SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 15:08 | |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui. Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper. Mercedes AMG Petronas F1 Team #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Mercedes AMG W09 Red Bull Racing #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Tag Heuer 14 Scuderia Ferrari #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari SF71H Sahara Force India F1 Team #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Sahara Force India VJM11 Williams Martini Racing #18 Lance Stroll en Sergey Sirotkin Williams Mercedes FW41 McLaren Honda Formula 1 Team #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne McLaren MCL33 Renault Scuderia Toro Rosso #10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley Scuderia Toro Rosso Honda 13 Haas F1 Team #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Haas VF-18 Renault Sport Formula One Team #27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz Renault R.S. 18 Alfa Romeo Sauber F1 Team Marcus Ericsson en Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber C37 [ Bericht 1% gewijzigd door SnowOokami op 28-02-2018 20:34:24 ] | ||
KingRadler | woensdag 28 februari 2018 @ 15:11 | |
Wuwwa | woensdag 28 februari 2018 @ 15:15 | |
Danny Grindbak. | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 15:23 | |
Ferrari is naar huis | ||
beantherio | woensdag 28 februari 2018 @ 15:41 | |
Gelijk hebben ze. Zinloze dag vandaag. | ||
KingRadler | woensdag 28 februari 2018 @ 15:48 | |
Morgen is Max weer aan de beurt, hoop dat het weer beter is. | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 15:52 | |
Kubica op de baan | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 15:57 | |
En Hartley ook op de baan | ||
Peterselieman | woensdag 28 februari 2018 @ 18:11 | |
McLaren wordt wereldkampioen. Alonso was vandaag namelijk veruit de snelste | ||
Sounddragon | woensdag 28 februari 2018 @ 18:13 | |
Hihihi, ik vraag me af wanneer ze raampies in die halo gaan maken als regensetup Likkie rainX erop en vlammen met die hap. | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 18:53 | |
Dit heb ik nog niet eerder gehoord: Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat. | ||
BadderHaring | woensdag 28 februari 2018 @ 19:04 | |
In zijn Canta? | ||
beantherio | woensdag 28 februari 2018 @ 19:26 | |
Ricciardo die vandaag in een kwart van z'n rondjes de grindbak in duikt. Wat voor een prutser ben je dan. | ||
bokkepoot | woensdag 28 februari 2018 @ 19:48 | |
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit? | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 19:59 | |
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen. Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders. Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben. Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen... | ||
Geralt | woensdag 28 februari 2018 @ 20:04 | |
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas. | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 20:05 | |
*Oude F1 V8 motoren Denk overigens dat ze het systeem ook tijdens SC en VSC kunnen toepassen, ~400pk is ruim voldoende voor dergelijke snelheden. | ||
mikieu | woensdag 28 februari 2018 @ 20:13 | |
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig. Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen. | ||
sasquatsch | woensdag 28 februari 2018 @ 20:17 | |
Besparen achter de SC betekent dat je daarna meer brandstof over hebt en dus harder kan rijden. Je hoeft dan minder te besparen. | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 20:17 | |
Ja het brengt andere problemen met zich mee, vooral de extra resonantie door de auto heen. Heb wel verstand van motoren maar dit gaat ook mijn pet te boven Mag hopen dat Honda er over na heeft gedacht. | ||
Weltschmerz | woensdag 28 februari 2018 @ 20:28 | |
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk. | ||
flipsen | woensdag 28 februari 2018 @ 20:29 | |
Vind het wel inventief en het klinkt als het gereutel van een op sterven na dood zijnde koffieketel | ||
SnowOokami | woensdag 28 februari 2018 @ 20:47 | |
https://en.wikipedia.org/(...)ree_cylinder_engines https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance#V6_engines Je maakt niet zomaar een 3 cilinder van een V6. Maar als je dit leest zou je bijna denken dat ze er een I3 van maken ipv V3: https://en.wikipedia.org/wiki/V6_engine#Balance_and_smoothness | ||
jpjedi | woensdag 28 februari 2018 @ 22:22 | |
Alle duitse merken en volvo hebben een dergelijk systeem in hun straatauto’s. Brandstof besparing inderdaad. | ||
opreis | donderdag 1 maart 2018 @ 03:03 | |
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden. | ||
nils7 | donderdag 1 maart 2018 @ 06:55 | |
Al jaren bekend toch, dit doen ze zelfs achter de safety car. [edit] lees nu je andere posts hahaha | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 09:04 | |
Gezellig druk op de baan | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 09:06 | |
Maar draaien ze allemaal op 3 cilinders? Heb het nog nooit zo duidelijk gehoord, 4 cilinders hoor je iig een stuk minder. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 09:15 | |
De baan is nattig nog, maar volgens buienradar is het 8 graden nu en blijft het droog. Misschien nu dan een volwaardige testdag | ||
daNpy | donderdag 1 maart 2018 @ 09:43 | |
Zoals Kimi vorig jaar al meermaals merkte | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 09:45 | |
Het is nu eenmaal sneller om minder brandstof mee te nemen en te besparen dan meer brandstof mee te nemen en volle bak te rijden. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 10:02 | |
[ Bericht 14% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 10:29:29 ] | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 10:40 | |
Verse stream voor de liefhebers van de Franse taal https://www.pscp.tv/w/1kvJpWwlvjaGE?q=f1 [ Bericht 7% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 10:58:21 ] | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 11:04 | |
Verstappen geen zin? | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 11:05 | |
Vooralsnog zijn de schermen dicht. Maar baan droogt nu wel aardig op. Snelste tijden zijn op intermediates Er beweegt wat bij RB nu [ Bericht 13% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 11:13:48 ] | ||
J.A.R.V.I.S. | donderdag 1 maart 2018 @ 11:16 | |
Gaat Max nog een keer naar buiten? Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 11:19 | |
Ik zal even bellen.. momentje | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 11:26 | |
Nou ik heb ze even achter de broek aan gezeten maar Max kauwde nog een boterham met pindakaas. Daarna is hij meteen vertrokken | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 11:27 | |
komt er nog een extra test dag | ||
Dven | donderdag 1 maart 2018 @ 11:28 | |
En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen? Laatste zes races van 2017 niet uitgevallen waar Ricciardo drie keer uitviel. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 11:29 | |
Ik denk dat serieus bezig zijn met die aero, ja vind het ook lang duren maar ze zullen niet voor de lol zo lang binnen staan. En hij kan nog steeds 220 rondjes rijden als ie constant door blijft gaan | ||
Floriz87 | donderdag 1 maart 2018 @ 11:31 | |
Wat het ook zij, veel vertrouwen geeft het niet als de andere teams lekker rondjes aan het stampen zijn. Maargoed, de dag is nog lang. | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 11:31 | |
Gewacht op een drogere baan kan ook. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 11:32 | |
Naja, zat me vanmorgen al af te vragen of zo'n aero hek zin heeft als er zoveel water doorheen komt | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 11:33 | |
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 11:33 | |
Hij is nu ook naar buiten met zo’n droogrek | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 11:34 | |
Minder water nu he | ||
TagForce | donderdag 1 maart 2018 @ 11:36 | |
Dus nu worden zijn onderbroeken wel droog als ie met dat rek naar buiten gaat? | ||
daNpy | donderdag 1 maart 2018 @ 11:36 | |
Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen. Je moet vanaf het begin competitief (kunnen) zijn anders heb je bij voorbaat al verloren. Het vorige seizoen is daar hét voorbeeld van. Een auto die pas na de helft van het seizoen mee kan is gewoon ruk. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 11:40 | |
11:40 Verstappen is back out in the Red Bull. omg! | ||
Refragmental | donderdag 1 maart 2018 @ 11:46 | |
Is er een reden waarom het balkje boven de intake (waar ook de camera in zit) niet geel is bij Max? Ik was altijd in de veronderstelling dat bij de eerste auto dat balkje zwart is, en bij de tweede auto dat balkje geel zodat je snel onderscheid kunt maken tijdens de race. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 11:49 | |
Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo. | ||
mikieu | donderdag 1 maart 2018 @ 11:49 | |
Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn. | ||
Dven | donderdag 1 maart 2018 @ 11:53 | |
Dat is toch niet waar de reactie om draait joh | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 11:54 | |
Max wordt toch kampioen, hep op feesboek gestaan. | ||
Raybar180 | donderdag 1 maart 2018 @ 11:54 | |
Hopelijk kunnen ze hun rondes maken vanmiddag, ze beginnen zo onderhand langzaam achter te blijven bij de rest. Stoffel maakt zijn rondes wel. | ||
Refragmental | donderdag 1 maart 2018 @ 11:57 | |
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen. Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen? | ||
Fopje | donderdag 1 maart 2018 @ 11:57 | |
Ja. | ||
Raybar180 | donderdag 1 maart 2018 @ 11:58 | |
Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk. | ||
Fopje | donderdag 1 maart 2018 @ 11:58 | |
Stoeltje en dergelijke is ook allemaal anders. Zolang het geen technische problemen zijn waardoor ie veel binnenstaat, vind ik het prima. | ||
TagForce | donderdag 1 maart 2018 @ 12:02 | |
Het is niet meer of minder dan een andere dekplaat voor de voordempers en wingendplates op de achtervleugel. | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 12:03 | |
Idd, meteen conclusies trekken terwijl niemand weet wat ze allemaal aan het doen zijn. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 12:03 | |
Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 12:05 | |
| ||
Spooky4u | donderdag 1 maart 2018 @ 12:06 | |
Vandaag weer geen pauze. Lewis zal het wel best vinden dat Bottas blijft rijden. | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 12:19 | |
Mercedes Lunch Pauze: https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/969149141875118081 | ||
J.A.R.V.I.S. | donderdag 1 maart 2018 @ 12:27 | |
Dank je. | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 12:29 | |
J.A.R.V.I.S. | donderdag 1 maart 2018 @ 12:36 | |
Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders. | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 12:39 | |
Verstappen de snelste tijd | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 12:39 | |
Antwoord is allang gegeven hierboven. Zelfde auto, ander stoeltje etc. | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 12:41 | |
Fluit maar af. | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 12:41 | |
Bottas iets sneller nu. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 12:41 | |
Onzin! Baan droogt lekker op nu.. zonnetje komt er bij | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 12:42 | |
Smiley gemist? Relax. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 12:43 | |
Oh nee. mijn knipoog vergeten. Ik ben relaxed | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 12:44 | |
| ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 12:44 | |
Gasly sneller dan Max, het is over jongens en meisjes. | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 12:48 | |
P5 al, hij kan het niet meer. | ||
beantherio | donderdag 1 maart 2018 @ 12:48 | |
Verstappen inmiddels P5. Hij kan het vergeten dit seizoen. | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 12:49 | |
eindelijk Max kan nu zijn rondjes rijden | ||
DeeBee | donderdag 1 maart 2018 @ 12:49 | |
Het definitieve einde van het tijdperk Max Verstappen. Weer de pechbak, man man man, het zit zo tegen. | ||
HerrFritz | donderdag 1 maart 2018 @ 12:49 | |
Hij heeft gewacht tot nederland lunchpauze heeft.... | ||
Metalfreak | donderdag 1 maart 2018 @ 12:50 | |
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt. | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 12:51 | |
| ||
TagForce | donderdag 1 maart 2018 @ 12:53 | |
2nd breakfast, not to be confused with 1st breakfast, brunch, elevensies or afternoon tea. | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 12:53 | |
Verstappen staat op 1, kampioen van dit seizoen | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 12:54 | |
hebben we de nieuwe wereld kampioen al gezien? | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 12:55 | |
En nu staat ie weer op Gasly | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 12:56 | |
Onzin | ||
GM78 | donderdag 1 maart 2018 @ 12:57 | |
Verstappen 1:27.362 | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 12:58 | |
Ik denk dat hij zo op droog weer banden gaat | ||
beantherio | donderdag 1 maart 2018 @ 12:59 | |
Fake news. Gasly rijdt met een Honda-motor en gaat dus stuk. | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 12:59 | |
Max is binnen. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 13:01 | |
Hulk op softs eerste tijd nu. | ||
GM78 | donderdag 1 maart 2018 @ 13:02 | |
Fuck bij Mercedes zijn ze gas aan het geven | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 13:02 | |
Voorlopig is die motor betrouwbaarder dan die Franse rommel waar ik zelf ook in rij | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 13:04 | |
Ik heb nooit motorpech met mijn Franse rommel | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 13:05 | |
Vettel heeft een stevige lunch? | ||
Klummie | donderdag 1 maart 2018 @ 13:06 | |
Rats, kuch und bonen . | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 13:08 | |
Ik ook niet | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 13:11 | |
Op! Af, Kringloop? | ||
bedachtzaam | donderdag 1 maart 2018 @ 13:18 | |
Ik zie het wel gebeuren, McLaren er uit in q2 en Toro Rosso door naar q3 met de Honda motor. Alonso vreet zijn Halo op. | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 13:20 | |
Die waren in ieder geval goed gebruikt | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 13:24 | |
idd | ||
Ener-G | donderdag 1 maart 2018 @ 13:32 | |
Haha Stoffel op de hypersofts P1, en nu lunch. | ||
Karstman | donderdag 1 maart 2018 @ 13:38 | |
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen. | ||
alpeko | donderdag 1 maart 2018 @ 13:39 | |
Met aerosensoren | ||
Raybar180 | donderdag 1 maart 2018 @ 13:41 | |
18 rondjes pas tegenover 76 van de papaya. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 13:42 | |
JayHovah | donderdag 1 maart 2018 @ 13:44 | |
Ener-G | donderdag 1 maart 2018 @ 13:52 | |
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft | ||
boegschroef | donderdag 1 maart 2018 @ 14:08 | |
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm... | ||
mikieu | donderdag 1 maart 2018 @ 14:16 | |
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee. | ||
HerrFritz | donderdag 1 maart 2018 @ 14:26 | |
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking. Verder kan het ook zomaar een andere kant op gaan. Verder denk ik dat of je nou een band tegen je helm krijgt (met auto eraan) of een stukje spoiler, daar zit wel een verschil in. | ||
alpeko | donderdag 1 maart 2018 @ 14:27 | |
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run. | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 14:28 | |
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand is | ||
nils7 | donderdag 1 maart 2018 @ 14:32 | |
Iemand is bezig met een F1 2018 Mod (voor Assetto Corsa). Met de coolste optie: De Halo kan je uit zetten | ||
Ener-G | donderdag 1 maart 2018 @ 14:43 | |
Ik denk dat ze gewoon heel veel verschillende dingen aan het uitproberen zijn.. even naar buiten, 1 of 2 rondjes, en dan hup snel weer naar binnen. Met dat brandstoflek was wel pech. En voor de rest is er toch geen reet mee aan te vangen met die koude temperaturen om bijvoorbeeld bandenslijtages te testen. | ||
mikieu | donderdag 1 maart 2018 @ 14:45 | |
Nee. | ||
mikieu | donderdag 1 maart 2018 @ 14:46 | |
V Idd, Blijf het vreemd vinden. | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 14:48 | |
29 rondjes en Max is weer in de pit. | ||
alpeko | donderdag 1 maart 2018 @ 14:49 | |
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:
| ||
Ferry_76 | donderdag 1 maart 2018 @ 14:52 | |
Die boemerang hebben ze bij McLaren trouwens wel fraai afgewerkt: Op zich is die extra toegestane fairing wel wat fraaier dan de kale halo zoals op de F2 wagens. | ||
Ferry_76 | donderdag 1 maart 2018 @ 14:54 | |
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is? Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood. | ||
DKUp | donderdag 1 maart 2018 @ 14:55 | |
Stroll rijdt en Max is weer buiten | ||
Weltschmerz | donderdag 1 maart 2018 @ 14:56 | |
Kan met de rake te maken hebben. | ||
alpeko | donderdag 1 maart 2018 @ 14:59 | |
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.
| ||
Ener-G | donderdag 1 maart 2018 @ 15:02 | |
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie. | ||
Raybar180 | donderdag 1 maart 2018 @ 15:08 | |
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ. | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 15:09 | |
Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 15:27 | |
| ||
Atreidez | donderdag 1 maart 2018 @ 15:32 | |
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden? Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018. | ||
TagForce | donderdag 1 maart 2018 @ 15:33 | |
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding. Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing. | ||
Atreidez | donderdag 1 maart 2018 @ 15:34 | |
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pas | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 15:40 | |
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren. Gaat om dit extra onderdeeltje: vreemde vind ik alleen dat ze nu nog met aero rekken rijden, die worden toch meestal alleen gebruikt om correlatie met de CFD's te controleren? Maar als vandaag in het teken stond van aero, dan is dat enigszins logisch | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 15:41 | |
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijk | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 15:43 | |
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek". | ||
Gezicht | donderdag 1 maart 2018 @ 15:43 | |
De Sauber lijkt met de nieuwe livery wel verdomd veel op de Williams als je alleen de voorkant ziet trouwens. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 15:44 | |
15:38 Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen. 15:41 Verstappen staat nog altijd binnen. /RIP seizoen | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 15:45 | |
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 15:46 | |
Vandaag rijden ze weinig. Maandag en dinsdag waren prima kwa rondes... maar als er echt iets aan de hand was dan hadden ze dat maandag toch wel ontdekt? (zou je denken). | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 15:47 | |
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo. | ||
Gezicht | donderdag 1 maart 2018 @ 15:47 | |
Jongons pre-season testing zegt toch niks | ||
boegschroef | donderdag 1 maart 2018 @ 15:48 | |
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioen | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 15:51 | |
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd is | ||
TagForce | donderdag 1 maart 2018 @ 15:51 | |
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast. | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 15:59 | |
Benieuwd of RB het nu wel op orde heeft. | ||
J.A.R.V.I.S. | donderdag 1 maart 2018 @ 16:05 | |
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 16:08 | |
Dont shoot the messenger | ||
aesop | donderdag 1 maart 2018 @ 16:10 | |
Wat een dramaqueens weer hier.... | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 16:10 | |
In ieder geval kan je Max hier niet zien rijden https://www.pscp.tv/w/1gqxvpPByjwGB?q=f1 | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2018 @ 16:12 | |
ook al hebben ze de boel op orde blijft het probleem dat ze weinig invloed op het motorische gedeelte hebben en daar is de grootste slag te maken | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 16:19 | |
Max gecrashed | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 16:20 | |
Max in het grind | ||
Gezicht | donderdag 1 maart 2018 @ 16:21 | |
Gecrasht of in het grind? Aardig verschil lijkt me. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 16:22 | |
Grind | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 16:23 | |
In het grind gecrashed | ||
aesop | donderdag 1 maart 2018 @ 16:23 | |
Dit lijkt me wel een probleem met de auto. Rustig blijven ademhalen iedereen | ||
King_Merc | donderdag 1 maart 2018 @ 16:26 | |
Attenborough impressie "and Here it is, a Verstappen in his natural habitat" (sorry moest hem even maken.. | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 16:27 | |
Grind happen met Max | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 16:29 | |
Ze zullen ook niet toegeven dat ze problemen hebben denk ik | ||
ChilllayD | donderdag 1 maart 2018 @ 16:31 | |
Max terug in de pits maar de auto nog niet. Ehhh oeps? | ||
beantherio | donderdag 1 maart 2018 @ 16:32 | |
Dit komt nooit meer goed. Einde seizoen voor Max | ||
Karstman | donderdag 1 maart 2018 @ 16:33 | |
De geur van angst in dit topic, heerlijk! | ||
AMDB | donderdag 1 maart 2018 @ 16:36 | |
Dit is toch overduidelijk sandbaggen? | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 16:39 | |
Red Bull wil niet dat de onderkant bekeken wordt.
| ||
King_Merc | donderdag 1 maart 2018 @ 16:39 | |
eerder zand (of in dit geval grind) in de ogen strooien van de concurrentie... | ||
Jonmen | donderdag 1 maart 2018 @ 16:39 | |
https://www.pscp.tv/w/1YqJDdaDmbNJV?q=f1 | ||
Sunri5e | donderdag 1 maart 2018 @ 16:39 | |
| ||
Weltschmerz | donderdag 1 maart 2018 @ 16:44 | |
Mag dat? | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 16:45 | |
[ Bericht 8% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 17:04:48 ] | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 16:46 | |
| ||
Rossdale | donderdag 1 maart 2018 @ 16:48 | |
Waarom niet? | ||
trein2000 | donderdag 1 maart 2018 @ 16:50 | |
Tijdens de tests wel. Tijdens gp-weekenden niet. | ||
beantherio | donderdag 1 maart 2018 @ 16:55 | |
Ach als we eind dit jaar het eerste WK van Max vieren dan zijn dit soort probleempjes allang weer vergeten. | ||
mikieu | donderdag 1 maart 2018 @ 16:56 | |
Mij een teken van frustratie bij Max, joe. | ||
THEFXR | donderdag 1 maart 2018 @ 17:01 | |
| ||
Tarado | donderdag 1 maart 2018 @ 17:02 | |
het wordt een Engelsman of een Duitser, helaas geen andere smaken | ||
Weltschmerz | donderdag 1 maart 2018 @ 17:03 | |
Ik dacht dat het bij de grindbak was, maar het lijkt me niet dat teams schermen mogen neerzetten buiten hun eigen pitbox. | ||
Ferry_76 | donderdag 1 maart 2018 @ 17:10 | |
Gasly alweer 115 ronden met een Honda. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 17:11 | |
Gg | ||
Bensel | donderdag 1 maart 2018 @ 17:13 | |
Alle kruit verschoten voor de races straks | ||
Gezicht | donderdag 1 maart 2018 @ 17:14 | |
Die tweede foto | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 17:46 | |
Mag je de motor vervangen tijdens test dagen | ||
Fopje | donderdag 1 maart 2018 @ 17:53 | |
Lijkt me wel | ||
KingRadler | donderdag 1 maart 2018 @ 17:58 | |
Verwacht veel van Honda dit seizoen | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 18:03 | |
Yep, oneindig veel | ||
Tinos85 | donderdag 1 maart 2018 @ 18:07 | |
Ze lijken er qua betrouwbaarheid goed bij te zitten. Als ze dit jaar qua vermogen ook een beetje goed zitten zie ik Red Bull nog wel switchen. | ||
THEFXR | donderdag 1 maart 2018 @ 18:36 | |
. 147 ronden met die Honda motor | ||
Mansjester | donderdag 1 maart 2018 @ 18:47 | |
Grappig wel.Hier werd afgelopen maanden gepost dat pas bij de eerste testresultaten iets gezegd kan worden over de kansen van Red Bull. Nu het niet goed gaat met testen,zeggen testdagen ineens niets meer | ||
northernlight81 | donderdag 1 maart 2018 @ 19:02 | |
Het is niet dat het heel slecht gaat, Max heeft door een kleine fout gewoon geen snelle rondes gereden. Voordat hij in de grindbak kwam en vast kwam te zitten reedt hij eerst op intermediates en daarna met een aerorack. Max was 9e vandaag op 2.7s en er staan 7 verschillende auto's voor hem, dat is echt niet zoals de verhoudingen over 3 weken zullen zijn. | ||
HansvanOchten | donderdag 1 maart 2018 @ 19:04 | |
Klopt, maar meestal is er wel een grote lijn te ontdekken in de test. Voor mijn gevoel staat mercedes nog net boven Ferrari en Red Bull. Renault lijkt het ook redelijk voor elkaar te hebben. Tegenvallers zijn wat mij betreft Willams en de Force India. | ||
truthortruth | donderdag 1 maart 2018 @ 19:36 | |
Dat is een wel een heel zuinige 'reasonably happy' ... | ||
Weltschmerz | donderdag 1 maart 2018 @ 19:39 | |
Dat waren ze vorig jaar ook, het waren maar tests en er was geen vuiltje aan de lucht. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 19:41 | |
Red Bull stond de eerste dag bovenaan en verder hebben ze geen snelle tijden meer kunnen rijden door slecht weer of wat problemen zoals dinsdag (brandstofpomp) en vandaag (grindbak). Ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in. | ||
Floriz87 | donderdag 1 maart 2018 @ 19:46 | |
Vandaag ook een lekkage. http://www.espn.com/f1/st(...)sting-hiccups-friday | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 19:51 | |
Een overzicht van de snelste tijden van deze week:
[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 01-03-2018 20:28:50 ] | ||
bokkepoot | donderdag 1 maart 2018 @ 20:10 | |
Wel grappig dat alleen Haas en McLaren de hogere banden dan Soft gebruikt lijken te hebben. Lijkt me toch wel handig om die een beetje te evalueren met je testen.. | ||
lord_bono | donderdag 1 maart 2018 @ 20:17 | |
Gezien de temperaturen op de baan heeft dat niet veel nut lijkt me. | ||
bokkepoot | donderdag 1 maart 2018 @ 20:20 | |
Weet ik niet Haas en McLaren zijn wel weer een van de snelste met deze band.. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 20:30 | |
Daarom zegt het niet zoveel. Als je die tijden omrekent naar softs staan ze er in een keer een stuk slechter voor. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 21:36 | |
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen: https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934 | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 21:48 | |
Die had ik net een half uur geleden gelezen | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 21:52 | |
Best interessant aangezien Wazari het al over een andere ontstekingsmethode had. HCCI wordt al een tijdje onderzocht en deels toegepast, maar wist niet dat er nog andere varianten van bestonden. | ||
Peterselieman | donderdag 1 maart 2018 @ 21:57 | |
SPCCI dus, een concept waar Mazda al flink mee bezig is. Andere fabrikanten gebruiken bijvoorbeeld een kleine extra verbrandingskamer | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 21:59 | |
| ||
jpjedi | donderdag 1 maart 2018 @ 22:01 | |
Goed verhaal maar verder redelijk voor de hand liggend. Hij zegt verder niets over smering bij het niet inspuiten of ontsteken van de niet draaiende cilinders. Dat kan namelijk de reden zijn dat ze die cinders afwisselen. Temperatuur is uiteraard ook een reden. | ||
SnowOokami | donderdag 1 maart 2018 @ 22:09 | |
Enige wat is geconstateerd is dat elke 4 cycles de 3 cilinders wisselen met de andere 3 cilinders. Dus temperatuur is wel een goeie idd. | ||
RingBewoner | donderdag 1 maart 2018 @ 22:42 | |
Ik heb de eerste testweek niet zo goed kunnen volgen als ik zou willen. Kan iemand mij vertellen waarom Force India onder de 200 ronden is blijven hangen? | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2018 @ 22:55 | |
Omdat Nikita Mazepin op de eerste dag 's ochtends van de baan spinde en daarna niet meer heeft gereden. | ||
RingBewoner | donderdag 1 maart 2018 @ 23:08 | |
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 23:27 | |
Zou het wellicht door kou en sneeuw kunnen komen? | ||
RingBewoner | donderdag 1 maart 2018 @ 23:28 | |
Joh, maar gisteren reed bijna niemand. Ik dacht wel gelezen te hebben dat ook McLaren en Red Bull de nodige uren in de garage hebben doorgebracht. Vandaar de verbazing over FI. Maar als het niks meer is dan een middag niet gereden, dan zijn er blijkbaar weinig problemen. | ||
ondeugend | donderdag 1 maart 2018 @ 23:36 | |
Ik vind ze niet overdreven weinig gereden hebben. De eerste uren vandaag waren sowieso ook niet druk. Je mist dan als team eigenlijk al ander halve dag door het weer en een halve dag voor Mazepin. Dan ben je eigenlijk al 2 volle dagen kwijt. Perez is vanmiddag wel even kwijt geweest maar heb niks van problemen gehoord | ||
RingBewoner | donderdag 1 maart 2018 @ 23:54 | |
Dan zal het wel meevallen . Viel mij gewoon op toen ik een lijstje zag vanmiddag. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2018 @ 00:40 | |
Perez en Ocon reden dinsdag en vandaag beiden rond de 70 ronden. Alleen Mazepin kwam maandag niet verder dan 22, dus mis je al gauw 50 ronden. En ja, er hebben meerdere teams problemen gehad, zoals RB die dinsdag en vandaag een halve dag misten. En zo af en toe gleed er een auto in de grindbak. | ||
glasshole | vrijdag 2 maart 2018 @ 01:25 | |
Leuk gesprek met Max: https://www.nu.nl/230221/(...)-van-kjeld-nuis.html | ||
RingBewoner | vrijdag 2 maart 2018 @ 01:45 | |
Ik ben weer helemaal op de hoogte . Dank voor deze uitleg | ||
opreis | vrijdag 2 maart 2018 @ 01:57 | |
Testweek 1 zit erop, zijn er al die zich aan voorspellingen durven te wagen? Ik verwacht zelf 3 groepen die redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn Top 3 Mercedes/Ferrari/Red Bull -mercedes: waarschijnlijk weer de beste motor/wagen combi, met Hamilton een echte topper maar van Bottas verwacht ik dat hij niet op het gelijke niveau van Hamilton kan komen en dus het team wat punten kan kosten -Ferrari: vergelijkbare kwaliteit van motor/wagen, met Vettel ook een topcoureur maar van Kimi verwacht ik nog minder dan van Bottas, mede hierom zie ik Ferrari niet de WCC winnen tenzij de de wagen significant beter is dan die van de merc/RB -Red Bull: top wagen, mindere motor, maar ik verwacht dat de combi dichter bij merc/ferrari zit qua performance dan de afgelopen jaren. Bovendien hebben ze 2 van de beste coureurs op de grid 4,5,6, Mclaren, Force India, Renault -McLaren: goede wagen, mindere motor, en moeten dit jaar met een nieuwe motor aan de slag wat enige tijd gaat kosten om te optimaliseren. In Alonso een top coureur die vaak weet te maximaliseren, verwacht hem op P7 in de WDC, Stoffel een goede coureur maar (nog) geen top -Force India: top motor, goede wagen en goede coureurs, het gat met de top 3 zal wel blijven zoals de afgelopen jaren maar door de sprongen van mclaren en renault zal hun P4 in de WCC in gevaar komen -Renault: goede wagen, mindere motor, goede coureurs. Denk alleen dat ze nergens echt een “top” component hebben die het verschil voor ze kan maken en daarom waarschijnlijk P6 in de WCC 7,8,9,10 Williams, TR, Haas, Sauber. De volgorde zal afhangen van wie het beste punten kan sprokkelen wanneer de top 6 punten laat liggen -Williams: goede wagen, top motor, slechte coureurs, ik denk dat kubica als ervaren reserve/testcoureur een belangrijke rol zal spelen bij de ontwikkeling van de wagen, sirotkin schijnt erg slim te zijn maar mist ervaring en Stroll is weinig soeps -TR: goede wagen, mindere motor, redelijke coureurs. De prestaties van de motor en coureurs zijn nog moeilijk te voorspellen, maar van RB familie coureurs mag je wel wat potentie verwachten. De Honda lijkt vooralsnog iig betrouwbaar te zijn. -Haas: mindere wagen, goede motor, redelijke coureurs. Zullen vooral last hebben van de progr ssie van Mclaren/Sauber die nu niet minder gegarandeerd onder ze eindigen. -Sauber: redelijke wagen, goede motor, 1 slechte coureur en een rookie. Ik denk dat ze mede door de 2018 ferrari motor dit jaar wel de aansluiting kunnen vinden, al dan niet met LeClerck die misschien voor een aantal punten zou kunnen zorgen | ||
SiGNe | vrijdag 2 maart 2018 @ 04:23 | |
Mijn voorspelling: weer een seizoen trolls op de FP... | ||
SnowOokami | vrijdag 2 maart 2018 @ 07:43 | |
Ik heb DP026 & co al een tijdje niet gezien idd. | ||
TagForce | vrijdag 2 maart 2018 @ 08:15 | |
Is het al dinsdag? | ||
nils7 | vrijdag 2 maart 2018 @ 08:20 | |
www.ishetaldinsdag.nl | ||
TagForce | vrijdag 2 maart 2018 @ 08:31 | |
Je link klopt niet... Die zegt of het al vrijdag is | ||
nils7 | vrijdag 2 maart 2018 @ 08:33 | |
Nog beter toch? Bijna weekend dan! | ||
SnowOokami | vrijdag 2 maart 2018 @ 08:38 | |
Gelukkig wel. En tis hier zo rustig op kantoor dat ik eigenlijk gewoon rustig verder kan slapen | ||
TagForce | vrijdag 2 maart 2018 @ 09:02 | |
Maar dinsdag begint week 2 pas. | ||
Tarado | vrijdag 2 maart 2018 @ 09:07 | |
blijft hoe dan ook saai, het is wachten op de eerste race en dan hopen dat Mercedes niet eens een podium pakt, dan kan het een leuk jaar worden | ||
SnowOokami | vrijdag 2 maart 2018 @ 09:12 | |
Vorig jaar was idd leuk tot Vettel doordraaide | ||
Sunri5e | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:46 | |
RIC zal zijn plaats wel overnemen. En als HAM stopt zal VER wel in zijn plek komen. | ||
ondeugend | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:49 | |
RIC zal naar Ferrari gaan | ||
Sunri5e | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:50 | |
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben? | ||
Sunri5e | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:51 | |
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben. | ||
ondeugend | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:51 | |
Ik denk dat Vettel dan pech gaat hebben | ||
Sunri5e | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:55 | |
Ik denk dat het niet zo werkt. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2018 @ 12:58 | |
Ik verwacht eerder Leclerc daar volgend jaar. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2018 @ 13:00 | |
Renault is imho het vierde team van de afgelopen testweek, na de gebruikelijke top 3 (in die volgorde). Williams vind ik tot dusver tegenvallen. En FI al helemaal. | ||
ondeugend | vrijdag 2 maart 2018 @ 13:00 | |
We zullen zien. Daarbij zie ik Mercedes het eigenlijk alleen maar dicht bij huis shoppen kwa coureurs. Het liefst hebben ze Duitsers of Finnen volgens mij met af en toe een uitzondering. Maar eigenlijk alleen maar coureurs uit Europa. Discriminatie! | ||
ondeugend | vrijdag 2 maart 2018 @ 13:01 | |
Ik bedoel meer als RIC bij RB zou vertrekken. | ||
Weltschmerz | vrijdag 2 maart 2018 @ 13:28 | |
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt. | ||
Tarado | vrijdag 2 maart 2018 @ 13:51 | |
ik hoop dat hij daar niet zo mee bezig is | ||
potjecreme | vrijdag 2 maart 2018 @ 14:21 | |
Het seizoen is nog niet eens begonnen... | ||
Tarado | vrijdag 2 maart 2018 @ 14:58 | |
| ||
opreis | vrijdag 2 maart 2018 @ 14:59 | |
Dat verwacht ik wel, en met goede bedoel ik dus geen top zoals merc en red bull, maar 1 stapje eronder | ||
opreis | vrijdag 2 maart 2018 @ 15:02 | |
Nou idd, Vettel heeft wel vaak enorm sterke rijders naast hem gehad zoals een bejaarde webber en raikonen die door alonso compleet vernederd was maar naast vettel niet zo heel slecht meer leek | ||
KingRadler | vrijdag 2 maart 2018 @ 15:10 | |
ik zie Ric en Max elkaar nog tegen komen in de toekomst niet meer als team genoot en beide bij een ander team. | ||
Themeparktommy | vrijdag 2 maart 2018 @ 15:11 | |
Zijn de plekken in de Ziggo studio nog niet vergeven of heb ik iets gemist? | ||
opreis | vrijdag 2 maart 2018 @ 15:19 | |
Vorig seizoen was FI tijdens de tests ook vrij anoniem en dit jaar heeft die paytesrdriver ook een dag gereden | ||
SiGNe | vrijdag 2 maart 2018 @ 16:01 | |
In Hamilton snelste, problemen voor Verstappen was men alweer lekker op dreef.. | ||
Gezicht | vrijdag 2 maart 2018 @ 16:02 | |
Soberso FP | ||
Anonymousz | vrijdag 2 maart 2018 @ 16:30 | |
Over 3 weken genot | ||
BadderHaring | vrijdag 2 maart 2018 @ 17:03 | |
Ze doen aan dezelfde sport, dus die kans is inderdaad vrij groot. | ||
Weltschmerz | vrijdag 2 maart 2018 @ 17:39 | |
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld. | ||
ChatGirl | vrijdag 2 maart 2018 @ 17:43 | |
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1 Staat nog niks op. | ||
potjecreme | vrijdag 2 maart 2018 @ 18:09 | |
Dus?! | ||
Weltschmerz | vrijdag 2 maart 2018 @ 18:16 | |
..is het onzin wat hij schrijft. | ||
BadderHaring | vrijdag 2 maart 2018 @ 18:16 | |
Kun je nagaan hoe slecht die Raikkonen is. Die kan er echt helemaal geen kut van. | ||
Mansjester | vrijdag 2 maart 2018 @ 18:49 | |
Eens. Dramatische rijder en kut qua persoon. Had al drie jaar geleden moeten stoppen. Jammer dat dat soort figuren nog steeds een plekje hebben | ||
GM78 | vrijdag 2 maart 2018 @ 20:29 | |
Zijn waarschijnlijk al vergeven. Studio zal dit jaar wel vol zitten met al die nieuwe f1 fans | ||
nils7 | vrijdag 2 maart 2018 @ 20:40 | |
Das in een half uur weg | ||
nils7 | vrijdag 2 maart 2018 @ 20:41 | |
Nu wel op ziggo sport select en om 12 uur op kanaal 14 de wintertesten | ||
ChilllayD | vrijdag 2 maart 2018 @ 21:50 | |
23:30 toch? | ||
potjecreme | vrijdag 2 maart 2018 @ 22:17 | |
ja 20 minuten inclusief reclameblok | ||
spectrumanalyser | vrijdag 2 maart 2018 @ 22:21 | |
zou niet weten wat de lol is van het kijken naar F1 in de Ziggo studio. de presentatoren zitten in een apart hok tijdens de race. er is geen vergoeding voor de mensen in het publiek. hoop dat men vaart maakt met het streamen van de onboard camera's. zet er een extra TV voor bij | ||
glasshole | vrijdag 2 maart 2018 @ 23:29 | |
Ja leuk, eindelijk weer F1 nu @ Ziggo Sport | ||
glasshole | vrijdag 2 maart 2018 @ 23:30 | |
-dubbel- | ||
ChilllayD | zaterdag 3 maart 2018 @ 00:37 | |
't was best leuk! 😀 | ||
opreis | zaterdag 3 maart 2018 @ 00:42 | |
Als je nou zelf war beter had gelezen dat ik zelf heb gezegd dat ik van Bottas minder verwacht dan van kimi. Nou is dat gat natuurlijk op meerdere manieren uit te leggen. Je zou Bottas en Kimi gelijk kunnen stellen en dan zou Vettel er inderdaad beter uit komen. Of je zou kunnen stellen dat hamilton en vettel redelijk gelijk zijn maar dat kimi minder is dan bottas, en dan gaat je stelling van een sterke rijder naast vettel al weer een stuk minder op. Tevens was het gat tussen Vettel en Raikonen in 2016 een stuk minder groot. En in alle 3 de jaren dat vettel en kimi samen rijden is het gat nooit zo groot geweest als het enkele jaar tussen kimi en alonso | ||
Bonobo11 | zaterdag 3 maart 2018 @ 11:19 | |
| ||
Weltschmerz | zaterdag 3 maart 2018 @ 12:16 | |
Het maakt elkaar niet zoveel, het verschil is vooral dat het bij Alonso altijd heet dat hij heel goed is in een slechte auto en bij Vettel het altijd aan de auto te danken is. Daar zit in zoverre wat in dat Alonso erom bekend staat dat hij relatief snel is in een slechte auto, terwijl Vettel heel slecht is in worstelen met een auto. Wat is goed? Ik denk dat ze alledrie op ongeveer hetzelfde niveau zitten, je zou Vettel qua snelheid een onetrickpony kunnen noemen, en Alonso een coureur met wie de auto eigenlijk nooit goed wordt. Feit is dat Vettel alleen verslagen is in een seizoen dat hij met de auto worstelde en dat Hamilton is verslagen door Button, Rosberg en hij ook met Bottas regelmatig wat te stellen had. Terwijl STR nog moeten laten zien zonder Vettel in de buurt van een overwinning te kunnnen komen en RBR zich zonder Vettel nog niet als WK-kandidaat heeft weten te melden. Beetje raar om dan te doen alsof Raikkonen van een hard stampende wereldkampioen ineens een bejaarde is geworden. | ||
Donderkonijn | zaterdag 3 maart 2018 @ 12:18 | |
Nou ik lach me kapot als die straks volle bak het gevecht met de Mclaren's aan gaan en nog heel blijven ook. Ik blijf denken dat een groot deel van de problemen bij de starre houding van Mclaren zelf lag als ik dit zo zie. Het zegt natuurlijk niks, maar toch. | ||
opreis | zaterdag 3 maart 2018 @ 12:36 | |
Rosberg heeft Schumacher verslagen. En hoe verklaar je het verschil tussen alonso en kimi? Je hebt er een handje van om selectief te lezen en je resultaten te cherrypicken in het voordeel van Vettel. Denk je echt dat Vettel de afgelopen 9(?) jaar in een TR een race had kunnen winnen? Na zn overstap naar ferrari is dat al lastig genoeg gebleken in superieure wagens. Je kunt het ook RB moeilijk kwalijk nemen dat ze niet met een mercedes of ferrari motor hebben gereden in het V6 tijdperk. Of denk je dat de motor dan opeens minder vaak stuk was gegaan in de handen van vettel? | ||
Weltschmerz | zaterdag 3 maart 2018 @ 14:07 | |
Ik heb nooit meegedaan met het onzinnige idee dat Raikkonen zo snel zou zijn. Ik denk dat die Lotus gewoon een WK-kandidaat was geweest in handen van een van de grote drie. Dat hij minstens 0.3 achter zou liggen was te verwachten, sterker nog, dat had ik voorspeld. Als het dan een hork om te besturen is en Alonso in zijn element en Raikkonen doodongelukkig dan kan dat zomaar een halve seconde of meer worden. Ik hoef niet te cherrypicken in het voordeel van Vettel, hij heeft 4 keer een auto gehad die eventueel WK zou kunnen worden en is het 4 keer geworden. Beetje raar om dan te doen alsof Hamilton die veel betere auto's heeft gehad en meer dan eens is geevenaard of verslagen de betere coureur zou zijn. De Ferrari is altijd inferieur aan de Mercedes geweest. Ik heb al eerder de vraag opgeworpen of RBR wel een echt topteam is, maar een coureur heeft natuurlijk weldegelijk invloed op hoe een auto zich gedurende het seizoen ontwikkelt. Daar zit bij Alonso niet zoveel schot in terwijl Vettel vaak steeds meer één met de auto lijkt te worden en steeds meer afstand van zijn teamgenoot neemt. | ||
opreis | zaterdag 3 maart 2018 @ 14:19 | |
Lekker discussieren dan, het ene moment plaats je raikonen in de schaal sterke coureur die naast vettel niet zo snel meer lijkt (wat alonso ook al had laten zien) Vettel had afgelopen jaar de auto om kampioen te kunnen worden, 4 van de 5 dus. Nergens stel ik dat hamilton de betere is tov vettel. Horner stelde dat de Ferrari de betere auto was dan de merc het afgelopen jaar maar dat het aan de constistentere coureurs lag dat merc met beide titels aan de haal ging. De afgelopen 2 jaar (zn eerste jaar bij ferrari kan ik me niet heldentenor voor de geest halen) begon ferrari met een voorsprong op red bull, beide jaren was de voorsprong aan het eind van het jaar zo goed als verdwenen. Hoe je er dan bij komt dat red bull geen top team is en dat vettel een auto goed ontwikkeld is mij duidelijk een raadsel. Of het verschil ook groter wordt zie ik ook niet 1,2,3 | ||
Ferry_76 | zaterdag 3 maart 2018 @ 14:34 | |
Ik meende afgelopen week tijdens de live uitzending vanaf Barcelona Gary Anderson iets te horen zeggen dat Renault weer iets 'blown' had gemaakt, nu ook een foto van de achterkant van de RS18 gevonden: De uitlaatpijp staat hier toch onder een aardige hoek, en de spoiler lijkt een soort hitteschild te hebben. | ||
needakill | zaterdag 3 maart 2018 @ 16:28 | |
Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien? | ||
JayHovah | zaterdag 3 maart 2018 @ 16:50 | |
Toestemming om rauwe eieren op die kale kop van Rob Kamphues te gooien... | ||
THEFXR | zaterdag 3 maart 2018 @ 16:59 | |
een klapvee vergoeding | ||
ChatGirl | zaterdag 3 maart 2018 @ 17:42 | |
Liberty heeft componist Brian Tyler gevraagd om een nieuwe tune voor de F1 te maken. Deze werd vandaag ingespeeld door het Londense Philharmoia orkest. Taylor is de componist van o.a. Avengers: Age of Ultron, Iron Man 3, The Fast & Furious films, Now You See Me, Thor: The Dark World, Power Rangers en de NFL Theme. | ||
SnowOokami | zaterdag 3 maart 2018 @ 22:28 | |
Kijk nu die aflevering van gisteravond... maar Ziggo moet ook nog ff inkomen Spot de fout: | ||
#ANONIEM | zondag 4 maart 2018 @ 08:25 | |
De oude sponsor van Alonso staat nog achter McLaren. | ||
Nattekat | zondag 4 maart 2018 @ 10:41 | |
Geil | ||
Peterselieman | zondag 4 maart 2018 @ 11:07 | |
vooral geel | ||
zoem | zondag 4 maart 2018 @ 11:08 | |
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098Ze beginnen het seizoen weer met de 2016 spec ERS | ||
Nattekat | zondag 4 maart 2018 @ 11:24 | |
Gras is groen. ERS is gelukkig niet erg belangrijk als het op prestaties aan komt. | ||
Weltschmerz | zondag 4 maart 2018 @ 12:28 | |
Raikkonen is zijn hele carriere door overschat geweest, zeker qua pure snelheid. Ik heb daar nooit aan meegedaan, maar dat maakt hem geen prutser natuurlijk, gewoon een goede subtopper die een keer WK kan worden als het meezit met de auto en hij geen echte topper als teamgenoot heeft. Ik hoef dan ook niks dicht te lullen door er een plotselinge verandering in de kwaliteiten van de coureur bij te verzinnen. Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn. Horner en Verstappen richten hun peilen ook niet voor niks op Vettel natuurlijk. Als RBR het hele jaar achterloopt en dan op het laatst nog een paar keer leuk mee weet te doen dan is dat niet zoals een seizoen voor een topteam hoort te gaan. Ook hebben ze niet de regie over de motor, ik zou zeggen dat een echt topteam die of in eigen beheer ontwikkelt voor optimale integratie of een nauwe samenwerking heeft als hét team voor de motor zoals McLaren en Honda, ongeacht de uitkomst daarvan. Bovendien hebben ze nog maar één periode meegedaan om de titels, met maar één coureur. Verder zie je een patroon bij Vettel. Je ziet dat hij gedurende een seizoen doorgaans een steeds groter gat slaat met zijn teamgenoot, van 1 a 2 tiende in het begin tot vaak wel een halve seconde of meer tegen de tijd dat de prijzen worden verdeeld. Dan wordt die auto ook sterker tov de concurrentie. Bij de seizoenen die qua auto als een nachtkaars uitgaan, RBR 2014 en Ferrari 2016, zie je ook dat het verschil met zijn teamgenoot kleiner wordt of zelfs verdwijnt. De auto moet de eigenschappen hebben die hem vertrouwen geven, anders is hij niet snel. Maar als de auto dat doet dan heb je ook wat. | ||
THEFXR | zondag 4 maart 2018 @ 12:48 | |
zelfde geldt voor Kimi in de Lotus. | ||
SnowOokami | zondag 4 maart 2018 @ 12:57 | |
Die MGU-K weegt wel meer dan 5kg teveel | ||
Sjemmert | zondag 4 maart 2018 @ 12:59 | |
Precies, schandalig dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben. | ||
Weltschmerz | zondag 4 maart 2018 @ 13:12 | |
Misscien wel, maar dan heb je toch niet zo heel veel. Echt afstand nemen van coureurs als Grosjean, Massa en Heidfeld zat er voor hem nooit in. | ||
Sinister-D- | zondag 4 maart 2018 @ 13:22 | |
Montelly | zondag 4 maart 2018 @ 13:26 | |
daNpy | zondag 4 maart 2018 @ 13:32 | |
In de echte wereld heeft Vettel vorig jaar zelf zijn kampioenschap verknalt door het te laten afweten onder druk. | ||
Weltschmerz | zondag 4 maart 2018 @ 13:37 | |
Dat klopt in zoverre dat in de echt wereld men elkaar maar dom nalult. | ||
daNpy | zondag 4 maart 2018 @ 13:49 | |
Je bedoelt waar men niet uitgaat van imaginaire boven camera's Je kan na vorig seizoen echt niet zeggen dat Vettel het niet zelf heeft vergooid. Hij heeft risico's genomen en dat heeft hem veel punten gekost omdat het fout uitpakte. Om in de race te blijven had hij beter een plaats kunnen afstaan ipv een ongeluk te maken. Maar goed ik ben benieuwd naar dit seizoen. Ik hoop dat Ferrari het de Mercedessen moeilijker kan maken zodat er spannendere races komen. En dat Red Bull er hopelijk nu vanaf het begin wat beter bij zit | ||
Weltschmerz | zondag 4 maart 2018 @ 13:52 | |
En men weet hoe beperkt het voorstellingsvermogen van het overgrote deel van het publiek is. | ||
daNpy | zondag 4 maart 2018 @ 13:53 | |
Iedereen is gek behalve jij, dat heb je vorige seizoenen al duidelijk gemaakt. | ||
Weltschmerz | zondag 4 maart 2018 @ 13:55 | |
Er zijn er hier nog een paar die zelfstandig kunnen waarnemen en denken, maar van de elkaar nablatende meute hoeven we inderdaad geen heldere inzichten te verwachten. | ||
KillerBee4ever | zondag 4 maart 2018 @ 14:23 | |
Dank je voor het compliment. | ||
trein2000 | zondag 4 maart 2018 @ 14:35 | |
Mongolen, echt te triest voor woorden. |