Mee eens. Verder doe ik wel graag aan "fusion" zodat het tegengeluid ook in fan-topics gehoord wordt. Gewoon even de mening geven over de ontwikkelingen van dienst. Dat moet m.i. kunnen. Dat niet iedereen in zo'n topic erop te wachten zit begrijp ik ook.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is geen toekomstmuziek, dat is nu al volop aan de gang. Dat gedoe met de gele hesjes is in mijn ogen een gevolg van een groter worden groep mensen die de ontwikkelingen niet bij kunnen benen.
Het is zeker wel relevant voor dit onderwerp, maar ik denk toch dat de discussie beter in een apart topic kan plaatsvinden. Bijvoorbeeld hier: NWS / De geautomatiseerde maatschappij #4 ... the birth of AI.
Ik heb begrepen dat jij dit zo doet en dat men daarom van jou houdt. Toch kan de Turbo er wat minder op kan ik je aanraden. Het blijft niet leuk wat je doet. Het is grof en asociaal ongenuanceerd waar jij een attitude van hebt gemaakt. Ik ben er niet van onder de indruk moet ik zeggen. Heel soms wel leuk maar meestal niet. Daarvoor ontbeert het humor.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
krijg ik spontaan een beetje de berelullenhik met lichte kotsneigingen en chronische jeuk aan het uiteinde van mijn dikke darm.
Als dat er niet meer is dooft het licht. Je krijgt dan een "Mad-Max" achtige wereld. Ieder voor zich. Lijkt me niet leuk.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
Vanuit sociaal oogpunt.. Flikker toch op man
Dat gejammer is al zo oud als het woord sabotagequote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.
iets met kaatsen, en dan de bal verwachten.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat jij dit zo doet en dat men daarom van jou houdt. Toch kan de Turbo er wat minder op kan ik je aanraden. Het blijft niet leuk wat je doet. Het is grof en asociaal ongenuanceerd waar jij een attitude van hebt gemaakt. Ik ben er niet van onder de indruk moet ik zeggen. Heel soms wel leuk maar meestal niet. Daarvoor ontbeert het humor.
Verder een prima discussie hoor. Als je dat Calimero weglaat maar iets meer inhoudelijk schrijft.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
iets met kaatsen, en dan de bal verwachten.
Dus dan moeten we mensen maar het werk laten doen want machines/robots sneller, beter en efficiënter kunnen doen omdat anders de mensen zich gaan vervelen?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
ja en dat bedoel ik dus, de overheid moet verantwoordelijkheid gaan nemen want anders voorspel ik een héél vervelende, saaie toekomst waarbij rekenaars het meeste werk doen voor ons. Een dagbesteding hebben is belangrijk.
In de OP maak ik al duidelijk dat ik er geen fan van ben.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.
Ik snap niet dat jij zo'n die-hard fan bent van dit soort ontwikkelingen.
Het is in die zin een verschil (en geen goede vergelijking) dat het nu zo is (en eerder niet) dat er nieuwe banen voor terug komen. Er is steeds minder behoefte aan "handjes". Dat maakt dat mensen die enkel "handjes" beheersen, en dat zijn er heel veel gewoon kansloos zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de OP maak ik al duidelijk dat ik er geen fan van ben.
Het is echter wel een interessante ontwikkeling die jij en ik niet gaan stoppen.
Interessant genoeg voor mij om er een topic over te openen en alvast vooruit te speculeren over wat er gaat gebeuren, aangevuld door de actuele ontwikkelingen.
Zie hier een lijst van 20 verdwenen beroepen: http://www.geschiedenisbeleven.nl/twintig-verdwenen-beroepen-beeld/
Uiteraard is dat maar een greep uit de beroepen die overbodig zijn geworden, verdwenen door technische ontwikkelingen (elektrische lantaarn, de auto) of schaalvergroting (supermarkt).
Bezorger, beroepschauffeur... ik zou het niet meer als "carrièrepad" zien, 80% van de arbeidsplaatsen in die sector is over 20 jaar weg, verwacht ik.
Dat is toch diep triest?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
Vanuit sociaal oogpunt.. Flikker toch op man
Lol, goede vakmensen zijn eerder schaars dan teveelquote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er is steeds minder behoefte aan "handjes". Dat maakt dat mensen die enkel "handjes" beheersen, en dat zijn er heel veel gewoon kansloos zijn.
Je snijdt een belangrijk punt aan. We lijken een dystopie achtige toekomst op te gaan met overbevolking, AI, massa-werkeloosheid, mega-bedrijven die de dienst bepalen, Pre-Crime-achtige ellende. Het wordt een soort Blade Runner/Blake's 7/Minority Report toekomst met een handjevol stinkend rijken en 95% die niet meer meedoet.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.
Ik snap niet dat jij zo'n die-hard fan bent van dit soort ontwikkelingen. Overigens snap ik het wel: jij begeeft je aan de kant van het kleine kapitaalkrachtige deel wat hier voordeel aan heeft. Geweldige techneutenbaan waar je tonnen mee binnenharkt. En alles kunt doen wat van pas komt en waar subsidie opzit wat anderen voor je betalen.
Er komt onvermijdelijk een ontzettend serieuze tweeddeling tussen enthousiaste "haves" zoals jij en de "not-haves". Die komen het dan bij jou halen.
Maar even serieus: wil je die kant op dat een gering deel van de populatie profiteert van deze ontwikkelingen en dat de bulk het kind van de rekening is? Ik zie dat op Tweakers ook overigens. Deze hoogopgeleide optimaal profiterenden gaan erg lekker nu net zoals jij. Maar er is een steeds grotere groep van "onrendabelen" die niet mee kan.
Wat gaan we daarmee doen?
Vanuit de OP ga ik uit van een afname van het autobezit als de zelfrijdende auto populairder wordt, ik neem aan dat je dat gelezen hebt. Daar gaat dit topic namelijk over.quote:Op maandag 28 januari 2019 15:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
Maar nee, autobezit loopt voorlopig nog niet op zijn eind. Degenen die nu geen auto hebben zijn ook altijd dezelfde knakkers die je auto iedere keer willen lenen als ze eens langs de bouwmarkt of puinstort moeten.
Natuurlijk gaat dat niet gauw gebeuren. Kan alleen als alles op de weg automatisch rijd en als het geborgd is dat er geen mensen de weg op kunnen of bij het verkeer kunnen komen. Dat het kan geloof ik wel maar dan heb je meer nodig dan alleen een zelfrijdende auto. Je zal het complete wegennetwerk er opnieuw en speciaal voor moeten inrichten.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik moet het nog maar zien. Vooral juridisch lijkt het me nogal problematisch om nog maar te zwijgen ervan dat het gewoon nog niet goed werkt.
Stel dat die dingen echt autonoom de weg op gaan want dat mag nu simpelweg niet. Je moet nog steeds een rijbewijs hebben en je mag geen TV kijken of dronken erin zitten. Ik zie dat niet veranderen vanwege praktische problemen. Kijk bv naar die Stint, een nieuw vervoersmiddel, er gebeurd een dodelijk ongeluk en de hele tent mag gelijk dicht en is failliet.
Ik denk niet dat we op korte termijn mee gaan maken dat die krengen echt autonoom gaan rijden want ik durf er aardig wat om te verwedden dat er een hoop dodelijke ongevallen gaan gebeuren als dat toegestaan wordt en dan wordt het weer verboden.
Waar heb je het in godsnaam over. Jij komt ermee dat je blijkbaar vindt dat dit soort ontwikkelingen nadelig zijn voor arme mensen? Dat slaat gewoon nergens op. Als de auto's eenmaal veranderen in een soort OV, tenminste dat is waar dit topic over gaat, dan hebben arme mensen daar net zo goed wat aan. Nu zijn elektrische auto's misschien alleen nog voor ondernemers die veel winst draaien (alhoewel je met een modale winst er ook van kan profiteren), maar uiteindelijk is dat niet het geval.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat jij dit zo doet en dat men daarom van jou houdt. Toch kan de Turbo er wat minder op kan ik je aanraden. Het blijft niet leuk wat je doet. Het is grof en asociaal ongenuanceerd waar jij een attitude van hebt gemaakt. Ik ben er niet van onder de indruk moet ik zeggen. Heel soms wel leuk maar meestal niet. Daarvoor ontbeert het humor.
ik zoek nog een robot of drone robot om de hond uit te latenquote:Op maandag 28 januari 2019 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over. Jij komt ermee dat je blijkbaar vindt dat dit soort ontwikkelingen nadelig zijn voor arme mensen? Dat slaat gewoon nergens op. Als de auto's eenmaal veranderen in een soort OV, tenminste dat is waar dit topic over gaat, dan hebben arme mensen daar net zo goed wat aan. Nu zijn elektrische auto's misschien alleen nog voor ondernemers die veel winst draaien (alhoewel je met een modale winst er ook van kan profiteren), maar uiteindelijk is dat niet het geval.
Verlies van banen zal sowieso onzin zijn want ieder mens moet nou eenmaal werken. Alsof straks robots al ons werk doen en iedereen alleen nog maar kan luieren. Dat klinkt als een droomwereld
Dat bestaat nog niet lijkt me, maar mijn robot stofzuiger doet echt prima werk.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zoek nog een robot of drone robot om de hond uit te laten
quote:'Auto-alliantie gaat samenwerken met Google'
TOKIO - De auto-alliantie Nissan-Renault-Mitsubishi gaat samen met Google werken aan de ontwikkeling van zelfrijdende taxi's. Dit meldt de Japanse zakenkrant Nikkei Asian Review. De bedrijven zouden momenteel de laatste details van de deal doornemen, die naar verwachting in het voorjaar aangekondigd wordt.
De automakers gaan samenwerken met Google-zusterbedrijf Waymo, dat technologie voor zelfrijdende auto's ontwikkelt. Eind vorig jaar ging de zelfrijdende taxidienst van Waymo van start in Phoenix, in de staat Arizona. De auto's zonder een chauffeur hebben al miljoenen kilometers gereden op Amerikaanse wegen.
De samenwerking verbindt belangrijke spelers op de automarkt. Met Google Maps heeft Google belangrijke infrastructuur voor zelfrijdende auto's in handen. Anderzijds is de alliantie Nissan-Renault-Mitsubishi een grote speler in de markt voor elektrische auto's met een sterke aanwezigheid in Azië.
Google heeft eerder vergelijkbare deals gesloten met Fiat Chrysler en Jaguar Land Rover. Ook ging het bedrijf al met Renault, Nissan en Mitsubishi in zee om het Android-systeem van de Amerikaanse techgigant in te bouwen in de dashboards.
Ik heb er ook 1. Werkt helaas voor geen meter.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat bestaat nog niet lijkt me, maar mijn robot stofzuiger doet echt prima werk.
Fantastisch. Weet google NOG meer van je, kan je NOG meer bespioneren en de auto wordt toegankelijk voor kwaadwillenden van buiten. Wat prachtig toch allemaalquote:Op dinsdag 5 februari 2019 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ook ging het bedrijf al met Renault, Nissan en Mitsubishi in zee om het Android-systeem van de Amerikaanse techgigant in te bouwen in de dashboards.
Goedkope zeker? Je moet de Botvac kopen, die werkt echt prima. Als batterij tussentijd op is gaat ie terug om te laden en je kan afgronden e.d. afbakenen met een magneetstripje. Gebruik het al jaren en werkt goed, je moet alleen zorgen dat er niet allemaal losse troep door je huis ligt.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1. Werkt helaas voor geen meter.
Dat gaat lastig in een gezin met kinderen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Goedkope zeker? Je moet de Botvac kopen, die werkt echt prima. Als batterij tussentijd op is gaat ie terug om te laden en je kan afgronden e.d. afbakenen met een magneetstripje. Gebruik het al jaren en werkt goed, je moet alleen zorgen dat er niet allemaal losse troep door je huis ligt.
Alle troep in je woonkamer kun je in een bak gooien. Je gaat toch ook je huis niet stofzuigen en dweilen terwijl er allemaal zooi op de vloer ligt?quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat gaat lastig in een gezin met kinderen.
quote:Waarom binnensteden zullen dichtslibben door zelfrijdende auto's
Zelfrijdende auto’s gaan zorgen voor meer opstoppingen en files in en rond steden, zo blijkt uit een studie. Autonome auto’s blijven naar verwachting namelijk rondjes rijden wanneer er geen passagiers aan boord zijn.
De reden dat ze dat zullen doen, is om te voorkomen dat er betaald moet worden bij parkeergarages, zo blijkt uit onderzoek door Transport Policy. Adam Millard-Ball, universitair hoofddocent aan de universiteit van Santa Cruz in Californië, Santa Cruz, gebruikte onder meer verkeerssimulaties om tot die conclusie te komen.
Het kost naar schatting $ 0,50 per mijl om een auto rondjes te laten rijden, waardoor die optie veel goedkoper is dan parkeren, aldus Millard-Ball. ,,Door de hoge parkeerkosten worden mensen gestimuleerd om het openbaar vervoer te nemen. Maar autonome auto's proberen zo lang mogelijk rond te rijden, waardoor binnensteden alsnog dichtslibben.”
Zelfs als ze in de minderheid zijn, kunnen zelfrijdende auto’s nog steeds voor enorme vertragingen zorgen, zei Millard-Ball. ,,Een vloot van 2.000 autonome auto’s in het centrum van een stad als San Francisco zou het verkeer kunnen afremmen tot een snelheid van twee mijl per uur."
Taxibedrijven zullen waarschijnlijk de eerste gebruikers zijn van autonome auto's en die bedrijven krijgen nu al de schuld van de toenemende verkeerscongestie. Twee recente studies, één gericht op een groep steden, de ander specifiek op Boston, wezen uit dat diensten zoals Uber en Lyft tot meer verkeer kunnen leiden, deels omdat ze reizigers wegtrekken uit het openbaar vervoer.
Het is natuurlijk maar net hoe je dit als gemeente wilt organiseren, je kan in de stad best een aantal "buffer" locaties creëren waar autonome voertuigen kunnen wachten (en laden) tot er weer aanbod is.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 09:25 schreef kaasplankje het volgende:
an zorgen voor meer opstoppingen en files in en rond steden, zo blijkt uit een studie. Autonome auto’s blijven naar verwachting namelijk rondjes rijden wanneer er geen passagiers aan boord zijn.
De reden dat ze dat zullen doen, is om te voorkomen dat er betaald moet worden bij parkeerg
De stroom waar die elektrische auto's op rijden, moet ook ergens opgewekt worden.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:13 schreef Revolution-NL het volgende:
Geluid, stank overlast en andere milieubezwaren zijn eigenlijk niet meer van toepassing
Wat haal jij er allemaal bijquote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:30 schreef oldford het volgende:
[..]
De stroom waar die elektrische auto's op rijden, moet ook ergens opgewekt worden.
En dat is voorlopig in kolengestookte centrales, niet echt goed voor het milieu.
Dan is een moderne verbrandingsmotor zelfs minder vervuilend.
Enne, zonne-energie is er niet 's nachts en windenergie is er ook niet elke dag.
Bovendien alle zogenaamde groene stroom gaat nu al op in de huishoudens.
Ik vindt het allemaal prachtig en rationeel gezien is het ook de meest logische keuze voor de toekomst. Het "probleem" is alleen dat niet al onze keuzes rationeel zijn, we zijn ook nog mens.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:59 schreef MaGNeT het volgende:
Interessant artikel op Tweakers.net:
https://tweakers.net/reviews/6669/1/zelfrijdende-autos-zijn-wij-de-laatste-generatie-bestuurders-inleiding.html
Tot dat de wind de vervuiling van ergens anders naar de stad blaast.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat haal jij er allemaal bij
Volgens mij staan die centrales niet in het directe woongebied van mensen. Een stad, dichtgeslibd met EV's is milieu technisch op lokaal niveau net zo schoon als een stad zonder verkeer.
quote:Volvo test 'eerste zelfrijdende elektrische touringcar'
Volvo gaat met een zelfrijdende touringcar de weg op in Singapore. Het Zweedse bedrijf sloot hiervoor een overeenkomst met de technische universiteit van Singapore (NTU).
De proef met de zelfrijdende Volvo-bus begint nog dit jaar. Singapore staat bekend als een drukke stad. Het stadsbestuur is er alles aan gelegen om inwoners gebruik te laten maken van autodeeldiensten of openbaar vervoer om de verkeersdruk in te perken.
De test met de bus op de universiteitscampus zou al binnen een paar weken kunnen starten. Als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan dan trekt de bus de stad in.
Tot 80 mensen vervoeren
Bij een busdepot van de stad wordt ook met een tweede bus getest. Het 12 meter lange voertuig kan tot tachtig mensen vervoeren.
Volgens Volvo en de universiteit is het de eerste autonome elektrische bus ter wereld. Het doel is om in Singapore tegen 2022 in drie regio's verschillende bussen zelfstandig te laten rijden.
Sorry zo klein kan ik het niet lezen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:52 schreef suizebol het volgende:
Als het PARTICULIERE AUTO tijdperk wat we nu in beeld hebben voorbij is zijn we dik 50 jaar verder, en dán nog rijden er OLDTIMERS rond die benzine, diesel of autogas behoeven om het motortje te laten draaien.
Verwacht niet te gauw dat dit autotijdperk voorbij zal zijn, en daarna is er weer iets nieuws particuliers waar NU al aan gewerkt wordt, zo is het mogelijk om verhoogde magneetbanen te maken met parkeerplekken op dakterrassen, waar je dan thuis of visitair aan komt.
Die tijd zie ik wél binnen dertig jaar ontwikkeld zijn met alle regelementen er bij.
WAAROM ?
Nu , op de grond zal dan té weinig plek in landen als Nederland zijn om te rijden of te parkeren voor alle inwoners en zeker niet als de bevolking Nu 18.000.000 inwoners dan uitgebreid in met de vaart waarmee dat nu gaande is.
Nederland is duidelijk een dik overbevolkt land met drie mensen op een vierkante meter.
klopt, er rijden nu ook nog steeds koetsen met paardenquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:56 schreef suizebol het volgende:
[..]
Sorry zo klein kan ik het niet lezen.
https://www.clo.nl/indicatoren/nl0062-ruimte-per-inwonerquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:52 schreef suizebol het volgende:
Als het PARTICULIERE AUTO tijdperk wat we nu in beeld hebben voorbij is zijn we dik 50 jaar verder, en dán nog rijden er OLDTIMERS rond die benzine, diesel of autogas behoeven om het motortje te laten draaien.
Verwacht niet te gauw dat dit autotijdperk voorbij zal zijn, en daarna is er weer iets nieuws particuliers waar NU al aan gewerkt wordt, zo is het mogelijk om verhoogde magneetbanen te maken met parkeerplekken op dakterrassen, waar je dan thuis of visitair aan komt.
Die tijd zie ik wél binnen dertig jaar ontwikkeld zijn met alle regelementen er bij.
WAAROM ?
Nu , op de grond zal dan té weinig plek in landen als Nederland zijn om te rijden of te parkeren voor alle inwoners en zeker niet als de bevolking Nu 18.000.000 inwoners dan uitgebreid in met de vaart waarmee dat nu gaande is.
Nederland is duidelijk een dik overbevolkt land met drie mensen op een vierkante meter.
quote:Daimler wil tienduizend autonome taxi's produceren
Daimler wil tegen 2021 zo'n tienduizend autonoom rijdende auto's uitbrengen voor taxidoeleinden. In eerste instantie moeten de 'robottaxi's' in de Verenigde Staten en Europa in gebruik genomen worden.
De autonome voertuigen waar Daimler samen met het eveneens Duitse Bosch aan werkt, bevinden zich nu nog in de testfase, maar de productie moet 'snel' beginnen. Dat maakt Michael Hafner tegenover Automobilwoche bekend. Hafner is bij Daimler verantwoordelijk voor het project om autonome voertuigen te maken. Daimler en Bosch werken sinds twee jaar aan de technieken en willen in de tweede helft van dit jaar onder andere tests uitvoeren in de Amerikaanse staat Californië met een vloot auto's.
Daimler onderhandelt met verschillende steden over de invoering van een taxidienst met autonome auto's. Na de VS en Europa moet een introductie in China volgen, zo is het plan. Daimler en Bosch maken bij hun implementatie gebruik van het platform van Nvidia en zetten radar, video, ultrasoonsensoren en lidar in.
De ontwikkelteams van Bosch en Daimler werken in het Duitse Stuttgart en rond Sunnyvale in Californië aan de technieken. In de Amerikaanse regio heeft Daimlers bedrijfsonderdeel Mercedes-Benz al sinds 2014 toestemming om autonoom rijden te testen. Sinds 2016 geldt dat ook voor de Duitse regio Sindelfingen/Böblingen.
Daimler streeft naar snelle invoering van volledige autonome mobiliteit op SAE-niveau 4 en 5. Het bedrijf heeft onder andere concurrentie van Alphabets Waymo, dat ook streeft naar snelle invoering van autonome taxi's.
bron: https://tweakers.net/nieuws/150408/daimler-wil-tienduizend-autonome-taxis-produceren.html
Of zoals Theodore Roosevelt zei "Ik stap nooit in een auto, een paard is veel veiliger en betrouwbaarder".quote:‘Autonome auto's zijn rijdende doodskisten', aldus Donald Trump
Zelfrijdende auto's vindt Amerikaans president Donald Trump helemaal niets, zo blijkt. Hij noemt ze ‘oncontroleerbare rijdende doodskisten’ en zou er nooit van zijn leven in willen stappen.
De Amerikaanse nieuwssite Axios voert vier anonieme bronnen op tegen wie Trump gezegd zou hebben dat hij autonome auto's een gevaar vindt voor de samenleving. ,,Ja, ze zijn cool", meldde de Amerikaanse president over autonome auto's onlangs tegen een enthousiaste Tesla-rijder. ,,Maar stel je voor dat je achterin zo'n auto zit en plotseling begint deze te slingeren in een bocht en je kunt dat verdomde ding niet tot stilstand brengen? Ik zou nooit in een autonome auto stappen.”
Trump deed deze uitspraken als privé-persoon, maar hij staat ook volgens andere Amerikaanse media al langer bekend als tegenstander van autonome auto's. Zijn antipathie staat vreemd genoeg haaks op de vrijheid die Amerikaanse bedrijven krijgen om te oefenen met de technologie in diverse Staten. Ook vreemd: Trump koos ooit innovatiepionier Elon Musk als adviseur met betrekking tot de toekomst van nieuwe technologieën. Toch is zijn mening redelijk in lijn met die van het Amerikaanse volk: meer dan 70 procent van de Amerikanen weigert naar eigen zeggen net als hun president in een autonome auto te stappen.
bron: https://www.ad.nl/auto/autonome-auto-s-zijn-rijdende-doodskisten-aldus-donald-trump~a5588d7f/
Uber is alweer achterhaald, te laat met de beursgang dusquote:
Ik wil daar nog een topic over beginnen, de verregaande automatisering. Naar verwachting verdwijnen er gewoon heel veel banen en komt er niks voor terug. Nieuws misschien het juiste platform voor?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 07:26 schreef MaGNeT het volgende:
Een klein beetje offtopic maar ook in andere branches waar nu nog veel mensen werkzaam zijn verwacht ik concurrentie:
Deze reeks loopt daar al jaren over: NWS / De geautomatiseerde maatschappij #4 ... the birth of AI.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:51 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik wil daar nog een topic over beginnen, de verregaande automatisering. Naar verwachting verdwijnen er gewoon heel veel banen en komt er niks voor terug. Nieuws misschien het juiste platform voor?
Aaah, dank je wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze reeks loopt daar al jaren over: NWS / De geautomatiseerde maatschappij #4 ... the birth of AI.
quote:Volkswagen gaat zelfrijdende e-Golf-auto's laten rijden op testtrack in Hamburg
Autofabrikant Volkswagen gaat elf zelfrijdende exemplaren van zijn elektrische e-Golf-auto testen op een door de gemeente aangelegd circuit in Hamburg. De testweg is open voor elke fabrikant en de Duitse fabrikant is de eerste die er gebruik van gaat maken.
Het gaat om auto's die op 'level 4' autonoom kunnen rijden, maar er zal wel een chauffeur in zitten. De test is in eerste instantie op een stuk weg van drie kilometer, maar de hele track zal negen kilometer worden, met daarin 37 verkeerslichten en een brug die via 802.11p, de wifi-variant voor communicatie tussen auto's en infrastructuur op 5,9GHz, kunnen communiceren. Die communicatie werkt vanaf volgend jaar, zegt Hamburg.
De e-Golf-exemplaren hebben veertien camera's, zeven radars en elf laserscanners aan boord om de omgeving in kaart te brengen. Volkswagen claimt dat het equivalent van de rekenkracht van vijftien laptops in de achterbak aanwezig is om de 5GB aan data per minuut te verwerken. Bovendien benadrukt de fabrikant dat het alle privacywetten in acht neemt bij de test.
Volkswagen wil met de test uiteindelijk over een paar jaar 'producten voor de geautomatiseerde transport van goederen en personen' op de markt gaan brengen.
quote:De rijdende robot
De manier waarop de mens zich verplaatst zal in de toekomst drastisch veranderen. Het duurt niet lang meer voordat de zelfrijdende auto de weg opgaat. Komen deze autonome voertuigen straks ook de stad in? Welke morele dilemma’s vloeien voort uit deze radicale transitie?
Al jaren wordt over de komst van autonoom rijdende, en zelfs vliegende, auto’s gefantaseerd. Deze zelfrijdende voertuigen zouden de mobiliteit in de stad volledig op de schop gooien. Als we de industrie moeten geloven staan we aan de vooravond van een revolutie en blijft het niet bij die fictie.
Straks bezitten mensen geen auto’s meer, maar delen ze. De zelfrijdende auto is een robot met vier wielen, die zich steeds autonomer verplaatst en permanent communiceert via 5G-netwerken. Net als de mobiele telefoon: op afstand te volgen én manipuleren…
Bedankt! Ga ik zeker kijken!quote:Op zondag 7 april 2019 20:20 schreef Tourniquet het volgende:
Vanavond in Tegenlicht (NPO2 21:05 uur):
https://www.vpro.nl/progr(...)rijdende-robot.html#
[..]
Daar gaat Uber kapot aan, er zullen veel bedrijven zijn die zelfrijdende autos gaan exploiteren ,quote:Op zondag 7 april 2019 20:20 schreef Tourniquet het volgende:
Vanavond in Tegenlicht (NPO2 21:05 uur):
https://www.vpro.nl/progr(...)rijdende-robot.html#
[..]
Daarom is Uber zeker ook bezig met zelfrijdende auto’squote:Op zondag 7 april 2019 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar gaat Uber kapot aan, er zullen veel bedrijven zijn die zelfrijdende autos gaan exploiteren ,
Ook parkeer garages zullen leeg komen te staan
Alleen Google weet waar iedereen is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |