abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 19 december 2018 @ 13:45:25 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183827531
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En wiens ex het is, is belangrijk want...?

Good for him, trouwens. Hoe je het ook wendt of keert: beste kans om je idee en product over de grens te krijgen. Kan me voorstellen dat het geen makkelijke beslissing is om je bedrijf over te dragen. Voor de centen alleen, zal het niet zijn, vermoed ik. Daarvoor zit er te veel idealisme achter. Dan hadden de oprichters wel eerder voor poen gekozen ipv. dit experiment, dat in den beginnen nogal beschimpt werd.

Maar het doet marketingtechnisch wel wat af aan het sympathieke karakter natuurlijk. Toch lijken de oprichters mij wel goeie gozers, dus ze zullen vast weten wat te doen.
sowieso nooit begrepen dat je kipvrije kip of visvrije tonijn als zodanig mag verkopen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 januari 2019 @ 19:55:49 #127
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184166560
Ook in 2019 gaan we door met nieuws posten. Of het nu restaurantnieuws is of op een andere manier met eten te maken heeft :s).

Om te beginnen iets van Quote http://www.quotenet.nl/Ni(...)faillissement-219018

quote:
Een restaurant runnen is geen makkie, zelfs niet op zo’n hotspot. Eind 2018 is het faillissement aangevraagd voor Restaurant Stedelijk. Door wie en waarom precies is niet duidelijk.
Spijtig nieuws: Restaurant Stedelijk is failliet. U weet wel: dat enorme met glas omringde restaurant op de begane grond van de witte badkuip op het museumplein. Het (goede) nieuws is dat men er nog wel terecht kan voor een hapje of kopje koffie. Als we het restaurant bellen wordt duidelijk dat het personeel waarschijnlijk weinig heeft meegekregen van het faillissement. ‘We zijn overgenomen door Vermaat en gaan vol goede moed verder’, laat de bedrijfsleider ons weten.

Dat Vermaat de koper is kunnen we geen verassing noemen. Zij verzorgen namelijk ook al de catering in zowel het Rijksmuseum als het Van Goghmuseum. Het lijkt onwaarschijnlijk dat ze diep in de buidel hebben moeten tasten. In de jaarrekening 2017 van Amsterdam Hospitality Services BV kunnen we lezen dat de tent het al een tijdje knap lastig had. Er werden tonnen geleend, waar dat geld precies voor gebruikt is wordt niet duidelijk. Schuldeisers zouden de ABN AMRO kunnen zijn, de verhuurder (188.000 euro huur per jaar) of koffieleverancier Mocca D’or. Het eigen vermogen kelderde in 2017 van ruim 7,5 ton naar iets meer dan twintigduizend euro. Verder werden er ook flink wat mensen ontslagen. Kortom: niet erg fijn allemaal. De tent was tot voor kort van Jan en Renata Semeins-Smid. Geen onbekenden in het hoofdstedelijke horecawereldje. Zo zijn ze mede-eigenaar van Het Amsterdamse Proeflokaal. Een gigantische hut tegenover het Olympisch Stadion.

Helaas tasten weover de precieze reden van het faillissement vooralsnog in het duister. De curator van dienst was niet bereikbaar voor commentaar. Ook het echtpaar Semeins-Smid nam de telefoon niet op. Al met al best een opvallend gebeuren. In 2018 was het Stedelijk Museum met bijna 700.000 bezoekers een van de best bezochte musea van de stad. Aan klandizie geen gebrek zou je zeggen. Wellicht kunnen we u later vertellen wat er precies is gebeurd en hoeveel poen er voor het restaurant is betaald.
En Jumbo heeft een persbericht uitgedaan over 2018 en kijken vooruit. https://nieuws.jumbo.com/(...)ruim-20-procent/363/ Ze willen naar België.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 januari 2019 @ 18:03:57 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184264525
quote:
Actor Lisa Faulkner has announced her engagement to celebrity chef John Torode - who she met while competing on MasterChef.

Faulkner, 46, told followers on Instagram that her boyfriend had proposed on Christmas Day, but the couple had kept it under wraps until their family knew.

She wrote on Instagram: "My gorgeous John completely surprised me on Christmas Day and asked me to marry him!

"After waiting to tell our family when we got home we then had a few days just grinning at each other!! I'm so very happy to share our lovely news with you.
https://news.sky.com/stor(...)john-torode-11601042

/CULblvd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 07:10:26 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184273744
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
ABN AMRO verwacht de komende jaren verdere schaalvergroting in de Nederlandse horeca. Ketens worden groter en er vinden bovengemiddeld veel overnames plaats. Horecabedrijven moeten een zekere omvang hebben om de veeleisende consument optimaal te bedienen. Deze wil snelle, verse en gezonde menu’s. Ook het werven en vasthouden van schaars personeel vergt investeringen en dus meer omvang. In de keuken worden straks zelfs kostbare robots ingezet.

De horecasector is volop in beweging. Lunchrooms schieten als paddenstoelen uit de grond: daar zijn er nu 61% meer van dan zes jaar terug. Ook het aantal fastfoodrestaurants, soms opererend binnen grotere ketens, neemt sterk toe. De Amerikaanse formules Taco Bell en Five Guys zijn bekende nieuwkomers. Dat is niet voor niets. Horecaondernemers zien dat de Nederlandse consument meer te besteden heeft en steeds vaker buiten de deur eet. Dat geldt vooral voor de millennials : zo dineert 21% van hen één of meer keren per week buiten de deur. Dat percentage is aanzienlijk hoger dan bij andere generaties. Mede hierom maakt de horeca een stevige omzetgroei door.

Schaalvergroting
Echter, de taart mag dan wel groter worden, maar tegelijk moet deze onder veel meer ondernemers worden verdeeld. Onder de oppervlakte tekent zich een opmerkelijke ontwikkeling af, namelijk die van ‘schaalvergroting’. In 2018 liet een record aan overnames van eetzaken zien, zoals in Figuur 1 zichtbaar is. Bestaande ketens laten daarnaast een stevige organische groei zien. Lunchrooms, avondrestaurants en fastfoodrestaurants die onderdeel zijn van een keten of een ‘formule’ groeien sterker dan zelfstandige horecabedrijven.
Is er nog toekomst voor het kleine, zelfstandige restaurant? Zeker. Zelfstandige ondernemers blijven in ruime meerderheid aanwezig in het horecalandschap en hebben voldoende bestaansrecht; ze geven een regio, dorp of stadsbuurt charme en eigen identiteit.

Toch voorzien we voor de komende jaren dat de trend van schaalvergroting doorzet. Het aantal overnames komt in 2019 naar verwachting uit boven het gemiddelde van de afgelopen vijf jaar (100) en ketens zetten hun uitbreiding voort. Voor die expansie liggen al veel plannen klaar.
Schaalvergroting kan een antwoord zijn om de kostbare investeringen te kunnen doen die nodig zijn om in te spelen op de snel veranderende en concurrerende horecasector. In deze publicatie lichten we toe welke obstakels horecaondernemers tegenkomen en mogelijk het hoofd kunnen bieden door op te schalen. In de bijlage lichten we deze obstakels verder toe en geven we aan waarom we denken dat verdure schaalvergroting zal plaatsvinden.
https://insights.abnamro.(...)rein-in-straatbeeld/

Of in PDF van 4 pagina's https://insights.abnamro.nl/download/127941/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:21:02 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184317382
Grote stap voor Albert Heijn: grootgrutter stapt in maaltijdbezorging.

Ook supermarkten beginnen de druk te voelen van onlineconcurrentie en timmeren aan de weg met nieuwe concepten. Amsterdammers kunnen vanaf vandaag warme maaltijden van Albert Heijn aan huis laten bezorgen.

Wie watertandt bij een van de recepten op het Allerhande-platform van Albert Heijn, maar zelf geen tijd, zin, of vaardigheden heeft om het klaar te maken, kan binnenkort een appje sturen naar Deliveroo of Thuisbezorgd. Althans, in Amsterdam. Albert Heijn gaat vanuit een keuken daar – enkele – warme maaltijden thuisbezorgen. Bij succes volgen in 2019 meer steden.

Een grote stap, zegt Albert Heijn, maar een logische reactie op het veranderende gedrag van consumenten. ‘De bezorging van online bestelde boodschappen en maaltijden noteert jaar in jaar uit ongekende groeicijfers’, schreef onlangs het FoodService Instituut, dat de voedselbranche onderzoekt. Bezorging van kant-en-klaarmaaltijden groeit het hardst, en Albert Heijn hoopt daarvan een graantje mee te pikken.

‘Eten is steeds minder gebonden aan een plek’, zegt Carlijn Olthof, verantwoordelijk voor food service bij Albert Heijn, vanuit een glimmende keuken op een niet nader te noemen straathoek in Amsterdam West. Omdat klanten bij Albert Heijn negen gerechten uit verschillende keukens op één plek kunnen bestellen, denkt het bedrijf terrein te kunnen winnen op de markt voor maaltijdbezorging. Het gaat om maaltijden die populair zijn op Allerhande, het receptenforum van de supermarkt.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:27:10 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184317459
Tja, veel mensen kunnen al nauwelijks koken, in de UK is het nog erger, een groot gedeelte daar kookt maar leeft van take away en kant en klaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 januari 2019 @ 20:06:54 #132
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184403329
registreer om deze reclame te verbergen
https://www.missethoreca.(...)CA227EEA24962DC84YI4
quote:
Restaurant Goud van Herman den Blijker en Nick De Kousemaeker in Rotterdam heeft dit weekend de deuren geopend. ‘We zijn trots, de keuken is klaar, de inrichting is af en al het personeel staat te popelen’, aldus de eigenaren.

Op Facebook schrijft het team: ‘Vanaf vandaag, voor altijd.’ Goud is gevestigd in het pand aan de Lloydstraat in Rotterdam, waar voorheen FG Bistro van Francois Geurds zat. Geurds deed het pand, waar voorheen zijn tweesterrenrestaurant in zat, van de hand om zich volledig te kunnen richten op zijn twee andere zaken op de Hofboven in Rotterdam. Het interieur kreeg een totaal andere look and feel, waarin de kleur goud een hoofdrol kreeg. De Horeca Fabriek van designer Rein Rambaldo nam het interieur van Goud voor haar rekening.

Mede-eigenaar van restaurant Goud is Nick De Kousemaeker. Voorheen werkte hij als chef bij Las Palmas van Herman den Blijker. Voor die tijd was hij souschef van FG Restaurant.

Herman den Blijker verkocht zelf zijn restaurant Las Palmas in Rotterdam aan Eveline Wu uit Eindhoven. Dit gebeurde in april van dit jaar. Herman den Blijker zei daar eerder over: ‘Ik had al een poosje het gevoel dat Las Palmas toe was aan verandering. Na tien jaar deze mooie zaak te hebben gedraaid, is het tijd voor een nieuwe impuls. Voor Las Palmas en voor mijzelf. Tijdens onze ontmoeting gaf Eveline aan dat zij graag een restaurant in Rotterdam wilde openen. Daar ging ik over nadenken. Want een combinatie van haar Aziatische kooktechnieken en smaken en de Franse aanpak van het team van Las Palmas zou tot bijzondere combinaties kunnen leiden.’ Wu maakte van Las Palmas uiteindelijk een Mood-restaurant.
Iwa kom d'r maar in :+..... Oh wacht :P.
49947708_2081149745253613_1825439436708511744_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=5d2fe2258a5b22ec2db4b1ae1e994bff&oe=5CD372BB
50221043_2081149888586932_2923616759879565312_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=dc5d7ced814da3af41c4c12361b8aa81&oe=5CBAD48B
Foto's gejat van FB
https://www.facebook.com/(...)ud-2215438375335937/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 januari 2019 @ 22:35:50 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184406596
Ook in de supermarkt wil klant iets ‘beleven’
Koks aan het bakken en speciale schermpjes voor de bezorging van boodschappen: in de supermarkt van de toekomst moet de consument vooral geïnspireerd worden.

De Azijnbode over de toekomst van de Supermarkt. https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Volkskrant dus alleen een linkje en geen heel artikel :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')