Die zogenaamde speciale audio CD schijfjes zijn in geen enkel opzicht beter dan gewone blanco CD recordables, en het is ook niet waar dat je er geen data op zou kunnen zetten. Ze zijn gewoon in een computer te gebruiken, maar dat moet je niet doen aangezien het zonde is van je geld.quote:Op maandag 19 februari 2018 06:01 schreef Tattva het volgende:
Ik ben al enige tijd op zoek naar verkooppunten voor audio cd-r schijfjes. Zoals ik dus zeg ‘audio’, geen schijfjes voor computers. Het zijn schijfjes waarbij op de verpakking staat aangegeven ‘for music use only’ en er kan geen data op worden gezet (aan zulke schijfjes heb ik niets). Ik vind ze zelf alleen maar bij Opus.nl maar daar hebben ze momenteel maar 1 bepaald merk en dat merk loopt niet lekker met mijn recorder, ik zoek dus een groter aanbod. Ik weet dat er naast veel audiofielen ook veel producers en mede-muzikanten zweren bij deze manier van opname dus ze moeten te krijgen zijn.
Als jij je mening betreffende deze schijfjes kenbaar wil maken vind ik dat prima. Maar dit hele verhaal van je is totaal niet relevant.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:39 schreef Riparius het volgende:
[..]
Die zogenaamde speciale audio CD schijfjes zijn in geen enkel opzicht beter dan gewone blanco CD recordables, en het is ook niet waar dat je er geen data op zou kunnen zetten. Ze zijn gewoon in een computer te gebruiken, maar dat moet je niet doen aangezien het zonde is van je geld.
Het enige verschil met 'gewone' blanco CD-R's is dat er een speciale code in de ATIP van deze schijfjes zit die door standalone audio CD recorders wordt uitgelezen. Als deze code ontbreekt, zoals bij gewone blanco CD recordables, dan zal de standalone audio CD recorder opname weigeren. Daarom kun je in een standalone audio CD recorder alleen deze zogenaamde audio CD recordables gebruiken. Dat is afgedwongen door de content mafia die meende dat standalone audio CD recorders vooral gebruikt zouden gaan worden om commerciële audio CD's te dupliceren. Op deze zogenaamde audio CD recordables zit namelijk een heffing die naar de platenindustrie gaat, daarom zijn ze ook veel duurder dan gewone CD recordables. Door het onmogelijk te maken om gewone CD recordables in standalone audio CD recorders te gebruiken dacht de industrie een hoop geld binnen te halen, maar die vlieger ging niet op. Er zijn allang andere en meer flexibele manieren om zelf digitale audio op te nemen en daar vervolgens met een computer audio CD's van te maken als je die nodig hebt.
Overigens heeft Opus een groot assortiment aan audio CD recordables.
Dat heb je inderdaad.quote:Op maandag 19 februari 2018 08:16 schreef Jordy-B het volgende:
Poep. In je ogen.
https://www.opus.nl/cd-r-dvd-r-r-blu-ray/cd-r-music.html
quote:
Nou word ik nieuwsgierig! Nooit van die dingen gehoord. Licht mij en andere Fokkers eens in waarom je die dingen gebruikt en wil gebruiken???quote:Op maandag 19 februari 2018 23:52 schreef Tattva het volgende:
[..]
Als jij je mening betreffende deze schijfjes kenbaar wil maken vind ik dat prima. Maar dit hele ...
Je kent me niet en je weet net zo min waarom ik deze dingen gebruik of uberhaupt nodig heb.
...
Er staan daar zeven soorten van wat je zoekt (audio cd-r), waarvan zes op voorraad.quote:
Wat een triest figuur ben jij joh.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 04:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er staan daar zeven soorten van wat je zoekt (audio cd-r), waarvan zes op voorraad.![]()
Er hoeft niet met koeienletters "for audio only" op te staan. Voldoende is dat er een "music" aanduiding is, omdat daar, zoals Riparius terecht opmerkt, een vermelding in de ATIP staat die CD-recorders moeten lezen om zo'n schijf te mogen branden. Beetje jammer dat je daar als een totale frusti ("Je kent me niet!") op reageert, want het is een terechte opmerking.
Tevens over je: "Ik weet dat er naast veel audiofielen ook veel producers en mede-muzikanten zweren bij deze manier van opname"-gemier, want bijna niemand neemt nog zo op en zéker audiofielen niet, omdat dergelijke opnametechnieken alláng zijn ingehaald door de tijd. Iedereen die weet waar hij mee bezig is zal opnemen in een hogere bitdepth (24 of 32) zodat je speelruimte hebt in de eindmix. Het is ook niet alsof die 700 mb op zo'n schijfje tegenwoordig nog wat voorstelt in een tijd dat harde schijven van vele terabytes je om de oren vliegen en zelfs snelle SD-kaartjes met 64 GB opslag gewoon voor een paar euro bij de Kruidvat in de schappen hangen.
Dus daar is je antwoord. Je bent een gefrustreerde huilie die is ingehaald door de tijd, die een ouderwetsche techniek aanhoudt, omdat hij duidelijk niet weet waar hij het over heeft... Maar verder kennen we je niet, hoor.
Dat gezegd hebbende, voor het type schijf dat wčl in je CD-recorder werkt, verwijs ik je door naar de handleiding en dan struin je met die kennis de antiek-afdeling van eBay maar af.
Volgens mij is het gewoon een correcte technische verklaring waarom de gewone cd-r schijfjes niet kunnen wat audio cd-r wel zou kunnen. Dus waarom die haat?quote:Op maandag 19 februari 2018 23:52 schreef Tattva het volgende:
[..]
Als jij je mening betreffende deze schijfjes kenbaar wil maken vind ik dat prima. Maar dit hele verhaal van je is totaal niet relevant.
Ik vraag niet om de mening van een ander en ik vraag ook niet om alternatieven en misschien wist ik dat allemaal al.
Daar zijn andere topics voor.
Je kent me niet en je weet net zo min waarom ik deze dingen gebruik of uberhaupt nodig heb.
Ik vraag gewoon of mensen winkels kennen die deze schijven (meerdere merken) verkopen.
Dus heel graag gewoon reacties op mijn vraag.
Nee hoor. De TS vraagt om meer dan één type, want bij opus hebben ze volgens de TS maar één type.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:51 schreef Richyy het volgende:
[..]
Wat een triest figuur ben jij joh.
Ze (ik neem aan dat het een vrouw is aan de naam te zien) vraagt toch alleen maar naar meer aanbod? Ik zou dan ook moe worden van allerlei overbodige reacties.
Als ik om onderdelen voor een vintage gitaar vraag zoals b.v. een toets met een 7.25 inch radius of nitrocellulose lak en als er dan reacties komen zoals: '9,5 inch is de tegenwoordige standaard en tegenwoordig gebruikt men polyurethane' dan zucht ik ook even heel diep.
Ik heb ooit eens het een en ander gevraagd betreffende mijn '69 Chevy en kreeg ook reacties van: 'een moderne auto is veel beter' en dergelijke bullshit.
Er zijn liefhebbers voor bepaalde dingen, aan je reacties en ophef te zien is dat nooit bij je opgekomen.
En wie zegt jou dat ze ook niet gewoon met moderne spul bezig is?
Je kent elkaar niet.
Ik rij ook een jaren 60 auto En eentje uit 2015. En ik speel ook op gitaren uit de jaren '50 EN uit 2017.
In het leven gaat het soms om beleving.
Komt bij dat ik zelf een mega audiofiel ben en ook fan ben van audio cd recorders.
Ik heb super moderne opname apparatuur staan waar ik mee werk maar niets haalt het bij mij qua beleving bij stand-alone apparatuur.
Het is allemaal persoonlijk, ik vind oud vinyl ook tig keer beter klinken dan al het andere en met mij velen dus je slaat de plank behoorlijk mis.
Maar ik hou het hierbij want ik kan nu al voorspellen dat ik weer een lap tekst van je ga terug krijgen waarin je je gelijk wil halen en het laatste woord wil hebben.
En dat mag je allemaal van me dus doe je best.
Misschien ga je ooit als je volwassen bent begrijpen dat mensen verschillen.
En wat dat aanbod bij Opus betreft: ik zie inderdaad ook een paar meer varianten maar misschien zoekt ze gewoon wat merken die daar niet bij staan. Big deal.
Tattva mail me even prive, ik werk in een opname studio en kan via daar aan minstens 9 merken voor je komen.
Wat is het model en typenummer van die recorder?quote:Op maandag 19 februari 2018 06:01 schreef Tattva het volgende:
...en dat merk loopt niet lekker met mijn recorder...
Je leest niet goed. Bij je eerste reactie ging al je de fout in.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee hoor. De TS vraagt om meer dan één type, want bij opus hebben ze volgens de TS maar één type.
Bij opus hebben ze dus zes types Audio CD-R en één type CD-RW (waar in de OP overigens niet over gerept wordt). Zodra er gereageerd wordt waarom er überhaupt onderscheid is tussen normale CD-R en Audio CD-R komt er een heel "Je kent me niet"-huilieverhaal en daar haak ik dan graag op in.
Verder kan je je reeks aan dooddoeners en overige triestigheid steken waar de zon niet schijnt.
Ook jij leest niet goed.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 00:31 schreef mschol het volgende:
[..]waarom reageer je zo op mensen die je proberen te helpen?
De schijfjes die jij lijkt te bedoelen zijn daar van 5 verschillende merken te krijgen (niet 1 zoals jij beweert)
en als je andere schijfjes bedoelt moet je misschien eens met een linkje komen naar het product wat niet lekker werkt zodat wij kunnen kijken waar andere vergelijkbare zijn, informatie over het apparaat waar je het in wilt gebruiken zou ook handig zijn, kunnen wij ook weer dingen mee uitsluiten.
maarja:
http://www.dpaudio.net/81-audio-cd-rrw hier zijn nog wat music cd-r's te vinden
ebay staat er ook vol mee: https://www.ebay.co.uk/b/CD-R-Audio-Blank-Discs/80135/bn_854143
En dat soort schijfjes bestaan dus niet. Er bestaan wel schijfjes, zoals eerder in dit topic aangegeven, die speciaal geschikt zijn voor bepaalde cd recorders. echter kan daar ook gewoon data op worden weggeschrevenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:34 schreef Analogue het volgende:
[..]
Ook jij leest niet goed.
Vraagsteller vraagt duidelijk om schijfjes die alleen geschikt zijn voor audio en dus niet voor audio EN data.
Groot verschil.
Lachwekkende reactie.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:39 schreef mschol het volgende:
[..]
En dat soort schijfjes bestaan dus niet. Er bestaan wel schijfjes, zoals eerder in dit topic aangegeven, die speciaal geschikt zijn voor bepaalde cd recorders. echter kan daar ook gewoon data op worden weggeschreven
Nee hoor, speciaal geregistreerd om wat duidelijkheid te geven betreffende audio cd-r.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:43 schreef BrandX het volgende:
Goh, Analogue speciaal geregistreerd voor dit topic...
Ruikt erg naar kloon van TS
Bijzonder knap dat je TS dan kan mailen zonder dat je z'n mailadres hebtquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:44 schreef Analogue het volgende:
[..]
wat
Nee hoor, special geregistreerd om wat duidelijkheid te geven betreffende audio cd-r.
Dat was inderdaad mijn 1e actie op dit forum.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
Bijzonder knap dat je TS dan kan mailen zonder dat je z'n mailadres hebt
wat, hem vragen naar een emailadres? Hoe dan? TS zelf is al 4 dagen niet online geweest, heeft het niet in zijn profiel staan en dus die kan je nooit geantwoord hebben. En zoals eerder gezegd kan jij heul nog geen PM en DM gebruiken. Maar hey hou vooral volquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:45 schreef Analogue het volgende:
[..]
Dat was inderdaad mijn 1e actie op dit forum.
Waar zie jij dat vraagsteller geantwoord heeft dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:47 schreef BrandX het volgende:
[..]
wat, hem vragen naar een emailadres? Hoe dan? TS zelf is al 4 dagen niet online geweest, dus die kan je nooit geantwoord hebben. En zoals eerder gezegd kan jij heul nog geen PM en DM gebruiken. Maar hey hou vooral vol
en mijn vraag is: hoe dan in godsnaam. Je kan hem onmogelijk gemaild hebben. Je hebt zijn emailadres niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:49 schreef Analogue het volgende:
[..]
Waar zie jij dat vraagsteller geantwoord heeft dan?
Ik zeg enkel dat mijn 1e actie was vraagsteller prive mailen.
Op zaterdag 24 februari 2018 19:49 schreef Analogue het volgende:
Goh, vertel. Zelfs een modje kan niet zomaar een gebruiker mailen. Alleen (F)A's hebben de mogelijkheid om emailadressen te zien (en zelfs daar ben ik niet helemaal zeker meer van, it's been a whilequote:
Tja als je geen geklets wil lezen dan moet je niet op internet gaan zitten maar een stuk gaan wandelenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Goh, vertel. Zelfs een modje kan niet zomaar een gebruiker mailen. Alleen (F)A's hebben de mogelijkheid om emailadressen te zien (en zelfs daar ben ik niet helemaal zeker meer van, it's been a while).
Dus je kletst maar wat. Maar dat geeft niet, dat doen er hier zoveel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |