abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191850102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:33 schreef Blues het volgende:
Lekker in de middle of nowhere O+
Heeft z'n veur en z'n tegens uiteraard ;)
Geen schreeuwende koters in de nabijheid ;)
pi_191850392
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:23 schreef AnneX het volgende:
Tis wel wat.
Beginnen dorpelingen jullie + honden te herkennen bij boodschappen doen bijv.?
Nee. Enerzijds omdat we zelden in het dorp komen - we doen maximaal 1 keer per bezoek boodschappen daar. Grote boodschappen doen we per auto, in een grote anonieme supermarkt, in een van de meer nabije steden.

Anderzijds: de paar plaatsen waar het wel wat persoonlijker werd, het lokale restaurant en een fijn café in het stadje, komen we niet meer sinds we met honden hier zijn. Dat is best jammer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191851596
Foto’tje van het uitzicht vanaf het bergje dat achter ons huisje staat (en waar een klein jagerspaadje loopt)

Inmiddels zitten wij binnen, kachel aan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:19:57 #264
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_191851810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:42 schreef svann het volgende:

[..]

Waarom zouden er giftige exemplaren tussen staan terwijl het vroeger misschien een productieboomgaard was?
Waar werden die dan voor gebruikt?
De bittere amandel wordt steeds minder geteeld. Bittere amandelen werden onder meer gebruikt om het aroma van de zoete amandel te versterken in marsepein en amandelspijs. Tegenwoordig wordt voor dat doel vaak de goedkopere abrikozenpit gebruikt. Daarnaast werden bittere amandelen gebruikt voor het produceren van bittere amandelolie.
pi_191851925
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. Enerzijds omdat we zelden in het dorp komen - we doen maximaal 1 keer per bezoek boodschappen daar. Grote boodschappen doen we per auto, in een grote anonieme supermarkt, in een van de meer nabije steden.

Anderzijds: de paar plaatsen waar het wel wat persoonlijker werd, het lokale restaurant en een fijn café in het stadje, komen we niet meer sinds we met honden hier zijn. Dat is best jammer.
“Best jammer”... mogen de honden dan niet naar binnen?
pi_191852181
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

“Best jammer”... mogen de honden dan niet naar binnen?
Of het nou mag of niet: het zijn ongemanierde honden.
pi_191856149
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:10 schreef sigme het volgende:
Foto’tje van het uitzicht vanaf het bergje dat achter ons huisje staat (en waar een klein jagerspaadje loopt)
[ afbeelding ]

Inmiddels zitten wij binnen, kachel aan.
[ afbeelding ]
Gaaf. Mag ik vragen bij welke dorpen en steden dit in de buurt is?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_191858209
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Fijn mensen met honden kennis..
pi_191859698
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef sigme het volgende:

[..]

:D Duidelijk.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:22:09 #270
130803 Gripper
Get a grip
pi_191860793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gaaf. Mag ik vragen bij welke dorpen en steden dit in de buurt is?
Jij ziet dus ook al mogelijkheden voor een gravelritje met koffiestop bij Sigme :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_191865404
Ons landje ligt in de omgeving van Caspe, een bij sportvissers wereldberoemde plaats.
pi_191945880
We moesten nogmaals naar de stad, waarbij ik de gelegenheid heb gegrepen om een grote paellapan te kopen. Die past in/op het houtstookding.

We wandelen soms wat in de schemering. Mooie schemeringen hebben ze hier.

Vandaag was het een mooie dag om wat te doen: niet teveel wind (gister stormde het, toen zijn we maar gaan wandelen). Vandaag hebben we olijven gesnoeid. Het wat dikkere hout verzagen we tot brandhout.

De amandelen die nog plukbaar waren heb ik inmiddels ook allemaal gekraakt, en ze zijn heerlijk. Nieuwe amandelen zijn in de maak!

En zelfs een nieuwe amandelboom is in de maak :D. We hebben ‘m uitgestoken en nemen het mee naar NL.

De granaatappelboom heeft de droogte van afgelopen zomer overleefd en loopt nu wat uit.

En jaren geleden plantten we een paar kardoentjes, waarvan er twee ook nog steeds leven. Miniatuurformaat, maar toch.
pi_191946873
Dank voor je vakantiebelevenissen!

Vraagje: Ruikt het (dikkere) olijvenhout speciaal ( lekker?) op het vuur?
pi_191954514
Ik ruik niks speciaals aan het olijfhout :)
pi_191956029
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:11 schreef sigme het volgende:
Ik ruik niks speciaals aan het olijfhout :)
Is er ander hout dat lekker ruikt? Eucalyptus, citronella (?). Hebben jullie lavendel?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:44:16 #276
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_191956677
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:12 schreef sigme het volgende:

En jaren geleden plantten we een paar kardoentjes, waarvan er twee ook nog steeds leven. Miniatuurformaat, maar toch.

Is dat hetzelfde als de soort die ze daar eten?
Siesta & Fiesta!
pi_191957769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Is er ander hout dat lekker ruikt? Eucalyptus, citronella (?). Hebben jullie lavendel?
Rozemarijn en tijm groeit hier heel veel in het wild. Lavendel niet (ik kan niet bedenken dat ik dat ooit ergens als wilde plant gezien heb?). Maar lavendel hebben we aangeplant, destijds in een grote plantactie, en doet het hier héél goed, ook zonder extra water. Dus later hebben nog lavendel bijgeplant, en ook die doen het allemaal goed. Een bonenkruid en een kerrieplant doen het ook aardig trouwens.

Afgezien van olijf groeit er hier amandel op ons land. Eromheen, in de campo, groeien naaldbomen, soort mij onbekend.
pi_191957826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:44 schreef Bramito het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als de soort die ze daar eten?
Si! Gekocht bij een kweker die ook kleine slaplantjes etc verkoopt.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:16:57 #279
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_191958260
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Rozemarijn en tijm groeit hier heel veel in het wild. Lavendel niet (ik kan niet bedenken dat ik dat ooit ergens als wilde plant gezien heb?). Maar lavendel hebben we aangeplant, destijds in een grote plantactie, en doet het hier héél goed, ook zonder extra water. Dus later hebben nog lavendel bijgeplant, en ook die doen het allemaal goed. Een bonenkruid en een kerrieplant doen het ook aardig trouwens.

Afgezien van olijf groeit er hier amandel op ons land. Eromheen, in de campo, groeien naaldbomen, soort mij onbekend.
Ik geef mijn lavendel en rozemarijn ook geen water en die doen het al jaren. De kerrieplant komt volgens mij ook in het wil voor. Ik had er ook één, maar die is vorig jaar overleden. Zijn de naaldbomen toevallig Pinus Pinea?

quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Si! Gekocht bij een kweker die ook kleine slaplantjes etc verkoopt.
Een filmpje over cardo van TV1. Dit is het dorpje naast het dorpje waar ik woon. Wereldberoemd in Aragon om z'n cardo. Ik kom letterlijk elke dag langs dat veld. :)

https://www.rtve.es/alaca(...)ierra-cardo/4996638/
Siesta & Fiesta!
pi_191959579
@Bramito...qué qué ...ik versta er niks van. :7
Zie ik in het filmpje nou reuze bomen van bleekselderij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')