SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Moest een nieuw topic openen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:55 schreef livelink het volgende:
De souffleur laat het nu even afweten. Niet dat ik het hem kwalijk neem.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:57 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ja fijn zo vlak voor het slapen gaan
Ik kende het wel, maar mijn Frans is ook weer niet zo goed om het zo mee te zingen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Kan het zo meezingen, maar had geen idee wie het zingt
Je hebt je het plaatselijke dialect al eigen gemaakt, zie ik.quote:
Nee een brakke 4 Mbit Ziggo lijntje zelfs met een cheap-ass stopcontact-netwerkje!quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heb jij een supersnelle verbinding daar? Je kunt wedijveren met Tuned (waar is die gebleven?)
Tuned meldt zich af en toe 's ochtends heel vroeg, maar volgens mij werkt zij heel veel en hard.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee een brakke 4 Mbit Ziggo lijntje zelfs met een cheap-ass stopcontact-netwerkje!
En geen idee!
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt je het plaatselijke dialect al eigen gemaakt, zie ik.
Ahhh okee.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Tuned meldt zich af en toe 's ochtends heel vroeg, maar volgens mij werkt zij heel veel en hard.
het enige wat je moet kunnen is standaard 'moi' mompelenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het is wel wat wennen. Ik kom echt uut 'n boer'n dorp in de Achterhoek, maar het dialect hier, daar moet ik soms wel een beetje om gniffelen!
dat ben je toch niet nodigquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het is wel wat wennen. Ik kom echt uut 'n boer'n dorp in de Achterhoek, maar het dialect hier, daar moet ik soms wel een beetje om gniffelen!
Ow, maf ze danquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef Melting het volgende:
Allemaal bedankt voor het luisteren.
Ik ga mijn bed opzoeken, hopende dat ik me morgen fitter voel.
Fijne avond nog allemaal.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
het enige wat je moet kunnen is standaard 'moi' mompelen
Zal er eens over denken.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef livelink het volgende:
Dank je wel Melting. En denk toch nog eens na over de optie om mij vooraf de playlist te sturen. Ik beloof je dat ik er geen misbruik van zal maken.
Het bespaart Spijkerbroek weer een hoop werk.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef livelink het volgende:
Dank je wel Melting. En denk toch nog eens na over de optie om mij vooraf de playlist te sturen. Ik beloof je dat ik er geen misbruik van zal maken.
Dit was eenmalig hoor. En zeker als MM er is, is er geen typen aan.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef livelink het volgende:
als ik naar jouw regio verhuis proat ik binn’n vief moand platquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou serieus, toen de huisartsassistente tegen mijn vriendin zei "Ik ben je paspoort nodig", heb ik dat ook even ter plekke letterlijk zo in het Engels vertaald voor haar!quote:
Ik binn'n vief secon'n.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:02 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ik naar jouw regio verhuis proat ik binn’n vief moand plat
Dat is ook weer waar. Maar mijn dank is grootquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit was eenmalig hoor. En zeker als MM er is, is er geen typen aan.
Vandaag is de Random Acts of Kindness Day. Tja, dan kan ik niet andersquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Maar mijn dank is groot![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:02 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ik naar jouw regio verhuis proat ik binn’n vief moand plat
Die miep van Roeg spreekt in een midden-Drents dialect. Het zuid-Drentse dialect is anders.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:05 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Ja ik heb een paar keer Tv Drenthe gekeken met programma's als Roeg enzo.
Dat komt best wel ehhhh apart over als je reporters met een unmeunig dialect hoort keuvelen!
Het is eigenlijk wel met name het accent wat ik opvallend vind, het dialect zelf an sich niet zo.
ga jij dinsdag ook live ?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:05 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Ja ik heb een paar keer Tv Drenthe gekeken met programma's als Roeg enzo.
Dat komt best wel ehhhh apart over als je reporters met een unmeunig dialect hoort keuvelen!
Het is eigenlijk wel met name het accent wat ik opvallend vind, het dialect zelf an sich niet zo.
en toch is het mooi dat dialect. Ik kan Lohues ook heel goed volgen als hij echt plat praatquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die miep van Roeg spreekt in een midden-Drents dialect. Het zuid-Drentse dialect is anders.
Edit.
Ja het volk hier in het zuiden merk ik meestal niets opvallends aan verder, maar we zijn de provincie ook langzaam een klein beetje aan het verkennen!quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die miep van Roeg spreekt in een midden-Drents dialect. Het zuid-Drentse dialect is anders.
Edit.
voor je het weet zit je zomaar in Groningenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het volk hier in het zuiden merk ik meestal niets opvallends aan verder, maar we zijn de provincie ook langzaam een klein beetje aan het verkennen!(Niet echt heel ver voorbij Emmen nog overigens.)
Ja ik had eerder vandaag ook in het topic gezet dat ik met de microfoon aan het klooien was.quote:
heb je Emmen bij Zwolle al laten zien?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het volk hier in het zuiden merk ik meestal niets opvallends aan verder, maar we zijn de provincie ook langzaam een klein beetje aan het verkennen!(Niet echt heel ver voorbij Emmen nog overigens.)
Hehehe ja op zich is dat nog best wel te doen voor een uitstapje eigenlijk!quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
voor je het weet zit je zomaar in Groningen
Bourtange is een oud vestingdorp. Is wel net in Groningen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:08 schreef ToT het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
heb je Emmen bij Zwolle al laten zien?
komt 'n beetje hoerig overquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bourtange is een oud vestingdorp. Is wel net in Groningen.
En in de toeristenmaanden kun je naar Orvelte (da's wel Drenthe). Dat is een museumdorp waar nog gewoon mensen leven, maar die laten dan oude ambachten zien aan welwillende westerlingen die te hoge prijzen voor huisgemaakte worst, honing en andere zooi betalen. Maar wel leuk.
In Zwitserland hebben ze er ook een.quote:
Alles für die Touristenkohle.quote:
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bourtange is een oud vestingdorp. Is wel net in Groningen.
En in de toeristenmaanden kun je naar Orvelte (da's wel Drenthe). Dat is een museumdorp waar nog gewoon mensen leven, maar die laten dan oude ambachten zien aan welwillende westerlingen die te hoge prijzen voor huisgemaakte worst, honing en andere zooi betalen. Maar wel leuk.
Alstuquote:
Ook meteen genoteerd!quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
en Veenpark Klazienaveen is ook erg tof
Veenpark is in (net buiten) Bargercompascuum.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
en Veenpark Klazienaveen is ook erg tof
trustequote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:16 schreef just me het volgende:
welterusten allemaal
ik ga nog even in bed mollen
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:16 schreef just me het volgende:
welterusten allemaal
ik ga nog even in bed mollen
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Bij Drouwen heb je trouwens ook nog het Boomkroonpad, een serie van bruggen tussen de toppen van bomen. Schijnt best leuk te zijn. Maar dat lijkt me leuker als de bomen blad hebben. Lijkt me nu niet veel aan.
Dat is wel zo'n beetje de strekking van Drenthe: leuke dorpjes, maar de natuur is leukerquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:22 schreef ToT het volgende:
[..]Check ik ook ff!
Laatst ben ik naar Gees gegaan. Interessant ouderwets dorpje, maar dat bos er bij vond ik vele malen interessanter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik had er weinig van verwacht aangezien met Google maps er weinig bossen van redelijk formaat te zien zijn, maar het viel me echt enorm mee!quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is wel zo'n beetje de strekking van Drenthe: leuke dorpjes, maar de natuur is leuker
Ik heb me bijna anderhalf uur verscholen gehouden...quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit was eenmalig hoor. En zeker als MM er is, is er geen typen aan.
Voor bossen van enig formaat moet je sowieso niet in Nederland zijnquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:26 schreef ToT het volgende:
Ja ik had er weinig van verwacht aangezien met Google maps er weinig bossen van redelijk formaat te zien zijn, maar het viel me echt enorm mee!
Dan zet je toch je bril op. Badum pssj.quote:En het stikt hier ook van de buizerds en andere interessante vogels. Nu kijken of ik er wat leuke kiekjes van kan maken. Zal wel wat lastig zijn met mijn lenzen, maar het is het proberen waard!
Het hele souffleurverhaal kwam pas een paar liedjes voor jouw opkomst ter sprakequote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb me bijna anderhalf uur verscholen gehouden...
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor bossen van enig formaat moet je sowieso niet in Nederland zijn
[..]
Dan zet je toch je bril op. Badum pssj.
God, wat slecht
Ik heb geen verstand van lenzen, maar ik weet wel dat je voor dat soort schuwe vogels best een groot ding nodig hebt om een mooie foto te kunnen maken.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:29 schreef ToT het volgende:
Nee de lens die het meest tele is in mijn collectie is de 18 - 300. Da's niet echt voor vogeltjes die ver weg zitten. Daarbij is hij op 300 mm ook niet loepzuiver meer.
Mijn 80 - 200 is wel loepzuiver, maar da's meer voor sportfotografie enzo waarbij je naast het veld staat of zo.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van lenzen, maar ik weet wel dat je voor dat soort schuwe vogels best een groot ding nodig hebt om een mooie foto te kunnen maken.
Ja wij gaan hier zo ook slapen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Anyway, ik ga nog ff netflixen. Fijne avond nog, allen
Daar ben ik wel eens in de winter geweest. Vond het toen ook wel leuk en was erg mooi.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Bij Drouwen heb je trouwens ook nog het Boomkroonpad, een serie van bruggen tussen de toppen van bomen. Schijnt best leuk te zijn. Maar dat lijkt me leuker als de bomen blad hebben. Lijkt me nu niet veel aan.
Goedemorgen Diaan. Gaat het al wat beter daar?quote:Op zondag 18 februari 2018 07:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Goedemorgengelukkig is het weer morgen....
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Daar ben ik wel eens in de winter geweest. Vond het toen ook wel leuk en was erg mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog even een mooi onherkenbaar fotootje van mij met kinderen
[ afbeelding ]
Dat was het ook. Ik ga me alleen maar slechter voelen. Morgen maar naar de huisarts.quote:Op zondag 18 februari 2018 08:06 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen Diaan en Melting.
Ik ben ook wel benieuwd of je alweer iets aan het opknappen bent, Diaan. Aan je bericht te zien was het een zware nacht.
En dan goed luisteren wat hij zegt!quote:Op zondag 18 februari 2018 08:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat was het ook. Ik ga me alleen maar slechter voelen. Morgen maar naar de huisarts.
Dat doe ik zeker...quote:Op zondag 18 februari 2018 08:40 schreef just me het volgende:
[..]
En dan goed luisteren wat hij zegt!
Wat ik om me heen hoor is het echt een hele nare griepquote:Op zondag 18 februari 2018 08:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat was het ook. Ik ga me alleen maar slechter voelen. Morgen maar naar de huisarts.
Begrijpelijk.quote:Op zondag 18 februari 2018 08:52 schreef peaceman het volgende:
Vandaag geen zondagmorgen muziek. Zo naar de voetbalschool en meer te doen
Fijn dat je het doorgeeft Peaceman en logisch gaan andere dingen nu voor!quote:Op zondag 18 februari 2018 08:52 schreef peaceman het volgende:
Vandaag geen zondagmorgen muziek. Zo naar de voetbalschool en meer te doen
Ja hij pakt je op je zwakke punten heb ik begrepen. In mijn geval hoofd en bronchiën en dat maakt liggen en slapen lastiger (benauwd en kortademig + druk op mijn oren)quote:Op zondag 18 februari 2018 08:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ik om me heen hoor is het echt een hele nare griep![]()
Heel veel sterkte en beterschap gewenst! Hopelijk komt vandaag de omslag van slechter voelen naar beter voelen
ik ben ook nog steeds aan het doorkwakkelen, dus ja het is echt een nare griep. Pakt je op je zwakste punten.quote:Op zondag 18 februari 2018 08:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ik om me heen hoor is het echt een hele nare griep![]()
Heel veel sterkte en beterschap gewenst! Hopelijk komt vandaag de omslag van slechter voelen naar beter voelen
quote:
quote:Op zondag 18 februari 2018 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
Ja hij pakt je op je zwakke punten heb ik begrepen.
Dat noteren we ook meteen ff, thx!quote:Op zondag 18 februari 2018 09:39 schreef Doedezemaar het volgende:
@ToT: wandelen in het Drents-Friese Wold is ook prachtig. Zandverstuivingen en bos en nog veel meer http://www.nationaalpark-drents-friese-wold.nl
Dat begreep ik.quote:
misschien maar nu is het venijniger en langduriger.quote:Op zondag 18 februari 2018 09:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat begreep ik.
Maar dat deze versie je 'op je zwakke punten pakt', dat is nieuw.
Is dat niet altijd een kenmerk van een griepvirus?
En gewonnen?quote:Op zondag 18 februari 2018 20:26 schreef just me het volgende:
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!!
Ik heb heerlijk in het zonnetje gegolf vandaag en de ballen hebben de meest rare sprongen gemaakt omdat de ondergrond nog bevroren was![]()
Maar heerlijk om buiten geweest te zijn
quote:Op maandag 19 februari 2018 06:14 schreef livelink het volgende:
Ik heb niks gewonnen gisteren. Maar toch een goedemorgen gewenst, Melting
Dit keer niet in de prijzen gevallenquote:
Goedemorgen.quote:Op maandag 19 februari 2018 08:14 schreef just me het volgende:
[..]
Dit keer niet in de prijzen gevallen
goedemorgen
hoe voel je je vandaag Melting?
Goedemorgen.quote:
Hoe is het in jullie ziekenboeg ?quote:Op maandag 19 februari 2018 08:27 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen
Melting jij voelt je ook niet goed?
Goedemorgen Diaan.quote:Op maandag 19 februari 2018 08:27 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen
Melting jij voelt je ook niet goed?
ow dat is ook akelig, gelukkig heeft het niet doorgezet.quote:Op maandag 19 februari 2018 08:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen Diaan.
Zaterdag en gisteren niet ziek, maar gewoon een tegen het zieke aan gevoel. Gelukkig heeft het niet doorgezet. Ik was vrijdagavond bij een maat van me geweest die heel de avond heeft gehoest, dus ik vermoed dat het daar van kwam.
Gaat het daar al weer wat beter?
quote:Op maandag 19 februari 2018 08:53 schreef cafca het volgende:
Beterschap voor alle zieken!
Ik ga vandaag weer voor halve dagen aan de slag.
quote:Op maandag 19 februari 2018 09:41 schreef Charlotte3 het volgende:
Goedemorgen!beterschap voor jullie!
Ik heb me gisteren aangemeld op de FB pagina van R49
Goeie Charlotte!!..quote:
Goed bezig.quote:Op maandag 19 februari 2018 09:41 schreef Charlotte3 het volgende:
Dankjewel en wat leuk dat je je aangemeld hebtquote:Op maandag 19 februari 2018 09:41 schreef Charlotte3 het volgende:
quote:Op maandag 19 februari 2018 11:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dankjewel en wat leuk dat je je aangemeld hebt
Tssk.. Iedereen wordt ook zomaar toegelaten tegenwoordig...quote:Op maandag 19 februari 2018 09:41 schreef Charlotte3 het volgende:
Ik heb inmiddels een stuk of 20 Efteling-zegelvellen vol.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:48 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]![]()
Ik laat einde van de week trouwens nog even weten hoeveel spaarzegeltjes ik heb van de AH.
Moet jij zeggenquote:Op maandag 19 februari 2018 11:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tssk.. Iedereen wordt ook zomaar toegelaten tegenwoordig...
quote:Op maandag 19 februari 2018 14:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels een stuk of 20 Efteling-zegelvellen vol.
It giet oan!
Jonguh, ik ben een zeer gewaardeerd lidquote:
It giet oan!
[..]
It giet oan!
goed bezigquote:Op maandag 19 februari 2018 14:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
It giet oan!
Lekker bezigquote:Op maandag 19 februari 2018 15:43 schreef ToT het volgende:
De voorbereiding van mijn show voor morgen is al bijna 3,5 pagina nu!
quote:Op maandag 19 februari 2018 16:07 schreef ok01 het volgende:
[..]
Lekker bezig![]()
Ik kan denk ik wel meeluisteren
[..]
It giet oan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |