Ben benieuwd wat opper hiervan vindt.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:44 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Zolang de grootste boeven in de overheid en financiele wereld zitten zou ik niet weten waarom je als reguliere buger ooit privacy inlevert
En je vind dit geen breed begrip?quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef opperkleurder het volgende:
Alles wat niet helpt bij het voorkomen van aanslagen etc
etc is weer een ruim begrip.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Alles wat niet helpt bij het voorkomen van aanslagen etc. Die filtering kunnen ze snel maken.
Inso mag die mening hebben, ik deel hem niet.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat opper hiervan vindt.
Voorbeeldje hé: brongeheim (voor bijv journalisten) en advocaten worden niet beschermd door deze wet. Dat is gewoon onwenselijk.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Alles wat niet helpt bij het voorkomen van aanslagen etc. Die filtering kunnen ze snel maken.
Praktisch alles. Nap koopt een emmer bij de gamma, daar kan men wellicht ooit een bom meemaken. Snel we slaan die transactie op.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Dat is dus praktisch gezien elke financiele transactie die je maakt.
Gelukkig hebben we crypto.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Waarmee ze dus elke beweging die je maakt kunnen profileren, zeker als alles steeds meer cashless wordt.
Of je maakt geld over naar een familielid die ook zaken doet in Pakistan.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:51 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Praktisch alles. Nap koopt een emmer bij de gamma, daar kan men wellicht ooit een bom meemaken. Snel we slaan die transactie op.
Pas als je een gekke achternaam hebt, denk ik.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:51 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Praktisch alles. Nap koopt een emmer bij de gamma, daar kan men wellicht ooit een bom meemaken. Snel we slaan die transactie op.
Of je koopt wat BTC bij bitonic.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:51 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Of je maakt geld over naar een familielid die ook zaken doet in Pakistan.
Excuseer mij dat ik de wetteksten niet paraat heb in de trein via mobiel.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
En je vind dit geen breed begrip?
Hoe is de thee in trein?quote:Op maandag 5 maart 2018 21:52 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Excuseer mij dat ik de wetteksten niet paraat heb in de trein via mobiel.
Volgens de huidige wet worden ze voor traditionele communicatiemethoden ook al niet beschermd. Hoorde je nooit iemand over.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Voorbeeldje hé: brongeheim (voor bijv journalisten) en advocaten worden niet beschermd door deze wet. Dat is gewoon onwenselijk.
Ik stem overigens tegen omdat ik een andere opzet van de wet wil zien, niet omdat geheime diensten helemaal niets zouden mogen.
D66 is een stuk slechter dan die wet op de inlichtingendienst.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:55 schreef napoleonfour het volgende:
Wel leuk dat Ollongren weer meer bevoegdheden krijgt
Ben jij helemaal tegen elke aanpassing of vind je ook wel dat wetgeving van 15 jaar terug enige aanpassing verdient?quote:
Welke kutdorpen vandaag, LRquote:Op maandag 5 maart 2018 21:59 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ben jij helemaal tegen elke aanpassing of vind je ook wel dat wetgeving van 15 jaar terug enige aanpassing verdient?
Edit: Laat maar. Mijn sc was nog niet geupdate
Zeg het 'm.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je wat minder zou eten zou je met die dikke worstenvingers van je beter kunnen typen.
Varken.
dus alles en iedereenquote:Op maandag 5 maart 2018 22:03 schreef napoleonfour het volgende:
Onverminderd de verwerking van persoonsgegevens als bedoeld in
het eerste en tweede lid, zijn de diensten bevoegd tot verwerking van
gegevens omtrent andere personen, indien die gegevens een logisch en
onlosmakelijk onderdeel vormen van de door de diensten te verwerven of
verworven gegevensbestanden.
Ja, ze beginnen bij 1 mieren hol en zoeken dan alle uitgangen door. Vervolgens worden ze bewaard, verwijderd als zij het niks vinden, maar toch ook weer niet en wordt het weer opgeslagen volgens de archiefwet.quote:
Ik snap het wantrouwen tegen de overheid in een land als Nederland niet zo. Iedereen snapt toch wel dat ze niet geïnteresseerd zijn in jouw groepsapp met collega's , jouw postgedrag op fok of je mailwisseling met je autoverzekering.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:59 schreef napoleonfour het volgende:
zitten behoorlijk veel vage termen in trouwens opper, termen als noodzakelijk, nationale veiligheid etc.
Stop met deze act.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:05 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik snap het wantrouwen tegen de overheid in een land als Nederland niet zo
Dan nog hebben ze het recht niet.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:05 schreef opperkleurder het volgende:
Ik snap het wantrouwen tegen de overheid in een land als Nederland niet zo. Iedereen snapt toch wel dat ze niet geïnteresseerd zijn in jouw groepsapp met collega's , jouw postgedrag op fok of je mailwisseling met je autoverzekering.
Maar wel in die van mij als ik mail met mijn collega over een zaak, dat snap je he?quote:Op maandag 5 maart 2018 22:05 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik snap het wantrouwen tegen de overheid in een land als Nederland niet zo. Iedereen snapt toch wel dat ze niet geïnteresseerd zijn in jouw groepsapp met collega's , jouw postgedrag op fok of je mailwisseling met je autoverzekering.
Geen act, ik snap het oprecht niet. Hoeveel mensen denk je dat er werken bij de aivd? 500.000?quote:
Dan nog moet de minister daar expliciet toestemming voor geven. Ze kunnen dat niet zonder meer doen.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:07 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Maar wel in die van mij als ik mail met mijn collega over een zaak, dat snap je he?
De stagiairs van ollie doen gewoon overal een stempel op.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dan nog moet de minister daar expliciet toestemming voor geven. Ze kunnen dat niet zonder meer doen.
Of als er druk vanuit de VS wordt gezet voor informatie voor zogenaamd pedofilie of terrorismequote:Op maandag 5 maart 2018 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dan nog moet de minister daar expliciet toestemming voor geven. Ze kunnen dat niet zonder meer doen.
Dan denk je daar te makkelijk over, zeker op deze wet zal een vergrootglas komen te liggen. Bij de geringste twijfel of dit echt nodig was heeft de minister een probleemquote:Op maandag 5 maart 2018 22:09 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
De stagiairs van ollie doen gewoon overal een stempel op.
Alles wordt gewoon met de VS en EU gedeeld hoorquote:Op maandag 5 maart 2018 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Pas nadat er toestemming tot het verzamelen van informatie is gegeven is, informatie verzameld is en die info relevant gevonden wordt.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:11 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Alles wordt gewoon met de VS en EU gedeeld hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |