abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:28:03 #201
258802 Yreal
henk..!
pi_178273284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:16 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik heb een "afwijkprijs" van zo'n 100 euro. Pas als een vlucht van Charleroi 100 euro goedkoper is dan van mijn dichtsbijzijnde luchthaven ga ik dat overwegen. Ik hecht waarde aan mijn tijd en transport van/naar een luchthaven zoals Charleroi is duurder.
Vroeger maakt het me weinig uit als ik 2 uurtjes extra in de trein zat of als ik om 7 uur 's ochtends vertrok en dus om half-4 moest opstaan om een vlucht te halen - als ik het maar goedkoop was.
ik heb ooit Turijn Charleroi gekozen over Turijn Amsterdam wegens 20 euro verschil. :')

Daarna ben ik er ook nog maar 1x geweest :P
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:29:29 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_178273310
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Had gekund maar het is leuker om het aan de Fok! kameraden te vragen.

Bedankt trouwens.
https://www.klm.com/trave(...)_allowance/index.htm
pi_178273953
Is het eigenlijk mogelijk om gespaarde miles van een loyaliteitskaart van een SkyTeam-partner over te zetten naar Flying Blue?
  dinsdag 3 april 2018 @ 11:40:33 #204
258802 Yreal
henk..!
pi_178274450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:10 schreef Igen het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om gespaarde miles van een loyaliteitskaart van een SkyTeam-partner over te zetten naar Flying Blue?
nee
  dinsdag 3 april 2018 @ 21:35:49 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178288806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef Yreal het volgende:
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
Als het een vakantievlucht is dan benut ik over het algemeen die dag wel.

Maar als het werkgerelateerd is, en ik nog wat tijd over dan betrap ik mijzelf erop dat ik echt niet meer ergens heen ga maar gewoon naar de lounge van de luchthaven en daar rustig aan ga doen.

Vroegâh maakte ik er een sport van om zo laat mogelijk aan te komen en dan nog een toestel te halen, tegenwoordig ben ik volledig nutteloos nog voor 17:00 uur op de luchthaven voor een terugvlucht naar Amsterdam welke rond 19:30 uur gaat. (En door allemaal priority en wat al niet meer gaat inchecken, beveiliging en paspoortcontroles ook allemaal snel en wacht ik nergens meer).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 april 2018 @ 21:49:15 #206
258802 Yreal
henk..!
pi_178289283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als het een vakantievlucht is dan benut ik over het algemeen die dag wel.

Maar als het werkgerelateerd is, en ik nog wat tijd over dan betrap ik mijzelf erop dat ik echt niet meer ergens heen ga maar gewoon naar de lounge van de luchthaven en daar rustig aan ga doen.

Vroegâh maakte ik er een sport van om zo laat mogelijk aan te komen en dan nog een toestel te halen, tegenwoordig ben ik volledig nutteloos nog voor 17:00 uur op de luchthaven voor een terugvlucht naar Amsterdam welke rond 19:30 uur gaat. (En door allemaal priority en wat al niet meer gaat inchecken, beveiliging en paspoortcontroles ook allemaal snel en wacht ik nergens meer).
oja zakelijk is lounge hangen prima. :P
  One tough cookie dinsdag 3 april 2018 @ 22:28:29 #207
169210 liesje1979
pi_178290755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef Yreal het volgende:
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet. ;)
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
pi_178302071
Ik vlieg over anderhalve week naar de VS met Condor, overstap op Frankfurt. Eerste vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa. Hoe doe ik dit nu met thuis inchecken? :? Ik kom er niet helemaal uit..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 15:06:49 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178302864
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet. ;)
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
Dat heb ik ook :Y komt waarschijnlijk ook door mijn vliegangst. Als ik weet dat ik die dag nog moet vliegen kan ik me helemaal niet ontspannen. Een vlucht vroeg in de middag is dan perfect :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_178303084
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat heb ik ook :Y komt waarschijnlijk ook door mijn vliegangst. Als ik weet dat ik die dag nog moet vliegen kan ik me helemaal niet ontspannen. Een vlucht vroeg in de middag is dan perfect :)
Ik ben zo iemand die bij boeken bedenkt hoe fijn het is om nog zoveel mogelijk uit die laatste vakantiedag te halen, dus de terugreis zo laat mogelijk op de dag boekt. En vervolgens op de dag van de terugreis continue op de klok loopt te kijken, weinig onderneemt en alsnog veel te vroeg op het vliegveld is, als minder gestoorde reisgenoten de zaken niet voor me relativeren. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 16:13:47 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178304168
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ben zo iemand die bij boeken bedenkt hoe fijn het is om nog zoveel mogelijk uit die laatste vakantiedag te halen, dus de terugreis zo laat mogelijk op de dag boekt. En vervolgens op de dag van de terugreis continue op de klok loopt te kijken, weinig onderneemt en alsnog veel te vroeg op het vliegveld is, als minder gestoorde reisgenoten de zaken niet voor me relativeren. :')
Dat is me ook wel overkomen _O-

We vlogen om 6 uur 's avonds terug vanuit NY dus ik dacht dan kunnen we nog even de stad in. Maar ja, wat doe je dan met je bagage? Weer eerst terug naar je airbnb is ook niet handig en met je koffers door downtown slepen ook niet. Dus uiteindelijk tot 2 uur 's middags in onze airbnb gebleven en vanaf daar een taxi gepakt naar het vliegveld :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_178304480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:37 schreef Kirb het volgende:
Ik vlieg over anderhalve week naar de VS met Condor, overstap op Frankfurt. Eerste vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa. Hoe doe ik dit nu met thuis inchecken? :? Ik kom er niet helemaal uit..
Nu doe je nog niets, want je kunt helemaal nog niet inchecken.
pi_178304784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:30 schreef heite het volgende:

[..]

Nu doe je nog niets, want je kunt helemaal nog niet inchecken.
Dat snap ik, sorry, hoe doe ik dat straks met thuis inchecken? Ik kom er niet echt achter op de site van Condor, misschien heeft iemand hier ervaring, anders bel ik ze wel even.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kirb op 04-04-2018 17:05:41 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_178305146
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
  woensdag 4 april 2018 @ 17:07:11 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178305203
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:04 schreef Tree het volgende:
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?

SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fred op 04-04-2018 17:19:40 ]
So we just called him Fred
pi_178307590
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?

SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.
Tickets geboekt bij KLM zelf, vlucht wordt idd uitgevoerd door Delta. Vluchtnummer voor SFO - SLC - AMS is KL 8049.

Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
pi_178307647
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet. ;)
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
De laatste dag is voor mij de dag voordat ik vlieg.

Inderdaad. Het liefst op m'n gemak ontbijten, douchen, uitchecken en dan richting het vliegveld.
pi_178308651
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?

SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.
met dank aan de vrienden van norwegian is dat binnenkort niet meer zo :(
pi_178308680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:45 schreef Kirb het volgende:

[..]

Dat snap ik, sorry, hoe doe ik dat straks met thuis inchecken? Ik kom er niet echt achter op de site van Condor, misschien heeft iemand hier ervaring, anders bel ik ze wel even.
bij condor, daar heb je immers geboekt.

En mocht dat niet werken even Lufthansa proberen :+
pi_178308740
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:00 schreef Tree het volgende:

[..]

Tickets geboekt bij KLM zelf, vlucht wordt idd uitgevoerd door Delta. Vluchtnummer voor SFO - SLC - AMS is KL 8049.

Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
wat staat er in je boeking? Daar zal staan of je al bagage geboekt hebt.

Kan me niet voorstellen dat kon geen bagage kan boeken bij delta, zou ze even contacten.
pi_178309102
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
  woensdag 4 april 2018 @ 20:14:15 #222
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178309207
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:00 schreef Tree het volgende:
Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
De goedkoopste tickets van KLM zijn tegenwoordig excl. ruimbagage, die van Delta zijn nog steeds inclusief. Als je inlogt op de website van KLM dan zou je bij je boeking ook moeten zien staan bij de bagagegegevens dat er 1 stuk ruimbagage inclusief is.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 20:14:22 #223
45833 crew  Fogel
pi_178309213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM is al heel lang niet meer wat het ooit was.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_178309264
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM is gewoon een budget maatschappij verworden hoor.
pi_178309334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM light mag je alleen handbagage meenemen. Ruimbagage kost een paar tientjes extra. Als je dat niet betaalt, dan dus alleen handbagage.

Het is maar net waar je voor kiest. Natuurlijk komt het schraperig over, maar aan de andere kant zijn er vast ook mensen die het af kunnen met handbagage.
pi_178309381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat staat er in je boeking? Daar zal staan of je al bagage geboekt hebt.

Kan me niet voorstellen dat kon geen bagage kan boeken bij delta, zou ze even contacten.
Ja in de boeking staat dus alleen voor de heenvlucht bagage, terug staat er dat het op het vliegveld geregeld moet worden. Ik zal morgen wel even contact met ze opnemen, ben erg nieuwsgierig geworden nu :D
pi_178309389
Dat is toch alleen binnen Europa?
pi_178309404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:22 schreef heite het volgende:
Dat is toch alleen binnen Europa?
KLM introduceert een nieuwe tarievenstructuur op vluchten naar de VS en Canada. Bij de goedkoopste Economy-tickets mogen passagiers geen gratis ruimbagage meer meenemen.
pi_178309431
Zo heeft elke Europese airline wel wat verder.
Bij BA heb je zelfs geen gratis stoelkeuze meer als je niet silver of gold bent, zelfs als je business vliegt.

smfh.
pi_178309436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:22 schreef heite het volgende:
Dat is toch alleen binnen Europa?
Nee, ook naar de VS.
pi_178309733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:23 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Zo heeft elke Europese airline wel wat verder.
Bij BA heb je zelfs geen gratis stoelkeuze meer als je niet silver of gold bent, zelfs als je business vliegt.

smfh.
geen stoelkeuze mis je pas als je het kwijt bent.

Rip aegean gratis exit row. ;(
pi_178309897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:04 schreef Tree het volgende:
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
Schijnt een bug te zijn in de systemen van KLM wanneer een deel van de vlucht wordt uitgevoerd met Delta, vermoedelijk als gevolg van die nieuwe tarieven zonder bagage.
Ik liep er ook tegenaan en heb toen telefonisch geboekt, waar het ze, na enige moeite, wel lukte.
pi_178309933
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen stoelkeuze mis je pas als je het kwijt bent.

Rip aegean gratis exit row. ;(
Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komen :') BA _O-
pi_178309996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komen :') BA _O-
Dat is wel heel erg triest zeg als je business vliegt.
pi_178310011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg triest zeg als je business vliegt.
Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
pi_178310187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komen :') BA _O-
aegean niet meer
pi_178310237
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

aegean niet meer
Zelfs niet met status?
pi_178310257
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
Ja, is het ook, maar uren naast een onbekende in die honeymoon seats moeten zitten, kan toch behoorlijk tegenvallen als je gewoon lekker business wilt vliegen.

Erg schraperig ook, aangezien je al de volle mep hebt afgetikt voor een inderdaad erg verouderde business class.
pi_178310302
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
Genoeg keus hier hoor. Vlieg nog liever upper in virgin dan business met BA. Armoedig met die hatelijke opstelling waarbij je hele tijd tegen giechel van person naast je aankijkt. First vond ik ook maar matig bij ze. Zo pretentieus volk ook altijd vergeleken met Virgin en Emirates e.d.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
Same. Stop dan in Dubai en verblijf dan gratis 2/3 dagen daar om reis wat op te breken en daarna door naar Singapore/Bkk/whatever. Terugweg hetzelfde. Voor zelfde prijs als dat je meteen doorvliegt. Ideaal.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178310312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, is het ook, maar uren naast een onbekende in die honeymoon seats moeten zitten, kan toch behoorlijk tegenvallen als je gewoon lekker business wilt vliegen.

Erg schraperig ook, aangezien je al de volle mep hebt afgetikt voor een inderdaad erg verouderde business class.
Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
pi_178310351
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef RipCity het volgende:

[..]

Genoeg keus hier hoor. Vlieg nog liever upper in virgin dan business met BA. Armoedig met die hatelijke opstelling waarbij je hele tijd tegen giechel van person naast je aankijkt. First vond ik ook maar matig bij ze. Zo pretentieus volk ook altijd vergeleken met Virgin en Emirates e.d.
Ik vlieg graag direct, maar ben het verder met je eens.
Al is die opstelling als je met iemand anders vliegt wel te overleven, maar zeker de 777s die nog steeds niet gerefurbed zijn zijn gewoon armoedig. En laten ze die nu net inzetten in de vlucht die ik het meest vlieg _O_
pi_178310458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef RipCity het volgende:
Same. Stop dan in Dubai en verblijf dan gratis 2/3 dagen daar om reis wat op te breken en daarna door naar Singapore/Bkk/whatever. Terugweg hetzelfde. Voor zelfde prijs als dat je meteen doorvliegt. Ideaal.
Wij verhuizen in augustus naar Thailand en dat is dit ongeveer het plan ja.
Mooi moment om Emirates F eens uit te proberen ook :+
pi_178310630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:57 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Wij verhuizen in augustus naar Thailand en dat is dit ongeveer het plan ja.
Mooi moment om Emirates F eens uit te proberen ook :+
Doen!! Prijs valt (relatief) best mee. Lhr-DXB-SIN en terug BKK-DXB-Stansted (om nieuwe F 777 te checken) kost me 4800 (eur). En prijzen altijd heel erg stabiel (aan sales doen ze zelden). 2x gehad dat hele F leeg was dus hele cabin voor mezelf. Volgens mij doen ze niet aan upgraden van business zonder overboekt te zijn of als mensen zelf niet willen betalen.

Douche is ERG fijn op einde vlucht :P Dus altijd snel boeken zodat je goed tijdslot hebt. En verder erg grote tv en goede service. Leuk altijd dat ze van overal vandaan komen dus je kan meestal wel tijdje met ze kletsen als je daar behoefte aan hebt.

Als 't je eerste keer is zorg dan dat ze polaroid van je maken aan de bar in Emirates kledij. Leuke souvenir :P Succes in Thailand!!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178310653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
Ik boek niet altijd business. Ik kijk wel 'n beetje naar de prijs en naar wat business voorstelt. Oude BA bijvoorbeeld, dan vind ik het het verschil niet waard.

Later dit jaar vlieg ik 'n keer naar de VS met BA en gewoon normaal ticket geboekt. Hoef dan ook alleen maar in Londen over te stappen, wat ik beter vind dan nog 'n extra overstap die dan weer of heel kort is of veel te lang duurt.
pi_178314521
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Zelfs niet met status?
Nee, is echt heel bijzonder. Vroeger kon je zelfs zonder status gratis extra leg room selecteren, nu met gold nog bijbetalen...
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 13:59:25 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178322941
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 14:00:30 #247
45833 crew  Fogel
pi_178322963
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:59 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
Experience points. Gewoon een nieuwe naam om het programma nog meer uit te wateren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 5 april 2018 @ 14:01:08 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178322979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:59 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
Om van het ene niveau naar het andere te gaan introduceert Flying Blue Experience Points, de zogenaamde XP. Deze bepalen het deelnemersniveau. Een status is niet langer afhankelijk van Level Miles en gekwalificeerde vluchten. XP biedt leden de kans om van extra voordelen te genieten:

- Silver = 100 XP- Gold = 180 XP- Platinum = 300 XP

XP zal worden berekend op basis van het type vlucht (binnenlands, middellange- of langeafstandsvlucht) en de door de klant gekozen reiscabine. Dankzij deze update kunnen klanten eenvoudig zien hoeveel XP ze verdienen voor elke vlucht. Flying Blue is het eerste loyaliteitsprogramma voor luchtvaartmaatschappijen die deze XP schaal aanbiedt. Level Miles en/of kwalificerende vluchten die op 31 maart 2018 in het bezit zijn, worden omgezet in XP.

https://nieuws.klm.com/nieuw-flying-blue-programma/
pi_178330656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Om van het ene niveau naar het andere te gaan introduceert Flying Blue Experience Points, de zogenaamde XP. Deze bepalen het deelnemersniveau. Een status is niet langer afhankelijk van Level Miles en gekwalificeerde vluchten. XP biedt leden de kans om van extra voordelen te genieten:

- Silver = 100 XP- Gold = 180 XP- Platinum = 300 XP

XP zal worden berekend op basis van het type vlucht (binnenlands, middellange- of langeafstandsvlucht) en de door de klant gekozen reiscabine. Dankzij deze update kunnen klanten eenvoudig zien hoeveel XP ze verdienen voor elke vlucht. Flying Blue is het eerste loyaliteitsprogramma voor luchtvaartmaatschappijen die deze XP schaal aanbiedt. Level Miles en/of kwalificerende vluchten die op 31 maart 2018 in het bezit zijn, worden omgezet in XP.

https://nieuws.klm.com/nieuw-flying-blue-programma/
xp :') alsof we wow aan het spelen zijn...

En niet vergeten, awards veelal duurder...
pi_178330820
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
pi_178331003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie

Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
pi_178331114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie

Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
pi_178331305
Ik heb een kaart van China Southern, want het lukte me niet om zonder lidmaatschap een ticket te boeken. :')

Intussen heb ik met 3x een intercontinentale retourvlucht bijna genoeg gespaard voor één binnenlandse vlucht in China. Voor toegang tot de business-class-lounge zou ik binnen een jaar tijd nog 4x zo veel moeten sparen.
  donderdag 5 april 2018 @ 20:47:12 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_178331437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Ik ben een paar jaar nu goud bij Flying Blue en ik vind het wel relax. Business class inchecken, de lounge in, priority boarding en spaar meer punten.

Moet wel zeggen dat als je ivory bent het allemaal weinig voorsteld, het wordt pas leuk vanaf goud
pi_178331608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Ja _O_

Voorrang bij de checkin, meestal gratis ruimbagage, voorrang bij security, lounge acces, prio boarding, meestal nog wel iets van voordeel bij je stoelkeuze, je bagage als eerste op de band.

En dan nog punten voor awards.

En dan heeft ieder programma nog dingetjes. Ik heb valet parking in Athene :+
pi_178331678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
pi_178331725
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.

Zo'n budget ticket dat zie je wel.
pi_178331941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.

Zo'n budget ticket dat zie je wel.
vroeger spaarderde je minder award milles hoor ;)
pi_178332407
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

vroeger spaarderde je minder award milles hoor ;)
Geen idee, kaart weggegooid en daarna nooit meer naar omgekeken. Toen was het in elk geval iets met de ticket klasse.

Als je nu boekt voor de VS, zie je heel duidelijk drie mogelijkheden en er zitten ook wel wezenlijke verschillen tussen die mogelijkheden.

Als ik zo de voordelen zie, toch maar weer eens 'n poging wagen. Ik vlieg regelmatig dus snel op een acceptabel niveau komen moet het punt niet zijn.
  donderdag 5 april 2018 @ 21:21:09 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178332593
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 april 2018 @ 21:22:08 #261
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178332619
Binnen economy, business en first class zitten ook nog verschillen in het soort tickets.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178333351
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.

Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
pi_178333524
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
pi_178333786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
Achievements behalen, jwt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:04:20 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178355908
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.

Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:14:08 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_178356069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 22:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
ja maar tis wel iets minder efficiënt
pi_178513908
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
pi_178516324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:57 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
aegean goden _O_

Die telt niet, al begin ik nu te twijfelen :')
pi_178547852
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
  maandag 16 april 2018 @ 10:31:25 #270
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_178547993
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:21 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
Op die pagina heb je twee inlogmogelijkheden (via klm account en via boekingscode), werken beide niet? Bij de onderste goed letten op de tenaamstelling, precies die van je bevestigingsmail aanhouden.

Dan even via Twitter contact opnemen met KLM, die helpen je supersnel.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_178548043
Op die pagina kan ik inderdaad mijn boekingscode + vluchtnummer invoeren, maar dan krijg ik als antwoord dat ik pas vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek kan inchecken. Klik ik op verder, dan krijg ik steeds dezelfde melding te zien. Ik wil gewoon even mijn reisgegevens inzien en niet inchecken.
Bij British Airways bijvoobeeld heb je op hun startpagina meteen de knop 'manage my booking'. Die zie ik bij KLM niet.
pi_178548111
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
pi_178548423
OPGELOST: Ik heb ik twee jaar geleden een flying blue account aangemaakt. Log ik hiermee in, dan kan ik naar https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm en zie ik plotseling WEL mijn eerstvolgende reisgegevens naar Stockholm, en een knop 'Vluchtgegevens bekijken'.
Je moet je dus bij Flying Blue aanmelden om bij je reisgegevens te kunnen :?
pi_178548453
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef Nia het volgende:
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
komt omdat je via Expedia boekt
pi_178548489
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
pi_178548500
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nia op 16-04-2018 11:05:51 ]
  maandag 16 april 2018 @ 23:00:08 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178566891
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:05 schreef Nia het volgende:
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
Volgens mij is er wel een optie om bij Expedia (tegen betaling, maar dat is ook op de KLM website voor non-statushouders) om stoelen vast te laten leggen door Expedia.
Anders kan het ook altijd nog op de KLM website.

Ik moet eerlijk zeggen dat omdat ik kosteloos de stoelen kan selecteren dat ik dat ook doe, maar als ik ervoor zou moeten betalen dan zou ik het niet doen omdat bij het inchecken over het algemeen nog voldoende stoelen over zijn.
De enige reden om het wel te doen is als je een vlucht hebt vanaf ZYR (Brussel Midi) of ZWE (Antwerpen Centraal) omdat je met vertrek je dus niet online kan inchecken. Als je dan uiteindelijk bij de balie staat op Schiphol een paar uur voor vertrek kan ik je garanderen dat er op de verre vluchten dan bijzonder weinig stoelen over zijn. (Dat zouden ze best kunnen verbeteren voor de vakantie reiziger, ik snap dat KLM een controle wil inbouwen, maar op de terugweg kan je wel inchecken, je krijgt alleen geen boarding pass, dat zou op de heenweg ook prima kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_178598803
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.

Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.

Hoe zit dat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178599182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.

Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.

Hoe zit dat?
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178600732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
Ah cool, thanks! Wel gaaf, eerste keer Fokker vliegen!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 15:48:48 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178601420
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_178601523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
pi_178601723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 17:02:28 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178603043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
Heen is rechtstreeks en terug is met een overstap op Jakarta (vanaf Bali).

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
Sorry, China Airlines inderdaad. Zeker geen Air China. ik zag dat die afgeraden werd.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 18 april 2018 @ 21:02:06 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178607884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.

Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).

Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 21:36:08 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178629521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.

Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).

Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
Het is Garuda geworden :Y Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat ^O^

Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 19 april 2018 @ 21:59:53 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178630183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is Garuda geworden :Y Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat ^O^

Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:10:07 #288
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178630498
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf vliegangst
https://valk.org/
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 23:16:38 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178632103
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
En dat psychologische aspect is het ding, het is een compleet irrationele angst. Ik weet namelijk heel goed hoe veilig het is maar dat kan ik niet wegdenken.

quote:
Ben ik bekend mee :Y Helaas geen geld voor maar het is goed te doen met medicatie.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 19 april 2018 @ 23:31:43 #290
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178632428
Medicatie?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178633148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:31 schreef static het volgende:
Medicatie?
Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
pi_178633208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Hoe groter hoe stabieler is zeker waar. Vooral bij turboprops merk je dat.
pi_178633333

genieten
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 09:01:26 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178636347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:31 schreef static het volgende:
Medicatie?
Bèta blocker tegen de adrenaline en lorazepam zodat ik lekker zit te spacen tijdens het opstijgen O+ _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 09:02:44 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178636361
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder ;)

Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_178636378
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
genieten
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72 _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178638190
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder ;)

Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
nee, gewoon met je kont in dat vliegtuig tot je het leuk gaat vinden werkte voor mij.
pi_178638201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72 _O_
atr _O_

Heeft toch een stukje romantiek hoor, die propellers.
  vrijdag 20 april 2018 @ 13:22:20 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178640161
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
genieten
Is dat de Fairchild/Dornier 328?

Vliegt die nog voor Olympic (zeker een oude foto, ook gezien die gedateerde paarse bestelwagen erachter)

Op DUS hier vliegt hij nog rechtstreeks naar Billund met Sun Air en vanaf Billund zijn er dan genoeg routes waar je met zijn kleine broertje verder kan _O_
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178644708
Iemand hier die ervaring heeft met het boeken van stoel met extra beenruimte bij Emirates? Ik zit me suf te zoeken op de site van Emirates, maar kan alleen vinden dat het tussen de 50 en 150 pond kost per vlucht, maar daar heb ik weinig aan. Ik wil graag vergelijken, dus de precieze prijzen zien. Iemand die weet of dit mogelijk is VOORDAT je geboekt hebt?

Gezien mijn lengte wil ik die stoel gewoon vooraf boeken, en niet het risico lopen om in een gewone stoel gepropt te worden wat eigenlijk niet past :')
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')