abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177290649
Ik ben al enige tijd op zoek naar verkooppunten voor audio cd-r schijfjes. Zoals ik dus zeg ‘audio’, geen schijfjes voor computers. Het zijn schijfjes waarbij op de verpakking staat aangegeven ‘for music use only’ en er kan geen data op worden gezet (aan zulke schijfjes heb ik niets). Ik vind ze zelf alleen maar bij Opus.nl maar daar hebben ze momenteel maar 1 bepaald merk en dat merk loopt niet lekker met mijn recorder, ik zoek dus een groter aanbod. Ik weet dat er naast veel audiofielen ook veel producers en mede-muzikanten zweren bij deze manier van opname dus ze moeten te krijgen zijn.
  Boks-Chick maandag 19 februari 2018 @ 06:33:07 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177290695
http://www.myshopping.com(...)dia_CD_R__fs_438_e__

even links naar de merken kijken, op de merk klikken en kijken of ze daarvan music only hebben.
lolwut
pi_177291229
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177300089
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:01 schreef Tattva het volgende:
Ik ben al enige tijd op zoek naar verkooppunten voor audio cd-r schijfjes. Zoals ik dus zeg ‘audio’, geen schijfjes voor computers. Het zijn schijfjes waarbij op de verpakking staat aangegeven ‘for music use only’ en er kan geen data op worden gezet (aan zulke schijfjes heb ik niets). Ik vind ze zelf alleen maar bij Opus.nl maar daar hebben ze momenteel maar 1 bepaald merk en dat merk loopt niet lekker met mijn recorder, ik zoek dus een groter aanbod. Ik weet dat er naast veel audiofielen ook veel producers en mede-muzikanten zweren bij deze manier van opname dus ze moeten te krijgen zijn.
Die zogenaamde speciale audio CD schijfjes zijn in geen enkel opzicht beter dan gewone blanco CD recordables, en het is ook niet waar dat je er geen data op zou kunnen zetten. Ze zijn gewoon in een computer te gebruiken, maar dat moet je niet doen aangezien het zonde is van je geld.

Het enige verschil met 'gewone' blanco CD-R's is dat er een speciale code in de ATIP van deze schijfjes zit die door standalone audio CD recorders wordt uitgelezen. Als deze code ontbreekt, zoals bij gewone blanco CD recordables, dan zal de standalone audio CD recorder opname weigeren. Daarom kun je in een standalone audio CD recorder alleen deze zogenaamde audio CD recordables gebruiken. Dat is afgedwongen door de content mafia die meende dat standalone audio CD recorders vooral gebruikt zouden gaan worden om commerciële audio CD's te dupliceren. Op deze zogenaamde audio CD recordables zit namelijk een heffing die naar de platenindustrie gaat, daarom zijn ze ook veel duurder dan gewone CD recordables. Door het onmogelijk te maken om gewone CD recordables in standalone audio CD recorders te gebruiken dacht de industrie een hoop geld binnen te halen, maar die vlieger ging niet op. Er zijn allang andere en meer flexibele manieren om zelf digitale audio op te nemen en daar vervolgens met een computer audio CD's van te maken als je die nodig hebt.

Overigens heeft Opus een groot assortiment aan audio CD recordables.
pi_177312130
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Die zogenaamde speciale audio CD schijfjes zijn in geen enkel opzicht beter dan gewone blanco CD recordables, en het is ook niet waar dat je er geen data op zou kunnen zetten. Ze zijn gewoon in een computer te gebruiken, maar dat moet je niet doen aangezien het zonde is van je geld.

Het enige verschil met 'gewone' blanco CD-R's is dat er een speciale code in de ATIP van deze schijfjes zit die door standalone audio CD recorders wordt uitgelezen. Als deze code ontbreekt, zoals bij gewone blanco CD recordables, dan zal de standalone audio CD recorder opname weigeren. Daarom kun je in een standalone audio CD recorder alleen deze zogenaamde audio CD recordables gebruiken. Dat is afgedwongen door de content mafia die meende dat standalone audio CD recorders vooral gebruikt zouden gaan worden om commerciële audio CD's te dupliceren. Op deze zogenaamde audio CD recordables zit namelijk een heffing die naar de platenindustrie gaat, daarom zijn ze ook veel duurder dan gewone CD recordables. Door het onmogelijk te maken om gewone CD recordables in standalone audio CD recorders te gebruiken dacht de industrie een hoop geld binnen te halen, maar die vlieger ging niet op. Er zijn allang andere en meer flexibele manieren om zelf digitale audio op te nemen en daar vervolgens met een computer audio CD's van te maken als je die nodig hebt.

Als jij je mening betreffende deze schijfjes kenbaar wil maken vind ik dat prima. Maar dit hele verhaal van je is totaal niet relevant.
Ik vraag niet om de mening van een ander en ik vraag ook niet om alternatieven en misschien wist ik dat allemaal al.
Daar zijn andere topics voor.
Je kent me niet en je weet net zo min waarom ik deze dingen gebruik of uberhaupt nodig heb.
Ik vraag gewoon of mensen winkels kennen die deze schijven (meerdere merken) verkopen.
Dus heel graag gewoon reacties op mijn vraag.
pi_177312184
quote:
Dat heb je inderdaad.
pi_177312470
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:57 schreef Tattva het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad.
:? waarom reageer je zo op mensen die je proberen te helpen?

De schijfjes die jij lijkt te bedoelen zijn daar van 5 verschillende merken te krijgen (niet 1 zoals jij beweert)
en als je andere schijfjes bedoelt moet je misschien eens met een linkje komen naar het product wat niet lekker werkt zodat wij kunnen kijken waar andere vergelijkbare zijn, informatie over het apparaat waar je het in wilt gebruiken zou ook handig zijn, kunnen wij ook weer dingen mee uitsluiten.

maarja:
http://www.dpaudio.net/81-audio-cd-rrw hier zijn nog wat music cd-r's te vinden

ebay staat er ook vol mee: https://www.ebay.co.uk/b/CD-R-Audio-Blank-Discs/80135/bn_854143

[ Bericht 10% gewijzigd door mschol op 20-02-2018 08:02:35 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_177312814
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:52 schreef Tattva het volgende:

[..]

Als jij je mening betreffende deze schijfjes kenbaar wil maken vind ik dat prima. Maar dit hele ...
Je kent me niet en je weet net zo min waarom ik deze dingen gebruik of uberhaupt nodig heb.
...
Nou word ik nieuwsgierig! Nooit van die dingen gehoord. Licht mij en andere Fokkers eens in waarom je die dingen gebruikt en wil gebruiken???
Ik denk hierbij aan Mastertapes? Klopt dat? :?

Ik ken iemand die een mastertape heeft van een beroemde audio music tape uit de jaren 80; lijkt wel een 35 mm. film tape.
zou het graag willen weten :Y
pi_177313338
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:57 schreef Tattva het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad.
Er staan daar zeven soorten van wat je zoekt (audio cd-r), waarvan zes op voorraad. :{w

Er hoeft niet met koeienletters "for audio only" op te staan. Voldoende is dat er een "music" aanduiding is, omdat daar, zoals Riparius terecht opmerkt, een vermelding in de ATIP staat die CD-recorders moeten lezen om zo'n schijf te mogen branden. Beetje jammer dat je daar als een totale frusti ("Je kent me niet! :'(") op reageert, want het is een terechte opmerking.

Tevens over je: "Ik weet dat er naast veel audiofielen ook veel producers en mede-muzikanten zweren bij deze manier van opname"-gemier, want bijna niemand neemt nog zo op en zéker audiofielen niet, omdat dergelijke opnametechnieken alláng zijn ingehaald door de tijd. Iedereen die weet waar hij mee bezig is zal opnemen in een hogere bitdepth (24 of 32) zodat je speelruimte hebt in de eindmix. Het is ook niet alsof die 700 mb op zo'n schijfje tegenwoordig nog wat voorstelt in een tijd dat harde schijven van vele terabytes je om de oren vliegen en zelfs snelle SD-kaartjes met 64 GB opslag gewoon voor een paar euro bij de Kruidvat in de schappen hangen.

Dus daar is je antwoord. Je bent een gefrustreerde huilie die is ingehaald door de tijd, die een ouderwetsche techniek aanhoudt, omdat hij duidelijk niet weet waar hij het over heeft... Maar verder kennen we je niet, hoor. :*

Dat gezegd hebbende, voor het type schijf dat wčl in je CD-recorder werkt, verwijs ik je door naar de handleiding en dan struin je met die kennis de antiek-afdeling van eBay maar af. :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 20-02-2018 12:34:15 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177329479
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 04:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er staan daar zeven soorten van wat je zoekt (audio cd-r), waarvan zes op voorraad. :{w

Er hoeft niet met koeienletters "for audio only" op te staan. Voldoende is dat er een "music" aanduiding is, omdat daar, zoals Riparius terecht opmerkt, een vermelding in de ATIP staat die CD-recorders moeten lezen om zo'n schijf te mogen branden. Beetje jammer dat je daar als een totale frusti ("Je kent me niet! :'(") op reageert, want het is een terechte opmerking.

Tevens over je: "Ik weet dat er naast veel audiofielen ook veel producers en mede-muzikanten zweren bij deze manier van opname"-gemier, want bijna niemand neemt nog zo op en zéker audiofielen niet, omdat dergelijke opnametechnieken alláng zijn ingehaald door de tijd. Iedereen die weet waar hij mee bezig is zal opnemen in een hogere bitdepth (24 of 32) zodat je speelruimte hebt in de eindmix. Het is ook niet alsof die 700 mb op zo'n schijfje tegenwoordig nog wat voorstelt in een tijd dat harde schijven van vele terabytes je om de oren vliegen en zelfs snelle SD-kaartjes met 64 GB opslag gewoon voor een paar euro bij de Kruidvat in de schappen hangen.

Dus daar is je antwoord. Je bent een gefrustreerde huilie die is ingehaald door de tijd, die een ouderwetsche techniek aanhoudt, omdat hij duidelijk niet weet waar hij het over heeft... Maar verder kennen we je niet, hoor. :*

Dat gezegd hebbende, voor het type schijf dat wčl in je CD-recorder werkt, verwijs ik je door naar de handleiding en dan struin je met die kennis de antiek-afdeling van eBay maar af. :{w
Wat een triest figuur ben jij joh.
Ze (ik neem aan dat het een vrouw is aan de naam te zien) vraagt toch alleen maar naar meer aanbod? Ik zou dan ook moe worden van allerlei overbodige reacties.
Als ik om onderdelen voor een vintage gitaar vraag zoals b.v. een toets met een 7.25 inch radius of nitrocellulose lak en als er dan reacties komen zoals: '9,5 inch is de tegenwoordige standaard en tegenwoordig gebruikt men polyurethane' dan zucht ik ook even heel diep.
Ik heb ooit eens het een en ander gevraagd betreffende mijn '69 Chevy en kreeg ook reacties van: 'een moderne auto is veel beter' en dergelijke bullshit.
Er zijn liefhebbers voor bepaalde dingen, aan je reacties en ophef te zien is dat nooit bij je opgekomen.
En wie zegt jou dat ze ook niet gewoon met moderne spul bezig is?
Je kent elkaar niet.
Ik rij ook een jaren 60 auto En eentje uit 2015. En ik speel ook op gitaren uit de jaren '50 EN uit 2017.
In het leven gaat het soms om beleving.
Komt bij dat ik zelf een mega audiofiel ben en ook fan ben van audio cd recorders.
Ik heb super moderne opname apparatuur staan waar ik mee werk maar niets haalt het bij mij qua beleving bij stand-alone apparatuur.
Het is allemaal persoonlijk, ik vind oud vinyl ook tig keer beter klinken dan al het andere en met mij velen dus je slaat de plank behoorlijk mis.
Maar ik hou het hierbij want ik kan nu al voorspellen dat ik weer een lap tekst van je ga terug krijgen waarin je je gelijk wil halen en het laatste woord wil hebben.
En dat mag je allemaal van me dus doe je best.
Misschien ga je ooit als je volwassen bent begrijpen dat mensen verschillen.

En wat dat aanbod bij Opus betreft: ik zie inderdaad ook een paar meer varianten maar misschien zoekt ze gewoon wat merken die daar niet bij staan. Big deal.

Tattva mail me even prive, ik werk in een opname studio en kan via daar aan minstens 9 merken voor je komen.
pi_177329627
quote:

[..]

Als jij je mening betreffende deze schijfjes kenbaar wil maken vind ik dat prima. Maar dit hele verhaal van je is totaal niet relevant.
Ik vraag niet om de mening van een ander en ik vraag ook niet om alternatieven en misschien wist ik dat allemaal al.
Daar zijn andere topics voor.
Ik vraag gewoon of mensen winkels kennen die deze schijven (meerdere merken) verkopen.
Dus heel graag gewoon reacties op mijn vraag.
Volgens mij is het gewoon een correcte technische verklaring waarom de gewone cd-r schijfjes niet kunnen wat audio cd-r wel zou kunnen. Dus waarom die haat?

Bij Opus zie ik Philips, Verbatim, Maxell en Sony. Dat waren de A-merken of bestaan er nog betere?
.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:07:35 #12
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_177331355
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:51 schreef Richyy het volgende:

[..]

Wat een triest figuur ben jij joh.
Ze (ik neem aan dat het een vrouw is aan de naam te zien) vraagt toch alleen maar naar meer aanbod? Ik zou dan ook moe worden van allerlei overbodige reacties.
Als ik om onderdelen voor een vintage gitaar vraag zoals b.v. een toets met een 7.25 inch radius of nitrocellulose lak en als er dan reacties komen zoals: '9,5 inch is de tegenwoordige standaard en tegenwoordig gebruikt men polyurethane' dan zucht ik ook even heel diep.
Ik heb ooit eens het een en ander gevraagd betreffende mijn '69 Chevy en kreeg ook reacties van: 'een moderne auto is veel beter' en dergelijke bullshit.
Er zijn liefhebbers voor bepaalde dingen, aan je reacties en ophef te zien is dat nooit bij je opgekomen.
En wie zegt jou dat ze ook niet gewoon met moderne spul bezig is?
Je kent elkaar niet.
Ik rij ook een jaren 60 auto En eentje uit 2015. En ik speel ook op gitaren uit de jaren '50 EN uit 2017.
In het leven gaat het soms om beleving.
Komt bij dat ik zelf een mega audiofiel ben en ook fan ben van audio cd recorders.
Ik heb super moderne opname apparatuur staan waar ik mee werk maar niets haalt het bij mij qua beleving bij stand-alone apparatuur.
Het is allemaal persoonlijk, ik vind oud vinyl ook tig keer beter klinken dan al het andere en met mij velen dus je slaat de plank behoorlijk mis.
Maar ik hou het hierbij want ik kan nu al voorspellen dat ik weer een lap tekst van je ga terug krijgen waarin je je gelijk wil halen en het laatste woord wil hebben.
En dat mag je allemaal van me dus doe je best.
Misschien ga je ooit als je volwassen bent begrijpen dat mensen verschillen.

En wat dat aanbod bij Opus betreft: ik zie inderdaad ook een paar meer varianten maar misschien zoekt ze gewoon wat merken die daar niet bij staan. Big deal.

Tattva mail me even prive, ik werk in een opname studio en kan via daar aan minstens 9 merken voor je komen.
Nee hoor. De TS vraagt om meer dan één type, want bij opus hebben ze volgens de TS maar één type.

Bij opus hebben ze dus zes types Audio CD-R en één type CD-RW (waar in de OP overigens niet over gerept wordt). Zodra er gereageerd wordt waarom er überhaupt onderscheid is tussen normale CD-R en Audio CD-R komt er een heel "Je kent me niet"-huilieverhaal en daar haak ik dan graag op in.

Verder kan je je reeks aan dooddoeners en overige triestigheid steken waar de zon niet schijnt. :*
pi_177340608
Bij Opus heb ik een 50pck maxell met zo'n vinyl single opdruk. Geen idee of dit alleen voor audio is.
pi_177365302
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:01 schreef Tattva het volgende:

...en dat merk loopt niet lekker met mijn recorder...
Wat is het model en typenummer van die recorder?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177421837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee hoor. De TS vraagt om meer dan één type, want bij opus hebben ze volgens de TS maar één type.

Bij opus hebben ze dus zes types Audio CD-R en één type CD-RW (waar in de OP overigens niet over gerept wordt). Zodra er gereageerd wordt waarom er überhaupt onderscheid is tussen normale CD-R en Audio CD-R komt er een heel "Je kent me niet"-huilieverhaal en daar haak ik dan graag op in.

Verder kan je je reeks aan dooddoeners en overige triestigheid steken waar de zon niet schijnt. :*
Je leest niet goed. Bij je eerste reactie ging al je de fout in.
Als jij met een linkje van de site komt die vraagsteller zelf al heeft en vervolgens reageert met: 'poep in je ogen' terwijl ik dan ook poep in mijn ogen zou hebben (want ik zie op de bewuste site ook niet waar de vraagsteller om vraagt) dan zou ik ook zo reageren.
Vraagsteller vraagt heel duidelijk om verpakkingen waar 'FOR MUSIC USE ONLY' op staat en waar GEEN data kan worden opgeschreven.
Hier zit wel degelijk een groot verschil in.
Er bestaan twee soorten schijfjes:
1: De schijfjes waar enkel audio kan worden opgeschreven en 2: De schijfjes die iets later op de markt zijn gekomen en waar naast audio ook data kan worden opgeschreven.
Hier zit wel degelijk een heel groot verschil in.
De laatste, waar dus ook data kan worden opgeschreven hebben bij mij nog nooit goed gewerkt.
Ik neem dan ook aan dat de vraagsteller een kenner is en dit weet en daarom aangeeft dat er geen data op mag kunnen worden geschreven.

De laatste jaren worden schijfjes ook vaak in andere fabrieken gemaakt dan voorheen, en bepaalde merken werken gewoon niet meer fijn of helemaal niet meer.

Ik ben eigenaar van een van de grootste muziekstudio's van nederland en lid van The Analogues.
We zijn te zien geweest op NPO1 en te zien op YouTube dus een beetje verstand van zaken zal ik wel hebben.
Wij doen zoveel met audio cd-recorders, en dagelijks.
Aan je uitlatingen kan ik zien dat je niet echt op de hoogte bent van de muzikale wereld.
Maar het ging mij er eigenlijk om dat je blaft en het je helemaal ontgaat wat vraagsteller vraagt.
pi_177421890
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:31 schreef mschol het volgende:

[..]

:? waarom reageer je zo op mensen die je proberen te helpen?

De schijfjes die jij lijkt te bedoelen zijn daar van 5 verschillende merken te krijgen (niet 1 zoals jij beweert)
en als je andere schijfjes bedoelt moet je misschien eens met een linkje komen naar het product wat niet lekker werkt zodat wij kunnen kijken waar andere vergelijkbare zijn, informatie over het apparaat waar je het in wilt gebruiken zou ook handig zijn, kunnen wij ook weer dingen mee uitsluiten.

maarja:
http://www.dpaudio.net/81-audio-cd-rrw hier zijn nog wat music cd-r's te vinden

ebay staat er ook vol mee: https://www.ebay.co.uk/b/CD-R-Audio-Blank-Discs/80135/bn_854143
Ook jij leest niet goed.
Vraagsteller vraagt duidelijk om schijfjes die alleen geschikt zijn voor audio en dus NIET voor audio EN data.
Alles waar jij mee komt in je linkjes is precies waar de vraagsteller niet om vraagt.
Vraagsteller zegt zelfs: aan zulke schijfjes heb ik niets.
Groot verschil.

Schijfjes waar ook data kan worden opgeschreven daar heb ik persoonlijk ook niets aan, teveel storing en niet optimaal voor audio cd-recorders, dat is meer pc spul.

Ik heb vraagsteller ondertussen al prive gemaild en wat adressen doorgegeven dus ik hoop dat het is opgelost.

[ Bericht 6% gewijzigd door Analogue op 24-02-2018 19:39:56 ]
pi_177422028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:34 schreef Analogue het volgende:

[..]

Ook jij leest niet goed.
Vraagsteller vraagt duidelijk om schijfjes die alleen geschikt zijn voor audio en dus niet voor audio EN data.
Groot verschil.
En dat soort schijfjes bestaan dus niet. Er bestaan wel schijfjes, zoals eerder in dit topic aangegeven, die speciaal geschikt zijn voor bepaalde cd recorders. echter kan daar ook gewoon data op worden weggeschreven
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_177422065
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:39 schreef mschol het volgende:

[..]

En dat soort schijfjes bestaan dus niet. Er bestaan wel schijfjes, zoals eerder in dit topic aangegeven, die speciaal geschikt zijn voor bepaalde cd recorders. echter kan daar ook gewoon data op worden weggeschreven
Lachwekkende reactie.
Lees maar even wat ik net schreef hier.
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:43:06 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422100
Goh, Analogue speciaal geregistreerd voor dit topic...

Ruikt erg naar kloon van TS _O-
lolwut
pi_177422139
quote:
19s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:43 schreef BrandX het volgende:
Goh, Analogue speciaal geregistreerd voor dit topic...

Ruikt erg naar kloon van TS _O-
Nee hoor, speciaal geregistreerd om wat duidelijkheid te geven betreffende audio cd-r.
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:45:02 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:44 schreef Analogue het volgende:

[..]

wat

Nee hoor, special geregistreerd om wat duidelijkheid te geven betreffende audio cd-r.
Bijzonder knap dat je TS dan kan mailen zonder dat je z'n mailadres hebt :')

Verder is je toonzetting ook hetzelfde als TS, en PM/DM kan ook nog niet met nog geen dag registratie :W
lolwut
pi_177422170
quote:
19s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:45 schreef BrandX het volgende:

[..]

Bijzonder knap dat je TS dan kan mailen zonder dat je z'n mailadres hebt :')
Dat was inderdaad mijn 1e actie op dit forum.
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:47:26 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422214
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:45 schreef Analogue het volgende:

[..]

Dat was inderdaad mijn 1e actie op dit forum.
wat, hem vragen naar een emailadres? Hoe dan? TS zelf is al 4 dagen niet online geweest, heeft het niet in zijn profiel staan en dus die kan je nooit geantwoord hebben. En zoals eerder gezegd kan jij heul nog geen PM en DM gebruiken. Maar hey hou vooral vol :*
lolwut
pi_177422264
quote:
19s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:47 schreef BrandX het volgende:

[..]

wat, hem vragen naar een emailadres? Hoe dan? TS zelf is al 4 dagen niet online geweest, dus die kan je nooit geantwoord hebben. En zoals eerder gezegd kan jij heul nog geen PM en DM gebruiken. Maar hey hou vooral vol :*
Waar zie jij dat vraagsteller geantwoord heeft dan?
Ik zeg enkel dat mijn 1e actie was vraagsteller prive mailen.
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:49:51 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422281
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:49 schreef Analogue het volgende:

[..]

Waar zie jij dat vraagsteller geantwoord heeft dan?
Ik zeg enkel dat mijn 1e actie was vraagsteller prive mailen.
en mijn vraag is: hoe dan in godsnaam. Je kan hem onmogelijk gemaild hebben. Je hebt zijn emailadres niet.
lolwut
pi_177422306
[quote]0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:49 schreef Analogue het volgende:

[..]

Dat kan op meerder manieren. Er leiden meer wegen naar Rome.
Maar als het je een beter gevoel geeft dan heb je gelijk.
pi_177422361

[ Bericht 100% gewijzigd door Analogue op 24-02-2018 19:52:25 ]
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:52:30 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422375
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:50 schreef Analogue het volgende:

[..]

Goh, vertel. Zelfs een modje kan niet zomaar een gebruiker mailen. Alleen (F)A's hebben de mogelijkheid om emailadressen te zien (en zelfs daar ben ik niet helemaal zeker meer van, it's been a while :P).

Dus je kletst maar wat. Maar dat geeft niet, dat doen er hier zoveel.
lolwut
pi_177422405
quote:
19s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

Goh, vertel. Zelfs een modje kan niet zomaar een gebruiker mailen. Alleen (F)A's hebben de mogelijkheid om emailadressen te zien (en zelfs daar ben ik niet helemaal zeker meer van, it's been a while :P).

Dus je kletst maar wat. Maar dat geeft niet, dat doen er hier zoveel.
Tja als je geen geklets wil lezen dan moet je niet op internet gaan zitten maar een stuk gaan wandelen :*
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:54:33 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:53 schreef Analogue het volgende:

[..]

Tja als je geen geklets wil horen dan moet je niet op internet gaan zitten maar een stuk gaan wandelen :*
Tja, als jij niet zielig wil worden wanneer je je gelijk niet krijgt, moet je geen topic aanmaken en als kloon alsnog je gelijk proberen te halen _O-
lolwut
pi_177422437
[quote]0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:53 schreef Analogue het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ben een kloon van fokkers, je hebt helemaal gelijk.
Fijne dag enne fok ze :* Case closed for me
  Boks-Chick zaterdag 24 februari 2018 @ 19:57:49 #33
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_177422518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:55 schreef Analogue het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 24 februari 2018 19:53 schreef Analogue het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ben een kloon van fokkers, je hebt helemaal gelijk.
Fijne dag enne fok ze :*
Het is FOK!kers en FOK!-ze :*

Het gegeven dat je me geen antwoord wil geven over hoe je dan TS in godsnaam hebt kunnen mailen, bewijst genoeg :). Het is niet voor niets dat gebruikers elkaar niet kunnen mailen zonder dat de één de ander specifiek 'n emailadres geeft. En aangezien je geen contact hebt gehad met TS, naja Quod erat demonstrandum. ik val in herhalingen
lolwut
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:27:48 #34
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_177423281
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:34 schreef Analogue het volgende:

[..]

Ook jij leest niet goed.
Vraagsteller vraagt duidelijk om schijfjes die alleen geschikt zijn voor audio en dus NIET voor audio EN data.
Alles waar jij mee komt in je linkjes is precies waar de vraagsteller niet om vraagt.
Vraagsteller zegt zelfs: aan zulke schijfjes heb ik niets.
Groot verschil.

Schijfjes waar ook data kan worden opgeschreven daar heb ik persoonlijk ook niets aan, teveel storing en niet optimaal voor audio cd-recorders, dat is meer pc spul.

Ik heb vraagsteller ondertussen al prive gemaild en wat adressen doorgegeven dus ik hoop dat het is opgelost.
Maar zou je die adressen/tips hier ook kunnen posten? Dan hebben meer mensen er wat aan. Ik ben ook wel benieuwd namelijk. 🙂
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_177423628
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:32 schreef Analogue het volgende:

[..]

Als jij met een linkje van de site komt die vraagsteller zelf al heeft en vervolgens reageert met: 'poep in je ogen' terwijl ik dan ook poep in mijn ogen zou hebben (want ik zie op de bewuste site ook niet waar de vraagsteller om vraagt) dan zou ik ook zo reageren.
Vraagsteller vraagt heel duidelijk om verpakkingen waar 'FOR MUSIC USE ONLY' op staat en waar GEEN data kan worden opgeschreven.
1: De schijfjes waar enkel audio kan worden opgeschreven en 2: De schijfjes die iets later op de markt zijn gekomen en waar naast audio ook data kan worden opgeschreven.
De laatste, waar dus ook data kan worden opgeschreven hebben bij mij nog nooit goed gewerkt.
Ik neem dan ook aan dat de vraagsteller een kenner is en dit weet en daarom aangeeft dat er geen data op mag kunnen worden geschreven.
Er zijn inderdaad twee soorten CD-R. De normale huis-tuin-en-keuken CD-R en audio CD-R

Een Audio CD-recorder kan alleen overweg met specifieke Audio CD-R, want deze schijfjes bevatten een bitje in de lead-in die de CD-recorder moet lezen alvorens deze mag schrijven.
Dergelijke CD-R's bestaan alleen wegens de extra kopiëerheffingen, maar afgezien van dat bitje zijn ze gelijk aan normale CD-R's. Sommige audio CD-recorders gaan ietsje verder en beperken het tot CD's van bepaalde merken, maar dat staat dan in de handleiding.

Doe je nou zo'n Audio CD-R in een computer, dan kan je er gewoon data op zetten, want een CD-brander in een computer is niet gehinderd door dergelijke beperkingen. Dat lukt je ook met een "for audio use only" CD-R. Er is namelijk geen 'hier kan je geen data op zetten' CD-R.

Als die wel bestaat dan mag je mijn onwetendheid de das omdoen met bronvermeldingen.

... oh en dan bedoel ik echte bronvermeldingen in plaats van: "Ik ben eigenaar van een muziekstudio en ik ben één van die duizend mensen per dag die op NPO1 te zien zijn en één van die miljoen mensen die dagelijks youtube bevuilen, dus ik weet heus wel waarover ik het heb."

Ik ben eigenaar van een auto, maar ik heb de ballen verstand van spruitstukken en klepspeling.
Je bent gewoon een gebruiker.

Even los van dat ik de Analogues best wel tof vind, trouwens.

quote:
De laatste jaren worden schijfjes ook vaak in andere fabrieken gemaakt dan voorheen, en bepaalde merken werken gewoon niet meer fijn of helemaal niet meer.
Dat is een heel ander verhaal dan waar je mee begon. Maar dan moet de TS aangeven welke recorder ze gebruikt, zodat iemand met dezelfde recorder kan vermelden welk type daarop werkt. En dat staat los van wat een audio CD-R is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 24-02-2018 21:20:48 ]
  zondag 25 februari 2018 @ 11:25:53 #36
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_177433723
Deze TS plus zijn kloon :')!
Dat mensen hier nog de discussie aangaan met zo'n sneuneus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:47:19 #37
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177434103
Audio op een cd gebrand is geen data?
Zijn ééntjes en nulletjes binnen audio anders dan ééntjes en nulletjes van iets anders?
pi_177434164
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:47 schreef PreiKaas het volgende:
Audio op een cd gebrand is geen data?
Zijn ééntjes en nulletjes binnen audio anders dan ééntjes en nulletjes van iets anders?
Het was je opgevallen dat er meer berichten in dit topic staan? Je kan ze ook even lezen voor je vragen steld die allang beantwoord zijn :')
  zondag 25 februari 2018 @ 11:52:15 #39
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177434204
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het was je opgevallen dat er meer berichten in dit topic staan? Je kan ze ook even lezen voor je vragen steld die allang beantwoord zijn :')
Oh, omdat er meer berichten in een topic staan, mag er niet nog een bericht bij? :')
pi_177434362
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:32 schreef Analogue het volgende:

[..]

Ik ben eigenaar van een van de grootste muziekstudio's van nederland en lid van The Analogues.
We zijn te zien geweest op NPO1 en te zien op YouTube dus een beetje verstand van zaken zal ik wel hebben.
Wij doen zoveel met audio cd-recorders, en dagelijks.
Aan je uitlatingen kan ik zien dat je niet echt op de hoogte bent van de muzikale wereld.
Maar het ging mij er eigenlijk om dat je blaft en het je helemaal ontgaat wat vraagsteller vraagt.
muziek is data. Dus hoe ga je dat erop zetten als er geen data opgezet gaat worden?
pi_177434697
Maar TS waarom duw je niet een raspzero in je recorder? En gebruik je die om je startbit in te spugen. Hoef je niet meer die dure cd's te kopen
  zondag 25 februari 2018 @ 13:01:54 #42
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177435874
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:00 schreef tailfox het volgende:

[..]

muziek is data. Dus hoe ga je dat erop zetten als er geen data opgezet gaat worden?
Dit mag je niet in dit topic meer zeggen volgens sommige individuen.
pi_177436581
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 19:41 schreef Analogue het volgende:
Lachwekkende reactie.
Lees maar even wat ik net schreef hier.
Gelezen.
Onder aan de streep komt je hele 'argument' neer op niets meer dan 'Nietes !!! :('.
pi_177436813
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:52 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

Oh, omdat er meer berichten in een topic staan, mag er niet nog een bericht bij? :')
Nee, omdat er letterlijk al een antwoord staat op de vraag die je stelt. Als dat antwoord niet goed genoeg is naar jou zin, stel dan niet de vraag opnieuw, maar ligt op z’n minst even toe waarom dat antwoord niet goed genoeg is voor je.

En als je geen zin hebt de gaande discussie te lezen, open dan gewoon je eigen topic...
  zondag 25 februari 2018 @ 13:50:17 #45
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177437435
quote:
13s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, omdat er letterlijk al een antwoord staat op de vraag die je stelt. Als dat antwoord niet goed genoeg is naar jou zin, stel dan niet de vraag opnieuw, maar ligt op z’n minst even toe waarom dat antwoord niet goed genoeg is voor je.

En als je geen zin hebt de gaande discussie te lezen, open dan gewoon je eigen topic...
Misschien heb ik de discussie wel gelezen, en misschien is enig cynisme jou gewoon vreemd.
Overigens stond er in de discussie nergens dat audio ook gewoon data is. Misschien zelf nog eens lezen?
  zondag 25 februari 2018 @ 14:39:22 #46
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_177438828
quote:
Sorry, maar dit hele topic komt over als een gevalletje XY problem.

Leg nu maar eerst eens ff uit wat je probeert te bereiken, ipv. te vragen naar een door jouw verzonnen oplossing die nergens op slaat.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_177466169
Gezellig hier zeg :')
pi_177468628
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 18:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Gezellig hier zeg :')
Gelukkig is daar de redder om met zijn relevante toevoeging het topic omhoog te kicken _O_.
pi_177471144
quote:
Op maandag 26 februari 2018 18:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Gezellig hier, zeg. :')
Als je in een kroeg met stront je eigen naam op de muren begint te schrijven, wil de stemming ook nog wel eens omslaan. :{w
pi_177478616
Ik ben wel geinteresseerd in het onderwerp. Ik wil weleens een audio-CD compileren voor iemand en er een hoesje bij ontwerpen. Maar het zou zonde zijn als dat schijfje na een half jaar weer onleesbaar is.

Vaak maak ik er een data-CD van met MP3 voor het afspelen en flac zodat het ongecomprimeerde geluid er ook bij zit. De kwaliteit van een gebrande audio-CD laat vaak wel te wensen over als je het vergelijkt met het origineel.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:54:16 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177480563
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik ben wel geinteresseerd in het onderwerp. Ik wil weleens een audio-CD compileren voor iemand en er een hoesje bij ontwerpen. Maar het zou zonde zijn als dat schijfje na een half jaar weer onleesbaar is.

Vaak maak ik er een data-CD van met MP3 voor het afspelen en flac zodat het ongecomprimeerde geluid er ook bij zit. De kwaliteit van een gebrande audio-CD laat vaak wel te wensen over als je het vergelijkt met het origineel.
Dat kwaliteitsverschil zal te maken hebben met de bronbestanden. Je kan wel een 128kbit mp3 op een cd branden, het blijft 128kbit. Zelfde geldt voor FLAC’s, als die gemaakt zijn van dat mp3tje blijft de kwaliteit het zelfde.
pi_177483403
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat kwaliteitsverschil zal te maken hebben met de bronbestanden. Je kan wel een 128kbit mp3 op een cd branden, het blijft 128kbit. Zelfde geldt voor FLAC’s, als die gemaakt zijn van dat mp3tje blijft de kwaliteit het zelfde.
Ik bedoel: als ik de muziek als audio-CD brandt en daarvoor ongecomprimeerde geluidsbestanden gebruikte en deze afspeel op mijn bluray-speler, klinkt de muziek toch minder helder en dynamisch dan de originele geperste CD.

De CD duurde zo'n 60 minuten, dus er was ruimte over. Ik had de sessie wel maar de schijf niet gesloten, dus ik kon een CD-extra maken en dat deed ik door er ook gecomprimeerde mp3s op te branden als data. Mijn bluray-leest de data ook als er bestanden zoals mp3s op staan. Ik speelde die af en die klonken wel net zo helder als op de originele CD.

CD-R audio wordt als een data-stream gebrandt. CD-R data op een andere manier, vergelijkbaar met de opslag op een harde schijf. Als een CD-speler mp3s kan afspelen, heeft deze denk ik RAM waarop de data eerst wordt gebufferd en daarna wordt gedecodeerd.
pi_177484980
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
CD-R audio wordt als een data-stream gebrandt. CD-R data op een andere manier, vergelijkbaar met de opslag op een harde schijf. Als een CD-speler mp3s kan afspelen, heeft deze denk ik RAM waarop de data eerst wordt gebufferd en daarna wordt gedecodeerd.
Als je een 1-op-1 kopie maakt van een origineel, dan mag je geen verschil horen.

CD is digitale media en bestaat dus uit enen en nullen. Een kopie bevat dezelfde enen en nullen en moet dus identiek klinken qua helderheid en dynamiek. Wat wel voor waarneembaar kwaliteitsverlies kan zorgen, is als de enen en nullen niet zo strak op de schijf staan (en daardoor minder goed leesbaar zijn).

Als de enen en nullen niet zo goed leesbaar zijn, dan kan de foutcorrectie van de CD-speler dat grotendeels opvangen, maar als er teveel leesfouten gemaakt worden, dan redt de foutcorrectie dat niet meer en hoor je dat duidelijk in de vorm van bijvoorbeeld een tikje. Dit kan je ook horen bij geperste CD's die aan het einde van een run zaten, omdat de persvorm slijt en de laatste CD's van een run dus minder strak geperst worden dan de eerste. Ik heb wel eens een dergelijke CD terug gebracht naar de winkel en geruild voor een beter exemplaar.

Digitale media doet het of doet het niet, er is niet echt een tussenweg zoals bij analoge media, waarbij een kopie daadwerkelijk minder goed klinkt dan het origineel, of een origineel na verloop van tijd letterlijk slijt en daardoor bijvoorbeeld helderheid verliest. Kwaliteitsverlies in de enen en nullen is dus duidelijk hoorbaar en vertaalt zich meestal naar een duidelijke storing.

Om er nou voor te zorgen dat de enen en nullen bij het branden wel strak op de schijf komen, is het bij audioCD's vaak voldoende om gewoon op lage snelheid te branden.

Dus waar komt dan het verschil in kwaliteit vandaan? Vermoedelijk is er ergens tussen het rippen (het maken van een digitale kopie) en het branden van de CD iets met de tracks gebeurd. Dat kan bijvoorbeeld gebeurd zijn doordat de brand-software met de track gain heeft lopen spelen, waarbij alle tracks op hetzelfde volume worden gezet (dat is interessant als je een compilatiealbum maakt, zodat het volume gelijk blijft). Het is dan een kwestie van in de instellingen duiken en te kiezen voor album gain (waarbij de volumeverschillen tussen de tracks op een album bewaard blijven), of in te stellen dat de software met z'n tengels van de gain moet blijven.

CD-audio en CD-data worden beiden als een datastream gebrand, alleen zit er bij die data ook een bestandsysteem (volgens ISO 9660) en daarbij een Table of Contents, zodat de computer kan vinden welke enen en nullen bij welk bestand horen. Dat kan ook in meerdere sessies, maar het ligt aan de leeftijd van de afspeelapparatuur of alle extra sessies na de eerste ook gelezen kunnen worden. Blurayspelers zijn nieuw genoeg om daarmee overweg te kunnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 27-02-2018 18:08:27 ]
pi_177485798
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:39 schreef Riparius het volgende:

^O^ Dank voor deze info kerel. Kende ik nog niet.
pi_177486638
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik bedoel: als ik de muziek als audio-CD brand en daarvoor ongecomprimeerde geluidsbestanden gebruikte en deze afspeel op mijn blu-ray speler, klinkt de muziek toch minder helder en dynamisch dan de originele geperste CD.

Dan doe je iets niet goed. Er waren vroeger in de hoogtijdagen van het branden van audio CD's wel meer mensen die beweerden dat ze verschillen konden horen tussen een originele (geperste) CD en een goed gebrande en aantoonbaar bitexacte kopie van diezelfde CD, maar in correct uitgevoerde dubbel blinde testen is nooit aangetoond dat dergelijke personen het origineel en de kopie betrouwbaar konden onderscheiden.

Veel van die testen werden niet wetenschappelijk verantwoord uitgevoerd (bijv. niet dubbel blind) en dan gaat suggestie al gauw een rol spelen. Het is overigens wel zo dat een CD die bijvoorbeeld uit balans is en daardoor een beetje heen en weer zwabbert bij het afspelen in veel spelers een wat minder goede geluidskwaliteit kan opleveren zelfs wanneer de data foutloos worden teruggelezen. Dat lijkt onmogelijk, maar het is toch zo. De verklaring is dat de servo-elektronica in de speler veel meer moeite moet doen om de laser niet het spoor bijster te laten raken, en via de sterk wisselende belasting die dat oplevert voor de voeding in de speler kan dat dan invloed hebben op de analoge elektronica in de uitgangstrapjes, die daardoor minder goed gaan klinken. In wat betere spelers wordt daarom wel gebruik gemaakt van volledig gescheiden voedingen voor de digitale en de analoge elektronica in de speler.

Maak maar eens een .wav image (met cue sheet) van een audio CD met Exact Audio Copy (EAC) en brand hiervan een CD, eveneens met EAC. Gebruik goede blanco recordables, bijvoorbeeld Verbatim AZO Crystal (Taiyo Yuden was beter, maar die zijn niet meer verkrijgbaar) en verifieer dat kopie en origineel bit voor bit identiek zijn.

Aangezien audio CD's geen bestandssysteem hebben en aangezien je rekening moet houden met offsetverschillen bij het vergelijken kun je hiervoor geen simpel filecompare programmaatje gebruiken. Wat je wel zou kunnen doen is de gemaakte kopie opnieuw rippen met EAC en dan het image van de originele CD en het image van de kopie met elkaar vergelijken in EAC zelf. Vanwege die offsets kun je geen gewone filecompare doen, maar EAC heeft de mogelijkheid twee .wav bestanden met elkaar te vergelijken zelfs als de offsets verschillen. Een andere mogelijkheid om rechtstreeks kopie en origineel (of een image van het origineel) met elkaar te vergelijken is het programmaatje CDvergleich.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 28-02-2018 02:41:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')