quote:(Frankfurt am Main, 28 augustus 1749 – Weimar, 22 maart 1832) was een Duits wetenschapper, toneelschrijver, romanschrijver, filosoof, dichter, natuuronderzoeker en staatsman.
was de schrijver van onder meer Die Leiden des jungen Werthers en Zur Farbenlehre.
quote:
quote:studeerde af aan de Juilliard School in New York, waar hij hobo leerde spelen. Aan het einde van de jaren '60 richtte hij het New York Rock & Roll Ensemble op, welke klassieke rockmuziek speelde.
zelf speelde keyboard en hobo en componeerde de muziekstukken. Hij werkte samen met Leonard Bernstein, toen het ensemble mocht optreden tijdens één van Bernsteins concerten voor jonge mensen.
Door dit optreden brakdoor en werd een bekend arrangeur. In 1979 werkte hij samen met Pink Floyd aan het album "The Wall". Hij nam de orchestraties voor zijn rekening, net zoals op de albums "The Final Cut" (1983) en "The Division Bell" (1994).
In 1989 werd hij gevraagd de muziek voor de 16e James Bondfilm, Licence to Kill, te componeren. Hiermee trad hij in de voetsporen van de illustere John Barry. In 1991 componeerde hij de muziek voor de film Robin Hood: Prince of Thieves waaronder de megahit '(Everything I Do) I Do It for You' van Bryan Adams.![]()
In 1999 speeltsamen met Metallica en het San Francisco Symphony Orchestra op Metallica's tweede officiële live-album "S&M", waar de band een aantal oude en nieuwere nummers laat horen in een uitvoering voor rockband en klassiek orkest.
Op 18 november 2003 overleedop 55-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hartaanval.
Stand 3318:quote:
Mark? Wies da?quote:Op maandag 19 maart 2018 09:39 schreef lubje25 het volgende:
Even ter zijde:
Waar is Mark gebleven eigenlijk?
Heb je nog meer hints?quote:Op maandag 19 maart 2018 09:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Het is ook een filmmuziek man zeg maar.
Hans Zimmer...quote:Op zondag 18 maart 2018 19:35 schreef RoofingBurner het volgende:
En wie hebben we hier dan?
[ afbeelding ]
Welke film?quote:I am serious. And don't call me Shirley.
Airplane natuurlijkquote:
Uiteraardquote:
Van deze?quote:Op woensdag 21 maart 2018 14:28 schreef FireFox1 het volgende:
Naam van deze jachtvliegtuig?
[ afbeelding ]
Met gratis uranium.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:33 schreef iamredleader het volgende:
A10 "warthog". Het geluid van ettelijke honderden rondjes 'freedom' per seconde![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van deze?
Watisdeze?
Jij grijp ik doel?
Alstublieftquote:Op zondag 25 maart 2018 21:10 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hoi C4
[..]
Dat ook ja
Zal ik dan zo een nieuwe doen?
ik?quote:
Iron Maiden?quote:Op dinsdag 3 april 2018 10:42 schreef slaveloos het volgende:
welke legendarische trash metal band is begonnen aan hun allerlaatste wereldtournee, en stopt dus na ruim 30 jaar takkeherrie?
veel harder, ze stonden ooit wel in de top 2000, maar is daar niet t type band voorquote:
jazeker!quote:
Kees van Kootenquote:
status quo?quote:Op woensdag 11 april 2018 16:55 schreef lubje25 het volgende:
Van wie is het nummer "In the army now" origineel?
Check, goquote:
Yupquote:
quote:is zowel een Zweedse gemeente in het landschap Lapland, als de grootste stad in die gemeente.
is het centrum van de gemeente en bevat voorzieningen op sociaal en cultureel gebied. Toeristen bezoeken de mijn, het stadhuis, de kerk, en 's winters het nabijgelegen IJshotel in Jukkasjärvi.
I know, been there, de stad van Lordi.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:44 schreef pipster het volgende:
Helaas dat is het kerstmandorp in Finland, gelegen op de poolcirkel
quote:"New York Mining Disaster 1941" is the debut American single by the British pop group![]()
Eric Stoltzquote:Op woensdag 18 april 2018 19:37 schreef Burnett het volgende:
Met welke acteur voor de rol van Marty McFly begonnen de opnames voor 'Back To The Future'?
FireFox1 +1quote:
Zit toch ook in Pulp Fiction (en toch 1 scene in Back To the Future...).quote:Op vrijdag 20 april 2018 07:53 schreef Berkery het volgende:
Ik heb het opgezocht, maar het is niet echt een bekende naam
Klopt.quote:
Manchesterquote:Op woensdag 25 april 2018 17:51 schreef DTF het volgende:
DTF +1
Stand 3318:
pipster 6
NanKing 3
ScottTracy 3
Burnett 2
FireFox1 2
lubje25 2
slaveloos 2
BeamofLight 1
Berkery 1
DTF 1
iamredleader 1
MadMaster 1
RoofingBurner 1
Julie hadden het eerder over de Beegees.
De vraag;
Waar zijn de gebroeders Gibb geboren?
Check eerst ff FMTquote:Op donderdag 26 april 2018 17:58 schreef pipster het volgende:
Isle of Man toch, steden aldaar, geen idee.
Lub de punten.quote:
Wiequote:Trimurti
Trimurti is de benaming voor de drie belangrijkste aspecten van Ishvara of God in het hindoeïsme. Ze wordt ook wel aangeduid als de hindoeïstische Drie-eenheid (zie ook Godentrias). Ze wordt gevormd door,
en
![]()
quote:is een natuurkundige wet opgesteld door de Franse wis- en natuurkundige
(1623-1662). De wet stelt:
Een druk die wordt uitgeoefend op een vloeistof die zich in een geheel gevuld en gesloten vat bevindt, zal zich onverminderd in alle richtingen voortplanten.
Oui monsieurquote:
Welke gevangenis?quote:Zanger Johnny Cash heeft over de gevangenis een lied geschreven. De live versie van dit nummer werd in 1969 in San Quentin opgenomen. In mei 2003 heeft Metallica hier haar videoclip voor St. Anger opgenomen. In 2006 verscheen een dubbel CD van Johnny Cash met het gehele concert, waar ook Carl Perkins, June Carter Cash, de Carter Family en The Statler Brothers aan meedoen.
Dat dacht ik al, zat mezelf te pijnigen hoe ie dan moest heten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 09:51 schreef pipster het volgende:
Weet je wat ik doe even een andere vraag, zie net dat het antwoord gewoon in de quote staat.
Stand 3318:quote:Op donderdag 3 mei 2018 10:18 schreef pipster het volgende:
Nine Inch Nails geschreven door Trent Reznor
Daaromquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:23 schreef DTF het volgende:
Dat vermoed ik wel, na de hint "goede interviews"
quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:51 schreef lubje25 het volgende:
Of dingen bij elkaar horen? Touw, tape en zulks?
quote:Op dinsdag 8 mei 2018 19:51 schreef lubje25 het volgende:
Of dingen bij elkaar horen? Touw, tape en zulks?
mark williamsquote:
Eppoquote:Op zaterdag 12 mei 2018 13:30 schreef slaveloos het volgende:
hoe heette het stripblad dat voortkwam uit pep en sjors?
land of milk and honey met halleluja denk ikquote:Op zondag 13 mei 2018 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Wie met welke nummer won voor de eerste keer voor Israel het Eurovisie Songfestival?
Nee, dat was de 2e winnaar voor Israel...quote:Op zondag 13 mei 2018 10:38 schreef slaveloos het volgende:
[..]
land of milk and honey met halleluja denk ik
De derde...quote:Op zondag 13 mei 2018 10:14 schreef lubje25 het volgende:
Diva-Dana International? Geen idee of er daarvoor al andere Israëlische winnaars waren.
Habadaba Riwikidiquote:Op zondag 13 mei 2018 17:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een typische Israelische naam van de zanger en een brabbel titel...
Klopt, ik reageerde ook alleen maar omdat, ik Anniko heel erg lief vind.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik twijfelde al. Vind het nog steeds een ongebruikelijke naam. Maar het gaat om de achternaam, toch?en om de herkenbaarheid.
Nance, François Boulanger, Robert ten Brinke en Lucille Wernerquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:06 schreef Postbus100 het volgende:
Ik doe vast een nieuwe, ga ik daarna slapen.
Welke vier presentatoren hebben het spelletje Lingo gepresenteerd? (de officiële, geen eenmalige invallers als die er waren)
Goed genoeg.quote:
Yes, dat zijn zequote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:20 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Nance, François Boulanger, Robert ten Brinke en Lucille Werner
quote:was een satirisch consumentenprogramma van de VARA dat van 1975 tot 1981 werd uitgezonden. Het programma werd gepresenteerd door Joop Brussee, Ati Dijckmeester en Hans Emmering en was gebaseerd op That's Life! van de BBC. Het had als slogan "Holland op zijn smalst". De regie was in handen van Simon Wadleigh en Anneke Bos.
In het programma werden consumentenproblemen op satirische wijze door het drietal van presentatoren uiteengezet met onder meer sketches en het naspelen van gesprekken tussen consumenten en leveranciers. De onderwerpen volgden elkaar in een hoog tempo op. Een vast onderdeel waren knipsels uit de kranten met foutieve, vreemde of absurde zaken.
Het programma had sterke gelijkenis met het latere KRO-programma Ook dat nog!, inclusief de krantenknipsels, alsook met het sinds 2011 uitgezonden VARA-programma Kanniewaarzijn met Astrid Joosten.
Helemaal correct.quote:
Geen idee.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 13:15 schreef pipster het volgende:
Manchester was een gokje, de anderen wist ik.
Van wie is het nummer "Going Down to Liverpool"?
ps de cover is het bekendst, dus die mag ook gewoon.
Yep. Pacino's Scarface is een remake van een film uit 1932, en dat was weer gebaseerd op het leven van Al Caponequote:
Als een zwerende vinger.quote:
Scott?quote:Op maandag 28 mei 2018 14:00 schreef ScottTracy het volgende:
Wie scoorde in totaal vijf #1-hits in Nederland: in 1985, 1987, 2005 en twee in 2008?
Ai, BoL + 1 voor de voortgang. Die heb ik over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 31 mei 2018 21:41 schreef BeamofLight het volgende:
Lavas misschien wel, zoals in de tekst ook al staat
Stand 3318:quote:Op donderdag 31 mei 2018 21:41 schreef BeamofLight het volgende:
quote:Op donderdag 31 mei 2018 21:41 schreef BeamofLight het volgende:
Wat zijnquote:Op 26 april 1964 verenigde de Republiekzich met de Volksrepubliek
en Pemba en kwam de Verenigde Republiek Tanzania tot stand, waarbinnen
een autonome status kreeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |