abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177448005
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen maar met zichzelf bezig, trieste navelstaarders.
Dit dekt de lading wel ja -O-
Alius aliud dicit
pi_177448854
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:36 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Wat heb je nou aan zo'n vent ;(
Elke avond een warme maaltijd van authentiek zelfgeplukte planten waar je niet per direct dood van gaat. Als dat je ding is...

Ik vind het trouwens wel mooi om te zien dat zelfs dit soort alternatievelingen nog een zielsverwant weten te vinden.
pi_177449354
En voor de liefhebbers, nog een interview: http://www.haagsstraatnie(...)tnieuws2017_14-1.pdf

quote:
Met vlechten?
“Die heeft mijn vriendin erin gemaakt.
Zij is heel creatief. Ik haal ze er wel
weer uit voordat het dreads worden.
Daarom was en kam ik mijn haar ook
af en toe. Hoe ik eruit zie maakt me
niet zoveel uit, maar ik wil mezelf wel
verzorgen. Je kunt zeep maken van in
het wild te plukken plantjes, kruiden en
bijvoorbeeld klimop. Bovendien krijg je
zoveel kritiek als je je haar niet wast..”
pi_177454003
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Elke avond een warme maaltijd van authentiek zelfgeplukte planten waar je niet per direct dood van gaat. Als dat je ding is...

Ik vind het trouwens wel mooi om te zien dat zelfs dit soort alternatievelingen nog een zielsverwant weten te vinden.
Zoals zij het zegt, klinkt het alsof ze er alleen voor staat.
pi_177454062
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 08:52 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Zoals zij het zegt, klinkt het alsof ze er alleen voor staat.
Zij lijkt dan ook itt hem in ieder geval over nog enige vorm van ambitie te beschikken, met haar koeriersbaantje en boeken en kunst en zingen. Erg hoogstaand is het natuurlijk allemaal nog niet, maar ze doet in ieder geval wel iets en lijkt ook wel iets te willen bereiken. Borg vindt allemaal wel best zolang hij z'n plantjes kan plukken.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:14:30 #131
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177454262
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 08:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zij lijkt dan ook itt hem in ieder geval over nog enige vorm van ambitie te beschikken, met haar koeriersbaantje en boeken en kunst en zingen. Erg hoogstaand is het natuurlijk allemaal nog niet, maar ze doet in ieder geval wel iets en lijkt ook wel iets te willen bereiken. Borg vindt allemaal wel best zolang hij z'n plantjes kan plukken.
Ja, precies. Die Borg is een geboren loser, maar zij?

Als ik dit soort verhalen lees denk ik altijd, meid WTF doe je nou met je leven? Jong, universitair denkniveau, twee ouders die nog bij elkaar zijn, gezien de vele muzieklessen zal ze niet uit een arm gezin komen. Ze is ook niet spuuglelijk ofzo, met een beetje make-up knapt het al op. Er valt zoveel van te maken.

En ze vergooit het aan 2 waardeloze kunstacademieopleidingen, krijgt psychische en depressieve faalangstklachten (bullshit), een beetje aankloten als fietskoerier (kan een 13-jarige ook), muziek maken en boeken schrijven die ongetwijfeld nooit verkocht gaan worden, een relatie starten met een of andere debiele hippie, wonen in een studio met 25 m2.

Als ik die vader was zou ik al helemaal kaal zijn, want al mijn haren waren uit mijn hoofd getrokken.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:14:59 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177454270
Wat een haat allemaal omdat iemand niet meedoet met de 08:00-17:00 molen waarop de huidige Nederlandse maatschappij is ingericht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:17:27 #133
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177454305
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:14 schreef LXIV het volgende:
Wat een haat allemaal omdat iemand niet meedoet met de 08:00-17:00 molen waarop de huidige Nederlandse maatschappij is ingericht.
Ja, omdat de gemeenschap de cheque betaalt voor zijn nozem-levensstijl.

Als je niet mee wilt doen prima, uitstekend, maar verhuis dan lekker naar Tibet om daar geiten te melken, in je blote reet door de sneeuw te rollen, weed te roken en met galmschalen te spelen.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:18:59 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177454325
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, omdat de gemeenschap de cheque betaalt voor zijn nozem-levensstijl.

Als je niet mee wilt doen prima, uitstekend, maar verhuis dan lekker naar Tibet om daar geiten te melken, in je blote reet door de sneeuw te rollen, weed te roken en met galmschalen te spelen.
Volgens mij valt dat nogal mee. Die Borg veroorzaakt in ieder geval geen overlast of criminaliteit en zijn vriendin verdient toch gewoon geld? Wat denk jij dat het kost dat onze snelwegen door Oost-Europese vrachtwagens gebruikt wordt om goederen te verplaatsen? Aan geld, aan milieuvervuilling, aan files? Het duizendvoudige.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:19:07 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177454330
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:14 schreef LXIV het volgende:
Wat een haat allemaal omdat iemand niet meedoet met de 08:00-17:00 molen waarop de huidige Nederlandse maatschappij is ingericht.
Nou, pak je spullen:

quote:
In Frankrijk ontdekt Anna een leefstijl die goed bij haar past. “Er was wel een hiërarchie en een dagstructuur, maar er was ook voldoende tijd en vrijheid om te wandelen, met muziek bezig te zijn of om je terug te trekken in het atelier. Al ons eten haalden we van ons eigen land. Ik voelde me er heel prettig.”
Daar kon het allemaal.
pi_177454374
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, omdat de gemeenschap de cheque betaalt voor zijn nozem-levensstijl.

Als je niet mee wilt doen prima, uitstekend, maar verhuis dan lekker naar Tibet om daar geiten te melken, in je blote reet door de sneeuw te rollen, weed te roken en met galmschalen te spelen.
Ik zou geen wiet gaan roken in China. Dan is het snel einde verhaal met je onbezorgde leventje.
pi_177454407
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:22 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik zou geen wiet gaan roken in China. Dan is het snel einde verhaal met je onbezorgde leventje.
Ik denk dat als jij rustig op je verlaten berghelling in Tibet je jointje aansteekt helemaal niemand daar achter komt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177454428
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, precies. Die Borg is een geboren loser, maar zij?

Als ik dit soort verhalen lees denk ik altijd, meid WTF doe je nou met je leven? Jong, universitair denkniveau, twee ouders die nog bij elkaar zijn, gezien de vele muzieklessen zal ze niet uit een arm gezin komen. Ze is ook niet spuuglelijk ofzo, met een beetje make-up knapt het al op. Er valt zoveel van te maken.

En ze vergooit het aan 2 waardeloze kunstacademieopleidingen, krijgt psychische en depressieve faalangstklachten (bullshit), een beetje aankloten als fietskoerier (kan een 13-jarige ook), muziek maken en boeken schrijven die ongetwijfeld nooit verkocht gaan worden, een relatie starten met een of andere debiele hippie, wonen in een studio met 25 m2.

Als ik die vader was zou ik al helemaal kaal zijn, want al mijn haren waren uit mijn hoofd getrokken.
Eens met de eerste alinea, maar de tweede is gewoon bullshit. Ze kan best mooie dingen maken, gezien de dingen die aan de muur hangen. Aan de kunstacademie wordt je echt niet zomaar toegelaten. Dat is gewoon haar talent. Haar identiteit onderdrukken en bedrijfskunde of engineering ofzo gaan studeren om loonslaaf te worden is natuurlijk weer het andere uiterste.

Zoals ze het doet is het prima, ze heeft best wel commercieel inzicht om wat aan haar kunst te gaan verdienen, en als ze een goed businessplan opzet valt er echt wel wat van te maken met haar creativiteit, maar die Borg is gewoon de drempel die in de weg zit.
pi_177454570
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:14 schreef LXIV het volgende:
Wat een haat allemaal omdat iemand niet meedoet met de 08:00-17:00 molen waarop de huidige Nederlandse maatschappij is ingericht.
Van die burgerlijke types die ongelukkig zijn met hun 9-tot-5 en hun frustraties even af moeten reageren :P
pi_177454720
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:36 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Van die burgerlijke types die ongelukkig zijn met hun 9-tot-5 en hun frustraties even af moeten reageren :P
Is dit een stukje projectie?

Men heeft in het algemeen gewoon een hekel aan profiteurs, parasieten en klaplopers. Dat heeft echt niets te maken met hoe tevreden men is met het eigen leven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177455111
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Is dit een stukje projectie?

Men heeft in het algemeen gewoon een hekel aan profiteurs, parasieten en klaplopers. Dat heeft echt niets te maken met hoe tevreden men is met het eigen leven.
Borg is geen klaploper. Borg deliveroo't en schrijft gedichten.
pi_177455244
Anders betaald hij toch wat borg..
pi_177455284
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Is dit een stukje projectie?

Men heeft in het algemeen gewoon een hekel aan profiteurs, parasieten en klaplopers. Dat heeft echt niets te maken met hoe tevreden men is met het eigen leven.
Waar het mij om ging was die kleinburgerlijkheid in de reactie van Vader_Aardbei. De idee dat er geen andere weg is dan 9-tot-5 loonslaaf, en dat zingeving slechts bijzaak is. In culturen waarin deze opvatting dominant is, leidt dat vaak tot een cynische levenshouding (zie Hofstede's cultural dimensions model), waarvan ontevredenheid/bitterheid over het eigen leven een uiting van is.

Anna is geen profiteur, parasiet of klaploper. Ze verdient haar eigen geld, en parasiteert niet op de maatschappij. En toch heeft wat ze doet iets subversiefs, iets pervers.

Ze heeft een vwo-diploma, een comfortabele middenklasse achtergrond, en toch kiest ze consequent cultureel kapitaal over economisch kapitaal: Zingeving, persoonlijke ontwikkeling en andere waarden die hoog in de piramide van Maslow zitten zijn voor haar belangrijker dan sociale status. En dan durft ze ook nog haar hoofd boven het maaiveld uit te steken. Burgerlijke types met calvinistische opvoeding en vaak van eenvoudige komaf trekken dat niet: Ze had de ideale randvoorwaarden om een sociale status en economisch kapitaal te verwerven, en toch durft ze voor haar zelf te kiezen.
pi_177455450
  maandag 26 februari 2018 @ 10:23:44 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177455464
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:08 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Borg is geen klaploper. Borg deliveroo't en schrijft gedichten.
Borg heeft gewoon een Wajong uitkering...

quote:
Borg: ,,Ik ben tegen geld als betaalmiddel. Het maakt de maatschappij armer. Ik heb kunnen sparen van mijn Wajong-uitkering.

Borg: ,,Ik heb geen school afgemaakt, ik heb dyslexie en ben gediagnosticeerd met PDD-NOS. Officieel woon ik nog steeds bij mijn ouders, maar ik leef sinds anderhalf jaar samen met Anna.''


[ Bericht 14% gewijzigd door AchJa op 26-02-2018 10:58:35 ]
pi_177455601
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:16 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Waar het mij om ging was die kleinburgerlijkheid in de reactie van Vader_Aardbei. De idee dat er geen andere weg is dan 9-tot-5 loonslaaf, en dat zingeving slechts bijzaak is. In culturen waarin deze opvatting dominant is, leidt dat vaak tot een cynische levenshouding (zie Hofstede's cultural dimensions model), waarvan ontevredenheid/bitterheid over het eigen leven een uiting van is.

Anna is geen profiteur, parasiet of klaploper. Ze verdient haar eigen geld, en parasiteert niet op de maatschappij. En toch heeft wat ze doet iets subversiefs, iets pervers.

Ze heeft een vwo-diploma, een comfortabele middenklasse achtergrond, en toch kiest ze consequent cultureel kapitaal over economisch kapitaal: Zingeving, persoonlijke ontwikkeling en andere waarden die hoog in de piramide van Maslow zitten zijn voor haar belangrijker dan sociale status. En dan durft ze ook nog haar hoofd boven het maaiveld uit te steken. Burgerlijke types met calvinistische opvoeding en vaak van eenvoudige komaf trekken dat niet: Ze had de ideale randvoorwaarden om een sociale status en economisch kapitaal te verwerven, en toch durft ze voor haar zelf te kiezen.
Anna woont met een illegale inwoner in haar studio, en krijgt vermoedelijk verschillende subsidies en toeslagen. De reden dat Borg officieel staat ingeschreven bij zijn ouders is omdat zijn Wajong waarschijnlijk direct stopt als hij zich inschrijft op 1 adres met Anna.

Prima als je culturele waardes hoger plaatst dan economische maar ik trek een duidelijke grens wanneer een ander moet betalen voor de idealen van Borg en Anna. Want in feite zijn het gewoon parasitaire klaplopers die het systeem tillen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 26-02-2018 10:41:10 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 26 februari 2018 @ 10:37:09 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177455810
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:16 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Waar het mij om ging was die kleinburgerlijkheid in de reactie van Vader_Aardbei. De idee dat er geen andere weg is dan 9-tot-5 loonslaaf, en dat zingeving slechts bijzaak is. In culturen waarin deze opvatting dominant is, leidt dat vaak tot een cynische levenshouding (zie Hofstede's cultural dimensions model), waarvan ontevredenheid/bitterheid over het eigen leven een uiting van is.

Anna is geen profiteur, parasiet of klaploper. Ze verdient haar eigen geld, en parasiteert niet op de maatschappij. En toch heeft wat ze doet iets subversiefs, iets pervers.

Ze heeft een vwo-diploma, een comfortabele middenklasse achtergrond, en toch kiest ze consequent cultureel kapitaal over economisch kapitaal: Zingeving, persoonlijke ontwikkeling en andere waarden die hoog in de piramide van Maslow zitten zijn voor haar belangrijker dan sociale status. En dan durft ze ook nog haar hoofd boven het maaiveld uit te steken. Burgerlijke types met calvinistische opvoeding en vaak van eenvoudige komaf trekken dat niet: Ze had de ideale randvoorwaarden om een sociale status en economisch kapitaal te verwerven, en toch durft ze voor haar zelf te kiezen.
Van mij mag dat allemaal hoor, alleen dan zonder bijdrage van de Nederlandse samenleving. Het sociale vangnet/ subsidiesysteem wat we gelukkig hebben in Nederland is niet bedoeld voor dit soort jokers maar voor mensen die het echt nodig hebben.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:41:54 #148
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177455920
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:16 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Waar het mij om ging was die kleinburgerlijkheid in de reactie van Vader_Aardbei.

[...]

Burgerlijke types met calvinistische opvoeding en vaak van eenvoudige komaf trekken dat niet: Ze had de ideale randvoorwaarden om
Weer lekker met bedekte termen over andere users heen schijten, mooi bezig man. :r

Je snapt duidelijk geen reet van wat ik probeerde te zeggen. Ik trek haar keuze prima, voor mijn part snijdt ze haar eigen polsen door en offert ze zichzelf aan Kali. Jouw leven, jouw keuze. Ik vind het alleen zonde van al dat potentieel. Als ik in haar schoenen stond had ik veel meer gedaan met wat het leven mij had toebedeeld. Dat heeft geen fuck met burgerlijkheid of calvinisme te maken, dat heeft te maken met zelfrealisatie.

Ik heb zelf uiteindelijk wel een hoge opleiding gevolgd en een goedbetaalde baan, maar ik ben geboren in armoede en heb altijd moeten knokken. Anna is geboren met altijd wind mee en zij zit hele dagen tussen de klavertjes vier te tekenen en figuurtjes in Borg's baard te vlechten. Te zaniken dat ze depressief is en faalangst heeft en weet ik veel wat voor bedachte aandoeningen. Bitch, je bent 28 en je weet nog helemaal niets van het leven.

Ik ben niet jaloers en van mij mag ze doen wat ze wil. Maar ik vind het zonde van haar potentieel. Dat maakt mij niet bekrompen, of calvinistisch, of haatdragend, of meer van dat soort onzin die je op mij projecteert.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:56:12 #149
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177456238
quote:
Anna Sikkema (27) Artiest en muzikant met als bijverdienste fietskoerier
Borg Ottema (31) Wereldverbeteraar
Geitenwollen sokken figuren dus :')

Laat ze lekker in een hutje leven en een ruilhandel opstarten.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_177456292
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Weer lekker met bedekte termen over andere users heen schijten, mooi bezig man. :r
Zegt iemand die een willekeurige vrouw "bitch" noemt.

quote:
Als ik in haar schoenen stond had ik veel meer gedaan met wat het leven mij had toebedeeld. Dat heeft geen fuck met burgerlijkheid of calvinisme te maken, dat heeft te maken met zelfrealisatie.
Maar dat is nu juist mijn punt: Je interpreteert "zelfrealisatie" als geld verdienen/goede baan/mooi huis verkrijgen/studie die aansluit op de arbeidsmarkt (ten minste, dat nam ik aan uit jouw post).

Dat is jouw persoonlijke definitie, en dat mag. Ik vind die definitie burgerlijk, dat is mijn mening.

Lekker kunst maken, een baantje voor er bij, intellectuele gesprekken voeren, en de natuur in kan natuurlijk net zo goed "zelfrealisatie" zijn.

quote:
Ik heb zelf uiteindelijk wel een hoge opleiding gevolgd en een goedbetaalde baan, maar ik ben geboren in armoede en heb altijd moeten knokken. Anna is geboren met altijd wind mee en zij zit hele dagen tussen de klavertjes vier te tekenen en figuurtjes in Borg's baard te vlechten. Te zaniken dat ze depressief is en faalangst heeft en weet ik veel wat voor bedachte aandoeningen. Bitch, je bent 28 en je weet nog helemaal niets van het leven.

Ik ben niet jaloers en van mij mag ze doen wat ze wil. Maar ik vind het zonde van haar potentieel. Dat maakt mij niet bekrompen, of calvinistisch, of haatdragend, of meer van dat soort onzin die je op mij projecteert.
Fantastisch dat je een hoge opleiding gevolgd hebt en een goedbetaalde baan hebt.

Maar ik vind dat je iemand's "potentieel" niet per se hoeft te meten in iemand's salaris als loonslaaf, of hoeveel waarde diegene opbrengt voor een werkgever.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')