Vraag het me af. Je zou bijn het ergste denken.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 09:31 schreef Persefoneia het volgende:
Ik ben ook benieuwd. Ik weet wel dat ik de eerste weken echt afzien vond.
Hopelijk is er snel een berichtje over hoe het gegaan is en hoe het nu gaat.
Ik leef nog, (onkruid vergaat niet).quote:Op zaterdag 23 juni 2018 21:38 schreef viceversa het volgende:
[..]
Vraag het me af. Je zou bijn het ergste denken.
Ja, sterkte! Het is natuurlijk erg ongemakkelijk met je ontregelde hoofd. Ik denk aan niet weten hoe of waar je het leggen zal, kijken naar een bord eten dat met behulp van een theelepeltje leeggeslupt moet worden, niet gewoon kunnen praten, nawerking van narcosestoffen die nog niet geelimineerd zijn, etc.quote:Op woensdag 27 juni 2018 15:10 schreef -Deluzion- het volgende: [..]
Ik leef nog, (onkruid vergaat niet).
Deze weken vallen mij heel erg zwaar. Ik voel me nog te zwak om een update te doen.
Hoe werkt die valkuil?quote:Op woensdag 27 juni 2018 19:24 schreef Meridiaan het volgende: Ooit heb ik een keer een scholing gevolgd van kaakchirurgen. Zij vertelden dat Body Dismorphic Disorder een valkuil was voor een kaakchirurg.
Volgens mij is dit een praktijkvoorbeeld, ook gezien de pohi van TS.
Evengoed sterkte gewenst TS!
Herkenbaar. Frustrerend, maar het wordt echt beter.quote:Op woensdag 27 juni 2018 15:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik leef nog, (onkruid vergaat niet).
Deze weken vallen mij heel erg zwaar. Ik voel me nog te zwak om een update te doen.
Thanksquote:Op donderdag 28 juni 2018 08:57 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Herkenbaar. Frustrerend, maar het wordt echt beter.
Beterschap.
Dat een persoon met BDD het nooit 'klaar' of 'genoeg' vindt wat betreft het uiterlijk. En dus moet er weer wat veranderen. Maar dat is ook niet genoeg. En zo heb je een vicieuze cirkel.quote:
Ik ervaar gemixte emoties maar de positieve emoties hebben wel de overhand. Esthetisch gezien ben ik er wel gewoon op vooruit gegaan minus de Filtrum lengtequote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:37 schreef Persefoneia het volgende:
Duidelijk verslag. En kan me in een aantal dingen wel vinden. Ik heb ook veel en lang pijn gehad.
En de smoothies, gestampte maaltijden en knijpfruit, na een paar weken![]()
Maar alle dingen die er aan mankeren op dit moment....... Je bent net ruim 5 weken post-op.
Ik ben inmiddels bijna 3 maanden verder en nog steeds is het gevoel in mijn onderkaak niet 100%.
Na de operatie stond bij mij ook alles volledig anders door het kantelen en verplaatsen. Maar met behulp van orthodontie is de stand inmiddels rechter dan dat het ooit geweest is.
Je praat nu al alsof het nooit meer goed komt. Kom op zeg, geef het de tijd.
Ik heb zelfs nog hele lichte zwelling rechtsonder. Minimaal, maar het schijnt heel lang te kunnen duren voordat dat helemaal weg is.
En dan spreek ik in mijn geval alleen nog over een onderkaak.
Kijk en wacht eerst eens tot je een paar maanden verder bent, en oordeel dan nog eens.
Gun en geef de ortho en jezelf de tijd.
En ja, wennen aan je nieuwe gezicht. Ik kijk ook nog steeds een beetje vreemd naar mezelf.
Zeker in de eerste weken vond ik mijn kin erg opvallend, maar mijn kin heeft nu een hele andere positie in mijn gezicht dan voorheen, dus ja, dan is je kin prominent aanwezig.
Begrijp me goed, ik weet dat je je op dit moment heel naar en gefrustreerd voelt en mijn post is geen aanval naar jou toe en ik hoop serieus dat je uiteindelijk toch volledig blij zult zijn met het resultaat. Goed herstel gewenst!
Dat klinkt al positieverquote:Op dinsdag 10 juli 2018 17:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ervaar gemixte emoties maar de positieve emoties hebben wel de overhand. Esthetisch gezien ben ik er wel gewoon op vooruit gegaan minus de Filtrum lengte. Functioneel ben ik er nog beter op uit gegaan, de ademhaling is sterk verbeterd. Kaakkramp was direct verdwenen.
Ik hoop dat ik mijn gezichtsvorm nu niet meer hoef te maskeren met kapsels die ik niet leuk vind. Maar de kapsels die ik leuk vind die staan mij nooit want dan wordt mijn gezichtsvorm exposed en ik heb er een hoop nare opmerkingen over gekregen maar zelf vind ik het nog veel vervelender en je voelt je zo zelfbewust. Al 17 jaar lang draag ik specifieke kapsels om er enigszins normaal uit te zien of nou ja...eigenlijk gewoon een dikke laag haar langs de zijkanten van mijn gezicht om de boel te maskeren.
ja ik hoop nog dat het goed komt met de beet. Het lijkt mij gewoon gewoon heel moeilijk gezien de onderbeet/kruisbeet/open beet/gekantelde beet. De kaakchirurg zei wel dat mijn spieren nog geen idee hebben hoe ze moeten staan.
Ik ben wel benieuwd hoe het is om een normaal schaargebit te hebben.
De ortho probeert er in elk geval alles aan te doen.
Ja wat betreft gevoelsloosheid in bepaalde delen van mijn gezicht maak ik me nog geen zorgen dat kan echt een jaar lang duren of zo vertelde ze me. Af en toe krijg ik wat schokjes door mijn onderlip heen en mijn kin tintelt soms. Volgens mij wel een teken dat de zenuwen aan het herstellen zijn vermoed ik.
Mooi dan dat je beet is goed gekomen dat geeft me wel weer hoop
Ik denk wel dat je gelijk hebt dat het echt wennen is aan het nieuwe gezicht. Werkelijk alles is veranderd, ogen, neus, lippen, vorm gezicht. Maar ik heb niet het idee dat ik mezelf niet meer herken.
Eerlijk gezegd wou ik dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan, aan de andere kant beter nu dan 10 jaar later.
Ik vat je post niet op als persoonlijke aanval.
Heb nog geen definitief oordeel daar is het te vroeg voor. Ik heb ook nog wel wat zwelling onder mijn kin. De eerste weken liep ik rond met een driedubbele kin, nu is dat helemaal weg maar er hangt nog wel wat los vel onder.
Na een jaar pas is het resultaat definitief.
Contra indicatie wat betreft ingrepen meen ik idd, zo noemen ze dat toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 16:38 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dat een persoon met BDD het nooit 'klaar' of 'genoeg' vindt wat betreft het uiterlijk. En dus moet er weer wat veranderen. Maar dat is ook niet genoeg. En zo heb je een vicieuze cirkel.
Het enige wat ik niet mooi vind is mijn kin die is echt wel te prominent, de Filtrum is nu perfect, bleek toch zwelling te zijn vermoed ik, ben ook heel tevreden met mijn ogen die duidelijk wat meer open staan , ook mijn neus vind ik een enorme verbetering die is nu zowat perfect. Gezichtsvorm wordt ook steeds beter. Alleen de kin is tot nu toe faal.quote:Op woensdag 11 juli 2018 19:39 schreef viceversa het volgende:
Als je niet tevreden bent kan je misschien nog wel dingen corrigeren. Maar zou het zeker 6 mnd afwachten
Hoe ziet je kin er nu dan uit?quote:Op donderdag 12 juli 2018 21:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het enige wat ik niet mooi vind is mijn kin die is echt wel te prominent, de Filtrum is nu perfect, bleek toch zwelling te zijn vermoed ik, ben ook heel tevreden met mijn ogen die duidelijk wat meer open staan , ook mijn neus vind ik een enorme verbetering die is nu zowat perfect. Gezichtsvorm wordt ook steeds beter. Alleen de kin is tot nu toe faal.
Het neigt een beetje naarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel een stuk minder dan dat, maar als ik lach met lippen op elkaar komt het wel enigszins in de buurt van dat![]()
Ik heb nog een kruisbeet en onderbeet dus is ook een factor dat mee speelt. Als ik neutraal kijk dan valt het niet op met die kin.
Mijn hersenen zijn zeer gevoelig voor details en balans.... irl kan ik foto realistische portretten maken (tekenen is zo'n beetje het enige talent wat ik heb in het leven) misschien dat het daar door komt.... dat ik meteen merk of de balans kloppend is of niet.ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
Mijn spieren zijn zo erg gewend om in de asymmetrische stand te staan dat ze direct na de operatie weer in die positie gingen staanquote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:05 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Dat klinkt al positiever![]()
En dat spieren en pezen ook zijn 'verplaatst' merk ik met eten. Ik kan nagenoeg alles weer eten maar een maaltijd eten kost me nog steeds moeite. Maar ook dat komt goed.
Die driedubbele kin heb ik bij anderen wel gezien, ik heb dat niet zo heel erg gehad. Ik was wel zo onwijs blauw dat mij meerdere malen is gevraagd of ik echt geen bloedverdunners gebruikte.
En over kapsels gesproken, wat jou leuk staat, staat bij een ander misschien wel voor geen meter.
Het ene kapsel staat je gewoon beter dan het andere, dat is bij iedereen zo.
Daar hoef je geen scheve kaken voor te hebben.
Kop op, rustig aan genezen, laat de ortho zijn werk doen en hou je vast aan de positieve punten.
Komt helemaal goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al deze punten zijn van toepassing op mij.
Lekker dannog een keer deze hel moeten ondergaan over een jaar.
Maar ik heb geen andere optie, deze onderbeet veroorzaakt ontzettend veel problemen.
Bovendien ziet het er niet uit, de vorm van mijn gezicht is eigenlijk gewoon misvormd. Het bovenste gedeelte is nu prima als een normaal mens, maar de onderkaak en kin gaan helaas niet het verwachte resultaat opleveren.
Ik sta nog steeds achter de beslissing van mijn eerste ingreep en baal dat ik dit niet heb gedaan in mijn twintiger jaren.
De orthodontist zei dat mijn spieren zich niet kunnen aanpassen in de nieuwe stand van de kaak omdat mijn kaken 20 jaar lang in een vreselijk onnatuurlijke positie stonden. De kaakchirurg wilt nu mijn onderkaak naar achteren plaatsen om het definitief te corrigeren.
Eventueel ook mijn kin verkleinen om esthetische redenen.
[ Bericht 5% gewijzigd door -Deluzion- op 19-07-2018 00:46:34 ]ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
Plus een niet geringe zucht naar aandacht, denk ik zo.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:22 schreef Persefoneia het volgende:
Dingen gaan bij jou best snel als ik het zo lees.
In december een pittige kaakontsteking met operaties en van alles erbij.
(Nergens iets te lezen over orthodontie en een kaakoperatie in het vooruitzicht)
In juni een kaakcorrectie. En nog geen 2 maanden later is de conclusie dat je nog een keer 'moet' worden geopereerd met allerlei argumenten.
Of je behandelaars zijn prutsers of jij hebt een hele grote duim.
Dat staat toch los van elkaar?quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:22 schreef Persefoneia het volgende:
Dingen gaan bij jou best snel als ik het zo lees.
In december een pittige kaakontsteking met operaties en van alles erbij.
(Nergens iets te lezen over orthodontie en een kaakoperatie in het vooruitzicht)
In juni een kaakcorrectie. En nog geen 2 maanden later is de conclusie dat je nog een keer 'moet' worden geopereerd met allerlei argumenten.
Of je behandelaars zijn prutsers of jij hebt een hele grote duim.
Dit zijn gewoon de feiten, als ik op aandacht uit zou zijn zijn er veel betere topics om in te posten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:29 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Plus een niet geringe zucht naar aandacht, denk ik zo.
Daar heb je gelijk in, ik heb misschien te weinig geduld maar ik zie gewoon niet in dat dit nog kan veranderen. Helaas is mijn voorgevoel bijna altijd juist.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 22:09 schreef Persefoneia het volgende:
Ok ok, geen zorgen, ik geloof het allemaal wel.
Maar ik blijf van mening dat, zeker bij een dubbele kaakoperatie, je al te snel concludeert dat je wederom onder het mes MOET. Je geeft jezelf nauwelijks de tijd te herstellen en te wennen aan je 'nieuwe' gezicht. Bij mij is kinplastiek uitgevoerd en de kaakchirurg heeft mij destijds ook gezegd dat wanneer ik daar niet tevreden over zou zijn, het niet heel complex zou zijn om dat nog aan te passen. Vanwege de kanteling vind ook ik mijn kin wat aan de lange kant (geen onderbeet) maar mijn omgeving zegt juist dat mijn gezicht nu veel beter in verhouding is dan voorheen.
Waarschijnlijk is het mijn verwrongen beeld en ik laat het mooi zo, al is het al omdat ik geen zin meer heb in een operatie en meer en meer mijn 'nieuwe' gezicht begin te waarderen.
Ik weet dat je BDD hebt en daardoor uiterst kritisch bent, maar probeer jezelf de tijd te gunnen die nodig is om echt goed te herstellen.
En een leuke kop is mooi mee genomen maar absoluut geen garantie voor een succesvol bestaan.
Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk.
That's me, ik ga allerlei scenario's en theorieën bedenken. Can't help it. Tot op de bodem moet worden uitgezocht wanneer, wat , en hoe het zo gekomen is voordat ik een beslissing kan nemen over eventuele vervolg stappen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 06:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Misschien moet je eens stoppen met analyseren, theoretiseren en panikeren en het herstel tijd geven.
Dat zou toch kunnen? Misschien te snel en slordig gewerkt. Misschien een inschattingsfout? Het blijven ook maar mensen die fouten maken , niet zozeer met opzet.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:39 schreef Persefoneia het volgende:
Je gaat echt te ver in je laatste post. Dat je behandelaar(s) 'schuldig' zijn aan het resultaat. Alsof ze het met opzet hebben gedaan. BDD of niet, dit is echt belachelijk.
Dat is geen hogere wiskunde. Op een X-ray kan je zelf redelijk makkelijk inzien hoe het gebit er aan toe is en wat er precies moet gebeuren om de beet stabiel te maken. Over anderhalve week kan ik dat eindelijk zelf gaan bekijken.quote:Op maandag 23 juli 2018 08:54 schreef Meridiaan het volgende:
Ik vind het kwalijk dat je zelf denkt een röntgenfoto te kunnen beoordelen en dat je insinueert dat je arts een prutser is, 'schuldig' is aan het resultaat (terwijl het nog niet zo lang na de oepratie is, zie de berichten van Persefoneia) en insinueert dat ze het voor het geld doet.
Eigenlijk zeg je dat jarenlange studies voor tandartsen, kaakchirurgen en diverse -logen allemaal weggegooid geld zijn?quote:Op maandag 23 juli 2018 13:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is geen hogere wiskunde. Op een X-ray kan je zelf redelijk makkelijk inzien hoe het gebit er aan toe is en wat er precies moet gebeuren om de beet stabiel te maken. Over anderhalve week kan ik dat eindelijk zelf gaan bekijken.
Nee dat beweer ik niet. Ik bedoel te zeggen dat er tegenwoordig zoveel informatie en documenten beschikbaar zijn op internet dat je zelf ook prima onderzoek kan verrichten over je eigen problematiek.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je dat jarenlange studies voor tandartsen, kaakchirurgen en diverse -logen allemaal weggegooid geld zijn?
Want blijkbaar kan elke leek een eigen diagnose stellen en een behandelplan opstellen.
Ga voor de spiegel staan en corrigeer je vermeende kaakproblemen zelf.
Dit is echt zo flauwquote:Op maandag 23 juli 2018 13:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Misschien moet je eens in gesprek gaan met je behandelaren in plaats van hier insinuaties doen over vermeende fouten.
Verder ben jij degene die in je kaakontstekingstopic postte over een liter pus die volgens jou uit je kaak kwam zetten.... In inschatten van hoeveelheden lichaamsvloeistoffen zit je deskundigheid in ieder geval niet.
Thanksquote:Op maandag 23 juli 2018 14:06 schreef Hadjewat het volgende:
Respect hoor wat je allemaal doormaakt, wat was er met je ademhaling? Heb zelf 30 jaar geleden mn onderkaak naar voren laten zetten sinds 10 jaar pijnlijke neusademhaling, soort vacuüm gevoel , geen mens die t begrijpt helaas. Wat je onderzoek behoeftes betreft ..herkenbaar! Ik pluis ook alles zelf uit niks mis mee , sterkte met alles !!
Nee dit was niet benoemd als mogelijkheid. Ik vind het ook een domme fout, bovenkaak is gewoon niet ver genoeg naar voren geplaatst en nu wil ze dat dus opnieuw breken en nog een keer overnieuw doen over een jaar. Voor de operatie had ik aan de linkerzijde een asymmetrie nu aan de rechterzijde.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:49 schreef viceversa het volgende:
Heftig. Wel bizar dat de situatie nu eigenlijk slechter is dan eerst. Was dat benoemd als mogelijkheid? Anders is het een grove fout lijkt me.
Die afdruk kan niet van na de operatie zijn. Hij heeft namelijk nog steeds een beugel en die zie je niet in deze afdruk. Als de afdruk al klopt is deze van voor het plaatsen van de beugel.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:09 schreef Black_Baron het volgende:
Oh. Dat is wel een heel stuk slechter dan het voor de operatie was.![]()
Wat ontzettend rot.
Van een jaar of 4,5 geleden vóór de behandeling. Dit is slechts een voorbeeld hoe het nu staat.quote:
Nee, het is een indicatie hoe het gebit nu staat.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:07 schreef Persefoneia het volgende:
Dus klopt de foto niet met je verhaal.
Het is zo, vandaag een deprimerend gesprek gehad met de orthodontist die vertelde dat dit 1 op de 1000 keer voorkomt. Zit op dit moment in een diep dal, maar ik weet sowieso dat het snel beter zal gaan als er een nieuwe plan van aanpak gereed is. 1 op de 1000? ik geloof het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:08 schreef Persefoneia het volgende:
Het zal waarschijnlijk zo zijn als jij dat vindt. Ik kan er verder niets zinnigs over zeggen.
Ik ben geen arts en ken je niet persoonlijk.
Dat het een behoorlijke ingreep is kan ik wel beamen, het is mij op een aantal vlakken ook tegen gevallen. Toevallig gister voor controle bij de ortho geweest, voorzien van nieuwe elastieken en dat is geen pretje.
Pijn in de kaakgewrichten heb ik ook, ik kan nog steeds niet echt goed eten maar ben door mijn kaakchirurg doorverwezen naar het Centrum Bijzondere Tandheelkunde voor Fysiotherapie.
Daar sta ik nu op de wachtlijst.
Misschien is dat iets wat je nog kunt bespreken?
Mocht het inderdaad zo'n drama zijn is er vast een manier om de situatie beter te krijgen dan dat het nu is. Niet de kop laten hangen, niet met je gipsmodellen prutsen maar probeer te zoeken naar opties waar je daadwerkelijk iets mee kunt.
En als dat een second opinion is, dan ben je vrij om dat te doen.
Ik ben benieuwd wat je nog gaat ondernemen en hoop dat het je snel lukt om uit het dal te komen.
Toch had ze het meteen moeten zeggen en niet na de operatie vertellen dat alles goed is gegaan want dit probleem zou toch wel uitkomen zo. Zelfs vorige week had ze het kunnen vertellen, het was een ongemakkelijk gesprek en het was duidelijk dat ze iets verzweeg. Ik ben alleen niet zo´n hard persoon die haar dan wil aanklagen of zo, ze heeft haar best gedaan maar had beter meteen eerlijk kunnen vertellen dat er iets niet goed is gegaan dan had ik daar veel meer begrip voor.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:09 schreef Persefoneia het volgende:
Beter dat je nu weet waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het je wat lucht heeft gegeven.
Ik wil mijn tanden liever niet kwijt, heb er altijd perfect voor gezorgd. Maar 1 gaatje tot dus ver.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:19 schreef viceversa het volgende:
Kan je niet bijna nog beter een kunstgebit nemen die is aangepast aan de stand van je kaak?
Dat was eerlijk gezegd wat ik ook dacht na het lezen van de laatste twee pagina's.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:19 schreef viceversa het volgende:
Kan je niet bijna nog beter een kunstgebit nemen die is aangepast aan de stand van je kaak?
Het is duidelijk wat er is gebeurd, ze had gewoon de juiste uitrusting niet bij de hand.quote:Op maandag 20 augustus 2018 00:23 schreef Black_Baron het volgende:
Het lijkt me een grote nachtmerrie.
Sterkte.
Kun je nergens een second opinion krijgen? Laat een andere arts er eens naar kijken. Wellicht heb je meer vertrouwen in een andere arts?
Ingreep is al gebeurd, zie mijn samenvatting hierboven.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:03 schreef Vissenkom3 het volgende:
Vind de jongens stuk voor stuk er op vooruit gegaan wat betreft hun uiterlijk voorkomen. Als je twijfelt over je neus, zou ik vragen om een neus correctie ten tijde van de operatie. Hoef je niet twee keer onder narcose (en scheelt kosten). Een KNO arts kan ook neus operaties uitvoeren (al dan niet zo mooi als een esthetische chirurg).
Neus correctie is eventueel nog wat ik als laatste ga laten doen. Vanwege het scheefgroeien van mijn kaak is mijn neus daardoor ook automatisch scheef gaan staan met een grote "hump" waardoor ik een soort haviksneus heb die ook nog eens scheef staat.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:03 schreef Vissenkom3 het volgende:
Vind de jongens stuk voor stuk er op vooruit gegaan wat betreft hun uiterlijk voorkomen. Als je twijfelt over je neus, zou ik vragen om een neus correctie ten tijde van de operatie. Hoef je niet twee keer onder narcose (en scheelt kosten). Een KNO arts kan ook neus operaties uitvoeren (al dan niet zo mooi als een esthetische chirurg).
Zijn dat allemaal BDD-patienten zoals jij, want met die gasten lijkt niets bijzonder mis?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:36 schreef -Deluzion- het volgende:
Binnenkort onderga ik een dubbele kaak ingreep vanwege vergevorderde slijtage.
Mijn bovenkaak wordt naar voren geplaatst, mijn onderkaak gedraaid en waarschijnlijk veranderen ze ook iets aan mijn kin.
Ik was al aan het idee gewend, echter vertelde de kaakchirurg mij afgelopen woensdag dat mijn neus er heel anders zal gaan uitzien.... Lekker dan daar kwamen ze nu opeens mee... 2 jaar later
Mijn neus wordt wijder en zal omhoog gaan staan. Met mijn neus is helemaal niks mis en als dat veranderd wordt dan krijg je volgens mij echt een compleet andere uitdrukking.
Nu weet ik echter niet wat moet ik moet doen, ermee doorgaan of zo laten?
Ik heb even rondgekeken op internet en dit zijn voorbeelden van neuzen die na de operatie zijn veranderd. Bij sommigen is het een verbetering maar als je al een vrij prominente neus hebt dan wordt het volgens mij slechter:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu ben ik behoorlijk gehecht aan mijn neus en twijfel ik echt wat ik moet doen.... Ben bang dat ik mezelf niet meer herken en dat ik niet kan wennen aan het nieuwe gezicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3
Het resultaat van de operatie is niet goed. Mijn boven - en ondertanden staan recht op elkaar en overlappen elkaar dus niet.
En er zijn nog tig andere problemen zoals slijtage van de wortels van mijn tanden vanwege het langdurig dragen van de beugel en elastieken wat weer tot nieuwe problemen leid.
Ook ben ik nog steeds verzwakt door de ongelooflijke hoeveelheid pijnmedicatie die ik gebruikte na de operatie waaronder morfine en tramadol.
Mijn resultaat is helaas verre van perfect maar dat ik opnieuw geopereerd kan worden zoals de kaakchirurgen hebben voorgesteld is absoluut uitgesloten, de hele ervaring was te extreem. En ik heb al heel wat ellende en pijn ervaren in mijn leven vóór de operatie.
Misschien dat het met leeftijd te maken heeft dat als je dit ondergaat op latere leeftijd dat je lichaam niet alles meer kan herstellen, ik weet het niet. Of mijn kaakchirurg heeft fouten gemaakt. Dat heeft ze sowieso en uiteindelijk ook toegegeven.
DIt is iig een waarschuwing voor iedereen die deze operatie overweegt. Normaliter is deze ingreep nauwelijks pijnlijk ik lag met 3 andere patiënten in een ziekenhuiskamer die dezelfde ingreep hadden odergaan en die liepen de volgende dag fluitend naar huis zonder pijn te voelen, maar je kan de pech hebben zoals ik en extreme pijn ervaren na de operatie dat zelfs niet geheel verdoofd kan worden door zware pijnmedicatie, en er permanente zenuwpijn aan over te houden met nog als extra pech een slechte uitkomst te ondervinden kwa resultaat.
Ik word regelmatig gek van de zenuwpijn , niks helpt en het is constant. Het is een soort pijn dat ik nooit eerder heb gevoeld en het is heel moeilijk om te verwoordden wat ik precies voel het is iig. zeer oncomfortabel.
[ Bericht 1% gewijzigd door -Deluzion- op 02-12-2018 18:33:07 ]ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
Inderdaad. Heb het ook gegoogled maar in praktische alle gevallen zie ik esthetisch gezien niet echt iets mis.quote:Op dinsdag 27 november 2018 08:53 schreef Kamina het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal BDD-patienten zoals jij, want met die gasten lijkt niets bijzonder mis?
Sure, ze kunnen her en der wat verbeteren aan hun uiterlijkheden, maar dat geldt voor 99,9999% van de mensheid.
Nee natuurlijk niet, dit zijn gewoon normale doorsnee mensen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 08:53 schreef Kamina het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal BDD-patienten zoals jij, want met die gasten lijkt niets bijzonder mis?
Sure, ze kunnen her en der wat verbeteren aan hun uiterlijkheden, maar dat geldt voor 99,9999% van de mensheid.
Geloof me kerel dat is onnodig, ik ben gewoon een doorsnee man van middelbare leeftijd ,alleen de een droogt wat beter op de ander. Ik ben nu in de levensfase "het uiterlijk is aan het vergaan" big deal als je toch nooit geweldig er hebt uitgezien in je jongere jaren.quote:Op maandag 3 december 2018 12:15 schreef Cockwhale het volgende:
Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar je gezicht.
Je bent toch nog geen 45 of 50? Nog lang niet middelbaar.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Geloof me kerel dat is onnodig, ik ben gewoon een doorsnee man van middelbare leeftijd ,alleen de een droogt wat beter op de ander. Ik ben nu in de levensfase "het uiterlijk is aan het vergaan" big deal als je toch nooit geweldig er hebt uitgezien in je jongere jaren.
Ik denk dat het moeilijker is voor mensen die er wel altijd goed hebben uitgezien en daardoor een bepaalde macht verliezen wanneer het aftakelingsproces in gang wordt gezet.
En toch openen die ‘goed uitziende aftakelende mensen’ geen topic over een (volgens eigen zeggen) medisch noodzakelijke ingreep die ze mogelijk gaan afzeggen omdat hun neus er mogelijk een beetje door verandert....quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Geloof me kerel dat is onnodig, ik ben gewoon een doorsnee man van middelbare leeftijd ,alleen de een droogt wat beter op de ander. Ik ben nu in de levensfase "het uiterlijk is aan het vergaan" big deal als je toch nooit geweldig er hebt uitgezien in je jongere jaren.
Ik denk dat het moeilijker is voor mensen die er wel altijd goed hebben uitgezien en daardoor een bepaalde macht verliezen wanneer het aftakelingsproces in gang wordt gezet.
Nou toevallig was mijn neus het enige gezichtskenmerk van de voorkant gezien dat ik er wel redelijk of goed vond uitzien. En het zou je verbazen maar er zijn juist wel veel mensen (voornamelijk vrouwen) die zich hier zorgen over maken en hier topics over openen op kaak of jawsurgery forums.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En toch openen die ‘goed uitziende aftakelende mensen’ geen topic over een (volgens eigen zeggen) medisch noodzakelijke ingreep die ze mogelijk gaan afzeggen omdat hun neus er mogelijk een beetje door verandert....
er is ook geen officiële leeftijd waarop dit begint denk ik. Maar dit is weer een hele andere discussie.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je bent toch nog geen 45 of 50? Nog lang niet middelbaar.
Hoe bedoel jij? Qua vrouwen heb ik het al tig jaren opgegeven. Ik zal als maagd ten onder gegaan want ik weiger om het te verliezen op de betaalde manier. En het is expliciet onmogelijk om interesse bij vrouwen op te wekken. Er zijn sommige mannen die hebben niet het uiterlijk of de uitstraling om ooit een romantische relatie te kunnen aangaan met een vrouw. En ik weet dat dit zo is in mijn geval. Daar ben ik absoluut van overtuigd. Er zijn meer mannen in mijn situatie maar die snappen zelf niet waarom ze altijd alleen blijven. Ik ken mijn reden en ik weet dat er niks aan gedaan kan worden.quote:Op zondag 23 december 2018 21:32 schreef Astro_boy het volgende:
Klinkt goed. Vooral als die ziekelijke kijk op vrouwen een positieve wending krijgt.
Verliezen!? Dude, ga vanavond lekker naar een DvP en leef je uit.quote:Op woensdag 9 januari 2019 13:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zal als maagd ten onder gegaan want ik weiger om het te verliezen op de betaalde manier.
Ja that’s me, heb ik meerdere keren aangegeven. En wie bent u?quote:
Liegen, daar ben je wel goed in.quote:Op woensdag 9 januari 2019 13:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hoe bedoel jij? Qua vrouwen heb ik het al tig jaren opgegeven. Ik zal als maagd ten onder gegaan want ik weiger om het te verliezen op de betaalde manier. En het is expliciet onmogelijk om interesse bij vrouwen op te wekken.
Tering.quote:Op woensdag 9 januari 2019 20:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja that’s me, heb ik meerdere keren aangegeven. En wie bent u?
En het klopt, mijn eerste post over dit soort zaken was 10 jaar geleden. In die 10 jaar is er niks veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |