Ja, maar normaal met bestek om kunnen gaan en gewoon verschillende dingen leren eten in plaats van "lussiknie!" te roepen en je zin te krijgen, is echt meer dan genoeg om je als ouders mee bezig te moeten houden.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kunstjes leren is leuk toch?
No, we will not let you go. (Let him go!)quote:
quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
No, we will not let you go. (Let him go!)
Is gewoon heel standaard bij moslims. Leerde ik als baby al van mijn ouders.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bohemian Rhapsody? Headbangen en alles?quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is gewoon heel standaard bij moslims. Leerde ik als baby al van mijn ouders.
Mijn ouders luisteren geen muziek, is haram.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bohemian Rhapsody? Headbangen en alles?
Toffe ouders.
Kennelijk was die er nooit, want anders was dat niet het einde van de maaltijd.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik eindigde vroeger altijd met 'is er nog toetje?'
[..]
quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mijn ouders luisteren geen muziek, is haram.
Meningen zijn er verdeeld over, maar ik geloof ook in de mening dat muziek haram is. Ik luister het overigens wel. In de maand ramadan onthoud ik me altijd van muziek en ik heb een jaar lang geen muziek beluisterd.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lijkt me multi-nterpretabel of muziek haram is en niet bindend aan een oordeel.
Het is geen groot issue hoor, maar vinden het gewoon goed om een maaltijd te beginnen en te sluiten met een vast ritueel.quote:
[..]
Wat een bullshit. Je kan zoveel onderscheid maken. Onzedelijke teksten en harde muziek of lyrics met een religieus karakter.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meningen zijn er verdeeld over, maar ik geloof ook in de mening dat muziek haram is. Ik luister het overigens wel. In de maand ramadan onthoud ik me altijd van muziek en ik heb een jaar lang geen muziek beluisterd.
Muziek vergelijken met de koran.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Wat een bullshit. Je kan zoveel onderscheid maken. Onzedelijke teksten en harde muziek of lyrics met een religieus karakter.
Want dan zou je gezongen soera's ook als haram zien dus?
Wat een kutleven hebben moslims toch ookquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meningen zijn er verdeeld over, maar ik geloof ook in de mening dat muziek haram is. Ik luister het overigens wel. In de maand ramadan onthoud ik me altijd van muziek en ik heb een jaar lang geen muziek beluisterd.
Laat haar afruimen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:30 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Het is geen groot issue hoor, maar vinden het gewoon goed om een maaltijd te beginnen en te sluiten met een vast ritueel.
Zijn ook gewoon vooruitstrevende progressieve Moslims die niet letterlijk leven zoals de Koran voorschrijft.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat een kutleven hebben moslims toch ook![]()
Wat fijn voor hunquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zijn ook gewoon vooruitstrevende progressieve Moslims die niet letterlijk leven zoals de Koran voorschrijft.
Uh okequote:
Dit, of iets in deze trantquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Was lekker mam, bedankt voor het koken"
quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
[..]
Er zijn vast gezinnen waar ineens heel driftig gebeden wordt als er weer een Chili con Carne op tafel staat.quote:Op donderdag 8 februari 2018 23:13 schreef Aethereal het volgende:
"Eet smakelijk"
Als je je dochter wil leren hoe het heurt moet je niet het verkeerde voorbeeld geven, of ga je er vanuit dat je eten niet smakelijk zal zijn?
Goede bekomstquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:11 schreef The_Temp het volgende:
Wij zeggen altijd 'Eet smakelijk' voor het eten. We willen onze dochter ook leren om de maaltijd met een gezegde af te sluiten.
Ik ben uit mijn jeugd 'Goede bekomst' gewend, maar dat klinkt nogal ouderwetsch
Toen ik nog in een restaurant werkte, mocht je inderdaad niet zeggen "eet smakelijk" omdat je daarmee impliceert dat het eten sowieso smakelijk (lekker) is. "Moge het smaken" kan dan wel.quote:Op donderdag 8 februari 2018 23:13 schreef Aethereal het volgende:
"Eet smakelijk"
Als je je dochter wil leren hoe het heurt moet je niet het verkeerde voorbeeld geven, of ga je er vanuit dat je eten niet smakelijk zal zijn?
Alleen de Nederlandse aristocratie is van mening dat dat niet net is maar hun mening is volledig irrelevant aangezien ze weinig meer te zeggen hebben en hun gewoonten ouderwets zijn en veelal ronduit fout.quote:Op donderdag 8 februari 2018 23:13 schreef Aethereal het volgende:
"Eet smakelijk"
Onzin. Er staat "eet smakelijk", dat je dus gewenst(!) wordt dat je met smaak kunt eten, niet "eten smakelijk", er wordt niet gezegd dat het eten smakelijk is. Zelfs als het drab is wordt er nog de hoop geuit dat je het met smaak op kunt peuzelen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 00:27 schreef yosander het volgende:
[..]
Toen ik nog in een restaurant werkte, mocht je inderdaad niet zeggen "eet smakelijk" omdat je daarmee impliceert dat het eten sowieso smakelijk (lekker) is. "Moge het smaken" kan dan wel.
Je kunt ook je snuit in de trog douwen zodra die voor je bek wordt neergezet en hem leeg proberen te vreten voor anderen dat de kans krijgenquote:
Mad.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 13:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt ook je snuit in de trog douwen zodra die voor je bek wordt neergezet en hem leeg proberen te vreten voor anderen dat de kans krijgen
"Zullen we dan maar?" is er ook zoeen, maar het blijft een vast ritueel om met een signaal aan te geven dat de gezamenlijke maaltijd aanvangt.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 16:30 schreef Bugno het volgende:
[..]
Mad.
Ik heb het gewoon niet op dingen doen "omdat dat zo hoort". De ene keer wens je iemand smakelijk eten, de andere keer zeg je dat het er mooi uit ziet, dan weer dat je trek hebt. Na het eten complimenteer je de chef, of zeg je wat anders.
Zegt degene die het eten heeft bereid/gekocht dat ook? Of is dat meer een "dank u" aan God, zoals de afsluiting van Christenen ook iets (met het idee dat het vooral Gods werk was om de gewassen te laten groeien en zo)?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 16:39 schreef manny het volgende:
ik woon in noorwegen. daar zeggen ze nooit "eet smakelijk" voor het eten (in het noors), maar naar afloop is het echt heel onbeschoft als je niet zegt "takk for maten" (dank voor het eten). Moest er even aan wennen, maar is eigenlijk ook wel een goede traditie en iets meer gericht op degene die het eten heeft gemaakt.
‘Kan die wat harder? Ik kan het niet verstaan tijdens het kauwen’quote:
Freudquote:Op vrijdag 9 februari 2018 17:24 schreef Murdera het volgende:
Wees blij dat er iemand op tafel staat.
"Goede bekomst" dat zeggen ze bij defensie nog heel veel. Ik verstond de eerste keer dat ik dat hoorde echt iets compleet anders. Had het nog ooit gehoord, heel mijn leven niet.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:11 schreef The_Temp het volgende:
Wij zeggen altijd 'Eet smakelijk' voor het eten. We willen onze dochter ook leren om de maaltijd met een gezegde af te sluiten.
Ik ben uit mijn jeugd 'Goede bekomst' gewend, maar dat klinkt nogal ouderwetsch
Verstaat die het wel goed dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 17:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Here zege deze spijs en drank amen! Zo snel mogelijk.
En goedebekomst toe.
Weet ik niet het is vooral uit nostalgie.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Verstaat die het wel goed dan?
Ah oké.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Weet ik niet het is vooral uit nostalgie.
Je kinderen leren liegen. Goed advies!quote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:23 schreef tailfox het volgende:
Gewoon eindigen met het heeft gesmaakt,
Gewoon een spiegeltje van de Ikea bekrassen met fijn schuurpapier. Werkt voortreffelijk.quote:
Mijn printer die je op de video ziet kan geen extra gewicht aan op de Y-as. Dan gaat de motor stappen overslaan helaas. Zoals je kan zien gebruik ik nu masking tape en dat werkt prima. Veel beter dan die peopoly zooi.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gewoon een spiegeltje van de Ikea bekrassen met fijn schuurpapier. Werkt voortreffelijk.
je zegt het tegen degene die het gemaakt heeft, en als je samen kookt dus tegen elkaar. Niets met god / geloof te maken.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 17:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zegt degene die het eten heeft bereid/gekocht dat ook? Of is dat meer een "dank u" aan God, zoals de afsluiting van Christenen ook iets (met het idee dat het vooral Gods werk was om de gewassen te laten groeien en zo)?
En hoe doe je dat dan als je de maaltijd samen hebt gekocht/bereid/uit de gezamelijke moestuin hebt geplukt?
Jij bent echt raarquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Precies dit dacht ikquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Eet smakelijk, eet ze, of niks.
Achteraf gaan we dan de hele maaltijd analyseren, kijken wat de plus- en minpunten waren, en hoe we het in de toekomst nog beter kunnen maken. Daar hebben we ook excelbestanden voor enzo zodat we alles preceis bij kunnen houden.
quote:Op woensdag 21 februari 2018 16:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Eet smakelijk, eet ze, of niks.
Achteraf gaan we dan de hele maaltijd analyseren, kijken wat de plus- en minpunten waren, en hoe we het in de toekomst nog beter kunnen maken. Daar hebben we ook excelbestanden voor enzo zodat we alles preceis bij kunnen houden.
Is wel onbeleefd om met je mond vol eten te kletsen aan tafel.Je spuigt eten in 't rond in andermans bord ( bij het lachen enz...).Een hoop lawaai en meestal maar wat zever met andermans spuugselquote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:22 schreef FlatEarther het volgende:
Niks. Gewoon gezellig kletsen tijdens eten.
Saaiquote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:22 schreef renwan het volgende:
Niks, ik praat niet vaak tegen mezelf
Heb je tenminste een goede reden om een bord voor je kop te hebbenquote:Op zondag 11 februari 2018 07:48 schreef Somberling het volgende:
Ik ben alleenstaand, zou raar zijn om dan tegen mijn bord te praten. Toen ik nog thuis woonde zeiden we altijd 'eet smakelijk'. Ben niet religieus opgevoed dus geen bidden of dat soort dingen.
Iedereen wakker jengelen op onmogelijke tijdstippen is pas haram.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Muziek vergelijken met de koran.Instrumenten zijn haram, op de doeff na.:)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |