SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Zondagmiddag lag er in Utrecht nog een kanaal dicht, dus dat gaat zeker heel snel. Zag dat ook in Amsterdam sommige grachten een dun laagje ijs hebbenquote:Op maandag 19 februari 2018 21:46 schreef aloa het volgende:
Voordeel is wel dat het water al flink koud is..Vriest zo maar dicht.
Mee eens. Juni, juli en augustus dan graag +25quote:Op maandag 19 februari 2018 21:46 schreef AQUILA. het volgende:
Van mij mag het zolang het eind maart maar afgelopen is, dan moet het net als vorig jaar weer +20 zijn.
Ja, alle opties vind ik prima!quote:Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Mee eens. Juni, juli en augustus dan graag +25![]()
+30 nog beter
Zag hier in de grachten ook nog ijs. Als het echt koud wordt kan het snel gaan...quote:Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Zondagmiddag lag er in Utrecht nog een kanaal dicht, dus dat gaat zeker heel snel. Zag dat ook in Amsterdam sommige grachten een dun laagje ijs hebben
Herhaling van juli 2006 lijkt mij ook wel prima. Hoge druk altijdquote:Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Mee eens. Juni, juli en augustus dan graag +25![]()
+30 nog beter
mag van mij.quote:Op maandag 19 februari 2018 21:51 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Herhaling van juli 2006 lijkt mij ook wel prima. Hoge druk altijd.
Wat een feestzomer was dat zeg, iedere dag naar het strand in Vlissingen, bijna iedere avond stappenquote:Op maandag 19 februari 2018 21:53 schreef aloa het volgende:
[..]
mag van mij.
2003 was ook een mooi zomer volgens mij.
De zomer van 2003 was een van de heetste Europese zomers ooit.quote:Op maandag 19 februari 2018 21:56 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat een feestzomer was dat zeg, iedere dag naar het strand in Vlissingen, bijna iedere avond stappen.
En toch als je warm water laat bevriezen.quote:Op maandag 19 februari 2018 21:46 schreef aloa het volgende:
Voordeel is wel dat het water al flink koud is..Vriest zo maar dicht.
In dit geval niet uiteraard.quote:Op maandag 19 februari 2018 22:08 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En toch als je warm water laat bevriezen.
Dat dat sneller gaat dan met koud water.
Ah bedankt...ik ga kijkenquote:Op maandag 19 februari 2018 22:12 schreef Frutsel het volgende:
RTL late night gaat straks over de Russische beer die op de loer ligt.
It giet oan
Ik hoop dat je onder een bus komtquote:Op maandag 19 februari 2018 20:17 schreef aloa het volgende:
Ik hoop voor alle anti winter gekkies hier dat deze kou tot eind maart doorgaat![]()
En aan het einde nog een gigantisch pak sneeuw
HET IS FUCKING LENTE OP DIE DAGquote:
Kijk nog maar even niet naar de nieuwste oper van GFS18quote:Op maandag 19 februari 2018 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop dat je onder een bus komt
Een stilstaande dan hè, ik ben nog een beetje aardig.
[..]
HET IS FUCKING LENTE OP DIE DAG
Goed plan.quote:Op maandag 19 februari 2018 23:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kijk nog maar even niet naar de nieuwste oper van GFS18![]()
Preciesquote:Op maandag 19 februari 2018 21:46 schreef AQUILA. het volgende:
Van mij mag het zolang het eind maart maar afgelopen is, dan moet het net als vorig jaar weer +20 zijn.
doodsverwensing.quote:Op maandag 19 februari 2018 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop dat je onder een bus komt
Een stilstaande dan hè, ik ben nog een beetje aardig.
[..]
HET IS FUCKING LENTE OP DIE DAG
2013, toen je nog kon schaatsen in de grachten.quote:Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Zondagmiddag lag er in Utrecht nog een kanaal dicht, dus dat gaat zeker heel snel. Zag dat ook in Amsterdam sommige grachten een dun laagje ijs hebben
Ik hoop dat je een lichaamsdeel bevriest.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:01 schreef Perrin het volgende:
Gevoelstemperatuur overdag zal rond de -15 liggen.
Maar je kunt wel ongeveer aftellen. Nog een ruime maand en dit is over.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 07:49 schreef dick_laurent het volgende:
Echt niet te geloven....De winter begint dit jaar schijnbaar in maart. 😒
Enige waar ik me enigszins aan optrek is het feit dat t redelijk zonnig gaat blijven de komende periode. Maar verder is dit gewoon intens kut.
quote:Koudegolf
Volgens de definitie van het KNMI is een koudegolf een aaneengesloten periode in De Bilt van minstens 5 ijsdagen (maximumtemperatuur lager dan 0,0 graden). Hiervan is op minstens 3 dagen de minimumtemperatuur lager dan min 10,0 graden (strenge vorst).
Zoveel kou komt in ons land maar weinig voor. De laatste keer was in 2012. Van 30 januari tot en met 8 februari 2012 hadden we te maken met een koudegolf.
True. De zon zal hopelijk ook e.e.a. goedmaken. We zullen dit gewoon even moeten gaan uitzitten.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar je kunt wel ongeveer aftellen. Nog een ruime maand en dit is over.
De nu reeds half-ontluikende broze bloemknoppen vriezen over een paar dagen met -15ºC genadeloos van de takken af, vrees ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. De zon zal hopelijk ook e.e.a. goedmaken. We zullen dit gewoon even moeten gaan uitzitten.
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waar woon jij?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:42 schreef Dven het volgende:
GFS is er voor mij nog niet helemaal uit. Aanhoudend winterweer of na een korte winterinval rechtstreeks de lente in? Doe mij de laatste optie maar
[ afbeelding ]
Het wordt echt geen -15 joh, take it easyquote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
De nu reeds half-ontluikende broze bloemknoppen vriezen over een paar dagen met -15ºC genadeloos van de takken af, vrees ik.
Strenge vorst wordt er al verwacht. En de modellen kennen nog geen dieptepunt. Dus wie weet.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het wordt echt geen -15 joh, take it easy
Staat linksonder in het ensemblequote:
Nee. Ik ga gewoon in de ontkenningsmodus. Dus gewoon nee.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Strenge vorst wordt er al verwacht. En de modellen kennen nog geen dieptepunt. Dus wie weet.
Heb kouder meegemaakt in maart in NL. Het zou me niet verbazen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het wordt echt geen -15 joh, take it easy
Kouder dan -15 in maart? Nou als ik even de Bilt als uitgangspunt neem:quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb kouder meegemaakt in maart in NL. Het zou me niet verbazen.
-20 zelfs.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kouder dan -15 in maart? Nou als ik even de Bilt als uitgangspunt neem:
[ afbeelding ]
Dan was op 4 maart 2005 de koudste minimum temp ooit met -14,4
Dus ik weet niet waar en wanneer jij kouder dan -15 in maart hebt meegemaakt in NL....but it seems very unlikely
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:54 schreef Greys het volgende:
Erben rijdt van de hyper straks weer tegen een auto.
Begin maart 2005quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kouder dan -15 in maart? Nou als ik even de Bilt als uitgangspunt neem:
[ afbeelding ]
Dan was op 4 maart 2005 de koudste minimum temp ooit met -14,4
Dus ik weet niet waar en wanneer jij kouder dan -15 in maart hebt meegemaakt in NL....but it seems very unlikely
quote:Geurts haalt uit de archieven nog een "gekke maartmaand". "Dat was in 1845 met matige tot strenge vorst gedurende een periode van drie weken. Toen was het enkele nachten achtereen min twintig graden."
Lopend over de Noordzee richting UK!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:03 schreef Dven het volgende:
Dit moet ook een spektakel zijn geweest
[..]
Control run.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:12 schreef aloa het volgende:
Stabiele pluim tot zeker volgende week woensdag.
[ afbeelding ]
Tot wanneer duren die winterspelen eigenlijk?quote:
Haha, tot vrijdag. Denk niet dat er voor die tijd een tocht komt... En daarna ook niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Tot wanneer duren die winterspelen eigenlijk?Stel dat er echt een elfstedentocht komt, zit hij dan nog daar?
Kijk eens een paar posts boven jequote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik zie voor hier nog nergens overdag temperaturen onder nul, maar stabiel zoals nu. Al is dat wat mij betreft al kut genoeg.
Nietquote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:21 schreef jajablahblah het volgende:
Zeg, die kou die er aan komt, in hoeverre heeft dat invloed op het weer op de Canarische Eilanden?![]()
* jajablahblah is een beetje bezorgd.
Dan kun je schaatsen van Las Palmas naar Santa Cruz de Tenerife.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:21 schreef jajablahblah het volgende:
Zeg, die kou die er aan komt, in hoeverre heeft dat invloed op het weer op de Canarische Eilanden?![]()
* jajablahblah is een beetje bezorgd.
Het is nog nergens overgenomen. Alleen a.s. maandag zie ik hier (Limburg) overdag 0 graden staan en verder alles er boven. Net als nu. Hier is ook nog niets bevroren. Bij jullie wel?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kijk eens een paar posts boven je
Ohquote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, tot vrijdag. Denk niet dat er voor die tijd een tocht komt... En daarna ook niet.
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan kun je schaatsen van Las Palmas naar Santa Cruz de Tenerife.
Maar wel zonnig.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Langlaufen rond de Teide.
Weer huilend bij DWDD straks.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:31 schreef byah het volgende:
Wat een genot als er een Elfstedentocht tocht komt zonder Erben
Volgende week ga je ook kunnen schaatsen op de grachten als de voorspellingen uitkomenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:31 schreef _--_ het volgende:
[..]
2013, toen je nog kon schaatsen in de grachten.
Mooi, volgende week ben ik vrij, dus komtumaardoorquote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgende week ga je ook kunnen schaatsen op de grachten als de voorspellingen uitkomen
Oh dat zou wel mooi voor je zijn dan ja, dat je dan echt iets hébt aan die kou!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mooi, volgende week ben ik vrij, dus komtumaardoor
Ik ga duimen voor een plotse onverwachte niet voorziene warmteaanval.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat zou wel mooi voor je zijn dan ja, dat je dan echt iets hébt aan die kou!![]()
Ik ga duimen!
Ook goed. Als jij dan Erben troost.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik ga duimen voor een plotse onverwachte niet voorziene warmteaanval.
Ik ook, dan ga ik lekker proviand inslaan en de hele week thuiszitten.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mooi, volgende week ben ik vrij, dus komtumaardoor
Ik duim met je meequote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik ga duimen voor een plotse onverwachte niet voorziene warmteaanval.
Geen probleemquote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Woah!
Alleen voor ELF moet dat roze nog een stukkie omhoog.
Thanksquote:
Lijkt me wel lollig, maar daar kwam ik eigenlijk niet voorquote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan kun je schaatsen van Las Palmas naar Santa Cruz de Tenerife.
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:44 schreef gooddaddy het volgende:
toch altijd fijn, die nietszeggende kleurenkaarten voor mij als kleurenblinde. Maar als ik het goed begrijp wordt het koud?
Donker = koud, lichter = warm, wit = grens tussen de tweequote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:44 schreef gooddaddy het volgende:
toch altijd fijn, die nietszeggende kleurenkaarten voor mij als kleurenblinde. Maar als ik het goed begrijp wordt het koud?
Tsja, het is 's zomers ook wel eens warmer in Nederland dan in Zuid-Spanjequote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vooral fucking bizar dat het dus straks in lapland warmer gaat zijn als hier
Nee man haha lul nietquote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, het is 's zomers ook wel eens warmer in Nederland dan in Zuid-Spanje
Daar is weinig aan geluld hoorquote:
Dus het gebeurt wel eens jaquote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Zuiden van Spanje is tussen juli en augustus dagelijks vet boven de 30 graden. Vaak zelfs over de 40.
Ok, theoretisch bij een mega hittegolf die ENKELE dag dat Maastricht ofzo één keer de 36 graden aantikt zou het kunnen dat het op die ENE dag net een graadje of twee warmer is als zuiden van Spanje ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |