quote:Vreemde situatie op de N218 tussen Geervliet en Heenvliet.
Tussen Geervliet en Spijkenisse is het een normale provinciale tweebaansweg waar 80 gereden mag worden.
Zodra je het kruispunt over bent bij Geervliet zie je enkel een voorrangsbord staan. Slechts een enkele oplettende weggebruiker zal op de hectometerpaaltjes zien staan dat je maar 50 mag rijden tot de beperking bij Heenvliet is opgeheven.
Het meest achterlijke is dat je op dat stuk tussen Geervliet en Heenvliet nog anders kruispunt met voorrang hebt waar je maar 50 mag. Je zou dan echt denken dat het alleen dáár geldt.
[ afbeelding ]
Koekoek!
Super, dank je wel! Weer een mysterie de wereld uitquote:om hier even op terug te komen, die bordjes zijn niet "leiding gevend" als het gaat om de snelheid, maar meer ter info / reminder. eerdere bepalingen worden niet in eens anders door dit bordje.
dus gewoon lekker 80 knorren
info; https://kassa.bnnvara.nl/(...)g-door-hectopaaltjes
Ik heb me afgelopen week exact hetzelfde afgevraagd. Nog nooit eerder de A2 Utrecht - Amsterdam en v.v. gereden dus ik snapte er geen reet van. Waarom dan ook niet gewoon ergens aangeven dat het 19 - 6 130 is? Kan toch makkelijk met van die draaiborden die ze normaal ook bij spitsstroken gebruiken.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 08:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Rond afslag Maarssen. Ik reed er vorige week en snapte er echt even geen reet van. En op de terugweg weerer lag ook een bord half ondersteboven, dat hielp ook niet.
Kan ook 120 zijn op andere plekken toch? Het wordt er iig niet duidelijker op wat mij betreft. Dat ze dan gewoon zo'n borden doen die om 6 u naar 100 draaien en om 19 u weer naar 130quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar eigenlijk is het heel makkelijk. Wordt er geen max. aangegeven in NL, dan is de max. snelheid 130km/h. Dat is dus tussen 19-6 en anders gewoon 100km/h.
Die dingen zijn ontzettend storingsgevoelig en duur, dus ik snap dat RWS die niet zomaar neer zet.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Kan ook 120 zijn op andere plekken toch? Het wordt er iig niet duidelijker op wat mij betreft. Dat ze dan gewoon zo'n borden doen die om 6 u naar 100 draaien en om 19 u weer naar 130
[ afbeelding ]
Maar op dat betreffende stuk is het deel waar je 130 mag dan echt een kilometer ofzoquote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar eigenlijk is het heel makkelijk. Wordt er geen max. aangegeven in NL, dan is de max. snelheid 130km/h. Dat is dus tussen 19-6 en anders gewoon 100km/h.
Als het 120km/h is staat dat aangegeven, want is lager dan de ‘nieuwe’ max. in NL. Staat bijvoorbeeld ook op de A2, vanaf Everdingen naar het zuiden. Je mag daar tussen 6-19 (uit m’n hoofd) 120km/h. Dus daarbuiten 130km/h.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Kan ook 120 zijn op andere plekken toch? Het wordt er iig niet duidelijker op wat mij betreft. Dat ze dan gewoon zo'n borden doen die om 6 u naar 100 draaien en om 19 u weer naar 130
[ afbeelding ]
Valt mee toch? Vanaf Maarssen tot aan het knooppunt met de A9 inmiddels. Heel veel winst levert het niet op nee, maar ik rijd er vaak ‘s nachts en dan is het wel fijn om de cruise control op 135km/h te zetten.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar op dat betreffende stuk is het deel waar je 130 mag dan echt een kilometer ofzo
Van knooppunt Holendrecht tot afrit Maarssen en vice versa mag je s avonds 130. Dus ik weet niet wat je bedoeltquote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar op dat betreffende stuk is het deel waar je 130 mag dan echt een kilometer ofzo
Ik reed er afgelopen 3 jaar dagelijks, nooit borden met alleen 100 gezien (alleen borden met 100: 6-19u). Hectometerbordjes interesseren me nietquote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zweer het je, er stonden borden en op een paar hectometerpaaltjes stond ook nog honderd en op andere was het afgeplakt.
Groot gelijk, die dingen zijn niet rechtsgeldig en zijn alleen maar een poging om jou te laten herinneren wat de Vmax ook alweer was.quote:
waarschijnlijk omdat "we" sinds de invoering van 130km/h op snelwegen zo hebben zitten zeuren dat het niet duidelijk was hoe hard je nu waar mocht omdat nog wel eens 36x wilde veranderen in 5km (overdreven cijfers)quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:56 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Wtf, niet rechtsgeldig?Waarom worden ze dan geplaatst?
Levensgevaarlijk.. Vaak helpt het om even te seinen met groot licht.quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:51 schreef Albert86 het volgende:
Zeker 3-4 auto's gezien onderweg zonder verlichting terwijl het zicht op sommige plaatsen net 50 meter was.
Laatst nog gedaan bij een die in het donker met alleen dagrijverlichting reed. Ik kreeg een seintje en een middelvinger terugquote:Op woensdag 7 maart 2018 13:21 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk.. Vaak helpt het om even te seinen met groot licht.
quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:58 schreef DrMarten het volgende:
Ik kreeg een seintje en een middelvinger terug
Iets met haantje de voorste.quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:31 schreef Charged het volgende:
Vanochtend A12 opgaan vanaf Ede naar Doetichem,vrachtwagen voor me,duwertje achter me. Vrachtwagen voegt in op A12,ik spiegel en zie een 150 meter ongeveer achter me vrij en de middelste strook ook dus voeg gewoon in met een 15 a 20 meter achter de vrachtwagen met gelijke snelheid,duwertje passeert me rechts en propt em tussen ons...why?
Gvd genoeg ruimte achter me.
Mja,denk dat je daar gelijk in hebt.quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:38 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Iets met haantje de voorste.
Machogedrag...
Doe ik ook overal rustig aan en owee als iemand er zich aan hekelt dan doe ik nog een stapje terugquote:Op woensdag 7 maart 2018 18:52 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,denk dat je daar gelijk in hebt.
Zit nou een kleine 11 jaar het hele land door te crossen maar het lijkt met het jaar erger te worden.
De laatste 3/4 jaar weet ik gewoon welke capriolen ik kan verwachten puur door in de spiegels te kijken en dat is best erg..ik erger me er eigenlijk steeds minder aan,dat ze zichzelf maar een ik weet niet wat aandoen,zolang ik maar in 1 stuk thuiskom met de werkbus. Dan maar later thuis of iets eerder vertrekken.Ben er wel klaar mee met dat haast/duw/snijd en eigen rechter werk.
De politie geïnformeerd vanwege een foutparkeerder of hoe?quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:05 schreef ManianMan het volgende:
Net een auto bij ons voor 5 keer steken en de auto maar op de stoep geparkeerd. Had de politie geinformeerd maar waren te laat. De dader was al de weg op gedraaid tegen de richting in
Kenteken maar doorgegeven met model van de auto. Kreeg een duimpje via facebook van oom agent
Ja want die kon echt niet rijden gevaar op de weg en risicovol rijdend. Je zou zelf of een dierbare naaste maar in aanraking komen met zo'n iemand.quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:08 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De politie geïnformeerd vanwege een foutparkeerder of hoe?
Lichten beter afstellenquote:Op woensdag 7 maart 2018 21:16 schreef karr-1 het volgende:
Heel irritant dat mensen die je tegemoet komen altijd moeten gaan seinen alsof ik rondrijd met groot licht aan. Maar dat doe ik dus niet ! Ik rij gewoon rond met normale verlichting, als ik groot licht op zou zetten zie je het verschil echt wel.
Blijkbaar kunnen die gebakjes het verschil niet zien of zo, en krijg ik elke ochtend zeker 2 of 3 mensen die menen te moeten gaan seinen als ze me tegemoet rijden. Heel irritant.
Of je verlichting staat gewoon niet goed afgesteld.quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:16 schreef karr-1 het volgende:
Heel irritant dat mensen die je tegemoet komen altijd moeten gaan seinen alsof ik rondrijd met groot licht aan. Maar dat doe ik dus niet ! Ik rij gewoon rond met normale verlichting, als ik groot licht op zou zetten zie je het verschil echt wel.
Blijkbaar kunnen die gebakjes het verschil niet zien of zo, en krijg ik elke ochtend zeker 2 of 3 mensen die menen te moeten gaan seinen als ze me tegemoet rijden. Heel irritant.
Als het zo vaak gebeurt zou het vast wel een terechte klacht zijn, lijkt me. Ik kom ook wel eens auto’s tegen waarbij ik twijfel of het nu grootlicht is of slechte afstelling.quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:16 schreef karr-1 het volgende:
Heel irritant dat mensen die je tegemoet komen altijd moeten gaan seinen alsof ik rondrijd met groot licht aan. Maar dat doe ik dus niet ! Ik rij gewoon rond met normale verlichting, als ik groot licht op zou zetten zie je het verschil echt wel.
Blijkbaar kunnen die gebakjes het verschil niet zien of zo, en krijg ik elke ochtend zeker 2 of 3 mensen die menen te moeten gaan seinen als ze me tegemoet rijden. Heel irritant.
Ik ben er al mee bij de garage geweest en die zeggen dat ze prima afgesteld staan. Als ik bv op de snelweg rijd heeft niemand er last van, maar als je op een binnenweg en je passeert elkaar blijkbaar wel.quote:
Hmmm ja misschien moet ik nog maar een keer naar de garage gaan dan.quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als het zo vaak gebeurt zou het vast wel een terechte klacht zijn, lijkt me. Ik kom ook wel eens auto’s tegen waarbij ik twijfel of het nu grootlicht is of slechte afstelling.
Ik heb geen SUV, ik rijd in een Citroen DS3. Vorig jaar ergens is 1 van de voorlampen vervangen omdat hij kapot was, dus misschien dat daar iets verkeerd gegaan isquote:Op woensdag 7 maart 2018 21:49 schreef Jordy-B het volgende:
Sommige auto's (met name SUV's) hebben de koplampen gewoon heel hoog boven het wegdek. Dan schijn je ook met goed afgestelde lampen de tegenliggers in de ogen.
Maar als je om de haverklap geseind wordt, dan is het wel tijd om even te controleren of het aan de afstelling ligt.
Ja, dan zit het lampje niet strak in de fitting, maar dat had je na het eerste seinsalvo ook wel zelf kunnen constateren in plaats van de conclusie te trekken dat zij zitten te zeuren omdat je toch echt geen grootlicht voert.quote:Op woensdag 7 maart 2018 22:08 schreef karr-1 het volgende:
Vorig jaar ergens is 1 van de voorlampen vervangen omdat hij kapot was, dus misschien dat daar iets verkeerd gegaan is
Alles wat ik kon verzinnen heb ik al nagekeken of is al nagekeken. Nee ik rij niet met groot licht en nee ik heb geen asociale verlichting.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:54 schreef Gunner het volgende:
Als je echt structureel grootlicht tegen je krijgt moet je toch echt eens gaan uitzoeken of er niets aan de hand is.
Nou sorry hoor dat niet iedereen een wonder is op auto gebied. Als ik alles wat ik kan verzinnen gedaan heb, is de enige conclusie dat het dus niet aan mij ligt maar aan de ander.quote:Op woensdag 7 maart 2018 23:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, dan zit het lampje niet strak in de fitting, maar dat had je na het eerste seinsalvo ook wel zelf kunnen constateren in plaats van de conclusie te trekken dat zij zitten te zeuren omdat je toch echt geen grootlicht voert.
Ja het ligt aan al die anderen, niet aan jou.quote:Op donderdag 8 maart 2018 16:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor dat niet iedereen een wonder is op auto gebied. Als ik alles wat ik kan verzinnen gedaan heb, is de enige conclusie dat het dus niet aan mij ligt maar aan de ander.
Dat staat ook niet aan, dus dat scheelt weer een stap. Waarom zou ik in vredesnaam langdurig met groot licht gaan rondrijden zonder enkele reden?quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja het ligt aan al die anderen, niet aan jou.
Zeker niet als je "alles" al gedaan hebt, zoals niet je groot licht aanzetten.
vrachtwagens rijden 84 op de GPS, jij ws 80 op je afwijkende teller. Da's 8 kilometer oftewel 10% snelheidsverlies op een voertuig waarvan iedereen vindt dat ze langzaam rijden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 08:52 schreef DevFreak het volgende:
Een vrachtwagen die gaat zitten seinen naar me omdat ik volgens meneer met 80 niet snel genoeg rij op een stuk SNELWEG WAAR JE MAAR 80 MAG
je reed niet toevallig met alleen je DRL aan en dus zonder achterlicht?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Seinen met groot-licht dat je tegenligger z'n lampen stuk/verkeerd afgesteld heeft, prima, aardig gebaar.
Maar ga dat verdomme niet 4x doen terwijl je vlak achter mij rijdt en je groot-licht bij mij de kofferbak en m'n spiegels inschijnt.Klootzak
ik zie dat hier in de buurt heel veel op de ring. Mensen die over twee kilometer eens een keer op de linkerbaan moeten zijn, en dus bij de eerste zich aandoende gelegenheid naar links gaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:27 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij zijn linksplakkers al een tijdje niet meer voorbij gekomen.
Helaas nog altijd een gigantisch probleem.
Donderflikkestraal op van alles links van rechts als er niemand rechts rijdt of als je helemaal niet van plan bent om in te halen. Ook binnen de bebouwde kom.
Toevallig vanmorgen nog 2 Franse (Citroen C3 en Peugeot 107) auto's met één koplamp die schuin naar boven toe gericht stond. Afhankelijk van de hoek lijkt dat dan soms op grootlicht. Heb je halogeen?quote:Op woensdag 7 maart 2018 22:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm ja misschien moet ik nog maar een keer naar de garage gaan dan.
Mijn auto heeft geen DRL, dus nee. En het geflits in mijn spiegel was wel consequent bij tegenliggers met kapotte lampen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:24 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
je reed niet toevallig met alleen je DRL aan en dus zonder achterlicht?
En doe je er nog wat aan, of laat je het gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie ook weleens tegenliggers die me half verblindenof als ze achter je rijden dat je verblind wordt via de spiegels.
Sowieso seinen met groot licht naar mensen met kapotte koplampen. Beetje kansloos.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen DRL, dus nee. En het geflits in mijn spiegel was wel consequent bij tegenliggers met kapotte lampen.
just checkingquote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen DRL, dus nee. En het geflits in mijn spiegel was wel consequent bij tegenliggers met kapotte lampen.
meeste snappen niet wat er mee bedoelt wordt helaas. maar een keertje seinen als de lampen het niet doen wil nog wel eens werken als ze de schakelaar vergeten zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:16 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sowieso seinen met groot licht naar mensen met kapotte koplampen. Beetje kansloos.
Want je moet een wonder op autogebied zijn om te bedenken dat je gewoon voor je auto kan gaan staan en een half metertje kan bukken om te kijken of er toevallig niet een van de koplampen een beetje raar staat?quote:Op donderdag 8 maart 2018 16:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor dat niet iedereen een wonder is op auto gebied. Als ik alles wat ik kan verzinnen gedaan heb, is de enige conclusie dat het dus niet aan mij ligt maar aan de ander.
Nee geen halogeen. Ik moet een dezer dagen toch naar de garage voor een beurt, ik laat het voor de volledigheid even controleren. Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toevallig vanmorgen nog 2 Franse (Citroen C3 en Peugeot 107) auto's met één koplamp die schuin naar boven toe gericht stond. Afhankelijk van de hoek lijkt dat dan soms op grootlicht. Heb je halogeen?
Ik laat het gaan. Bij tegenliggers gaat het heel snel en ik weet eigenlijk niet hoe ik bij mensen achter me moet seinenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En doe je er nog wat aan, of laat je het gaan.
Let maar eens op; de meeste auto's met defecte verlichting zijn van Franse makelij.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toevallig vanmorgen nog 2 Franse (Citroen C3 en Peugeot 107) auto's met één koplamp die schuin naar boven toe gericht stond. Afhankelijk van de hoek lijkt dat dan soms op grootlicht. Heb je halogeen?
In een beetje (nieuwe) auto krijg je daar nog een melding van (hell, als m'n kentekenlampje stuk is meldt ie dat nog) maar helaas... bij de rest moet je mazzel hebben dat ze nog eens snel naar een APK gaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:13 schreef 20100 het volgende:
de meeste van die tokkies hebben gewoon schijt aan dat 1 of meerdere lampen kapot zijn
Naar achteren seinen doe ik met het mistachterlicht, paar keer aan en uit.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik laat het gaan. Bij tegenliggers gaat het heel snel en ik weet eigenlijk niet hoe ik bij mensen achter me moet seinenWaarschijnlijk hebben ze het niet eens door.
Het taboo van rechts inhalen is er bij mij ook wel redelijk uit nu. Ik ga niet 2 banen heen en weer om zo'n kansloze plakker in te halen/ erachter blijven hangen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik zie dat hier in de buurt heel veel op de ring. Mensen die over twee kilometer eens een keer op de linkerbaan moeten zijn, en dus bij de eerste zich aandoende gelegenheid naar links gaan.
Ik ga er gewoon rechts voorbij.
Ik doe het wel en ik hoop dat anderen het ook voor mij doen. Nog lang niet alle auto's hebben een melding als er een koplamp kapot is. Een kort seintje krijgen onderweg is dan wel prettig.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:16 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sowieso seinen met groot licht naar mensen met kapotte koplampen. Beetje kansloos.
Je moet bij inhalen ook eigenlijk twee seconden afstand maken voordat je weer invoegt.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:55 schreef Gunner het volgende:
Ik had laatst een treintje ingehaald en kreeg groot licht van diegene waar ik voor invoegde. Blijkbaar schrok meneer wakker omdat z'n adaptive cruise control ingreep
Nooit aan gedacht dat dat zo werkt maar is wel naar natuurlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:55 schreef Gunner het volgende:
Ik had laatst een treintje ingehaald en kreeg groot licht van diegene waar ik voor invoegde. Blijkbaar schrok meneer wakker omdat z'n adaptive cruise control ingreep
En dus niet vlak voor iemand weer invoegen en dan meteen van het gas af. Wel meegemaakt dat ik vrijwel meteen naar links kon omdat ik weer harder ging dan de auto die me net voorbij kwam, terwijl ik gewoon op de cruise control reed.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 15:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je moet bij inhalen ook eigenlijk twee seconden afstand maken voordat je weer invoegt.
Niet echt haalbaar op een drukke snelweg 's morgens vroeg. Sowieso moet je je afvragen of je ACC moet gebruiken in zo'n situatie. Tesla-rijder die wanen zich toch de Koning van de Weg.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 15:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je moet bij inhalen ook eigenlijk twee seconden afstand maken voordat je weer invoegt.
Daar zie ik er dagelijks wel een aantal van. Rijbewijs afpakken en door de shredder. Werkelijk te dom om te poepen die mensen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:58 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Laatst nog gedaan bij een die in het donker met alleen dagrijverlichting reed. Ik kreeg een seintje en een middelvinger terug
Is wel lastig, als bijvoorbeeld je accu kapot is.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 23:35 schreef Simterklaas het volgende:
Vanavond een busje dat een autootje van Spare Rib Expres aan het trekken was die geen alarmlichten o.i.d. aanhad
Opletten is altijd goed, je ergeren kun je beter afleren.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:35 schreef DevFreak het volgende:
Wellicht moet ik at minder letten op wat andere mensen doen
Slecht voor mijn bloeddruk
Dan moet jij je rond Utrecht helemaal kapot ergeren. Schering en inslag hier... maar idd, als je links gaat staan geef dan ook gas, zeker als je erna nog moet risten.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 17:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Mensen die links gaan staan en geen gas geven. Moet je ritsen, zit de auto die naast mij stond voor mijn trage voorligger...
Of ik was het en vond dat je me 'sneed'. Schijnt een nieuwe volkssport te zijn; met slechts 1 autolengte en klein snelheidsverschil weer naar rechts komen. Krijg je van mij steevast groot licht.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:55 schreef Gunner het volgende:
Ik had laatst een treintje ingehaald en kreeg groot licht van diegene waar ik voor invoegde. Blijkbaar schrok meneer wakker omdat z'n adaptive cruise control ingreep
Oh, dat is wel heel verstandig van jou! Dan kun je nog net over je schouder zien dat ik je rechts voorbijga.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 23:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
als het drukker is of er zit iemand achter je kijk je even goed over je schouder voordat je gaat.
Oh ja, regels gelden alleen voor anderen zeker?quote:Op maandag 12 maart 2018 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, dat is wel heel verstandig van jou! Dan kun je nog net over je schouder zien dat ik je rechts voorbijga.
Hij was van mening dat die lang genoeg gewacht had o.i.d. en wilde zijn auto voor de jouwe drukken o.i.d.?quote:Op maandag 12 maart 2018 23:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik was vorige week ingehaald op een eenbaansrotonde, of althans een poging tot inhalen.
Situatie, ik rijd op de rotonde, maar er heeft zich een file gevormd. Ik sluit netjes aan, maar tegelijkertijd wilde een medeweggebruiker de rotonde opdraaien. Hij had haaientanden, voor de duidelijkheid en ik stond al op de rotonde. Toeterconcert volgt, alsof ik fout zat. Gaat die gek mij proberen in te halen op diezelfde rotonde. Dat mislukte en zat hij alsnog achter mij.
Dat kan natuurlijk niet, dus hij haalde mij en nog twee andere auto’s tegelijkertijd in, bijna op een tegenligger klappend, maar dat geeft niet. Meneer is mij voorbij.
Ik begrijp niet dat men zo gefrustreerd is.
Wat?quote:Op maandag 12 maart 2018 23:31 schreef Tyr80 het volgende:
Vorige week regende het toen ik voor een verkeerslicht moest stoppen om linksaf te slaan op het Keizer Karel plein.
Ik zag een collega in de regen staan aan de rechterkant van de weg, heb de auto een stukje achteruit gereden om voor een vrachtwagen op de middelste baan langs te gaan en de collega op te pikken in de rechterbaan.
Daarna heb ik de auto op vrij onsympathieke wijze naar de linkerbaan van de rotonde gedouwd om alsnog linksaf te kunnen slaan.
Excuses daarvoor.
Hij wilde er een afslag af, waar het niet vaststaat? Dat is hier wel gebruikelijk hoor, om bij file helemaal binnen of buitenop rotonde te gaan stilstaan, zodat een ander erlangs kan.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik was vorige week ingehaald op een eenbaansrotonde, of althans een poging tot inhalen.
Situatie, ik rijd op de rotonde, maar er heeft zich een file gevormd. Ik sluit netjes aan, maar tegelijkertijd wilde een medeweggebruiker de rotonde opdraaien. Hij had haaientanden, voor de duidelijkheid en ik stond al op de rotonde. Toeterconcert volgt, alsof ik fout zat. Gaat die gek mij proberen in te halen op diezelfde rotonde. Dat mislukte en zat hij alsnog achter mij.
Dat kan natuurlijk niet, dus hij haalde mij en nog twee andere auto’s tegelijkertijd in, bijna op een tegenligger klappend, maar dat geeft niet. Meneer is mij voorbij.
Ik begrijp niet dat men zo gefrustreerd is.
Hij wilde spookrijden op het Keizer Karelplein begrijp ikquote:
Ik denk dezelfde afslag, anders wordt het lastig om bijna op een tegenligger te klappen namelijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 00:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij wilde er een afslag af, waar het niet vaststaat? Dat is hier wel gebruikelijk hoor, om bij file helemaal binnen of buitenop rotonde te gaan stilstaan, zodat een ander erlangs kan.
Dat achteruit rijden is ook wel fraai.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 08:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hij wilde spookrijden op het Keizer Karelplein begrijp ik
Of waarom wil je anders linksaf slaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat account had ik al 10+ jaar
Ik ga mijn autoritten vastleggen
[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 11:35:44 ]
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:34 schreef DevFreak het volgende:
Gebeurt er ook nog wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat account had ik al 10+ jaar
Ik ga mijn autoritten vastleggen![]()
Dit is Nederland. Iedereen bepaalt lekker zelf wel aan welke regels hij/zij zich wil houden. Toch?quote:Op maandag 12 maart 2018 22:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja, regels gelden alleen voor anderen zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |