abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:45:07 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177729574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Om zich zelf te verdedigen? Waarom zou ik ten prooi moeten vallen van criminelen die wel wapens hebben. Ik heb niks om mezelf dan te verdedigen behalve misschien een mes of mijn vuisten, maar als de crimineel een pistool heeft dan kan ik daar weinig tegen doen.
Tegen wat?
De enige tegen wie ik me in 51 jaar zou moeten hebben verdedigen zou iemand zijn geweest waar ik een relatie mee had, een vuurwapen in huis was in die situatie zeker geen voordeel geweest.

Toen ik in de VS tegemoet gelopen werd door de bankovervaller die met een wapen in zijn hand en een tas waar rode rook uitkwam was het ook belangrijker en veiliger de 2-jarige die bij me liep en mezelf in veiligheid te brengen dan het risico te lopen dat hij ons allebei overhoop zou knallen omdat ik zonodig de held moest uithangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:45:27 #102
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177729587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]


Kan letterlijk in 1 seconde al getrokken worden. Als je een pistool rond je heup hebt zitten kan je een crimineel die naar jou toe komt lopen al neerschieten voordat hij iets heeft gedaan.
En daar beginnen de onschuldige doden. Want hoe zie jij of iemand een crimineel is? En iedereen loopt met een wapen rond in jouw dromen, dus dat is niet onderscheidend.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177729625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Wanneer heb jij je ooit moeten verdedigen? Ik heb nog nooit gedacht "ik heb een wapen nodig". Nooit. En bovendien zou je dan altijd een wapen bij je moeten dragen? Eh

Dan ga ik me niet echt veilig voelen op straat. Juist niet. Als veel mensen dat ineens gaan doen
Dus omdat hij zich misschien niet heeft hoeven te verdedigen zou hij ook geen recht op een wapen moeten hebben?
Wat een vreemde gedachtegang weer, het is dezelfde redenatie als waarom moet je een Porsche hebben je mag in Nederland toch maar 120 rijden.
pi_177729634
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zwitserland heeft ook vrij wapenbezit, veel beter gereguleerd dat dan weer wel.
En niemand hier kan claimen dat Zwitserland het wilde westen is, in tegendeel.
Ik geef aan waarom Nederlanders in paniek raken van wapens, dat het in Zwitserland beter gaat doet daar schijnbaar niet aan af.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:46:42 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177729641
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

In de Verenigde Staten is 2nd Amendment een onvervreemdbaar recht. ik denk niet dat je dit snapt, aangezien je van de de premisse uitgaat van de geweldsmonopolie van de overheid.
De Verenigde Staten is geen Nederland en andersom. De Constitutie van de Verenigde Staten is niet hetzelfde als de Nederlandse Grondwet en andersom.
Het ging op dat moment over NL.
Daarbij snap ik meer dan uitstekend hoe het in de VS werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177729680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En daar beginnen de onschuldige doden. Want hoe zie jij of iemand een crimineel is? En iedereen loopt met een wapen rond in jouw dromen, dus dat is niet onderscheidend.
Hoe zien agenten of iemand een crimineel is? Je kan volgens mij als burger makkelijk zien wanneer iemand zich verdacht gedraagt. Let op lichaamstaal. Dan moet je al paraat staan mocht er al iets gebeuren. Dan ben je al voorbereid en kan je snel handelen mocht de crimineel toeslaan.
pi_177729686
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tegen wat?
De enige tegen wie ik me in 51 jaar zou moeten hebben verdedigen zou iemand zijn geweest waar ik een relatie mee had, een vuurwapen in huis was in die situatie zeker geen voordeel geweest.

Toen ik in de VS tegemoet gelopen werd door de bankovervaller die met een wapen in zijn hand en een tas waar rode rook uitkwam was het ook belangrijker en veiliger de 2-jarige die bij me liep en mezelf in veiligheid te brengen dan het risico te lopen dat hij ons allebei overhoop zou knallen omdat ik zonodig de held moest uithangen.
Wat zou jou verdediging zijn geweest als een mafkees bij jou inbreekt en jou vervolgens probeert te verkrachten?
pi_177729724
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Wanneer heb jij je ooit moeten verdedigen? Ik heb nog nooit gedacht "ik heb een wapen nodig". Nooit. En bovendien zou je dan altijd een wapen bij je moeten dragen? Eh

Dan ga ik me niet echt veilig voelen op straat. Juist niet. Als veel mensen dat ineens gaan doen
Wat is dat voor onzin logica dan? Zelfverdediging is een recht en dat hoef ik niet te gaan uitleggen waarom ik dat nodig heb. Waarom heb jij vrijheid van meningsuiting nodig?
pi_177729752
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tegen wat?
De enige tegen wie ik me in 51 jaar zou moeten hebben verdedigen zou iemand zijn geweest waar ik een relatie mee had, een vuurwapen in huis was in die situatie zeker geen voordeel geweest.

Toen ik in de VS tegemoet gelopen werd door de bankovervaller die met een wapen in zijn hand en een tas waar rode rook uitkwam was het ook belangrijker en veiliger de 2-jarige die bij me liep en mezelf in veiligheid te brengen dan het risico te lopen dat hij ons allebei overhoop zou knallen omdat ik zonodig de held moest uithangen.
Anekdote situatie.

Ik kan jou gaan vertellen dat ik nog nooit armoede heb meegemaakt, daarom moeten mensen geen uitkering krijgen omdat ik het nog nooit nodig heb gehad.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 19:51:53 ]
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:50:58 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177729782
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat zou jou verdediging zijn geweest als een mafkees bij jou inbreekt en jou vervolgens probeert te verkrachten?
Jij hebt geen andere verdediging dan een vuurwapen?
Waarom het risico lopen dat mijn eigen wapen tegen mij gebruikt wordt, of mijn kind het wapen vindt en per ongeluk afvuurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:51:10 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177729785
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe zien agenten of iemand een crimineel is? Je kan volgens mij als burger makkelijk zien wanneer iemand zich verdacht gedraagt. Let op lichaamstaal. Dan moet je al paraat staan mocht er al iets gebeuren. Dan ben je al voorbereid en kan je snel handelen mocht de crimineel toeslaan.
Ja, want alle burgers zijn daarvoor opgeleid en zijn in staat om die lichaamstaal goed te interpreteren. Daarnaast zegt lichaamstaal lang niet alles.
Maar goed, ze hebben een pistool, en dus gaan ze alvast klaar staan om maar te schieten zodra die 'crimineel' iets doet wat ze niet bevalt. En dan maar schieten.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:51:47 #112
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177729810
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

In de Verenigde Staten is 2nd Amendment een onvervreemdbaar recht. ik denk niet dat je dit snapt, aangezien je van de de premisse uitgaat van de geweldsmonopolie van de overheid.
De Verenigde Staten is geen Nederland en andersom. De Constitutie van de Verenigde Staten is niet hetzelfde als de Nederlandse Grondwet en andersom.
Laat die Amerikanen dan stoppen met janken als er weer een halve school is afgeschoten.

In andere woorden: meer en meer mensen daar zijn tegen wapens.

Wat doet een onvervalste patriot als, desalniettemin een meerderheid tegen wapens is?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:52:15 #113
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177729824
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij hebt geen andere verdediging dan een vuurwapen?
Waarom het risico lopen dat mijn eigen wapen tegen mij gebruikt wordt, of mijn kind het wapen vindt en per ongeluk afvuurt.
collateral damage, daar moet je niet over zeuren. Want he, je bent wel veilig door je eigen wapen :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177729843
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik geef aan waarom Nederlanders in paniek raken van wapens, dat het in Zwitserland beter gaat doet daar schijnbaar niet aan af.
Wat ik probeer aan te geven is dat de paniek behoorlijk irrationeel is. We horen in Nederland uiteraard alleen de slechte verhalen van wapenbezit. Hoeveel levens zijn er wel niet gered door het vrij wapenbezit?

https://m.washingtontimes.com/
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:53:15 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177729849
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Anekdote situatie.
Ja, en een uitzondering uiteraard, want het gros van de Nederlanders heeft op die leeftijd wel een situatie meegemaakt waarin een vuurwapen het probleem wel even had opgelost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177729855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:51 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja, want alle burgers zijn daarvoor opgeleid en zijn in staat om die lichaamstaal goed te interpreteren. Daarnaast zegt lichaamstaal lang niet alles.
Maar goed, ze hebben een pistool, en dus gaan ze alvast klaar staan om maar te schieten zodra die 'crimineel' iets doet wat ze niet bevalt. En dan maar schieten.
Ja, mensen die verantwoordelijke wapenbezitters zijn weten dat wel omdat ze namelijk niet voor niets een wapen hebben. Maar ja, stel de crimineel staat eerder klaar dan ik om te schieten, nou shit, pech. Moet ik dan sowieso niet de kans krijgen om mezelf te kunnen verdedigen?
pi_177729864
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat zou jou verdediging zijn geweest als een mafkees bij jou inbreekt en jou vervolgens probeert te verkrachten?
Zou het mogen hebben van wapens de hoeveelheid verkrachtingen terugdringen dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177729870
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij hebt geen andere verdediging dan een vuurwapen?
Waarom het risico lopen dat mijn eigen wapen tegen mij gebruikt wordt, of mijn kind het wapen vindt en per ongeluk afvuurt.
Dus omdat je onzeker bent over je eigen kunnen heb je liever dat de verkrachter zijn gang kan gaan met je kind en jezelf?
pi_177729884
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Laat die Amerikanen dan stoppen met janken als er weer een halve school is afgeschoten.

In andere woorden: meer en meer mensen daar zijn tegen wapens.

Wat doet een onvervalste patriot als, desalniettemin een meerderheid tegen wapens is?
Je bedoelt dat de media niet 24/7 anti-wapen retoriek moet gebruiken? Ja klopt :)
pi_177729886
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat ik probeer aan te geven is dat de paniek behoorlijk irrationeel is. We horen in Nederland uiteraard alleen de slechte verhalen van wapenbezit. Hoeveel levens zijn er wel niet gered door het vrij wapenbezit?

https://m.washingtontimes.com/
Daar heb je wel een punt ja, je hoort louter negative verhalen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:55:10 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177729893
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

collateral damage, daar moet je niet over zeuren. Want he, je bent wel veilig door je eigen wapen :')
Ja, inbreker/verkrachter komt binnen; sorry, ik ben zo terug, even mijn vuurwapen en kogels uit de 2 verschillende kluizen halen en mijn wapen laden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177729910
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en een uitzondering uiteraard, want het gros van de Nederlanders heeft op die leeftijd wel een situatie meegemaakt waarin een vuurwapen het probleem wel even had opgelost.
Misschien wel en misschien niet. Het punt is niet dat je je wapen moet gebruiken. Het punt is dat je een kans moet hebben op zelfverdediging.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:56:00 #123
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177729911
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de media niet 24/7 anti-wapen retoriek moet gebruiken? Ja klopt :)
Waarom moeten ze dat niet? Dat kunnen ze juist niet genoeg doen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177729916
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou het mogen hebben van wapens de hoeveelheid verkrachtingen terugdringen dan?
Dat zou heel goed kunnen, ik geloof in ieder geval dat vrij wapenbezit het aantal overvallen zal dalen.
Wat wel kan gebeuren is dat de overvallen die dan plaats vinden veel gewelddadiger worden.
Maar ik vind het een fundamenteel mensenrecht dat je jezelf en je bezittingen moet kunnen verdedigen. En een vuurwapen is het beste middel om juist dat te doen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:56:26 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177729919
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus omdat je onzeker bent over je eigen kunnen heb je liever dat de verkrachter zijn gang kan gaan met je kind en jezelf?
Ik stel geen vuurwapen nodig te hebben en dan ben ik degene die onzeker is? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:56:29 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177729921
Nederlanders snappen deze discussie in de VS niet. Wel altijd hilarisch om te zien al die standaard comments.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:56:38 #127
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177729923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Misschien wel en misschien niet. Het punt is niet dat je je wapen moet gebruiken. Het punt is dat je een kans moet hebben op zelfverdediging.
Maar waarom is een vuurwapen dan de enige mogelijk zelfverdediging?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:57:14 #128
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177729944
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Laat die Amerikanen dan stoppen met janken als er weer een halve school is afgeschoten.

In andere woorden: meer en meer mensen daar zijn tegen wapens.

Wat doet een onvervalste patriot als, desalniettemin een meerderheid tegen wapens is?
Het aantal mensen die voor gun control zijn fluctueert maar die verschillen zijn vrij marginaal.
Nogmaals de 2nd Amendment is een onvervreemdbaar recht. Dit betekent, om maar even jouw terminologie te gebruiken, dat wanneer er een mass shooting in de Verenigde Staten plaatsvindt, Nederlanders hier wel kunnen gaan janken, om aan te tonen hoezeer zij ten opzichte van de rednecks deugen, maar het gaat over een wet die alleen via het constitutioneel proces kan worden aangepast of verwijderd worden.
Dus alsjeblieft geen CNN talking points tegen mij gebruiken in deze discussie. Dank u.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:57:47 #129
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177729952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin logica dan? Zelfverdediging is een recht en dat hoef ik niet te gaan uitleggen waarom ik dat nodig heb. Waarom heb jij vrijheid van meningsuiting nodig?
Ik vraag me gewoon af wanneer jij denkt dat je jezelf moet gaan verdedigen. Ik denk dat dat nooit gaat gebeuren. Dat laatste is een valse vergelijking, iets waar je net iemand anders van verwijt (dus doe het zelf dan ook niet). Mijn punt is meer: ik voel me nu veilig. Net als de meeste mensen in Nederland. Als straks willekeurige personen met wapens over straat zouden gaan, zoals jij, dan zou ik me niet veiliger gaan voelen. Integendeel. Blijkbaar kon Tristan nu al aan een wapen komen, en dan wordt het alleen maar makkelijker straks voor gekken.

Ik vind het belangrijker dat ík me veilig voel dan dat mensen straks wapens over straat gaan dragen, omdat ze zich misschien ooit moeten gaan verdedigen. En zelfs een wapen is geen garantie op veiligheid. Leuk dat jij een wapen wil, maar ik vind het belangrijker dat ik met een veilig gevoel kan rondlopen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:58:01 #130
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177729958
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, ik geloof in ieder geval dat vrij wapenbezit het aantal overvallen zal dalen.
Wat wel kan gebeuren is dat de overvallen die dan plaats vinden veel gewelddadiger worden.
Maar ik vind het een fundamenteel mensenrecht dat je jezelf en je bezittingen moet kunnen verdedigen. En een vuurwapen is het beste middel om juist dat te doen.
Of de overvallers schieten meteen zodra ze binnen zijn, want degene die ze overvallen kan wel eens een vuurwapen hebben. Dus het aantal lijken neemt toe.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:59:41 #131
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177729996
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou het mogen hebben van wapens de hoeveelheid verkrachtingen terugdringen dan?
Weet je hoeveel levens in de Verenigde Staten gered worden, omdat mensen zich kunnen verdedigen met wapens?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177729997
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij hebt geen andere verdediging dan een vuurwapen?
Waarom het risico lopen dat mijn eigen wapen tegen mij gebruikt wordt, of mijn kind het wapen vindt en per ongeluk afvuurt.
Zou jij een wapen in een wieg gaan stoppen dan? Kijk dit toont al aan dat jij geen verantwoordelijke wapenbezitter zou zijn. Je moet of je wapen rond je heup hebben of het in een kluis stoppen. En hoe wil jij je verdedigen dan als er 2 grote gasten in jouw huis gaan inbreken? Met een mes overmeesteren ze je nog steeds hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 20:06:56 ]
pi_177730033
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waarom moeten ze dat niet? Dat kunnen ze juist niet genoeg doen.
Wat is het punt dan om dit met jou te discussiëren? Jij kan niet overgehaald worden dus het is zinloos.
pi_177730036
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stel geen vuurwapen nodig tw hebben en dan ben ik degene die onzeker is? :D
De vraag was wat je zou doen als een verkrachter jou huis binnendringt.
Op een of andere manier weiger je die vraag te beantwoorden, ook wel logisch want vanuit jou positie kun je niets anders doen dan de verkrachter zijn gang laten gaan omdat je niets van wapens moet hebben.
De reden dat je vind dat je geen wapen moet hebben is omdat je onzeker bent over je eigen kunnen. Je zegt zelf immers dat je bang bent je eigen kind overhoop te knallen dus laat je liever de verkrachter zijn gang gaan.
Hoe ben ik dan onzeker als ik stel dat ik liever mijzelf verdedig met een wapen?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:01:25 #135
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730050
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zou jij een wapen in een wieg gaan stoppen dan? Kijk dit toont al aan dat jij geen verantwoordelijke wapenbezitter zou zijn. Je moet of je wapen rond je heup hebben of het in een kluis stoppen. En waar wil jij je verdedigen dan als er 2 grote gasten in jouw huis gaan inbreken? Met een mes overmeesteren ze je nog steeds hoor.
Misschien ben jij wel te vertrouwen als "verantwoordelijke wapenbezitter", maar ik ga je nu al vertellen dat heel veel andere mensen dat niet zijn.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177730052
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stel geen vuurwapen nodig te hebben en dan ben ik degene die onzeker is? :D
Hoe weet je dat? Je zegt zelf dat je nooit in een situatie bent geweest waarin je het nodig had.
pi_177730072
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Maar waarom is een vuurwapen dan de enige mogelijk zelfverdediging?
Omdat een vuurwapen criminelen actief afschrikt. Je schrikt criminelen niet weg met een busje pepperspray.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:02:17 #138
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177730079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de media niet 24/7 anti-wapen retoriek moet gebruiken? Ja klopt :)
Het heeft geen zin met jou de discussie aan te gaan.
Sommige argumenten van het pro kamp zijn opzich grondig.

Maar dan moet je wél accepteren dat het heel (héél) vaak fout gaat.

Sommige mensen blijven dan bij hun principes, anderen kijken heel pragmatisch naar de werkelijkheid en zien dat meer Amerikanen doodgaan door landgenoten, dan door mensen met een bepaald geloof.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:02:20 #139
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730083
Draag een mes. Of ga op een vechtsport. Je woont in Nederland, niet in Syrië :') Met je wapen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:02:30 #140
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177730088
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat is het punt dan om dit met jou te discussiëren? Jij kan niet overgehaald worden dus het is zinloos.
Dus nu ga je je wapen maar pakken en dreigen? _O-
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:02:50 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177730095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zou jij een wapen in een wieg gaan stoppen dan? Kijk dit toont al aan dat jij geen verantwoordelijke wapenbezitter zou zijn. Je moet of je wapen rond je heup hebben of het in een kluis stoppen. En waar wil jij je verdedigen dan als er 2 grote gasten in jouw huis gaan inbreken? Met een mes overmeesteren ze je nog steeds hoor.
Dus ik lig te slapen, mijn wapen ligt in de kluis en er komt een verkrachtende inbreker binnen, en nu?

Ik heb alleen maar iets aan dat wapen als het 24/7 onder handbereik is, en dan kan het dus ook in verkeerde handen komen. Als het in de kluis ligt is het geen bescherming hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177730096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:58 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Of de overvallers schieten meteen zodra ze binnen zijn, want degene die ze overvallen kan wel eens een vuurwapen hebben. Dus het aantal lijken neemt toe.
Dat is een risico ja, maar zelfs voor veel criminelen is gelijk schieten een brug te ver. Tenzij er een hoop te halen valt, in ieder geval je bent altijd beter af bewapend dan zonder wapen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:03:32 #143
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730114
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus ik lig te slapen, mijn wapen ligt in de kluis en er komt een verkrachtende inbreker binnen, en nu?

Ik heb alleen maar iets aan dat wapen als het 24/7 onder handbereik is, en dan kan het dus ook in verkeerde handen komen. Als het in de kluis ligt is het geen bescherming hè.
En al snel denken ze dat ze 'm ook op straat nodig hebben, want straks word je nog overvallen. En dan lopen er allemaal mensen met vuurwapens over straat. Top
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:03:42 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177730117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Je zegt zelf dat je nooit in een situatie bent geweest waarin je het nodig had.
Lees nogmaals.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:03:48 #145
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730119
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

Weet je hoeveel levens in de Verenigde Staten gered worden, omdat mensen zich kunnen verdedigen met wapens?
Nou? Ik ben wel benieuwd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:03:57 #146
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177730125
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is een risico ja, maar zelfs voor veel criminelen is gelijk schieten een brug te ver. Tenzij er een hoop te halen valt, in ieder geval je bent altijd beter af bewapend dan zonder wapen.
Nu wel ja, daarom zie ik het probleem is Nederland nog lang niet zo. Dat gaat veranderen zodra er makkelijk wapens te verkrijgen zijn. Daarnaast zal het aantal 'ongelukken' je nog zwaar gaan tegenvallen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177730144
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, ik geloof in ieder geval dat vrij wapenbezit het aantal overvallen zal dalen.
Wat wel kan gebeuren is dat de overvallen die dan plaats vinden veel gewelddadiger worden.
Maar ik vind het een fundamenteel mensenrecht dat je jezelf en je bezittingen moet kunnen verdedigen. En een vuurwapen is het beste middel om juist dat te doen.
Ik denk dat het vooral heweldadiger zal worden ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:05:15 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177730164
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De vraag was wat je zou doen als een verkrachter jou huis binnendringt.
Op een of andere manier weiger je die vraag te beantwoorden, ook wel logisch want vanuit jou positie kun je niets anders doen dan de verkrachter zijn gang laten gaan omdat je niets van wapens moet hebben.
De reden dat je vind dat je geen wapen moet hebben is omdat je onzeker bent over je eigen kunnen. Je zegt zelf immers dat je bang bent je eigen kind overhoop te knallen dus laat je liever de verkrachter zijn gang gaan.
Hoe ben ik dan onzeker als ik stel dat ik liever mijzelf verdedig met een wapen?
Lezen is kennelijk moeilijk, probeer het nog eens...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177730165
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

Weet je hoeveel levens in de Verenigde Staten gered worden, omdat mensen zich kunnen verdedigen met wapens?
Nee, jij? En waar wordem ze van gered, mensen met wapens?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177730170
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:57 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af wanneer jij denkt dat je jezelf moet gaan verdedigen. Ik denk dat dat nooit gaat gebeuren. Dat laatste is een valse vergelijking, iets waar je net iemand anders van verwijt (dus doe het zelf dan ook niet). Mijn punt is meer: ik voel me nu veilig. Net als de meeste mensen in Nederland. Als straks willekeurige personen met wapens over straat zouden gaan, zoals jij, dan zou ik me niet veiliger gaan voelen. Integendeel. Blijkbaar kon Tristan nu al aan een wapen komen, en dan wordt het alleen maar makkelijker straks voor gekken.

Ik vind het belangrijker dat ík me veilig voel dan dat mensen straks wapens over straat gaan dragen, omdat ze zich misschien ooit moeten gaan verdedigen. En zelfs een wapen is geen garantie op veiligheid. Leuk dat jij een wapen wil, maar ik vind het belangrijker dat ik met een veilig gevoel kan rondlopen.
Jij voelt je veilig? Dat is een schijn gevoel. Want het moment dat er ook echt iets gebeurd waarin jij je moet verdedigen, dan had je maar gehoopt dat je een wapen had. En wat ik zei was geen valse vergelijking. Ik wil duidelijk maken dat zelfverdediging een universele recht is en dat hoort niet uitgelegd te worden, net als vrijheid van meningsuiting hier ook een recht is. Je gaat iemand dan toch ook niet vragen waarom heb jij vrijheid van meningsuiting nodig? Wat als je straks die vrijheid gebruikt om een 2e Hitler te worden. Dan voel ik me niet veilig.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:05:40 #151
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177730174
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus ik lig te slapen, mijn wapen ligt in de kluis en er komt een verkrachtende inbreker binnen, en nu?

Ik heb alleen maar iets aan dat wapen als het 24/7 onder handbereik is, en dan kan het dus ook in verkeerde handen komen. Als het in de kluis ligt is het geen bescherming hè.
Je kan toch gewoon met je wapen op je heup gaan slapen :?

Met al die verkrachtende inbrekers heb je waarschijnlijk helemaal geen tijd om je wapen in een kluis op te bergen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:05:53 #152
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730184
Er is een reden waarom er in Amerika zo veel mensen omkomen door geweld met betrekking tot vuurwapens. En dat er zo veel (school) shootings zijn, en hier niet. En dát willen we?? Dat is echt de wereld op zijn kop
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177730223
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:05 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon met je wapen op je heup gaan slapen :?

Met al die verkrachtende inbrekers heb je waarschijnlijk helemaal geen tijd om je wapen in een kluis op te bergen.
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:07:41 #154
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177730241
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:05 schreef richolio het volgende:
Er is een reden waarom er in Amerika zo veel mensen omkomen door geweld met betrekking tot vuurwapens. En dat er zo veel (school) shootings zijn, en hier niet. En dát willen we?? Dat is echt de wereld op zijn kop
Het enige wat hier wel in meespeelt zijn de Amerikanen zelf. Er zijn landen met meer wapens in omloop waarbij dit soort massamoorden amper voorkomen.

Misschien moet de conclusie wel zijn dat er niet genoeg wapens kunnen zijn daar, dan lost het zich vanzelf op.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177730262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lezen is kennelijk moeilijk, probeer het nog eens...
Anders quote je je antwoord op mijn vraag nog eens. Ik kan het nergens terugvinden.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:08:27 #156
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177730268
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, jij? En waar wordem ze van gered, mensen met wapens?
Van gewelddadige misdaad, natuurlijk.

Het is natuurlijk onzin om te veronderstellen dat wapens enkel levens kost.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:08:36 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177730273
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:05 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon met je wapen op je heup gaan slapen :?

Met al die verkrachtende inbrekers heb je waarschijnlijk helemaal geen tijd om je wapen in een kluis op te bergen.
Drie keer draaien in mijn slaap en de veiligheidspal is er af... nog een keer draaien en dan is het raak :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177730276
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:01 schreef richolio het volgende:

[..]

Misschien ben jij wel te vertrouwen als "verantwoordelijke wapenbezitter", maar ik ga je nu al vertellen dat heel veel andere mensen dat niet zijn.
Oké maar wat denk je dat ik voor sta dan? Ik zei toch al je moet dit zien niet alsof de overheid AR-15's als lollies gaat verspreiden. Er moeten background checks zijn, heb je een criminele achtergrond dan heb je geen recht op het bezitten van wapens etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 20:16:25 ]
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:09:29 #159
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jij voelt je veilig? Dat is een schijn gevoel. Want het moment dat er ook echt iets gebeurd waarin jij je moet verdedigen, dan had je maar gehoopt dat je een wapen had. En wat ik zei was geen valse vergelijking. Ik wil duidelijk maken dat zelfverdediging een universele recht is en dat hoort niet uitgelegd te worden, net als vrijheid van meningsuiting hier ook een recht is.
Ja. Ik voel me veilig. Woon al heel mijn leven in Rotterdam, ga er uit, ga er naar school. Het is pas een schijngevoel dat je je ineens veilig zou voelen met een wapen op zak. Dan ben je echt niet ineens veilig hè? Bovendien gaat het hier juist om gevoel. Gevoel is het hele punt. Jij voelt je niet veilig genoeg, dat is jammer, maar ik ga toch ook niet zeggen "dat is schijn, dat telt niet, je bent veilig". Je mag jezelf hier nog altijd tot op de dag van vandaag verdedigen

Dus nogmaals: ik vind het belangrijker dat ik me veilig voel, dan dat jullie ineens allemaal vuurwapens gaan krijgen. Ga je die ook echt afvuren op iemand strakjes? Dat durf je niet man. Je onderschat dat. Nu klinkt het tof, maar geloof me: dat is het niet.

quote:
Je gaat iemand dan toch ook niet vragen waarom heb jij vrijheid van meningsuiting nodig? Wat als je straks die vrijheid gebruikt om een 2e Hitler te worden. Dan voel ik me niet veilig.
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:09:46 #160
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177730315
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Van gewelddadige misdaad, natuurlijk.

Het is natuurlijk onzin om te veronderstellen dat wapens enkel levens kost.
Dat is eigenlijk wel wat een wapen doet. Een ander verwonden of doden. Een wapen waarvan een ander geneest is er nog niet geloof ik.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177730320
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Van gewelddadige misdaad, natuurlijk.

Het is natuurlijk onzin om te veronderstellen dat wapens enkel levens kost.
Maar jij stelt dus dat wapens veel levens redden, ben oprecht wel benieuwd of dat jouw gedachte is of dat het uit cijfers blijkt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177730329
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef richolio het volgende:
Draag een mes. Of ga op een vechtsport. Je woont in Nederland, niet in Syrië :') Met je wapen
Ja want een mes schrikt zo'n dief wel af die een pistool in zijn handen heeft :D En een vechtsport? :')
Really dude? :')
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:10:24 #163
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730335
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké maar wat denkt je dat ik voor sta dan? Ik zei toch al je moet dit zien niet alsof de overheid AR-15's als lollies gaat verspreiden. Er moeten background checks zijn, heb je een criminele achtergrond dan heb je geen recht op het bezitten van wapens etc etc.
En dan? Dan heb je een wapen thuis? Dit gaat alleen maar geld kosten en het gaat niets opleveren.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:10:26 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177730338
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Anders quote je je antwoord op mijn vraag nog eens. Ik kan het nergens terugvinden.
Jij verzint dat ik bang zou zijn mijn eigen kind neer te schieten, als je met dat soort nonsens komt is het echt de moeite niet nog ergens serieus op in te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177730349
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dus nu ga je je wapen maar pakken en dreigen? _O-
Waar dreig ik? Ik ben van de indruk dat jouw mening zo hard vastgeschroefd is in jouw hersenen dat ik denk dat jij niet over te halen bent.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:11:06 #166
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja want een mes schrikt zo'n dief wel af die een pistool in zijn handen heeft :D En een vechtsport? :')
Really dude? :')
Als je inbreker ook een pistool heeft? Wat verwacht je dan te gaan doen? :D
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:11:25 #167
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177730368
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:03 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou? Ik ben wel benieuwd


Bron: https://www.cdc.gov/
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:11:28 #168
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177730369
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waar dreig ik? Ik ben van de indruk dat jouw mening zo hard vastgeschroefd is in jouw hersenen dat ik denk dat jij niet over te halen bent.
Waarom zou ik over te halen moeten zijn? :D
stupidity has become as common as common sense was before
pi_177730403
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus ik lig te slapen, mijn wapen ligt in de kluis en er komt een verkrachtende inbreker binnen, en nu?

Ik heb alleen maar iets aan dat wapen als het 24/7 onder handbereik is, en dan kan het dus ook in verkeerde handen komen. Als het in de kluis ligt is het geen bescherming hè.
Je kan een wapen ook gewoon naast je hebben liggen he maar dan wel uit het zicht van kinderen en goed afgeschermd.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:12:36 #170
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177730415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel wat een wapen doet. Een ander verwonden of doden. Een wapen waarvan een ander geneest is er nog niet geloof ik.
Een wapen is niet enkel voor offensief gebruik. En ik had het juist over levens sparen, dus dat alleen al is een hint daarop.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177730430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Nu wel ja, daarom zie ik het probleem is Nederland nog lang niet zo. Dat gaat veranderen zodra er makkelijk wapens te verkrijgen zijn. Daarnaast zal het aantal 'ongelukken' je nog zwaar gaan tegenvallen.
Er zullen idd wel want ongelukken gebeuren.
Daarom ook goede voorlichting, 4x per jaar verplicht naar de schietbaan en een jaarlijkse opfriscursus over hoe veilig om te gaan met een wapen.
Ongelukken zul je nooit helemaal kunnen uitsluiten maar het risico op ongelukken kun je wel sterk verminderen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:13:27 #172
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177730439
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar jij stelt dus dat wapens veel levens redden, ben oprecht wel benieuwd of dat jouw gedachte is of dat het uit cijfers blijkt.
https://forum.fok.nl/topic/2429502/7/25#p177730368
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:15:14 #173
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177730504
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]
Er moeten background checks zijn, heb je een criminele achtergrond dan heb je geen Brecht op het bezitten van wapens etc etc.
Mensen worden dan ook als crimineel geboren, of gaan anders nooit in de fout.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:15:23 #174
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730509
Ach ja, het gaat niets helpen. Niets opleveren. Het gaat geld kosten. Mijn veiligheidsgevoel wordt aangetast. Maar als jullie maar een vuurwapen mogen kopen, daar doen we het voor. Die waarschijnlijk zelden gebruikt gaat worden.

Gelukkig gaat dit nooit gebeuren in dit land, en terecht
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177730533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:09 schreef richolio het volgende:

[..]

Ja. Ik voel me veilig. Woon al heel mijn leven in Rotterdam, ga er uit, ga er naar school. Het is pas een schijngevoel dat je je ineens veilig zou voelen met een wapen op zak. Dan ben je echt niet ineens veilig hè? Bovendien gaat het hier juist om gevoel. Gevoel is het hele punt. Jij voelt je niet veilig genoeg, dat is jammer, maar ik ga toch ook niet zeggen "dat is schijn, dat telt niet, je bent veilig". Je mag jezelf hier nog altijd tot op de dag van vandaag verdedigen

Dus nogmaals: ik vind het belangrijker dat ik me veilig voel, dan dat jullie ineens allemaal vuurwapens gaan krijgen. Ga je die ook echt afvuren op iemand strakjes? Dat durf je niet man. Je onderschat dat. Nu klinkt het tof, maar geloof me: dat is het niet.

[..]

:')
Ik zei niet dat het veiliger is als je een wapen hebt, ik zei je hebt dan een kans om jezelf te verdedigen. En die :') op mijn 2e punt is wel zielig. Je weet gewoon zelf wel dat het een goede vergelijking was maar je hebt gewoon een antwoord daar op.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:16:11 #176
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_177730537
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er zullen idd wel want ongelukken gebeuren.
Daarom ook goede voorlichting, 4x per jaar verplicht naar de schietbaan en een jaarlijkse opfriscursus over hoe veilig om te gaan met een wapen.
Ongelukken zul je nooit helemaal kunnen uitsluiten maar het risico op ongelukken kun je wel sterk verminderen.
Dit soort ongelukken zijn zelfs heel erg eenvoudig te voorkomen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:17:10 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177730566
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan een wapen ook gewoon naast je hebben liggen he maar dan wel uit het zicht van kinderen en goed afgeschermd.
Je bent echt een totale randdebiel als je kinderen in huis hebt en je wapen niet in een kluis hebt liggen.
Wel weer duidelijk wie hier totaal ongeschikt is als wapenbezitter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177730574
Ze hebben gelijk, regels zijn regels.
pi_177730581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:10 schreef richolio het volgende:

[..]

En dan? Dan heb je een wapen thuis? Dit gaat alleen maar geld kosten en het gaat niets opleveren.
Ja het gaat geld kosten, mensen zijn daar vrij in om zelf te beslissen om een wapen te kopen. En gaat niets opleveren echt joh?

  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:18:28 #180
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik zei niet dat het veiliger is als je een wapen hebt, ik zei je hebt dan een kans om jezelf te verdedigen. En die :') op mijn 2e punt is wel zielig. Je weet gewoon zelf wel dat het een goede vergelijking was maar je hebt gewoon een antwoord daar op.
Het is geen goede vergelijking. Waarom is de "drugs don't kill people.." vergelijking dan wél vals? En waarom zou deze passend zijn? Het afschaffen van de VvM past mijn veiligheidsgevoel niet aan, het mogelijk maken van vuurwapenverkoop wel. De VvM kan in essentie niet resulteren in fysiek geweld, wapens kunnen dat wel doen. Ook normale mensen kunnen veranderen hè. In hele korte tijd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177730643
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij verzint dat ik bang zou zijn mijn eigen kind neer te schieten, als je met dat soort nonsens komt is het echt de moeite niet nog ergens serieus op in te gaan.
Sorry had het verkeerd gelezen.
Als je bang bent dat je kind je wapen vind en zichzelf ermee verwond kun je altijd nog opteren voor een wapen met een slot erop of een wapen die je pas kan vuren met een vingerafdruk.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:20:31 #182
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177730677
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent echt een totale randdebiel als je kinderen in huis hebt en je wapen niet in een kluis hebt liggen.
Wel weer duidelijk wie hier totaal ongeschikt is als wapenbezitter.
Met alle respect ook een stompzinnige veronderstelling dat inbrekers huizen als doelwit hebben waar bewoners aanwezig zijn en dat wanneer een poging wordt gedaan er tussen het toegang verschaffen en daadwerkelijk in een huis binnentreden er geen tijd zou zijn om een wapen te pakken uit een kluis of een afgesloten omgeving.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:21:03 #183
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730701
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent echt een totale randdebiel als je kinderen in huis hebt en je wapen niet in een kluis hebt liggen.
Wel weer duidelijk wie hier totaal ongeschikt is als wapenbezitter.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177730775
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent echt een totale randdebiel als je kinderen in huis hebt en je wapen niet in een kluis hebt liggen.
Wel weer duidelijk wie hier totaal ongeschikt is als wapenbezitter.
Of je doet het in een nachtkastje waarop een slot zit. Maar je moet je kinderen ook leren met wapenveiligheid. Je leert je kinderen toch ook om geen schoonmaakmiddel te drinken? Verdomme man moet ik dan echt elke scenario gaan uittypen? Lijkt me vrij logisch. En je hebt echt wel tijd om een nachtkastje met een slot erop te openen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 20:24:28 ]
pi_177730776
Het is al een behoorlijk stap om elke mongool een auto te laten rijden, marjoh waarom ook niet een 12 gauge ?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:24:07 #187
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177730790
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:18 schreef richolio het volgende:

[..]

Het is geen goede vergelijking. Waarom is de "drugs don't kill people.." vergelijking dan wél vals? En waarom zou deze passend zijn? Het afschaffen van de VvM past mijn veiligheidsgevoel niet aan, het mogelijk maken van vuurwapenverkoop wel. De VvM kan in essentie niet resulteren in fysiek geweld, wapens kunnen dat wel doen. Ook normale mensen kunnen veranderen hè. In hele korte tijd
Ook stompzinnig. Als de vrijheid van meningsuiting wordt afgeschaft en jij de veronderstelling hebt dat dit jouw veiligheidsgevoel niet aantast heb je geen idee wat voor macht de overheid dan heeft en kan doen. Bijvoorbeeld wat er gebeurd is in Cambodja onder Pol Pot of hedentendage in China onder Xi Jinping.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:25:42 #188
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177730851
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:24 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ook stompzinnig. Als de vrijheid van meningsuiting wordt afgeschaft en jij de veronderstelling hebt dat dit jouw veiligheidsgevoel niet aantast heb je geen idee wat de overheid dan kan doen bijvoorbeeld wat er gebeurd is in Cambodja onder Pol Pot of in hedentendage China onder Xi Jinping.
Ja ok, dat zei ik niet goed inderdaad. Klopt natuurlijk

Maar de vergelijking klopt alsnog niet van vigen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:30:32 #189
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177731058
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:25 schreef richolio het volgende:

[..]

Ja ok, dat zei ik niet goed inderdaad. Klopt natuurlijk

Maar de vergelijking klopt alsnog niet van vigen
Daar wil ik niet eens aan beginnen, omdat de Amerikaanse situatie extrapoleren naar een Nederlandse situatie
een stompzinnige exercitie is.
Je kunt de Amerikaanse constitutie en de Nederlandse Grondwet niet met elkaar vergelijken. En je kunt de discussie over gun control ook niet meer begrijpelijk maken door het voor te stellen in een Nederlandse setting.
Het is totaal onbegrijpelijk dat men hier een discussie wil aanzwengelen -en dan vooral ten opzichte van anderen laten zien hoezeer men deugt- door de Nederlandse cultuur en wetgeving te gaan vergelijken met die van de Verenigde Staten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177731143
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe zie jij het voor je dan?
Dus een gewapende overvaller stormt jou huis binnen en wat ga jij dan doen?
Tijd om de politie te bellen heb je niet, en je hebt helemaal niets om jezelf te verdedigen.
Kortom je bent overgeleverd aan de grillen van de overvaller die met een wapen staat te zwaaien.
Als veel mensen een vuurwapen hebben is de kans heel groot dat de overvaller dat ook heeft. Een overval vindt vaak plaats vanuit economische motieven, vandaar dat er in Nederland en omstreken relatief weinig doden bij vallen.

Als meer mensen een wapen hebben gaan er ook aanzienlijk meer doden vallen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:34:11 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177731215
Een gewapende crimineel tegenover een gewapende brave huisvader of -moeder. Zijn jullie ook zo benieuwd wie dat wint?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:34:35 #193
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177731228
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als veel mensen een vuurwapen hebben is de kans heel groot dat de overvaller dat ook heeft. Een overval vindt vaak plaats vanuit economische motieven, vandaar dat er in Nederland en omstreken relatief weinig doden bij vallen.

Als meer mensen een wapen hebben gaan er ook aanzienlijk meer doden vallen.
Dit is onzin. Een inbreker is het vooral te doen om de buit. Een inbreker heeft geen enkel belang om in een schietpartij verwikkeld te raken.
Echt een belachelijke voorstelling van zaken.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177731240
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als veel mensen een vuurwapen hebben is de kans heel groot dat de overvaller dat ook heeft. Een overval vindt vaak plaats vanuit economische motieven, vandaar dat er in Nederland en omstreken relatief weinig doden bij vallen.

Als meer mensen een wapen hebben gaan er ook aanzienlijk meer doden vallen.
Ja dat kan wel waar zijn, alleen zien we waar wapens wel legaal waren ( Engeland ) die nu illegaal zijn, daar is de criminaliteit niet of amper gedaald. Ook worden er nu veel messen gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 20:35:40 ]
pi_177731253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:34 schreef Janneke141 het volgende:
Een gewapende crimineel tegenover een gewapende brave huisvader of -moeder. Zijn jullie ook zo benieuwd wie dat wint?
Nou, vertel het me maar eens? Ik heb namelijk net 2 video's gepost van 2 normale huisvrouwen die ook gewoon een pistool hebben gebruikt tegen inbrekers.

Hier nog een filmpje voor je


[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 20:37:57 ]
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:35:40 #196
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177731264
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:34 schreef Janneke141 het volgende:
Een gewapende crimineel tegenover een gewapende brave huisvader of -moeder. Zijn jullie ook zo benieuwd wie dat wint?
Als die vader of moeder getraind is, met wapens bekend is en kroost en goederen koste wat kost wil verdedigen weet ik wel wie er wint.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177731267
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:34 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is onzin. Een inbreker is het vooral te doen om de buit. Een inbreker heeft geen enkel belang om in een schietpartij verwikkeld te raken.
Echt een belachelijke voorstelling van zaken.
Daarom moet je zo'n inbreker ook niet af willen schrikken met wapens. Dan is de kans groot dat die ook een wapen meeneemt en er doden vallen.
pi_177731317
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarom moet je zo'n inbreker ook niet af willen schrikken met wapens. Dan is de kans groot dat die ook een wapen meeneemt en er doden vallen.
De inbreker kan nog steeds een pistool hebben he, ook al is het misschien niet zijn bedoeling om iemand neer te schieten hij is in staat om jou met 1 kogel te doden.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:37:24 #199
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177731326
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarom moet je zo'n inbreker ook niet af willen schrikken met wapens. Dan is de kans groot dat die ook een wapen meeneemt en er doden vallen.
Jouw premisse is belachelijk.
Als een inbreker het vermoeden heeft dat de bewoners gewapend zijn zoekt hij een ander een gemakkelijkere locatie om buit te pakken.
Daarom zijn gun free zones in de Verenigde Staten ook zo contraproductief.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177731341
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_wapens_en_munitie

Ook wel intressant om te lezen, blijkbaar zijn wapens verboden in Nederland om dat men bang was voor een revolutie.
Het had dus weinig te maken met onverantwoord omgaan met vuurwapens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')