De bittere kan je beter uitspugen hequote:Op woensdag 4 maart 2020 18:37 schreef sigme het volgende:
Morgen ga ik kraken, ik hoop dat ze nog goed zijn
Deze bomen zijn allemaal goedgekeurd. Bomen met bittere noten zaag ik bij de grond af.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
De bittere kan je beter uitspugen he
Waarom zouden er giftige exemplaren tussen staan terwijl het vroeger misschien een productieboomgaard was?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:29 schreef sigme het volgende:
Deze bomen zijn allemaal goedgekeurd. Bomen met bittere noten zaag ik bij de grond af.
Misschien wel om rattengif te produceren?quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:42 schreef svann het volgende:
[..]
Waarom zouden er giftige exemplaren tussen staan terwijl het vroeger misschien een productieboomgaard was?
Waar werden die dan voor gebruikt?
Ik weet het ook niet, maar ze groeien hier ook overal in de bermen etc. Misschien zijn zaailingen van zoete amandelen vaak bitter?quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:42 schreef svann het volgende:
[..]
Waarom zouden er giftige exemplaren tussen staan terwijl het vroeger misschien een productieboomgaard was?
Vanochtend maakten we een wandelingetje en liepen we langs een van de weinige plaatsen waarvandaan je op afstand onze caseta kan zien - als je weet waar je moet kijken. Ik heb even een foto’tje gemaakt, misschien geeft dat een wat duidelijker indruk van ‘de buurt’. En het gebrek aan buren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:26 schreef Blues het volgende:
(...) en is er eigenlijk wat 'toezicht' mogelijk van een buurman of zo als jullie er die maanden niet zijn?
Geen schreeuwende koters in de nabijheidquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:33 schreef Blues het volgende:
Lekker in de middle of nowhere
Heeft z'n veur en z'n tegens uiteraard
Nee. Enerzijds omdat we zelden in het dorp komen - we doen maximaal 1 keer per bezoek boodschappen daar. Grote boodschappen doen we per auto, in een grote anonieme supermarkt, in een van de meer nabije steden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:23 schreef AnneX het volgende:
Tis wel wat.
Beginnen dorpelingen jullie + honden te herkennen bij boodschappen doen bijv.?
De bittere amandel wordt steeds minder geteeld. Bittere amandelen werden onder meer gebruikt om het aroma van de zoete amandel te versterken in marsepein en amandelspijs. Tegenwoordig wordt voor dat doel vaak de goedkopere abrikozenpit gebruikt. Daarnaast werden bittere amandelen gebruikt voor het produceren van bittere amandelolie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:42 schreef svann het volgende:
[..]
“Best jammer”... mogen de honden dan niet naar binnen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Enerzijds omdat we zelden in het dorp komen - we doen maximaal 1 keer per bezoek boodschappen daar. Grote boodschappen doen we per auto, in een grote anonieme supermarkt, in een van de meer nabije steden.
Anderzijds: de paar plaatsen waar het wel wat persoonlijker werd, het lokale restaurant en een fijn café in het stadje, komen we niet meer sinds we met honden hier zijn. Dat is best jammer.
Of het nou mag of niet: het zijn ongemanierde honden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Best jammer”... mogen de honden dan niet naar binnen?
Gaaf. Mag ik vragen bij welke dorpen en steden dit in de buurt is?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:10 schreef sigme het volgende:
Foto’tje van het uitzicht vanaf het bergje dat achter ons huisje staat (en waar een klein jagerspaadje loopt)
[ afbeelding ]
Inmiddels zitten wij binnen, kachel aan.
[ afbeelding ]
Fijn mensen met honden kennis..quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Of het nou mag of niet: het zijn ongemanierde honden.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Of het nou mag of niet: het zijn ongemanierde honden.
Jij ziet dus ook al mogelijkheden voor een gravelritje met koffiestop bij Sigmequote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaaf. Mag ik vragen bij welke dorpen en steden dit in de buurt is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |