abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177544425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Eigenlijk vind ik kamperoorbellen bij babies wel hetzelfde, zo’n gepierct gaatje gaat vaak niet meer weg. Daarvan vind ik ook dat je moet wachten, maar ik denk dat een kind op 12 jaar wel kan aangeven dat ie een oorbel wil, dat is minder ingrijpend dan een voorhuidamputatie.
Goed punt.
Alle kinderen met een "y" in de naam vanaf de geboorte in de gaten houden :Y)
pi_177544460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:45 schreef up7 het volgende:

[..]

Een "verminking" overkomt iedereen wel eens.
[ afbeelding ]
Ga je nu serieus een sneetje in een vinger, dat zichzelf heelt vergelijken met het verminken van een geslachtsorgaan vergelijken?
pi_177544462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is dus het hele punt van deze discussie, dat mensen daarover heen willen stappen omdat [vul
reden in die blijkbaar over de rechten van een kind prevaleert] en dat dat nu aangekaart wordt.

Dat jij dan roept "dat je het lekker toch doet" en strooit met woorden als "opgefokt" en "zeikerds" laat zien wat een armoede het eigenlijk vaak is qua tegenargumenten, simpelweg omdat die nog nooit geëist zijn tot nu toe door de uitzonderingspositie die religie en traditie hebben en het misplaatste respect ervoor.

Je doet je zaak er geen dienst mee, en die van de tegenstanders wel.
Mensen die het toch al nooit bij hun kinderen zouden laten doen willen eroverheen stappen :'). Hoe hypocriet wil je het hebben. Het boeit me oprecht weinig of het mijn punt helpt want het gros van de posters hier ongeveer interesseert zich niet voor religie of tradities en gaat alleen van zichzelf uit.
pi_177544490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ga je nu serieus een sneetje in een vinger, dat zichzelf heelt vergelijken met het verminken van een geslachtsorgaan vergelijken?
Hebben ze bij jou soms 'te veel' besneden dat je nu zo loopt te zeiken?
pi_177544501
Dan kun je tatoos en piercings ook wel verbieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_177544508
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee:

Vooral in de USA wordt circumcisie na de geboorte gepromoot om hygiënische redenen en ter preventie van eventuele urineweginfecties of zelfs peniskanker. Een besneden penis produceert nauwelijks of geen smegma en is daarom makkelijker schoon te houden.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7272

Schijnt in de USA standaard te zijn voor alle pasgeboren jongens.
De vraag is wat oorzaak en wat gevolg is.
Mannen/jongens wassen hun snikkel niet goed genoeg => voorhuid afhakken i.p.v. uitzoeken waar dat slechte wassen vandaan komt. :')
pi_177544528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:55 schreef raptorix het volgende:
Bij minderjarigen is dat natuurlijk prima. Ik mag hopen dat dit wettelijk ook al zo geregeld is.
pi_177544538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]

De vraag is wat oorzaak en wat gevolg is.
Mannen/jongens wassen hun snikkel niet goed genoeg => voorhuid afhakken i.p.v. uitzoeken waar dat slechte wassen vandaan komt. :')
Allemaal genderneutraal worden dat is misschien de oplossing voor deze discussie.
pi_177544561
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
pi_177544565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hebben ze bij jou soms 'te veel' besneden dat je nu zo loopt te zeiken?
Nee, als ik wil zeiken schuif ik gelukkig nog gewoon mijn voorhuid naar achteren.
Ik ben alleen dat gezeik van die gelovigen zat. In ieder geval die gelovigen die qua gedachtegang/-goed zo hard mogelijk terug in de tijd proberen te gaan. Straks gaat er nog iemand beweren dat de aarde plat is.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:00:48 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177544589
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mensen die het toch al nooit bij hun kinderen zouden laten doen willen eroverheen stappen :'). Hoe hypocriet wil je het hebben.
Wat is er hypocriet aan een mening over een gebruik wat je je eigen kind niet aan zou willen doen juist omdat je het niet okay vindt?
quote:
Het boeit me oprecht weinig of het mijn punt helpt want het gros van de posters hier ongeveer interesseert zich niet voor religie of tradities en gaat alleen van zichzelf uit.
Het is niet relevant of ze zich daarvoor interesseren. Dat is geen eis om er een mening over te mogen hebben of zo.
pi_177544655
De oplossing is simpel: Iedereen die tegen is moet maar op IJsland gaan wonen.

Wel de taal leren hoor. En integreren.
pi_177544824
Was daar niet een blonde vrouwen overschot?
-nee-
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:11:59 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177544871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:04 schreef Ulx het volgende:
De oplossing is simpel: Iedereen die tegen is moet maar op IJsland gaan wonen.

Wel de taal leren hoor. En integreren.
Ég vil frekar vinna fyrir þessa reglu í eigin landi.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:18:26 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177544996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:55 schreef raptorix het volgende:
Lijkt jet het een goed idee als ouders baby’s voorzien van tattoos?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177545075
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt jet het een goed idee als ouders baby’s voorzien van tattoos?
Een nummer kan handig zijn.
pi_177545174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
De voorhuid zit vol gevoelige zenuwcellen die de seksuele opwinding vergroot.

Snij je dat ervan af dan behoud je zo'n droge gevoelloze snikkel die moeite heeft met klaarkomen.

Daarom vind ik besnijdenis echt een vorm van genitale verminking. Het is een erge vorm van kindermishandeling wat bij wet strafbaar moet worden.

Als je als volwassene daarvoor kiest, prima. Maar een kind kan die beslissing niet nemen.

Bovendien is een besnijdenis onomkeerbaar en is de genitale verminking definitief.
pi_177545930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mensen die het toch al nooit bij hun kinderen zouden laten doen willen eroverheen stappen :'). Hoe hypocriet wil je het hebben.
Wat is er hypocriet aan ? Men wil dat kinderen zelf kunnen beslissen. Willen ze het ? Prima. Willen ze het niet ? Ook prima.
Maar een baby kan nog niet beslissen; dus blijf je er van af tot hij oud genoeg is.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177546027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

De voorhuid zit vol gevoelige zenuwcellen die de seksuele opwinding vergroot.

Snij je dat ervan af dan behoud je zo'n droge gevoelloze snikkel die moeite heeft met klaarkomen.

Daarom vind ik besnijdenis echt een vorm van genitale verminking. Het is een erge vorm van kindermishandeling wat bij wet strafbaar moet worden.

Als je als volwassene daarvoor kiest, prima. Maar een kind kan die beslissing niet nemen.

Bovendien is een besnijdenis onomkeerbaar en is de genitale verminking definitief.
Weinig last van. De vrouwtjes zijn er meestal wel blij mee dat ik het langer volhou.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:12:53 #170
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177546087
Ik heb de stellige indruk gekregen dat een deel van de hersenen ook in de voorhuid zit. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:15:50 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177546162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:04 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wat is er hypocriet aan ? Men wil dat kinderen zelf kunnen beslissen. Willen ze het ? Prima. Willen ze het niet ? Ook prima.
Maar een baby kan nog niet beslissen; dus blijf je er van af tot hij oud genoeg is.
Dat "willen ze het niet" is meestal kennelijk niet prima, dat is dan ook gelijk de reden dat men het maar vast doet voor het kind een mening kan vormen.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een van de vele levensregels uit een gebied en tijd die tegenwoordig niet meer van toepassing zijn, maar men heeft er van gemaakt dat het bij bepaalde religies hoort.

Heel veel van die "regels" die in feite gewoon adviezen waren om destijds in die regio gezond te kunnen leven zijn inmiddels achterhaald, maar men past ze nog steeds toe omdat het zo zou horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177546174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:12 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb de stellige indruk gekregen dat een deel van de hersenen ook in de voorhuid zit. :Y
Een aantal posts terug werd een artikel gelinkt dat stelde dat een kind besnijden de kans op autisme met 40% verhoogt.
Dus dat kan wel eens kloppen.
pi_177546232
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:16 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Een aantal posts terug werd een artikel gelinkt dat stelde dat een kind besnijden de kans op autisme met 40% verhoogt.
Dus dat kan wel eens kloppen.
Het is geen mazelenprik. Of kippensoep. Want daarvan krijg je het ook.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:20:24 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177546265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Kippensoep en besnijden is een dubbele bonus dus? Arme joodse jongetjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177546292
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek dat jou niet goed uitkomt moet dus de prullenbak in :P ?

En uitspraken van Kerkleiders dat besnijden een zonde is ? Die ook ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')