abonnement Unibet Coolblue
pi_177767290
quote:
6s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:23 schreef Andyy het volgende:

[..]

Bij mij hoorde je het alleen toen het er net in werd gedaan. Nu is die gewoon stil. Je kunt met glitters ervoor zorgen dat grotere gaten ook gedicht worden B-)
En dan rij je door een bierflesje en is de snee dusdanig hard dat zelfs dat sealant niet helpt..

Ach ook allemaal vrij nutteloos, als je goed bent rij je niet lek.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177767529
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Op bikemotion gesproken met een gast van Dugast. Die gaf ook aan dat die sealant in de band, eigenlijk er voor zorgt dat je niets minder rolweerstand hebt dan met een latex of dunne biba. Het lijkt mij ook niets om van die vloeistof in je band te hebben, als je het al hoort als je het wiel schud...
Je hoort het als je wiel schud als je die in je hand hebt. (dat is ook de tip om te kijken of vloeistof nog vers is/er nog genoeg inzit)
Maar dan moet er al geen omgevingsgeluid zijn.
Maar in fiets zelf hoor ik het echt niet.
pi_177767547
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:52 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dat is leuk als het lek niet gedicht wordt. Zit heel je fiets onder de sealant :D
Minder erg dan door plas modder rijden.
pi_177767656
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

En dan rij je door een bierflesje en is de snee dusdanig hard dat zelfs dat sealant niet helpt..

Ach ook allemaal vrij nutteloos, als je goed bent rij je niet lek.
Tja snee dusdanig dat je nieuwe buitenband nodig hebt, zo valt er altijd wat te bedenken.
Op gravelbike neem ik vaak niet eens meer binnenbandje mee.

Racefiets is buitenband natuurlijk wat kwestbaarder dus daar neem ik maar wel binnenbandje mee.
En als sealant niet helpt gewoon wisselen.

Nu weekje in spanje met tubeless gereden en paar ritten in Nederland en zit natuurlijk deels in hoofd maar rijd prima.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:09:07 #205
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177784969
Ik ben wel benieuwd naar mijn power profile, afgaande op historische data. Hiervoor wil ik Trainingspeaks gebruiken. Is er een manier om Strava en Trainingspeaks goed te syncen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177785009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:09 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar mijn power profile, afgaande op historische data. Hiervoor wil ik Trainingspeaks gebruiken. Is er een manier om Strava en Trainingspeaks goed te syncen?
Heb je een powermeter? Zo nee, dan heb je niet zoveel aan de pm data van strava. Trainingpeaks ziet dat ook niet als poweroutput, aangezien het een schatting is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:20:51 #207
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177785050
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je een powermeter? Zo nee, dan heb je niet zoveel aan de pm data van strava. Trainingpeaks ziet dat ook niet als poweroutput, aangezien het een schatting is.
Alleen op de spinfiets, dus voor korte intensieve efforts zou dat moeten kunnen dan toch?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:21:59 #208
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177785065
En mocht ik het werkend krijgen dan ga ik even een FTP testje uit de benen rammen binnenkort :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177785189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:21 schreef Fretwork het volgende:
En mocht ik het werkend krijgen dan ga ik even een FTP testje uit de benen rammen binnenkort :P
Overschat FTP niet. Je FTP kan je in een paar weken goed omhoog krijgen, terwijl je basis ruk is, dat haal je daar dan niet uit. Het is dan als een soort puntig dak op een slechte fundering, stort snel in als je even inactief bent of ziek wordt en het hoogste punt zal minder hoog komen te liggen, dan wanneer de basis goed is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177785718
Kan een goede deal krijgen op setje carbon clinchers met velg van 62mm, twijfel enkel alleen of dat niet te hoog is voor standaard gebruik hier aan de kust. Natuurlijk nooit stil en verwacht dat ze wel gevoelig zullen zijn voor zijwind.

Iemand hier goede/slechte ervaringen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_177785751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:20 schreef Steven184 het volgende:
Kan een goede deal krijgen op setje carbon clinchers met velg van 62mm, twijfel enkel alleen of dat niet te hoog is voor standaard gebruik hier aan de kust. Natuurlijk nooit stil en verwacht dat ze wel gevoelig zullen zijn voor zijwind.

Iemand hier goede/slechte ervaringen?
62mm is volgens mij wel redelijk hoog. Maar als het een goed profiel heeft en jij zwaar genoeg bent moet het wel kunnen. Al zou ik wel een laag setje erbij houden voor als het hard waait.
pi_177785837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:20 schreef Steven184 het volgende:
ijk nooit stil en verwacht dat ze wel gevoelig zullen zijn voor zijwind.

Is het U-shape? Die zijn een stuk minder zijwind gevoelig en meer aero dan V-shape, al blijft 62mm wel hoog. Eigenlijk is U-shape in alle opzichten beter dan V-shape. (bijv 35mm U shape, schijnt al meer aero te zijn dan bijv 50mm V-shape). Hangt er ook vanaf hoe zwaar jezelf bent. Ik vind persoonlijk 50mm mooi in verhouding met mijn maat fiets, maar als je een XL fiets hebt, smoelen 60mm misschien wel beter.

Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:02:16 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177786287
De meeste fabrikanten laten in hun tests rotatie weerstand van het wiel buiten beschouwing. Dan is een 35 U inderdaad aërodynamischer dan een 50 V.
pi_177786411
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
De meeste fabrikanten laten in hun tests rotatie weerstand van het wiel buiten beschouwing. Dan is een 35 U inderdaad aërodynamischer dan een 50 V.
Rotatie weerstand? Wat bedoelen ze daar precies mee?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177786439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:23 schreef ratatat het volgende:

[..]

62mm is volgens mij wel redelijk hoog. Maar als het een goed profiel heeft en jij zwaar genoeg bent moet het wel kunnen. Al zou ik wel een laag setje erbij houden voor als het hard waait.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is het U-shape? Die zijn een stuk minder zijwind gevoelig en meer aero dan V-shape, al blijft 62mm wel hoog. Eigenlijk is U-shape in alle opzichten beter dan V-shape. (bijv 35mm U shape, schijnt al meer aero te zijn dan bijv 50mm V-shape). Hangt er ook vanaf hoe zwaar jezelf bent. Ik vind persoonlijk 50mm mooi in verhouding met mijn maat fiets, maar als je een XL fiets hebt, smoelen 60mm misschien wel beter.

Thanks, dit helpt wel en is inderdaad een U-shaped. Ik heb inderdaad XL fiets, dus smoelt wel wat beter inderdaad. Maargoed, heb nu gewoon setje Zonda's, dus als het waait betekent ook de remmen even ombouwen. Of even kijken of ik erbij voor leuke prijs laag carbon setje kan ritselen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_177786632
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:13 schreef Steven184 het volgende:

[..]

[..]

Thanks, dit helpt wel en is inderdaad een U-shaped. Ik heb inderdaad XL fiets, dus smoelt wel wat beter inderdaad. Maargoed, heb nu gewoon setje Zonda's, dus als het waait betekent ook de remmen even ombouwen. Of even kijken of ik erbij voor leuke prijs laag carbon setje kan ritselen.
Om die reden ben ik nu aan het kijken voor een 38mm U-shape setje van Farsports. Dan heb ik met wind ook geen last en hoef ik niet steeds de remblokjes te vervangen. Bovendien kan ik dan de Vittoria Corsa bandjes om 50mm wielset houden voor wedstrijden, aangezien ze wat te snel slijten voor training.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:38:04 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177786769
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Rotatie weerstand? Wat bedoelen ze daar precies mee?
De weerstand die het kost om het wiel aan te drijven. Je spaken zorgen voor weerstand op het moment dat jij het wiel aandrijft. De omloopsnelheid is het hoogste bij de band. Hoe hoger de velg hoe lager die weerstand.
pi_177786798
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De weerstand die het kost om het wiel aan te drijven. Je spaken zorgen voor weerstand op het moment dat jij het wiel aandrijft. De omloopsnelheid is het hoogste bij de band. Hoe hoger de velg hoe lager die weerstand.
En waarom is dan 35mm U-shape meer aero dan 50mm V-shape als je naar de rotatie weerstand kijkt?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:47:12 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177786915
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

En waarom is dan 35mm U-shape meer aero dan 50mm V-shape als je naar de rotatie weerstand kijkt?
ik weet niet al die getallen uit mijn hoofd. Alle fabrikanten claimen dat zij het snelste wiel maken. Maar niet alle fabrikanten houden met tests rekening met alle aspecten.
pi_177786958
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ik weet niet al die getallen uit mijn hoofd. Alle fabrikanten claimen dat zij het snelste wiel maken. Maar niet alle fabrikanten houden met tests rekening met alle aspecten.
Ik bedoel meer, wat zorgt er voor dat u-shape dan minder rotatie weerstand heeft? Hoef de getallen niet precies te weten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:34:13 #221
545 dop
:copyright: dop
pi_177787719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, wat zorgt er voor dat u-shape dan minder rotatie weerstand heeft? Hoef de getallen niet precies te weten.
u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat.
Kaas heeft het denk ik over der verstoring van de lucht door het draaien van het wiel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_177787792
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:34 schreef dop het volgende:

[..]

u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat.
Kaas heeft het denk ik over der verstoring van de lucht door het draaien van het wiel.
V-shape is iets meer aero als de wind precies van voren komt, wat dus eigenlijk nooit het geval is (behalve in een windtunnel dan)
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:41:51 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177787890
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:34 schreef dop het volgende:

[..]

u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat.
Kaas heeft het denk ik over der verstoring van de lucht door het draaien van het wiel.
Ja idd
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:24:20 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177790195
Als je fiets in de werkstandaard hangt moet je ff 53x11 schakelen en dan flink aan de pedalen gaan draaien. Dan ervaar je die rotatieweerstand, je hoort het ook want het begint flink te ruisen. Hoe harder je draait hoe hoger die weerstand wordt. een wiel met een hoge velg en dunne aero spaken geeft veel minder van die rotatieweerstand, dan eentje met een laag profiel en bijv. ronde, of dikke spaken.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:26:33 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177790237
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
Als je fiets in de werkstandaard hangt moet je ff 53x11 schakelen en dan flink aan de pedalen gaan draaien. Dan ervaar je die rotatieweerstand, je hoort het ook want het begint flink te ruisen. Hoe harder je draait hoe hoger die weerstand wordt. een wiel met een hoge velg en dunne aero spaken geeft veel minder van die rotatieweerstand, dan eentje met een laag profiel en bijv. ronde, of dikke spaken.
Maar die twee luchtweerstanden kan je vast niet los van elkaar zien. Lokale drukverschillen werken ook weer op de weerstand in rijrichting e.d.
Zou me niet verbazen als het gunstige turbulentie kan zijn zoals bij een golfbal.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')