Je klinkt als Trump: "Ik vind het nieuws niet leuk, het zal wel fake zijn".quote:
Het is fake, is inmiddels gebleken. Was PR stunt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 01:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je klinkt als Trump: "Ik vind het nieuws niet leuk, het zal wel fake zijn".
Ik zie nergens bewijs, alleen maar aannames.quote:Op woensdag 9 januari 2019 01:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is fake, is inmiddels gebleken. Was PR stunt.
Kijk het filmpje nog eens goed met je ogen en je ziet een touw. Bovendien is dit geen zelf-rijdende Tesla, maar een oude, denk nog AP1 auto. Auto pilot moet je nooit gebruiken op dit soort wegen, dat is niet gemaakt om voetgangers etc. te detecteren.quote:Op woensdag 9 januari 2019 02:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie nergens bewijs, alleen maar aannames.
Jongeh, de eerste de beste slowmo zie je dat het ding al om begint te vallen voor de hoek van de auto bij hem isquote:Op woensdag 9 januari 2019 00:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.nu.nl/259922/video/zelfrijdende-tesla-rijdt-robot-omver-bij-gadgetbeurs-las-vegas.html
Ja, autonome auto's rijden echt veiliger dan mensen.
Laat ik doen alsof dit een serieuze vraag isquote:Op zondag 13 januari 2019 09:39 schreef michaelmoore het volgende:
aan wie moet de politie dan de bekeuringen uitdelen ?
en zal die auto stoppen voor de politie ??
Of sturen ze die naar de eigenaar ??
Dat zal voor veel gemeentes dan een forse financiële strop zijnquote:Op zondag 13 januari 2019 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Laat ik doen alsof dit een serieuze vraag is
In een zelfrijdende auto ben jij niet de bestuurder, er zit in de toekomst geen stuur meer in, in principe houdt een elektrische auto zich aan de verkeersregels, simpelweg omdat het daartoe geprogrammeerd is.
Zou er toch een overtreding gemaakt worden, dan is dat een ontwerpfout van de fabrikant, dus daar zal de boete heen moeten. In de praktijk zal het gemeld moeten worden als bug.
En stoppen voor een agent? Zelfrijdende auto's stoppen voor mensen en dieren op de rijbaan, dus ook voor een agent. Ze zijn ook geleerd om stoptekens en aanwijzingen te herkennen.
Dat het minder gaat opleveren aan boetes stond in 2015 al in de OPquote:Op zondag 13 januari 2019 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal voor veel gemeentes dan een forse financiële strop zijn
Vaak is een extra stoplicht het middel om de begroting sluitend te maken
De politie die worden dan toezichthouders ook minder werk door algoritmes en robotica
quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
normaal geven koeien maar 20 liter per jaar ,
Damnquote:Op zondag 13 januari 2019 15:18 schreef MaGNeT het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3016458/weer-ongeluk-met-uber-24-jarige-fietsster-overleden
Dit was overigens geen zelfrijdende Uber. Verbieden maar?
Ja dat geloof je niet hequote:
Met 20 liter melk krijg je écht geen kalf groot genoeg om van gras te levenquote:Op zondag 13 januari 2019 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat geloof je niet he
als je door melkt dan blijven ze melk geven
Maar in de natuur stopt de melkproductie na 6 maanden
Nu hebben we koeien gefokt die 30 liter per dag geven, 20.000 liter per koeie leven mits ze doorgemolken worden
echt abnormaal zulke uiers
https://nos.nl/artikel/20(...)eert-melkrecord.html
True storyquote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
Graag on-topic, dit is geen topic over koeien maar over zelfrijdende heilige koeien.
Wil je een discussie over melkproductie, open dan je eigen topic.
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:17 schreef MaGNeT het volgende:
Ook Amazon gaat de zelfrijdende wagentjes inzetten:
een boek lezen en met de opgedane kennis ook geld gaan verdienen?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.
Ik snap niet dat jij zo'n die-hard fan bent van dit soort ontwikkelingen. Overigens snap ik het wel: jij begeeft je aan de kant van het kleine kapitaalkrachtige deel wat hier voordeel aan heeft. Geweldige techneutenbaan waar je tonnen mee binnenharkt. En alles kunt doen wat van pas komt en waar subsidie opzit wat anderen voor je betalen.
Er komt onvermijdelijk een ontzettend serieuze tweeddeling tussen enthousiaste "haves" zoals jij en de "not-haves". Die komen het dan bij jou halen.
Maar even serieus: wil je die kant op dat een gering deel van de populatie profiteert van deze ontwikkelingen en dat de bulk het kind van de rekening is? Ik zie dat op Tweakers ook overigens. Deze hoogopgeleide optimaal profiterenden gaan erg lekker nu net zoals jij. Maar er is een steeds grotere groep van "onrendabelen" die niet mee kan.
Wat gaan we daarmee doen?
Ik red mezelf. Maar ik zie dit gebeuren. Het is opvallend dat je inhoudelijk geen commentaar geeft. Behalve dan de gebruikelijke huillie en Calimero reply. Jij komt er wel gozert. Maar nadenken over de dingen niet enkel jezelf aangaande zou je wel mogen doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
Je kan ook op je luie reet achter je laptop gaan zitten en mensen op internet verwijten gaan maken en de Calimero uithangen.
Dat is geen toekomstmuziek, dat is nu al volop aan de gang. Dat gedoe met de gele hesjes is in mijn ogen een gevolg van een groter worden groep mensen die de ontwikkelingen niet bij kunnen benen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een feit dat een steeds grotere groep niet mee kan in deze ontwikkelingen. Bijvoorbeeld omdat ze geen werk meer kunnen krijgen. Maar dat boeit jou niets blijkbaar. Vanuit sociaal oogpunt (waar je niks mee hebt) moeten we daar toch hard over gaan nadenken m.i.
misschien moet je vanaf dezelfde luie reet effe op mijn pohi klikken en je inlezen voor je in je gebruikelijke ongefundeerde kansloze aanval gaat en allerlei onzinnige aannames over mijn persoontje gaat doen in een wanhopige poging om een puntje te makenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik red mezelf. Maar ik zie dit gebeuren. Het is opvallend dat je inhoudelijk geen commentaar geeft. Behalve dan de gebruikelijke huillie en Calimero reply. Jij komt er wel gozert. Maar nadenken over de dingen niet enkel jezelf aangaande zou je wel mogen doen.
Het is een feit dat een steeds grotere groep niet mee kan in deze ontwikkelingen. Bijvoorbeeld omdat ze geen werk meer kunnen krijgen. Maar dat boeit jou niets blijkbaar. Vanuit sociaal oogpunt (waar je niks mee hebt) moeten we daar toch hard over gaan nadenken m.i.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |