abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin woensdag 18 juli 2018 @ 22:29:30 #226
58651 crew  murp
murp
pi_180569914
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:17 schreef Klaploper het volgende:
IK HAD EEN GOED TOPIC
had 14.gif
pi_180570779
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:17 schreef Klaploper het volgende:
IK HAD EEN GOED TOPIC
had
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 00:49:50 #228
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180643722
Ja, ik wil dit toch even kwijt. Posts zonder inhoud in het dodetopicspel zijn mooi als er gebolkt wordt (als het dus inderdaad rustig is), maar als het snel gaat (zoals nu) dan zijn smileyposts ed slechts topicvervuiling. Ik weet dat het ONZ is, maar ik heb wel van enkele mensen gehoord die juist weer naar ONZ kwamen dat dit wel tegenwerkt voor het blijven van dergelijke users. Ik weet dat er een topicpointer was met spammen is niet toegestaan, hier ook niet, maar soms doet een bepaalde specifieke blauwe (je weet wie je bent :+ ) ook mee en dan wordt zoiets enkel aangemoedigd.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Forum Admin zondag 22 juli 2018 @ 10:49:15 #229
58651 crew  murp
murp
pi_180648098
Dodetopicspel is een spelletje in een verkapte SC. In het spelletje is het nogal zo dat er heel veel toegelaten wordt. Als we nu allerlei regels gaan verzinnen zodat het posten/blokken ook moeilijker gaat worden..

Gelukkig hebben we ook gewoon een ONZ-SC :)
pi_180653846
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:49 schreef murp het volgende:
Dodetopicspel is een spelletje in een verkapte SC. In het spelletje is het nogal zo dat er heel veel toegelaten wordt. Als we nu allerlei regels gaan verzinnen zodat het posten/blokken ook moeilijker gaat worden..

Gelukkig hebben we ook gewoon een ONZ-SC :)
Ik doe er zelf ook genoeg aan mee, maar ik snap wel wat ie bedoelt.
Als het rustig is vind ik het inderdaad best, maar als het druk is :N
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2018 @ 16:11:42 #231
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_180653901
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:49 schreef murp het volgende:
Dodetopicspel is een spelletje in een verkapte SC. In het spelletje is het nogal zo dat er heel veel toegelaten wordt. Als we nu allerlei regels gaan verzinnen zodat het posten/blokken ook moeilijker gaat worden..

Gelukkig hebben we ook gewoon een ONZ-SC :)
goede post ^O^
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_180654517
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2018 00:49 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, ik wil dit toch even kwijt. Posts zonder inhoud in het dodetopicspel zijn mooi als er gebolkt wordt (als het dus inderdaad rustig is), maar als het snel gaat (zoals nu) dan zijn smileyposts ed slechts topicvervuiling. Ik weet dat het ONZ is, maar ik heb wel van enkele mensen gehoord die juist weer naar ONZ kwamen dat dit wel tegenwerkt voor het blijven van dergelijke users. Ik weet dat er een topicpointer was met spammen is niet toegestaan, hier ook niet, maar soms doet een bepaalde specifieke blauwe (je weet wie je bent :+ ) ook mee en dan wordt zoiets enkel aangemoedigd.
Ik snap dat het soms vervelend is, alleen de spamgoden posten zo al wel mee vanaf deel 1 ongeveer. :)

Hoop dat jullie je er niet te veel aan storen op de drukke momenten. O+

Vind jullie beide een leuke meerwaarde in het dode topic. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180678746
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik snap dat het soms vervelend is, alleen de spamgoden posten zo al wel mee vanaf deel 1 ongeveer. :)

Hoop dat jullie je er niet te veel aan storen op de drukke momenten. O+

Vind jullie beide een leuke meerwaarde in het dode topic. ^O^
Jammer dat het zelfde gejank weer moet beginnen :D Ja het is een verkapte slowchat voor sommigen en ja het is een spel met taktiek voor anderen, dus je kunt een " w/ " verwachten na je eloquente posts. Deal with it. :P

En voor de "echte" slowchat is er natuurlijk de gewone ONZ SC :)
pi_180678766
quote:
12s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:56 schreef devzero het volgende:

[..]

Jammer dat het zelfde gejank weer moet beginnen :D Ja het is een verkapte slowchat voor sommigen en ja het is een spel met taktiek voor anderen, dus je kunt een " w/ " verwachten na je eloquente posts. Deal with it. :P

En voor de "echte" slowchat is er natuurlijk de gewone ONZ SC :)
Ja zonder de inhoudsloze spam was het topic momenteel mogelijk niet eens meer bij leven. :P

Հարգանքներով Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 juli 2018 @ 19:18:27 #235
370352 I
Eye for an I
pi_180680671
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja zonder de inhoudsloze spam was het topic momenteel mogelijk niet eens meer bij leven. :P

Հարգանքներով Flip.
Dat betwijfel ik. Inhoudsloze spam is ook niet echt de bedoeling lijkt me, dat kan zeker gematigd worden, en zonder dat zou er prima genoeg activiteit in dat topic zijn zonder dat het écht een dood topic wordt.
pi_180680753
quote:
13s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:18 schreef I. het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Inhoudsloze spam is ook niet echt de bedoeling lijkt me, dat kan zeker gematigd worden, en zonder dat zou er prima genoeg activiteit in dat topic zijn zonder dat het écht een dood topic wordt.
Ik weet het haast wel zeker, nu loopt die hard maar dat is niet altijd zo geweest. Het is dat er nu een club nieuwe mensen is weer, maar die wisselen meedtal weer af met tussenperiodes; zonder een spelelement zou die dan doodvallen, en smileys posten is daar onderdeel van. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 juli 2018 @ 19:27:43 #237
370352 I
Eye for an I
pi_180680909
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik weet het haast wel zeker, nu loopt die hard maar dat is niet altijd zo geweest. Het is dat er nu een club nieuwe mensen is weer, maar die wisselen meedtal weer af met tussenperiodes.
Er zit wel een duidelijk verschil in. Af en toe een post doen om het topic actief te houden of te voorkomen dat je voorganger punten scoort, of in een korte tijd meerdere nietszeggende inhoudsloze posts doen, zonder enig doel.

Dat laatste is gewoon spam- of post-opkrik-gedrag, dat heeft geen enkel nut, en moet je ook niet willen in een 'verkapte SC'.
pi_180680931
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:27 schreef I. het volgende:

[..]

Er zit wel een duidelijk verschil in. Af en toe een post doen om het topic actief te houden of te voorkomen dat je voorganger punten scoort, of in een korte tijd meerdere nietszeggende inhoudsloze posts doen, zonder enig doel.

Dat laatste is gewoon spam- of post-opkrik-gedrag, dat heeft geen enkel nut, en moet je ook niet willen in een 'verkapte SC'.
Waarom moet je dat niet willen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 juli 2018 @ 19:30:13 #239
370352 I
Eye for an I
pi_180680972
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom moet je dat niet willen?
Waarom moet je dat wel willen? Het verpest de sfeer. Mensen ergeren zich daaraan, het is doelloos, je jaagt nieuwkomers er mee weg, en post-opkrikken in ONZ is sowieso al niet de bedoeling.

Het is ook niet voor niks dat er voorheen altijd een topicpointer met 'Spammen is niet toegestaan, zelfs niet in deze reeks' stond.

[ Bericht 5% gewijzigd door I op 23-07-2018 19:37:17 ]
pi_180681158
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:30 schreef I. het volgende:

[..]

Waarom moet je dat wel willen? Het verpest de sfeer. Mensen ergeren zich daaraan, het is doelloos, je jaagt nieuwkomers er mee weg, en post-opkrikken in ONZ is sowieso al niet de bedoeling.
Nou zo ervaar ik dat niet eigenlijk, denk juist dat het wel fijn is dat het een mengelmoes is en het vrij is. Persoonlijk vind ik het ook wat raar om een reeks binnen te komen en dan gebruikers aan te spreken op hun wijze van posten zoals ze al vanaf de eerste delen doen, met de intentie deze te doen veranderen; naast het dodetopic bestaat er ook een levende ONZ SC waar dit niet is toegestaan, lijkt mij prima een prima zaak.

:) :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 juli 2018 @ 19:50:30 #241
370352 I
Eye for an I
pi_180681329
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou zo ervaar ik dat niet eigenlijk, denk juist dat het wel fijn is dat het een mengelmoes is en het vrij is. Persoonlijk vind ik het ook wat raar om een reeks binnen te komen en dan gebruikers aan te spreken op hun wijze van posten zoals ze al vanaf de eerste delen doen, met de intentie deze te doen veranderen; naast het dodetopic bestaat er ook een levende ONZ SC waar dit niet is toegestaan, lijkt mij prima een prima zaak.

:) :)
Ik denk dat je het punt een beetje mist. Nogmaals; Dat er inhoudsloze posts gedaan worden, prima. Dat dat al sinds deel 1 gebeurt, snap ik ook prima. Die posts hebben alleen wel altijd het doel gehad om anderen er van te weerhouden om punten te scoren, of als doel om zelf punten te scoren.

Als er 5 van die posts in een minuut gedaan worden, dan is dat simpelweg gewoon spam. Dat heeft niks met het spel te maken, heeft geen toegevoegde waarde, en is puur post-opkrik-gedrag. Niemand zit daar op te wachten.

Verder vind ik het dan weer raar dat mensen zich blijkbaar niet mogen ergeren aan spamgedrag, omdat het een reeks is waar gebruikers al langer zitten dan hun, en ze daar dan dus geen recht van spreken over hebben, in jouw ogen.
pi_180681519
quote:
15s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:50 schreef I. het volgende:

[..]

Ik denk dat je het punt een beetje mist. Nogmaals; Dat er inhoudsloze posts gedaan worden, prima. Dat dat al sinds deel 1 gebeurt, snap ik ook prima. Die posts hebben alleen wel altijd het doel gehad om anderen er van te weerhouden om punten te scoren, of als doel om zelf punten te scoren.

Als er 5 van die posts in een minuut gedaan worden, dan is dat simpelweg gewoon spam. Dat heeft niks met het spel te maken, heeft geen toegevoegde waarde, en is puur post-opkrik-gedrag. Niemand zit daar op te wachten.

Verder vind ik het dan weer raar dat mensen zich blijkbaar niet mogen ergeren aan spamgedrag, omdat het een reeks is waar gebruikers al langer zitten dan hun, en ze daar dan dus geen recht van spreken over hebben, in jouw ogen.
Nou zeg, wil je mij geen woorden in de mond leggen. En klaarblijkelijk zitten daar wel mensen op te wachten. ;)

Bekijk het zo, als je een kroeg binnenstapt zet je de muziek ook niet op wat anders en de verlichting hoger omdat jou dat beter schikt, zeker als je in diezelfde straat een kroeg hebt waar diezelfde muziek op staat en de verlichting hoger staat. :)

Voor mij is het juist de charme van het dodetopic, inhoudsloos gezwets afgewisseld met serieuze praat en een paar klote smileys tussendoor, geen gezeik en gezever en iedereen welkom.

matang Kalabot Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180681946
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Voor mij is het juist de charme van het dodetopic, inhoudsloos gezwets afgewisseld met serieuze praat en een paar klote smileys tussendoor, geen gezeik en gezever en iedereen welkom.
Ik ben het wel erg vaak met je eens zeg. Amen brother
  maandag 23 juli 2018 @ 20:21:30 #244
370352 I
Eye for an I
pi_180682071
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou zeg, wil je mij geen woorden in de mond leggen. En klaarblijkelijk zitten daar wel mensen op te wachten. ;)

Bekijk het zo, als je een kroeg binnenstapt zet je de muziek ook niet op wat anders en de verlichting hoger omdat jou dat beter schikt, zeker als je in diezelfde straat een kroeg hebt waar diezelfde muziek op staat en de verlichting hoger staat. :)

Voor mij is het juist de charme van het dodetopic, inhoudsloos gezwets afgewisseld met serieuze praat en een paar klote smileys tussendoor, geen gezeik en gezever en iedereen welkom.

matang Kalabot Flip.
Wat ik dus net al aangaf in het dodetopicspel;
Blokken / bolken, prima. Daar hoeft je post echt niet nuttig voor te zijn. Maar spamgedrag, dus letterlijk meerdere posts achter elkaar plaatsen zonder tussenkomst van anderen, of binnen een minuut 6/7/8 posts achter elkaar neerplempen, is gewoon spam. En daar kan een dat spel prima zonder.

Je hoort mij niet zeggen dat bepaalde mensen niet welkom zijn, dat er geen inhoudsloos gezwets mag plaatsvinden, dat er geen klote smileys gepost mogen worden, dat mag allemaal prima.

Het gaat om het gespam, dat gewoon niks toevoegt, en alleen maar gekut is. Nogmaals, die topicpointer heeft er niet voor niets gestaan.
pi_180682182
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:21 schreef I. het volgende:
Maar spamgedrag, dus letterlijk meerdere posts achter elkaar plaatsen zonder tussenkomst van anderen, of binnen een minuut 6/7/8 posts achter elkaar neerplempen, is gewoon spam. En daar kan een dat spel prima zonder.
Je bedoelt een topic in 15 minuten volposten?
  maandag 23 juli 2018 @ 20:29:24 #246
370352 I
Eye for an I
pi_180682244
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:26 schreef devzero het volgende:

[..]

Je bedoelt een topic in 15 minuten volposten?
Onder andere ja. Je hoort mij ook zeker niet zeggen dat ik nooit gespamd heb.
pi_180685091
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:16 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik ben het wel erg vaak met je eens zeg. Amen brother
Lotgenoot, nog iemand die altijd gelijk heeft. Praatgroep starten? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180685216
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:21 schreef I. het volgende:

[..]

Wat ik dus net al aangaf in het dodetopicspel;
Blokken / bolken, prima. Daar hoeft je post echt niet nuttig voor te zijn. Maar spamgedrag, dus letterlijk meerdere posts achter elkaar plaatsen zonder tussenkomst van anderen, of binnen een minuut 6/7/8 posts achter elkaar neerplempen, is gewoon spam. En daar kan een dat spel prima zonder.

Je hoort mij niet zeggen dat bepaalde mensen niet welkom zijn, dat er geen inhoudsloos gezwets mag plaatsvinden, dat er geen klote smileys gepost mogen worden, dat mag allemaal prima.

Het gaat om het gespam, dat gewoon niks toevoegt, en alleen maar gekut is. Nogmaals, die topicpointer heeft er niet voor niets gestaan.
Ja we verschillen daarin gewoon van mening, dat kan en is helemaal niet erg, kan er verder niks van maken. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2018 @ 22:42:05 #249
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_180685327
mooi topic
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  Forum Admin maandag 23 juli 2018 @ 22:47:05 #250
58651 crew  murp
murp
pi_180685432
jullie mogen dit in de DM voortzetten hoor :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')