Ja, ik kan er ook niks aan doen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:46 schreef Toga het volgende:
[..]
En toch zijn er miljarden mensen die geloven in een god omdat ze bang zijn (gemaakt) dat er na hun dood niets meer is.
Sommige mensen gaan zelfs zo ver dat ze hun hele leven toewijden aan een fictief hiernamaals..
Eeuwig leven.....quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:55 schreef LurkJeRot het volgende:
Lijkt me nou echt helemaal niks, eeuwig leven.
I know, ik trok het ook ff in het extreme door!quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:11 schreef Karina het volgende:
Lijkt me dat je sowieso niet 'eeuwig' leeft als je kop eraf wordt gehakt of je wordt door een haai opgegeten dan leef je echt niet meer. Om maar twee extreme voorbeelden te noemen.
Dat het verouderingsproces wordt stopgezet betekent ook niet dat je niet ziek wordt.
En wat betreft de robotoptie, als je gaat roesten ben je ook doodEn die virtuele wereld moet wel door iemand worden onderhouden, als de stroom eraf gaat is het bye matrix.
Oh ik reageerde niet per se op jou hoorquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
I know, ik trok het ook ff in het extreme door!
En idd @ stroom enzo, maar ze zullen vast wel een energiebron verzinnen die ontzettend lang mee kan gaan, en er zal vast regelmatig een backup gemaakt worden van je robot, dus als die naar de klote gaat, krijg je hopelijk weer een nieuwer model tot je beschikking.
Aan de andere kant; waarom zouden ze zulke dure robots voor elke Jan Boerenlul z'n kopie ter beschikking stellen?
Die robots kun je mooi huisvesten op planeten die voor mensen onherbergzaam zijn!quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik reageerde niet per se op jou hoorEigenlijk zat ik ook aan het Highlander scenario te denken, There can be only one!
STEL dat het er ooit van komt het eeuwige leven, ik vermoed dat er dan 1x per maand een aantal mensen/robots geofferd gaat worden omdat er anders te weinig plek is voor nieuwe aanwas. Ik kan er zo een film of serie over bedenken
Valt wel mee met dat andromeda verhaal, nieuwste theorieën laten zien dat het niet zozeer "in slaat", maar meer dwars door ons melkwegstelsel passeert, en vanwege de afstanden tussen alles, heb je zelfs kans er bijzonder weinig van te merken.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Eeuwig leven.....
Over een aantal miljard jaar gaat de zon supernova.
Hopen dat je voor die tijd met een ruimtescheepje hebt kunnen ontsnappen.
Rond diezelfde tijd zal Andromeda in de melkweg crashen en het is iets veiliger om die gebeurtenis toch op een aardige afstand waar te gaan nemen; hopelijk dat je ruimtescheepje de capaciteit heeft zo ver weg te reizen.
Dan moet je kijken of er nog een bewoonbare planeet overgebleven is en dat die nog steeds stabiel om z'n zon draait. Zo niet, dan kun je weer ff een paar miljard jaar wachten tot zich ergens een nieuwe bewoonbare planeet gevormd heeft.
En zo eikel je vele miljarden jaren door tot the big rip plaats zal vinden en het hele universum in subatomaire deeltjes uiteen gescheurd zal worden, óf alles in een zwart gat opgeslokt is (er is eentje die hele sterrenstelsels met bijna de snelheid van het licht naar zich toetrekt en opslokt) en je als Hawkingstraling weer uitgespuugd wordt.Eeuwig leven FTW!
Ja het is idd natuurlijk geen enorm dichte zwerm, maar wie weet kan de zwaartekracht van een zon net ergens een planeetje uit z'n baan trekken of zo?quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt wel mee met dat andromeda verhaal, nieuwste theorieën laten zien dat het niet zozeer "in slaat", maar meer dwars door ons melkwegstelsel passeert, en vanwege de afstanden tussen alles, heb je zelfs kans er bijzonder weinig van te merken.
Of dat je persoonlijkheid in die digitale omgeving onderhevig is aan bugs en hacks... Heb je alsnog een concept van ziekte en verval in je lichaamsloze toestand. Of je moet regelmatig back ups laten maken van je persoonlijkheid, als een soort van safe game. Denk dat dat een hele rare bedoening gaat worden na verloop van tijdquote:Op woensdag 21 februari 2018 12:11 schreef Karina het volgende:
Lijkt me dat je sowieso niet 'eeuwig' leeft als je kop eraf wordt gehakt of je wordt door een haai opgegeten dan leef je echt niet meer. Om maar twee extreme voorbeelden te noemen.
Dat het verouderingsproces wordt stopgezet betekent ook niet dat je niet ziek wordt.
En wat betreft de robotoptie, als je gaat roesten ben je ook doodEn die virtuele wereld moet wel door iemand worden onderhouden, als de stroom eraf gaat is het bye matrix.
Wat een kolder, de wereld moet maar zien te overleven in de vrieskoude en dan worden jongeren nooit al te oud. Want zonder warmte groeit er ook geen fruit of groente of vlees.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
’Onder de 40? Dan zal je nooit sterven’
Wie nu nog geen veertig is, zal mogelijk nooit sterven. Die bijzondere voorspelling doet de Engelse futuroloog Ian Pearson. Hij is er rotsvast van overtuigd dat de mens in 2050 dankzij de snelle medische vooruitgang het eeuwige leven kan krijgen.
[ link | afbeelding ]
Pearson doet al 35 jaar voorspellingen. 85 procent van die vooruitzichten zijn ook uitgekomen. Hij is niet de eerste de beste fantast: hij is onder andere lid van de gerenommeerde World Academy of Art and Science, waar je alleen wordt toegelaten als je je wetenschappelijk hebt onderscheiden.
In The Sun beschrijft hij een paar manieren hoe we het eeuwige leven kunnen bereiken.
De eerste is via het steeds vernieuwen van lichaamsdelen. Met behulp van biotechnologie en medicijnen moeten we ons lijf steeds kunnen verjongen.
Orgaanprinter
„Niemand wil eeuwig leven als hij al 95 jaar is, maar dat kan veranderen als je je lichaam zou kunnen verjongen tot een jaar of 30”, zegt hij. Bijvoorbeeld door genetische manipulatie die voorkomt dat cellen ouder worden of het verouderingsproces zelfs omkeert. Ook denkt hij dat we straks organen kunnen vervangen door geprinte exemplaren.
Robot-onderdelen
De tweede methode is wat enger: door steeds meer delen te vervangen door robot-onderdelen. Zelfs je geest kan straks in een robot worden overgeplaatst. Zodat als je ziek wordt of sterft, je herseninhoud wordt ge-upload naar een computer die alles weer kan overpompen naar een robotlichaam.
Superrijken
Pearson waarschuwt wel dat het de eerste decennia alleen voorbehouden zal zijn aan de superrijken om eeuwig te leven. Tegen 2060 zijn ook gewone ’stervelingen’ aan de beurt.
Virtueel leven
Een derde methode gaat nog verder: je leeft dan alleen nog met je digitale brein in een virtuele wereld. „We zouden gewoon in een computersimulatie kunnen leven en gelukkig zijn”, zegt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)zal-je-nooit-sterven
Zoiets zou best leuk zijn als je die extra tijd ook grotendeels leuk en interessant kan spenderen. Met alsnog een definitief einde is zo'n langer bestaan nog wel uit te houden denk ik.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:57 schreef LanaMyst het volgende:
Leuk hoor om zo te dagdromen, dat deed ik vroeger ook. Eeuwige leven zie ik niet zo snel gebeuren maar als men bijvoorbeeld 150 jaar kan worden (en gezond bent gedurende die jaren) dan mag je lekker werken tot je 135e, nee dank u......
Maar misschien is eeuwig leven juist wel de enige manier om dat mogelijk te maken.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:31 schreef Odaiba het volgende:
Willen we dit wel? Eerst maar eens wat sterren stelsels koloniseren.
Het idee is mooi, maar als we nu al niet de status tussen arm en rijk kunnen uitbannen, dan schieten we er niks mee op en kan het nog gevaarlijk zijn ook.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar misschien is eeuwig leven juist wel de enige manier om dat mogelijk te maken.
Sneller dan het licht reizen en space folding enzo lijkt vooralsnog praktisch onmogelijk te zijn.
Meh, niks gevaarlijks aan; gewoon een flink stel mensen van hoge sociale klasse en intelligentie naar een andere planeet toe schieten en daar een nieuwe utopia opbouwen. Uiteraard met de nieuwste snufjes zodat niemand meer de plee hoeft schoon te maken of zware dingen hoeft te sjouwen of whatever. Een kolonie van hoog niveau beginnen daar en deze shithole planet achter hen laten!quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het idee is mooi, maar als we nu al niet de status tussen arm en rijk kunnen uitbannen, dan schieten we er niks mee op en kan het nog gevaarlijk zijn ook.
Onze hele samenleving en ons denken moet echt drastisch veranderen deze eeuw. Dat gaat echt niet lukken in een vrije liberale en kapitalistische samenleving.
Of je gaat, zoals in the Hitchhiker's Guide to the Galaxy, elke levensvorm in het hele universum persoonlijk beledigen. Op alfabetische volgorde.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Eeuwig leven.....
Over een aantal miljard jaar gaat de zon supernova.
Hopen dat je voor die tijd met een ruimtescheepje hebt kunnen ontsnappen.
Rond diezelfde tijd zal Andromeda in de melkweg crashen en het is iets veiliger om die gebeurtenis toch op een aardige afstand waar te gaan nemen; hopelijk dat je ruimtescheepje de capaciteit heeft zo ver weg te reizen.
Dan moet je kijken of er nog een bewoonbare planeet overgebleven is en dat die nog steeds stabiel om z'n zon draait. Zo niet, dan kun je weer ff een paar miljard jaar wachten tot zich ergens een nieuwe bewoonbare planeet gevormd heeft.
En zo eikel je vele miljarden jaren door tot the big rip plaats zal vinden en het hele universum in subatomaire deeltjes uiteen gescheurd zal worden, óf alles in een zwart gat opgeslokt is (er is eentje die hele sterrenstelsels met bijna de snelheid van het licht naar zich toetrekt en opslokt) en je als Hawkingstraling weer uitgespuugd wordt.Eeuwig leven FTW!
quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:57 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Of je gaat, zoals in the Hitchhiker's Guide to the Galaxy, elke levensvorm in het hele universum persoonlijk beledigen. Op alfabetische volgorde.
Gewoon om de tijd te doden.
Mequote:
Wat ik heb begrepen kunnen ze straks organen kweken van je eigen DNA en dan vervangen ze het gewoon.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:22 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat het heel simpel is...
Nu gewoon even schriftelijk bijhouden wie er allemaal zegt "IK HOEF NIET EEUWIG TE LEVEN DAT LIJKT ME NIKS". En die mensen staan dan ook straks netjes achteraan de wachtlijst.
Lijkt me eerlijk toch?
Ik denk dat dat niet erg zinnig zou zijn. Je kan je beter richten op virus-therapie, het her-aanvullen van telomeren en het oplossen van specifieke verouderingsproblemen. Elke operatie heeft risico en je huid is bijvoorbeeld niet op die manier even te vervangen en wat te denken van je hersenen. Er zal ongetwijfeld een plek zijn voor het groeien van organen voor noodgevallen maar algemene senescence is een doorlopend probleem wat grondiger aangepakt moet worden.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen kunnen ze straks organen kweken van je eigen DNA en dan vervangen ze het gewoon.
Nou is dat dus wel iets dat me tof lijkt om mee te maken. Dus eeuwig leven, maar dan tot kort voor de gebeurtenis in stasis of zo.quote:Op woensdag 21 februari 2018 12:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt wel mee met dat andromeda verhaal, nieuwste theorieën laten zien dat het niet zozeer "in slaat", maar meer dwars door ons melkwegstelsel passeert, en vanwege de afstanden tussen alles, heb je zelfs kans er bijzonder weinig van te merken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |