abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176860446

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_176860450
Zit er ook iemand in ECC. Deze oude jongen heeft recent een revival gehad en hebben best leuke dingen in de pijplijn zitten.

https://coinmarketcap.com/currencies/eccoin/
pi_176860452
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

De technologie zelf kun je neit kopen. Alleen virtuele muntjes die ermee gemaakt zijn. De vergelijking klopt dus niet.
Je koopt een plekje op de blockchain.

De bitcoin blockchain is meer waard dan welke blockchain dan ook. Dus de vergelijking gaat wel op, een beetje.
  woensdag 31 januari 2018 @ 13:51:15 #4
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176860455
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:43 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Alleen is een Apple aandeel nu 166 dollar. Waarom zouden "aandelen" cq tokens cq cryptovaluta dan nu al een waarde van duizenden dollars kunnen hebben? Dan zou volgens jouw theorie straks een crypto per token richting de 5 ton gaan, daar waar een aandeel van Apple 166 dollar nu is.

Hoe verhoudt zoiets zich dan?
Kijk eens hoeveel apple aandelen er in omloop zijn. Meer dan 5 miljard! :D

Ripple zou net zoveel waard zijn als Apple als die naar 25 dollar zou gaan.

Kijk dus hoe giga ver we nog van het potentieel vandaan zitten
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176860470
Mij niet bescheiden vinden, dan heb je er echt niks van begrepen.
pi_176860580
quote:
3s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Kijk eens hoeveel apple aandelen er in omloop zijn. Meer dan 5 miljard! :D

Ripple zou net zoveel waard zijn als Apple als die naar 25 dollar zou gaan.

Kijk dus hoe giga ver we nog van het potentieel vandaan zitten
Nou ja, dat potentieel moet wel waargemaakt worden he.

Als blijkt dat blockchain gewoon niet geadopteerd gaat worden, of een paar zeer bescheiden use-cases heeft is het nu overgewaardeerd.
pi_176860581
DIKKE FIAT GEPOMPT om maximaal in Bee te stappen _O_

93 Euro. :').

Bestel de verlengde lambolimo maar vast! O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 31 januari 2018 @ 13:59:03 #8
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_176860602
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:57 schreef Skv het volgende:
DIKKE FIAT GEPOMPT om maximaal in Bee te stappen

¤186 _O_
pi_176860619
quote:

pff, ik kon niet meer mee doen met bee ;(
Lambo of Rekt
  woensdag 31 januari 2018 @ 13:59:58 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_176860621
quote:

Bee? wat zijn de prospects?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_176860627
quote:
15s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bee? wat zijn de prospects?

Keer miljoenmiljard.

Althans, daar ga ik vanuit. Schijtcoin.
pi_176860630
Ik kreeg een mail dat ik op de whitelist stond, maar heb nog geen mail verder gekregen. ;(
pi_176860637
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:59 schreef Yozzz het volgende:

[..]

¤186 _O_
Jij baas. :'(
pi_176860644
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:00 schreef dimmak het volgende:
Ik kreeg een mail dat ik op de whitelist stond, maar heb nog geen mail verder gekregen. ;(
Ja dan moest je je ook nog inschrijven op d eweb site, dat stuk heb ik ook gemist en kan daardoor niet meer meedoen. Jij waarschijnlijk ook dus.
Lambo of Rekt
pi_176860658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:01 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja dan moest je je ook nog inschrijven op d eweb site, dat stuk heb ik ook gemist en kan daardoor niet meer meedoen. Jij waarschijnlijk ook dus.
Ah, dan maar kopen als hij gedumpt gaat worden op een exchange.
pi_176860663
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:02 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ah, dan maar kopen als hij gedumpt gaat worden op een exchange.
Misschien een achterlijke vraag, maar als dat je verwachting is waarom wacht je daar dan niet sowieso op?
pi_176860673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:02 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Misschien een achterlijke vraag, maar als dat je verwachting is waarom wacht je daar dan niet sowieso op?
bij ico krijg je vaak korting op inkoop.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_176860675
quote:

[..]

Ik kan nu natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat hij gedumpt gaat worden. :P Daar hoop ik nu alleen op.
pi_176860679
quote:

[..]

Lijkt me sterk dat hij heel hard gedumpt wordt.

In totaal maar voor 15 mln USD aan tokens uitgegeven.
Tegenwoordig heeft elke shitcoin een marketcap van een paar 100 miljoen. Komt vast een plusje op te staan.
pi_176860682
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik kan nu natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat hij gedumpt gaat worden. :P Daar hoop ik nu alleen op.
Ah oke, hoop het ook voor je dan ^O^
pi_176860735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat wilde ik bij nucleus gaan doen, maar dat kon al niet meer.

Iemand trouwens hier nog met bl3p invite codes op dit moment? Ik wil een account ;(

Edit,... wepower? de 30.000ste blockchain energie shit?
Wepower is net iets meer dan dat. Het is platform waar bedrijven funding kunnen ophalen voor hun groene energie project. Tokenholders van Wepower krijgen 0,9% tokens van die projecten. Je krijgt deze energie voor minder dan de marktprijs. Je koopt als het ware groene energie van de toekomst.

Daarnaast zit er inderdaad ook een p2p element in. Je kan dus jouw energie aan anderen verkopen. Zit je niet op de grid? Dan kun je de energietokens op een exchange verkopen. Verloopt het contract, dan wordt jouw energie vanzelf op de wholesale markt verkocht.

Ze hebben een getekende overeenkomst met Elering (de grid operator van Estland), waarvan ze van de grid een smart grid gaan maken. Daarnaast lopen er lijntjes in Spanje, Italië en Australië.

Het team is 12+ man groot met ervaring in hun sector.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:35 schreef Apekoek het volgende:
Magnet was er gewoon heel erg op tijd bij en heeft de juiste gok weten te nemen. Net zoals de eerste Bitcoin hodlers.

Niet iedereen zal er meer rijk van worden (ik geloof dat die tijd voor veel instappers toch wel over is vanwege in coming regulatie etc), maar een graantje meepikken is het minste wat we kunnen doen.
Valt mee maar de pareltjes zijn lastiger te vinden. Ik heb ooit getwijfeld om BNB op 10 cent te kopen. Ben altijd al fan geweest van exchanges, omdat ze vaak een werkend product hebben. Te onervaren en dus niet gedaan. Die is in een halfjaar tijd x200 gegaan. Had ik maar...

Hoe dan ook, ze zijn er nog. Kijk wat ICON deed, die ging x100 binnen een paar weken. Wanchain is ook flinke hype, kan ook rare dingen doen.
pi_176860762
Mooi om te zien hoeveel pessimisme er in de markt zit opeens, dat merk je alleen al aan de reacties in dit topic. Niks mis mee verder hoor, valt me gewoon op. Ik begin een rot in het vak te worden, draai nu "al" bijna een jaar mee. De dips gaan wennen jongens en dit is wel degelijk nog maar het begin. :)

@Eggs, ik denk dat je met Lisk richting 200/300 redelijk in de richting zit maar zie het nog wel verder stijgen ook. Die gasten werken mooi met sidechains, blockchain 3.0. Zodra zij ook nog eens ICO's gaan hosten... Daarnaast is het een Duits project, Duitsers heb ik wel vertrouwen in. Groot team, veel marketing budget.
pi_176860814
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:08 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Mooi om te zien hoeveel pessimisme er in de markt zit opeens, dat merk je alleen al aan de reacties in dit topic. Niks mis mee verder hoor, valt me gewoon op. Ik begin een rot in het vak te worden, draai nu "al" bijna een jaar mee. De dips gaan wennen jongens en dit is wel degelijk nog maar het begin. :)

@Eggs, ik denk dat je met Lisk richting 200/300 redelijk in de richting zit maar zie het nog wel verder stijgen ook. Die gasten werken mooi met sidechains, blockchain 3.0. Zodra zij ook nog eens ICO's gaan hosten... Daarnaast is het een Duits project, Duitsers heb ik wel vertrouwen in. Groot team, veel marketing budget.
Ik baal er van dat ik niet de helft van mij Waves stack heb omgezet naar LSK toen Waves effetjes boven ze stond. Niet door de prijs nu, maar omdat ik het eigenlijk al wilde doen. Maar mij een beetje blind gestaard op de updates van Waves. :+

Misschien als Universa mij wat leuks brengt dat ik nog wat in LSK stop.
pi_176860832
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:06 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Wepower is net iets meer dan dat. Het is platform waar bedrijven funding kunnen ophalen voor hun groene energie project. Tokenholders van Wepower krijgen 0,9% tokens van die projecten. Je krijgt deze energie voor minder dan de marktprijs. Je koopt als het ware groene energie van de toekomst.

Daarnaast zit er inderdaad ook een p2p element in. Je kan dus jouw energie aan anderen verkopen. Zit je niet op de grid? Dan kun je de energietokens op een exchange verkopen. Verloopt het contract, dan wordt jouw energie vanzelf op de wholesale markt verkocht.

Ze hebben een getekende overeenkomst met Elering (de grid operator van Estland), waarvan ze van de grid een smart grid gaan maken. Daarnaast lopen er lijntjes in Spanje, Italië en Australië.

Het team is 12+ man groot met ervaring in hun sector.

[..]

Valt mee maar de pareltjes zijn lastiger te vinden. Ik heb ooit getwijfeld om BNB op 10 cent te kopen. Ben altijd al fan geweest van exchanges, omdat ze vaak een werkend product hebben. Te onervaren en dus niet gedaan. Die is in een halfjaar tijd x200 gegaan. Had ik maar...

Hoe dan ook, ze zijn er nog. Kijk wat ICON deed, die ging x100 binnen een paar weken. Wanchain is ook flinke hype, kan ook rare dingen doen.
Ik heb als beginner Lisk destijds op 9 cent verkocht. Kocht ze toen op 40 cent, wist ik veel. :')
pi_176860841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb als beginner Lisk destijds op 9 cent verkocht. Kocht ze toen op 40 cent, wist ik veel. :')
Ik verkocht mijn eerste BTC bij 400 dollar, met verlies. _O_
pi_176860847
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:11 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik baal er van dat ik niet de helft van mij Waves stack heb omgezet naar LSK toen Waves effetjes boven ze stond. Niet door de prijs nu, maar omdat ik het eigenlijk al wilde doen. Maar mij een beetje blind gestaard op de updates van Waves. :+

Misschien als Universa mij wat leuks brengt dat ik nog wat in LSK stop.
UNIVERSAAAAAAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA OMG JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA MOON OMG OMG !!!!!~1`1`1`

waar te koop :?
Lambo of Rekt
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:14:16 #27
13462 BansheeBoy
pi_176860853
quote:

Serieus, met users als jij ben ik blij. Je helpt ons echt vooruit.

Thanks.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_176860857
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:13 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik verkocht mijn eerste BTC bij 400 dollar, met verlies. _O_
Tja je leert er van en we zijn er niet slechter op geworden :)
pi_176860864
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:06 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Tja, en hier ben ik niet ingestapt omdat ik te principieel niet mn ID op wilde sturen naar 1 of ander zuidkoreaans bedrijf.... anders had ik (mezlef kennende) er wel 5 tot 10 eth ingegooid ;( Je kreeg 2500 per eth

:( :r
Lambo of Rekt
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:15:28 #30
13462 BansheeBoy
pi_176860879
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Tja je leert er van en we zijn er niet slechter op geworden :)
Ik wel man. Ben na een week een paar honderd euro lichter. Maar dan voel ik me gerustgesteld als andere boys hier melden dat je meer lange termijn moet bouncen.

pi_176860921
quote:
15s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik wel man. Ben na een week een paar honderd euro lichter. Maar dan voel ik me gerustgesteld als andere boys hier melden dat je meer lange termijn moet bouncen.

Besef alleen wel dat niemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren.
pi_176860969
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:51 schreef dimmak het volgende:
Zit er ook iemand in ECC. Deze oude jongen heeft recent een revival gehad en hebben best leuke dingen in de pijplijn zitten.

Niemand? Ik weet dat het altijd een shitcoin was. Maar ze hebben een nieuw team en een rebrand gehad en ik kwam langs dit artikel (zegt natuurlijk verder niets). Maar lijkt toch wel wat van te komen na al die jaren.
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:22:00 #33
13462 BansheeBoy
pi_176860970
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:18 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Besef alleen wel dat niemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren.
Ik wilde er net 500 euro aan LISK tegenaan gooien. :D

pi_176860982
quote:
Mooi om te zien hoeveel pessimisme er in de markt zit opeens, dat merk je alleen al aan de reacties in dit topic. Niks mis mee verder hoor, valt me gewoon op. Ik begin een rot in het vak te worden, draai nu "al" bijna een jaar mee. De dips gaan wennen jongens en dit is wel degelijk nog maar het begin.
Haha, ja dat komt omdat we nu ff in een dalende markt zitten, iedereen denkt weer dat de apocalypse is begonnen.

quote:
Ik denk het ook, maar ik denk max 200-300 dit jaar.

Waar was je? Je hebt een tijd niet gepost hier.
Lambo of Rekt
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:23:34 #35
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176860997
Misschien moet je Davorcoin eens proberen, ben je gegarandeerd je :') dukaten :') snel kwijt. Lijkt me echt iets voor jou

:')²
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176861000
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Haha, ja dat komt omdat we nu ff in een dalende markt zitten, iedereen denkt weer dat de apocalypse is begonnen.

[..]

Ik denk het ook, maar ik denk max 200-300 dit jaar.

Waar was je? Je hebt een tijd niet gepost hier.
200-300 gaat het broekje uit.
pi_176861026
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:23 schreef dimmak het volgende:

[..]

200-300 gaat het broekje uit.
Ja same here. Maar gezien het project moet dat zeker kunnen. Dat zou 30% van ETH zijn, ik vind het een stuk beter project dan ETH... ETH loopt alleen voor.
Lambo of Rekt
pi_176861063
quote:
3s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja same here. Maar gezien het project moet dat zeker kunnen. Dat zou 30% van ETH zijn, ik vind het een stuk beter project dan ETH... ETH loopt alleen voor.
Ben benieuwd naar de releases deze maand iig.
pi_176861076
TRON O+
pi_176861103
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:28 schreef TRON2.0 het volgende:
TRON O+
_O-
Lambo of Rekt
pi_176861106
Toch wel spijt dat ik niet met de eerste ronde van Legolas heb meegedaan. Misschien morgen bij de publicsale toch even een klein beetje BTC er in gooien. Vind het een mooi project.

Wanchain ken ik nog niet, eens even kijken.
Koning.
pi_176861111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:30 schreef tha_dark het volgende:
Toch wel spijt dat ik niet met de eerste ronde van Legolas heb meegedaan. Misschien morgen bij de publicsale toch even een klein beetje BTC er in gooien. Vind het een mooi project.

Wanchain ken ik nog niet, eens even kijken.
Wat is Legolas?
Lambo of Rekt
pi_176861117
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:30 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat is Legolas?
pi_176861118
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:30 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat is Legolas?
pi_176861121
quote:
15s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Serieus, met users als jij ben ik blij. Je helpt ons echt vooruit.

Thanks.

Eh?

quote:
13s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Tja, en hier ben ik niet ingestapt omdat ik te principieel niet mn ID op wilde sturen naar 1 of ander zuidkoreaans bedrijf.... anders had ik (mezlef kennende) er wel 5 tot 10 eth ingegooid ;( Je kreeg 2500 per eth

:( :r
HAHA kunnen we elkaar de hand schudden. Ik heb om precies dezelfde reden ICON toen laten schieten. Nu stuur ik mijn ID overal heen, maar ik scherm alle informatie af behalve naam, geboortedatum en nationaliteit. Daarnaast paint ik netjes "PURPOSE X ICO" door mijn eigen hoofd heen. Willen ze het dan niet accepteren, kunnen ze oprotten.
pi_176861127
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:31 schreef Typisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:31 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja die had ik ook gelijk in mn hoofd :P
Lambo of Rekt
pi_176861139
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Ja die had ik ook gelijk in mn hoofd :P
https://legolas.exchange/

Decentraal
Veilig
Goed team
Sterk partnership
pi_176861144
quote:
8s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:33 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Decentraal
Veilig
Goed team
Sterk partnership
wanneer kan ik de slowcooker recepten verwachten?
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:33:43 #49
13462 BansheeBoy
pi_176861149
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:31 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Eh?
Je draait al een jaar mee in deze business. We kunnen als relatieve newbies veel van je leren. Appreciate!

pi_176861155
quote:

[..]

Decentraal
Veilig
Goed team
Sterk partnership
Ah de zoveelste decentrale exchange die een ICO nodig heeft. :')
pi_176861159
quote:

[..]

Decentraal
Veilig
Goed team
Sterk partnership

Inderdaad een goed team :9
Lambo of Rekt
pi_176861215
Ah Wanchain kan dus ieder moment op een grote exchange gelist worden. Even in de gaten houden.
Koning.
pi_176861216
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:51 schreef dimmak het volgende:

Jep! 20 miljoen coins.
XRP - To tha moon motherf#cker!
pi_176861217
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:34 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Inderdaad een goed team :9
Mooie chick.
pi_176861239
quote:

[..]

Decentraal
Veilig
Goed team
Sterk partnership
Jammer dat ik deze zo kortdag pas opmerk. Ze halen maar 10m op, das altijd een gok waard. DEXs zijn de shit.
pi_176861247
https://www.nu.nl/cryptov(...)-verbod-bitcoin.html

De champagne kan bijna open bij klaas.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176861250
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:38 schreef Mand het volgende:

[..]

Jep! 20 miljoen coins.
Ik begin niet meer aan die kleine shady exchanges... dan mis ik maar alle treinen.. kijk bitgrail.
Lambo of Rekt
pi_176861269
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:38 schreef Mand het volgende:

[..]

Jep! 20 miljoen coins.
So, al lange tijd holder?
pi_176861284
quote:
18s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Dan hoeven we het ook niet meer aan te geven volgend jaar. *O* _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176861310
quote:
18s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Verboden toch :') Op grond waarvan?
Lambo of Rekt
pi_176861311
quote:
13s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik begin niet meer aan die kleine shady exchanges... dan mis ik maar alle treinen.. kijk bitgrail.
Je kunt toch gewoon kopen op de exchange en verhuizen naar een wallet op de PC?
pi_176861348
Bitconnect heeft vandaag een pump gehad :') Wie doet zoiets?
pi_176861360
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:45 schreef Apekoek het volgende:
mensen met veel van die tokens
pi_176861362
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:43 schreef Mand het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon kopen op de exchange en verhuizen naar een wallet op de PC?
Dat is een mogelijkheid ja, maar 500 stukken software downloaden en tegelijk draaien omdat ik nogal eens trade met coins vind ik niet zo relaxed. Daarom hoop ik dat dat ethos er snel komt, met 1 wallet ipv al dat gezeik met verschillende wallets.
Lambo of Rekt
pi_176861363
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:41 schreef dimmak het volgende:

[..]

So, al lange tijd holder?
8 maanden nu, ongeveer 4000 euro geinvesteerd en het meeste gekocht op 2/3 satoshi
pi_176861373
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:45 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb wel een idee wie hierachter zit.
pi_176861379
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Een bedreiging voor de gevestigde orde vermoed ik.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176861380
quote:
13s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik gebruik ook alleen nog maar Binance eigenlijk. Ik mis inderdaad af en toe wel eens wat maar ik vind deze exchange het betrouwbaarst overkomen. Misschien Kucoin nog ooit proberen te listen.
Koning.
pi_176861387
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:46 schreef Mand het volgende:

[..]

8 maanden nu, ongeveer 4000 euro geinvesteerd en het meeste gekocht op 2/3 satoshi
Waarom er toen zoveel ingestopt als ik vragen mag? Was tot voor kort een shitcoin. :P
pi_176861391
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:46 schreef Mand het volgende:

[..]

lekker gewerkt pik
pi_176861402
quote:

[..]

Op niks natuurlijk. Het is maar een onderzoek.
pi_176861405
quote:

[..]

Onderzoeken of het wenselijk is...kan dus alle kanten op.

Snap alleen niet waarom je mensen zoveel moet beschermen tegen speculatie.
pi_176861419
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:47 schreef descon het volgende:

[..]

Onderzoeken of het wenselijk is...kan dus alle kanten op.

Snap alleen niet waarom je mensen zoveel moet beschermen tegen speculatie.
Je denkt toch niet dat "bescherming" de echte agenda is?
Lambo of Rekt
pi_176861429
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:46 schreef ITrade het volgende:

[..]

Een bedreiging voor de gevestigde orde vermoed ik.
Nederland zou weer typisch het braafste jongetje van de klas zijn mocht het zo ver komen. Zonde, we waren ooit het land van reguleren en gedogen.
pi_176861436
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zonde, we waren ooit het land van reguleren en gedogen.
Dat valt wel mee.
pi_176861441
En dan gaan ze het verbieden....
HOE?!
Onzin weer.
pi_176861452
De hele echo kamer hier rukt weer uit op basis van 1 nieuwsberichtje :')

Hij gaat iets laten onderzoeken, dat is wat anders dan het meteen verbieden.
pi_176861459
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je de gemiddelde aflevering van Radar of Kassa kijkt wel.
pi_176861464
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:50 schreef descon het volgende:

[..]

Als je de gemiddelde aflevering van Radar of Kassa kijkt wel.
_O- ok daar heb je een punt
Lambo of Rekt
pi_176861476
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:47 schreef dimmak het volgende:

[..]

Waarom er toen zoveel ingestopt als ik vragen mag? Was tot voor kort een shitcoin. :P
Het was vroeger een shitcoin ja, maar het nieuwe team zijn top DEVs uit het BTC en BCH kamp vandaar.
pi_176861499
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.
Abortus, euthanasie, softdrugs en prostitutie... toch een aardige track record.
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:53:13 #82
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_176861513
Hoop dat Lisk nog even een kleine duikvlucht / correctie maakt. Ik mis mijn vanochtend verkochte Liskjes :'(
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:55:00 #83
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_176861539
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:53 schreef Yozzz het volgende:
Hoop dat Lisk nog even een kleine duikvlucht / correctie maakt. Ik mis mijn vanochtend verkochte Liskjes :'(
Ik had een deel verkocht en iets lager weer terug gekocht, durfde niet nog langer te wachten :P
PSN-ID: SoliD_S
pi_176861584
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:51 schreef Mand het volgende:

[..]

Het was vroeger een shitcoin ja, maar het nieuwe team zijn top DEVs uit het BTC en BCH kamp vandaar.
Oké, oké. Zit ook te twijfelen om er een bende te kopen. Maar er is niet echt een duidelijke roadmap. Die feature met naam adressen is wel uniek en gewenst denk ik.
pi_176861585
quote:

Nog niet open toch? Je hebt 93 euro klaar staan?
pi_176861655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:49 schreef pnxsinned het volgende:
En dan gaan ze het verbieden....
HOE?!
Onzin weer.
Bitonic sluiten en Coinbase onbereikbaar maken etc. Of strafbaar maken van bezit.

Zoals een communistisch land zeg maar.
pi_176861681
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:50 schreef BakkenKappen het volgende:
De hele echo kamer hier rukt weer uit op basis van 1 nieuwsberichtje :')

Hij gaat iets laten onderzoeken, dat is wat anders dan het meteen verbieden.
Uiteraard is er nog lang geen verbod, maar deze stap lijkt niet echt de goede kant op te gaan. De Kamer liet zich 1-2 weken geleden informeren over crypto en nu neigen hun gezamenlijke gedachten richting het feit dat het wenselijk en mogelijk is om crypto te verbieden. Oftewel, ze staan negatief tegenover crypto op het moment. Nu gaan ze dus toetsen of het ook daadwerkelijk wenselijk en mogelijk is.
pi_176861699
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:57 schreef dimmak het volgende:

[..]

Oké, oké. Zit ook te twijfelen om er een bende te kopen. Maar er is niet echt een duidelijke roadmap. Die feature met naam adressen is wel uniek en gewenst denk ik.
Dat. Mij gaat het o.a. om de file storage, anonimiteit en encryptie daarvan. De coin kan dadelijk werkelijk alles en niet zoals ardor en ethereum een child chain/coin nodig.
pi_176861715
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Maar we faciliteren wel een casino!
pi_176861771
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Uiteraard is er nog lang geen verbod, maar deze stap lijkt niet echt de goede kant op te gaan. De Kamer liet zich 1-2 weken geleden informeren over crypto en nu neigen hun gezamenlijke gedachten richting het feit dat het wenselijk en mogelijk is om crypto te verbieden. Oftewel, ze staan negatief tegenover crypto op het moment. Nu gaan ze dus toetsen of het ook daadwerkelijk wenselijk en mogelijk is.
Heb je wel een punt ja, maar ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen.

Nederland zal gewoon Duitsland en Frankrijk volgen.
pi_176861813
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Beter gaat LISK daarom de 200-300 euro hitten vóórdat dit soort onzin erin komt. Want ik zie het ook gebeuren dat wetgeving roet in het eten gaat gooien. Dat is het enige struikelblok.
Lambo of Rekt
pi_176861859
Ze willen het beste voor hun medelanders en ons beschermen, maar gaan wel zulke dingen roepen in de media. Bedankt Wobke. Daar gaat weer een x% van mijn portfolio lamzak.
pi_176861872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:13 schreef dimmak het volgende:
Ze willen het beste voor hun medelanders en ons beschermen, maar gaan wel zulke dingen roepen in de media. Bedankt Wobke. Daar gaat weer een x% van mijn portfolio lamzak.
Ja wanneer houden die kloteklappers zich nou eens gewoon een keer buiten zaken.
Lambo of Rekt
pi_176861893
FUN zakt ook steeds verder weg..
Koning.
pi_176861926
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:15 schreef tha_dark het volgende:
FUN zakt ook steeds verder weg..
Inderdaad zeg, die doet het niet best. Ik heb er maar 150. Ik zou ze houden tot zeker eind Q1.
  woensdag 31 januari 2018 @ 15:18:32 #96
13462 BansheeBoy
pi_176861952
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:17 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, die doet het niet best. Ik heb er maar 150. Ik zou ze houden tot zeker eind Q1.
Behoorlijk. Ik heb er zelf 300 op mijn stabiele chest liggen. :N

woensdag 31 januari 2018 @ 15:19:31 #97
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_176861971
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:17 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Hier 1000, maar das op 250 sat gekocht.
PSN-ID: SoliD_S
pi_176861975
quote:
Minister Hoekstra onderzoekt wenselijkheid Nederlands verbod op bitcoin
Foto: ANP
Gepubliceerd: 31 januari 2018 13:58
Laatste update: 31 januari 2018 15:13

Minister Wopke Hoekstra (Financiën) wil over een paar weken duidelijk maken of een verbod van de bitcoin wenselijk en mogelijk is.
Partijen in de Tweede Kamer vragen om maatregelen tegen zogenoemde cryptomunten en andere omstreden financiële producten.

Volgens de bewindsman gaan ''onze gezamenlijke gedachten'' in de richting dat het wenselijk is, maar dat vraagt om een toets. Dat geldt ook voor de mogelijkheid van een verbod, zei de minister. Hij hoopt de Kamer binnen enkele weken te kunnen informeren.

Hoekstra waarschuwt al tijden voor de bitcoin. Ook toezichthouders Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank wijzen op de risico's.

Desondanks is het aantal mensen in Nederland dat er in belegt, niet dramatisch aan het afnemen, constateert de minister.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 31 januari 2018 @ 15:20:15 #99
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176861984
wat is "sat"? :?
fok you ja!
pi_176861986
quote:
Deze is net ook al gepost.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties