abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:04:12 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176881830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk zelf nog steeds (glazenbollen-alert) dat Bitcoin het 'goud' blijft waar we nu immers ook geen goudklompen op de toonbank flikkeren bij de Appie. Dus Bitcoin het spaargeld en andere coin(s) als makkelijker uitgeven.
Waarom zou je willen sparen in Bitcoin? Niet voor de rente in ieder geval. Maar waarom wel? Ook niet voor de stabiliteit of de veiligheid.
The End Times are wild
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 13:05:01 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176881841
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:02 schreef Apekoek het volgende:
Heb begrepen dat het tot een BTC prijs van 6500 dollar rendabel is om bitcoin te minen, wat gebeurt er nadat we eronder komen dan?
Dit is onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176881845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:04 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Reeds mogelijk geweest hoor.
https://www.tenx.tech/
:)
En hoe vaak heb jij het zien gebeuren?
Dat iets mogelijk is zegt nog niet dat we het massaal doen.
pi_176881846
quote:
Heb begrepen dat het tot een BTC prijs van 6500 dollar rendabel is om bitcoin te minen, wat gebeurt er nadat we eronder komen dan?
Dan is het niet meer rendabel!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_176881855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou je willen sparen in Bitcoin? Niet voor de rente in ieder geval. Maar waarom wel? Ook niet voor de stabiliteit of de veiligheid.
Hoezo niet voor de veiligheid? BTC is het meest veilige systeem op aarde.

Het gaat er ook om of je vertrouwen hebt dat het gebruikt gaat worden in de toekomst. Dat vertrouwen heb je of niet, jij niet, veel mensen wel.

edit: jammer dat je niet je analyse wil geven trouwens
pi_176881868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

En hoe vaak heb jij het zien gebeuren?
Dat iets mogelijk is zegt nog niet dat we het massaal doen.
Heb het niet geteld, wel al paar keer.
Maar dacht dat jij het liet overkomen dat het niet kan/gebeurd.
  † In Memoriam † donderdag 1 februari 2018 @ 13:07:33 #257
230491 Zith
pls tip
pi_176881879
quote:
1) Dan stoppen de minst efficiente miners,
2) Dan worden er minder blocks per uur gemined dan de bedoeling is,
3) Dan gaat de difficulty omlaag om toch weer aan die 6 blocks per uur te komen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_176881883
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:06 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Heb het niet geteld, wel al paar keer.
Maar dacht dat jij het liet overkomen dat het niet kan/gebeurd.
Nee joh, je kunt ook bij thuisbezorgd afrekenen met BTC maar in totaal vindt het nog geen 1% van de bestelling plaats. Dat is gewoon niet de massale adoptie waar iedereen op hoopt.
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:08:07 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176881885
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Veiligheid is meer dan alleen maar de onkraakbaarheid van de cryptosleutel. Kijk zelf eens hoeveel mensen de afgelopen jaren BTC hebben verloren op allerlei manieren via exchanges. Als een bank wordt overvallen dan krijg ik mijn geld altijd gewoon nog. Als een exchange gehackt wordt niet. En dan is er nog het risico dat overheden zich ermee gaan bemoeien... Mensen raken geld kwijt omdat ze wachtwoorden vergeten, etc etc.
Ik vind dit zeker niet het meest veilige systeem op aarde.
quote:
Het gaat er ook om of je vertrouwen hebt dat het gebruikt gaat worden in de toekomst. Dat vertrouwen heb je of niet, jij niet, veel mensen wel.
The End Times are wild
pi_176881893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:05 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens. BTC blijft uiteindelijk afhankelijk van stabiele energievoorziening, overheden & regelgeving. Hoewel BTC op zichzelf goed in elkaar zit, zijn het de exterene factoren die BTC onbetrouwbaar maken. Denk hierbij onderandere aan exchanges die hun rotzooi niet voor voor elkaar hebben.
pi_176881903
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Nee joh, je kunt ook bij thuisbezorgd afrekenen met BTC maar in totaal vindt het nog geen 1% van de bestelling plaats. Dat is gewoon niet de massale adoptie waar iedereen op hoopt.
Heh true true.
Ach, afwachten wat de tijd doet. :)
pi_176881927
quote:
Of het rendabel is om BTC te minen hangt af van:
- aanschafprijs miners (schaalgrootte)
- stroomkosten
- difficulty
- bitcoin prijs

Als de bitcoin prijs blijft dalen, zal er vanzelf een groep miners afhaken. Daardoor stijgt de difficulty minder snel of zal deze zelfs iets dalen.

Uiteindelijk krijg je vanzelf weer een nieuw "normaal".
pi_176881933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens. BTC blijft uiteindelijk afhankelijk van stabiele energievoorziening, overheden & regelgeving. Hoewel BTC op zichzelf goed in elkaar zit, zijn het de exterene factoren die BTC onbetrouwbaar maken. Denk hierbij onderandere aan exchanges die hun rotzooi niet voor voor elkaar hebben.
Wat hebben exchanges in godsnaam met mijn btc te maken? :?
pi_176881934
quote:

[..]

"Ja maar als je je coins op een exchange hebt staan dan vráág je er natuurlijk ook om!" is dan het gebruikelijke argument geloof ik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_176881945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Veiligheid is meer dan alleen maar de onkraakbaarheid van de cryptosleutel. Kijk zelf eens hoeveel mensen de afgelopen jaren BTC hebben verloren op allerlei manieren via exchanges. Als een bank wordt overvallen dan krijg ik mijn geld altijd gewoon nog. Als een exchange gehackt wordt niet. En dan is er nog het risico dat overheden zich ermee gaan bemoeien... Mensen raken geld kwijt omdat ze wachtwoorden vergeten, etc etc.
Ik vind dit zeker niet het meest veilige systeem op aarde.

[..]

Dat zijn allemaal randzaken om het systeem heen. Heeft niks met het systeem zelf te maken. Exchanges zijn bijvoorbeeld nu tijdelijk, we gaan naar decentrale exchanges. En alle onveiligheid komt van de mensen zelf, niet van het systeem.

quote:

[..]

Externe factoren zijn een kwestie van tijd. Niet het probleem van het systeem zelf.
pi_176881949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:08 schreef LXIV het volgende:
Veiligheid is meer dan alleen maar de onkraakbaarheid van de cryptosleutel. Kijk zelf eens hoeveel mensen de afgelopen jaren BTC hebben verloren op allerlei manieren via exchanges.
Dat geldt voor zoveel coins en heeft verder niets met de veiligheid van de bitcoin op zich te maken. Dat ligt aan de exchanges en/of aan de mensen zelf.
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:12:59 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176881965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:11 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal randzaken om het systeem heen. Heeft niks met het systeem zelf te maken. Exchanges zijn bijvoorbeeld nu tijdelijk, we gaan naar decentrale exchanges. En alle onveiligheid komt van de mensen zelf, niet van het systeem.

[..]

Externe factoren zijn een kwestie van tijd. Niet het probleem van het systeem zelf.
Het systeem is het totale systeem. Ook factoren als gebruikers en zo horen daarbij!

Ik lees iedere week wel over een crypto scam. Gisteren nog die bee-token. Dat doet het vertrouwen geen goed. Ik geloof dat geschat 25% van alle BTC gewoon kwijt, gejat, verdwenen is.
The End Times are wild
pi_176881992
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:11 schreef hodlwave het volgende:

[..]

Dat geldt voor zoveel coins en heeft verder niets met de veiligheid van de bitcoin op zich te maken. Dat ligt aan de exchanges en/of aan de mensen zelf.
Ja het ging toch over adoptie? Dan moet je hele hele hele achterlijke mensen meekrijgen.
pi_176881993
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:11 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het hier eens met LXIV eens. Bitcoin kan op zichzelf niets. Pas wanneer 'externe factoren' voor toepassingen van crypto zorgen wordt het bruikbaar. Dat is dat ook gelijk het kwetsbare gedeelte. Je moet niet naar bitcoin kijken, maar naar het geheel.
pi_176881997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het systeem is het totale systeem. Ook factoren als gebruikers en zo horen daarbij!

Ik lees iedere week wel over een crypto scam. Gisteren nog die bee-token. Dat doet het vertrouwen geen goed. Ik geloof dat geschat 25% van alle BTC gewoon kwijt, gejat, verdwenen is.
Mensen moet leren om met het systeem om te gaan. Geef het tijd.

Het systeem zelf is ontelbaar vaker betrouwbaarder dan een systeem dat gecontroleerd en bestuurd wordt door mensen
pi_176882042
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:10 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat hebben exchanges in godsnaam met mijn btc te maken? :?
Zolang jij ze in je wallet hebt zitten niks. Zodra je er echter iets anders mee wil gaan doen dan drugs op het darkweb kopen wel.

Jij hebt waarschijnlijk vaker van exchanges gebruik gemaakt met je coins dan dat je rechtstreeks betaald hebt met coins, waar of niet?
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:17:42 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176882049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:14 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Mensen moet leren om met het systeem om te gaan. Geef het tijd.

Het systeem zelf is ontelbaar vaker betrouwbaarder dan een systeem dat gecontroleerd en bestuurd wordt door mensen
In theorie misschien. In de praktijk niet, daar lees je iedere dag over (al wordt dat wel aangedikt, toegegeven)
The End Times are wild
pi_176882053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:14 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Ik ben het hier eens met LXIV eens. Bitcoin kan op zichzelf niets. Pas wanneer 'externe factoren' voor toepassingen van crypto zorgen wordt het bruikbaar. Dat is dat ook gelijk het kwetsbare gedeelte. Je moet niet naar bitcoin kijken, maar naar het geheel.
Er is eindelijk een veel beter systeem dan het huidige, wat gebaseerd is op vertrouwen in mensen en waar iedereen constant ziet dat dat fout gaat.

Je moet kijken naar hoe het kan zijn, niet naar hoe het nu is. Technologie is constant in ontwikkeling.
pi_176882055
Nou, ik denk dat ik over een half jaar maar eens terug kom kijken. Heb nog niet durven te kijken vandaag,maar denk dat minimaal de helft van mijn 2k inleg is verdwenen ;(
pi_176882059
Kwam deze tegen:

4k usd zou het hem dan zijn.

https://twitter.com/PeterLBrandt/status/955538177892102144
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')