abonnement Unibet Coolblue
pi_177146813
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind hun berichtgeving vaak tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Ik vind hun berichten vooral onleesbaar en bagger.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:15:05 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177147157


Degene die de verbindende factor binnen dit neoliberale complot ziet heeft het door.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:18:16 #253
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177147230
Maar goed, het partijkartel liegt en bedriegt en vult ondertussen de zakken van Shell over de ruggen van de Groningers en alle sheeple die elke keer niet op Baudet stemmen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177147348
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:18 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het partijkartel liegt en bedriegt en vult ondertussen de zakken van Shell over de ruggen van de Groningers en alle sheeple die elke keer niet op Baudet stemmen.
Alle humor en sarcasme ten spijt zou het wel een enorm verkeerd signaal zijn als Zijlstra aftreedt en dan vervangen wordt door Hennis.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:27:21 #255
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177147415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alle humor en sarcasme ten spijt zou het wel een enorm verkeerd signaal zijn als Zijlstra aftreedt en dan vervangen wordt door Hennis.
Want Hennis heeft ook gelogen over haar intieme relatie met Poetin en zijn plannen voor werelddominantie? :?

Dat een minister moet opstappen, is geen beroepsverbod.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177147467
Tsja, naar college gaan of 1500m mannen kijken.
pi_177147481
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Want Hennis heeft ook gelogen over haar intieme relatie met Poetin en zijn plannen voor werelddominantie? :?

Dat een minister moet opstappen, is geen beroepsverbod.
Ze is opgestapt wegens zware kritiek op haar functioneren en omdat ze zelf vond dat ze fouten had gemaakt. Dan een paar maanden later doodleuk het stokje van een ander overnemen geeft, zoals ik zei, een verkeerd signaal.

Nu Van der Steur weer terughalen en we zijn compleet.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:40:16 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177147796
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:29 schreef Tchock het volgende:
Ze is opgestapt wegens zware kritiek op haar functioneren en omdat ze zelf vond dat ze fouten had gemaakt.
Wat? Dat is een pittig stukje geschiedvervalsing dat je hier ten toon spreidt. Best pijnlijk, gezien de nogal treurige aanleiding waarom Hennis haar verantwoordelijk moet nemen:
quote:
Minister Hennis en generaal Middendorp zijn opgestapt. Na het vernietigende OVV-rapport was het ook onvermijdelijk. Minister Hennis droeg hiervoor de ministeriële verantwoordelijkheid en generaal Middendorp de militaire.
Beide personen zijn niet opgestapt vanwege hun functioneren en/of omdat ze fouten hebben gemaakt (wat je nadrukkelijk stelt), maar omdat zij de ministeriële en militaire verantwoordelijkheid droegen over het gebrek aan waarborgen van de veiligheid van uitgezonden militairen in Malie. Een "ambtelijke verantwoordelijkheid" waar de minister en de commandant der strijdkrachten verantwoordelijkheid voor dragen ook als zij naar eer en geweten hebben gehandeld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:43:24 #259
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177147889
Van der Steur is opgestapt omdat hij getracht had iets te verdoezelen tegenover de Kamer. Dat is actief handelen, een politieke doodzonde en daar kwam hij niet mee weg in de Kamer. Van der Steur is niet opgestapt omdat hij als minister verantwoordelijk werd gehouden.

Daarmee tekende Van der Steur ook zijn politieke doodvonnis en einde van zijn politieke loopbaan, in tegenstelling tot Hennis die daarna weer Kamerlid werd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177147929
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat? Dat is een pittig stukje geschiedvervalsing dat je hier ten toon spreidt. Best pijnlijk, gezien de nogal treurige aanleiding waarom Hennis haar verantwoordelijk moet nemen:

[..]

Beide personen zijn niet opgestapt vanwege hun functioneren en/of omdat ze fouten hebben gemaakt (wat je nadrukkelijk stelt),
Er was wel degelijk zware kritiek op haar functioneren (zie o.a. hier) en ze heeft zelf toegegeven dat ze fouten heeft gemaakt (zie o.a. hier). Dus dat kun je wegwuiven met een dysfemisme als "geschiedvervalsing" maar dat lijkt me nogal misplaatst.

En uiteraard weet ik hoe ministeriële/ambtelijke verantwoordelijkheid werkt. Ik zeg nergens dat Hennis zelf de granaten heeft mishandeld waar het hele drama mee begon, wat natuurlijk niet wegneemt dat ze in haar rol als minister best fouten kan maken. Tevens zeg ik ook niet dat ze geen minister meer kan worden, of dat haar hele carrière voorbij is. Ik stelde slechts dat het een verkeerd signaal zou afgeven.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:02:51 #261
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177148464
quote:
En uiteraard weet ik hoe ministeriële/ambtelijke verantwoordelijkheid werkt.Ik zeg nergens dat Hennis zelf de granaten heeft mishandeld waar het hele drama mee begon, wat natuurlijk niet wegneemt dat ze in haar rol als minister best fouten kan maken. Tevens zeg ik ook niet dat ze geen minister meer kan worden, of dat haar hele carrière voorbij is. Ik stelde slechts dat het een verkeerd signaal zou afgeven.
Dan verbaas ik mij over de onzorgvuldigheid van je post. Je lijkt namelijk wel degelijk twee situaties door elkaar te halen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er was wel degelijk zware kritiek op haar functioneren (zie o.a. hier) en ze heeft zelf toegegeven dat ze fouten heeft gemaakt (zie o.a. hier). Dus dat kun je wegwuiven met een dysfemisme als "geschiedvervalsing" maar dat lijkt me nogal misplaatst.
De fouten die zij heeft gemaakt en de kritiek op haar functioneren zijn gericht op de afhandeling van het OVV rapport (naar eigen zeggen: "knullig") en de wijze hoe zij - te laat - omgegaan is met het bieden van ondersteuning aan de nabestaanden van de militairen. Terechte kritiek, maar niet de reden van haar opstappen! Dat stel je hier wel:
quote:
e is opgestapt wegens zware kritiek op haar functioneren en omdat ze zelf vond dat ze fouten had gemaakt.
En ja, dat is geschiedvervalsing.

De reden van haar opstappen is heel hard gezegd:
quote:
Hennis erkende dat er fouten zijn gemaakt bij de aanschaf, opslag en het gebruik van de aangeschafte mortiergranaten.
Die fouten - door ambtenaren - hebben geleid tot de onnodige doden in Mali. Dan moet - in dit geval - zowel de minister als de commandant der strijdkrachten zijn verantwoordelijkheid nemen en consequenties daaraan verbinden. De consequenties hoeven er niet direct toe te leiden dat beide verantwoordelijken opstappen, maar in dit geval waren andere consequenties niet passend. Het gegeven dat beide personen ook nog eens aan het uiterste einde van hun termijn zaten hadden minder vergaande consequenties ongeloofwaardig gemaakt. Als je zelfs op de allerlaatste dag van je aanstelling nog druk maakt om je positie, ben je niet geloofwaardig meer. Dat heeft Hennis ook nadrukkelijk benoemd in haar laatste debat.

Waarom is dit relevant? Als het kabinet eerder geformeerd was, dan was deze "hete aardappel" doorgeschoven naar de opvolger van Hennis. Mevrouw Bijleveld. Ministeriele verantwoordelijkheid werkt zo dat mevrouw Bijleveld dan had moeten opstappen of heel erg diep door het stof had gemoeten. Niet omdat zij degene is die fouten gemaakt heeft maar omdat zij verantwoordelijkheid draagt. De vergelijking met Van der Steur is ongepast omdat hij juist wel moest opstappen vanwege zijn eigen handelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177148655
Onzorgvuldigheid inderdaad. Ik had moeten stellen "Ze is opgestapt na zware kritiek op haar functioneren en vond tevens zelf dat ze fouten had gemaakt." De werkelijke causale reden van haar opstappen was het dragen van de ministeriële verantwoordelijkheid en niet de kritiek of de zelfbenoemde fouten.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2018 @ 12:40:29 #263
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_177149465
Zo, vanmiddag gezellig rondje randstad.

Alphen > Utrecht > Den Haag > R'dam > Alphen.

:D

Tenminste als de NS allemaal mee wil werken.
Carpe Libertatem
pi_177149691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Tenminste als de NS allemaal mee wil werken.
_O-
pi_177152264
Ik snap nog steeds niet wat Prem elke keer te zoeken heeft bij de DWDD.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:20:44 #266
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177152279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:20 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Prem elke keer te zoeken heeft bij de DWDD.
Hij is die persoon die wel de tegenovergestelde mening wil vertolken, maakt verder niet uit welke mening.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:23:30 #267
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177152341
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:20 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Prem elke keer te zoeken heeft bij de DWDD.
White privilege.
pi_177152385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:20 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Prem elke keer te zoeken heeft bij de DWDD.
Is toch fantastisch als programmamaker. Hij is altijd bereid om te komen ongeacht het onderwerp en roept altijd spraakmakende/aanstootgevende dingen. Je zet hem gewoon aan een tafel met andere mensen en je hebt direct tv.
pi_177152873
Apps en website van ABN Amro liggen alweer plat.

Ik vind het redelijk zorgelijk worden als klant hoe vaak ik niet bij mijn geld kan.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 14:51:17 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177152979
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:47 schreef Tchock het volgende:
Apps en website van ABN Amro liggen alweer plat.

Ik vind het redelijk zorgelijk worden als klant hoe vaak ik niet bij mijn geld kan.
Ik weet zeker als je naar het filiaal van de bank gaat dat je wel bij je geld kan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_177153030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik weet zeker als je naar het filiaal van de bank gaat dat je wel bij je geld kan.
Werkelijke bankfilialen zijn er bijna niet meer. Internet en zo, hè.
pi_177153048
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:25 schreef Tchock het volgende:
spraakmakende/aanstootgevende dingen. Je zet hem gewoon aan een tafel met andere mensen en je hebt
Ja, dat zal wel de reden zijn.

Totaal geen verstand van de meeste dingen, behalve wat borrelpraat, maar al zijn meningen als feiten presenteren. :')

"DAT IS GEWOON ZO"
Met extra vezels!
pi_177153064
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hij is die persoon die wel de tegenovergestelde mening wil vertolken, maakt verder niet uit welke mening.
Word een beetje moe van hem. Kunnen ook gewoon een of andere schreeuwende puber uitnodigen.
Met extra vezels!
pi_177153100
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:55 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Word een beetje moe van hem. Kunnen ook gewoon een of andere schreeuwende puber uitnodigen.
Ik luister af en toe naar Zwarte Prietpraat. Laatst was Prem zogenaamd "zichzelf even kwijt" en toen was hij de hele uitzending lang beleefd, welbespraakt, charmant, komisch. Gewoon echt een leuke en nette presentator.

De week er na was het weer de schreeuwlelijk die we allemaal kennen. Sindsdien ben ik echt alle respect voor hem verloren. :P
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:56:48 #275
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177153103
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:55 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Word een beetje moe van hem. Kunnen ook gewoon een of andere schreeuwende puber uitnodigen.
Paar jaar terug hadden ze soms Jan Mulder en Prem samen aan tafel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')