjes maken :)
Staan een paar knuffels op de bank en ik loop rustig nog met m'n Star Wars shirt net al 25 jaar geleden. Houdt me jong :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185626789
Ik heb zelf ook het idee gehad jaren achter te lopen qua interesses. Alsof ik toen ik studeerde nog niet het besef had van wat ik moest doen en deed ik dingen 'omdat het hoorde'. Als ik nu, tien jaar later, zou gaan studeren zou ik er zo veel meer uit kunnen halen.
Misschien een slecht voorbeeld, want je zou het ook onder 'opgroeien' kunnen scharen, maar er zijn meer vlakken waarop ik dat achterlopen terugzie.
  winnaar ONZ verkiezingen 2018 vrijdag 15 maart 2019 @ 13:09:50 #273
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_185626879
quote:
Herkent iemand het?
Ik ben nog lang bezig geweest met de playmobil en heb me ook altijd prettiger gevoeld bij jongere jaarlagen, dus dit herken ik zeker.

Qua fantasie: daar is het toevallig over gegaan tijdens de afgelopen keer dat ik psycho-educatie had en fantasie is niet atypisch. Wat je meestal merkt bij autisten is dat ze met hun fantasie wel in hun eigen wereld gaan zitten en lastiger die wereld met anderen delen.
Hier schreef koffiekoekje het volgende: naatje_1 is per definitie geloofwaardiger :)
Hier schreef yvonne het volgende: Ik post wederom in een naatje_1 kwaliteitstopic *O*
pi_185628857
Over fantasie: ik kon (en kan nog steeds) alleen maar verhaallijnen verzinnen die gebaseerd zijn op waargebeurde situaties. Praten over relaties enzo deed (en doe) ik alleen omdat dat 'moet', maar niet uit vrije wil.
Mon 'en!
  vrijdag 15 maart 2019 @ 23:07:33 #275
399061 kuolema
vermaledijd
pi_185639115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:01 schreef Nijna het volgende:
[..]

Volgens mij heeft dat zeker wel te maken met autisme en is dat niet afhankelijk van de mate van intelligentie.

En veel fantasie , is dat zo atypisch?
Ik zie het bij mijn dochter ook wel, zolang ze het zelf maar heeft bedacht zeg maar, kan ze er helemaal in op gaan.
Dat ja, bij mij ook :Y .
Het is geen officieel symptoom, weinig fantasie/verbeeldingsvermogen hebben. Maar komt wel vaak voor, bij klassiek autisme i.i.g. en ik zag een keer in een programma dat een kind daar ook op werd getest bij een autismeonderzoek.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:06 schreef Tele6 het volgende:
Twee van m'n vrienden met autisme zijn echt de meest fantasieloze mensen. Dat was niet leuk voor ze toen ze klein waren, want dan valt er weinig te spelen. Je kan dan dingen bouwen met Lego bijvoorbeeld, maar dingen als Playmobil en knuffels en zo zijn niks aan, en veel spellen met andere kinderen ook niet.

Bij mij zijn ze er (na drie maanden...) nog steeds niet uit of ik nou autisme heb. Ik heb altijd wel heel veel fantasie gehad en herken me ook wel in dat kinderlijkere wat @:kuolema noemt. M'n knuffels zijn me nog steeds dierbaar :@ en ik had op m'n 19e m'n eerste relatie. (Wel met iemand veel ouder dan ik :') )

Oh en inderdaad: fantasiespel ofwel alleen ofwel met mensen die gewoon mijn fantasie volgden. Niet mee gaan lopen fantaseren, dat wordt ingewikkeld :P
Heb je wel echt specifiek autismeonderzoek gehad dan in die drie maanden of zijn er gewoon twijfels en wordt een onderzoek overwogen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:11 schreef Ceased2Be het volgende:
Fantasie hier niet echt, ik kon/kan met Lego echt weinig anders dan de sets uit de boekjes maken :)
Staan een paar knuffels op de bank en ik loop rustig nog met m'n Star Wars shirt net al 25 jaar geleden. Houdt me jong :D
Dat laatste is niet helemaal wat ik bedoel. Wel leuk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:06 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb zelf ook het idee gehad jaren achter te lopen qua interesses. Alsof ik toen ik studeerde nog niet het besef had van wat ik moest doen en deed ik dingen 'omdat het hoorde'. Als ik nu, tien jaar later, zou gaan studeren zou ik er zo veel meer uit kunnen halen.
Misschien een slecht voorbeeld, want je zou het ook onder 'opgroeien' kunnen scharen, maar er zijn meer vlakken waarop ik dat achterlopen terugzie.
Op wat voor vlakken nog meer?
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:09 schreef naatje_1 het volgende:
[..]

Ik ben nog lang bezig geweest met de playmobil en heb me ook altijd prettiger gevoeld bij jongere jaarlagen, dus dit herken ik zeker.

Qua fantasie: daar is het toevallig over gegaan tijdens de afgelopen keer dat ik psycho-educatie had en fantasie is niet atypisch. Wat je meestal merkt bij autisten is dat ze met hun fantasie wel in hun eigen wereld gaan zitten en lastiger die wereld met anderen delen.
Wat er in je laatste zin staat herken ik nogal. Dat is ook iets dat mijn moeder noemde tijdens een gesprek met mijn toenmalige psycholoog, voordat ik mijn diagnose had. Ik kon mezelf uren stilletjes vermaken met hetzelfde speelgoed in mijn eentje, wat haar opviel omdat het zo anders was dan bij mijn zus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:58 schreef bloempjuh het volgende:
Over fantasie: ik kon (en kan nog steeds) alleen maar verhaallijnen verzinnen die gebaseerd zijn op waargebeurde situaties. Praten over relaties enzo deed (en doe) ik alleen omdat dat 'moet', maar niet uit vrije wil.
Ik weet eigenlijk niet meer wat voor dingen ik bedacht toen ik jong was. Later vooral het dagelijks leven van gezinnen.
Ik hou van kinds af aan van horror en heb ook een tijdje verhaaltjes geschreven met dat thema. En ik ben gek op bizarre fantasyboeken.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')