abonnement Unibet Coolblue
pi_177585934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:49 schreef KingRoland het volgende:
Pechtold doet het wel slim.

Zogenaamd voor een ''echt'' referendum, maar hij weet dat dit nooit zal gebeuren want geen meerderheid dus geen zorgen.

Wanneer hij niet meer in het kabinet zit kan hij nog altijd schuiven naar dat ''echte'' referendum.

Tsja.
Nou ja nooit, het is al één keer gestrand in de eerste kamer op één stem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177586014
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja nooit, het is al één keer gestrand in de eerste kamer op één stem.
De nacht van Wiegel?

Ook correctief toch?
I´m back.
pi_177586070
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De nacht van Wiegel?

Ook correctief toch?
Ja was al met tweederde door de tweede kamer heen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177586115
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja was al met tweederde door de tweede kamer heen.
Maar goed, ging om "correctief".
I´m back.
pi_177586189
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed, ging om "correctief".
Het gaat vooral om 'bindend'. Dat is de reden dat er een grondwetswijziging voor nodig is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177586607
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat vooral om 'bindend'. Dat is de reden dat er een grondwetswijziging voor nodig is.
Ja, maar toen ging het om correctief referendum en daar is D66 dus nu op tegen en toen niet kennelijk.

Hoe dan ook ik vind de officiële reden van D66 nu ongeloofwaardig en slap en ik denk dat veel mensen dat ook zo zullen zien. Ik vind het verhaal dat NL'ers te dom zijn sws vrij slap. Je hoeft ook niet enkel een doctoraal of doctoraat te hebben om de algemene bedoeling van een wet te begrijpen. Het wel of niet aannemen van een wet is vooral een morele zaak, niet een technische zaak imho en niemand heeft mij er ooit van kunnen overtuigen dat een hogere intelligentie, nodig om een doctoraal of doctoraat te behalen, per se betekent dat je dan een beter moreel oordeel kunt vellen of beter kunt inzien wat de toekomstige implicaties inhouden van een moreel oordeel.

Wat dat betreft, ofschoon ontstaan uit een heel ander perspectief en in een ander tijdsbeeld, kun je die passage indachtig houden in de roman nineteeneightyfour van George Orwell, waarin hij in zijn kleine hide-out kamertje mijmerend over de wasvrouw die zingend de groezelige was ophangt, denkt: de toekomst is aan de gewone mensen.
I´m back.
pi_177586703
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar toen ging het om correctief referendum en daar is D66 dus nu op tegen en toen niet kennelijk.

Hoe dan ook ik vind de officiële reden van D66 nu ongeloofwaardig en slap en ik denk dat veel mensen dat ook zo zullen zien. Ik vind het verhaal dat NL'ers te dom zijn sws vrij slap. Je hoeft ook niet enkel een doctoraal of doctoraat te hebben om de algemene bedoeling van een wet te begrijpen. Het wel of niet aannemen van een wet is vooral een morele zaak, niet een technische zaak imho en niemand heeft mij er ooit van kunnen overtuigen dat een hogere intelligentie nodig om een doctoraal of doctoraat te behalen per se betekent dat je dan een beter moreel oordeel kunt vellen of beter kunt inzien wat de toekomstige implicaties inhouden van een moreel oordeel.

Wat dat betreft, ofschoon ontstaan uit een heel ander perspectief en in een ander tijdsbeeld, kun je die passage indachtig houden in de roman nineteeneightyfour van George Orwell, waarin hij in zijn kleine hide-out kamertje mijmerend over de wasvrouw die zingend de groezelige was ophangt, denkt: de toekomst is aan de gewone mensen.
Nee daar zijn ze nu nog steeds niet tegen. Ze vinden wel dat internationale verdragen uitgesloten moeten worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177586770
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee daar zijn ze nu nog steeds niet tegen. Ze vinden wel dat internationale verdragen uitgesloten moeten worden.
Ja, en de implicaties van die redenering die heeft Weltschmerz al uitgelegd volgens mij in #1 en die gaan ook niet op.
I´m back.
pi_177586909
Het verslaan van het populisme ziet D66-leider Pechtold als „een grote opdracht.” Dat zei hij zaterdag tijdens het D66-congres in Rotterdam, in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen.

„Het gedachtegoed van de rechts-radicalen woekert voort”, sprak hij spijtig. „Het tast het weefsel van onze samenleving aan. Het vreet aan onderling vertrouwen en geloof in vooruitgang.”

Hij ziet het als zijn taak om „populisten van repliek” te dienen. „Met gebogen hoofd wachten totdat de discriminatie en het geschreeuw overwaaien is een teken van zwakte.”

Pechtold zegt niet ’tegen’ PVV-leider Wilders of FvD-leider Baudet te zijn, maar „voor de beschaving. En die was er eerder dan beide heren.”

Aldus Pechtold vandaag.

Reeds eerder kreeg ik al gedachten over de zgn ''snakes in suits'' manager/leider. Oordeel zelf maar:


Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177586923
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind het verhaal dat NL'ers te dom zijn sws vrij slap.
Welk verhaal bedoel je ? Wie zei wat letterlijk ?
D66 acht Nederlanders niet te dom voor een correctief bindend referendum.
pi_177586964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en de implicaties van die redenering die heeft Weltschmerz al uitgelegd volgens mij in #1 en die gaan ook niet op.
Ik zie niet in wat vermeende implicaties afdoen aan het feit dat ze nog gewoon voor het bindend correctief referendum zijn. Uitzonderingen zijn ook niet ongebruikelijk. Het raadgevend referendum had ze ook.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177586976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:35 schreef cempexo het volgende:
\

Reeds eerder kreeg ik al gedachten over de zgn ''snakes in suits'' managers/leiders. Oordeel zelf maar:
Wat is je point ?
pi_177586987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welk verhaal bedoel je ? Wie zei wat letterlijk ?
D66 acht Nederlanders niet te dom voor een correctief bindend referendum.
Nou ja, 6 april 2016 werd niet gezien als een teken dat de NL'er slim genoeg is om hem een correctief referendum te laten behouden toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 03-03-2018 21:46:16 ]
I´m back.
pi_177587044
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, 6 april 2016 werd niet gezien als een teken dat de NL slim genoeg is om hem een correctief referendum te laten behouden toch?
Door wie ? Wat zei iemand letterlijk ?
D66 is voor een correctief bindend referendum, maar niet over internationale verdragen.
Voor andere kwesties wel, dus.
pi_177587087
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat vermeende implicaties afdoen aan het feit dat ze nog gewoon voor het bindend correctief referendum zijn. Uitzonderingen zijn ook niet ongebruikelijk. Het raadgevend referendum had ze ook.
De implicatie zijnde dat de regering mbv lobbies (bestaande uit juristen die door multinationals worden betaald) een verdrag uitonderhandelt en dat de TK dan stemvee is, volgens mij is dat de kern wat hij zei.
Niet alleen de bevolking weet dan nog waar ze mee instemt, ook de TK niet en wrs de regering ook niet. Zo werkt dat contractrecht nu eenmaal, dat men eigenlijk overneemt uit de VS.
I´m back.
pi_177587132
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Door wie ? Wat zei iemand letterlijk ?
D66 is voor een correctief bindend referendum, maar niet over internationale verdragen.
Voor andere kwesties wel, dus.
Nee, alleen voor kwesties die hen welgevallig zijn, schat ik in.
Maar goed, we hebben nog 1 referendum op 21 maart, we zullen zien wat de uitkomst is en hoe men daarop reageert.
I´m back.
pi_177587199
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De implicatie zijnde dat de regering mbv lobbies (bestaande uit juristen die door multinationals worden betaald) een verdrag uitonderhandelt en dat de TK dan stemvee is, volgens mij is dat de kern wat hij zei.
Niet alleen de bevolking weet dan nog waar ze mee instemt, ook de TK niet en wrs de regering ook niet.
Maar wat heeft dit van doen met de vraag of D66 voor een bindend correctief referendum is?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177587311
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar wat heeft dit van doen met de vraag of D66 voor een bindend correctief referendum is?
Dat ze alleen voor referenda zijn als het maar over onbeduidende zaken gaat.
I´m back.
pi_177587373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De implicatie zijnde dat de regering mbv lobbies (bestaande uit juristen die door multinationals worden betaald) een verdrag uitonderhandelt en dat de TK dan stemvee is, volgens mij is dat de kern wat hij zei.
Zei Pechtold dat ooit? Ik dacht het niet. En vandaag zeker niet.
https://nos.nl/artikel/22(...)echt-referendum.html

De TK heeft het recht elk verdrag niet te ratificeren.. D66 wenst dit niet af te schaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 03-03-2018 22:10:56 ]
pi_177587406
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee daar zijn ze nu nog steeds niet tegen. Ze vinden wel dat internationale verdragen uitgesloten moeten worden.
En dat konden ze bij de eerste lezing van het initiatief-wetsvoorstel over het bindend referendum nog niet bedenken?

En als er nu een nieuw initiatief komt, waarmee komt D’66 dan weer op de proppen om bij de tweede lezing alsnog tegen een bindend referendum te stemmen?
pi_177587441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zei Pechtold dat ooit? Ik dacht het niet. En vandaag zeker niet.
https://nos.nl/artikel/22(...)echt-referendum.html

De TK heeft het recht elk verdrag niet te raticeren.. D66 wenst dit niet af te schaffen.
Nee, maar als de bevolking er een uitspraak over doet via een correctief referendum dan kan Pechtold dat niet verkroppen.
I´m back.
pi_177587455
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ze alleen voor referenda zijn als het maar over onbeduidende zaken gaat.
Als iets geen internationaal verdrag is, dan is het onbeduidend?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177587508
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:49 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat konden ze bij de eerste lezing van het initiatief-wetsvoorstel over het bindend referendum nog niet bedenken?

En als er nu een nieuw initiatief komt, waarmee komt D’66 dan weer op de proppen om bij de tweede lezing alsnog tegen een bindend referendum te stemmen?
Kennelijk niet. Ik verdedig de hedendaagse positie van D66 ook niet, daar heb ik erg weinig mee. Wat mij betreft gaat die partij weer heel snel de koers van der Ham varen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177587510
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als iets geen internationaal verdrag is, dan is het onbeduidend?
Ja, voor een naar historicisme bewegend D66 idd is dat wrs onbeduidend?
I´m back.
pi_177587523
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kennelijk niet. Ik verdedig de hedendaagse positie van D66 ook niet, daar heb ik erg weinig mee. Wat mij betreft gaat die partij weer heel snel de koers van der Ham varen.
Daar ben ik het mee eens.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')