SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pinkpop momentenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pinkpop Afsluitplaat:
Pinkpop Website: http://www.pinkpop.nl
Pinkpop Twitter: https://twitter.com/pinkpopfest
Pinkpop Facebook: https://www.facebook.com/PinkpopFestival
Pinkpop Instagram: http://instagram.com/pinkpopfest
Line-Up
Vrijdag 15 juni:
Main Stage: Pearl Jam, Snow Patrol, BLØF, Lil' KLeine
North Stage: The Offspring, Oh Wonder, Jess Glyne
Brightlands Stage: Oliver Heldens, Bladuzun, The Last Internationale, Walden
Stage 4: Donnie, The Academic, Slydigs
Garden Of Love: Aïcha Cherif
Zaterdag 16 juni:
Main Stage: Foo Fighters, The Script, Nothing But Thieves, Miss Montreal, Walking On Cars
North Stage: Noel Gallagher's High Flying Birds, A Perfect Circle, Parov Stellar, JP Cooper
Brightlands Stage: Alan Walker, Sevn Alias, Aurora, Marmozets
Stage 4: De Likt, Youngr, Gang Of Youths, Theo Lawrence & The Hearts
Garden Of Love: Riley Pearce
Zondag 17 juni:
Main Stage: Bruno Mars, Editors, The Kooks, Jessie J, Ronnie Flex & Deuxperience
North Stage: Oscar & The Wolf, Triggerfinger, Years & Years, Milky Chance, Michelle David & The Gospel Sessions
Brightlands Stage: Don Diablo, Brian Fallon & The Howling Weather, Greta van Fleet
Stage 4: Scarlet Pleasure, The Overslept, Tom Walker
Garden Of Love: Blackbird
Livestream: https://www.npo.nl/live/npo-cultura
[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 21-02-2018 14:21:26 ]
richolioquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:00 schreef richolio het volgende:
Aanwezig
Beetje switchen tussen schaatsen en dit
Ze willen een ander imago dusquote:
Ah vandaar Miss Montreal.. juistquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze willen een ander imago dus
Dat is gewoon een gezellige spontane meidquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ah vandaar Miss Montreal.. juist
Vooral met wat pils op achter in de fietsenstalling zeker.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:08 schreef Sino_Ganti het volgende:
[..]
Dat is gewoon een gezellige spontane meid
En dit is de reden dat ze volgend jaar geen Voice of Holland kan doenquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:08 schreef Sino_Ganti het volgende:
[..]
Dat is gewoon een gezellige spontane meid
Oh zelfs dan niet, nee ik snap niet dat ze er (na zoveel jaar) nu staat... Zal wel een goedmakertje zijnquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vooral met wat pils op achter in de fietsenstalling zeker.
Nee ze zal vast wel spontaan zijn verder
👋👋👋👋quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zie Dark_Angelus op de stream
zeker, hij wil ook aan zijn trekken komen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou Jan Smeets ook altijd mee geweest zijn naar die Oxfam Novib praktijken?
komen ze ook in zwart?quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Update: De hoedjes zijn dit jaar weer roze.
Haha wat een eindbaas manquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:21 schreef chansadres het volgende:
Die reactie van Jan. Eerste woorden: er gebeuren gevaarlijke dingen op het mutsje
Oh echt? Dat is dan wel minder jaquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:36 schreef indiaantje89 het volgende:
Matig Oh wonder stond er vorig jaar nog
Ja niks mis mee maar 2 jaar achter elkaar vind ik matig. En Blof is ook zo zonde... wilde Snoe Patrol nog wel meepakkeb dit jaar en dat mer Pear Jam is wel tof. the Offspring gaat ook nog wel.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:37 schreef richolio het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is dan wel minder ja
Maar Oh Wonder zelf is wel leuk
vertel?quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:44 schreef Sino_Ganti het volgende:
lol, Festileaks lekt al de hele line up
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
Ja, kunnen we concluderen dat 3FM zijn handen er helemaal van afgetrokken heeftquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:44 schreef Niveath het volgende:
Het heette eerst toch 3fm stage of niet?
Matige eerste dag wel.
Dit gaat niet uitverkopen denk ik, pearl jam is wat de boel moet reddenquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:49 schreef Sino_Ganti het volgende:
Mexicanobakker gaat gelijk krijgen, dit gaat niet storm lopen
Editors en NBT staan er ook niet bijquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Echt heel slecht ja.. ik mis Oscar & THe Wolf nog voor die zondag?
Jessie J is de enige verrassende naam.
nu welquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Editors en NBT staan er ook niet bij
Ik ga wel maar dit festivalseizoenquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar dat is dus gewoon Paaspop + 1 of 2 headliner
Nog een van de betere namen.. die kan live best wel goed zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:52 schreef Sino_Ganti het volgende:
Don Diablo programmeren is ook een teken van armoede
Paaspop heeft zelfs een beter programmaquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar dat is dus gewoon Paaspop + 1 of 2 headliner
Nog meer waarschijnlijkquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:55 schreef Lamabal het volgende:
En dan gaan ze nog 180¤ voor weekend vragen?
vorig jaar dacht menigeen dat de verkoop slecht zou zijn. Volgens mij was dat uiteindelijk prima met de Bieber dag als topper als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit gaat niet uitverkopen denk ik, pearl jam is wat de boel moet redden
Ga naar een koningsdagfeest en je ziet hem gratis (en je hoeft niet naar Limburg)quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nog een van de betere namen.. die kan live best wel goed zijn.
persoonlijk vind ik tot nu toe de line-up van Dtrh verreweg het beste.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga wel maar dit festivalseizoen
Hopelijk komt lowlands nog met wat tropische verrassingen
Vergeleken met de drie jaar daarvoor matigquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
vorig jaar dacht menigeen dat de verkoop slecht zou zijn. Volgens mij was dat uiteindelijk prima met de Bieber dag als topper als ik me niet vergis.
ja oké maar die drie jaar ervoor waren de headliners dan ook echte headliners.. vorig jaar was dat iets minder. Wat je overigens overal wel zag.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vergeleken met de drie jaar daarvoor matig
Eens wel, die hebben voor het eerst BKS op muzikale inhoud afgetroefdquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik tot nu toe de line-up van Dtrh verreweg het beste.
ik ken er ook meer dan 50% nietquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:03 schreef AgeEll het volgende:
Ik verbaas mij elk jaar weer hoeveel middelmaat en onbekends er staat.
dat er iets onbekends staat is toch niet erg?quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:03 schreef AgeEll het volgende:
Ik verbaas mij elk jaar weer hoeveel middelmaat en onbekends er staat.
oneens x 100quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:05 schreef AgeEll het volgende:
En zo'n Noel Gallagher (hoe je het ook schrijft) is ook zo saai. Iedereen wacht op die paar Oasis knallers, die hij vervolgens zo zoutloos mogelijk brengt.
Noël is wel prima vind ikquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:05 schreef AgeEll het volgende:
En zo'n Noel Gallagher (hoe je het ook schrijft) is ook zo saai. Iedereen wacht op die paar Oasis knallers, die hij vervolgens zo zoutloos mogelijk brengt.
Ook zwaar oneens. Is een verwachte, maar één van de weinig echt toffe namen op de line-up. Nieuw album en live heerlijk. Zijn eigen songs doen het live ook gewoon heel lekker.quote:
Zaterdag is prima ja. Jammer dat dat niet de PJ dag is. Al vind ik die dag met de vulnamen ook wel aardig.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:07 schreef TAV74 het volgende:
De Pearl Jam dag is verder volkomen niet boeiend. Had het zaterdagprogramma daar bij gezeten had ik het overwogen. APC, Nothing but Thieves, Marmozets en PJ was nog de moeite geweest, had ik alleen heel hard moeten vluchten bij Miss Montreal
Zondag zie ik nog niet. Ik vind de vrijdag naast PJ echt heel; erg droevig. En dit was echt de kans geweest om me ooit nog eens in de verleiding te brengen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zaterdag is prima ja. Jammer dat dat niet de PJ dag is. Al vind ik die dag met de vulnamen ook wel aardig.
De zondag is echt ruk
je hebt gelijkquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Het verschil tussen de bovenkant en de onderkant is gewoon TE groot. En veel dingen op herhaling. Zo'n JP Cooper heb ik bijvoorbeeld al op de Stage 4 gezien een jaar of... 2..3 geleden?
De nieuwe generatie smakelozen wel, ja..quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:13 schreef peaceman het volgende:
Laten we niet vergeten hoe verwend de meesten hier zijn. Voor de nieuwe generatie is het waarschijnlijk wèl aantrekkelijk.
Kom op, die zondag is heel mager. Zaterdag is wel tof ja en vrijdag wel okequote:Op woensdag 21 februari 2018 13:13 schreef peaceman het volgende:
Laten we niet vergeten hoe verwend de meesten hier zijn. Voor de nieuwe generatie is het waarschijnlijk wèl aantrekkelijk.
Als je de aankleding, het aanbod aan randactiviteiten en de prijs in acht neemt is het dat sowieso altijd al, mits je niet zoveel geeft om headliners van formaatje PJ.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:13 schreef richolio het volgende:
Paaspop heeft oprecht een leukere line-up. Dan kan je beter daarheen
Veel dubbele namen ook zie ik nu
quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:14 schreef Sino_Ganti het volgende:
Top Notch meldt op Twitter dat naast Lil' Kleine ook De Jeugd Van Tegenwoordig en Roxeanne Hazes op Pinkpop staan.
aldus festileaks
Daar zit wel wat in, ik heb vrijwel al mijn must sees al minstens een keer gezien, dus er moeten echt wel een paar uitschieters op een dag staan voor ik naar dat saaie weiland trek. En ik vind er veel te veel nietszeggende zooi tussen zitten, maar dat is smaak.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:13 schreef peaceman het volgende:
Die was toch zwanger?quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:18 schreef chansadres het volgende:
Hazes blijkbaar erbij voor de zondag![]()
Het Festileaks blog is ook genieten.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:18 schreef Niveath het volgende:
Pluspunt; alleen om dit topic hoop ik dat die perspresentatie nog jaren blijft bestaan.
die zondag is de populaire muziek onder de jeugd van nu. Ik zie het probleem niet..quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kom op, die zondag is heel mager. Zaterdag is wel tof ja en vrijdag wel oke
Years & Years jaquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Met Years & Years en Milky Chance hebben ze wel de 2 slechtste live acts die ik ooit heb gezien op 1 dag staan
Stukken beter dan Garrix, Hardwell, Avicii, Afrojack als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:28 schreef Metalfreak het volgende:
Don DiabloVan alle goeie DJ's boek je een van de allerslechtste die je kunt vinden...
Voor vernieuwende ideeën op het terrein hoef je ook niet naar Pinkpop.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:21 schreef richolio het volgende:
Lowlands heeft al lang een speciaalbier tent
Klopt. Maar nu wel ineens. Hazes en Jeugd worden weer niet genoemd.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:27 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Huh die stond toch niet in de leak? (ik heb de stream inmiddels al afgesloten)
DJ'squote:Op woensdag 21 februari 2018 13:28 schreef Metalfreak het volgende:
Don DiabloVan alle goeie DJ's boek je een van de allerslechtste die je kunt vinden...
Valt bij mij in dezelfde categorie...quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Stukken beter dan Garrix, Hardwell, Avicii, Afrojack als je het mij vraagt.
Neh hij was best innoverend zo'n 12 jaar geleden... mja 12 jaar geleden..quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Valt bij mij in dezelfde categorie...
Toen was hij best goed, maar tegenwoordig is het een en al EDM ellende, oftewel toeterhousequote:Op woensdag 21 februari 2018 13:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Neh hij was best innoverend zo'n 12 jaar geleden... mja 12 jaar geleden..
Op zich normale prijzen. Maar dat zou voor nu 100 euro zijn om alleen Pearl Jam te zien op een groot veld. Dan koop ik nog liever alsnog kaarten voor de Ziggo in het woekerprijzencircuit.quote:
Maar ze staat er volgens mij niet....quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef richolio het volgende:
Sigrid is wel tof ja. Had die liever op Lowlands gezien wel
Zo raar is dat toch niet als je weet wat die grote acts kosten en wat je betaalt voor een headline van een van de grote namen.quote:
Ohquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:37 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar ze staat er volgens mij niet....
In het filmpje werd ze genoemd inclusief de muziek van Strangers. Ik gok laatste moment toevoeging of eentje die nog niet zeker is of laatste moment afzegging...quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:37 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar ze staat er volgens mij niet....
Ok dat zou wel toffe naam zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:38 schreef chansadres het volgende:
[..]
In het filmpje werd ze genoemd inclusief de muziek van Strangers. Ik gok laatste moment toevoeging of eentje die nog niet zeker is of laatste moment afzegging...
Ik vind het niets, maar volgens mij staan er wel wat dingen tussen die bij de jonge generatie nog groot en actueel zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:38 schreef AgeEll het volgende:
Die bovenste 3 van zondag zijn echt prima, maar die daaronder. Echt zwak en niet relevant meer.
Kijk even op de facebookpagina van FOK! Ik heb ze er allemaal op gegooidquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:41 schreef kesselman het volgende:
iemand een foto van de stage indelingen?
Voor mij wel. Maar toch is dat imo niet waar als je zonder je eigen smaak mee te wegen naar de namen kijkt.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn er ergens stageindelingen te vinden?
En 220 is echt veel te veel voor dit...
Werchter is net zo duur toch?quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:45 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Voor mij wel. Maar toch is dat imo niet waar als je zonder je eigen smaak mee te wegen naar de namen kijkt.
Weet ik veel, ik ken de festivalprijzen niet uit mijn hoofdquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Werchter is net zo duur toch?
PJ gaat wel veel speeltijd krijgen lijkt me zo?quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Werchter heeft wel effe een pak betere namen dan dit, qua niveau.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:50 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik ken de festivalprijzen niet uit mijn hoofdEen dag Werchter lijkt me per saldo ok niet heel veel meer of minder waard dan een van deze dagen. Een grote naam, paar middelgrote en dan nog een rits namen die je wel of niet aanspreken.
Vind het wel meevallen, ligt er aan vanuit welke doelgroep je kijkt.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Werchter heeft wel effe een pak betere namen dan dit, qua niveau.
Maar zo zonde dat ze The Script er weer neerzetten..quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Moet wel effe zeggen, die zaterdag is wel
ach dan heb je tijd om te etenquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar zo zonde dat ze The Script er weer neerzetten..
welke dag?quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:05 schreef chansadres het volgende:
De stream is terug te kijken op YouTube en op 1:29:25 word Sigrid genoemd
Zondag tussen Greta van Fleet en Scarlet Pleasure.quote:
Bij Miss Montreal moet je ook al eten, mag je hopen dat ze een beetje aanbod hebben.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ach dan heb je tijd om te eten
neuh, dan sta ik bij Gang of Youths denk ik.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Bij Miss Montreal moet je ook al eten, mag je hopen dat ze een beetje aanbod hebben.
En bij Blof, Lil Kleine, Ronnie Flex, Sevn Alias etc.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Bij Miss Montreal moet je ook al eten, mag je hopen dat ze een beetje aanbod hebben.
bij Ronnie Flex kun je langer in bed blijven liggenquote:Op woensdag 21 februari 2018 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En bij Blof, Lil Kleine, Ronnie Flex, Sevn Alias etc.
Sowieso best een zooitje... dit dan, Sigrid die lijkt te staan. Roxeanne Hazes en De Jeugd van Tegenwoordig die al zijn verklapt, de leak van Festileaks... gaat goed.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:12 schreef chansadres het volgende:
Wat is het fantastisch geregeld. Op het podium vraagt Eric als hij PP gaat presenteren. Daar word door Pinkpop (in de coulise) over gezegd dat dat niet bekend is. Kijk je op de poster: Podiumpresentatie: Eric Corton...
Juist
Enige idee in welke tent... ?quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:21 schreef chansadres het volgende:
Net even contact gezocht met Buro Pinkpop:
Sigrid is gisteren laat door haar management bevestigd.
De poster en visuals konden niet meer worden aangepast.
Maar ze is er zeker bij.
Mocht diegene nu nog niet vertellenquote:Op woensdag 21 februari 2018 14:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Enige idee in welke tent... ?
quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:24 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Ze zijn Sigrid idd vergeten zo te zien..
quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:21 schreef chansadres het volgende:
Net even contact gezocht met Buro Pinkpop:
Sigrid is gisteren laat door haar management bevestigd.
De poster en visuals konden niet meer worden aangepast.
Maar ze is er zeker bij.
Ok lol... ik vind die zondag eigenlijk helemaal zo slecht nog niet als die naam er ook nog bij komt.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:25 schreef chansadres het volgende:
[..]
Mocht diegene nu nog niet vertellen
Dat wordt natuurlijk gewoon Brightlands. Zelfde kaliber als MØ vorig jaar en er is nog een plekje vrijquote:Op woensdag 21 februari 2018 14:25 schreef chansadres het volgende:
[..]
Mocht diegene nu nog niet vertellen
Dan is best prima metquote:Op woensdag 21 februari 2018 14:27 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk gewoon Brightlands. Zelfde kaliber als MØ vorig jaar en er is nog een plekje vrij
Volgens festileaks stonden de Jeugd en Roxeanne beide op de zondag.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:41 schreef chansadres het volgende:
Het officiële affiche mist nog 3 namen.
Zaterdag nog 1 toevoeging aan de tent
Zondag 1 toevoeging aan de tent en 1 voor Stage 4.
En Sigrid heeft dus 1 plek op zondag van de twee overblijvende.
Kunnen we dan de Jeugd op de zaterdag schrijven voor de tent en Hazes op Stage 4?
Daar zijn ze in ieder geval ook weggehaald op de zondag. Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Top Notch zo'n gigantische blunder maakt. Aan de andere kant is het wel mogelijk dat de jeugd een act is die backstage klaar staat om in te vallen zoals Krezip vaker heeft gedaan.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Volgens festileaks stonden de Jeugd en Roxeanne beide op de zondag.
Een beetje knap weer, drie dagen festival waarvan er twee worden afgesloten door Pearl Jam en de Foo Fighters is dat imo wel waard hoor.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:51 schreef kesselman het volgende:
Is de grote vraag?? Is dat 230 euro waard?
Ehh Nee!!
rare zin, er valt ook weinig om mee eens te zijnquote:Op woensdag 21 februari 2018 15:09 schreef KingRadler het volgende:
ik lees veel reacties dat mensen er niet mee eens zijn die prijsverhoging.
Alsof er ooit iemand een prijs verhoogd heeft zonder gezeik op sociale media.quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:09 schreef KingRadler het volgende:
ik lees veel reacties dat mensen er niet mee eens zijn die prijsverhoging.
Het is de festivals echt niet aan te rekenen. Concurrentie is groot, bands worden duurder en ook de rest van de organisatie wordt net als het normale leven gewoon duurder. Ergens moet die rekening betaald worden.quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind deze lineup een prijsstijging niet waard maar helaas doe je er weinig tegen, tis een beetje zoals een seizoenskaart van Ajax en PSV, elk jaar is het voetbal minder om aan te gluren en elk jaar wordt er duurder, én elk jaar kopen genoeg mafkezen zo'n kaart.
Mojo toch wel...quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:53 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is de festivals echt niet aan te rekenen. Concurrentie is groot, bands worden duurder en ook de rest van de organisatie wordt net als het normale leven gewoon duurder. Ergens moet die rekening betaald worden.
zo is het. En zolang het publiek naar de tig festivals in dit land blijft komen, zullen de prijzen blijven stijgen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:53 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is de festivals echt niet aan te rekenen. Concurrentie is groot, bands worden duurder en ook de rest van de organisatie wordt net als het normale leven gewoon duurder. Ergens moet die rekening betaald worden.
Tja, door de headliners zal PP prima verkopen. Tel daar alle losse zaalshows bij op van acts die leuk waren geweest op Pinkpop en ze boeken onder aan de streep een beter resultaat, helaas.quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mojo toch wel...
Als je kijkt hoeveel toffe zaal shows er zijn.. dan is dit gewoon onnodig.
Die dekken echt de extra kosten niet. Sowieso gaan die prijzen ook niet voor de lol omhoog. Het is uiteindelijk ook een bedrijf, die zullen niet ineens filks inleveren op de marges die er op zitten.quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mojo toch wel...
Als je kijkt hoeveel toffe zaal shows er zijn.. dan is dit gewoon onnodig.
Denk dat dat een kwestie van zowel beschikbaarheid als middelen is. Concurrentie is echt moordend. Echt niet normaal hoeveel festivalaanbod er is, voor jou 10 anderen. En als ze ook voor middenprogramma veel vetter gaan betalen krijgen ze budget nooit rond met een acceptabele kaartprijs.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:00 schreef KingRadler het volgende:
De kloof tussen kosten Headliners en de rest is groter aan het worden.
Daarom valt het midden programma ook tegen.
Ze moeten daar echt iets aan gaan doen.
Dat zegt wel iets.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:28 schreef chansadres het volgende:
Volgens BKS zijn hun tickets voor de Arctic Monkeys dag bijna op. Ineens. Toevallig...
Ik zou zeggen dat die een maatje te groot is voor dat podium. Maar mevrouw Hazes past inderdaad beter in de tent als ze hoog zwanger is.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:13 schreef remco1993 het volgende:
Sigrid op Stage 4, volgens de nieuwsbrief.
Weet ik niet, zal altijd zo zijn dat er mensen even wachten op de PP lineup. En een deel zal daarom nu geen BKS kaarten kopen. Denk dat de PP kaarten behoorlijk snel zullen gaan.quote:
Zag het en dacht precies hetzelfde. Mooie marketing-trucquote:Op woensdag 21 februari 2018 16:28 schreef chansadres het volgende:
Volgens BKS zijn hun tickets voor de Arctic Monkeys dag bijna op. Ineens. Toevallig...
Ik verwacht niet dat Pinkpop uitverkoopt, maar de vrijdag en zaterdag zullen wel aardig hard gaan qua dagkaarten. Denk dat het programma te wisselend en paaspop-achtig is voor de weekendkaarten. Ze hebben niet geleerd van vorig jaar.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weet ik niet, zal altijd zo zijn dat er mensen even wachten op de PP lineup. En een deel zal daarom nu geen BKS kaarten kopen. Denk dat de PP kaarten behoorlijk snel zullen gaan.
als je die marketing truc gelooft wel ja..quote:
Weet ik niet, denk dat ze het geluk hebben dat Foo Fighters en Pearl Jam deels zelfde doelgroep aanspreekt. Als je die beide wilt zien zijn weekendkaarten al snel een optie.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Pinkpop uitverkoopt, maar de vrijdag en zaterdag zullen wel aardig hard gaan qua dagkaarten. Denk dat het programma te wisselend en paaspop-achtig is voor de weekendkaarten. Ze hebben niet geleerd van vorig jaar.
Je weet het inderdaad nooit, maar het feit dat ze er op inspelen zegt dat ze óf bang zijn, óf geloven dat het inderdaad niet al te hard gaat bij de burenquote:Op woensdag 21 februari 2018 16:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
als je die marketing truc gelooft wel ja..
maar wat heeft die doelgroep verder nog? Nothing But Thieves? A Perfect Circle, oke. Marmozets met wat moeite en die kekke punkband op de vrijdag, dat is het wel.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weet ik niet, denk dat ze het geluk hebben dat Foo Fighters en Pearl Jam deels zelfde doelgroep aanspreekt. Als je die beide wilt zien zijn weekendkaarten al snel een optie.
Die drie ja, maar ja, die staan op de Foo's dag, en voor FF ga ik niet naar Landgraaf. Maar als je al twijfelde kom je gewoon lekker vrijdagmiddag en heb je zaterdag met 4 bands een hele aardige dag. Maar ik heb zowel FF als PJ meerdere keren gezien (en APC en Marmozets ook al eens), maar dat geldt niet voor iedereenquote:Op woensdag 21 februari 2018 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
maar wat heeft die doelgroep verder nog? Nothing But Thieves? A Perfect Circle, oke. Marmozets met wat moeite en die kekke punkband op de vrijdag, dat is het wel.
Dan moet je wel écht graag PJ of FF willen zien.
Ik ga uiteindelijk ook vooral voor FF en PJ, denk ik. Daar blijven het ook headliners voorquote:Op woensdag 21 februari 2018 16:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die drie ja, maar ja, die staan op de Foo's dag, en voor FF ga ik niet naar Landgraaf. Maar als je al twijfelde kom je gewoon lekker vrijdagmiddag en heb je zaterdag met 4 bands een hele aardige dag. Maar ik heb zowel FF als PJ meerdere keren gezien (en APC en Marmozets ook al eens), maar dat geldt niet voor iedereen
of geen van tweeën en dus gewoon even aandacht vragen voor hun festival omdat het niet bepaald vrienden zijn van elkaar.quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je weet het inderdaad nooit, maar het feit dat ze er op inspelen zegt dat ze óf bang zijn, óf geloven dat het inderdaad niet al te hard gaat bij de buren
Ik had Pinkpop nog als optie, desnoods alleen de PJ-dag, maar als ik deze lineup zo zie hoeft het van mij nietquote:Op woensdag 21 februari 2018 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
maar wat heeft die doelgroep verder nog? Nothing But Thieves? A Perfect Circle, oke. Marmozets met wat moeite en die kekke punkband op de vrijdag, dat is het wel.
Dan moet je wel écht graag PJ of FF willen zien.
538, 3FM, lokale radio, spotify, YouTube...via via. Talloze opties. De denkwijze dat in het verleden 3FM de enige was die de jeugd aan nieuwe muziek hielp, is al vele jaren hopeloos ouderwets.quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:30 schreef KingRadler het volgende:
Waar luistert de doelgroep dan naar! Spotify...
3FM is dood.
Vraag me echt af hoe de jeugd aan nieuwe muziek komt.
ow zo. Ja mee eens.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:17 schreef richolio het volgende:
[..]
qua line-up, dat zij toch wel echt de beste hebben
Eens al is LL nog lang niet klaar. Maar vooralsnog heb ik heel erg het idee dat de focus van alle festivals op de headliners ligt. Zelfs een BKS maakt zich daar schuldig aan.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:17 schreef richolio het volgende:
[..]
qua line-up, dat zij toch wel echt de beste hebben
En bye bye Pinkpopquote:Op woensdag 21 februari 2018 21:29 schreef KingRadler het volgende:
Stop met headliners en maak een festival meer in de breedte
Die zijn er in het middenformaat ook het meest op ingericht. Net zoals LL veel breder kan werken dan Pinkpop.quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En ik ben persoonlijk pro festivals in de breedte. En dat doet DTRH vooralsnog het best.
Daar zijn weer andere festivals voor. Pinkpop heeft altijd wel stevig geleund op headliners.quote:Op woensdag 21 februari 2018 21:29 schreef KingRadler het volgende:
Stop met headliners en maak een festival meer in de breedte
Pinkpop is eigenlijk al jaren het geld niet echt waard, maar toch blijven we ieder jaar gaan. Staat ook dit jaar weer genoeg leuks tussen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 21:57 schreef TheVulture het volgende:
Damn wat een schizofrene line-up met toppers en complete bagger... Het is dat ik Pearl Jam eindelijk eens live wil zien, de Foo's altijd een feestje en ik erg blij ben dat Snow Patrol terug aan het front is, maar eigenlijk is dit geen 230 EUR waard
Was er wel. Maar Jan had de griep en deed dat backstage aan een tafeltje ipv in de zaal.quote:Op woensdag 21 februari 2018 23:25 schreef kesselman het volgende:
hoe zit t eigenlijk met de Q & A die normaal na de resentatie is.
die was nu achter gesloten deur.
nog iets bekend over?
of durft Jan niemand onder ogen te komen.
Gewoon iets te lang in de koffieshop gezetenquote:Op donderdag 22 februari 2018 09:08 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Was er wel. Maar Jan had de griep en deed dat backstage aan een tafeltje ipv in de zaal.
Dat affiche is nog slechter dan die van Pinkpop. Ik heb gisteren een live show bekeken van Bruno Mars van vorig jaar bij Rock In Rio... maar dat was best goed moet ik zeggenquote:Op donderdag 22 februari 2018 09:22 schreef chansadres het volgende:
Qua originaliteit is het ook ver te zoeken bij Werchter Boutique. Alsof Bruno in een package deal zit met Oscar and the Wolf, Years & Years, Jessie J en Lil Kleine
220 toch? Er mag toch niet meer geadverteerd worden met prijzen zonder servicekosten?quote:Op woensdag 21 februari 2018 21:57 schreef TheVulture het volgende:
Damn wat een schizofrene line-up met toppers en complete bagger... Het is dat ik Pearl Jam eindelijk eens live wil zien, de Foo's altijd een feestje en ik erg blij ben dat Snow Patrol terug aan het front is, maar eigenlijk is dit geen 230 EUR waard
quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:21 schreef planethugo het volgende:
10 euro servicekosten, dat gaat toch helemaal nergens over. 'vroeger' was dat 2.50 ofzo en dan moest je ze zelf bij de winkel gaan halen dus toen kostte het ze nog papier en inkt nu moet je het ook nog zelf printen dus waar betaal je dan eigenlijk voor? Een server waarmee de kaarten verkocht worden?
Mensen die maar vinden dat alles gratis moetquote:Op donderdag 22 februari 2018 10:21 schreef planethugo het volgende:
10 euro servicekosten, dat gaat toch helemaal nergens over. 'vroeger' was dat 2.50 ofzo en dan moest je ze zelf bij de winkel gaan halen dus toen kostte het ze nog papier en inkt nu moet je het ook nog zelf printen dus waar betaal je dan eigenlijk voor? Een server waarmee de kaarten verkocht worden?
quote:
alles gratis moet niet maar 10 euro voor wat eigenllijk? Dat is gewoon de klant uitknijpen. Jij vindt dat dus volstrekt normaal dat er bovenop de toch al flinke kaartprijs nog eens 10 euro per kaart, dus zegt 150.000 stuks bij pinkpop, verdiend wordt. Gewoon ff hoppa 1.5 miljoen aan een server om kaartjes te verkopen. Service kosten, je betaalt voor een service... ammehoellaquote:Op donderdag 22 februari 2018 10:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mensen die maar vinden dat alles gratis moet
Ach dat kunnen ze ook afschaffen en het kaartje ¤ 10,00 duurder maken als je daar vrolijker van wordt. Of ze gooien de drank prijs omhoog. Links, rechts, ze komen toch wel aan je centen als ze die ¤ 10,00 extra willen. En ik weet niet hoe groot het server park is van Mojo concerts... maar dat is ook niet goedkoop kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:05 schreef KingRadler het volgende:
wachtrij is ook een lachtertje bij Ticketmaster en daar betalen wij Service Kosten voor.
Maar als jij 4 kaarten in één keer koopt, krijg je maar 1x service, toch moest je 4x servicekosten aftikken. Als ik een brood koop, moet ik toch ook niet ineens inpakkosten, servicekosten voor de bakker en transactiekosten betalen?quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee hoor...quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar als jij 4 kaarten in één keer koopt, krijg je maar 1x service, toch moest je 4x servicekosten aftikken. Als ik een brood koop, moet ik toch ook niet ineens inpakkosten, servicekosten voor de bakker en transactiekosten betalen?
Maar je mag dus niet meer adverteren met de kosten zonder servicekosten:
https://www.ad.nl/economi(...)r-verboden~ab4527af/
In Duitsland was dat overigens al jaren zo, wel zo duidelijk.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:45 schreef planethugo het volgende:
[..]
alles gratis moet niet maar 10 euro voor wat eigenllijk? Dat is gewoon de klant uitknijpen. Jij vindt dat dus volstrekt normaal dat er bovenop de toch al flinke kaartprijs nog eens 10 euro per kaart, dus zegt 150.000 stuks bij pinkpop, verdiend wordt. Gewoon ff hoppa 1.5 miljoen aan een server om kaartjes te verkopen. Service kosten, je betaalt voor een service... ammehoella
je werkt voor ticketmaster ofzo?quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry maar je hebt de prijs van het kaartje en de servicekosten van de partij die de kaartjes uitgeeft. Dat zijn twee afzonderlijke partijen. Vandaar ook het apart vermelden van de prijzen.
Je vergeet even dat je kaartje ook weer gescand moet kunnen worden bij de entree en de mensen die daar voor ingehuurd worden.
Echt
Wat is de betere service die men levert ten opzicht van een concertkaart van 15 euro waarbij je maar 2.5 servicekosten betaald?quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee ik werk er niet voor. En de servicekosten zijn 10% van de ticketprijs, tot een Max van 10 euro geloof ik.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:10 schreef planethugo het volgende:
[..]
je werkt voor ticketmaster ofzo?
Waarom kostte zoiets dan pakweg 10 jaar geleden 2.50 en nu 10 euro?
Nou, heel simpel, goedkopere kaartjes zijn vaak kleinere zalen, dus minder personeel en apparatuur nodig om je kaartje bij de entree te scannen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is de betere service die men levert ten opzicht van een concertkaart van 15 euro waarbij je maar 2.5 servicekosten betaald?
Dat je bij meer bezoekers meer personeel nodig hebt is evident. Maar je levert niet meer service. Hell dan zouden alle bedrijven juist niet meer moeten fuseren want door schaalvergroting worden bij concerten de kosten meer. Het gaat in tegen alle bedrijfskundige logica.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou, heel simpel, goedkopere kaartjes zijn vaak kleinere zalen, dus minder personeel en apparatuur nodig om je kaartje bij de entree te scannen.
Misschien moeten sommige mensen hier nog maar eens het woordenboek er bij pakken en opzoeken wat "service" betekent.
En de hoeveelheid personeel is verbonden aan de hoeveelheid bezoekers dus kosten per bezoeker zouden (ongeveer) gelijk zijn in dat geval.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou, heel simpel, goedkopere kaartjes zijn vaak kleinere zalen, dus minder personeel en apparatuur nodig om je kaartje bij de entree te scannen.
Misschien moeten dergelijke bedrijven eens goed duidelijk maken waar deze kosten nou eigenlijk uit bestaan ipv een voetsoldaat op een forum een beetje pedant te laten doen?quote:Misschien moeten sommige mensen hier nog maar eens het woordenboek er bij pakken en opzoeken wat "service" betekent.
Voetsoldaatquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:18 schreef Deshain het volgende:
[..]
En de hoeveelheid personeel is verbonden aan de hoeveelheid bezoekers dus kosten per bezoeker zouden (ongeveer) gelijk zijn in dat geval.
[..]
Misschien moeten dergelijke bedrijven eens goed duidelijk maken waar deze kosten nou eigenlijk uit bestaan ipv een voetsoldaat op een forum een beetje pedant te laten doen?
Ik herhaal; zoek even de betekenis van service op.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je bij meer bezoekers meer personeel nodig hebt is evident. Maar je levert niet meer service. Hell dan zouden alle bedrijven juist niet meer moeten fuseren want door schaalvergroting worden bij concerten de kosten meer. Het gaat in tegen alle bedrijfskundige logica.
Precies. Ik irriteer mij meer aan de walgelijke prijzen van frisdrank en eten bij concerten en festivals.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat maakt het uitook.... als je echt wil dan maakt die ¤ 10,00 extra ook niet uit.
Je moest eens weten wat daar voor geld in zit kwa accijnzenquote:Op donderdag 22 februari 2018 13:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Ik irriteer mij meer aan de walgelijke prijzen van frisdrank en eten bij concerten en festivals.
Ga zelf maar eens kaartverkoop voor je evenement via derde partijen regelen, daar betaal je altijd best fors voor. Ticketmaster dus vooral.quote:
I know... en we vloeken altijd op die vervloekte wachtrijen van Ticketmaster.. Maar je wilt niet weten wat dat kost aan ontwikkeling en capaciteit van servers.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:21 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ga zelf maar eens kaartverkoop voor je evenement via derde partijen regelen, daar betaal je altijd best fors voor. Ticketmaster dus vooral.
Accijnzen doet alleen de overheid en op alcoholische drank, de verkoopprijs bepaald nog altijd de verkopende partij.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:15 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat daar voor geld in zit kwa accijnzen.
Precies, maar dat soort zaken vergeet men voor het gemak.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
I know... en we vloeken altijd op die vervloekte wachtrijen van Ticketmaster.. Maar je wilt niet weten wat dat kost aan ontwikkeling en capaciteit van servers.
Tja, dat is nu onderdeel van je bedrijfsvoering. Dat hoort in de prijs van je product te zitten. Ik werk als systeembeheerder bij een scholengemeenschap, zal ik de leerlingen ook maar even 10 euro per vak gaan vragen voor de "ontwikkeling en capaciteit van servers"? Moet een supermarkt servicekosten gaan vragen voor de "ontwikkeling en capaciteit van servers" voor hun management software?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
I know... en we vloeken altijd op die vervloekte wachtrijen van Ticketmaster.. Maar je wilt niet weten wat dat kost aan ontwikkeling en capaciteit van servers.
Uhm, servicekosten mogen gewoon. Ze moeten alleen duidelijk vermeld worden, vooraf.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, dat is nu onderdeel van je bedrijfsvoering. Dat hoort in de prijs van je product te zitten. Ik werk als systeembeheerder bij een scholengemeenschap, zal ik de leerlingen ook maar even 10 euro per vak gaan vragen voor de "ontwikkeling en capaciteit van servers"? Moet een supermarkt servicekosten gaan vragen voor de "ontwikkeling en capaciteit van servers" voor hun management software?
Ik hoop dat je snapt dat dat in geen enkel geval normaal is, behalve bij concertkaartjes. En daarbij: hoe groter het evenement, hoe kleiner de overheadkosten per bezoeker voor dergelijke service.
Maar goed, het mag niet meer: losse servicekosten rekenen, dus eigenlijk hoeven we deze discussie niet eens meer te voeren.
Dus jij werkt voor niks op die school? Wat lief van je... En die software pakketten (licenties) op school worden ook gewoon lekker door berekend aan de leerlingen inderdaad aan het begin van ieder school jaar, opnieuw en opnieuw.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, dat is nu onderdeel van je bedrijfsvoering. Dat hoort in de prijs van je product te zitten. Ik werk als systeembeheerder bij een scholengemeenschap, zal ik de leerlingen ook maar even 10 euro per vak gaan vragen voor de "ontwikkeling en capaciteit van servers"? Moet een supermarkt servicekosten gaan vragen voor de "ontwikkeling en capaciteit van servers" voor hun management software?
Ik hoop dat je snapt dat dat in geen enkel geval normaal is, behalve bij concertkaartjes. En daarbij: hoe groter het evenement, hoe kleiner de overheadkosten per bezoeker voor dergelijke service.
Maar goed, het mag niet meer: losse servicekosten rekenen, dus eigenlijk hoeven we deze discussie niet eens meer te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |