Waarom zou je willen sparen in Bitcoin? Niet voor de rente in ieder geval. Maar waarom wel? Ook niet voor de stabiliteit of de veiligheid.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk zelf nog steeds (glazenbollen-alert) dat Bitcoin het 'goud' blijft waar we nu immers ook geen goudklompen op de toonbank flikkeren bij de Appie. Dus Bitcoin het spaargeld en andere coin(s) als makkelijker uitgeven.
Dit is onzin.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:02 schreef Apekoek het volgende:
Heb begrepen dat het tot een BTC prijs van 6500 dollar rendabel is om bitcoin te minen, wat gebeurt er nadat we eronder komen dan?
En hoe vaak heb jij het zien gebeuren?quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:04 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Reeds mogelijk geweest hoor.
https://www.tenx.tech/
Dan is het niet meer rendabel!quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:02 schreef Apekoek het volgende:
Heb begrepen dat het tot een BTC prijs van 6500 dollar rendabel is om bitcoin te minen, wat gebeurt er nadat we eronder komen dan?
Hoezo niet voor de veiligheid? BTC is het meest veilige systeem op aarde.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou je willen sparen in Bitcoin? Niet voor de rente in ieder geval. Maar waarom wel? Ook niet voor de stabiliteit of de veiligheid.
Heb het niet geteld, wel al paar keer.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
En hoe vaak heb jij het zien gebeuren?
Dat iets mogelijk is zegt nog niet dat we het massaal doen.
1) Dan stoppen de minst efficiente miners,quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:02 schreef Apekoek het volgende:
Nee joh, je kunt ook bij thuisbezorgd afrekenen met BTC maar in totaal vindt het nog geen 1% van de bestelling plaats. Dat is gewoon niet de massale adoptie waar iedereen op hoopt.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:06 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Heb het niet geteld, wel al paar keer.
Maar dacht dat jij het liet overkomen dat het niet kan/gebeurd.
Veiligheid is meer dan alleen maar de onkraakbaarheid van de cryptosleutel. Kijk zelf eens hoeveel mensen de afgelopen jaren BTC hebben verloren op allerlei manieren via exchanges. Als een bank wordt overvallen dan krijg ik mijn geld altijd gewoon nog. Als een exchange gehackt wordt niet. En dan is er nog het risico dat overheden zich ermee gaan bemoeien... Mensen raken geld kwijt omdat ze wachtwoorden vergeten, etc etc.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Hoezo niet voor de veiligheid? BTC is het meest veilige systeem op aarde.
quote:Het gaat er ook om of je vertrouwen hebt dat het gebruikt gaat worden in de toekomst. Dat vertrouwen heb je of niet, jij niet, veel mensen wel.
Ik ben het hier niet mee eens. BTC blijft uiteindelijk afhankelijk van stabiele energievoorziening, overheden & regelgeving. Hoewel BTC op zichzelf goed in elkaar zit, zijn het de exterene factoren die BTC onbetrouwbaar maken. Denk hierbij onderandere aan exchanges die hun rotzooi niet voor voor elkaar hebben.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Hoezo niet voor de veiligheid? BTC is het meest veilige systeem op aarde.
Heh true true.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Nee joh, je kunt ook bij thuisbezorgd afrekenen met BTC maar in totaal vindt het nog geen 1% van de bestelling plaats. Dat is gewoon niet de massale adoptie waar iedereen op hoopt.
Of het rendabel is om BTC te minen hangt af van:quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:02 schreef Apekoek het volgende:
Wat hebben exchanges in godsnaam met mijn btc te maken?quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. BTC blijft uiteindelijk afhankelijk van stabiele energievoorziening, overheden & regelgeving. Hoewel BTC op zichzelf goed in elkaar zit, zijn het de exterene factoren die BTC onbetrouwbaar maken. Denk hierbij onderandere aan exchanges die hun rotzooi niet voor voor elkaar hebben.
"Ja maar als je je coins op een exchange hebt staan dan vráág je er natuurlijk ook om!" is dan het gebruikelijke argument geloof ik.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. BTC blijft uiteindelijk afhankelijk van stabiele energievoorziening, overheden & regelgeving. Hoewel BTC op zichzelf goed in elkaar zit, zijn het de exterene factoren die BTC onbetrouwbaar maken. Denk hierbij onderandere aan exchanges die hun rotzooi niet voor voor elkaar hebben.
Dat zijn allemaal randzaken om het systeem heen. Heeft niks met het systeem zelf te maken. Exchanges zijn bijvoorbeeld nu tijdelijk, we gaan naar decentrale exchanges. En alle onveiligheid komt van de mensen zelf, niet van het systeem.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veiligheid is meer dan alleen maar de onkraakbaarheid van de cryptosleutel. Kijk zelf eens hoeveel mensen de afgelopen jaren BTC hebben verloren op allerlei manieren via exchanges. Als een bank wordt overvallen dan krijg ik mijn geld altijd gewoon nog. Als een exchange gehackt wordt niet. En dan is er nog het risico dat overheden zich ermee gaan bemoeien... Mensen raken geld kwijt omdat ze wachtwoorden vergeten, etc etc.
Ik vind dit zeker niet het meest veilige systeem op aarde.
[..]
Externe factoren zijn een kwestie van tijd. Niet het probleem van het systeem zelf.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel coins en heeft verder niets met de veiligheid van de bitcoin op zich te maken. Dat ligt aan de exchanges en/of aan de mensen zelf.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef LXIV het volgende:
Veiligheid is meer dan alleen maar de onkraakbaarheid van de cryptosleutel. Kijk zelf eens hoeveel mensen de afgelopen jaren BTC hebben verloren op allerlei manieren via exchanges.
Het systeem is het totale systeem. Ook factoren als gebruikers en zo horen daarbij!quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:11 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal randzaken om het systeem heen. Heeft niks met het systeem zelf te maken. Exchanges zijn bijvoorbeeld nu tijdelijk, we gaan naar decentrale exchanges. En alle onveiligheid komt van de mensen zelf, niet van het systeem.
[..]
Externe factoren zijn een kwestie van tijd. Niet het probleem van het systeem zelf.
Ja het ging toch over adoptie? Dan moet je hele hele hele achterlijke mensen meekrijgen.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:11 schreef hodlwave het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel coins en heeft verder niets met de veiligheid van de bitcoin op zich te maken. Dat ligt aan de exchanges en/of aan de mensen zelf.
Ik ben het hier eens met LXIV eens. Bitcoin kan op zichzelf niets. Pas wanneer 'externe factoren' voor toepassingen van crypto zorgen wordt het bruikbaar. Dat is dat ook gelijk het kwetsbare gedeelte. Je moet niet naar bitcoin kijken, maar naar het geheel.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:11 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal randzaken om het systeem heen. Heeft niks met het systeem zelf te maken. Exchanges zijn bijvoorbeeld nu tijdelijk, we gaan naar decentrale exchanges. En alle onveiligheid komt van de mensen zelf, niet van het systeem.
[..]
Externe factoren zijn een kwestie van tijd. Niet het probleem van het systeem zelf.
Mensen moet leren om met het systeem om te gaan. Geef het tijd.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het systeem is het totale systeem. Ook factoren als gebruikers en zo horen daarbij!
Ik lees iedere week wel over een crypto scam. Gisteren nog die bee-token. Dat doet het vertrouwen geen goed. Ik geloof dat geschat 25% van alle BTC gewoon kwijt, gejat, verdwenen is.
Zolang jij ze in je wallet hebt zitten niks. Zodra je er echter iets anders mee wil gaan doen dan drugs op het darkweb kopen wel.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat hebben exchanges in godsnaam met mijn btc te maken?
In theorie misschien. In de praktijk niet, daar lees je iedere dag over (al wordt dat wel aangedikt, toegegeven)quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:14 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Mensen moet leren om met het systeem om te gaan. Geef het tijd.
Het systeem zelf is ontelbaar vaker betrouwbaarder dan een systeem dat gecontroleerd en bestuurd wordt door mensen
Er is eindelijk een veel beter systeem dan het huidige, wat gebaseerd is op vertrouwen in mensen en waar iedereen constant ziet dat dat fout gaat.quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:14 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Ik ben het hier eens met LXIV eens. Bitcoin kan op zichzelf niets. Pas wanneer 'externe factoren' voor toepassingen van crypto zorgen wordt het bruikbaar. Dat is dat ook gelijk het kwetsbare gedeelte. Je moet niet naar bitcoin kijken, maar naar het geheel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |