Freitag dan weer zeer slecht, dat baart me wel een beetje zorgen. Sochi 2.0 incoming?quote:Op woensdag 7 februari 2018 06:02 schreef heywoodu het volgende:
Stoch is in de trainingen in elk geval al bijzonder sterk, terwijl in training drie Wellinger de verste afstand van de hele trainingssessie had.
Waar zijn die uitslagen te vinden?quote:Op woensdag 7 februari 2018 06:02 schreef heywoodu het volgende:
Stoch is in de trainingen in elk geval al bijzonder sterk, terwijl in training drie Wellinger de verste afstand van de hele trainingssessie had.
https://data.fis-ski.com/(...)91&cal_suchsector=JPquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waar zijn die uitslagen te vinden?
Bedankt. Ik had ze al gevonden op de officiėle site van de spelen. Kasai doet dus niet mee op de kleine schans zaterdag? Aangezien hij ook de vlag niet draagt.quote:
Het lijkt me nog steeds sterk dat hij niet start..quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedankt. Ik had ze al gevonden op de officiėle site van de spelen. Kasai doet dus niet mee op de kleine schans zaterdag? Aangezien hij ook de vlag niet draagt.
Overigens wel verwarrend dat op de FIS-site bij de startlijst voor de kwalificatie alle jongens staan (ook de 5de man van de Noren, Oostenrijkers, Polen, Duitsers). Benieuwd wie de Duitsers laten vallen, Geiger of Leyhe.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:21 schreef heywoodu het volgende:
Stoch, Hula, Kot en Kubacki voor de kleine schans, Zyla moet hopen op de grote schans.
Dat zal wel de startlijst voor de trainingen zijn, die ze een verkeerd kopje hebben gegeven. Startlijst voor de kwalificatie is er pas na de team captain's meeting gok ikquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:24 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Overigens wel verwarrend dat op de FIS-site bij de startlijst voor de kwalificatie alle jongens staan (ook de 5de man van de Noren, Oostenrijkers, Polen, Duitsers). Benieuwd wie de Duitsers laten vallen, Geiger of Leyhe.
Inderdaad, kan wel verwarrend zijn voor de occasionele volger die al helemaal euforisch wordt omdat z'n achterneef Piotr Żyła op de startlijst staat.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zal wel de startlijst voor de trainingen zijn, die ze een verkeerd kopje hebben gegeven. Startlijst voor de kwalificatie is er pas na de team captain's meeting gok ik
Richiequote:Freitag: 20. - 24. - 30.
Eisenbichler: 3. -8. - 22.
Wellinger: 9. - 11. - 1.
Geiger: 10. - 6. - 5.
Leyhe: 4. - 4. - 7.
Lekker voor ons toch? Meer schansspringgenotquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:42 schreef heywoodu het volgende:
Uiteindelijk krijgen we morgen dus een kwalificatie met 57 man, waarin er maar zeven afvallen. Doe dan gewoon de hele wedstrijd met 57 man, zou ik dan zeggen, maar goed.
Tuurlijk, maar het is zo raarquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Lekker voor ons toch? Meer schansspringgenot
Ja dit is sinds vandaag helemaal fout bij de FIS, viel me eerder ook al op toen ik naar Lara Gut's uitslagen keek. Zwitserland is Soedan, VS is Uruguay, Sloveniė is Sierra Leonequote:Op woensdag 7 februari 2018 11:23 schreef Columbiafan het volgende:
http://live.fis-ski.com/jp-3095/results-pda.htm
Op de FIS-ticker hebben de OAR atleten een Zambiaans vlaggetje naast hun naam staan.
Bijzonder ook, die slaat niet-wedstrijdsprongen vaak toch overquote:Op woensdag 7 februari 2018 11:33 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Kasai heeft gesprongen, dat is alvast een goed teken.
Moeten er wel nog 15 springen natuurlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2018 11:35 schreef Felagund het volgende:
17e is toch niet zo slecht voor Kasai?
Oh ja.quote:Op woensdag 7 februari 2018 11:37 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Moeten er wel nog 15 springen natuurlijk.
Oostenrijk zie ik dat niet doen, maar voor Polen is dat vrij realistischquote:Op woensdag 7 februari 2018 11:41 schreef Columbiafan het volgende:
Oostenrijkers en Polen zouden zomaar met 4 man in de top 10 kunnen eindigen zaterdag.
De Noren gaan sowieso schroeien op elk onderdeel heb ik het idee.quote:Op woensdag 7 februari 2018 11:52 schreef Columbiafan het volgende:
Dan te zeggen dat de grote schans de Noortjes nog veel beter moet liggen.Ik ga voor Pools goud op de kleine en Noors goud op de grote en met het team.
Denk dat ze deze keer afgetekend de medaillespiegel winnen.quote:Op woensdag 7 februari 2018 11:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
De Noren gaan sowieso schroeien op elk onderdeel heb ik het idee.
Geiger wordt de vierde man, scoorde in een interne kwallig 0,5 punten meer dan Leyhe. Ze waren beiden erg goed, zonde dat er eentje moest afvallen.quote:Op woensdag 7 februari 2018 12:11 schreef heywoodu het volgende:
Learoyd is ook prima aan het springen vandaag.
Wie is trouwens je favoriete Geiger? Tina, Karl of Vinzenz?quote:Op woensdag 7 februari 2018 12:11 schreef heywoodu het volgende:
Learoyd is ook prima aan het springen vandaag.
Wat denk je, is dat toevallig zo of echt de maatstaf? Pakken ze er een printje uitslagen met een rekenmachine bij of worden de sprongen ook uitvoerig geanalyseerd zonder cijfers?quote:Op woensdag 7 februari 2018 18:18 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Geiger wordt de vierde man, scoorde in een interne kwallig 0,5 punten meer dan Leyhe. Ze waren beiden erg goed, zonde dat er eentje moest afvallen.
Blijkbaar telden de laatste 2 trainingssprongen gewoon als maatstaf, om het zo objectief mogelijk te houden. Denk niet dat er rekening werd gehouden met stijl.quote:Op woensdag 7 februari 2018 18:37 schreef showtimer het volgende:
[..]
Wat denk je, is dat toevallig zo of echt de maatstaf? Pakken ze er een printje uitslagen met een rekenmachine bij of worden de sprongen ook uitvoerig geanalyseerd zonder cijfers?![]()
Trainingsresultaten, met name op de kleine schans, worden nogal snel overschat vind ik. Jurypunten zijn daar echt te relevant voor.
Structureel neerzetten van een perfecte telemark is op de normale schans toch bijna een vereiste als je voor de prijzen mee wil doen.quote:Op woensdag 7 februari 2018 18:47 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Blijkbaar telden de laatste 2 trainingssprongen gewoon als maatstaf, om het zo objectief mogelijk te houden. Denk niet dat er rekening werd gehouden met stijl.
Moeilijk te voorspellen, maar ik verwacht Hayboeck een stuk hoger.quote:Op donderdag 8 februari 2018 02:09 schreef Stoner13 het volgende:
Voorspellinkje voor de normale schans. Andere ideeėn zijn altijd welkom!
1. Stoch
2. Forfang
3. Kubacki
4. Kraft
5. Wellinger
6. Tande
7. Johansson
8. Freitag
9. Fannemel
10.Prevc
11. Eisenbichler
12. Hula
13. Hayboeck
14. Geiger
15. Kot
16. J.Kobayashi
17. Ammann
18. Stjernen
19. Damjan
20. Schlierenzauer
LundbyGODIN, ik verwacht dat het enkel spannend wordt voor de overige medailles. Valt me trouwens voorlopig vies tegen van de regerend olympisch kampioene.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Lundy drie keer bovenaan, maar vooral Takanashi lijkt er toch niet al te ver vanaf te zitten. Iraschko, Althaus en Ito zijn ook prima, net als de piepjonge Kriznar
Tja, als iemand piekt op het moment dat het moet is het Vogt wel, en de training is niet het moment dat het moetquote:Op donderdag 8 februari 2018 10:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
LundbyGODIN, ik verwacht dat het enkel spannend wordt voor de overige medailles. Valt me trouwens voorlopig vies tegen van de regerend olympisch kampioene.
Stjernen lijkt de vorm terug te hebben, ziet er heel goed uit voor de Noren. Laat die kwalificatie maar komen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, als iemand piekt op het moment dat het moet is het Vogt wel, en de training is niet het moment dat het moet
Zeker, FIS heeft de zaken altijd keurig op orde wat dat betreft. IBU, ISU en FIL ook wel, net als IBSF. Eigenlijk de meesten welquote:Op donderdag 8 februari 2018 11:51 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Tnx! Geweldige link voor alle sporten.
Ik vind het wel fijn dat de Trial Round uitgezonden wordt, leuke opwarmer.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Casey Larson schrijft straks geschiedenis![]()
100.000e mannelijke olympiėr komt in actie
Ligt maar net aan je smaak.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:49 schreef Columbiafan het volgende:
Denken jullie dat er mooie jongens de top 50 gaan missen vandaag?
Neuh, het ligt redelijk open tussen de Noren en Polen, met eventueel een Duitser, Oostenrijker, Sloveen of Japanner om het feestje te verstierenquote:Op donderdag 8 februari 2018 12:54 schreef Slobeend het volgende:
De Noren gaan overheersen begrijp ik? (nee geen kenner)
Er mogen er vijf per land naar de Spelen, maar vier mogen er op één onderdeel starten en Zyla viel af voor de kleine schans (en misschien uiteindelijk ook wel voor de grote), dat bedoelde ikquote:Op donderdag 8 februari 2018 12:53 schreef northernlight81 het volgende:
Hoe komt het dat sommige atleten beter zijn op de normale of grote schans, is dat een betere timing tov de afzetkracht ofzo? Je ziet dat vaak dezelfde winnen (vooral op de spelen), maar toch staat bijvoorbeeld in dit topic dat Zyla alleen kanshebber is op de grote schans.
Er zijn misselijkmakend veel favorieten, ik tril nu al van de spanning. Dat wordt toch meteen één van de hoogtepunten van deze OS.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, het ligt redelijk open tussen de Noren en Polen, met eventueel een Duitser, Oostenrijker, Sloveen of Japanner om het feestje te verstieren
Wel mooi, opvallend ook dat eigenlijk niemand écht tegenvalt voorlopig.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Kevin Bickner op plek veertien de eerste van buiten de grote vier
Ik hoop allebei, die maakten beiden deel uit van het legendarische Koreaanse team dat achtste werd in Salt Lakequote:Op donderdag 8 februari 2018 13:00 schreef Columbiafan het volgende:
Benieuwd ook of er zich een Koreaantje weet te plaatsen.
Hoe meer kanshebbers hoe beter natuurlijkquote:
Ik bedoel eigenlijk ARD, maar de springers doen het ook goed ja.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe meer kanshebbers hoe beter natuurlijk
Hooo schakelen maar, dat had ik even gemistquote:
Ah tnx, heb ik dat niet goed gelezen over Zyla 😶.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er mogen er vijf per land naar de Spelen, maar vier mogen er op één onderdeel starten en Zyla viel af voor de kleine schans (en misschien uiteindelijk ook wel voor de grote), dat bedoelde ik
Verder zit er inderdaad wel verschil in, normale schans is veel explosiever. De verschillen tussen normaal/groot zijn wel minder duidelijk dan tussen grote schans/vliegschans, maar ze zijn er wel
De beste 30 plaatsen zich voor de tweede ronde.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:09 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ah tnx, heb ik dat niet goed gelezen over Zyla 😶.
En springen ze zaterdag in de 1e ronde tegen elkaar (dat de winnars en verste 5 sprongen zich kwalificeren) of gaat het dan om de beste 30 sprongen?
Je bedoelt de winnaars van 25 onderlinge duels? Dat is alleen in de Vierschansentourneequote:Op donderdag 8 februari 2018 13:09 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ah tnx, heb ik dat niet goed gelezen over Zyla 😶.
En springen ze zaterdag in de 1e ronde tegen elkaar (dat de winnars en verste 5 sprongen zich kwalificeren) of gaat het dan om de beste 30 sprongen?
Tnx, dan maakt de uitslag van vandaag niet zoveel uit (als je maar bij de beste 50 zit natuurlijk).quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:10 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
De beste 30 plaatsen zich voor de tweede ronde.
Zo is dat. Hier gewoon vertrouwen tanken en morgen knallen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:11 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Tnx, dan maakt de uitslag van vandaag niet zoveel uit (als je maar bij de beste 50 zit natuurlijk).
Kloptquote:Op donderdag 8 februari 2018 13:11 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Tnx, dan maakt de uitslag van vandaag niet zoveel uit (als je maar bij de beste 50 zit natuurlijk).
Overmorgen is de wedstrijd.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:12 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zo is dat. Hier gewoon vertrouwen tanken en morgen knallen.
Ja, uiteraard, kwali is normaal altijd de dag voor de wedstrijd. Moet nog een beetje het olympisch gevoel in de vingers krijgen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:13 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Overmorgen is de wedstrijd.
Schaatsen is dan ook niet echt topsport maar folklore. Opzich snap ik het wel. Een wereldbeker moet je een heel seizoen goed zijn en steeds opnieuw de toppers verslaan. Spelen zijn een momentopname. Maar ergens is het ook wel opvallend inderdaad, het is wel eens in de 4 jaar.... De snowboarders schijnt het zelfs helemaal amper te boeien.quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:07 schreef Columbiafan het volgende:
Wel opvallend dat vele wintersporters een eindzege in de wereldbeker hoger inschatten dan een olympisch titel, dat is voor de leek soms moeilijk te begrijpen. In het schaatsen geldt dat dan weer totaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |