#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 09:30 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 09:31 |
Waarom is dat belangrijk? Zoveel verschil zit er toch niet tussen qua werking en onderhoud? | |
ddx | donderdag 8 maart 2018 @ 09:35 |
Mavic heeft daar met hun ust systeem wel goed over nagedacht. Maar dat teveel afwijken heb je met mtb ook wel last van. (moeilijk vs makkelijk om wiel heenkrijgen van band en lastig oppompen) | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 09:44 |
Shimano is over ‘t algemeen het makkelijkste verkrijgbaar. Elke FM heeft Ultegra en 105 op voorraad. | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 10:29 |
Ivm met verkrijgbaarheid van spare parts, en een beetje know how. | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 10:41 |
Oksel had zijn Shamals voor naafrevisie bij FM gebracht. Die FM had Oksel een hele naafrevisie set verkocht, terwijl hij alleen 2 conusjes nodig had. Die kan je ook los bestellen maar dan moet je wel weten waar. Blijkbaar doet die fm niet zoveel met Campy en dan kan zo iemand zeggen wat moet ik ermee. een Campy pro dealer koopt een setje van 4 conus, verkoopt er 2 aan jou en bewaard de andere 2 voor een ander naafje. Al die onderdelen op voorraad houden is niet zo eenvoudig, Shimano heeft een hele letterbak vol met allemaal verschillende conusjes voor naven. Ook de naafbody van Shimano daar zijn er tientallen van. | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 10:45 |
Een remschakelgreep van Campagnolo is ook compleet te reviseren. Nieuwe tandwieltjes palletjes veertjes etc. een goed pro dealer die weet dat en heeft daar een adresje voor. | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 10:46 |
Best logisch dus eigenlijk. Veel Campagnolo-dealers zijn er niet meer volgens mij. Ik heb niet het idee dat Potenza ze veel verder heeft geholpen op de OEM-markt. Terwijl er aanvankelijk toch wel wat Bianchi's waren die met Potenza verkocht werden, maar ik heb niet het idee dat andere fabrikanten die trend hebben doorgezet. | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 10:53 |
Zie geen lente buiten? | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 10:59 |
Tommeke, ik verwacht nog wel een foto van je fiets hier...al heb ik hem al gezien...je mag hem best even showen | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 11:03 |
Ja idd, hoe is het met jouw bolide & wielenzoektocht inmiddels? | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 11:07 |
Ik haal vanavond mijn wielset op en gooi er dan een paar fijne Vittoria Corsa 23mm banden met gumwalls om 23mm op 17mm binnen en 25mm buitenmaat valt perfect, dus ben benieuwd | |
Stoffa | donderdag 8 maart 2018 @ 11:10 |
Wat is t nou geworden? Wheeltec? | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 11:24 |
Nee 9th wave. Kreeg bij een FM een mooie deal met een setje. maar dan zijn de logo's mat zwart. | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 12:02 |
We wachten op de mooie plaatjes. | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 12:10 |
Beetje crappy foto:
| |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 12:50 |
| |
the_critic | donderdag 8 maart 2018 @ 12:58 |
Die tommeke is toch heel klein?! Hoe past ie op deze fiets? (Of is dat gewoon mythe?) Maar mooie fiets. Mooie zwart kleur ook.. Me like! | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 12:59 |
Ik schat Tommeke 1m83 | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 13:01 |
Mooi frame Toemek, vind 'm zelf wel iets mooier dan die grijze die je had met dat geel. Tis wel een lang kader niet? Heb je een 100mm nok erop? | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 13:06 |
Dank allen! Ik ben 1.86, Oksel heeft hier ooit de mythe verspreid dat ik in ‘t echt heel klein ben Toptube is 582mm, reach 402. Balhoofd is 190mm en stack 591. Volgens mij is dat niet uitgesproken lang. Heb er inderdaad een 100mm nok op zitten. Heb vooral lange armen en benen en in verhouding een kortere romp. Een 56 zou ook wel passen, maar dan heb ik een spacertoren nodig, hoewel ik nog wel wat dieper kan zitten dan dit. Ik vind dit uiteindelijk mooier. | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 13:39 |
Anders nog een -17 pen erop en volgens mij kan daar ook wel een kleinere afsluitkap onder. | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 13:41 |
Er mist een stuk uit je zitbuis. | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 13:42 |
Leuke fiets hoor. Een gouden ketting zou 'm niet misstaan. | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 13:44 |
Ik wil niet dieper zitten | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 13:45 |
Had honger! | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 13:53 |
homo | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 13:59 |
Rij jij dan wel met -17 en 150mm rond dan? | |
muzas | donderdag 8 maart 2018 @ 14:07 |
die combi zie je vaak ja, zwart met goude ketting Mooie fiets Tommeke! Lekker geregeld ook van Specialized. | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 14:09 |
Senks! Gouden ketting is echt heel lelijk, dat ga ik niet doen | |
Z | donderdag 8 maart 2018 @ 14:12 |
Banden met blanke wangen gaan de fiets wel goed doen denk ik. Zo is hij wel heel zwart. Zo'n type frame doet me altijd aan een bizon denken. Of een stier. | |
muzas | donderdag 8 maart 2018 @ 14:13 |
volgens mij noemde patroon het ooit "een schijtende hond" | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 14:15 |
Je bent zelf heel leluk. Kaas en ik hebben gouden kettingen, dat moet wel genoeg zeggen. | |
Z | donderdag 8 maart 2018 @ 14:18 |
| |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 14:30 |
Dat klopt ja Ik heb nog twee setjes Veloflex liggen. Maar die gebruik ik alleen voor koers met mooi weer. Zit nu wel te denken aan een setje fullcarbon. | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 14:32 |
Ja, maar jullie zijn echte G’s. Ik niet | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 14:34 |
Zegt de Fries die in Groningen woont | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 14:35 |
Hahah ja daar had ik het gisteren nog met MissPatty over. Volgens mij waren de Specialized frames van vroeger nog meer een schijtende hont, het valt tegenwoordig wel mee. | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 14:45 |
Ik heb er vorige week ook een omgehangen, dat maakt zo'n zwart frame net even wat interessanter. | |
dop | donderdag 8 maart 2018 @ 14:48 |
Het is maar waar je over fantaseert 🤔 | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 14:49 |
| |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 14:51 |
Ik vind zo'n goudenketting ook echt niet mooi. Heb er nog 1 liggen omdat ik die toen voor een habbekrats kon kopen, maar sta er niet om te springen | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 14:51 |
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2018 14:57:17 ] | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 14:53 |
Me plaatje doet het niet | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 14:57 |
fixed | |
Stoffa | donderdag 8 maart 2018 @ 16:08 |
Jongens bij last hamstring net boven de knieholte eerder zadel omlaag of naar voren? | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 16:20 |
Daar is zo geen antwoord op te geven. Staat je zadel nu te hoog, dan omlaag, staat ie nu teveel naar achteren, dan naar voren en viceversa | |
VenusFlyTrap | donderdag 8 maart 2018 @ 16:23 |
Mooie fiets Tom! En een gouden ketting zal er mooi op passen. Hoe vervoeren jullie je fietsen? Mijn auto (mini) heeft geen trekhaak, Volvo V50 van pa en ma wel maar weer geen SPD vriendelijke houders of hoe je dat noemt. Ik kwam de Birepro cyclestand tegen die je klemt in de breedte van de kofferbak. Iemand hier ervaring mee? Mijn fiets en die van een vriendin zo maar in de auto te leggen vind ik een beetje zonde | |
dop | donderdag 8 maart 2018 @ 16:25 |
Met de fiets | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 16:28 |
Sea Sucker | |
RealBizkit666 | donderdag 8 maart 2018 @ 16:33 |
In de kofferbak. Of op het dak. En wat is er zonde aan om ze in de auto te leggen. Volgens mij is dat het beste voor de fiets. | |
Rikkie99 | donderdag 8 maart 2018 @ 16:43 |
Gisteren op de spinningfiets een ftp-testje gedaan. De fokmeet wordt lastig denk ik, want ik kwam rond de 190 watt uit, wat volgens mij niet echt veel is | |
VenusFlyTrap | donderdag 8 maart 2018 @ 16:43 |
Dat zegt mijn gevoel ook (met name dat het ook goedkoper is). Vraag me wel af hoe dat naast elkaar gaat passen. Vanmiddag heb ik het eea opgemeten en als het goed is moet het gaan passen in beide auto’s. Bedankt voor de hulp 👍🏻 | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 16:45 |
Denk je echt dat we de volle 100 km volle bak gaan? Bij de laatste meet had ik 155 watt getrapt, maar dat aan het eind van het seizoen met snellere lui [ Bericht 7% gewijzigd door Andyy op 08-03-2018 16:55:47 ] | |
#ANONIEM | donderdag 8 maart 2018 @ 16:47 |
Wielen eruit, fiets 1 erin, dekentje erover, fiets 2 erin. | |
Andyy | donderdag 8 maart 2018 @ 16:52 |
Goedkoopste fiets onderaan. | |
the_critic | donderdag 8 maart 2018 @ 17:00 |
Haha mooi dat soort verhalen.. Nou zal volgende week eens een eigen oordeel vellen ;-) | |
the_critic | donderdag 8 maart 2018 @ 17:05 |
Dit inderdaad... Dikke deken ertussen.. Om en om erin.. Geen probleem.. | |
the_critic | donderdag 8 maart 2018 @ 17:05 |
#tripleokselcombo... Gewoon omdat het kan.. | |
VenusFlyTrap | donderdag 8 maart 2018 @ 17:08 |
En dan beide op de linker zij leggen, neem ik aan | |
kanovinnie | donderdag 8 maart 2018 @ 17:22 |
Net hoe het past he? | |
Rikkie99 | donderdag 8 maart 2018 @ 17:45 |
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaan | |
Najieto | donderdag 8 maart 2018 @ 17:48 |
Gemiddelde zal rond de 35 km/h zijn. Niks snels aan. | |
RealBizkit666 | donderdag 8 maart 2018 @ 17:57 |
Gripper hield de laatste keer iedereen in toom. Hij als wegkapitein zorgde ervoor dat iedereen het tempo kon volgen. De klimmetjes en de finale kan dan iedereen los gaan. | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 18:23 |
ik heb een oude molton 2 persoons deken achterin de auto. Die heeft een schone en een vieze kant. Zo blijft mijn auto schoon ook als de fiets vies is. Wielen haal ik eruit en leg ik bovenop. De deken was ik af en toe in de machine. | |
the_critic | donderdag 8 maart 2018 @ 18:33 |
inderdaad niet op derailleur leggen...geldt zeker voor de onderste, bij binnenste gewoon even goed opletten dat derrie vrij ligt En stuur van één bij achterkant van ander | |
the_critic | donderdag 8 maart 2018 @ 18:36 |
Ik heb dikke wollen picknickkleed.. Mijn fiets alleen kan met enkel voorwiel eruit.. 2 fietsen dan alle wielen eruit en bovenop of rechtop tussen achterbank en voorstoelen | |
ddx | donderdag 8 maart 2018 @ 19:22 |
Gewoon lekker meerijden, lekker in wiel gaan zitten en als het te hard gaat aangeven dat moeten de mannen op kop maar even wat rustiger rijden. En bij tussensprintjes mogen ze even met krachten smijten. | |
Fretwork | donderdag 8 maart 2018 @ 19:33 |
Rijden ook vooral hele langzame mensen mee, ik heb 120 kilometer gereden dit jaar. | |
MarcoD | donderdag 8 maart 2018 @ 19:33 |
Dan ken jij ome grijper nog niet.. | |
dop | donderdag 8 maart 2018 @ 20:19 |
Volgens mij is het alle keren onder de 30km/h gemiddeld gegaan bij meets. Alleen 5 of 10 km finale word er door gereden. Verder genoeg hier die wel eens een zetje kregen of uit de wind werden gezet. Komt altijd goed | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 20:32 |
er wordt meestal 49 gemiddeld gereden dat is harder dan de profs zo hoog is het niveau van het topic gewoon | |
Z | donderdag 8 maart 2018 @ 20:43 |
Hoe oud is de oudste meerijder eigenlijk? | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 20:45 |
dop is al 57 toch? | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 20:45 |
Geen idee hoe oud Kaas is. | |
kaasplankje | donderdag 8 maart 2018 @ 20:57 |
Ik ben zo oud ik heb zijwieltjes. | |
Patroon | donderdag 8 maart 2018 @ 21:12 |
Oei 190? Dan begin ik net een licht verhoogde ademhaling te krijgen | |
Tommeke | donderdag 8 maart 2018 @ 21:17 |
Allemaal fake news! | |
Dierckxsens | donderdag 8 maart 2018 @ 21:24 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Dierckxsens op 08-03-2018 21:24:20 ] | |
Dierckxsens | donderdag 8 maart 2018 @ 21:30 |
Fok fietsmeet, moet ik me daar zo'n gezelschap bij voorstellen? | |
Wombcat | donderdag 8 maart 2018 @ 21:37 |
Als ik meedoe, 47. | |
dop | donderdag 8 maart 2018 @ 21:54 |
als je zo door gaat haal jij dat in elk geval niet.😭 | |
ratatat | donderdag 8 maart 2018 @ 22:30 |
Lang niet zo afgetraind hoor. | |
muzas | donderdag 8 maart 2018 @ 22:31 |
Oh ja die meet | |
Fretwork | donderdag 8 maart 2018 @ 22:59 |
En dat vinden we allemaal heel stoer | |
Fretwork | donderdag 8 maart 2018 @ 23:02 |
Ligt eraan of Maraca meedoet.. | |
Rikkie99 | vrijdag 9 maart 2018 @ 04:34 |
Yep, maar zal wel iets hoger liggen op mijn eigen fiets met betere afstelling. En ik weeg maar 59kg wat ook scheelt | |
No-P | vrijdag 9 maart 2018 @ 06:44 |
Op de baan bij sloten gefietst gisteren. Eerste rondjes op het schuine waren spannend. Daarna is het tof om anderen hoog in te halen. Leuk om eens te doen. | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 06:45 |
Hehe ach het is het ritje niet zo belangrijk. Gewicht scheelt zeker. Ik zit op 65kg. Is die 190 al 93-95% van je 20min waarde of trapte je 190w gem over 20min? | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 07:18 |
Behalve Rikkie allemaal ouwelullen hier. Patty Andyy Retteketet Grip Critic ddx allemaal grijzend & midlifecrisis, echt een ouwelullensport dat fietsen. | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 07:19 |
Ohnee? Er wordt jaren na de meets nog steeds over gesproken | |
Fretwork | vrijdag 9 maart 2018 @ 08:48 |
Dat is alleen als je hele vreemde dingen doet.. | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 08:58 |
Had typo. Bedoelde, dat je ftp niet zo belangrijk is bij een rustig duurritje. | |
#ANONIEM | vrijdag 9 maart 2018 @ 09:09 |
Spannend allemaal hoor! | |
the_critic | vrijdag 9 maart 2018 @ 09:46 |
Ho ho... Omdat jouw haarlijn achteruit holt, maakt niet ineens iedereen hier oud he? :-) | |
muzas | vrijdag 9 maart 2018 @ 09:48 |
Mijn schijtende hond is ook af... Eigenlijk alleen het kader verwisseld, eigenlijk moeten er voor de mooi zwarte pedalen op denk ik..... Ben benieuwd hoe het rijdt. | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 09:51 |
Mooi man! Ziet er goed uit! Mooi slammed ook. Om toch nog iets te hebben te zeiken, denk dat FFWD met zwarte decals rustiger staat. | |
Z | vrijdag 9 maart 2018 @ 09:52 |
Mooi hoor. Je bent een man van uitersten: van zuurstok naar zwart-wit. De witte pendalen vind ik to much. Wit stuurlint is misschien ook wel mooi(er)? | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 09:52 |
Nee zwart stuurlint met zwart zadel staat juist mooi. Wit stuurlint wordt echt too much | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:03 |
Beetje braaf vergeleken met je Allez, maar wel tof. | |
muzas | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:04 |
thnx! Dat weet ik wel zeker, maar weet niet of ik rustig meteen ook mooier vind. Denk dat ik het allebei wel leuk vind... Maakt ook niet uit want ik ga toch niet zo ff een nieuw setje kopen .. Wit lint/zadel op een wit frame vind ik eigenlijk altijd lelijk. | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:11 |
Ja precies...oja en als dat buitenblad versleten is, zou ik voor een volledig zwarte gaan. Bijvoorbeeld deze: https://www.mantel.com/sr(...)zyAHvoRoCU_sQAvD_BwE | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:18 |
haha tuurlijk ouwe | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:19 |
Mooiste fiets van het forum. | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:24 |
Nounou, dacht dat jij zo'n stijve kreeg van de Gios van jezelf | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:26 |
Dat oude ding? Laatste jaar voor de Gios. Kzou wel gumwalls monteren muzas, of kleurtje banden iig. | |
the_critic | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:28 |
Niet zo jaloers op m'n volle bos haar op m'n hoofd he! Ik vertel op m'n werk al vele jaren dat ik 28 ben.. Wordt nog altijd voor waarheid aangenomen ;-) | |
muzas | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:29 |
nounounou.mp4 Ja roze! Nee zat nog te denken aan bruine wangetjes. Maar heb nog voor een miljard kilometer aan gp4000s liggen. De klimwielen hebben bruine wangetjes. Zo wisselt t nog es af. | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:31 |
Wijkende haargrens is vanwege een idioot hoge testlevel ouwe. | |
Wombcat | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:32 |
Kwam toch door overmatig epo-gebruik? | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:34 |
Nee daarvan wordt je bloed zo dik als appelstroop. Mijn bloed is erg donkerrood. Viel me op toen ik eens bij Sanquin ging afstaan. | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:04 |
Heb ook eens daar bloed afgegeven, toen ik het 3 maanden later weer wilde ophalen, keken ze me raar aan | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:09 |
Ik had iemand in dienst die haar vader was veearts, en goed bekend met de ploegleiding en doktoren bij de Rabo ploeg vertelde zij mij. Echt waar? Echt waar. | |
Tommeke | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:19 |
Mooi hoor! Zwart zwart is idd veel mooier. Strakke bak! | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:20 |
Zwart en wit zijn mooie kleuren | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:23 |
Waarom wit stuurlint & zadel niet zo mooi is op een witte fiets is omdat 't toch vaak iets vergeelt. En dan ziet het er een beetje sleets uit. | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:36 |
Wit wordt zo snel smerig. Zwart blijft gewoon altijd schoon (of zo lijkt het) | |
#ANONIEM | vrijdag 9 maart 2018 @ 11:42 |
Gouden ketting zou 'm niet misstaan. | |
Gripper | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:00 |
Muzas, zijn die witte pedalen hagel nieuw? Ik heb nog een setje nieuwe zwarte look keo 2 max liggen, en wil op de giant juist witte pedalen omdat de hele fiets al zwart is. Kunnen wel ruilen. | |
muzas | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:04 |
Nee, seizoen op gereden. | |
muzas | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:09 |
Heb ook nog wel dure zwarte keo blades. Maar die piepen echt enorm tegen het schoenplaatje, dus die zitten op de pekelfiets | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:11 |
Wat kettingolie op de body doen helpt daar tegen | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:13 |
Heb jij de BB van je Chinargon al klaar? | |
muzas | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:14 |
Been there, done that. Ook plaatjes zonder 'grip', tapejes, heel google aan huistuinkeukenoplossingen gebprobeerd. Niks werkt (langer dan 2 ritten). Nieuwe gekocht, nergens last meer van | |
#ANONIEM | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:18 |
Ik heb in november Xpresso's gekocht voor een bodemprijs. Die ga ik binnenkort eens monteren, ik ben benieuwd hoe die bevallen. | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:26 |
Nee, zo langs Futurum, eruit tikken, montagepasta wegvegen en weer erin persen. Kijken of die dan blijft zitten | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:27 |
Ik hoop dat je lagers het eruit tikken overleven.. | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:29 |
Anders heb ik een duur loopfietsje. | |
Rikkie99 | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:32 |
Ik heb geen twintig minuten test gedaan, maar gewoon een tempo gereden voor 40min en daar het gemiddelde van gepakt. En aangezien ik veel te langzaam begonnen ben en me niet helemaal leeg heb gereden weet ik aardig zeker dat ik het een uur volhoudt. Dus 190 is mijn ftp | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:46 |
Dan denk ik dat je ftp eerder hoger is. Je kan beter gewoon 20min je helemaal leegrijden en daar 93% van nemen. | |
Rikkie99 | vrijdag 9 maart 2018 @ 13:54 |
Ik had tentamen de dag na de test en moest nog leren, dus het leek me beter me niet honderd procent leeg te rijden. Misschien volgende spinningles inderdaad maar eens doen | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 14:20 |
Ja en dan stap je af en glij je op je bek. | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 14:21 |
De spd van mijn CX kraken ook, alleen veroorzaak ik dat zelf. Als ik de rondgang der pedalen goed geconcentreerd uitvoer zijn ze stil. | |
Z | vrijdag 9 maart 2018 @ 14:53 |
Je klinkt al als een eckte wielrenner in ieder geval. | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 14:53 |
Stuk dat tegen de body zit loop je niet op. | |
Patroon | vrijdag 9 maart 2018 @ 14:55 |
| |
Rikkie99 | vrijdag 9 maart 2018 @ 15:16 |
Dat zal ik maar opvatten als compliment | |
Andyy | vrijdag 9 maart 2018 @ 17:37 |
Ze hebben het overleefd. Voor het gevoel gingen de lagers er iets stugger in, hoop dat het nu wel blijft zitten. | |
MarcoD | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:13 |
https://www.rapha.cc/nl/nl/shop/cargo-bib-shorts/product/BRC01XX Dit is echt fantastisch | |
ddx | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:33 |
Best grappig ja, stop nu windvestje nog wel eens onder bretels. | |
RealBizkit666 | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:35 |
Meteen 3 bestelt. | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:50 |
laat je ook meteen een baard staan? | |
kaasplankje | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:51 |
230.- voor een bib. Wtf. | |
RealBizkit666 | zaterdag 10 maart 2018 @ 07:38 |
Heb ik al. | |
ddx | zaterdag 10 maart 2018 @ 09:00 |
Gewoon 2 maandjes wachten, gaan ze weer alles opruimen met 60% korting | |
kaasplankje | zaterdag 10 maart 2018 @ 09:07 |
Dan is het 138.- daar koop ik 3 goede broeken voor. | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:10 |
Ik rij normaal ook in broeken van een club/ploeg. Heb eind vorig jaar 2 assos broeken gekocht voor 100e ps en moet wel bekennen dat ik die broeken het liefst aan heb. Qua zeem (en dan vooral hoe het gestikt is) is wel even een level up. Dat zeem zit maar op 3 punten vast aan de broek, zodat het altijd aan je reet blijft zitten en niet gaat schuren. Het is zijn geld wel waard. | |
kaasplankje | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:31 |
Ik heb milremo's die zijn echt wel goed. Beter dan die broeken van de club. | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:48 |
Ja er zullen ongetwijfeld meer hoe de merken zijn. Ik ga trouwens nooit 150+ voor een broek neerleggen. | |
cafca | zaterdag 10 maart 2018 @ 11:51 |
Mij Lawi broeken van de club zitten prima. Ook ander gesponsord setje van bioracer geen problemen mee. | |
Keroppi | zaterdag 10 maart 2018 @ 12:28 |
Door miscommunicatie en een aanvaring met een hoge stoeprand had ik een lekke band. Kwam er pas achter toen de trainingsgroep wegreed (was vlak daarvoor gebeurd) en daardoor mijn eerste training misgelopen. Voor een eerste keer was het een beetje klooien. Maar ik weet nu wel dat ik een band kan wisselen Dan maar zelf een rondje fietsen Zullen we vanzelf merken of ik geen rookie-mistakes heb gemaakt. | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:07 |
Vandaag weer eerste trainingskoersje gereden in de voorjaarscompetitie. Was natuurlijk weer net te laat van huis gegaan dus volgas door de stad heen over een kapot bierflesje...maar niet lek he...toen wist Patty het wel, deze man is vandaag in orde Koersje ging lekker, mooi in het peloton gezeten en bepaalde bochten lagen er gevaarlijk glad bij (mos, klinkers, natheid) dus niet te gek..ben nog even weggereden, maar dat vond ik 100m later een minder goed plan Laatste 5min nog een grote valpartij, iemand stuurt te laat in, komt in de berm en gaat gelijk over de kop...fiets springt terug het peloton in en iemand bleef er niet zo lekker bij liggen, ambulance moest nog komen, maar weet niet hoe het is afgelopen, daarna is de koers stilgelegd. Oja belangrijkste van vandaag:
| |
muzas | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:40 |
Hele nette fiets! Mooi man | |
cafca | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:53 |
Kekke fiets, patroon! | |
Yankee | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:54 |
Erg mooie fiets Patroon | |
kaasplankje | zaterdag 10 maart 2018 @ 17:11 |
| |
VenusFlyTrap | zaterdag 10 maart 2018 @ 17:48 |
Zeker een mooie fiets! Wat voor zadel heb je er op zitten? | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 17:51 |
Bedankt allemaal! @Venus: Specialized Power. Is er dan helemaal niets te zeiken? | |
RealBizkit666 | zaterdag 10 maart 2018 @ 18:10 |
Iets met spacers. | |
ratatat | zaterdag 10 maart 2018 @ 18:11 |
Spacertoren boven je stuurpen Tekstshit op je band niet tegenover je ventiel
| |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 18:33 |
Hehe ik schrok al... Ja spacertoren gaat eraf als stuur op juiste hoogte staat en tekst hoort toch bij het ventiel? | |
kaasplankje | zaterdag 10 maart 2018 @ 18:53 |
Ja idd we hebben dus niks te zeiken. | |
the_critic | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:04 |
Mooi fietsje hoor! Hier niet je pm op? Dat je nog die ouderwetse Garmin cadans sensor gebruikt? | |
kanovinnie | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:07 |
Als patty as zaterdag lekrijd, graag even wat fototjes maken en hard HAHA roepen | |
Guppy | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:12 |
Hebben ze je niet gemist dan?? | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:29 |
Had er nog van die ouwe liggen, en om die nou te vervangen voor 50 euro..vind dat in de naaf ook niet zo mooi. Ja pm zit erop he, wacht nog even op een nieuwe Garmin mount. | |
the_critic | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:35 |
Pm heeft toch gewoon cadans sensor.. Waarom dan extra ding gebruiken? | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:47 |
Pm vind ik het cadans niet stabiel..geeft ie steeds iets te laag aan en verspringt steeds. Bij vorige fiets had ik er een magneet zitten bij bblagers, maar dat kan niet bij pressfit, dus wordt cadans berekend. Snelheid via gps vind ik trouwens prima, heb toch nooit snelheid in beeld. Misschien toch eens kijken naar zo'n cadansmeter van Garmin aan de crank. Ik vind trouwens die sensor niet lelijk, maar beschadigd met de tiewraps wel mijn frame | |
kaasplankje | zaterdag 10 maart 2018 @ 20:12 |
Gaat je fiets van die cadans sensor dan harder? Indien nee dan voegt het niks toe. | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 20:17 |
Nee, maar vind altijd wel fijn om mijn cadans te zien...Maar eigenlijk is dat ook onzin, voel het ook wel.. | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 20:42 |
Critic, ik heb naar je geluisterd ding is eraf | |
ddx | zaterdag 10 maart 2018 @ 20:57 |
Had ik eerst ook dat ik er veel naar keek, maar valt me op dat ik er eigenlijk weinig naar kijk tegenwoordig. Mooie fiets verder, misschien dat derailleurkabel/lus beetje groot is ? | |
Patroon | zaterdag 10 maart 2018 @ 21:09 |
Thnx. Die heb ik laatst al stuk korter gemaakt, wil niet een te korte bocht. | |
Keroppi | zaterdag 10 maart 2018 @ 21:53 |
Nee, we reden net weg toen ik dacht: “Hmm hier klopt iets niet”. Zelf toen aangegeven dat ze door moesten gaan i.p.v. te wachten omdat ik geen idee had hoe snel ik zo’n nieuwe band erom zou leggen. | |
the_critic | zaterdag 10 maart 2018 @ 22:23 |
Das altijd het verstandigst.. Vertel ik m'n vriendin ook steeds | |
Fretwork | zondag 11 maart 2018 @ 13:23 |
Eindelijk weer buitenkilometers gemaakt | |
Patroon | zondag 11 maart 2018 @ 14:28 |
We zijn half maart he | |
Fretwork | zondag 11 maart 2018 @ 15:10 |
I know, heb best wat weekenden gemist door drukke planning, of doordat ik door plannen 's ochtends moest terwijl het nog vroor. Wel gewoon elke week meerdere uren gespind. | |
Najieto | zondag 11 maart 2018 @ 20:51 |
Jongens weten jullie een oplossing om een tubeless band opgepompt te krijgen? Ik heb een compressor maar zelfs daar lukt het niet mee. Heb de randen al ingesmeerd met vaseline, werkte ook niet. Met de andere velg lukte het wel. | |
BORRREETJEEE | zondag 11 maart 2018 @ 21:17 |
Randen insmeren met zeepsop. Ook goed schuim op de rand. Ventielkern er uit en de gewone luchtspuit er op. | |
Patroon | zondag 11 maart 2018 @ 21:26 |
Tubeless | |
Fretwork | zondag 11 maart 2018 @ 21:27 |
Chill op mountainbikes | |
Reintji | maandag 12 maart 2018 @ 00:41 |
Die bandjes?
Heb hem wel gekocht trouwens, met die “kortere” cranks. Heb geen verschil gemerkt. | |
Andyy | maandag 12 maart 2018 @ 02:01 |
Ik had dezelfde struggles laatst. Fietsenmaker heeft het er uiteindelijk opgekregen met compressor, zeepsop en latex erin | |
kaasplankje | maandag 12 maart 2018 @ 06:56 |
Pff nou lekker handig. | |
Patroon | maandag 12 maart 2018 @ 07:08 |
Klinkt ideaal! | |
ratatat | maandag 12 maart 2018 @ 07:31 |
Hij rijdt altijd met een busje mee voor wanneer je lek rijdt? | |
Fretwork | maandag 12 maart 2018 @ 08:00 |
Wacht maar tot ie iedereen op de meet naar huis rijdt met z'n lage rolweerstand | |
Patroon | maandag 12 maart 2018 @ 08:45 |
| |
Andyy | maandag 12 maart 2018 @ 09:19 |
Ik ga er niet vanuit dat ik lek rijd. En anders gaat er een binnenband in | |
ratatat | maandag 12 maart 2018 @ 10:14 |
En hoe lang ben je dan bezig om er een biba in stoppen en op te pompen? | |
Andyy | maandag 12 maart 2018 @ 10:35 |
Even lang als met een "normale" band. | |
MarcoD | maandag 12 maart 2018 @ 10:35 |
Net zolang als met biba... | |
ratatat | maandag 12 maart 2018 @ 10:56 |
Ow, dat valt dan wel mee Ik ging er vanuit dat dat ook kut zou gaan.. | |
ddx | maandag 12 maart 2018 @ 11:26 |
Kan zijn dat je iets langer zit te klooien om buitenband van velg af te halen/weer erop te krijgen. Daar heb ik met mijn Nox wielen icm Schwalbe banden best last van. (in de gravelbike) | |
kaasplankje | maandag 12 maart 2018 @ 12:24 |
Heb je dan ook nog last van plakkerige sealant of valt dat mee? | |
ddx | maandag 12 maart 2018 @ 12:44 |
De ene keer dat dat nodig was eigenlijk niet, maar volgens mij was dat toen ook beetje oorzaak dat lek niet gedicht werd. (vloeistof die te oud was icm net iets te groot gaatje door stukje glas/steentje) Weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt/wanneer vloeistof nou precies stolt/vloeibaar blijft. Het dicht gaatjes als het eruit loopt, maar op moment dat je het erin stopt blijft het een hele tijd gewoon vloeibaar. (hoor je ook als je wiel schud) | |
Patroon | maandag 12 maart 2018 @ 12:51 |
Op bikemotion gesproken met een gast van Dugast. Die gaf ook aan dat die sealant in de band, eigenlijk er voor zorgt dat je niets minder rolweerstand hebt dan met een latex of dunne biba. Het lijkt mij ook niets om van die vloeistof in je band te hebben, als je het al hoort als je het wiel schud... | |
Najieto | maandag 12 maart 2018 @ 12:52 |
Dat is leuk als het lek niet gedicht wordt. Zit heel je fiets onder de sealant | |
Andyy | maandag 12 maart 2018 @ 13:23 |
Bij mij hoorde je het alleen toen het er net in werd gedaan. Nu is die gewoon stil. Je kunt met glitters ervoor zorgen dat grotere gaten ook gedicht worden | |
Patroon | maandag 12 maart 2018 @ 13:38 |
En dan rij je door een bierflesje en is de snee dusdanig hard dat zelfs dat sealant niet helpt.. Ach ook allemaal vrij nutteloos, als je goed bent rij je niet lek. | |
ddx | maandag 12 maart 2018 @ 13:48 |
Je hoort het als je wiel schud als je die in je hand hebt. (dat is ook de tip om te kijken of vloeistof nog vers is/er nog genoeg inzit) Maar dan moet er al geen omgevingsgeluid zijn. Maar in fiets zelf hoor ik het echt niet. | |
ddx | maandag 12 maart 2018 @ 13:49 |
Minder erg dan door plas modder rijden. | |
ddx | maandag 12 maart 2018 @ 13:53 |
Tja snee dusdanig dat je nieuwe buitenband nodig hebt, zo valt er altijd wat te bedenken. Op gravelbike neem ik vaak niet eens meer binnenbandje mee. Racefiets is buitenband natuurlijk wat kwestbaarder dus daar neem ik maar wel binnenbandje mee. En als sealant niet helpt gewoon wisselen. Nu weekje in spanje met tubeless gereden en paar ritten in Nederland en zit natuurlijk deels in hoofd maar rijd prima. | |
Fretwork | dinsdag 13 maart 2018 @ 08:09 |
Ik ben wel benieuwd naar mijn power profile, afgaande op historische data. Hiervoor wil ik Trainingspeaks gebruiken. Is er een manier om Strava en Trainingspeaks goed te syncen? | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 08:16 |
Heb je een powermeter? Zo nee, dan heb je niet zoveel aan de pm data van strava. Trainingpeaks ziet dat ook niet als poweroutput, aangezien het een schatting is. | |
Fretwork | dinsdag 13 maart 2018 @ 08:20 |
Alleen op de spinfiets, dus voor korte intensieve efforts zou dat moeten kunnen dan toch? | |
Fretwork | dinsdag 13 maart 2018 @ 08:21 |
En mocht ik het werkend krijgen dan ga ik even een FTP testje uit de benen rammen binnenkort | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 08:36 |
Overschat FTP niet. Je FTP kan je in een paar weken goed omhoog krijgen, terwijl je basis ruk is, dat haal je daar dan niet uit. Het is dan als een soort puntig dak op een slechte fundering, stort snel in als je even inactief bent of ziek wordt en het hoogste punt zal minder hoog komen te liggen, dan wanneer de basis goed is. | |
Steven184 | dinsdag 13 maart 2018 @ 09:20 |
Kan een goede deal krijgen op setje carbon clinchers met velg van 62mm, twijfel enkel alleen of dat niet te hoog is voor standaard gebruik hier aan de kust. Natuurlijk nooit stil en verwacht dat ze wel gevoelig zullen zijn voor zijwind. Iemand hier goede/slechte ervaringen? | |
ratatat | dinsdag 13 maart 2018 @ 09:23 |
62mm is volgens mij wel redelijk hoog. Maar als het een goed profiel heeft en jij zwaar genoeg bent moet het wel kunnen. Al zou ik wel een laag setje erbij houden voor als het hard waait. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 09:30 |
Is het U-shape? Die zijn een stuk minder zijwind gevoelig en meer aero dan V-shape, al blijft 62mm wel hoog. Eigenlijk is U-shape in alle opzichten beter dan V-shape. (bijv 35mm U shape, schijnt al meer aero te zijn dan bijv 50mm V-shape). Hangt er ook vanaf hoe zwaar jezelf bent. Ik vind persoonlijk 50mm mooi in verhouding met mijn maat fiets, maar als je een XL fiets hebt, smoelen 60mm misschien wel beter. | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:02 |
De meeste fabrikanten laten in hun tests rotatie weerstand van het wiel buiten beschouwing. Dan is een 35 U inderdaad aërodynamischer dan een 50 V. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:11 |
Rotatie weerstand? Wat bedoelen ze daar precies mee? | |
Steven184 | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:13 |
Thanks, dit helpt wel en is inderdaad een U-shaped. Ik heb inderdaad XL fiets, dus smoelt wel wat beter inderdaad. Maargoed, heb nu gewoon setje Zonda's, dus als het waait betekent ook de remmen even ombouwen. Of even kijken of ik erbij voor leuke prijs laag carbon setje kan ritselen. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:28 |
Om die reden ben ik nu aan het kijken voor een 38mm U-shape setje van Farsports. Dan heb ik met wind ook geen last en hoef ik niet steeds de remblokjes te vervangen. Bovendien kan ik dan de Vittoria Corsa bandjes om 50mm wielset houden voor wedstrijden, aangezien ze wat te snel slijten voor training. | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:38 |
De weerstand die het kost om het wiel aan te drijven. Je spaken zorgen voor weerstand op het moment dat jij het wiel aandrijft. De omloopsnelheid is het hoogste bij de band. Hoe hoger de velg hoe lager die weerstand. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:40 |
En waarom is dan 35mm U-shape meer aero dan 50mm V-shape als je naar de rotatie weerstand kijkt? | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:47 |
ik weet niet al die getallen uit mijn hoofd. Alle fabrikanten claimen dat zij het snelste wiel maken. Maar niet alle fabrikanten houden met tests rekening met alle aspecten. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 10:49 |
Ik bedoel meer, wat zorgt er voor dat u-shape dan minder rotatie weerstand heeft? Hoef de getallen niet precies te weten. | |
dop | dinsdag 13 maart 2018 @ 11:34 |
u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat. Kaas heeft het denk ik over der verstoring van de lucht door het draaien van het wiel. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 11:37 |
V-shape is iets meer aero als de wind precies van voren komt, wat dus eigenlijk nooit het geval is (behalve in een windtunnel dan) | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 11:41 |
Ja idd | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 13:24 |
Als je fiets in de werkstandaard hangt moet je ff 53x11 schakelen en dan flink aan de pedalen gaan draaien. Dan ervaar je die rotatieweerstand, je hoort het ook want het begint flink te ruisen. Hoe harder je draait hoe hoger die weerstand wordt. een wiel met een hoge velg en dunne aero spaken geeft veel minder van die rotatieweerstand, dan eentje met een laag profiel en bijv. ronde, of dikke spaken. | |
Fretwork | dinsdag 13 maart 2018 @ 13:26 |
Maar die twee luchtweerstanden kan je vast niet los van elkaar zien. Lokale drukverschillen werken ook weer op de weerstand in rijrichting e.d. Zou me niet verbazen als het gunstige turbulentie kan zijn zoals bij een golfbal. | |
Patroon | dinsdag 13 maart 2018 @ 13:54 |
Ja klopt, maar dan wordt er geen rekening gehouden met zijwind die weer invloed heeft op hoge velgen etc. Naja zijn ook allemaal marginale verschillen. | |
ddx | dinsdag 13 maart 2018 @ 14:01 |
En vooral niet vergeten wat een dicht achterwiel voor voordeel geeft in je hoofd op hoe hard je wel niet gaat. | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 14:03 |
Je gaat ook op zoek naar het beste compromis. Er speelt in de praktijk meer mee aan factoren dan alleen het overwinnen van de luchtweerstand. | |
kaasplankje | dinsdag 13 maart 2018 @ 14:05 |
Het gaat ook echt veel harder met een dicht wiel. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 11:49 |
Ik heb een dilemma. Ik wil een Canyon. De ultimate CF zou prima zijn. De SLX vinnik eigenlijk te duur. Natuurlijk wil ik een los frameset omdat ik Campa opbouw. Nu hebben zij licentiekorting sponsordeal maar niet op een los frame ultimate CF maar op een aantal complete fietsen, ook wel losse frames maar dan de SLX. Dus: Of ik koop toch een SLX frameset los zoals Patty precies dezelfde. Of ik koop een ultimate CF met ultegra die in de kortingsklasse valt en ik bouw 'm om en die wielen en groep verkopen of zelf houden voor een ander fietsje. Ik kan dan een blauw witte nemen en dat vind ik ook een leuk kleurtje. Iemand een zinnig advies? | |
MarcoD | woensdag 14 maart 2018 @ 12:04 |
Complete fiets kopen en ombouwen, dat is een redelijke no-brainer volgens mij. Helemaal als de kleur de aanstaat. Wielen kan je overigens gewoon houden hè als je ze zou gebruiken iig. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 12:12 |
Ik kan de groep tzt ook wel gebruiken op de slechtweer commuter. Er gaat dan 200.- af aan korting. https://www.canyon.com/nl/service/sponsoring/ | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 12:19 |
Complete fiets is wel voordeliger dan een los frame. Aangezien ik het frame in de aanbieding kocht met 500 euro korting, maakte het voor mij niet zoveel uit. Ben nu ook blij dat ik de duurdere heb genomen met het aero stuur, ik vind de combi mooi. Maar als je dat niet hoeft, dan kan je ook voor de SL gaan, al vind ik de SLX in details (geen zadelstrop etc) strakker. | |
#ANONIEM | woensdag 14 maart 2018 @ 12:22 |
Vanochtend weer een stuk hout in mijn voorband | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 12:23 |
Duidelijk niet in orde | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 12:28 |
De SLX is ook wel gevoelig lichter dan de CF. De licentie korting daarop is dan 300.- | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 12:38 |
Op de SLX kan ik ook zonder spacers rijden en dat kon niet op de CF (ik heb hiervoor de AL gehad en die had dezelfde geometrie dan de SL). Daarop moest ik dan een 13cm pen hebben en 1cm spacer. Daar zat ik gevoelsmatig minder lekker op, maar dat kan ook komen doordat het een alu frame betrof. Jij bent iemand die wel een paar jaar op een koersframe rijdt, dus is die paar honderd euro extra kan je wel verantwoorden. Ik kocht de SLX voor 1999 en had een groep liggen. Als ik voor een volledig afgemonteerde fiets ging, had ik de groep en wielset moeten verkopen, dan kan kwam ook ongeveer op 1900 uit en had ik geen aero stuur, dus dat niet gedaan. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 12:45 |
Ja, vind een spacertje van 10mm geen argument om je keus te bepalen btw. Wel de prijs, 2200.- is wel echt een andere categorie, en dan ga je toch weer nadenken wat kan ik in die prijsklasse ook overwegen ipv een Canyon slx. Zoals Orbea orca ofzo die vind ik ook mooi. | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 12:48 |
Weetje, even geld uitgeven doet maar een paar dagen pijn...maar een spacer kijk je de komende jaren tegen aan...ik zou het wel weten | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 12:55 |
Hmm, miscchien heb je gelijk. In ieder geval stel ik het nog even lekker uit. Dan kijk ik dit najaar of ik een aanbieding kan vinden die nog net iets scherper is. | |
#ANONIEM | woensdag 14 maart 2018 @ 13:00 |
Nee En krijg met mijn minipomp nu ook niet op normale druk om terug te fietsen | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 13:02 |
Wat je zou kunnen doen is je reach en stack van je huidige frame opmeten en dat vergelijken met de reach en stack van de SL en SLX. Dan voor jezelf besluiten wat je de max vindt aan spacers en daarop je keuze bepalen. Als je de reach en stack van je frame niet weet, kan je het vrij makkelijk meten door je fiets met het voorwiel tegen een deur aan te zetten. Dan meet je de afstand (deur - hart bracket) en afstand (deur - hart balhoofd (bovenkant)). Dan trek je dat laatste van de afstand deur - hart bracket af en dan heb je de reach. Voor de stack, moet je de fiets even horizontaal zetten (miss kaas even vragen) en meet je vanaf de grond naar hart bracket en vanaf de grond naar bovenkant balhoofd. Dan trek je het getal van grond naar hart bracket af en heb je de stack. https://www.fiets.nl/2012/03/01/zelf-stack-en-reach-meten/ | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:08 |
Ik heb gezien dat de lengte een cm langer is op de SLX Zou ik met een 100mm stuurnok precies goed uitkomen. De ultimate CF zou ik dan een iets langere stuurnok moeten hebben dan zij standaard meeleveren. De stuurhoogte komt toch niet zo krap imo. Mijn CX is hoger daar kan ik ook mee fietsen, ik heb een vrij flexibele rug. Als de lengte vd fiets maar hetzelfde is. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 13:11 |
Ik zou gaan voor in ieder geval een framekleur die je aanstaat. Gewichtsverschil zou ik niet teveel naar kijken, beide frames lijken me ruim goed genoeg. Aerocockpit is wel weer heel smaakgevoelig. | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 13:12 |
Als je een 100mm nodig hebt op de SLX kan je de SL ook nemen, daar kan je dan een 110 op wat prima is. Ik vond 130mm gewoon te lang op een M. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 13:12 |
Ik heb bij aanschaf een andere stem length aangegeven, dat kan toen prima. | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 13:13 |
Ze zijn bij Canyon bezig om bij de koop direct al aanpassingen te kunnen doorgeven. Dit wordt nog niet gepromoot, omdat het in de testfase zit. Ik heb direct een 120mm aerostuur erbij besteld (via de mail) en kreeg ik tegelijk binnen met het frame. De 100mm kon ik kosteloos retourneren. Uiteindelijk was de 120mm te lang en hebben ze een 110mm opgestuurd en kon wederom de 120mm kosteloos retour. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 13:16 |
Yes, zo heb ik het ook gedaan in 2015. Topservice! | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:17 |
De ultimate SL is 54.5 lang met 100mm stuurpen meegeleverd. De Gios is 56 lang met een 100mm stuurpen, dus zou ik met een 120mm pen op een ultimate SLgoedzitten denk ik. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 13:17 |
Overigens vind ik het blauw van de SLX op de foto nog net wat mooier dan van de SL. Edit: laat maar, verder gegoogled en die SL heeft een veeel mooiere kleur in het echt. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:18 |
Jamaar die is natuurlijk weer uitverkocht. En de zilvere pas leverbaar in mei. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 13:20 |
Zie edit Die blauw witte heeft echt een fantastische diepte erin zitten | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 13:21 |
Is de zitbuishoek ook gelijk, want daardoor kan je anders achter het bracket gaan zitten. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 13:24 |
Ik wil nu zo'n storm green Endurace | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:26 |
Dat is lastig om zelf te meten, en kan je toch ook wel opvangen met setback, ik zit nu een behoorlijk eind achter mijn bracket; 25mm setback pen en ook zadel naar achter geschoven op de rails staat. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:28 |
Ik vind die blauwe ultimate CF 2018 ook wel mooi zelf. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:31 |
Ze hadden die oude inflite ook in die kleur, die is ook mooi idd. | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 13:33 |
Ja dat kan je prima opvangen, maar als de gios bijv 74graden is en de SL 73.5graden kan je de absolute maat van de bovenbuis minder goed met elkaar vergelijken. Stel je hebt frame A met 74graden en 56cm bovenbuis. en frame B met 73.5graden en ook 56cm. Dan heeft frame B minder reach dan frame A. Ik heb het even getekend: Rood is 73.5graden en Zwart is 74graden. Groen is de reach. | |
kaasplankje | woensdag 14 maart 2018 @ 13:39 |
Ja dan is reach toch juist lastiger vergelijken met een verschil in hoek vd zitbuis? Als je de effectieve (horizontale) lengte pakt dan steekt de zadelpen daar nog wel uit maar niet heel veel. Prachtige tekening btw. | |
Patroon | woensdag 14 maart 2018 @ 13:44 |
Nee reach is dan juist makkelijker, omdat je (als het goed is) beide keren even ver vanaf het bracket zit. Bijvoorbeeld beide keren 8cm vanaf bracket. Bij de 74 graden zal je dan bijvoorbeeld een pen met 2.5cm setback nodig hebben en bij de 73.5graden een pen met 1.5cm setback, maar absoluut zit je zadel even ver van de bracket af. Het is even omdenken... [ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 14-03-2018 13:57:57 ] | |
Steven184 | woensdag 14 maart 2018 @ 22:40 |
SLX is wel mooie fiets hoor. Zelfs trouwens maar besloten af te zien van die 62mm carbon clinchers. Goede doel, maar ben bang dat ik ze te aak in de hoek zet vanwege de wind hier. Dus maar opzoek naar setje van max 50mm. Wellicht ook nog naar is gaan lezen of een upgrade naar Fulcrum R0 zin heeft vanaf setje Zonda's. | |
kanovinnie | donderdag 15 maart 2018 @ 06:18 |
Als je van die zondas af moet en ze zijn nog goed wil ik ze wel! | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 09:52 |
Iemand interesse in een nieuwe ultegra groep? | |
Fretwork | donderdag 15 maart 2018 @ 09:53 |
| |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 10:00 |
Ik kan 'm ook zelf houden natuurlijk die groep. Zie wel dat 't de 8000 is en die is 690.- bij Hopmans. Ga in ieder geval als ik die fiets binnen heb 'm meteen helemaal uit elkaar slopen. | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 10:03 |
Lol, check dat stuur van Canyon. Ik vind het echt geen porum: http://www.cyclist.co.uk/news/4428/canyon-grail-photos | |
ratatat | donderdag 15 maart 2018 @ 10:03 |
Lekker Kaas! | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 10:06 |
Wel een bizarre uitvinding, je kan dan met je handen daarop liggen. Vraag me af of de UCI dat toelaat. | |
ddx | donderdag 15 maart 2018 @ 10:07 |
Wat is dat dan, manier om alleen eigen sturen voor die fiets te verkopen ?
| |
Fretwork | donderdag 15 maart 2018 @ 10:13 |
Canyon-rijdend masterrace | |
ratatat | donderdag 15 maart 2018 @ 10:15 |
Meteen besteld | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 10:18 |
Ekte kerels rijden Canyon. Welkom bij de club Kaas! | |
dop | donderdag 15 maart 2018 @ 10:22 |
wat is je uiterste prijs 😁 Welke crank lengte. Dual pivot remmen of direct mount? | |
Fretwork | donderdag 15 maart 2018 @ 10:24 |
QFT | |
Steven184 | donderdag 15 maart 2018 @ 10:53 |
Die gooi ik dan op mijn woon-werk fiets. Tegelijkertijd ook niet heel veel haast met nieuw setje, even wachten op goede deal voor juist setje. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 11:30 |
Prijs maak me een offer, cranks zijn 172.5 en jij moet natuurlijk 175 hebben, remmen DP. | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 11:41 |
450 euro. Dat is echt fantastisch! | |
dop | donderdag 15 maart 2018 @ 12:24 |
175 inderdaad. Je bent wel een beetje gek, dat je z'n prachtige group er afhaalt. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 12:28 |
Wat komt erop Kaas? Chorus? | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 12:55 |
Chorus is iig mooier dan die standaard shimano groep. [ Bericht 84% gewijzigd door Patroon op 15-03-2018 13:10:47 ] | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:03 |
[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2018 13:08:53 (Never mind) ] | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 13:10 |
dubbel | |
ddx | donderdag 15 maart 2018 @ 13:11 |
172.5 vs 175 merk je amper verschil natuurlijk (ik fiets ook met 175, maar meer omdat dat ooit eens tijdens meting naar voren is gekomen) | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:12 |
Jouw post sneed tenminste nog een beetje hout voor de edit. Na de edit ook trouwens. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:14 |
Wie wil nou nog zo'n saaie Shimanogroep als je dit ook op je fiets kan schroeven. [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2018 13:17:54 ] | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 13:15 |
Klopt, en volgens mij merkt een klein persoon een te grote crank eerder dan een lang persoon een 2.5mm kortere crank. Een iets kortere crank schijnt zelfs beter te zijn voor de heuphoeken tov een lange crank. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:15 |
Record erop vd Gios. Bora wielset erin. Gios verkopen als los frameset. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:18 |
Waarom gaat de Gios eruit? | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 13:18 |
Omdat Kaas nu voor kwaliteit gaat | |
Fretwork | donderdag 15 maart 2018 @ 13:19 |
*Lelijk spul
| |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:20 |
Omdat ik voor de wedstrijden toch liever een stijvere fiets heb. Vooral de voorvork vd Gios is niet echt een harde vork. Die is licht gebogen en wat meer op comfort. Ook het frame is 3butted alloy, en een FC frame van vandaag de dag is natuurlijk veel stijver. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:21 |
Voor jou geldt Johannes 9:25. | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:21 |
Uiterste prijs? Het terminaal zieke neefje van mn buurmans oppas droomt al zn hele leven van een blauwe fiets. Wij hoeven nog maar 34 maanden schuldsanering, zou je 'm willen schenken een andere mensen ook een kans willen gunnen ja dank je Ophalen wordt moeilijk, dus je moet 'm ff brengen. thnx. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:22 |
Met pijn in het hart of was je er wel op uitgekeken? | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 13:23 |
| |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:24 |
Nee zeker niet op uitgekeken. Alleen staat de ontwikkeling niet stil dus af en toe moet je toch wat upgraden. Ik doe 'm weg omdat ik geen fietsenverzameling hoef. 1 koersfiets is genoeg. Vind 'm verder heerlijk rijden. 350.- is een beetje de richtprijs denk ik. Weinig mee gereden ook aangezien ik de meeste km's maak op de winterwerkfiets. 10K zit erop volgens strava. En niet veel winter ritten. | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:28 |
Ik kan niet spreken over de rijeigenschappen en neem direct aan dat zo'n moderne Canyon op alle vlakken beter scoort.... ...Toch vind ik het zonde. Jouw gios is wel echt een beauty. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:30 |
Ja klopt. Ik heb 'm eigenlijk te vroeg gekocht. Zou ik alleen touren en cyclo's of brevetten rijden dan had ik ze gehouden denk ik. Ik wil gewoon een keiharde ragbak. Niet te duur ook. | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:33 |
Ja, De Italiaanse schoonheid op leeftijd inruilen voor een jonge duitse pornosnol. Lekker raggen. Snap ik ook. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:35 |
Maar de nieuwe Canyon wordt ook wel een kaaswaardig fietsje hoor. Heeft wel degelijk potentie. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:36 |
Vol. |