abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177862294
Ook weer een nieuwe op https://www.duurzaaminves(...)ail?PropositionID=73 10 jaar 1000 euro per obligatie en 5% rente.
pi_177862899
Nieuwe GvE:

OAMKB Horeca
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17662

Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,19
pi_177863087
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:11 schreef SunnyCrowder het volgende:
Nieuwe GvE:

OAMKB Horeca
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17662

Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,19
Ik heb een aantal OAMKB's in mijn portefeuille, en overweeg deze ook mee te nemen (zal wel in een paar minuten vol zijn).
Wat mij wel altijd verbaasd is dat deze OAMKB'ers steevast een ronkend succesvol CV presenteren, maar in veel gevallen geen eigen inbreng (kunnen) doen, en H.A. van morele waarde hebben!
Waarom hebben al die 40'ers geen cent te makken, maar moeten ze zulke kleine bedragen lenen tegen 8%?
Reden dat ik toch een aantal keer ingestapt ben, is omdat ik verwacht dat de franchisegever in geval van problemen bij een individuele franchisenemer aan zal sturen op een nette en acceptable oplossing (naam hoog houden).
Dit naast het feit dat het altijd om kleine bedragen gaat, waarbij de H.A. toch tot enige opbrengst zou moeten leiden (al is GvE bewezen slecht in uitwinnen van zekerheden!!).
pi_177863525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb een aantal OAMKB's in mijn portefeuille, en overweeg deze ook mee te nemen (zal wel in een paar minuten vol zijn).
Wat mij wel altijd verbaasd is dat deze OAMKB'ers steevast een ronkend succesvol CV presenteren, maar in veel gevallen geen eigen inbreng (kunnen) doen, en H.A. van morele waarde hebben!
Waarom hebben al die 40'ers geen cent te makken, maar moeten ze zulke kleine bedragen lenen tegen 8%?
Reden dat ik toch een aantal keer ingestapt ben, is omdat ik verwacht dat de franchisegever in geval van problemen bij een individuele franchisenemer aan zal sturen op een nette en acceptable oplossing (naam hoog houden).
Dit naast het feit dat het altijd om kleine bedragen gaat, waarbij de H.A. toch tot enige opbrengst zou moeten leiden (al is GvE bewezen slecht in uitwinnen van zekerheden!!).
Ik heb het idee dat een cf lening onderdeel uitmaakt van de franchiseformule om ervaring op te doen. Bedragen zijn redelijk gelijk.
pi_177863728
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:42 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat een cf lening onderdeel uitmaakt van de franchiseformule om ervaring op te doen. Bedragen zijn redelijk gelijk.
Dat zou kunnen inderdaad, al denk ik dat dat vaak een verkooppraatje is. Daarnaast zou je toch als boekhouder/financiele man met 20 jaar werkervaring verder moeten kunnen zijn als H.A. van morele waarde!
pi_177863846
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:42 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Staat ook gewoon in de pitch:

OAMKB maakt al jaren gebruik van het platform Geldvoorelkaar.nl en biedt dit ook aan bij franchisenemers. In het verleden is dit succesvol gebleken en andere franchisenemers zijn enthousiast, vandaar mijn keuze voor crowdfunding.

Ze hebben daar denk ik gewoon een deal met GvE vermoed ik.

Net als Bregje bijv. op HCN en die personal fitnes van GvE
pi_177863942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of zijn koopwoning al afgelost is. Indien ja, dan is dat een mooie zekerheid.
Zie ik iets over het hoofd omtrent een koopwoning?
Daarbij begrijp ik goed dat alleen Boven Holding meetekent?
pi_177864003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:02 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zie ik iets over het hoofd omtrent een koopwoning?
Daarbij begrijp ik goed dat alleen Boven Holding meetekent?
Uit de pitch:
quote:
Aanvrager is hoofdelijk aansprakelijk voor de lening. Aanvrager is ongehuwd en is in bezit van een koopwoning.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177864449
Verlaging Basic Energie (KoM) om toch nog een geldbedrag op te halen te laten slagen:
quote:
Beste investeerders,

Zoals jullie waarschijnlijk niet is ontgaan loopt onze funding termijn ten einde. Met nog 3 dagen te gaan, en een gerealiseerd percentage van 79% op het moment van schrijven, ligt het helaas niet in de lijn der verwachting dat we het volledige doelbedrag van ¤100.000,- gaan behalen.

Wij zijn daarom gaan kijken naar de opties die voorhanden zijn om toch te kunnen spreken van een succesvol project. Vanwege het feit dat we inmiddels bijna 60 dagen verder zijn, en gedurende deze periode zelf weer een fiks bedrag geīnvesteerd hebben, zou een lager doelbedrag ons net zo goed helpen onze doelstellingen te bereiken.

In samenspraak met Kapitaal op Maat is besloten het doelbedrag te verlagen naar ¤90.000,-. Vanzelfsprekend hebben we onze begroting hierop aangepast, waarna deze opnieuw door een externe partij is getoetst. Het eerdere oordeel van hen m.b.t. onze organisatie blijft door de verlaging gelukkig ongewijzigd.

We willen u in elk geval bedanken voor het vertrouwen in Basic Energie en hopen dat we u, ondanks deze wijziging, nog steeds als ambassadeur aan onze organisatie kunnen verbinden.

Met vriendelijke groet,

Basic Energie
Ook de 90k zullen ze niet ophalen, maar bij 90% van het doelbedrag is de funding geslaagd
pi_177864763
Wat is eigenlijk de procedure als een project niet het beoogde bedrag ophaalt bij FC in mijn geval:

Tweede Catering Vestiging

De rest van mijn geīnvesteerde projecten heeft allemaal de 100% gehaald.. ;)
pi_177864923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:42 schreef Ron1986 het volgende:
Wat is eigenlijk de procedure als een project niet het beoogde bedrag ophaalt bij FC in mijn geval:

ik heb 1 of 2 projecten bij FnC waar niet het volledige bedrag opgehaald is, ik meen ergens tussen de 70 en 90%. Die zijn gewoon "opnieuw doorgerekend, en geaccordeerd", en dus doorgegaan.
Tja, er zal gefund worden (zie KoM energieproject en eethal project: ook hier is het doelbedrag verlaagd).
pi_177866159
2017 cijfers bij FNC *O*

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/36751

--

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:42 schreef Ron1986 het volgende:

Zie veel gestelde vragen op hun website, gaat dus wss nog een keer 21 dagen lopen:

Funding Circle streeft ernaar om de projecten volledig te financieren binnen een maximum van twee maal 21 dagen. Als er niet voldoende investeerders worden gevonden kan ook een deelbedrag worden uitbetaald. Of dat gebeurt, bepaalt Funding Circle in overleg met de ondernemer aan het einde van de financieringsperiode.
pi_177867043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Rake opmerking, 8)7 25k lenen voor 5 jaar. *O* Troost me dan met de gedachte dat ik dan een nog succesvollere midlife figuur moet zijn met een ook succesvol CV (denk ik toch) maar dan een die 25k zo kan neer leggen
pi_177867726
Pim van de Velde een van de oprichters en eigenaren van KOM vertrekt per 1 mei 2018 bij KOM;
https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-nieuws
pi_177867909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:17 schreef ML45 het volgende:
n eigenaren van KOM vertrekt per 1 mei 2018 bij KOM;
https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfun
Mmm, slechte zaak :N :X
  vrijdag 16 maart 2018 @ 18:29:34 #292
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177867916
quote:
Pim van de Velde een van de oprichters en eigenaren van KOM vertrekt per 1 mei 2018 bij KOM;
Gaat die 4600 investeerders achterna, zoeken waar ze toch zijn gebleven
pi_177868084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:34 schreef PON het volgende:
@Horsemen: ik zag in oude postings dat jij statistieken bijhoudt van Crowdfund faillissementen / defaults.

Ik ben erg geinteresseerd. Ik heb nergens/niemand kunnen vinden die dat heeft. Zou je je statistieken willen delen?

Alvast bedankt :-)
Welkom.
Ik zie dat je al reacties op je vragen hebt gehad. Voor de mooie lijst in de OP is overigens vooral NaRegenDeZon verantwoordelijk ^O^
pi_177868210
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:50 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

ik heb 1 of 2 projecten bij FnC waar niet het volledige bedrag opgehaald is, ik meen ergens tussen de 70 en 90%. Die zijn gewoon "opnieuw doorgerekend, en geaccordeerd", en dus doorgegaan.
Tja, er zal gefund worden (zie KoM energieproject en eethal project: ook hier is het doelbedrag verlaagd).
Voor mij in de regel genoeg reden om mij uit dergelijke projecten terug te trekken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 18:53:49 #296
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_177868457
quote:
pim = kom en kom = pim
zinkend schip?
pi_177868579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:53 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

pim = kom en kom = pim
zinkend schip?
Ik mis in het bericht wat hij nu gaat doen en wat de reden van het vertrek is.
pi_177869227
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:59 schreef Camogli het volgende:

[..]

Ik mis in het bericht wat hij nu gaat doen en wat de reden van het vertrek is.
Ik ben bang dat Pim vertrekt bij KoM als een dief in de nacht…
Nogmaals, een slecht ontwikkeling wat mij betreft.
pi_177869638
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Pim vertrekt bij KoM als een dief in de nacht…
Nogmaals, een slecht ontwikkeling wat mij betreft.
Eens. Iets als ‘na vijf jaar tijd voor iets anders: Pim gaat verder als #nieuwebaan#’ had ik prima gevonden. Dit vage verhaal is ook voor mij een veeg teken.
pi_177870286
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:56 schreef Camogli het volgende:

[..]

Eens. Iets als ‘na vijf jaar tijd voor iets anders: Pim gaat verder als #nieuwebaan#’ had ik prima gevonden. Dit vage verhaal is ook voor mij een veeg teken.
Ze lezen hier mee... hopelijk geven ze een serieuze update.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')