ik heb ooit Turijn Charleroi gekozen over Turijn Amsterdam wegens 20 euro verschil.quote:Op dinsdag 3 april 2018 10:16 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik heb een "afwijkprijs" van zo'n 100 euro. Pas als een vlucht van Charleroi 100 euro goedkoper is dan van mijn dichtsbijzijnde luchthaven ga ik dat overwegen. Ik hecht waarde aan mijn tijd en transport van/naar een luchthaven zoals Charleroi is duurder.
Vroeger maakt het me weinig uit als ik 2 uurtjes extra in de trein zat of als ik om 7 uur 's ochtends vertrok en dus om half-4 moest opstaan om een vlucht te halen - als ik het maar goedkoop was.
https://www.klm.com/trave(...)_allowance/index.htmquote:Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Had gekund maar het is leuker om het aan de Fok! kameraden te vragen.
Bedankt trouwens.
neequote:Op dinsdag 3 april 2018 11:10 schreef Igen het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om gespaarde miles van een loyaliteitskaart van een SkyTeam-partner over te zetten naar Flying Blue?
Als het een vakantievlucht is dan benut ik over het algemeen die dag wel.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef Yreal het volgende:
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
oja zakelijk is lounge hangen prima.quote:Op dinsdag 3 april 2018 21:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als het een vakantievlucht is dan benut ik over het algemeen die dag wel.
Maar als het werkgerelateerd is, en ik nog wat tijd over dan betrap ik mijzelf erop dat ik echt niet meer ergens heen ga maar gewoon naar de lounge van de luchthaven en daar rustig aan ga doen.
Vroegâh maakte ik er een sport van om zo laat mogelijk aan te komen en dan nog een toestel te halen, tegenwoordig ben ik volledig nutteloos nog voor 17:00 uur op de luchthaven voor een terugvlucht naar Amsterdam welke rond 19:30 uur gaat. (En door allemaal priority en wat al niet meer gaat inchecken, beveiliging en paspoortcontroles ook allemaal snel en wacht ik nergens meer).
Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef Yreal het volgende:
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
Dat heb ik ookquote:Op dinsdag 3 april 2018 22:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet.
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
Ik ben zo iemand die bij boeken bedenkt hoe fijn het is om nog zoveel mogelijk uit die laatste vakantiedag te halen, dus de terugreis zo laat mogelijk op de dag boekt. En vervolgens op de dag van de terugreis continue op de klok loopt te kijken, weinig onderneemt en alsnog veel te vroeg op het vliegveld is, als minder gestoorde reisgenoten de zaken niet voor me relativeren.quote:Op woensdag 4 april 2018 15:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat heb ik ookkomt waarschijnlijk ook door mijn vliegangst. Als ik weet dat ik die dag nog moet vliegen kan ik me helemaal niet ontspannen. Een vlucht vroeg in de middag is dan perfect
Dat is me ook wel overkomenquote:Op woensdag 4 april 2018 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die bij boeken bedenkt hoe fijn het is om nog zoveel mogelijk uit die laatste vakantiedag te halen, dus de terugreis zo laat mogelijk op de dag boekt. En vervolgens op de dag van de terugreis continue op de klok loopt te kijken, weinig onderneemt en alsnog veel te vroeg op het vliegveld is, als minder gestoorde reisgenoten de zaken niet voor me relativeren.
Nu doe je nog niets, want je kunt helemaal nog niet inchecken.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:37 schreef Kirb het volgende:
Ik vlieg over anderhalve week naar de VS met Condor, overstap op Frankfurt. Eerste vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa. Hoe doe ik dit nu met thuis inchecken?Ik kom er niet helemaal uit..
Dat snap ik, sorry, hoe doe ik dat straks met thuis inchecken? Ik kom er niet echt achter op de site van Condor, misschien heeft iemand hier ervaring, anders bel ik ze wel even.quote:Op woensdag 4 april 2018 16:30 schreef heite het volgende:
[..]
Nu doe je nog niets, want je kunt helemaal nog niet inchecken.
Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?quote:Op woensdag 4 april 2018 17:04 schreef Tree het volgende:
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
Tickets geboekt bij KLM zelf, vlucht wordt idd uitgevoerd door Delta. Vluchtnummer voor SFO - SLC - AMS is KL 8049.quote:Op woensdag 4 april 2018 17:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?
SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.
De laatste dag is voor mij de dag voordat ik vlieg.quote:Op dinsdag 3 april 2018 22:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet.
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
met dank aan de vrienden van norwegian is dat binnenkort niet meer zoquote:Op woensdag 4 april 2018 17:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?
SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.
bij condor, daar heb je immers geboekt.quote:Op woensdag 4 april 2018 16:45 schreef Kirb het volgende:
[..]
Dat snap ik, sorry, hoe doe ik dat straks met thuis inchecken? Ik kom er niet echt achter op de site van Condor, misschien heeft iemand hier ervaring, anders bel ik ze wel even.
wat staat er in je boeking? Daar zal staan of je al bagage geboekt hebt.quote:Op woensdag 4 april 2018 19:00 schreef Tree het volgende:
[..]
Tickets geboekt bij KLM zelf, vlucht wordt idd uitgevoerd door Delta. Vluchtnummer voor SFO - SLC - AMS is KL 8049.
Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
De goedkoopste tickets van KLM zijn tegenwoordig excl. ruimbagage, die van Delta zijn nog steeds inclusief. Als je inlogt op de website van KLM dan zou je bij je boeking ook moeten zien staan bij de bagagegegevens dat er 1 stuk ruimbagage inclusief is.quote:Op woensdag 4 april 2018 19:00 schreef Tree het volgende:
Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
KLM is al heel lang niet meer wat het ooit was.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM is gewoon een budget maatschappij verworden hoor.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM light mag je alleen handbagage meenemen. Ruimbagage kost een paar tientjes extra. Als je dat niet betaalt, dan dus alleen handbagage.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
Ja in de boeking staat dus alleen voor de heenvlucht bagage, terug staat er dat het op het vliegveld geregeld moet worden. Ik zal morgen wel even contact met ze opnemen, ben erg nieuwsgierig geworden nuquote:Op woensdag 4 april 2018 19:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat staat er in je boeking? Daar zal staan of je al bagage geboekt hebt.
Kan me niet voorstellen dat kon geen bagage kan boeken bij delta, zou ze even contacten.
KLM introduceert een nieuwe tarievenstructuur op vluchten naar de VS en Canada. Bij de goedkoopste Economy-tickets mogen passagiers geen gratis ruimbagage meer meenemen.quote:
geen stoelkeuze mis je pas als je het kwijt bent.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:23 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Zo heeft elke Europese airline wel wat verder.
Bij BA heb je zelfs geen gratis stoelkeuze meer als je niet silver of gold bent, zelfs als je business vliegt.
smfh.
Schijnt een bug te zijn in de systemen van KLM wanneer een deel van de vlucht wordt uitgevoerd met Delta, vermoedelijk als gevolg van die nieuwe tarieven zonder bagage.quote:Op woensdag 4 april 2018 17:04 schreef Tree het volgende:
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
geen stoelkeuze mis je pas als je het kwijt bent.
Rip aegean gratis exit row.
Dat is wel heel erg triest zeg als je business vliegt.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komenBA
Het is dan ook een verouderd business product.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg triest zeg als je business vliegt.
aegean niet meerquote:Op woensdag 4 april 2018 20:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komenBA
Ja, is het ook, maar uren naast een onbekende in die honeymoon seats moeten zitten, kan toch behoorlijk tegenvallen als je gewoon lekker business wilt vliegen.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
Genoeg keus hier hoor. Vlieg nog liever upper in virgin dan business met BA. Armoedig met die hatelijke opstelling waarbij je hele tijd tegen giechel van person naast je aankijkt. First vond ik ook maar matig bij ze. Zo pretentieus volk ook altijd vergeleken met Virgin en Emirates e.d.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
Same. Stop dan in Dubai en verblijf dan gratis 2/3 dagen daar om reis wat op te breken en daarna door naar Singapore/Bkk/whatever. Terugweg hetzelfde. Voor zelfde prijs als dat je meteen doorvliegt. Ideaal.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, is het ook, maar uren naast een onbekende in die honeymoon seats moeten zitten, kan toch behoorlijk tegenvallen als je gewoon lekker business wilt vliegen.
Erg schraperig ook, aangezien je al de volle mep hebt afgetikt voor een inderdaad erg verouderde business class.
Ik vlieg graag direct, maar ben het verder met je eens.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef RipCity het volgende:
[..]
Genoeg keus hier hoor. Vlieg nog liever upper in virgin dan business met BA. Armoedig met die hatelijke opstelling waarbij je hele tijd tegen giechel van person naast je aankijkt. First vond ik ook maar matig bij ze. Zo pretentieus volk ook altijd vergeleken met Virgin en Emirates e.d.
Wij verhuizen in augustus naar Thailand en dat is dit ongeveer het plan ja.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef RipCity het volgende:
Same. Stop dan in Dubai en verblijf dan gratis 2/3 dagen daar om reis wat op te breken en daarna door naar Singapore/Bkk/whatever. Terugweg hetzelfde. Voor zelfde prijs als dat je meteen doorvliegt. Ideaal.
Doen!! Prijs valt (relatief) best mee. Lhr-DXB-SIN en terug BKK-DXB-Stansted (om nieuwe F 777 te checken) kost me 4800 (eur). En prijzen altijd heel erg stabiel (aan sales doen ze zelden). 2x gehad dat hele F leeg was dus hele cabin voor mezelf. Volgens mij doen ze niet aan upgraden van business zonder overboekt te zijn of als mensen zelf niet willen betalen.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:57 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Wij verhuizen in augustus naar Thailand en dat is dit ongeveer het plan ja.
Mooi moment om Emirates F eens uit te proberen ook
Ik boek niet altijd business. Ik kijk wel 'n beetje naar de prijs en naar wat business voorstelt. Oude BA bijvoorbeeld, dan vind ik het het verschil niet waard.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
Nee, is echt heel bijzonder. Vroeger kon je zelfs zonder status gratis extra leg room selecteren, nu met gold nog bijbetalen...quote:
Experience points. Gewoon een nieuwe naam om het programma nog meer uit te wateren.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:59 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
Om van het ene niveau naar het andere te gaan introduceert Flying Blue Experience Points, de zogenaamde XP. Deze bepalen het deelnemersniveau. Een status is niet langer afhankelijk van Level Miles en gekwalificeerde vluchten. XP biedt leden de kans om van extra voordelen te genieten:quote:Op donderdag 5 april 2018 13:59 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
xpquote:Op donderdag 5 april 2018 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Om van het ene niveau naar het andere te gaan introduceert Flying Blue Experience Points, de zogenaamde XP. Deze bepalen het deelnemersniveau. Een status is niet langer afhankelijk van Level Miles en gekwalificeerde vluchten. XP biedt leden de kans om van extra voordelen te genieten:
- Silver = 100 XP- Gold = 180 XP- Platinum = 300 XP
XP zal worden berekend op basis van het type vlucht (binnenlands, middellange- of langeafstandsvlucht) en de door de klant gekozen reiscabine. Dankzij deze update kunnen klanten eenvoudig zien hoeveel XP ze verdienen voor elke vlucht. Flying Blue is het eerste loyaliteitsprogramma voor luchtvaartmaatschappijen die deze XP schaal aanbiedt. Level Miles en/of kwalificerende vluchten die op 31 maart 2018 in het bezit zijn, worden omgezet in XP.
https://nieuws.klm.com/nieuw-flying-blue-programma/
First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegtquote:Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?
Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).
Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie
Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
Ik ben een paar jaar nu goud bij Flying Blue en ik vind het wel relax. Business class inchecken, de lounge in, priority boarding en spaar meer punten.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?
Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).
Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Jaquote:Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?
Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).
Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
vroeger spaarderde je minder award milles hoorquote:Op donderdag 5 april 2018 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.
Zo'n budget ticket dat zie je wel.
Geen idee, kaart weggegooid en daarna nooit meer naar omgekeken. Toen was het in elk geval iets met de ticket klasse.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
vroeger spaarderde je minder award milles hoor
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.
Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.
Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
Achievements behalen, jwt.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.
Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
ja maar tis wel iets minder efficiëntquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
aegean godenquote:Op zaterdag 14 april 2018 18:57 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
Op die pagina heb je twee inlogmogelijkheden (via klm account en via boekingscode), werken beide niet? Bij de onderste goed letten op de tenaamstelling, precies die van je bevestigingsmail aanhouden.quote:Op maandag 16 april 2018 10:21 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
komt omdat je via Expedia boektquote:Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef Nia het volgende:
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
Volgens mij is er wel een optie om bij Expedia (tegen betaling, maar dat is ook op de KLM website voor non-statushouders) om stoelen vast te laten leggen door Expedia.quote:Op maandag 16 april 2018 11:05 schreef Nia het volgende:
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.htmlquote:Op woensdag 18 april 2018 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.
Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.
Hoe zit dat?
Ah cool, thanks! Wel gaaf, eerste keer Fokker vliegen!quote:Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
Heen is rechtstreeks en terug is met een overstap op Jakarta (vanaf Bali).quote:Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
Sorry, China Airlines inderdaad. Zeker geen Air China. ik zag dat die afgeraden werd.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
Het is Garuda gewordenquote:Op woensdag 18 april 2018 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.
Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).
Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is Garuda gewordenAankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat
Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
https://valk.org/quote:
En dat psychologische aspect is het ding, het is een compleet irrationele angst. Ik weet namelijk heel goed hoe veilig het is maar dat kan ik niet wegdenken.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.
Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Ben ik bekend meequote:
Hoe groter hoe stabieler is zeker waar. Vooral bij turboprops merk je dat.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.
Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Bèta blocker tegen de adrenaline en lorazepam zodat ik lekker zit te spacen tijdens het opstijgenquote:
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarderquote:Op vrijdag 20 april 2018 00:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72quote:
nee, gewoon met je kont in dat vliegtuig tot je het leuk gaat vinden werkte voor mij.quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder
Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
atrquote:Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72
Is dat de Fairchild/Dornier 328?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |