abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 maart 2019 @ 18:02:05 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185611043
quote:
AMSTERDAM – Een groot deel van de supermarkten zal de komende jaren uit het straatbeeld verdwijnen. De opkomst van online winkelen in combinatie met de lage winstmarges, speelt veel grootgrutters parten.

Dat zegt retaildeskundige Nils van Dam (voormalig ceo Unilever Nederland & België) van adviesbureau Duval Union Consulting op nieuwsradiozender BNR.

Supermarkten schrijven al snel rode cijfers
Volgens Van Dam hebben supermarkten veel vaste kosten, en omdat ze vooral op prijs concurreren komt de gemiddelde winstmarge niet veel hoger uit dan 3 procent. Als grootgrutters omzet verliezen aan onlinewinkels, schrijven ze volgens hem al snel rode cijfers. Tegelijkertijd raken consumenten steeds meer gewend aan het online kopen van bijvoorbeeld speelgoed en reizen, en dat gaat ook bij voedsel gebeuren.

‘Met name kleinere partijen verdwijnen’
,,Elke procent omzet die verschuift naar thuislevering, veroorzaakt dat 10 procent van de winkels verlieslatend wordt”, aldus Van Dam. Om de opkomst van onlinesupermarkten als Picnic het hoofd te bieden, moeten supermarkten investeren in digitalisering. Kleinere partijen hebben die middelen echter niet, waardoor mogelijk 30 tot 40 procent van de supermarkten verdwijnt.
https://www.distrifood.nl(...)verdwijnen-101122350

Zie ook https://www.bnr.nl/nieuws(...)-supermarkten-de-kop

NU wel benieuwd naar het hele rapport. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_185627352
quote:
Grolsch heeft de zaak overigens verloren en de Lidl blijft Kordaat verkopen:
https://www.rtlz.nl/beurs(...)ch-merkenrecht-claim
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Spellchecker donderdag 21 maart 2019 @ 16:46:25 #153
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185768561
Lekker snacken; High Friet is de nieuwe High Tea

Ook zo klaar met groene smoothies, gemberthee, chiazaad en de zoveelste ’High Wine’ of ’Hight Tea’ met je vriendengroep? Dan is de High Friet écht iets voor jou.
Een restaurant in Dieden-Ravenstein heeft de High Friet in het leven geroepen. In plaats van gezonde broodjes, smoothies en muntthee, worden er borden vol frikadellen en andere snacks geserveerd.

Naast de gefrituurde snacks heb je ook nog keuze uit vijf soorten friet, stoofvlees en verschillende sauzen.

:Y)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 maart 2019 @ 18:33:44 #154
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185790451
http://www.quotenet.nl/Ni(...)van-de-Action-219690
quote:
Hoe kan het toch dat het vooral vanwege de biefstukken vermaarde restaurantketen Loetje zo snel groeit? Want we tellen nu al 18 vestigingen, en dat moeten er snel meer worden. Heel snel. Wij namen een stiekem kijkje in de keuken, en vonden in Boris Deen en Rob Wagemaker het geheime ingrediënt.
165.000 koeien per jaar zijn er nodig om alle bezoekers van Loetje van hun in een plas vet geserveerde ossenhaasbiefstuk te kunnen voorzien. Een enorm aantal ja, waar dan ook een flinke omzet tegenover staat. ¤75 miljoen, om precies te zijn. Alhoewel, precies… om eerlijk te zijn gaat het hier om een schatting, want journalisten worden door Loetje als onwelkome gasten beschouwd. Jammer, want het is natuurlijk een smakelijke prestatie van de mensen achter het concern, dat met een enkel Amsterdams café begon. Een roemrucht café, dat wel. Met dank aan de grofgebekte Loetje Klinkhamer, die overigens in 2017 na een val van de trap in zijn etablissement overleed.

De aandelen van het bedrijf had hij toen al overgedragen, en nu zijn het diens dochter Marga, zoon Jaap, diens ex Pien die het concern smaak geven. En die de keten laten groeien, al wordt dan weer gezien als de verdienste van Mike van den Berg, die zich rond 2005 aansloot. Hij wordt gezien als de echte macher. ‘Van den Berg is de echte ondernemer van het stel. De rest is toch een beetje met de kont in de Blue Band gevallen’, zo vernemen we.

Het geld voor de enorm snelle expansie komt overigens weer van een ander duo: Boris Deen en Rob Wagemaker, 2 van de 3 oprichters van koopjesketen Action (waarover we afgelopen maand dit artikel schreven). ‘Het komt erop neer dat als het management een kans ziet, ze naar die geldgevers gaat. Die zetten dan hun portemonnee open’, zo kunt u lezen in het uitgebreide artikel dat we over Loetje schreven. Daarin leest u ook waarom het u thuis nooit zal lukken de smaak van Loetje te evenaren. ‘Blue Band is 100% plantaardig geworden. We hebben dat natuurlijk getest bij consumenten en die ervoeren geen verschil. Bij Loetje wel. Daar hadden ze het idee dat er net iets minder schuim op hun jus zat. En als die iets op een andere manier zien, dan zijn ze daar zeer vasthoudend in. Maar goed, als zij zo hechten aan traditie is het onderdeel van een normale commerciële relatie om daarnaar te luisteren. Dus als uitzondering leveren we Loetje nog steeds de Blue Band volgens de oude receptuur’, zegt boterbaas Berend Jan Taken van Upfield, waar het margarinemerk na de afstoting door Unilever werd ondergebracht.
Nog maar eens Loetje. :+ De investeerders op de achtergrond.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:48:57 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185790726
Overrated dure margarine zut
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:35:25 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185791421
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:48 schreef Molo het volgende:
Overrated dure margarine zut
Snap ook niet waarom mensen ermee weglopen. Branding is blijkbaar belangrijk, belangrijker dan kwaliteit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 maart 2019 @ 07:11:42 #157
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185853828

quote:
Een strandpaviljoen in Apeldoorn, of in Vught, Amersfoort of Lopikerkapel: sommigen kijken er misschien raar van op, en toch zijn ze er. Het aantal strandpaviljoens stijgt - inmiddels zijn het er 413 - en opvallend: de groei zit vooral in provincies die niet aan zee liggen.

Dat blijkt uit onderzoek van horeca-adviesbureau Van Spronsen & Partners. "En een eind aan de groei is nog niet in zicht", zegt onderzoeker Guido Verschoor. "Je ziet ze steeds meer bij grote steden, aan het water van recreatieplassen of op de oevers van rivieren, zoals de Lek."

Zand, parasols, ligbedden... midden in een stad als Apeldoorn. Zo gek is dat niet, zegt Verschoor. Volgens hem willen mensen steeds meer buiten zijn: "Kijk maar naar het stijgend aantal festivals, terrassen, buitenkeukens en bbq's. Het terras wordt voor veel horecabedrijven steeds belangrijker. Waar zit je dan mooier dan aan een plas of een meer. Of dus in de stad. Bedjes en parasols erbij, eigenlijk alles wat je te wensen hebt als de zon schijnt."

Zomers langer
De zomers worden ontegenzeggelijk steeds langer. "De laatste zomers heb je gemiddeld 50 mooie dagen en 40 dagen die redelijk zijn. Voor mij is dat voldoende", zegt eigenaar Richard Fick van Beachclub Klein Scheveningen in Lopikerkapel, aan de Lek niet ver van Utrecht.

Loopt hij vooruit op de oprukkende zee, een gevolg van het veranderende klimaat? Gekscherend wordt er immers al jaren gezegd: 'Amersfoort aan Zee' of 'Lopikerkapel aan Zee'. "Nou, vijf jaar geleden kwam dit te koop en ik dacht: dit is mijn kans. Het weer wordt steeds beter, dus waarom niet?" Zijn beachclub is het hele jaar open en op drukke dagen recreëren er zo'n 1000 tot 1500 zonaanbidders aan de Lek.

Goede bereikbaarheid
De meeste strandpaviljoens zijn (natuurlijk) te vinden aan de echte kust. De top-10 van strandgemeenten met de meeste paviljoens wordt aangevoerd door Scheveningen, Zandvoort en Veere.

Met de verdere groei van het aantal strandpaviljoens is het wel van belang dat er goed gekeken wordt naar de bereikbaarheid. Vooral de kust is op warme zomerse dagen steeds moeilijker te bereiken. "Goede bereikbaarheid is natuurlijk cruciaal. Ook het aantal buitenlandse toeristen blijft stijgen, dus er moet veel aandacht zijn voor de wegen naar het strand, parkeren en bereikbaarheid met de fiets. Heel belangrijk", zegt Verschoor.
https://nos.nl/artikel/22(...)HwIHbDNAj6dHUIgZYIp8

Apeldoorn aan Zee. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 4 april 2019 @ 11:33:05 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186026742
De girafnootjes van de Aldi lijken teveel op de tijgernoten van Duivis
https://www.ad.nl/economi(...)jes-duyvis~a95d233a/

Let wel, het gaat om het uiterlijk van de “nootjes” zelf en niet om de verpakking of de naam.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 april 2019 @ 13:03:34 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186495158
Bron: Misset Horeca

Arturo Dalhuisen is weg bij The White Room. Meerdere betrouwbare bronnen hebben dat bevestigd tegenover Misset Horeca.



Zowel Arturo Dalhuisen als Jacob Jan Boerma – die momenteel in Japan als gastchef kookt – zijn niet bereikbaar voor commentaar. Op Facebook staat dat restaurant The White Room de deuren heeft gesloten tot en met 7 mei. Bij NH Hotel Group was de woordvoerder niet bereikbaar.

Chef-kok Arturo Dalhuisen stond aan het roer van de brigades van restaurant The White Room van het Amsterdamse NH Krasnapolsky. The White Room ontving op 11 december 2017 een Michelinster. ‘Ik wilde niets liever dan die ster’, zei hij daar toen over tegen Misset Horeca. Dalhuisen kwam van driesterrenrestaurant De Leest van Jacob-Jan Boerma. Dalhuisen was daar drie jaar lang souschef. Hij won in 2010 het NK Jonge Koks tot 25 jaar. Eerder werkte hij onder meer werkte voor Valuas in Venlo en bij De Swarte Ruiter in Holten. Dalhuisen was één van de jonge chefs die werd gevolgd in de culinaire documentaireserie De Nieuwe Garde. De serie laat zien wat voor impact het beroep van een chef-kok heeft op het privéleven en wat voor offers er gemaakt moeten worden.

Wat de gevolgen zijn van het vertrek van Arturo Dalhuisen voor The White Room is nog niet bekend. The White Room by Jacob Jan Boerma opende in april 2016 de deuren. Jacob Jan Boerma zei tijdens de opening over Dalhuisen: ‘Hij verdient het een eigen keuken te hebben. Samen gaan we hier mooie dingen laten zien.’ Met de opening van The White Room, op de plek van het oude Reflet, opende ‘het oudste restaurant van Amsterdam’. In 1885 opende restaurant de ‘Witte Zaal’ er voor het eerst zijn deuren. De huidige zaal is een geregistreerd monument en wordt gezien als het oudste restaurant van Amsterdam waar originele stijlen nog altijd behouden zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 29 april 2019 @ 20:11:15 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186502373
Vervolg op het vorige bericht:

Randy Karman, voormalig souschef van Restaurant The White Room*, neemt vanaf heden het stokje over van Arturo Dalhuisen in sterrestaurant The White Room in Amsterdam.



Randy Karman startte in 2012 zijn carrière als leerling in verschillende sterrenzaken bij diverse topchefs, waarna hij een jaar als chef de partie in de keuken van Jacob Jan Boerma’s Restaurant De Leest*** in Vaassen werkte. Aansluitend ging hij aan de slag bij Restaurant Bord’Eau* van hotel De l’Europe in Amsterdam om zijn culinaire horizon te verbreden als demi dhef de partie. Karman zegt over zijn nieuwe stap in zijn carrière bij The White Room: ‘Als souschef en rechterhand van Arturo heb ik mij de signature van The White Room volledig eigen gemaakt. Ik kijk ernaar uit om samen met Jacob Jan Boerma de huidige lijn voort te zetten en de gasten een fantastische culinaire beleving te blijven bieden.’ Jacob Jan Boerma voegt hieraan toe: ‘Ik vind het geweldig om wederom met een talentvolle, gemotiveerde chef te mogen werken aan de ambities van The White Room.’
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:14:52 #161
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_186539094
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De girafnootjes van de Aldi lijken teveel op de tijgernoten van Duivis
https://www.ad.nl/economi(...)jes-duyvis~a95d233a/

Let wel, het gaat om het uiterlijk van de “nootjes” zelf en niet om de verpakking of de naam.
;(
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 7 mei 2019 @ 12:14:27 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186668771
Brass Boer in Zwolle is geopend.
Het nieuwe restaurant van Jonnie en Therese Boer.
https://chefsfriends.nl/v(...)iRFmzHV-qvTrPRJg9Fig
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 mei 2019 @ 13:30:52 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186670195
Gemeente Zwolle: Joekel van Jonnie moet weg
De Joekel van Jonnie moet weg van de gemeente Zwolle. De enorme, illegale afvoerpijp op het dak van het nieuwe restaurant van Jonnie en Thérèse Boer gaat nooit goedgekeurd worden.



https://www.tubantia.nl/z(...)gn=socialsharing_web
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:28:16 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186697068
Bron: Misset Horeca.

Heerlijk ook in zee met Kruidvat voor restaurantkorting.


Drogisterijgigant Kruidvat is deze week gestart met een restaurantactie in samenwerking met Heerlijk. Consumenten kunnen een restaurantkaart ter waarde van 20 euro kopen voor 5 euro. Tegelijkertijd start ook Albert Heijn via Heerlijk met de verkoop van een driegangenmenu voor 28,50 euro.

Eind vorig jaar ging Heerlijk al in zee met Primera voor een grote actie met restaurantkorting. ‘Drie van deze acties met grote retailers is opvallend,’ reageert Arthur Bassant. ‘Dining is hot en retail-partners benaderen ons voor samenwerking. De actie met Albert Heijn past exact in ons straatje en lijkt veel op de Heerlijk10Daagse met een driegangenmenu voor 28,50 euro. Het is voor ons een test of dit ook via de supermarkt de weg naar de consument vindt. Uiteindelijk moet het natuurlijk meer bezetting in de restaurants opleveren, maar ik denk dat de marketingkracht van AH hiervoor groot genoeg is’, lacht de oprichter van Heerlijk. ‘De actie krijgt displays in de winkel en we staan in de bonusfolder.’

De actie met het Kruidvat (1280 vestigingen) heeft een andere insteek, maar ook hier staat het op de voorkant van de weekfolder van de drogisterijgigant. Consumenten kopen voor 5 euro (of 3 euro bij inlevering van 200 spaarpunten) een code die goed is voor 20 euro korting in een deelnemend restaurant. Bij reservering kiest een consument waar hij gaat eten. De korting geld op de a la carte prijs en de volle 20 euro komt voor rekening van de restaurateur, zo laat Bassant desgevraagd weten.



‘Wij richten ons met Heerlijk vooral op de bovenkant van de markt. De actie met Kruidvat is meer op de long tail gericht. De consument kiest zelf een restaurant dat bij hem of haar past. Het is een nieuw concept en voor ons is het ook afwachten hoe het gaat lopen. Uitspraken over verwachte verkochte aantallen kortingskaarten wil Heerlijk dan ook niet doen. ‘We proberen de markt in beweging te krijgen en te houden.’

De Nederlandse Restaurantkaart van Heerlijk heeft een waarde van 20 euro en is eenmalig, in z’n geheel, in te wisselen bij de aangesloten restaurants. Of dit voor lunch of diner is, maakt niet uit.
Er kan één kaart ingewisseld worden per reservering. De activatiecodes zijn sinds 6 mei te koop en gaan over de toonbank (of via de webshop) tot en met 26 mei.

Inwisselen kan tot en met 30 november 2019, met uitzondering van feestdagen. De minimale besteding per tafel is 40 euro. Gasten die alleen willen eten, kunnen geen gebruik maken van de Restaurantkaart. Er moet minimaal voor twee personen gereserveerd worden. Consumenten moeten via de website van Heerlijk reserveren. Hierbij moet de actiecode ingevuld worden. De Kruidvat-folder meldt dat meer dan 400 restaurants in Nederland mee doen aan de actie.

Begin deze week begon ook supermarktketen Albert Heijn een restaurantactie met Heerlijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 mei 2019 @ 18:24:34 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_187028490
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 mei 2019 @ 18:30:13 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187028627
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:24 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een reden om geen kweekzalm te willen eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2019 @ 14:55:21 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_187420116
quote:
Dit jaar komt er geen spaaractie van Albert Heijn en The Fork (Iens) waarbij consumenten zegels kunnen sparen bij de supermarktgigant voor een gratis tweede driegangenmenu. Een woordvoerder van The Fork laat dat desgevraagd weten aan Misset Horeca. Er zijn wel gesprekken geweest tussen Albert Heijn en The Fork maar beide partijen hebben besloten de AH restaurantactie niet te houden. Er komt geen ander – gezamenlijk – initiatief van AH en The Fork.
https://www.missethoreca.(...)jn-in-2019-101321430

Al komt de AH kennelijk met een actie met Dining City voor 25 euro korting https://www.missethoreca.(...)bert-heijn-101321343

[ Bericht 17% gewijzigd door borisz op 14-06-2019 15:00:35 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2019 @ 16:13:33 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_187421115
Hiske Versprille ging eten bij Goud van Herman den B.
https://www.volkskrant.nl(...)kreeft-nep~b67aca2b/

Iwa kom d'r maar in! Oh wacht.... ;(
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Spellchecker vrijdag 14 juni 2019 @ 16:21:32 #169
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187421237
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:13 schreef borisz het volgende:
Hiske Versprille ging eten bij Goud van Herman den B.
https://www.volkskrant.nl(...)kreeft-nep~b67aca2b/

Iwa kom d'r maar in! Oh wacht.... ;(
Wat slecht .... benieuwd of Herman zelf nog op deze recensie gaat reageren ....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juni 2019 @ 21:53:39 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_187623477
Hans van Wolde over het einde van Beluga
https://www.missethoreca.(...)2BEAD5C9F3A4660F0YI4
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 27 juni 2019 @ 00:39:15 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187626098
Hans van Wolde is altijd een met zichzelf ingenomen eikel geweest en gebleven.
Zegt ie zelf ook: "Ik was wel zo’n baasje, met een ego van hier tot de overkant."
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_187634197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:39 schreef golfer het volgende:
Hans van Wolde is altijd een met zichzelf ingenomen eikel geweest en gebleven.
Zegt ie zelf ook: "Ik was wel zo’n baasje, met een ego van hier tot de overkant."
Ach, hij hoeft niet met me aan tafel te zitten, als hij maar kan koken, en dat kan ie wel.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:32:13 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187634742
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:53 schreef borisz het volgende:
Hans van Wolde over het einde van Beluga
https://www.missethoreca.(...)2BEAD5C9F3A4660F0YI4
was een leuke tent en wie weet wordt het dat weer
pi_187762839
Aldi gebruikt Disney-figuren om kinderen aan de snacktomaatjes te krijgen

Aldi gaat als eerste supermarkt kinderen met Disney-figuren verleiden om aan de gezonde hap te krijgen. Vanaf 2020 staan er op de verpakkingen van de snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletje Cars-figuren en Disney-prinsessen.



Normaliter vind je de Disney-figuren op ongezonde producten als snoep en koek. Aldi gooit het over de gezonde boeg en zegt kindermarketing alleen nog op een positieve manier te willen gebruiken. ,,Hiermee zetten we een volgende stap en maken we het jonge gezinnen makkelijker om voor een gezond alternatief te gaan”, aldus Nadie Winde van Aldi.

De supermarkt heeft van Disney een licentie verkregen, waarmee het drie jaar lang Cars-figuren en Disney-prinsessen als Assepoester, Ariël, Pocahontas, Sneeuwwitje, Doornroosje en Belle mag gebruiken. In overleg met het Voedingscentrum heeft de supermarktketen een aantal producten uit de Schijf van Vijf uitgekozen.

De supermarkt benadrukt al langer bezig te zijn met het thema ‘gezondheid onder jongeren'. Vorig jaar is het begonnen met het verwijderen van kinderfiguren op ongezonde voeding. Ook voerde de keten een minimumleeftijd op energiedrankjes in.

De supermarkt wil zo een steentje bijdragen aan het bestrijden van gezondheidsproblemen bij kinderen. Zo is een op de zeven kinderen te zwaar. Die kinderen blijken vaker niet lekker in hun vel te zitten, zijn minder fit en worden vaker gepest. Bovendien kampen ze op latere leeftijd vaker met fysieke problemen.
https://www.ad.nl/koken-e(...)te-krijgen~a55c6a10/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 9 juli 2019 @ 20:12:57 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187834527
Restaurant La Trinité in Sluis gaat verder zonder Michelinster.

Francois en Evelyne de Potter – de eigenaren van de zaak – hebben Michelin verzocht hun ster in de gids voor 2020 niet meer toe te kennen. Inmiddels is het restaurant omgedoopt tot Brasserie La Trinité.

La Trinité is sinds november 2010 in bezit van een Michelinster. ‘Maar we gaan nu een nieuw hoofdstuk in. Ik wil dat de drempel van onze zaak omlaag gaat. Veel mensen denken dat sterrestaurants heel duur zijn, of te chique. Dat ze eerst voor een diner moeten sparen. Door de toevoeging ‘brasserie’ aan onze naam, merken we al verschil,’ zegt Francois de Potter van La Trinite in Sluis. Het restaurant verhuisde in 2013 binnen Sluis naar een voormalig bankgebouw.

‘Ik heb altijd op het hoogste niveau gekookt. En de kwaliteit op het bord gaat echt niet minder worden. We worden wel wat losser. Laagdrempeliger. Ik ontsla geen personeelsleden en het aantal couverts blijft ook gelijk.’
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')