Remmen = angst.quote:
Met een beetje inzicht en goed anticiperen hoef je op de snelweg bijna niet te remmen.quote:
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerdquote:Op zondag 4 februari 2018 11:31 schreef JaapB het volgende:
[..]
En best sneu dat ze dan niet weten dat dit ook kan door de koppeling aan te tikken of door de schakelaar van CC hiervoor te gebruiken.
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
Dan ligt die paal heel snel ondersteboven.quote:Op zondag 4 februari 2018 13:15 schreef ludovico het volgende:
Gewoon een bordje laten maken met "gereserveerd voor - insert kenteken -" en die achter je parkeerplekje op een paal zetten.
Dan zet je er een hittesensor bij en schiet je met scherp als die af gaat.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan ligt die paal heel snel ondersteboven.
Huidige generatie VAG machinerie wel hoor. Ik klik meestal bij 5 de cc erop en schakel ik door naar 6. Tijdens koppeling in geeft hij geen gas bij, maar na opkomen gaat hij gewoon verder op de ingestelde snelheid.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:01 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Als je het eenmaal gewend bent heeft het ook voordelen. Zeker als het rustig is op de snelweg voeg ik in met cc op 130 en dan schakel ik vervolgens op naar 4-5-6.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:01 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Dat is afhankelijk van de drukte dus niet per defintie waar, maar er wordt wel veel meer geremd dan noodzakelijk.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Met een beetje inzicht en goed anticiperen hoef je op de snelweg bijna niet te remmen.
Mja vooral ook meer gas gegeven dan noodzakelijk...quote:Op zondag 4 februari 2018 19:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de drukte dus niet per defintie waar, maar er wordt wel veel meer geremd dan noodzakelijk.
Zeker die eerste zin is helemaal waar. Ik snap dat bumperhangen ook niet als het druk is, je zal je toch voor en/of na elke werkdag nog zo in de stress willen werken. Ik ga dan ook regelmatig rechts rijden om dat hysterische gedoe te ontwijken.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja vooral ook meer gas gegeven dan noodzakelijk...
Als je constante rode lichtjes ziet op een meter of 500... Dan weet je dat je +- stil gaat staan.
Mja vaak is net harder rijden dan de rest of net langzamer het meest rustige qua rijstijl. Anders moet je iets vaker in halen....quote:Op zondag 4 februari 2018 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ga dan ook regelmatig rechts rijden om dat hysterische gedoe te ontwijken.
Dat is wel een punt. Ik probeer meestal gewoon de maximum snelheid te rijden en dan ben je altijd te snel voor de ene helft en als je zo iemand gaat inhalen, te langzaam voor de mensen achter je.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja vaak is net harder rijden dan de rest of net langzamer het meest rustige qua rijstijl. Anders moet je iets vaker in halen....
Tjah, variabele snelheid aanhangen en je voorganger afstand laten nemen als je cruise control aanzet kan ook wel relaxed rijden..
Ik heb weleens gebeld naar een detacheerders bureau waarvan de werknemer zat te kleven bij mij die hebben hem op gesprek laten komen.
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?quote:Op zondag 4 februari 2018 17:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
Om terug te schakelen om af te remmen bij een rotonde bijv.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Om terug te schakelen trap je hem helemaal in - om af te remmen op de motor kun je dus beter het knopje gebruiken.quote:Op maandag 5 februari 2018 07:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om terug te schakelen om af te remmen bij een rotonde bijv.
Die volg ik niet.quote:Op zondag 4 februari 2018 21:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Op het werk ook een bus waarbij de cc gewoon aan blijft als je de koppeling intrapt. Weet alleen niet meer welke dat is. Bij mijn werkbus ook, maar die heeft een automaat. Handig na een tolpoortje
Is ook zo, de Golf was de dubbel geblazen uit 2010, sinds die tijd al meer dan 7 jaar verder.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Huidige generatie VAG machinerie wel hoor. Ik klik meestal bij 5 de cc erop en schakel ik door naar 6. Tijdens koppeling in geeft hij geen gas bij, maar na opkomen gaat hij gewoon verder op de ingestelde snelheid.
Even aantippen is iets anders dan zover intrappen dat de platen slijten.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Sowieso slechte eigenschap vind ik, even de platen laten slippen. Net als mensen die hun voet op de koppeling laten rusten. Die kunnen elke 10dkm een nieuwe koppeling laten monteren.
Maargoed dat is geen irritatie voor op de weg
Ok ok, speciaal voor jou: zodra je de koppeling intrapt gaat de cruise control even uit (of 'cancelt' 'ie, zo je wilt) en zodra je 'm weer hebt ontkoppelt in de versnelling gaat 'ie weer door naar de vooraf ingestelde snelheid. Capiche?quote:Op maandag 5 februari 2018 18:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die volg ik niet.
De CC blijft - volgens mij - bij alle auto's "aan" na het intrappen van de koppeling. Alleen de snelheid valt terug. Zelfde effect als "cancel". Tikje op de hendel / knop voor "resume" en dan weer terug naar de oorspronkelijk ingestelde snelheid.
Het beeld wat ik op basis van je beschrijving van jouw werkbus heb is dat het je veel moeite moet kosten om die tot stilstand te krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |