abonnement Unibet Coolblue
pi_176882526
Uitgerekende data:

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
20 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)
28 augustus: silliegirl

13 september: Helsinki

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 01-02-2018 17:15:40 ]
pi_176883425
Gefeliciteerd Helsinki!! *O*
pi_176883457
Helsinki *O* Gefeliciteerd!!
pi_176883546
Gefeliciteerd Helsinki! *O*
pi_176883555
Super Helsinki!! *O*
pi_176883678
Fijn Helsinki O+ Gefeliciteerd *O*
Make your own kind of music.
pi_176883804
Gefeliciteerd Helsinki! Is dit je eerste kindje?
pi_176884708
Helsinki wat fijn O+ Gefeliciteerd!
♥ J & S
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 15:38:07 #9
269689 crew  Viv
pi_176885504
Wil je in de OP Helsinki?

Een vriendin van me is 40+6 vandaag, elke keer als ze traag is met reageren vraag ik me af of ze al ligt te bevallen. :+
pi_176885517
HOERA voor de hoofdstad van Finland!! *O*
:)
pi_176886254
Hey! Krijgt fien10 twee kinderen met drie dagen ertussen? ;)
pi_176886439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:31 schreef Peacefulll het volgende:
Hey! Krijgt fien10 twee kinderen met drie dagen ertussen? ;)
Scherp! Ik zie het er al 4 topics zo instaat. Volgens mij klopt die van 2 augustus, ik zal die andere even weghalen.
pi_176886475
Wil je mij ook in de OP zetten Ludann? Ik deel (voorlopig, termijnecho is volgende week) cassandra’s UD O+
pi_176886480
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:38 schreef LuDann het volgende:

[..]

Scherp! Ik zie het er al 4 topics zo instaat. Volgens mij klopt die van 2 augustus, ik zal die andere even weghalen.
My bad? :D
Protège moi de mes désirs.
pi_176886524
Oh geen idee Duman, maakt ook niet uit toch. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:39 schreef silliegirl het volgende:
Wil je mij ook in de OP zetten Ludann? Ik deel (voorlopig, termijnecho is volgende week) cassandra’s UD O+
Done!
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:43:56 #17
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176886585
Bedankt voor de felicitaties O+. Ik krijg die glimlach gewoon níet van mijn gezicht. Eerste kindje inderdaad! Voorlopige UD is 13 september (13 is mijn geluksgetal lol), dus dat kan denk ik wel in de OP inmiddels!

Op 15 februari hebben we weer een echo en moeten we een beslissing hebben genomen wat de NIPT betreft.

Mijn oom heeft een kindje met het syndroom van Angelman. Verder geen erfelijke factoren om ervoor te kiezen. Daar maar eens over nadenken komende twee weken :).
pi_176886617
Luuu hoe gaat 't eigenlijk met je? Of heb ik dat alweer gemist? Ook heel benieuwd naar Bella en ziekige Olivia :*
Make your own kind of music.
pi_176886669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:45 schreef CassElliot het volgende:
Luuu hoe gaat 't eigenlijk met je? Of heb ik dat alweer gemist? Ook heel benieuwd naar Bella en ziekige Olivia :*
Ik deel deze vragen!

En ben ook benieuwd hoe t bij jou gaat CE! Volgens mij ga jij ongeveer gelijk op met Lu of niet?
pi_176886670
Je staat erin Helsinki!

Ik ben ook benieuwd naar Bella en OT, en naar jou Cass! Hoe voel je je?

Ik voel me prima, ben vol enthousiasme mijn to do lijstje aan het afwerken. :D Echt fijn dat nu alles eindelijk een beetje af begint te raken hier in huis. Ik heb zelfs vandaag mijn ziekenhuiskoffer gepakt en de babykleertjes uitgezocht. O+ Verder verwacht ik de komende 2 a 3 weken ofzo nog helemaal niks. Ik vertik het ook om al een zeiltje op mijn matras te leggen. :P
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:02:31 #21
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176886938
Dank je!

Haha, ik had de echo's naar the gender experts gestuurd om de ramzy theory toe te passen en dit was het antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176887001
*O* Wat leuk Helsinki, een knipperboontje O+ Gefeliciteerd!
pi_176887096
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:39 schreef silliegirl het volgende:
Wil je mij ook in de OP zetten Ludann? Ik deel (voorlopig, termijnecho is volgende week) cassandra’s UD O+
LuDann niet dat ik Sillie ongezellig vindt maar ik mag naar 25-8. Gisteren termijn echo gehad O+

Helsinki wat fijn een knipper *O*
pi_176887453
Helsinki een knipper *O*

CE hoe is het met jou, bevalt het in je bubbel?

Ludann, heerlijk dat je nu je lijstje af kan werken. Was je bij de eerste ver over tijd?
pi_176888119
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:48 schreef LuDann het volgende:
Je staat erin Helsinki!

Ik ben ook benieuwd naar Bella en OT, en naar jou Cass! Hoe voel je je?

Ik voel me prima, ben vol enthousiasme mijn to do lijstje aan het afwerken. :D Echt fijn dat nu alles eindelijk een beetje af begint te raken hier in huis. Ik heb zelfs vandaag mijn ziekenhuiskoffer gepakt en de babykleertjes uitgezocht. O+ Verder verwacht ik de komende 2 a 3 weken ofzo nog helemaal niks. Ik vertik het ook om al een zeiltje op mijn matras te leggen. :P
Wat fijn dat je nu aan je lijstje toe komt O+ Was je echt aan toe, geloof ik!

Songeur, ik ben inderdaad bijna tegelijk met Lu uitgerekend :) Da's dus al bijna! In mijn bubbel gíng alles wel oké. We zijn er qua voorbereidingen klaar voor: familiebed is af en grooooot, alles is gewassen en gestreken en gedaan, vluchttas staat klaar, bad staat klaar, het ziekenhuis is helemaal meegegaan met onze zorgvraag (buiten de richtlijn), mijn verloskundige is haar gewicht in goud waard, baby ligt goed diep en ik voelde me tot voor kort prima. Maar sinds een dag of drie ben ik er ineens echt helemaal klaar mee. Mijn lijf doet zeer, slapen gaat niet lekker, ik ben zo labiel als wat, alles is opgezwollen, ik kan niet meer goed nadenken, ik heb het echt even gehad :( Van mij mag hij nu wel komen eigenlijk.. Dan kan ik gewoon keten met m'n kleintjes en weer een beetje meedoen. Maar goed, lang zal het sowieso niet meer duren, dus we wachten maar een soort van geduldig af :@

Cass hoe was je termijnecho? O+
Make your own kind of music.
pi_176888487
Ik weet niet, hoor, maar volgens mij is Bella gewoon aan het genieten van haar meisje. O+

@ LuDann: ik had hier laatst het zeiltje al neergelegd.. in het kader van “je weet maar nooit”. Heb hem die nacht verscheurd. _O- Het kraakt en het is warm, pff.
Protège moi de mes désirs.
pi_176888681
Jee!!!
Gefeliciteerd Helsinki!
pi_176888784
Wat goed van de knipper helsinki jeej!! O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176890014
Ben ook heel benieuwd naar Bella!!

Met mij gaat het goed! Nog steeds griep dus ik klink als een blaffende hond, maar zwangerschapstechnisch gaat het perfect. Ik heb vanmorgen dus de overdracht van het ziekenhuis naar de reguliere verloskundige geregeld :D Het zijn verloskundigen die ik van mijn vorige zwangerschap ken dus hoewel ik niet lang meer bij hun onder controle zal zijn, is er genoeg persoonlijks aan het contact. Voelt goed om dit laatste stukje als 'gewone zwangere' in te gaan en om straks te bevallen in een ander ziekenhuis (hopelijk in bad!). We hebben echt alleen maar lieve mensen getroffen in het vorige ziekenhuis, maar het voelt voor ons heel goed om herinneringen te maken op een nieuwe plek, waar een stuk minder geschiedenis ligt.
pi_176895776
Wat geweldig, OIT! Doei medische indicatie, hallo normale zwangerschap!
pi_176896945
Ik vind Bella toch wel opvallend stil!

Jeuj OIT wat fijn dat je dat zo hebt kunnen regelen. Nieuwe herinneringen op een nieuwe plek, heel mooi :Y

CassE: fijn dat je bubbel je goed deed en je zoveel geregeld hebt! Dat je er nu even klaar mee bent mag toch ook best? Je hebt nou niet echt een roze wolk zwangerschap..Het duurt hoe dan ook niet lang meer :*

Ik kan weer eens niet slaaaaapen. Tintelende benen, maagzuur, hard trappend babytje, kortademigheid en soms gewoon zomaar. Ik weet niet wat het is maar elke avond lig ik helemaal moe en rustig in bed en dan lukt t gewoon niet om in slaap te vallen om een of meerdere redenen. Zit er momenteel serieus over na te denken nog even onder de douche te stappen..
pi_176897617
Ben ook benieuwd hoe het met BellaaElisa gaat. Ze is nu wel lang stil, nadat ze woensdagavond in bad ging met een boel gerommel.

Songeur ben je nog gaan douchen of gewoon weer in slaap gevallen.

Fijn OIT dat je nu nog over kan stappen en de kans krijgt om in een ander ziekenhuis, nieuwe herinneringen op kan gaan bouwen. Hopelijk gaat je griep ook snel weg.

CassElliot fijn dat alles in gereedheid is voor de komst van de kleine. Ik hoop voor je dat de bevalling snel inzet, want die laatste loodjes klinken wel heel zwaar zo voor je. :*
pi_176897747
Zo, even bijgelezen :s)

Noa, gefeliciteerd met de contractverlenging en de goede NIPT *O*

Wat naar om te lezen over je situatie Philomijn. Dat er zo iets ingrijpends is gebeurd dat je hele leven overhoop ligt… Heel veel sterkte :*

Fijn dat alles okee was met de groei-echo Donna :)

Beterschap Sillie, hoop dat je je intussen wat beter voelt!

Nog even een dikke knuffel voor Malteser. Wat een zwangerschap ‘from hell’ heb je toch. Gelukkig lijdt je kleintje er helemaal niet onder, maar het lijkt mij echt loodzwaar.

Wow LuDann… wat heerlijk dat je zoveel in huis hebt kunnen doen! En dat je man ook nog eens meewerkte. Ik krijg dat kledingpassen hier ook moeilijk gedaan :D
Wat goed om nog even van te horen Aventura. :* Zo te lezen doet je kleine meid het prima en hopelijk kan ze snel naar een streekziekenhuis. Logistiek klinkt het inderdaad als een enorme puzzel.

Gefeliciteerd met de echo Helsinki *O*

DUMAN, de pan! Ik moest echt hardop lachen.. zooo grappig.. _O-

Klinkt alsof je helemaal klaar bent voor de bevalling CassElliot, goed geregeld allemaal!
OT; wat fijn dat je aan het einde toch nog een normale zwangerschap. En bij een reguliere verloskundige is sowieso warmer en helemaal als je ze kent :)

26 weken vandaag *O*

Vanochtend ga ik met mijn moeder op pad voor babykleertjes- en spulletjes. Ook wij weten niet wat het wordt, ik ben benieuwd of ik iets leuks kan vinden op unisesgebied. Blijf wel in de buurt van huis want ik merk wel dat het fysiek al zwaarder wordt. Heb dan best al een grote buik en volgens anderen is hij ENORM. Het werd gister op mijn werk wel errug vermoeiend om dit de hele tijd aan te horen :{ Sommigen kunnen er niet over uit :')

Volgend weekend (van vrijdag t/m maandag) gaan we naar Manchester. Mijn schoonzus heeft dan haar vrijgezellenfeest en als verrassing komen wij ook. Superveel zin in! We logeren eerst bij vrienden van hun en zij halen ons ook op van de luchthaven. Erg luxe.

Voor de rest gaat het hier prima, ik mag niet klagen. Alleen oprispingen, urineverlies en een aambei die alweer vetrokken is. Slapen gaat ook wel okee, in ieder geval laadt ik wel elk weekend op. Ben erg warrig de laatste tijd. Zo zat ik gister op mijn werk helemaal klaar met mijn presentatie in de verkeerde ruimte waar blijft toch iedereen :{ en stonden we op de verkeerde locatie van de kinderopvang. Het was de BSO in plaats van dagopvang. Ik vond de vraag 'waar is jullie kind' al zo vreemd. Nou.. in mijn buik :D
pi_176898670
Niet helemaal bijgelezen nog maar bedankt voor de geruststellende woorden. Ik moet zeggen dat het niet helpt dat ik afgelopen dinsdag helderrood bloedverlies heb gehad, en nu weer.

Mijn vk praktijk zit op vrijdag dicht (echt he..) en ik zit nu te twijfelen of ik voor zoiets het “spoednr” mag bellen voor overleg? Zeker gezien ik a.s. woensdag al de intake heb.. onzekerheid I hatez you.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176898933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:59 schreef Feyre het volgende:
Niet helemaal bijgelezen nog maar bedankt voor de geruststellende woorden. Ik moet zeggen dat het niet helpt dat ik afgelopen dinsdag helderrood bloedverlies heb gehad, en nu weer.

Mijn vk praktijk zit op vrijdag dicht (echt he..) en ik zit nu te twijfelen of ik voor zoiets het “spoednr” mag bellen voor overleg? Zeker gezien ik a.s. woensdag al de intake heb.. onzekerheid I hatez you.
bellen meid. Het is geen spoed nummer maar een dienstnummer!

Bloedverlies is vreselijk, ik ga voor je duimen dat het goed gaat :*
pi_176899778
Ik kom toch weer even hier.. voor wie het niet heeft meegekregen even kort.

Gisteren afspraak bij de gyn om de miskraam te bespreken, eerst echo dan de opties bekijken.
Echo aan heel vlot een duidelijke regelmatige knipper! Gyn verbaasd wij hyper. Een slag om de arm nog het kan nog een vat zijn dat we zagen in de pril aangelegde placenta, embryo kreeg de gyn moeilijk in beeld dus geen termijnmeting.
Niemandsland ik zit erin. Woensdag terug met hopelijk een duidelijke baby in beeld!

Ik ben wel echt sinds een dag of 4 echt weer zwanger, veel symptomen waren weg nu weer misselijk en zulks dat geeft een hoop moed. Nou ja uhm! Hoi weer O+ Hopelijk blijf ik nog even hangen!
♥ J & S
pi_176899870
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

bellen meid. Het is geen spoed nummer maar een dienstnummer!

Bloedverlies is vreselijk, ik ga voor je duimen dat het goed gaat :*
Zolang het niet op een menstruatie lijkt was vk niet heel ongerust, geen garanties natuurlijk maar ik ben weer enigszins gerustgesteld :).

Klap :o whatzehfuck! Pff rollercoaster much! Hard duimen nu O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176899935
Wow, wat een rollercoaster klap! De duimen draaien overuren hoor. O+

Fijn dat je weer een beetje gerustgesteld bent, Feyre. :*

CassE, die laatste loodjes zijn ook gewoon ruk. Hoop dat het snel op gang komt voor je en je weer lekker kan babysnuffelen. O+

Helsinki een knipper *O*

Ik vind dit toch wel de stomste periode van zwanger zijn (oké en die laatste loodjes dan). Nog ruim een week voordat we de eerste echo hebben, dus tikje onzeker en eigenlijk nog niks 'leuks', maar wel constant kotsmisselijk en een nare blafhoest waar ik dus niks tegen mag nemen. Bleh.
pi_176900033
Klap wtf!!?? :D
Protège moi de mes désirs.
pi_176900151
Huh klap hoe dan?? :D Ik duim dat je knippertje blijft zitten waar ie zit!
pi_176900175
Hoestdrankje met broomhexine mag wel toch zon_sterren? Volgens mij mogen codeine tabletjes in lage dosering ook. Overleg ff met huisarts anders!

Ik ben in slaap gevallen uiteindelijk *O* sethiwe ook aan het nachtbraken zag ik!

Feyre ook dit weekend als jij ze zorgen maakt of stopt niet kan je gewoon dat nummer bellen hoor! Daar zijn ze voor :Y

Klap het blijft een bijzonder verhaal. Wel heel fijn! Nu hopen dat t gewoon goed zit en je hier heel lang mag blijven plakken O+
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:51:42 #42
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176900355
Huh Klap wat is dat nou voor wending :o wat spannend, ik duim heel hard mee voor het beste scenario!
pi_176900376
Klap! :o Wat is dit? :D

Oh ik hoop toch zo dat het een plakkertje is. O+
:)
pi_176900621
Uitslag van de suikertest was helemaal goed *O* nuchtere waarde was 4,8 en na 2u 7,2 *O* rest van de bloedtest ook alles goed gelukkig.

Pretecho ook meteen gepland over 3 weekjes *O* dan is het toch alweer bijna 10 weken sinds ik haar voor het laatst gezien heb :o
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:29:25 #45
409579 LuDann
All the way
pi_176900913
OIT, wat ontzettend fijn dat je nu de medische molen uit kan en dat je op een nieuwe plek straks een mooie geboorte herinnering kan gaan maken. Ik kan me goed indenken dat dat met wat jullie meegemaakt hebben echt een veel minder dubbel gevoel geeft.

Klap, wow wtf. Hoe kan dat nou? Jeetje, dat is wel een bizarre omslag zeg! De duimen draaien!

CassE, nou hopelijk voelt je baby ook dat het tijd wordt dan en heeft ´ie er binnenkort zin in. O+ Fijn dat alles klaar is joh.

Vita een goede suikertest. *O*

Zon_sterren, gewone keelsnoepjes een optie misschien? Had je het al bij de apotheek nagevraagd?

@Sethiwe: ik was niet ver over tijd ofzo met Wolk, ik beviel bij 40+2. Maar toen was ik er echt al weken helemaal klaar mee. Ik ben er nu mentaal gewoon nog niet klaar voor ofzo, van mij mag deze baby nog even lekker blijven zitten. En omdat ik me zo anders voel heb ik het idee dat deze later komt maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd verder. :P

Heeft iemand hier nog kruiken nodig? Het is goed speuren naar die dingen, bij de HEMA zijn ze gewoon overal uitverkocht (ook online) en bij de Prenatal was het schap ook leeg. We zijn uiteindelijk helemaal omgereden naar een Babydump gisterenavond.

Crosspost over mijn vader:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176901121
Fijn dat het beter met je vader lijkt te gaan, LuDann. Elke positieve stap is er vast een.

En jeej voor Vita's goede suikertest *O* Ik moet ook nog voor die test, wegens babysaurus bij de oudste en suikerziekte bij zo'n beetje iedereen aan mijn vaders kant van de familie.

Ik voel de baby sinds een week ineens veel sterker dan voorheen. Echt gezellig, en ook bijzonder omdat er na haar zeker geen kindje meer bij komt. (En dat vind ik helemaal prima, maar toch is het wel een gek idee :).)

Ik weet dat hier wel vaker over dromen gaat, maar mên, wanneer houdt dat op? Ik droom echt de gekste dingen waarin ik leerlingen van me in een taxi achtervolg door Carcassonne enzo. Echt, waarom :') ?
pi_176901781
Wauw Ludan! Wat een stap in de goede richting!!

Over dromen: ik droomde gisteren dat de baby geboren werd terwijl mijn vriend op zijn werk was. En toen hij me zomaar belde om te vragen hoe het ging zei ik: 'ohja! De baby is geboren!' :')

En toen lag ze naast me, en ik dacht ohh gelukkig kunnen baby's van een dag nog niet omrollen en toen rolde ze zich dus precies om zo 'flop' van het bed op de grond :o
En toen ze 2 dagen was kon ze al staan en mij vertellen dat ze haar naam (Cato, de werknaam die mijn moeder en tante hebben bedacht is catootje :')) niet zo mooi vond en dat ik mocht kiezen uit Emily en Fenne _O-

Ik werd echt met een wtf gevoel wakker :D
pi_176902224
Bedankt voor de lieve reacties, allemaal, we zijn ook heel blij voor onszelf :D Voelt zo goed!

CassE, ik hoop dat of de baby snel komt, of dat het snel wat minder zwaar wordt voor je. :*

Klap, ik las het al in het andere topic, te bizar!

Vita, knappe baby heb je al ;)

Lu, wow, dat klinkt heel positief! Hoe heerlijk zou het zijn als deze lijn doorzet en hij zich zo goed blijft voelen, ook voor jullie tijdens de kraamweek. Dat scheelt een hoop zorgen, kan ik me voorstellen.

En... ik blijf benieuwd naar Bella!!
pi_176902650
Klap wat doe je :o :D O+ Ik ga zo vreselijk hard hopen voor je :* :* :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176902864
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 10:21 schreef Feyre het volgende:

[..]

Zolang het niet op een menstruatie lijkt was vk niet heel ongerust, geen garanties natuurlijk maar ik ben weer enigszins gerustgesteld :).

Klap :o whatzehfuck! Pff rollercoaster much! Hard duimen nu O+.
wat fijn dat je bent gerustgesteld!

Klap!!!!! Wauw! Kreeg kippenvel van je nieuws! Ik duim

[ Bericht 0% gewijzigd door DagenNachtdromer op 02-02-2018 13:18:14 ]
  vrijdag 2 februari 2018 @ 13:11:59 #51
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176902889
OIT, wat fijn dat je nu verder kunt genieten als 'gewone zwangere'!

DG, heerlijk weekend ga je tegemoet! Ben je een beetje geslaagd voor wat leuke kleding? Ik heb de vraag "weet je zeker dat het er geen twee zijn?" al gekregen }:|. 

Klap!!!! Ik had het al gelezen in het andere topic maar wat bizar! Ook dat het dan nog eens dezelfde gyn betreft als Loj. Ik ga zoooo hard hopen op een prachtige knipper woensdag. Hoe laat heb je de afspraak?

Feyre, goed dat je toch even hebt gebeld en weer enigszins gerustgesteld bent.

Zon_sterren, ik vond het ook een vreselijke periode... Nog eventjes! Heb je al met de huisarts/apotheek gebeld? Ik heb inmiddels Emesafene voor de misselijkheid. Helpt wel enigszins.

Vita *O* voor de suikertest!

Ludann, ik 'ken' het hele verhaal niet maar dat klinkt hoopvol en als een positieve stap. Wat goed :*.

Ja, dat van die dromen komt hier ook maar al te bekend voor. Ik slaap ook wel heel onrustig daardoor en word ook moe wakker. Het voelt alsof mijn hoofd overuren draait; ben er zelfs misselijk van.
pi_176903301
Wow Klap, wat een achtbaan voor jullie!! Ik duim heel hard voor een mooie knipper woensdag!

Songeur, die tintelbenen herken ik, bij mij helpt het om ze in te smeren met magnesium-olie, wie weet bij jou ook ^O^
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176903801
Superbizar Klap! Ik duim mee dat jullie knippertje mooi groeit en bloeit O+
pi_176903808
Was ik weer :’)

Klap, want een ongelooflijke rollercoaster zeg! Ik hoop op een mooie knipper as woensdag. Loj in hetzelfde schuitje las ik. Wat bizár dat dit bij dezelfde vk plaatsvond.

Olivia, wat ontzettend fijn dat je de rest van je zwangerschap gewoon bij de vk mag doorbrengen.

Helsinki, wat fijn van je knipper. Gefeliciteerd O+

En verder liefde all aroud voor iedereen. Zo’n bijleespost via je telefoon is best lastig :’)

Hier hadden we een knipper vandaag O+ beeb werd gemeten op 7.6, volgens eigen berekeningen ben ik 7.5. Over een aantal weken de termijnecho en dan weten we hopelijk meer.
pi_176904462
Hier nog geen baby -O- wel hele flinke pijnen telkens. :'( ik ben er zooooooo erg klaar mee :'(
pi_176904539
Helsinki en plumeria wat goed alle 2 een knipper! *O* *O*

Wtf klap, dat is wel raar. Bijzonder ook maar goed dat ze een extra echo deden! Nu lekker groeien kleintje O+

Vita *O* fijn dat de suikertest goed was!!

LuDann dat klinkt heel positief! Hopelijk blijft het nu vooruit gaan O+
pi_176904801
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier nog geen baby -O- wel hele flinke pijnen telkens. :'( ik ben er zooooooo erg klaar mee :'(
Ellendig zo :* Hopelijk komt ze gauw.

Feli, Plumeria!
pi_176906223
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier nog geen baby -O- wel hele flinke pijnen telkens. :'( ik ben er zooooooo erg klaar mee :'(
Je bent nog geen 40 weken toch?
Balen dat je er zo klaar mee bent. Neem je wel pcm als je die pijn hebt?

Klappie!!! *O* *O* *O*
:)
pi_176909088
Heh wat rot dat je er zo klaar mee bent Bella. Nog Max 2,5 week! Hoewel dat vast als een eeuwigheid nu voor je moet voelen. :*

Lu, wauw wat een goed teken dat het zo goed helpt de therapie van je vader! Grappig dat je bij je vorige zwangerschap er zo klaar mee was en nu er nog niet klaar voor. Ik herken dat wel een beetje. Ben nu ruim 35 weken en krijg veel oh spannend en bijna opmerkingen. En dan merk ik dat ik het zelf helemaal nog niet spannend vind, of überhaupt het idee heb dat de baby er snel is. Zul je zien stel ik me helemaal in op minimaal een week overtijd, komt deze een week eerder :+

Mijn man en ik zijn trouwens in discussie over de box. Ik wil hem niet neerzetten, hij wel. Ergens denk ik laten we hem gewoon neerzetten en dan kunnen we hem altijd nog opruimen. Ik vind het alleen zo'n sta in de weg in de woonkamer... Zijn er hier meer mensen die geen box hebben?
pi_176910905
Wij hebben bij nummer twee ook geen box meer neergezet en gaan dat dit keer ook niet doen. Nooit gemist. Het was vooral een soort bijzettafel voor wat gezellige speeltjes :') maar daar maak ik liever een ander plekje voor, een lief kastje of zo.

Overigens ook geen kinderwagen hier. Alleen bij de eerste hadden we de kinderwagen van m'n ouders geleend, waar ik zelf nog in gelegen heb. Maar zo weinig gebruikt dat die al vlug weg was en bij nummer twee en nu helemaal geen wagen meer.

Zelfde geldt voor een wiegje. Bij nummer 1 een hangwiegje gekregen van m'n broertje en die heel lief naast ons bed neergezet, maar daar heeft ze maar twee keer ingelegen omdat ik dat al te ver weg vond. Bij nummer twee hadden we hem in de huiskamer gezet als extra plekje voor overdag (want geen wagen en geen box), maar ook hij lag er daar maar drie keer vijf minuten in. Dus die ga ik nu denk ik ook nergens meer neerzetten.

[ Bericht 42% gewijzigd door elamanilo op 02-02-2018 19:44:32 ]
pi_176911351
Hier komt wel een box, maar vooral omdat ik twee echte jongetjes al heb rondrennen. Dus ik wil een veilig plekje creeeren :)
Verder wel een kinderwagen, maar zal ik in principe vooral dragen (hoop ik ;) ) de jongste loopt nog niet zo goed, dus is het fijn als hij af en toe op het meerijdplankje kan staan...

Alhoewel, dan is hij ook al bijna 4 :o (perfect gepland trouwens! +/- 2 a 3 weken na dit kindje gaat Js naar de basisschool! Kan ik hem tenminste zelf een hele tijd naar school brengen (en ophalen met slapend kindje in de draagdoek O+ )
pi_176911475
Ja dat je dan een veilig plekje hebt van de andere kindjes is ook mijn mans argument. Ik snap hem wel, maar anderzijds verwacht ik vooral kindje aan de borst of in de doek te hebben... Maar terwijl ik dit typ besef ik me dat het voor opa en oma's oppasdag waarschijnlijk wel fijn is.

Mooie planning idd Loj! Mijn oudste ging op dezelfde dag naar de basisschool als ik mijn eerste werkdag na verlof had. Die dag was niet goed voor mijn hormonen kan ik je vertellen haha.

Jij hebt baby voornamelijk ook bij je begrijp ik Ela?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 20:00:46 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176911491
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:53 schreef Loj het volgende:
Hier komt wel een box, maar vooral omdat ik twee echte jongetjes al heb rondrennen. Dus ik wil een veilig plekje creeeren :)
Verder wel een kinderwagen, maar zal ik in principe vooral dragen (hoop ik ;) ) de jongste loopt nog niet zo goed, dus is het fijn als hij af en toe op het meerijdplankje kan staan...

Alhoewel, dan is hij ook al bijna 4 :o (perfect gepland trouwens! +/- 2 a 3 weken na dit kindje gaat Js naar de basisschool! Kan ik hem tenminste zelf een hele tijd naar school brengen (en ophalen met slapend kindje in de draagdoek O+ )
Dit kan ik zo ongeveer kopiëren :+

Denk dat wij wel een box neer gaan zetten. Bij onze tweede heeft hij wel een stuk korter gestaan dan bij de oudste, maar ik vind het toch wel fijn om de baby even neer te kunnen leggen als ik met iets anders bezig wil/moet zijn. Ik heb onze dochter heel veel gedragen in de doek omdat ze liggend de eerste maanden heel erg benauwd was, en hoewel ik deze baby ook wel verwacht vrij veel te dragen, zie ik mezelf dat niet continu doen.

Beide baby's vonden het trouwens ook heel leuk om een tijdje in de box naar de Tiny Love te staren.
pi_176911772
Klap, wat een verhaal joh! :o De duimen draaien voorlopig!

Bella, :* voor jou.

LuDann, wat een fijne ontwikkelingen. Zowel in huis als je vader!

Box: we hebben er wel een en zetten hem ook weer op. Twix wilde er niet veel in (die heb ik uren en uren gedragen, die wilde het liefst continu bij me zijn en ik bij hem). Maar voor nu zetten we hem wel weer op, want handig om baby soms even veilig weg te kunnen leggen.

Kinderwagen hebben we ook en ondanks dat ik veel gedragen heb, is de wagen ook goed gebruikt. Twix sliep er goed in tijdens lange wandelingen. Nu gebruik ik hem nog trouwens, hoewel hij steeds meer zelf loopt.

Ik ben weer goedgekeurd bij de gynaecoloog. Fijn! Ook nagevraagd hoe het nu zat met de sedatie voor de sondevervanging en een heel duidelijk antwoord gekregen waar ik wat mee kan.
  Moderator vrijdag 2 februari 2018 @ 20:16:33 #65
382129 crew  Donna
pi_176911852
Wij hebben wel een box en m'n vriend heeft 'm zelfs al neergezet. Vind het veel te vroeg, maar we hebben een grote woonkamer, dus het is niet echt een sta in de weg.
pi_176912438
Ja he Spees! Ik kom je telkens weer tegen in dezelfde topics ;)
pi_176912727
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier nog geen baby -O- wel hele flinke pijnen telkens. :'( ik ben er zooooooo erg klaar mee :'(
Als de pijnen zo erg zijn, kan je verloskundige daar niet wat mee dan?
Succes Bellaa! :*
:)
pi_176912815
Wij laten de box gewoon staan. :) Heerlijk chillplekje ook voor hem en als ik even naar boven moet om z’n beddengoed te wisselen dan zet ik hem er in. Dan ben ik boven ook iets rustiger. :+

Oh en voor hier een 7 weken jompel *O*

En... volgens mij.. als alles goed gaat.. ben ik precies uitgerekend op m’n zoontjes verjaardag. :o
:)
  Moderator vrijdag 2 februari 2018 @ 21:11:45 #69
382129 crew  Donna
pi_176913198
Oh ik jompel ook even voor mijn 32-weken vandaag.
Het komt wel dichterbij. :D
pi_176913260
Ah Bella, sterkte :* Laatste loodjes zijn ook zwaar!

Wij hebben de box al klaarstaan, vooral vanwege rondlopende hond en peuter.

Malteser weer goedgekeurd, fijn! Wellicht een hele stomme vraag, maar hoe zit het met de sonde na je zwangerschap? Kan die er dan meteen uit en zullen de klachten dus voorbij zijn, of is dat niet te voorspellen?

*O* voor de 32 weken van Donna! Het gaat inderdaad snel zeg!
pi_176914211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:14 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ah Bella, sterkte :* Laatste loodjes zijn ook zwaar!

Wij hebben de box al klaarstaan, vooral vanwege rondlopende hond en peuter.

Malteser weer goedgekeurd, fijn! Wellicht een hele stomme vraag, maar hoe zit het met de sonde na je zwangerschap? Kan die er dan meteen uit en zullen de klachten dus voorbij zijn, of is dat niet te voorspellen?

*O* voor de 32 weken van Donna! Het gaat inderdaad snel zeg!
De sonde gaat er sowieso de dag voor de bevalling uit. Ik moet namelijk nuchter zijn ivm geplande sectio.
De diëtiste verwacht dat ik vrij snel na de bevalling weer in staat ben om zelf te eten. Dat is in ieder geval wel wat zij in 95% van de gevallen ziet. Wel zal ik moeten opbouwen. Meteen starten met een friet speciaal is niet aan te raden na 6 maanden niets.
pi_176922701
Mensen, even heel ego hoor, maar mijn baby is gewoon aan het indalen! :o *O* Baby ligt nu bibi, dat heeft Wolk dus nooit gedaan, die is altijd boven het bekken blijven liggen. Dusss, de keizersnede is nu definitief afgezegd. :7 Ik had het ook heel gek gevonden, hij stond gepland voor komende donderdag, dat voelt echt als heel snel.
pi_176922783
Hopelijk kun je snel weer wat eten na de bevalling Malteser. Jeetje, dat zal wel weer wennen zijn, op een goede manier.

Wij hebben wel een box neergezet, vooral als opslag waarschijnlijk, net als bij Wolk. :') Maar hij staat op wieltjes dus we kunnen hem wel bijvoorbeeld makkelijk verplaatsen richting keuken of eettafel als dat handiger is. Verder gaan we vooral dragen verwacht ik, bij Wolk hebben we de kinderwagen ook niet zoveel gebruikt. Eigenlijk alleen met boodschappen doen, want handige grote mand.
pi_176923435
Lu wat fijn! Indalende baby en ks van de baan. *O*

Malteser wat moet je ernaar uitkijken om gewoon weer te kunnen eten. Logisch dat dat wel opgebouwd moet worden ook.
pi_176923570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:31 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wow Klap, wat een achtbaan voor jullie!! Ik duim heel hard voor een mooie knipper woensdag!

Songeur, die tintelbenen herken ik, bij mij helpt het om ze in te smeren met magnesium-olie, wie weet bij jou ook ^O^
Oh goeie tip! Ga ik halen en proberen. Thanks :)
pi_176924147
Ik duim voor net zo'n mooie knipper als Loj klap!

Wij zetten denk ik wel de box op. We hebben hem toch en hij kan altijd weer weg. Dreumes liet zich de eerste 2 maanden niet wegleggen maar vanaf een maand of 3 kreeg hij ook voor de wereld om hem heen en vond hij het heerlijk om in de box onder zijn mobiel te liggen en rond te kijken. Dat hield hij altijd wel een poosje vol. Geen idee wat voor kindje dit wordt maar het lijkt me wel fijn een plekje te hebben waar ik hem even neer kan leggen als de dreumes aandacht of verzorging nodig heeft. Dreumes lag met een maand of 6 alleen nog maar op een groot speelkleed op de grond te rollen en te spelen en toen hebben we de box niet/nauwelijks meer gebruikt.
pi_176924981
@ Lu: Fijn dat je baby is ingedaald! Op naar een normale bevalling! :)

Wij hebben gister een partneravond gehad met zwangerschapsyoga. De gezicht van m’n man bij de - wel erg realistische- tekeningen(!) van de geboorte... hij ging toen al bijna van z’n stokje, hahaha. O+ ;(

Hier trouwens geen box want appartement, eerste baby en geen huisdieren. Als ik ‘m nodig heb, is ‘ie zo gehaald.
Protège moi de mes désirs.
pi_176925207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:59 schreef Songeur het volgende:
Ja dat je dan een veilig plekje hebt van de andere kindjes is ook mijn mans argument. Ik snap hem wel, maar anderzijds verwacht ik vooral kindje aan de borst of in de doek te hebben... Maar terwijl ik dit typ besef ik me dat het voor opa en oma's oppasdag waarschijnlijk wel fijn is.

Mooie planning idd Loj! Mijn oudste ging op dezelfde dag naar de basisschool als ik mijn eerste werkdag na verlof had. Die dag was niet goed voor mijn hormonen kan ik je vertellen haha.

Jij hebt baby voornamelijk ook bij je begrijp ik Ela?
Ja, baby kan lekker op mij liggen of in de draagdoek. En mijn lief werkt thuis, dus die kan mij afwisselen met draagdoeken O+ Mijn kinderen kunnen bij hem extra goed slapen in de doek, dus dat kan dan prima tijdens dat hij aan het werk is.

En mijn tweede sliep ook al vanaf heel snel boven op het bed alleen. Dan viel ie bij mij aan de borst in diepe slaap en sloop ik na een poosje weg. Dat was daar dan lekker rustig voor hem denk ik. Hij doet nog steeds lange middagslapen alleen boven in het bed.
pi_176934925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:14 schreef LuDann het volgende:
Mensen, even heel ego hoor, maar mijn baby is gewoon aan het indalen! :o *O* Baby ligt nu bibi, dat heeft Wolk dus nooit gedaan, die is altijd boven het bekken blijven liggen. Dusss, de keizersnede is nu definitief afgezegd. :7 Ik had het ook heel gek gevonden, hij stond gepland voor komende donderdag, dat voelt echt als heel snel.
*O* O+
En anders donderdag al, wow. Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren!
pi_176934987
LuDann O+ *O* *O* *O* tof nieuws!
pi_176935107
Ben weer een baby wasje aan 't draaien. Het boxkleed en haar ledikant lakentjes en dekentjes moesten toch echt opnieuw van mn hormonen :@
pi_176935289
Goed nieuws, Lu! (Waarom was bibi zo bepalend voor wel/geen ks? Heb ik even gemist/niet opgeslagen.)
pi_176935875
Wat een goed nieuws ludann, fijn!

Hoe hebben jullie een (2e/3e..) zwangerschap bekend gemaakt aan naaste familie? Als we een knipper hebben woensdag dan willen we het zsm vertellen aan onze ouders maar dan wel op een leuke manier. Ideetjes welkom :). (Op pinterest kom ik 100x dezelfde dingen tegen).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176936597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:13 schreef Feyre het volgende:
Wat een goed nieuws ludann, fijn!

Hoe hebben jullie een (2e/3e..) zwangerschap bekend gemaakt aan naaste familie? Als we een knipper hebben woensdag dan willen we het zsm vertellen aan onze ouders maar dan wel op een leuke manier. Ideetjes welkom :). (Op pinterest kom ik 100x dezelfde dingen tegen).
Wij hebben er weinig speciaals van gemaakt eigenlijk. Hema verkocht op dat moment shirts met 'brother' en 'sister' erop. Dus op Twix' verjaardag droeg hij een 'brother' shirt. De reacties van het bezoek waren tof!
pi_176936779
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:13 schreef Feyre het volgende:
Wat een goed nieuws ludann, fijn!

Hoe hebben jullie een (2e/3e..) zwangerschap bekend gemaakt aan naaste familie? Als we een knipper hebben woensdag dan willen we het zsm vertellen aan onze ouders maar dan wel op een leuke manier. Ideetjes welkom :). (Op pinterest kom ik 100x dezelfde dingen tegen).
Ik had het boek "wat zit er in je buik mama" gekocht en dreumes op de bank gezet met dat boek in z'n handen en toen een foto gemaakt. Hij werkte goed mee. Hij zat echt heel aandachtig te kijken in het boek en had hem zo beet dat je goed de voorkant van t boek zag. De foto ingelijst en dreumes laten geven. Niet heel bijzonder maar de reacties waren erg leuk. In eerste instantie oh leuke foto en toen ze goed keken viel 2 seconden later het kwartje.
pi_176936849
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hebben er weinig speciaals van gemaakt eigenlijk. Hema verkocht op dat moment shirts met 'brother' en 'sister' erop. Dus op Twix' verjaardag droeg hij een 'brother' shirt. De reacties van het bezoek waren tof!
Ah mooie timing wel ;).

Ik wil het nu wel een beetje leuk doen omdat het bij de eerste niet echt leuk was :s).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176937204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:13 schreef Feyre het volgende:
Wat een goed nieuws ludann, fijn!

Hoe hebben jullie een (2e/3e..) zwangerschap bekend gemaakt aan naaste familie? Als we een knipper hebben woensdag dan willen we het zsm vertellen aan onze ouders maar dan wel op een leuke manier. Ideetjes welkom :). (Op pinterest kom ik 100x dezelfde dingen tegen).
Wij hadden de babykamer grofweg ingericht (met meubeltjes van de eerste): bedje opgemaakt, commode ingericht, eerste kleertjes aan een hangertje en voor de trage begrijper de MvM-zwangerschapstest vol in het zicht. Daarna familie mee naar boven gelokt met een kletsverhaal over de nieuwe rolluiken.
Helaas liep het mis omdat mijn vader en broer in een andere kamer bleven plakken (oudste had ook nieuwe meubels en had hen meegesleurd) en mijn moeder gewoon niet zo snel van begrip bleek :')
(Mijn moeder :') O+ Toen oudste geboren was, belde ik op en zei: 'Mam! Ik lig hier met het mooiste jongetje van de wereld op m'n borst!' En mijn moeder: 'Oh, ok. En hoe was het bij de verloskundige, je had toch een afspraak vandaag?' _O-)

Uiteindelijk kwam oudste met dat demonstratief klaargelegde babyshirtje op de proppen en verkondigde luid dat dat 'voor de beeeeebie in mama's buik was'. Kwam het toch nog goed :+.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:24:41 #89
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176937867
Feyre, wij lieten een kaart drukken op A5-formaat (leuk voor in een lijstje) voor de belangrijke mensen om ons heen en zette m daarna digitaal op sociale media:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176938668
Oh Kim wat een prachtige foto’s!

Wij hebben t gewoon verteld eigenlijk aan familie en vrienden. En een foto van babypakje en de echo op social media.

Jentin je moeders reactie. Wat heerlijk!
pi_176938781
Jentin je moeder :D O+.
Mijn moeder heeft ZO vaak naar de naam gevraagd voor de geboorte en toen mijn vriend haar belde om te zeggen dat ze geboren was, vroeg ie na 5 min zelf maar aan d’r: “maarre wil je niet weten hoe ze heet?” :’). Herkenbaar dus met die moeders :P..

Superleuk Kim en wat een mooie foto’s! O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176942147
Wat een mooie foto's kimpossible! Mooie meid hebben jullie.

Mijn schoonfamilie wist van de miskraam in oktober. Dus met kerst had ik zelf een shirt gemaakt voor G met daarop: every hero needs a sidekick, mine arrives august 2018.
Het viel niet op, schoonmoeder heeft G op een gegeven moment geroepen, heeft je mama wat moois gemaakt? En is weer verder gegaan met waar ze mee bezig was dus toen hebben we maar gezegd, wat staat erop dan?

Mijn moeder wilde ik in eerste instantie niets vertellen omdat ze ook totaal niet gereageerd had op de miskraam. Ze hadden een leuke middag met G en zeiden dat er geen kunst aan was om op te passen, dus toen vroeg ik of ze straks ook op twee kindjes wilden passen. Reactie was niet heel enthousiast. Inmiddels zijn ze wat enthousiaster, verkondigen ze aan de hele wereld dat ze veel op G willen passen om ons te ontlasten maar in de praktijk kunnen ze zelden dus ben benieuwd :')
pi_176942181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:13 schreef Feyre het volgende:
Wat een goed nieuws ludann, fijn!

Hoe hebben jullie een (2e/3e..) zwangerschap bekend gemaakt aan naaste familie? Als we een knipper hebben woensdag dan willen we het zsm vertellen aan onze ouders maar dan wel op een leuke manier. Ideetjes welkom :). (Op pinterest kom ik 100x dezelfde dingen tegen).
We gingen die avond al bij mijn ouders eten en we hadden salade gemaakt dus kwamen we brengen.
Daarnaast hadden we in zo’n zelfde bewaarbus blauwe en witte muisjes gedaan met daartussen een kerstkaart (dan was ik ongeveer uitgerekend) met een gedichtje uit baby’s naam.
We gaven de bus aan mijn moeder en zeiden zoiets als: dit hadden we ook nog over, hou je daar van?
Opent ze die bus, ziet de muisjes en zegt: oh nee, daar vind ik niks aan. En sluit de bus weer. :')
Dus we zeiden: ja zeg, kijk nou nog eens! :D
Pa stond er ook wat onwetend bij en zet zn bril nog eens op.
Toen zag mijn moeder de enveloppe en begon de kaart te lezen.
Tranen, blijdschap en dankbaarheid. *O*
  zondag 4 februari 2018 @ 09:49:41 #94
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176942739
Mijn ouders waren ten tijde van de zwangerschap 25 jaar getrouwd! Op de dag zelf was ik 12+3, dus in overleg met mijn ouders een taart besteld met de echo foto erop en de tekst: 'Hoera, wij zijn 25 jaar getrouwd en worden opa en oma' O+

Een deel van mijn schoonfamilie (als in neven en nichten aan moederskant, waar goed contact mee was/is) hebben we maar aan 1 neef en gezin zelf kunnen vertellen. Voordat we onze belronde (ivm afstand) zelf hadden gedaan had mijn man zijn tante zelf al de rest gebeld, en ONS nieuws verkondigd.. :N niet blij mee. Gelukkig hebben we dat bij de geboorte even andersom gedaan en dat ging goed! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 4 februari 2018 @ 10:16:12 #95
409579 LuDann
All the way
pi_176943011
Bedankt voor de bibi jompels, ik ben happy. *O* Misschien dat de oefeningen en adviezen van de site van Spinningbabies toch geholpen hebben.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:48 schreef Jentin het volgende:
Goed nieuws, Lu! (Waarom was bibi zo bepalend voor wel/geen ks? Heb ik even gemist/niet opgeslagen.)
In puur medisch opzicht was het niet bepalende voor al dan niet ks hoor, een baby hoeft niet perse ingedaald te zijn voordat de bevalling begint, zeker als het niet je eerste is. Maar mijn eerste werd een spoed ks omdat ze niet in wilde dalen (niet vorderende uitdrijving, vonden we een heftige ervaring met ks onder volledige narcose) dus het geeft mij gewoon veel meer vertrouwen in de kans van slagen van een vaginale bevalling. Daarom roep ik al een tijdje - na overleg met mijn VK - dat als deze wel in wil dalen dat ik dan sowieso geen geplande ks wil. Nu was ik eigenlijk al min of meer van plan de ks af te zeggen hoor (mede omdat deze baby kleiner lijkt dan mijn eerste), maar dit gaf wel de doorslag om het ook echt te doen.
  zondag 4 februari 2018 @ 10:22:14 #96
409579 LuDann
All the way
pi_176943111
Prachtige foto´s Kim. O+ Heel sfeervol en warm. :Y Leuke manier om het te vertellen ook.

Oh Jentin, je moeder. Lekker dan, na al die moeite. :P

Wij hadden Wolk een shirtje aangedaan met ´Dus...´ op de voorkant en ´ik word grote zus´ op de achterkant. De woonkamer ingestuurd waar de beide setjes oma´s en opa´s zaten en voila. :P

Wij zijn gisteren trouwens lekker uit eten geweest met zijn 2en, dat was ook de eerste keer in zeker een maand of 8, als het niet langer was. _O- Wolk heeft gelogeerd bij mijn ouders en het ging helemaal goed, ze heeft gewoon doorgeslapen! *O*
pi_176943165
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

De sonde gaat er sowieso de dag voor de bevalling uit. Ik moet namelijk nuchter zijn ivm geplande sectio.
De diëtiste verwacht dat ik vrij snel na de bevalling weer in staat ben om zelf te eten. Dat is in ieder geval wel wat zij in 95% van de gevallen ziet. Wel zal ik moeten opbouwen. Meteen starten met een friet speciaal is niet aan te raden na 6 maanden niets.
Helder, ik hoop van harte dat je bij die 95% hoort. En dat je eerste craving na de bevalling niet een patatje speciaal is ;)
pi_176943185
Lu, wat een goed nieuws!! En ook nog eens uit eten geweest, heerlijk! Was het de eerste keer/een van de eerste keren dat Wolk uit logeren ging?
pi_176945369
LuDann, wat tof dat je babytje indaalt O+ Ik duim voor je dat je een vaginale bevalling kunt doen dit keer. :*

KimPossible, wat een mooie foto's van je dochter en jou! O+

'Het' vertellen vind ik hier telkens zo lastig. Ik word er echt heel erg zenuwachtig van en vind het veel te spannend, sta te trillen op m'n pootjes, barst nog net niet in janken uit, zoiets. Net zoals bij het houden van een referaat of anderszins spreken 'in het openbaar'. Behalve mijn ouders dan, die zijn lief, dus dat durf ik wel. O+ Ik heb het dit keer een beetje tussen neus en lippen door vertelt vorige week toen mijn moeder jarig was, als verjaardagscadeautje. Tussen neus en lippen omdat onze oudste het nog niet echt wist toen, dus wilde ik het een beetje stiekem in de keuken doen. :D Ze waren wederom heel blij gelukkig. O+

Aan m'n schoonouders hebben we het de eerste keer pas met 14 weken 'durven' vertellen en de tweede keer met 17 weken.. :') Ik denk dat we het dit keer pas bij de bevalling vertellen whahaha. Nee hoor, dat zal vast wel loslopen. ;) Maar ik heb nog geen idee hoe en wanneer. Misschien laat ik het m'n oudste wel zeggen, alhoewel m'n schoonmoeder Frans is en haar vast niet verstaat. :')

Maar het is wel een goede voor mijn opa en oma binnenkort, dan hoef ik het niet te doen. :@ Al denk ik dat mijn oma en opa het ook weer hartstikke leuk zullen vinden. O+ Maar ik blijf het nu eenmaal telkens veel te spannend vinden om zelf te vertellen...
  zondag 4 februari 2018 @ 12:28:31 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176945479
Thanks ladies O+ Ik vind het zo heerlijk dat we door mijn nichtje op bijzondere momenten ook altijd bijzondere vastlegging kunnen organiseren. We hebben ook zwangerschapsfotos gemaakt met zijn drieën, zo fijn. Mijn man maakt namelijk alleen een uitzondering voor foto’s met bolle buik, verse baby en trouwjurk _O- die heeft er zo’n hekel aan eigenlijk.

Ik vond het vertellen heel leuk, maar de reacties zijn wel milder dan bij nr 1 is mijn ervaring.

Lu, wat een goed nieuws allemaal! Dat scheelt een hoop zorgen richting de bevalling (ingedaalde baby *O* ) en bovendien is er nog even samen uit voor de baby komt ook heerlijk!

Bella, heb je veel voorweeen? Heb je het al met je vk besproken? Het lijkt me lastig om er zo klaar mee te zijn terwijl het doorzetten nog best even uit zou kunnen blijven :{

Zoveel echo’s en nipts en wisselende emoties hier in het topic deze week. Ik heb nog niet gereageerd, maar wel meegeleefd. :*

Na een week een zieke dochter, heb ik nu haar bacillen overgenomen. Blegh! Algehele malaise much. Griep, ik haat je. Laat die beeb nog maar lekker even zitten voorlopig!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 4 februari 2018 @ 13:02:52 #101
409579 LuDann
All the way
pi_176946032
@OIT: ja, eerste keer ooit uit logeren, haha. Ze is 2,5 en dit was vooral om te laten wennen voor de bevalling. Hopelijk kan mijn man een nachtje in het ziekenhuis blijven bij mij en de baby dan.

Beterschap Kim! Pff, iedereen is ziek zeg.

Ik ga nu even peuter uit bed trekken en dan gaan we heerlijk richting tropisch zwembad. Lekker dobberen. *O*
pi_176946962
Oh wat knap, geruststelling dat het zo goed ging! Geniet van je zondag :)
pi_176954168
@ Kim prachtie foto’s! En een heel mooi meisje. O+
Beterschap!

@ LuDann: ohh, klinkt heerlijk! Zou nu ook wel willen zwemmen, haha.

@ alle verhalen: super leuk!
Ik had een rompertje gekocht voor m’n moeder met “oma’s knuffel” er op. Ik zat midden in een verhuizing en m’n moeder had veel voor me gedaan. Dus ik zei dat ik een kleinigheidje had voor haar.

Ze opende het tasje, gooide ‘m weg en riep: “NEE!”. _O- Ik: “mam, je hebt hem niet eens geopend! Dus zij weer openen.. toen gooide ze ‘m weer weg, riep “neeeee!” en begon te schreeuwen, lachen en huilen tegelijk. O+ :D

Hier vandaag een babyshower gehad! Pff, slopend! Maar zo een leuke dag gehad! O+

- weg -

Wat minder is, is dat ik vandaag ben gevallen. Struikelde over een ballon op de grond en kreeg m’n eigen knie/been tegen m’n buik. Heb de hele dag al harde buiken en pijn. Weet niet of dat komt door de vermoeidheid of door de klap.

[ Bericht 32% gewijzigd door arvensis op 04-02-2018 21:45:46 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_176954948
Helsinki, nog gefeliciteerd met de goede echo :) Grappig, zo op je geluksgetal! :D

En ik zag toch nog een knipper bij klaproos voorbij komen! Bizar, maar wel fijn, hopelijk zit het allemaal goed.

Vita een goede uitslag van de suikertest, yay!

Bella, sterkte met de laatste loodjes :*

En Ludann een indalende baby! Wat fijn dat het je genoeg vertrouwen geeft om de keizersnede af te zeggen!

Mooie foto's van Kimpossible & dochter O+

Duman, wat zie je er prachtig uit! Mooi dat het zo'n leuke dag was, maar balen dat je bent gevallen zeg, hopelijk is de pijn snel weg.

Ik heb deze week wel een beetje meegelezen, maar had weinig zin om mee te posten omdat ik echt niet mijn week heb. :{ Vervelend nieuws mbt dit huis waar we nu zitten (en wat we eigenlijk willen kopen & verbouwen), waardoor we toch maar weer verder kijken naar een ander huis. Alleen word ik er nu wel echt heel gestrest van. Maar het komt allemaal wel goed, dat weet ik ook wel. En we kunnen dit blijven huren, dus het is niet dat we straks zonder huis ofzo zitten. Het is allemaal alleen niet zoals ik het in mijn hoofd had, dus heb lekker veel liggen janken deze week :P En nu ik het zo opschrijf denk ik, waar maak ik me eigenlijk druk om :') Zal wel een hormonending zijn.

Positiever nieuws is dat mijn medicatie aan slaat en mijn bloeddruk nu super netjes op 120/70 zit. :s) Beter blijft het zo :P
pi_176955690
DUMAN wat ben je mooi en wat een prachtige taart O+! Fijn dat het een leuke dag was :).

Ik las trouwens ff te snel bij je laatste stukje tekst (bevallen ipv gevallen :P whuuut).

Aure wat vervelend, maar ik hoop dat jullie nu gewoon tegen een nog fijner/mooier/beter huis aanlopen en dan had het zo gewoon moeten zijn. En fijn dat die stress iig geen hoge bloeddruk veroorzaakt ;). Hopen dat het zo blijft!

Verder heel leuk om jullie verhalen te lezen mbt zwangerschapsbekendmaking :).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176956974
Dank jullie wel :*

Aure: hormonen O+
Jammer van het huis! Maar er zijn vast nog meer mooie huizen. :) Fijn dat je hier wel gewoon kan blijven zitten!

Feyre: hahah. “Wat minder is, is dat ik vandaag ben bevallen”. _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_176957077
Bedankt nog voor alle sterktewensen afgelopen week O+ Er is hier weer wat licht aan de horizon. Hoop dat ik binnenkort weer in mijn heerlijke babybubble kan kruipen.

Ik heb hier en daar meegelezen.
Onthouden: Helsinki gefeliciteerd! *O*
Een zieke Kim bwuhhh (en hele mooie aankondigingsfoto’s!)
Lieve Malteser die me haar PM-inbox aanbod voor steun en dat je iPhone-kabel niet meewerkt :(
Oh en het meisje van Aventura dat het, als ik het goed onthouden heb, goed doet onder de omstandigheden.

Een babyshower voor DUMAN O+ Het kamertje is toch ook blauw met sterren? Oh en moet je niet even langs de verloskundige na het vallen en die harde buiken enzo??

Ik ben vandaag bezig geweest met het geboorteplan. Lekker met pictogrammen knoeien. :7 Heb een opzetje maar het is nog niet af. Hoeft nog lang niet maar was huiswerk voor de hypnobirthingcursus. Oh en afgelopen dinsdag weer goedgekeurd bij de verloskundige. *O* Ik zit in een praktijk met een stuk of 7 vlossen en dit was de eerste waarbij ik dacht: hmmm jou hoef ik niet perrrr se bij m’n bevalling. Ik vond haar wat “vlak”. Niet spontaan. Ook niet onaardig, maar mja... Dan lijkt het me met deze kennis ook wel fijn als je een praktijk hebt met 1 verloskundige of bijv 2 waar je allebei prima mee kan.
Dit, dat, alles.
pi_176957111
Aure, gooi het gewoon op de hormonen haha. En jank wat af, helpt O+

En duman wat ben je prachtig! Voel je het kindje nog wel gewoon goed bewegen na je val? Als je je zorgen maakt kan je altijd ff vk bellen :Y En vroeg naar bed vanavond zal vast helpen :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 februari 2018 @ 20:56:45 #109
269689 crew  Viv
pi_176957352
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:53 schreef Feyre het volgende:
Ik las trouwens ff te snel bij je laatste stukje tekst (bevallen ipv gevallen :P whuuut).
Ik ook! Super nonchalant ook, babyshower dit dat oh ja ik ben trouwens bevallen. 8-) Maar wat ik eigenlijk wou zeggen: DUMAN wat ben je mooi! O+
pi_176957939
Duman, wat leuk, een babyshower, en wat ben je mooi zwanger zeg! En als je je zorgen maakt, altijd bellen uiteraard!
pi_176958460
Jullie zijn lief :*

Heb pijn, maar komt denk ik vooral omdat vandaag erg vermoeiend was. Ik kijk het even aan tot morgenochtend!

Philo, heb je mijn voorzetje nog gebruikt? :)
Hopen dat je niet uitgerekend die ene vk treft, haha!
En yes! De kamer is ook blauw met sterren! Maar heel anders dan het kaartje. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176960201
Ah Duman :( wat vervelend dat je gevallen bent! Wel leuk van de babyshower *O* En wat de anderen zeggen, bellen als het niet goed voelt :Y

Philo goedgekeurd *O* hopen dat deze geen dienst heeft als je gaat bevallen idd :P

Sterkte Aure, ook al zijn het kleine dingen, je kan je er zo naar door voelen. Ik had het gisteravond ineens te kwaad omdat ik voor m’n gevoel zowel thuis als op werk alles moet regelen. Als ik nu terugkijk vind ik het vooral thuis niet zo erg om veel te regelen en dat zit ook in mijn karakter. Maar gisteravond vond ik het gewoon even heel kut en werd ik pissig :')

Wij hebben vandaag het schilderwerk in de babykamer afgerond (het is zo leuk geworden O+) en de box neergezet! *O* ook ingeschreven voor een zwangerschapscursus van 6 weken. Ben heel benieuwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door VitaBella op 05-02-2018 07:06:04 ]
pi_176960237
Oh en wij hebben de bekendmaking gedaan door een taart bij de Hema te bestellen met de uitgerekende datum erop en de hele familie uitgenodigd om te komen eten. Mijn broertje zei heel enthousiast, oh leuk de trouwdatum! Maar m’n moeder en zusje hadden hem gelijk door haha.
pi_176964844
Wat een prachtige foto's Kim O+

Wat een goed nieuws LuDann, een normale bevalling *O* En ik las ook bijzonder nieuws over je vader... O+

Kan me voorstellen dat je van slag bent Aure, Het geeft toch onrust als je weet dat je wilt/moet verhuizen en zwanger bent :* Goed nieuws van de mdeciatie!

Dat klinkt al een stuk positiever Philomijn. Hopelijk gauw terug in de babybubble!

En ik zag hele leuke babyshower foto's van DUMAN. Wat een mooie taart en zelf zag je er ook prachtig uit!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:11 schreef Helsinki het volgende:

DG, heerlijk weekend ga je tegemoet! Ben je een beetje geslaagd voor wat leuke kleding? Ik heb de vraag "weet je zeker dat het er geen twee zijn?" al gekregen }:|.
Ja, ik heb een trui kunnen scoren, qua broeken was het wat moeilijk om iets te vinden omdat alles nog steeds Skinny jeans is :')

De opmerkingen over mijn buik kan ik nu beter naast mij neerleggen. Maar de afgelopen controle bij de gyn bleek mijn baarmoeder te groot voor mijn termijn. En nu de verloskundige éindelijk mijn gegevens over de 20 weken echo in handen heeft van het ziekenhuis, heeft ze een vergelijking kunnen maken. Ik zit nog in de veilige zone, maar omdat ik zelf ook zorgen maakte over de groei van mijn buik (ook al hoeft dat niets te zeggen), doe ik vanochtend toch maar een test of ik zwangerschapsdiabetes heb.

Dus nu nuchter :X
pi_176964863
Succes Dorothy
pi_176965489
Philo weer door de keuring :) .

Duman, ik zag de foto’s nog, wat tof!

Aure, wat jammer van het huis. Kan me goed voorstellen dat je daar, al dan niet onder invloed van de hormonen, last van had.

VitaBella, leuk van het schilderwerk! Wat voor kleur(en) heb je gebruikt? En de box al staan, dat is uhm, op tijd. Is het om huisdieren aan te laten wennen? Of gewoon omdat je het leuk vindt?

DG, succes vanochtend!

OlivialsTaken, hoe is het? Griep al verdwenen?
  maandag 5 februari 2018 @ 08:58:46 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176965557
Duman, ik had je foto's nog gezien, heel mooi! Hoe gaat het nu met de buikpijn door de val?

Ik heb zo echo om te kijken of de darm nu netjes in de buik past en niet meer door de navel puilt. Ben benieuwd.
pi_176965643
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Duman, ik had je foto's nog gezien, heel mooi! Hoe gaat het nu met de buikpijn door de val?

Ik heb zo echo om te kijken of de darm nu netjes in de buik past en niet meer door de navel puilt. Ben benieuwd.
Oeh, succes Spees! Hopelijk zit de darm nu goed op zijn plek.
pi_176965820
Spannend spees! Succes hopelijk een mooi beeld :*

Duman een babyshower! Leuk! Wat vervelend van je val, hoe gaat het nu?

Vitabella met af schilderwerk, fijn is dat he *O*

En leuke zwangerschapsaankondigen O+
Wij hebben nog geen idee als alles goed is woensdag vertellen we het weekend aan de opa’s en oma’s maar hoe geen idee, misschien zeggen we het gewoon of doet peuter dat wel al :+ . Hier is het lange wachten tot woensdag begonnen, het weekend ging goed en snel maar nu merk ik dat ik toch wat ongeduldig ben.
Ik voel me wel weer echt zwanger dus dat is wel fijn.
♥ J & S
pi_176966036
Nog twee nachtjes Klap :*

Spees, succes en veel plezier!

Ik heb weer een klein beetje bloedverlies na het vrijen, grote kans dus dat het daarmee samenhangt. ;)
pi_176967354
Hoe was de echo Spees?

Klap, spannend hoor. Sterkte met wachten.

Ela, dat zou een logische verklaring kunnen zijn. Wanneer heb je een echo?
  maandag 5 februari 2018 @ 13:09:04 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176969409
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 11:12 schreef Malteser het volgende:
Hoe was de echo Spees?

Klap, spannend hoor. Sterkte met wachten.

Ela, dat zou een logische verklaring kunnen zijn. Wanneer heb je een echo?
Echo was goed! De darm past nu mooi in het buikje gelukkig.

Plaatje zonder darm :P
pi_176969630
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Echo was goed! De darm past nu mooi in het buikje gelukkig.

Plaatje zonder darm :P
[ afbeelding ]
Wat fijn!!
pi_176969686
Goed nieuws Spees. Wat een mooi duidelijk koppie O+

Nog 2 nachtjes Klap, duimen draaien voor je! :*

Leuke foto's Duman. Wat ben je mooi! O+
pi_176970007
Goed nieuws, Spees, fijn! *O*

Dorothy, hoe was de test?

Vita, wat voor cursus ga je volgen?

@Malteser, van de griep is slechts nog een vervelend hoestje over. Ik voel me fit genoeg om te bevallen :D
pi_176970303
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:43 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Goed nieuws, Spees, fijn! *O*

Dorothy, hoe was de test?

Vita, wat voor cursus ga je volgen?

@Malteser, van de griep is slechts nog een vervelend hoestje over. Ik voel me fit genoeg om te bevallen :D
Nou, zullen we dan maar? ;) Fijn dat je weer (zo goed als) beter bent!

Fijn Spees *O*

DUMAN, je foto’s O+ Hoe is het nu met je buik?

Spannend klap :* Succes met wachten.

DG, nuchter :X Altijd fijn, zo zwanger. Heb je de uitslag al?
Make your own kind of music.
pi_176970514
Jaa, wat fijn spees! O+

Malteser, ik wil liefst deze keer ook geen echo's, dus zolang er geen dringende aanleiding toe is niet. :)

DUMAN, ik zag in het andere topic een hele mooie buikfoto O+
pi_176970657
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:51 schreef Malteser het volgende:
Philo weer door de keuring :) .

Duman, ik zag de foto’s nog, wat tof!

Aure, wat jammer van het huis. Kan me goed voorstellen dat je daar, al dan niet onder invloed van de hormonen, last van had.

VitaBella, leuk van het schilderwerk! Wat voor kleur(en) heb je gebruikt? En de box al staan, dat is uhm, op tijd. Is het om huisdieren aan te laten wennen? Of gewoon omdat je het leuk vindt?

DG, succes vanochtend!

OlivialsTaken, hoe is het? Griep al verdwenen?
Drie tinten roze! In de lijn van oudroze zegmaar.

De box hebben we via mp gescoord dus in elkaar gezet om te kijken of hij echt onbeschadigd en compleet was. En dat was het geval! Dus mooie deal voor ¤30,-. Daarnaast kunnen de katten er inderdaad ook aan wennen nu. Hopelijk scheelt het wat.
pi_176970714
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:59 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Nou, zullen we dan maar? ;) Fijn dat je weer (zo goed als) beter bent!

Synchroon bevallen, I'm in!
pi_176970725
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:43 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Goed nieuws, Spees, fijn! *O*

Dorothy, hoe was de test?

Vita, wat voor cursus ga je volgen?

@Malteser, van de griep is slechts nog een vervelend hoestje over. Ik voel me fit genoeg om te bevallen :D
6 weken op maandag. De cursus is met maximaal 6 stellen en ze werken toe qua informatie naar de bevalling en de kraamweek. Vooral informatief dus.
pi_176970956
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:10 schreef elamanilo het volgende:
Jaa, wat fijn spees! O+

Malteser, ik wil liefst deze keer ook geen echo's, dus zolang er geen dringende aanleiding toe is niet. :)

DUMAN, ik zag in het andere topic een hele mooie buikfoto O+
Ah oké, sorry, dat wist ik niet. Had je dat bij de oudste twee ook niet?
pi_176970976
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:43 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Goed nieuws, Spees, fijn! *O*

Dorothy, hoe was de test?

Vita, wat voor cursus ga je volgen?

@Malteser, van de griep is slechts nog een vervelend hoestje over. Ik voel me fit genoeg om te bevallen :D
Nou, hop hop dan maar. ;) Het is wel een prachtige dag vandaag om te bevallen, strakblauw en zonnig.
pi_176971007
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah oké, sorry, dat wist ik niet. Had je dat bij de oudste twee ook niet?
Logisch ;) Daar hoef je heen sorry voor te zeggen!
Bij de oudste twee ook nog nooit een echo gehad inderdaad. En ik hoop dat het dit keer ook niet nodig is. :)
pi_176971009
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:17 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Drie tinten roze! In de lijn van oudroze zegmaar.

De box hebben we via mp gescoord dus in elkaar gezet om te kijken of hij echt onbeschadigd en compleet was. En dat was het geval! Dus mooie deal voor ¤30,-. Daarnaast kunnen de katten er inderdaad ook aan wennen nu. Hopelijk scheelt het wat.
Dat klinkt wel mooi, die tinten roze! O+

En fijn van de box. Als je er de ruimte voor hebt, prima toch. Wij hebben er ook de ruimte voor maar ik wacht zo lang mogelijk, hij moet er nog zo lang staan. Maar wij hebben geen huisdieren.
pi_176971044
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:37 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Logisch ;) Daar hoef je heen sorry voor te zeggen!
Bij de oudste twee ook nog nooit een echo gehad inderdaad. En ik hoop dat het dit keer ook niet nodig is. :)
Is dat omdat je zo durft te vertrouwen op de kracht van de natuur? (Oprechte interesse!)
En dan wisten jullie ook het geslacht niet vooraf van beide kinderen. Had je daar een voorgevoel over?
pi_176971149
Oké, mijn zwangerschap verloopt zogezegd niet helemaal op rolletjes. Maar sinds vannacht is er angst, zonder aanwijsbare reden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 februari 2018 @ 14:56:16 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176971346
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:45 schreef Malteser het volgende:
Oké, mijn zwangerschap verloopt zogezegd niet helemaal op rolletjes. Maar sinds vannacht is er angst, zonder aanwijsbare reden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat rot Malteser! Waarom zet je dit in een spoiler?
Is er iets dat gedaan kan worden om je gerust te stellen? Je kan altijd je vk (of gyn) bellen over je gevoel, misschien kunnen jullie samen iets bedenken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176971384
Misschien kun je je vk/gyn opbellen met je gevoel? Volgens mij weten de profs wel dat je een moeders intuïtie altijd heel serieus moet nemen en misschien kan ze je ontvangen om jou en de baby te checken? :*
pi_176971472
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Is dat omdat je zo durft te vertrouwen op de kracht van de natuur? (Oprechte interesse!)
En dan wisten jullie ook het geslacht niet vooraf van beide kinderen. Had je daar een voorgevoel over?
Nou ja, ja een vertrouwen sowieso. ;) En verder heb ik me heel vaak afgevraagd waarom ik eventueel een echo zou willen, maar ik kan geen redenen bedenken. Ik heb zelfs het idee dat een echo me wellicht alleen maar ongerust zou kunnen maken. En omdat vrouwen al duizenden jaren 'gewoon' zwanger zijn en baren zonder echo's, voelt dat voor mij als de meest natuurlijke manier. Geen behoefte aan een echo dus. Maar zeg nooit nooit, wellicht zijn er situaties waarin ik er toch opeens wel behoefte toe voel. En dan is de mogelijkheid er altijd nog.

Beide keren wisten we het geslacht niet. Bij de eerste heb ik er ook geen behoefte aan gehad, ik was in de wolken van het idee van 'een baby' in mijn buik, ik was helemaal niet bezig met dat er een geslacht aan zat. :D En de tweede keer ben ik wel even nieuwsgierig geweest, maar toen was de zwangerschap zo hetzelfde dat ik heel erg dacht dat het weer een meisje was. Het piemeltje was een grote verrassing toen!

En nu vraag ik het me wel af. :D Ik hoop heel erg op nog een jongetje (want met hem gaat het zo vloeiend!). Maar als het een meisje is, dan ben ik daar natuurlijk heus net zo blij mee (en gaat het waarschijnlijk ook net zo vloeiend dit keer ;).) O+ En ik ben benieuwd hoe de zwangerschap nu zal verlopen, of ik dan vermoedens heb of het meer lijkt op die ene of andere zwangerschap bijvoorbeeld.
pi_176971767
Jeetje, ik heb heel wat gemist geloof ik.

Spees, goed nieuws, fijn!
Malteser jeetje, wat naar dat je je zo voelt. Kan je er in je omgeving over praten?

Ik zweer bij de box, tenminste dat deden we bij B dus ik ga er vanuit dat het nu ook weer gebeurt. B zat/lag/hing er best vaak in eigenlijk. Pas toen hij 1,5 jaar was, is de box de kamer uit gegaan en dacht ik 'Oh neeeee en nu?'
Kinderwagen ook present, ik kan niet zo lang iets dragen wat op mijn schouders rust.

Met mijn vrouw gaat het goed, ze is nu 18 weken zwanger en is inmiddels 2 kilo aangekomen dus de nieuwe leefstijl werkt goed.

Vandaag wordt de schuur bouwtechnisch afgerond (lees mijn zwager hangt er vandaag een verwarming op nadat hij hem heeft geisoleerd en voorzien van planken op maat). Dan moeten wij de planken nog even kattenkots proof maken en een kattenluik erin doen. Dan kunnen de katten naar de schuur en kunnen wij de babykamer in orde gaan maken. (in die kamer staan nu de krabpaal en de kattenbak) Dan zijn we al wat weken verder overigens met onze drukke planning de komende tijd.
En voor wie denkt 'aaaaaah arme katten', ik noem het schuur maar het is aan ons huis aangebouwd dus meer een bijkeuken. De echte schuur staat achterin de tuin. Volgens B gaan de katten op kamers _O-
pi_176972583
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wat rot Malteser! Waarom zet je dit in een spoiler?
Is er iets dat gedaan kan worden om je gerust te stellen? Je kan altijd je vk (of gyn) bellen over je gevoel, misschien kunnen jullie samen iets bedenken.
Spoiler, om niet het topic te kapen met mijn angstgevoelens. Ik ben al niet degene die steeds met de glitterverhalen komt en zo kunnen de dames hier kiezen of ze het willen lezen.

Het heeft me enorm overvallen en ik weet nog even niet wat ik ermee moet of wat de vk ermee moet. In principe loop ik bij de gyn (waar ik net afgelopen vrijdag ben geweest) maar ook de vk wil me iedere maand nog even zien om zodoende de enigszins lastige zwangerschap een beetje te volgen, omdat ze straks ook mijn kraambed doet. Maar ik weet niet zo goed wat ze zou kunnen doen.
Weet je, ik heb ook veel teveel tijd om te piekeren. Ik lig hele dagen op bed, man is werken, Twix is naar de opvang. Dat helpt niet echt mee. Maar het niet-pluis-gevoel baart me wel zorgen.

quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:57 schreef elamanilo het volgende:
Misschien kun je je vk/gyn opbellen met je gevoel? Volgens mij weten de profs wel dat je een moeders intuïtie altijd heel serieus moet nemen en misschien kan ze je ontvangen om jou en de baby te checken? :*
Zo uit mijn hoofd heb ik woensdag een afspraak (mijn zwangerschapskaart ligt beneden dus ik weet het even niet zeker). Eerder opbellen durf ik niet goed, want er is geen echte reden. Kindje beweegt goed. Het is dat niet-pluis-gevoel maar echt uitleggen kan ik het niet...

quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:14 schreef exode het volgende:

Malteser jeetje, wat naar dat je je zo voelt. Kan je er in je omgeving over praten?
Heb het nog niet besproken met iemand. Ook omdat het een gevoel is en ik het niet echt uit kan leggen. Vanavond als man thuis is, deel ik het wel met hem maar ik weet nu al dat hij me niet zal snappen en het dan dus zal bagatelliseren om mij gerust te stellen.
pi_176972763
Malteser bij een sterk niet pluis gevoel, zou ik bellen met gyn of vk. Ook al is dat gevoel nergens op gebaseerd of zijn er geen aanleidingen om te denken dat het klopt.Ik zeg niet dat het gevoel iets betekend, zeer zeker niet, maar een check is het sowieso waard! En je hoeft je angsten absoluut niet in een spoiler te zetten. Het is niet zo dat alleen de leuke verhalen gedeeld mogen worden :*
  maandag 5 februari 2018 @ 15:56:28 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176972809
Lieve Malteser, bel nu maar gewoon. Nu. Gewoon, omdat t niet goed voelt. Verder hoef je echt geen reden te hebben. Het voelt niet goed. Punt. Gewoon doen, echt. :*
pi_176972907
Zwanger zijn is toch ook niet altijd alleen maar glitter en confetti Malteser :* andere verhalen horen hier net zo goed. Ook zonder spoiler kan iemand er overheen lezen ;)

En mbt het niet-pluis gevoel, misschien toch gewoon kijken of je afspraak wat eerder kan? Ongerust zijn is ook niet fijn. Daar slaap je niet lekkerder van en je hebt je rust al zo hard nodig :*
pi_176973485
Wat enorm naar Malteser, dat je deze gevoelens uit het niets hebt. De goede adviezen zijn al gegegven, hoop dat er iets is wat van je angst af kan helpen :*
pi_176973688
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Spoiler, om niet het topic te kapen met mijn angstgevoelens. Ik ben al niet degene die steeds met de glitterverhalen komt en zo kunnen de dames hier kiezen of ze het willen lezen.

Het heeft me enorm overvallen en ik weet nog even niet wat ik ermee moet of wat de vk ermee moet. In principe loop ik bij de gyn (waar ik net afgelopen vrijdag ben geweest) maar ook de vk wil me iedere maand nog even zien om zodoende de enigszins lastige zwangerschap een beetje te volgen, omdat ze straks ook mijn kraambed doet. Maar ik weet niet zo goed wat ze zou kunnen doen.
Weet je, ik heb ook veel teveel tijd om te piekeren. Ik lig hele dagen op bed, man is werken, Twix is naar de opvang. Dat helpt niet echt mee. Maar het niet-pluis-gevoel baart me wel zorgen.

[..]

Zo uit mijn hoofd heb ik woensdag een afspraak (mijn zwangerschapskaart ligt beneden dus ik weet het even niet zeker). Eerder opbellen durf ik niet goed, want er is geen echte reden. Kindje beweegt goed. Het is dat niet-pluis-gevoel maar echt uitleggen kan ik het niet...

[..]

Heb het nog niet besproken met iemand. Ook omdat het een gevoel is en ik het niet echt uit kan leggen. Vanavond als man thuis is, deel ik het wel met hem maar ik weet nu al dat hij me niet zal snappen en het dan dus zal bagatelliseren om mij gerust te stellen.
Bellen bij ongerustheid is een van de bel-vereisten op het beladvies wat wij uitdelen. Daar hoeft je baby niet per se minder voor te bewegen ofzoiets.

En bedenk je anders ook maar gewoon dat er ook mensen zijn die om 3 uur 's nachts bellen om te vragen of ze de salami op hun pizza mogen eten.
:)
pi_176974026
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:45 schreef Malteser het volgende:
Oké, mijn zwangerschap verloopt zogezegd niet helemaal op rolletjes. Maar sinds vannacht is er angst, zonder aanwijsbare reden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon bellen Malteser! Met alles wat je hebt meegemaakt in de zwangerschap is het logisch dat je hoofd ook op de loop gaat. En dat kan heel angstig zijn. En de VK is er niet alleen voor wat er in je buik gebeurt, maar ook voor wat er daardoor in je hoofd gebeurt. En ook al weet je niet of ze iets kunnen doen, wat kan het kwaad? Je gevoel delen met iemand die luistert kan het al veel lichter maken.
pi_176974154
Ik sluit me aan bij de andere dames, Malteser. Ook al heb je woensdag een afspraak staan, het is toch niet te doen om twee dagen lang dit 'niet pluis-gevoel' te hebben. Uit je eerdere verhalen meen ik me te herinneren dat je een hele lieve VK hebt, die begrijpt dat vast! :*
pi_176974632
Och Malteser wat een nare gevoelens :* . Bellen hoor! Precies wat mignonne zegt!
♥ J & S
pi_176974846
Malteser, volgens mij weet je ook dat je als moeder soms echt op je gevoel vaart. Zonder dat je direct kan zeggen waarom, handel je soms gewoon. Weet je bijvoorbeeld dat koorts niet gewoon koorts is, maar dat er iets anders speelt. Of dat heel verkouden anders is dan heel benauwd.
Dat gevoel maakt dat we handelen. En ja, soms zijn we dan misschien overbezorgd en blijkt er weinig aan de hand. Maar doordat we soms intuitief toch aan de bel trekken, kunnen we soms ook veel ellende voorkomen.

Dus lieve Malteser, volg je gevoel. En ik hoop heel heel erg dat het 1 van die keren is dat je het niet had hoeven volgen omdat alles ok is, maar blijf wel altijd naar je gevoel luisteren! :*
  maandag 5 februari 2018 @ 18:09:17 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176975769
Ik hoop ook dat je inmiddels gebeld hebt, Malteser!

en ik hoop heel erg dat er niet écht mensen zijn die s nachts bellen naar de vk over hun salamipizza ;(
pi_176975866
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik hoop ook dat je inmiddels gebeld hebt, Malteser!

en ik hoop heel erg dat er niet écht mensen zijn die s nachts bellen naar de vk over hun salamipizza ;(
Ja hoor. Achterstandswijk Rotterdam holladijee :') :D
Of iemand met een baby van 4 weken oud ofzo die s nachts belt of ze het raam open kan zetten, of de tocht geen kwaad kan. Is allemaal niet zo erg maar ik moet zooooo schakelen bij zulke vragen :D mijn brein is echt ingesteld 's nachts op steekwoorden als weeën, bloed, vruchtwater enz. Als dat niet komt dan duurt het best ff voordat k goed wakker ben en de vraag is ingezonken :+
:)
pi_176976473
Lieve malteser wat heb je het toch te verduren :* angst is echt bij lange na niet rationeel, en ze zitten er voor dit soort vragen. Zet je schroom opzij, en bel alsjeblieft. Van malen en je ongerust blijven maken ga je je echt niet fijner voelen en dan duurt het nog zo lang tot woensdag. Ik kan het weten. Dus bel alsjeblieft zodat je hopelijk iets meer mentale rust krijgt, dat is je zo gegund :*
pi_176976524
Och lieve Malteser, ik hoop dat je nu bij de vk aan het luisteren bent naar een heel mooi kloppend hartje :*
En gewoon bellen hoor, je hoeft niet in de stress te zitten, dus ook niet doen dan!

Die verhalen van Mignonne :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 februari 2018 @ 19:20:10 #155
409579 LuDann
All the way
pi_176977165
Malteser. :*
pi_176977300
Lieve Malteser, bellen. Gewoon doen! Onzekerheid is ook een reden om te bellen net wat Mignonne zegt!
:*
pi_176977895
Wat de rest zegt Malteser. En het minste dat je kan (moet!) doen is het hier gewoon delen zonder rotgevoel of spoiler :*
pi_176977972
Duman, jij hete chick! Je bent prachtig zwanger. :*

Spees, wat een mooie echo! Je ziet precies het profiel! :D

Malteser, wat ontzettend naar om zulke gevoelend te hebben. Eens met de andere wijze dames :+ om gewoon te bellen. Leg het ze eens voor, dan kunnen ze jou helpen. Echt waar, dat vinden de verloskundigen echt niet erg, die hebben liever dat je iets te vaak belt dan te weinig. :* Je wil ook geen dag langer met het ongeruste gevoel rondlopen. Dus hup hup!
:)
pi_176978013
Mignonne je bent een verloskundige dus? Tof!
:)
pi_176978796
Ach Malteser, wat naar om te lezen dat je zo angstig bent. Ik hoop dat je niet-pluis gevoel vals alarm is, maar iemand er even naar laten luisteren of kijken is misschien wel verstandig.

Sorry meiden, het lukt me nog niet zo goed om aan te haken. Ik ben vooral moe en mijn borsten doen HEEL ERG ZEER. Mijn hemel, alsof er een vrachtwagen overheen gewalst is.
Nog een vraag over misselijkheid. Waren jullie elke dag even misselijk 's morgens? Na 1.5 week ellende had ik gisteren en vanochtend best een prima ochtend. Nu maakt mijn hoofd ervan dat het dan gewoon mis is in mijn buik. Dan mijn HCG afneemt omdat het hartje niet is gaan kloppen of zo. Ik ben zoo mega blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik heb zo geen zin om weer die medische molen opnieuw in te moeten als dit niet goed blijkt te zijn. En de eerste echo is "pas" met 8.5 week... meh, sorry dat het geen happier berichtje is.
pi_176979643
Nee hoor Peacefull, ik had niet elke dag even veel last.. en dat maakt inderdaad onzeker.. maar zegt nog niks!
pi_176980046
Lieve Dames, thanks voor al jullie reacties. Vanavond mijn gevoel gedeeld met man en hij reageerde heel lief. Samen goed over gehad en afgesproken dat als het niet-pluis-gevoel er vannacht en morgenochend nog is, ik morgenochtend de vk bel. Al is het maar om het te spuien/delen. Net even warm gedoucht en nu mijn bed in.
Jullie support doet veel :*.
pi_176980154
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:13 schreef Malteser het volgende:
Lieve Dames, thanks voor al jullie reacties. Vanavond mijn gevoel gedeeld met man en hij reageerde heel lief. Samen goed over gehad en afgesproken dat als het niet-pluis-gevoel er vannacht en morgenochend nog is, ik morgenochtend de vk bel. Al is het maar om het te spuien/delen. Net even warm gedoucht en nu mijn bed in.
Jullie support doet veel :*.
Topper! O+ O+
pi_176980254
Peace bij mij was het ook elke dag een verassing, soms kon ik dan 1 dag zonder Emesafene en de volgende dag was het weer een kotsfestijn. Kun je niet eerder een echo krijgen? Al is het maar om even te kijken hoe en wat? O+
pi_176980329
Jullie zijn allemaal zo sneaky. Iedereen heeft de foto’s gezien. :D

Malteser, ik snap de drempel die je voelt om de vk te bellen heel goed. Fijn dat je er wel over kan praten met je man!
Hoe gaat het met Twix?

Peace, over misselijkheid kan ik niet meepraten. Maar in de eerste weken had ik wel vaak dat m’n kwalen afnamen of sterker werden. Op een gegeven moment waren ze zelfs helemaal weg.

Mignonne, jeejtje. Ik ben gister gevallen, maar zelfs daarover voelde ik m bezwaard om te bellen omdat ik woensdag toch langs de vk ga. :+

Hoe gaat het met de dames bovenin de lijst? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176980361
Duman, je foto staat ook nog in het andere topic. ;)
:)
pi_176980409
Peace, de ene dag meer kwaaltjes dan de andere dag. Het blijft spannend. Wanneer ben je 8,5 week?

Malteser, goed zo! :* Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt.
:)
pi_176980708
Malteser ik hoop dat je niet pluis gevoel er vandoor gaat vannacht. :* Fijn dat je man heel lief reageerde.

Spees_Eend fijn dat de darmpjes weer naar binnen zijn gegaan.

Ludann fijn dat de kleine nu goed is ingedaald en je de sectio hebt af kunnen zeggen.

OIT ik las dat je griep weer verdwenen is, gelukkig maar.

BellaaElisa hopelijk duurt het niet zo lang meer, slopend al die voorweeën.

Peacefull het is zo'n onzekere tijd, maar de kwaaltjes kunnen wisselen per dag :*
  maandag 5 februari 2018 @ 21:43:09 #169
409579 LuDann
All the way
pi_176980964
Fijn dat je man zo lief reageerde Malteser. Hopelijk voelt het na een nacht slapen wat beter allemaal.

@duman, hier gaat het nogal k*t maar dat heeft niks met mijn zwangerschap te maken verder, maar met een heel zieke peuter (zie peutertopic). Hoe is het met jou verder, nog last van je buik na je val?
pi_176981566
Goeie echo voor spees, fijn!

Is woensdag vk-dag hier haha. Ik heb ook controle woensdag. Nu moet ik vanaf dan elke week dus heel gek is dat niet maar toch.

Bella hoe gaat t met de voorweeën?

Peace, die onzekerheid vant begin is zo lastig. Ook hier hele wisselende kwaaltjes, kan dus gewoon! :Y

Malteser, ik hoop dat t gevoel weggaat :*
  maandag 5 februari 2018 @ 22:09:22 #171
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176981734
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jullie zijn allemaal zo sneaky. Iedereen heeft de foto’s gezien. :D

Malteser, ik snap de drempel die je voelt om de vk te bellen heel goed. Fijn dat je er wel over kan praten met je man!
Hoe gaat het met Twix?

Peace, over misselijkheid kan ik niet meepraten. Maar in de eerste weken had ik wel vaak dat m’n kwalen afnamen of sterker werden. Op een gegeven moment waren ze zelfs helemaal weg.

Mignonne, jeejtje. Ik ben gister gevallen, maar zelfs daarover voelde ik m bezwaard om te bellen omdat ik woensdag toch langs de vk ga. :+

Hoe gaat het met de dames bovenin de lijst? :)
Ik las 'ik ben gister bevallen' :D :')
pi_176981762
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:43 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat je man zo lief reageerde Malteser. Hopelijk voelt het na een nacht slapen wat beter allemaal.

@duman, hier gaat het nogal k*t maar dat heeft niks met mijn zwangerschap te maken verder, maar met een heel zieke peuter (zie peutertopic). Hoe is het met jou verder, nog last van je buik na je val?
Deze post miste ik even. Jemig Lu wat ontzettend klote :(

De dag die je nu hebt is al slopend genoeg als je niet hartstikke zwanger bent. Pfff, wat heftig. Hier trouwens hele positieve ervaringen met onderhoudspufjes! Daarmee komt zoon nu verkoudheden soms zelfs door zonder ventolin en geen hele erge aanvallen gehad sindsdien! Hopelijk is dat voor jullie net zo :*
pi_176982792
Jeetje Ludann, sterkte en beterschap voor wolk! Hopelijk kun je vannacht wat slapen.

Malteser, ik duim voor een fijne nacht en anders echt morgen bellen :*

Peace, dat kan inderdaad per dag verschillen. Daar kan je goed onzeker van worden inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat die onzekerheid bij mij pas minder werd toen ik de baby ging voelen. Ik duim voor een goede echo, wanneer heb je hem?
pi_176984006
Spees *O* wat fijn van de goede echo en de inwendige darmen :)

Duman, je bent echt prachtig zwanger! Leuk van je babyshower!

O en en bellen over pizza salami midden in de nacht. _O- Je maakt wat mee als VK.

Ela, ik vind het interessant om jouw standpunt rond echo's te lezen. Wat knap dat je zo kan vertrouwen op jouw lichaam en moeder natuur.

Malteser :* Alles is al gezegd! Fijn dat je goed met je man hebt kunnen praten. Hoop dat je je morgen beter voelt en anders echt bellen!

Lu beterschap voor wolk! Hoop dat je kan slapen vannacht :*

Peace heel logisch dat je zo onzeker bent. :* Aantal symptomen en intensiteit van de symptomen schijnt niks te zeggen, maar herken dat je daar onzeker van wordt. Zo ben ik de ene dag werken al kapot moe na 4 uurtjes en de andere dag werk ik er met gemak 9 uur en ga dan nog wat sociaals doen. Ik vind wel dat je lang op een echo moet wachten. Misschien kan deze vervoegd worden.

Ik heb morgen een echo. Hoe dichterbij het komt hoe meer angst er weer boven komt. Gelukkig veel afleiding gehad, maar morgenochtend zal het wel weer helemaal bal zijn. :{ Hoop zo op een knipperend boontje.
pi_176985244
Succes met de echo Fuchsia!

Hopelijk hebben jullie allemaal wat kunnen slapen Ludann.

Peace; mijn misselijkheid wisselt ook met de dag. De eerste periode is ook gewoon onzeker. Sterkte!

Ik haak aan bij woensdag-controledag, ik heb morgen de termijnecho. Stiekem toch ook wel weer spannend!
pi_176985288
Fuchs, succes vandaag!

Ik zit in Parijs met ruim zestig vierdeklassers in een hostel. Op avond 1 hebben we zoveel drank en sigaretten ingenomen dat je er een aardige Gall&Gall mee zou kunnen bevoorraden :') Resultaat bestond uit twee heftig projectielkotsende kindjes en jawel: precies gisteravond sprong een waterleiding en was er dus urenlang geen stromend water :Y) Leraar, elke dag anders *O*

Dit verblijf verklaart ook dat ik niet zo bij ben in het topic :P Ik lees wel mee :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Jentin op 06-02-2018 07:32:24 ]
pi_176985342
Bedankt voor alle lieve reacties :* Toch ergens fijn om te horen dat iedereen de kwaaltjes wisselend ervaart. Ik moet mezelf gewoon voor houden dat ik mijn weg in de misselijkheid gevonden heb en het daardoor beter gaat. Voor de rest voel ik me wel zwanger.

Helaas is het mij niet gelukt de echo verder naar voren te halen Fuchs. Ik had al gebeld en ze konden de echo max 2 dagen vervroegen. Met als reactie: veel eerder een echo heeft geen zin want dan zie je nog niks :') (van 9 weken naar 8 week en 5 dagen) Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden dat ik van dit forum wel anders heb geleerd. Ik moet het nog maar even volhouden :) Dat vind ik wel een enorm nadeel van het feit dat ik nog onder begeleiding van het ZH moet blijven. Die drempel is zo veel hoger dan bij een VK.

Heel veel succes vandaag met jouw echo Fuchs! En alle andere dames die vandaag of morgen aan de beurt zijn. Ik duim mega hard voor mooie knipperende, bewegende kindjes!
pi_176985519
Wat fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten, Malteser! Ik hoop dat je goed hebt kunnen slapen. En als je je nu nog zo voelt inderdaad gewoon bellen.

Lu, heel veel sterkte voor Wolk en voor jullie. Ik hoop dat de baby nog eventjes op zich laat wachten :*

Peace, ik heb zelf ook wisselend last van kwaaltjes gehad. Bij alledrie de zwangerschappen. Kan je behoorlijk onzeker maken!

Fuchs, heel veel succes vandaag met de echo! Ben je al vroeg aan de beurt?

Jentin, dat klinkt als een... interessante werkdag :D Succes!

En....UD voor Bella! Hoe voel je je nu? Trek je het nog een beetje?

Ik heb vanmiddag ook weer controle. Lichamelijk gaat het goed (wel veel last van voorweeën, maar dat heb ik al weken) maar mentaal vind ik het zwaar worden. Ik ben voor mijn gevoel al zoooo lang zwanger (wat stiekem ook zo is, tussen deze en de vorige zwangerschap zat maar een paar weken) en ik wil eigenlijk gewoon heel graag dit kindje kunnen vasthouden en knuffelen en liefhebben en.... mijn lichaam weer terug. Of in ieder geval kunnen omdraaien in bed zonder moeite. De geboortedag van onze tweede is deze maand en dat maakt het ook weer behoorlijk confronterend.
pi_176985654
Hoe gaat het vanochtend Malteser? Heb je het gisteren met je man kunnen bespreken? (ok ik miste blijkbaar een volledige pagina.... :@ Fijn dat je man zo lief en begripvol reageert!)

Ik voelde gisterenavond onze ukkepuk schoppen....B voelden we eerder maar nu ligt de placenta voor zeg maar.
pi_176985850
Even tussendoor, ik heb geen zwangerschapsdiabetes :)
pi_176986264
OIT, I feel you. Ik zei gister ook tegen man dat ik me gevangen voel in m’n eigen lichaam. Ik wil zoveel, maar niks lukt meer. Voel me een vrouw van 80. :P
Manlief vindt ook wel dat de kleine mag komen. We zijn er klaar voor. 😁

UD voor Bella! *O*

DG Fijn!!

Jentin ... lekker. _O-
Ik ben wel benieuwd wat jullie met de ingenomen drank en sigaretten doen. :P

Fuchsia succes vandaag! :*

LuDann Oh, wat naar! Heel erg veel beterschap met Wolk! Gaat het al beter? Hopelijk komen jullie vandaag goed door!

Songeur, hoe gaat het mbet jou? :*

Ik heb trouwens gister niet echt buikpijn meer gehad na de val, alleen rugpijn. Denk dat dat komt omdat het een erg vermoeide dag was.
Maar ga het morgen wel vertellen aan de vk, natuurlijk.

Heb gister bloed laten afnemen. Hoor morgen ook of de ijzertabletten hebben geholpen. Ik voel dat ‘m hB niet meer 5,5 is, maar veel hoger zal ‘ie ook niet zijn. Ben gesloopt.
Protège moi de mes désirs.
pi_176986271
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik las 'ik ben gister bevallen' :D :')
Haha, jij ook al? _O-
Baby zit er gewoon nog in. :9
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:45:39 #183
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176986278
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 07:02 schreef Peacefulll het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties :* Toch ergens fijn om te horen dat iedereen de kwaaltjes wisselend ervaart. Ik moet mezelf gewoon voor houden dat ik mijn weg in de misselijkheid gevonden heb en het daardoor beter gaat. Voor de rest voel ik me wel zwanger.

Helaas is het mij niet gelukt de echo verder naar voren te halen Fuchs. Ik had al gebeld en ze konden de echo max 2 dagen vervroegen. Met als reactie: veel eerder een echo heeft geen zin want dan zie je nog niks :') (van 9 weken naar 8 week en 5 dagen) Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden dat ik van dit forum wel anders heb geleerd. Ik moet het nog maar even volhouden :) Dat vind ik wel een enorm nadeel van het feit dat ik nog onder begeleiding van het ZH moet blijven. Die drempel is zo veel hoger dan bij een VK.

Heel veel succes vandaag met jouw echo Fuchs! En alle andere dames die vandaag of morgen aan de beurt zijn. Ik duim mega hard voor mooie knipperende, bewegende kindjes!
Peace is begeleiding van ziekenhuis alleen omdat je dmv ivf zwanger geworden bent?
Bij O en I heb ik me bij positieve test ook gelijk aangemeld bij vk en had ik beide keren bij vk eerder een echo dan bij zh :@
Was beide keren zo enthousiast dat ik er niet eens over nagedacht had dat ik eerst echo in het ZH moest afwachten voor ik me aan mocht melden bij vk :@
pi_176986356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:13 schreef DorothyGale het volgende:
Even tussendoor, ik heb geen zwangerschapsdiabetes :)
*O*
pi_176986365
Malteser :* Ik hoop dat het slechte gevoel inmiddels is verdwenen, of dat de vk je gerust kan stellen. :*
pi_176986461
Morning! Ik kamp al 3 nachten met slapeloosheid. Viel steeds pas na 4u in slaap.. Niet heel fijn. Gister ging beter maar toen werd ik om 1u wakker ofzo :P
Conclusie ik ben moe en mijn lichaam voelt zwaar. Laatste loodjes zijn feest O+

DG, wat fijn dat je geen diabetes hebt! Toch een geruststelling denk ik :)

Hoe was je nacht Lu?

OIT :*

Bella mijlpaal der mijlpalen vandaag! Hou je ‘t nog beetje vol?

Goed dat je ‘t wel even aangeeft Duman. Gelukkig geen pijn meer maar vallen tijdens zwangerschap is niet fijn :(

Verder gatenkaas en mobiel maar iemand succes met de echo vandaag!
pi_176986727
Succes met de echo's/controles vandaag! O+

Malteser :* Ik hoop dat je gevoel een stuk beter is (of dat je anders idd de vk even kan bellen)

Duman, vallen is sowieso al geen pretje; maar zwanger al helemaal niet lijkt me :X (en ik heb je foto ook stiekem gezien in het andere topic O+ Errrrg leuk die babyshower :D )

Bellaa, vandaag due date.. :D Ohh O+ O+ Hopelijk is het nog wat vol te houden :*

Hier ook even wat onzekerheid... Gisterenavond wezen tennissen (was erg lekker om met dit weer buiten te sporten eigenlijk; deed mij wel goed na al die moe-ige avonden); maar had daarna redelijk wat bruin bloedverlies en dan schrik je je toch wel even helemaal rot :@ Ik weet dat het niks hoeft te zeggen; maar we leven al anderhalve week een beetje op een roze wolk, dit was even een slag terug naar realiteit ofzo.. :@ Hier nog 2 weken wachten voor de echo.. ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel goed zit, maar twijfel is er nu toch wel een beetje.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176987794
Niet bijgelezen maar moet ik bellen? Op internet staat dat je contact op moet nemen als de weeën om de 5 minuten komen. Maar bij mij verschilt het tussen de 3 a 6 minuten. Ze zijn echt heel hevig in mn onderug en bij mn bekken(?) :N
pi_176987825
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar moet ik bellen? Op internet staat dat je contact op moet nemen als de weeën om de 5 minuten komen. Maar bij mij verschilt het tussen de 3 a 6 minuten. Ze zijn echt heel hevig in mn onderug en bij mn bekken(?) :N
Ga gewoon bellen joh!
pi_176987878
Bellen!
Protège moi de mes désirs.
pi_176988026
Zeker bellen! En succes!
pi_176988089
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar moet ik bellen? Op internet staat dat je contact op moet nemen als de weeën om de 5 minuten komen. Maar bij mij verschilt het tussen de 3 a 6 minuten. Ze zijn echt heel hevig in mn onderug en bij mn bekken(?) :N
Bellen. Die 5 minuten is een algemene richtlijn. We zijn geen robots dus lang niet elke vrouw krijgt om de 5 min een wee.
pi_176988117
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar moet ik bellen? Op internet staat dat je contact op moet nemen als de weeën om de 5 minuten komen. Maar bij mij verschilt het tussen de 3 a 6 minuten. Ze zijn echt heel hevig in mn onderug en bij mn bekken(?) :N
Zo nauw komt het nu ook weer niet met die minuten. ;)
Bellen, zeker nu ze heftiger worden!
Good luck!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:53:25 #194
409579 LuDann
All the way
pi_176988178
Bellen kan natuurlijk altijd Bella, dan zegt je VK wel wat ze ervan denkt. Spannend hoor! Vandaag ben je uitgerekend zie ik, hopelijk vandaag of morgen een baby voor jou. Succes! :%

Malteser, hoe is het vandaag met je?

Zon_sterren, hoe is het met je keelpijn? Je kan nog verse gemberthee proberen, dat is ook goed tegen de misselijkheid.

Songeur, irritant he, dat die laatste weken de nachten zo bagger gaan. Ik vind dat maar slecht geregeld van moeder natuur, dat je met dikke wallen aan de bevalling begint. :') Hier ook elke 3 uur wakker om het een of ander en pas laat kunnen slapen.

OIT, hoe laat heb je controle? En lijkt me logisch toch, dat je er klaar mee bent. Ik hoop dat er snel iets op gang komt bij je. :*

Fuchsia, heb je de echo al gehad?

DG, geen diabetes! *O*

Priem, wat vervelend zeg, die onzekerheid. -O-

Mijn nacht ging wel ok, crosspost van het peutertopic:

quote:
Nou, de nacht ging gelukkig nog best goed eigenlijk. Ik denk dankzij de melatonine, dat hielp echt wel! Ze sliep rond 22:30, om 1:30 moest ik haar wakker maken voor de Ventolin (dat was echt niet leuk) en toen sliep ze rond 3 uur weer maar omdat daarna de prednison wel aangeslagen moest zijn heb ik er daarna tot 7:30 tussen gelaten. Toen zijn we ook meteen opgestaan. Ik voel me moe maar ben wel eens erger gesloopt geweest.

Vandaag maar heel rustig aan doen, bankhangen en een overkill aan schermtijd. Ze is niet echt meer benauwd maar wel heel chagrijnig. Logisch, dat zou ik ook zijn. Hopelijk wil ze straks een dutje doen.
Moet zeggen dat het wel een flinke uitdaging was om hoogzwanger een krijsende en trappende peuter een puffer op de neus te laten houden. Zo vreselijk zielig ook, mijn hart brak. ;(

Inmiddels begint de man met de hamer wel echt toe te slaan. Ik moet peuter in ieder geval tot 13:30 wakker houden (want dosis Ventolin, als ik haar nu weg leg dan heb ik kans dat ik haar wakker moet maken ervoor en dat is te zielig). Ik ben moed aan het verzamelen om even met haar naar buiten te gaan, maar het is zo koud en het is zoveel gedoe. :+
  dinsdag 6 februari 2018 @ 11:03:11 #195
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176988367
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:53 schreef LuDann het volgende:

Mijn nacht ging wel ok, crosspost van het peutertopic:

[..]

Moet zeggen dat het wel een flinke uitdaging was om hoogzwanger een krijsende en trappende peuter een puffer op de neus te laten houden. Zo vreselijk zielig ook, mijn hart brak. ;(

Inmiddels begint de man met de hamer wel echt toe te slaan. Ik moet peuter in ieder geval tot 13:30 wakker houden (want dosis Ventolin, als ik haar nu weg leg dan heb ik kans dat ik haar wakker moet maken ervoor en dat is te zielig). Ik ben moed aan het verzamelen om even met haar naar buiten te gaan, maar het is zo koud en het is zoveel gedoe. :+
Heb je een bad oid? ik zou lekker een aantal uur in een warm bad bivakkeren met wat speelgoed en schuim.

Onze groeiecho van vorig week was helemaal prima en de controle gister ook (alleen dat bloedprikken voor ijzer :'( , ik kan niet zo goed met naalden geloof ik ). Ik kreeg nog een compliment van de VK :D 4kg aangekomen met bijna 28 weken. Dus mijn ontbijt was een halve watermeloen & puddingbroodje en zo voor lunch maar eens langs de mac. :D
pi_176988461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:53 schreef LuDann het volgende:
Zon_sterren, hoe is het met je keelpijn? Je kan nog verse gemberthee proberen, dat is ook goed tegen de misselijkheid.
Langzaam aan beter, lief dat je het vraagt. Maar goed ook, want ik heb nu iets in mijn zij verrekt waardoor iedere hoest extra veel pijn doet. :') Ik hou niet zo van gemberthee, maar drink wel veel ginger ale nu. En probeer maar de ochtend door te komen met constant kleine hapjes en crackers enzo. Gelukkig komt de eetlust tegen de middag telkens wel redelijk terug.
pi_176989144
Slechte bijlees. Wij hadden weer een kloppend hartje! O+ *O* O+ 9+3 nu en dat klopt precies ;)

Succes Bella :%
pi_176989233
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Slechte bijlees. Wij hadden weer een kloppend hartje! O+ *O* O+ 9+3 nu en dat klopt precies ;)

Succes Bella :%
Oh wat fijn O+ O+

Bellaa :o Succes!!!!!!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176989547
Ludann arme wolk dat ze zo benauwd is, gelukkig gaat het iets beter las ik. Sterkte ermee.

Malteser hoe is het met jou, is het gevoel afgezakt of heb je al gebeld?

Fuchsia wat fijn dat je weer een kloppend hartje hebt gezien. Krijg je nog een termijnecho of was deze dat al?

BellaaElisa succes, ik duim dat het nu echt goed door gaat zetten.

SacreCoeur fijn dat je weer goedgekeurd bent. Lekker ontbijt :P

Songeur wat bagger zulke nachten, zo kun je ook niet uitrusten.

DG fijn dat glucose controle goed was.

Zon_sterren heb je door het hoesten wat verrekt?
pi_176990076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Slechte bijlees. Wij hadden weer een kloppend hartje! O+ *O* O+ 9+3 nu en dat klopt precies ;)

O+ *O*
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:08:37 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176990412
Fuchsia wat fijn! *O* mag je nu binnenkort weer komen voor de termijnecho?

Bella, succes! Benieuwd of het the real deal is :%

LuDann, sterkte, het klinkt vrij slopend allemaal.

Malteser, hoe gaat het inmiddels met jou?
pi_176990469
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar moet ik bellen? Op internet staat dat je contact op moet nemen als de weeën om de 5 minuten komen. Maar bij mij verschilt het tussen de 3 a 6 minuten. Ze zijn echt heel hevig in mn onderug en bij mn bekken(?) :N
Ooo! Succes joh! O+ :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176990544
Bellaaa O+ Ga ja nou echt bevallen op je UD? O+

Fuchs gefeliciteerd! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_176990827
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:16 schreef Sethiwe het volgende:
Zon_sterren heb je door het hoesten wat verrekt?
Ik denk het. Of er raar op geslapen. Allemaal maar onhandig in elk geval. :P
pi_176990869
Vk is net geweest 2 cm ontsluiting, vliezen staan op knappen en ze komt over 3 uurtjes weer. :% :s)
pi_176990884
Fuchsia *O* O+
pi_176991097
Go go Bella :% *O*
pi_176991194
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Vk is net geweest 2 cm ontsluiting, vliezen staan op knappen en ze komt over 3 uurtjes weer. :% :s)
*O* :%
pi_176991238
Oh Bella wat spannend *O* en op je UD nog wel :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176991254
Spannend Bella, hopelijk zet t goed door! Op je ud, wat bijzonder zeg O+

En yes fuchs goede echo!!! *O*
pi_176991290
*O* Succes Bellaa! En veel plezier O+ Hopelijk horen we pas weer van je als je aan het babyknuffelen bent!
pi_176991316
Succes Bella *O* *O*

Fuchs, een knipper! Gefeliciteerd *O*
pi_176991368
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Vk is net geweest 2 cm ontsluiting, vliezen staan op knappen en ze komt over 3 uurtjes weer. :% :s)
Whaaa succes en een mooie ontmoeting gewenst O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Slechte bijlees. Wij hadden weer een kloppend hartje! O+ *O* O+ 9+3 nu en dat klopt precies ;)

Succes Bella :%
Oh jaaa gefeliciteerd O+
♥ J & S
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:00:09 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176991385
Klap, mag jij nou morgen weer? Hoe voel je je?
pi_176991426
Ja morgen weer! 11uur dus gelukkig geen lange dag wachten.
Het wisselt erg, ik voel me eigenlijk deze week weer echt zwanger qua kwaaltjes. En na de echo van de gyn merk ik dat we erg in standje ‘het zit goed’ zitten maar de kans is er ook gewoon nog dat het echt niet goed zit. Ik wil mezelf niet gek maken met van alles te denken maar doe dat natuurlijk toch :') .
Morgen, thank God!
♥ J & S
pi_176991488
Wat tof Fuchsia! Wanneer is je UD ongeveer?

Succes morgen Klap :* Nog 1 nachtje...
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:20:56 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176991657
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:02 schreef klaprooss het volgende:
Ja morgen weer! 11uur dus gelukkig geen lange dag wachten.
Het wisselt erg, ik voel me eigenlijk deze week weer echt zwanger qua kwaaltjes. En na de echo van de gyn merk ik dat we erg in standje ‘het zit goed’ zitten maar de kans is er ook gewoon nog dat het echt niet goed zit. Ik wil mezelf niet gek maken met van alles te denken maar doe dat natuurlijk toch :') .
Morgen, thank God!
Logisch toch, je hebt immers alle tijd om na te denken dus dan komen alle gedachten wel een keer voorbij.

Spannend, fingers crossed!!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:48:53 #218
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176992079
Fuchs *O*

Bella! :% succes! Bijna je kleintje!

Klappie, nog heel ff volhouden vrouwke :* bijna! Ik duim!

Duman ik zag zo’n mooie foto van je O+ Goede taart ook!

Ik ben net geweest voor de allesbeslissende liggingsecho en wat ik al dacht bleek juist: ze is gedraaaaid! Ik heb haar zo hoppakee met dr koppie m’n bekken in gehoest de afgelopen week :+ jammer dat ik me nog steeds mega beroerd voel :{ bleh.

Bij echo bleek overigens wel dat we onderweg zijn naar een groot dametje; geschat op 3360 gram nu :o dat is al groter dan dochter was bij de geboorte (toen 37,4 w, vandaag ben ik 36,4). Dat vind ik wel een beetje spannend want het moet dr ook nog uit enzo :@ geschat geboortegewicht bij 40w, als ik die volmaak natuurlijk, 4 kg. Ommegot! :%
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:59:43 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176992322
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:48 schreef Kimpossible het volgende:
Fuchs *O*

Bella! :% succes! Bijna je kleintje!

Klappie, nog heel ff volhouden vrouwke :* bijna! Ik duim!

Duman ik zag zo’n mooie foto van je O+ Goede taart ook!

Ik ben net geweest voor de allesbeslissende liggingsecho en wat ik al dacht bleek juist: ze is gedraaaaid! Ik heb haar zo hoppakee met dr koppie m’n bekken in gehoest de afgelopen week :+ jammer dat ik me nog steeds mega beroerd voel :{ bleh.

Bij echo bleek overigens wel dat we onderweg zijn naar een groot dametje; geschat op 3360 gram nu :o dat is al groter dan dochter was bij de geboorte (toen 37,4 w, vandaag ben ik 36,4). Dat vind ik wel een beetje spannend want het moet dr ook nog uit enzo :@ geschat geboortegewicht bij 40w, als ik die volmaak natuurlijk, 4 kg. Ommegot! :%
Wat fijn dat ze goed ligt!

En voor wat betreft "aargh ze moet er ook nog uit!"

* je hebt er al eens een uit geperst (toch? Of had je een ks?), dat scheelt

* een gedeelte van dat hogere gewicht zal ook vet zijn wat gewoon verspreid over het lijf zit

* het kan aan mij(n omgeving) liggen maar ik hoor zó vaak dat die schattingen er uiteindelijk behoorlijk naast zitten mijn keer op keer gemeten "reuzin" van 9 pond was uiteindelijk ook 3600 gram bij 40+3 :+

Het komt vast goed! :+
Beterschap!
pi_176992384
Bella, succes! :%

Fuchsia, wat fijn! O+

Klap, nog 1 nachtje.... Morgen duim ik voor jou!

Kim, wat fijn dat ze gedraaid is ^O^ !

Lief dat er naar me gevraagd wordt. Mijn gevoel is niet veranderd maar de drempel om te bellen is te hoog, omdat het een gevoel blijft en ik geen concrete argumenten heb èn omdat ik morgenmiddag al een afspraak heb staan.
Kindje beweegt regelmatig dus dat is het niet. Maar wat dan wel?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 15:03:10 #221
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176992424
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat fijn dat ze goed ligt!

En voor wat betreft "aargh ze moet er ook nog uit!"

* je hebt er al eens een uit geperst (toch? Of had je een ks?), dat scheelt

* een gedeelte van dat hogere gewicht zal ook vet zijn wat gewoon verspreid over het lijf zit

* het kan aan mij(n omgeving) liggen maar ik hoor zó vaak dat die schattingen er uiteindelijk behoorlijk naast zitten mijn keer op keer gemeten "reuzin" van 9 pond was uiteindelijk ook 3600 gram bij 40+3 :+

Het komt vast goed! :+
Beterschap!
Thanks O+

De eerste kwam idd gewoon netjes via de daarvoor bestemde uitgang, maar dat vond ik een behoorlijk taaie klus (2 uur persen) bij 3195 gram. Zon raar idee dat dezes dan nu al groter is!

Geruststellende woorden, I like them O+ Merci!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176992496
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:03 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Thanks O+

De eerste kwam idd gewoon netjes via de daarvoor bestemde uitgang, maar dat vond ik een behoorlijk taaie klus (2 uur persen) bij 3195 gram. Zon raar idee dat dezes dan nu al groter is!

Geruststellende woorden, I like them O+ Merci!
Ik kwam hier om te cheeren voor Fuchs, hoezee!

En Kim, echt, mijn tweede bevalling was alsnog wel pittig vond ik zelf qua ontsluitingsfase, maar de persfase was werkelijk een lancering. Bij kind 1 was het anderhalf uur persen en echt verschrikkelijk zwoegen en millimeter voor millimeter. Mijn tweede kind was (nog :+ ) dikker, maar het was echt drie weeen. En dat verschil (van de persfase) hoor ik echt heel heel vaak bij een tweede kind.
pi_176992602
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:03 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Thanks O+

De eerste kwam idd gewoon netjes via de daarvoor bestemde uitgang, maar dat vond ik een behoorlijk taaie klus (2 uur persen) bij 3195 gram. Zon raar idee dat dezes dan nu al groter is!

Geruststellende woorden, I like them O+ Merci!
Kim persen bij nummer 1 en 2 is echt niet te vergelijken. Bij J. ook 1,5 uur bij S. 5 min.
♥ J & S
  dinsdag 6 februari 2018 @ 15:17:23 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_176992798
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:09 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Kim persen bij nummer 1 en 2 is echt niet te vergelijken. Bij J. ook 1,5 uur bij S. 5 min.
zo'n derde valt gewoon in de pot tijdens het poepen denk ik :D

Fuchsia, wat super!
disclaimer
  dinsdag 6 februari 2018 @ 15:19:53 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176992854
Idd, hier ook 1:45 vs 0:07 :+

We gaan nu voor de halve minuut.
pi_176992876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:01 schreef Malteser het volgende:
Bella, succes! :%

Fuchsia, wat fijn! O+

Klap, nog 1 nachtje.... Morgen duim ik voor jou!

Kim, wat fijn dat ze gedraaid is ^O^ !

Lief dat er naar me gevraagd wordt. Mijn gevoel is niet veranderd maar de drempel om te bellen is te hoog, omdat het een gevoel blijft en ik geen concrete argumenten heb èn omdat ik morgenmiddag al een afspraak heb staan.
Kindje beweegt regelmatig dus dat is het niet. Maar wat dan wel?
Een gevoel is imho een heel concreet argument. Sterker nog, ik denk dat we die gevoelens als geheel wat serieuzer zouden moeten nemen met z’n allen, in plaats van dat we proberen alles weg te rationaliseren, dat zou een hoop ellende of op z’n minst een hoop zorgen schelen. Als dat gevoel kan worden weggenomen door geruststelling, scheelt dat je toch een dag wachten met rotgevoel.. :*

Fuchsia O+

Zet ‘m op Bella, zo op je UD *O*

Kim, wat fijn dat ze gedraaid is! Reuzenbaby’s zijn zoo gaaf O+ (kleintjes ook hoor, maar met eentje van 4330 gram in de geschiedenis heb ik een klein zwak voor van die reuzen)

Vanochtend op controle geweest. Baby ligt er perfect voor, heeeeeel diep ingedaald en met ruggetje links, dus kom maar door kleintje O+
Make your own kind of music.
pi_176992938
Succes bella! *O* :%
pi_176993027
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zo'n derde valt gewoon in de pot tijdens het poepen denk ik :D

Fuchsia, wat super!
Dan is de uitgang in een stortkoker veranderd toch?

Ik heb bij de tweede zo'n kwartier langer geperst (1ste 9 min, 2de ongeveer 25 min.) maar die lag in stuit en ik was volledig in paniek in het begin.

Succes Bella!!!! :%
  dinsdag 6 februari 2018 @ 15:30:15 #229
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176993069
Max een kwartiertje persellende, staat genoteerd :+

Ik ben voor haha.

Fijn dat je beeb zo netjes klaar ligt CE! Kom maar door met die uk O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176993376
Hier was nummer 2 er inderdaad ook zo uit. 3 keer persen en *floep*. Over dát gedeelte zou ik me bij een hypothetische 3e geen zorgen maken :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176993708
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Vk is net geweest 2 cm ontsluiting, vliezen staan op knappen en ze komt over 3 uurtjes weer. :% :s)
Jeej! Waqfa sehla Insa Allah. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2018 16:07:13 ]
pi_176994308
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zo'n derde valt gewoon in de pot tijdens het poepen denk ik :D

Fuchsia, wat super!
Ja nou eh... Klap ik vind een hoop goed, maar tijdens t poepen in de pot toch liever niet :+

Kim, maak je er niet druk om, echt. Dat gewicht is heel, héél relatief en maar 1 factor in de hele lukt-het-of-lukt-het-niet verhouding. Bij een tweede ben ik niet zo onder de indruk van een gewicht van 4 kilo. Echt, zo gek boeiend is dat niet.
Goeie weeën en een kind dat er met het koppie goed voor gaat liggen zijn wat mij betreft veel belangrijkere factoren dan het gewicht.

Mn "recordbaby" woog trouwens bijna 5200 gram. En mn andere kant op recordbaby woog 2350 gram. (edit: beiden dus tussen 37 en 42 wkn geboren) Ik kan je wel vertellen dat ik het van die laatste Spaans benauwd heb gehad en bij die eerste alleen maar dacht na geboorte hoofd "zo! lekker bolle wangen :D " Komt goed joh, liever beetje te groot dan beetje te klein.
:)
pi_176994352
Dank voor de jompels. Dit was nog niet de termijnecho, maar nog bij de miskraampoli. Vanaf volgende week wordt ik overgedragen naar de verloskundige en had ik dinsdag (10+3) m'n eerste afspraak staan, maar die hadden ze verzet naar die maandag erop. Dan zou ik al 11+2 zijn. De echo met 10+3 kwam perfect uit, want die vind ik stiekem het spannendste. Dat is namelijk de termijn dat we bij de 2e miskraam er achter kwamen dat het mis was. Dat was waarschijnlijk rond de 9 weken gestopt met groeien. Kans op miskraam is nu nog 2% zei de gyn. Maar goed morgen weet ik meer over de afspraak. Hoop dat ze in ieder geval een echo kunnen maken volgende week, intake mag ook later ;)

UD zou 8 september zijn O+

O klap wat een spanning! Mijn duimen draaien voor je morgenochtend :*

Kim, wat fijn dat je dame nu goed ligt. Ik negeer even alle lange pers verhalen over een eerste kind hoor :P Maar fijn dat dat bij een 2e al een stuk makkelijker gaat en vanaf 3+ kinderen ze er uit vallen. :+
En Cass ook een goed liggende baby ^O^

Malteser, wat voor advies zou je een vriendin geven in jouw situatie? En wat is het ergste dat de VK tegen je kan zeggen? Ze gaat, zeker met jouw geschiedenis en zwangerschap, echt niet zeggen dat je een aansteller bent. :* voor je rotgevoel.
pi_176995200
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:45 schreef snoenk het volgende:

[..]

Peace is begeleiding van ziekenhuis alleen omdat je dmv ivf zwanger geworden bent?
Bij O en I heb ik me bij positieve test ook gelijk aangemeld bij vk en had ik beide keren bij vk eerder een echo dan bij zh :@
Was beide keren zo enthousiast dat ik er niet eens over nagedacht had dat ik eerst echo in het ZH moest afwachten voor ik me aan mocht melden bij vk :@
Ja klopt. Alleen was het in ons geval dan IUI. Ik heb me, naar aanleiding van jouw bericht, vanmiddag stiekem maar aangemeld bij de vlos. Wie weet ;)
Ik vond alleen maar 1 praktijk in mijn stad en ik ben nog niet zo mega enthousiast naar aanleiding van de website en het antwoordapparaat. Heel ouderwets gevoel krijg ik er bij. Maar als ik Google kan ik geen andere praktijken vinden. Nog maar eens even rondvragen/rondkijken.

Nu weet ik trouwens ook wat de FOK!wet betekend!
De hele ochtend flink misselijk geweest en ook gedurende de dag bij inspanning (voorlezen/uitleggen).
Beetje jammer ook van de trampoline in de gymles :') een voorbeeld geven deed echt zeer aan de boobs!

Fuchs *O* wat fijn van jullie mooie echo.

Succes Bella! Op naar een mooie ontmoeting
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:04:19 #235
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176996972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja nou eh... Klap ik vind een hoop goed, maar tijdens t poepen in de pot toch liever niet :+

Kim, maak je er niet druk om, echt. Dat gewicht is heel, héél relatief en maar 1 factor in de hele lukt-het-of-lukt-het-niet verhouding. Bij een tweede ben ik niet zo onder de indruk van een gewicht van 4 kilo. Echt, zo gek boeiend is dat niet.
Goeie weeën en een kind dat er met het koppie goed voor gaat liggen zijn wat mij betreft veel belangrijkere factoren dan het gewicht.

Mn "recordbaby" woog trouwens bijna 5200 gram. En mn andere kant op recordbaby woog 2350 gram. (edit: beiden dus tussen 37 en 42 wkn geboren) Ik kan je wel vertellen dat ik het van die laatste Spaans benauwd heb gehad en bij die eerste alleen maar dacht na geboorte hoofd "zo! lekker bolle wangen :D " Komt goed joh, liever beetje te groot dan beetje te klein.
Was je grote kleine echt zo zwaar ja? Woah!

Ik heb veel gehad aan jullie woorden en het maar weer naast me neergelegd. Ik heb er toch geen invloed op en ze komt wanneer ze komt :D

Hoe zou het met bella zijn??
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176997003
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:04 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Was je grote kleine echt zo zwaar ja? Woah!

Ik heb veel gehad aan jullie woorden en het maar weer naast me neergelegd. Ik heb er toch geen invloed op en ze komt wanneer ze komt :D

Hoe zou het met bella zijn??
oh nee hoor! Ik bedoel waar ik als verloskundige naast stond ;)
:)
pi_176997413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja nou eh... Klap ik vind een hoop goed, maar tijdens t poepen in de pot toch liever niet :+

Ik zei wel stoer 5 min maar kan ook langer geweest zijn hoor, in mijn beleving was het een min of 5 :+

Oh en, je kent me toch de aanloop tot de persweeen duurt gelukkig mooi gemiddeld, no poop O+
♥ J & S
pi_176997537
En bedankt lieve dames, fijn dat jullie aan ons denken O+

Malteser, bellen mag ook nu he, bij j had ik ook enorm nare gedachten. Een gesprekje kan een hoop goed doen en wellicht kan de vk precies de vinger op de zere plek leggen en je juist helpen :*
♥ J & S
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:46:41 #239
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176998100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh nee hoor! Ik bedoel waar ik als verloskundige naast stond ;)
Dat scheelt, voor je eigen onderkantje dan toch, hahaha. Dat het eruit kan, ik vind het een wonder. O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:12 #240
409579 LuDann
All the way
pi_176998266
Ik word een beetje nerveus van jullie verhalen over het naar buiten persen van een eerste. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heb je een bad oid? ik zou lekker een aantal uur in een warm bad bivakkeren met wat speelgoed en schuim.

Onze groeiecho van vorig week was helemaal prima en de controle gister ook (alleen dat bloedprikken voor ijzer :'( , ik kan niet zo goed met naalden geloof ik ). Ik kreeg nog een compliment van de VK :D 4kg aangekomen met bijna 28 weken. Dus mijn ontbijt was een halve watermeloen & puddingbroodje en zo voor lunch maar eens langs de mac. :D
Nee, geen bad helaas, maar ze heeft wel even lekker in de wasbak gespetterd. :P Fijn dat je groeiecho en controle goed waren!
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:09 schreef zon_sterren het volgende:

[..]

Langzaam aan beter, lief dat je het vraagt. Maar goed ook, want ik heb nu iets in mijn zij verrekt waardoor iedere hoest extra veel pijn doet. :') Ik hou niet zo van gemberthee, maar drink wel veel ginger ale nu. En probeer maar de ochtend door te komen met constant kleine hapjes en crackers enzo. Gelukkig komt de eetlust tegen de middag telkens wel redelijk terug.
Oei, dat is pech hebben zeg. Het houdt lang aan he, zo´n virus. Gelukkig kun je in de middag wel wat eten. En ginger ale klinkt goed. ^O^

Fuchsia, een kloppend hartje, hoera! *O*

Bella, zet hem op! :%

Malteser, ik snap je wel maar ja, bellen was wat ik een ander toch zou aanraden.

Nou, ik heb vandaag overleefd gelukkig. *O* Ben wel gesloopt nu maar ja, dan is het avond en gaat mijn energiepijl opeens weer omhoog waardoor ik nu nog niet kan slapen natuurlijk. :') Komende nacht om 00:30 eruit voor medicatie voor den peuter en dan om 6:30 (dan zullen we wel opstaan gok ik). Gelukkig komt mijn persoonlijke held en moeder haar morgen even een paar uurtjes vermaken. O+ Donderdag is ze dan weer zonder medicatie en kan ze naar het KDV, net als vrijdag want ik heb gelukkig de maandag die ze deze week niet ging daarheen kunnen ruilen. Dus slaap en uitrusten is onderweg. *O*

En het opruimen van de puinbende die ons huis nu is. :')
  dinsdag 6 februari 2018 @ 20:45:09 #241
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176999774
Ik heb bij mn eerste 21 min geperst op 9 pond. Deze valt eruit; was de opmerking van de kraamzorg destijds :P

En bij mij is toen de hele zwangerschap niets gezien van haar gewicht, en ik hoor zóveel verhalen dat wat geschat wordt niet klopt met de werkelijkheid dat ik het altijd maar half geloof.. (En ik begrijp natuurlijk dat dat ook helemaal niet makkelijk is).

Malteser :*

Fuchs *O*

Succes morgen klap!

Hopelijk heb je nog een paar dagen rust Lu! Sterkte vannacht weer met peuter..

Succes Bella! :%
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176999858
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:39 schreef Fuchsia_roze het volgende:
.....
Malteser, wat voor advies zou je een vriendin geven in jouw situatie? En wat is het ergste dat de VK tegen je kan zeggen? Ze gaat, zeker met jouw geschiedenis en zwangerschap, echt niet zeggen dat je een aansteller bent. :* voor je rotgevoel.
Een ander zou ik hetzelfde advies geven als wat jullie mij geven. En als ik morgenmiddag geen afspraak had gehad, had ik gisteren al gebeld. Maar ik durfde niet, misschien wel bang voor een “dat bespreken we woensdag wel”. En dat vul ik zelf in, grote kans dat het heel anders zou zijn gegaan. Maar ik belde niet. Morgen ben ik eind van de middag aan de beurt, dan bespreek ik het. En dan benoem ik ook mijn schroom om te bellen. :*
pi_176999892
Ik had tijdens de zwangerschap van W. dus een medische indicatie en daarom met 32, 36 en 38 weken groeiecho’s. Nou. Dat ging ook nergens over. Bij de 32 weken zou hij boven gemiddeld uitkomen (hadden ze het over rond de 4,5 a 5 kilo), bij de 36 weken was zou hij weer aan de kleine kant zijn bij de 40 weken(rond de 3 kilo) en bij de 38 weken bleek ‘ie gemiddeld 8)7. Uiteindelijk was hij 3700 ongeveer bij de geboorte.

Ik bedank deze ronde in ieder geval vriendelijk voor al die extra groeiecho’s. :X

Overigens vond ik heel die persfase een makkie. Hij duurde hier een uur, maar ik had nog wel even doorgekund.

Bella, succes! Hopelijk is je kleine onderweg nu!

Succes morgen Malteser, goed dat je het wel gaat bespreken!

Oh en ik duim voor nog even heel veel slaap voor Ludann!
pi_177000853
Bellaaaa succes!! :% Versche baby in aantocht whoehoe! *O*

Jompels voor Fuchs d'r goede echo, Kim's baby die gedraaid is, Dorothy die geen zw-suiker heeft, goede groeiecho van sacre en baby van CassE die er helemaal klaar voor ligt *O*. En nou hoop ik dat ik niemand/niets vergeten ben :@.

Dat de 2e veel sneller gaat dan de 1e zal niet altijd opgaan lijkt me, de eerste was hier 3x persen / 8 min uitdrijvingstijd - dat ga ik echt niet evenaren lijkt me :{.

Malteser je had toch gewoon kunnen bellen meis, daar is de vlos toch voor :*. Goed dat je het morgen iig bespreekt :Y.

Succes morgen klap en sillie! Ik sluit aan voor controlewoensdag :+, morgen eerste echo. Ein-de-lijkkk. Werd ook tijd met bijna 9 weken.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177000981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:20 schreef Feyre het volgende:
Bellaaaa succes!! :% Versche baby in aantocht whoehoe! *O*

Jompels voor Fuchs d'r goede echo, Kim's baby die gedraaid is, Dorothy die geen zw-suiker heeft en baby van CassE die er helemaal klaar voor ligt *O*. En nou hoop ik dat ik niemand/niets vergeten ben :@.

Dat de 2e veel sneller gaat dan de 1e zal niet altijd opgaan lijkt me, de eerste was hier 3x persen / 8 min uitdrijvingstijd - dat ga ik echt niet evenaren lijkt me :{.

Malteser je had toch gewoon kunnen bellen meis, daar is de vlos toch voor :*. Goed dat je het morgen iig bespreekt :Y.

Succes morgen klap en sillie! Ik sluit aan voor controlewoensdag :+, morgen eerste echo. Ein-de-lijkkk. Werd ook tijd met bijna 9 weken.
Dat zijn natuurlijk altijd gemiddelden, uitzonderingen zijn er altijd :) Bij een eerste is 1 uur persen gemiddeld, en 1.5u niet uitzonderlijk. Bij een tweede is een kwartier ongeveer gemiddeld en geldt meer dan een half uur wel als behoorlijk lang.
:)
pi_177001255
Voor M leek een uur persen me zo ontzéttend lang! Maar uiteindelijk is hoe je tijd ervaart op dat moment zo anders..
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:33:45 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177001282
Wat geldt eigenlijk als gemiddeld voor de ontsluitingsduur per bevalling? "Ze zeggen" de tweede bevalling de helft van de eerste, maar geldt dan voor een derde bevalling ook vaak dat je die tijd weer kan halveren?
pi_177001403
Ik vond (vandaag precies vier weken geleden! :)) persen echt zo heerlijk na twee dagen kloterige ontsluitingsweeën! Persen: O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177001512
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Een ander zou ik hetzelfde advies geven als wat jullie mij geven. En als ik morgenmiddag geen afspraak had gehad, had ik gisteren al gebeld. Maar ik durfde niet, misschien wel bang voor een “dat bespreken we woensdag wel”. En dat vul ik zelf in, grote kans dat het heel anders zou zijn gegaan. Maar ik belde niet. Morgen ben ik eind van de middag aan de beurt, dan bespreek ik het. En dan benoem ik ook mijn schroom om te bellen. :*
Goed dat je het morgen bespreekt. Hoop dat je rotgevoel dan ook verdwijnt :*
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:41:40 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177001558
Oh ik vond het startsein om te persen fijn omdat dat het begin van het einde betekende, maar ik vond het persen zelf echt zó vreselijk... Gelukkig duurde het maar kort. Dat gevoel van iets veel te groots naar buiten duwen, alsof je alles kapot maakt, ik raakte er helemaal van in paniek :X

bij de eerste duurde het veel langer maar toen had ik net een kwartier een ruggenprik en die lieten ze zitten, dus totaal andere ervaring en dat echte gevoel was dus helemaal nieuw bij nr 2
pi_177001568
Bij mij duurde het persen bij de eerste een half uurtje... 2e heeft toch ook 20 minuutjes geduurd. Moet ik wel bijzeggen dat dat heel rustig ging. Meer eruit ademen dan echt persen. Ach ik heb er schadevrij een baby van 4100 gram aan over gehouden. Dus die rust was prima :+

Goed dat je 't morgen bespreekt Malteser! Je hebt 't zelf gelukkig wel goed door. Is het gevoel er trouwens nog steeds?

Bella ik denk aan je :%
pi_177001892
Jongens hou op met jullie horrorverhalen. :'( :P
Protège moi de mes désirs.
pi_177001932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:41 schreef Songeur het volgende:
Goed dat je 't morgen bespreekt Malteser! Je hebt 't zelf gelukkig wel goed door. Is het gevoel er trouwens nog steeds?
Ja, helaas wel.
pi_177001958
Ik heb bij de eerste 15 minuten geperst uiteindelijk, en daar gingen 6 uur persweeën wegzuchten aan vooraf :X
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177002033
Hier bij de eerste een ruim uur geperst. (Uiteindelijk vacuum ivm foetale nood en mijn stijgende bloeddruk) Ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik er vooral zin in heb. Heeel soms ben ik even bang, maar het moet gebeuren en betekent dat onze dochter komt O+

Malteser :*

Klappie succes morgen! O+
pi_177002697
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jongens hou op met jullie horrorverhalen. :'( :P
Lees mijne! No horror O+
pi_177002737
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, helaas wel.
Grmpf wat rot :* Iets anders kan ik er niet van maken.
pi_177003017
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk altijd gemiddelden, uitzonderingen zijn er altijd :) Bij een eerste is 1 uur persen gemiddeld, en 1.5u niet uitzonderlijk. Bij een tweede is een kwartier ongeveer gemiddeld en geldt meer dan een half uur wel als behoorlijk lang.
En de gemiddelden voor weeën wegpuffen, is die tijd ook korter bij een tweede? :+.

Persen O+. Wegpuffen :'(.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:50:26 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177003700
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:22 schreef Feyre het volgende:

[..]

En de gemiddelden voor weeën wegpuffen, is die tijd ook korter bij een tweede? :+.

Persen O+. Wegpuffen :'(.
Hier wel, bij de eerste 3 uur en bij de tweede maar 45 minuten tot ik mocht persen *)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177003736
Malteser :*

Bella :% :%

Jeej voor de goede echo van Fuchs *O* En ik duim weer mee voor Klap morgen!

Persen: 8 minuten bij de eerste en die woog bijna 9,5 pond. Lees je dit, Duman :Y) ?

Kennen jullie die van die juf in Parijs met 60 pubers? Die zit dus al twee dagen in een hostel zonder stromend water :') Niemand kan douchen, tandenpoetsen of naar de wc (althans, doortrekken gaat niet). Verder is de rondvaart gecanceld wegens te hoog water, zie je na 286 *%#^*-treden geen ene moer vanaf de Arc de Triomphe in een sneeuwstorm en mogen we de Eiffeltoren ook niet op wegens die excessieve sneeuwval :')
Oh, en die achtpersoons leerlingkamer die gister wegens illegale drankinname werd ondergekotst wordt dus ook niet schoongemaakt wegens geen water. Die lúcht :r!

Tis hier fantaaaaaaaasties :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Jentin op 06-02-2018 23:35:04 ]
  dinsdag 6 februari 2018 @ 23:23:43 #261
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177004511
Bella, succes! *O*

Ik heb niet bijgelezen. Komt morgen :). Zware dagen hier want de eerste twee EMDR sessies gehad om een trauma te verwerken. Ik schrijf er even in een spoiler over:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meld me morgen of anders als ik me wat beter voel weer :).
pi_177007163
Ik ben mama geworden! Details komen straks even bijkomen :s) O+ O+ O+
pi_177007175
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 07:27 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik ben mama geworden! Details komen straks even bijkomen :s) O+ O+ O+
Jaaa bella *O* O+ van harte gefeliciteerd, lekker babyknuffelen nu O+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177007206
Jaaa gefeliciteerd!!!! *O* *O*
pi_177007300
Jaaa gefeliciteerd Bella O+

Jeetje Helsinki, dat lijkt me een enorm heftig proces. Sterkte vandaag :*
Make your own kind of music.
  woensdag 7 februari 2018 @ 07:59:10 #266
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177007305
Bellaa *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177007363
*O* gefeliciteerd mama Bella! *O*
pi_177007605
Bella van harte gefeliciteerd *O* O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 08:43:43 #269
382129 crew  Donna
pi_177007626
Gefeliciteerd Bella!
  woensdag 7 februari 2018 @ 08:45:51 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177007651
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:52 schreef Jentin het volgende:
Malteser :*

Bella :% :%

Jeej voor de goede echo van Fuchs *O* En ik duim weer mee voor Klap morgen!

Persen: 8 minuten bij de eerste en die woog bijna 9,5 pond. Lees je dit, Duman :Y) ?

Kennen jullie die van die juf in Parijs met 60 pubers? Die zit dus al twee dagen in een hostel zonder stromend water :') Niemand kan douchen, tandenpoetsen of naar de wc (althans, doortrekken gaat niet). Verder is de rondvaart gecanceld wegens te hoog water, zie je na 286 *%#^*-treden geen ene moer vanaf de Arc de Triomphe in een sneeuwstorm en mogen we de Eiffeltoren ook niet op wegens die excessieve sneeuwval :')
Oh, en die achtpersoons leerlingkamer die gister wegens illegale drankinname werd ondergekotst wordt dus ook niet schoongemaakt wegens geen water. Die lúcht :r!

Tis hier fantaaaaaaaasties :+
Ieuw!
pi_177007654
Bella gefeliciteerd O+ :*

En Helsinki, veel sterkte :*
  woensdag 7 februari 2018 @ 08:46:43 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177007663
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:52 schreef Jentin het volgende:
Kennen jullie die van die juf in Parijs met 60 pubers? Die zit dus al twee dagen in een hostel zonder stromend water :') Niemand kan douchen, tandenpoetsen of naar de wc (althans, doortrekken gaat niet). Verder is de rondvaart gecanceld wegens te hoog water, zie je na 286 *%#^*-treden geen ene moer vanaf de Arc de Triomphe in een sneeuwstorm en mogen we de Eiffeltoren ook niet op wegens die excessieve sneeuwval :')
Oh, en die achtpersoons leerlingkamer die gister wegens illegale drankinname werd ondergekotst wordt dus ook niet schoongemaakt wegens geen water. Die lúcht :r!

Tis hier fantaaaaaaaasties :+
Sterkte!!! :o
in de haak.
pi_177007772
Bella gefeliciteerd!

En iedereen succes met de echo's vandaag!

Sterkte voor wie het nodig heeft!
pi_177007793
Bella, gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan *O*

Helsinki, wat zwaar :{ Wel heel knap dat je er zo mee aan de slag gaat. Hopelijk kom je er sterker uit.

Wij hebben nog steeds geen water in het hostel. De lucht uit de toiletten is inmiddels niet te doen O+ Tralalalala :Y)

Loj, hoe gaat het bij jou?
pi_177007814
Bella. Gefeliciteerd *O*
pi_177007819
Helsinki :*
pi_177007830
*O*
Gefeliciteerd Bella!
pi_177007842
Helsinki wat heftig. Goed dat je ermee aan de slag bent gegaan maar het lijkt me ontzettend zwaar. Dikke knuffel :*


Omg Jentin dat klinkt als de hel. :o
pi_177007900
Gefeliciteerd Bella! :* *O*
pi_177007934
Bella, gefeliciteerd!! *O*
pi_177007941
Bella gefeliciteerd!! *O* O+
pi_177007980
Jentin wat top om dan in zon mooie stad te zitten.. not!

Helsinki sterkte 😘

Bella gefeliciteerd!!! Benieuwd naar je verhalen maar dat heeft geen haast. Geniet ❤
pi_177007986
Gefeliciteerd Bella! *O* Benieuwd naar de details en naam enzo O+

Wat heftig, Helsinki. Wel heel dapper dat je er mee aan de slag gaat. Ik heb veel goeds gehoord over EMDR, hopelijk werkt het voor jou. Sterkte de komende tijd. :*

Jentin, wat een nachtmerrie zo'n schoolreis. Sterkte! :*

Verder las ik nog een draaier voor Kim! *O* En duim ik voor een goede echo voor klap vandaag. O+
pi_177007989
Bellaa gefeliciteerd O+ *O* O+

Helsinki jeetje wat heftig joh.. erg confronterend ook.. ;( knuf!

Klap; vandaag dan eindelijk de echo!! Ik denk aan je en hoop zo ontzettend op een mooie knipper :*

Succes vandaag Malteser ! Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid.

Jentin: Jeeetje wat een horrorvakantie zo _O- :') Ik was al 3x schreeuwend weggerend denk ik haha :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177008017
Helsinki, wat heftig. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177008024
Duimen draaien hier voor alle dames met een echo vandaag! :*
pi_177008028
Gefeliciteerd Bella! Hopelijk maken jullie het goed!

Jemig Jentin, hoe kan een hostel nou zo lang zonder water zitten? Je zou bijna verkassen naar elders met zo’n groep :o

Succes Malteser!
pi_177008111
Gefeliciteerd mama Bella *O* O+

Helsinki, wat dapper dat je ermee aan de slag gaat, maar kan mij voorstellen dat het heftig is om al die gevoelens op te rakelen. Sterkte :*

Jentin, wat bijzonder! Klinkt echt als schoolreis from hell. Sterkte met alle pubers!

Succes met de echo's en controles vandaag ladies. En in het bijzonder klap :*
pi_177008118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:13 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Bella! Hopelijk maken jullie het goed!

Jemig Jentin, hoe kan een hostel nou zo lang zonder water zitten? Je zou bijna verkassen naar elders met zo’n groep :o

Succes Malteser!
We kunnen niet naar een ander hostel, dan moeten we de groep splitsen over verschillende locaties, maar we hebben maar 4 begeleiders :Y)

Die arme kinderen ook. Het sneeuwde gister de hele dag keihard, iedereen totaal verkleumd, maar dus geen warme douche in het hostel. We hebben een leerling met blaasontsteking die niet normaal naar het toilet kan :{

Eerlijk gezegd zijn we er nogal klaar mee allemaal. Dus we proberen een bus naar huis te regelen (we moeten eigenlijk vrijdagmiddag pas naar huis), maar de reisorganisatie werkt niet zo mee.
pi_177008152
Gefeliciteerd Bella! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177008171
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:21 schreef Jentin het volgende:

[..]

Dus we proberen een bus naar huis te regelen (we moeten eigenlijk vrijdagmiddag pas naar huis), maar de reisorganisatie werkt niet zo mee.
Sorry voor de offtopic. Maar de reisorganisatie sprak zojuist: 'Vervelend, maar ach, pubers douchen wel vaker een dag of twee niet.' :+
  woensdag 7 februari 2018 @ 09:30:33 #292
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177008229
Gefeliciteerd Bella!
Jentin, wat een toestand. Kunnen jullie niet ergens anders douchen, bijvoorbeeld bij een sportschool of sauna ofzo :D
Sterkte ermee...
pi_177008654
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:25 schreef Jentin het volgende:

[..]

Sorry voor de offtopic. Maar de reisorganisatie sprak zojuist: 'Vervelend, maar ach, pubers douchen wel vaker een dag of twee niet.' :+
Jemig. Die zou je achter het behang plakken.
pi_177008731
*O* *O* *O* Van harte gefeliciteerd Bellaa O+ Ik ben benieuwd naar de details. ;)

:* Succes zometeen Klap!

:* Heavy Helsinki, maar wat dapper dat je zo aan jezelf aan het werken bent!

Jentin :o Succes en sterkte daar......
pi_177008768
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:30 schreef Aventura het volgende:
Gefeliciteerd Bella!
Jentin, wat een toestand. Kunnen jullie niet ergens anders douchen, bijvoorbeeld bij een sportschool of sauna ofzo :D
Sterkte ermee...
Dit!
Toen wij een vergelijkbaar probleem in Luxemburg hadden, hebben we bij de Tourist Information gevraagd of we ergens konden douchen. Er bleek een zwembad te zijn waar je voor 50ct gebruik kon maken van heerlijke douches in individuele douchecabines.
Of anders sowieso een zwembad-uitje plannen zodat iedereen weer even schoon kan worden? (al is dat misschien niet echt haalbaar met veel pubers en weinig begeleiding).
pi_177009167
Gefeliciteerd Bella!! *O* O+ ben heel benieuwd naar de details en de naam!

Jeetje Jentin, wat een horror :X
pi_177009552
Bella! Gefeliciteerd! Geniet van je meisje. O+
Ben wel benieuwd naar haar naam!

Helsinki
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jentin, Mijn God. :+ En dan te bedenken dat je mee ging uit “wraak”. :D
Wel lullig dit, zeg! De scholieren krijgen zeker ook hun geld niet terug? 😂
Een zwemuitje zou ik niet doen (de pubers hebben zich ook niet kunnen scheren enzo ;) ), maar bij het zwembad gaan douchen is wel een goed idee, ja.

Wat een rare opmerking trouwens van de reisorganisatie...

Klap, succes vandaag!

Malteser & Songer moesten ook naar de vk, jullie ook succes!

—-

Ook wij sluiten aan bij de woensdag-vk-dag. We gaan zo het geboorteplan en de bevalling bespreken. Ben benieuwd! :)
Protège moi de mes désirs.
pi_177009667
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:11 schreef Songeur het volgende:

[..]

Lees mijne! No horror O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:52 schreef Jentin het volgende:

Persen: 8 minuten bij de eerste en die woog bijna 9,5 pond. Lees je dit, Duman :Y) ?
Ik ga enkel deze reacties onthouden, heb ik net besloten. O+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:01:18 #299
409579 LuDann
All the way
pi_177009730
Van harte gefeliciteerd Bella, ik ben ook benieuwd naar hoe het ging en de naam. *O*

OIT, nu ben jij aan de beurt he. :7 :%

Jentin, jeetje, wat een uitje from hell zeg. Ik zou ook zoeken naar een plek om te douchen en een zwembad opzoeken klinkt als een goed idee. Moeten ze daar wel water hebben. :+

Helsinki, heftig. Veel sterkte. :*

Klap, de duimen draaien!
pi_177009956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:01 schreef LuDann het volgende:
Van harte gefeliciteerd Bella, ik ben ook benieuwd naar hoe het ging en de naam. *O*

OIT, nu ben jij aan de beurt he. :7 :%

Jentin, jeetje, wat een uitje from hell zeg. Ik zou ook zoeken naar een plek om te douchen en een zwembad opzoeken klinkt als een goed idee. Moeten ze daar wel water hebben. :+

Helsinki, heftig. Veel sterkte. :*

Klap, de duimen draaien!
Ik ben er klaar voor/mee, maar wat de UD betreft kan jij me best nog inhalen! Hoe gaat het met Wolk?
pi_177010228
Dicht!
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')