Effe uitstappen, en en stuiter op zijn bek verkopen.. zou ik dan ook zomaar ineens heel normaal vindenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:11 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Gewoon een paar golfballen bij je hebben. Gebeurd hier in de UK ook regelmatig. Net zoals mensen die je afsnijden op de weg. Effe inhalen en een golfbal op zijn ruiten flikkeren. Vinden ze normaal hier.
Haha, in Nederland zou ik het inderdaad ook zeker niet normaal vinden. Hier gaat het er echter iets anders aan toe, en is een 'road rage' aan de orde van de dag.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Effe uitstappen, en en stuiter op zijn bek verkopen.. zou ik dan ook zomaar ineens heel normaal vinden
Als ik een golfbal op mijn auto gegooid krijg omdat ik iets fout doe, hoop ik serieus voor je dat je behoorlijk uit de voeten kunt met je gympies, anders heb je écht een probleempje groot, klein, dik, dun, hulk, sissy, Wim - Lex... /care.
I'm game.. mijn persoonlijke eigendommen te na komen omdat ik een fout maak is gewoon not done.. dan heb je serieus een serieus probleem van 105 kilo.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:36 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Haha, in Nederland zou ik het inderdaad ook zeker niet normaal vinden. Hier gaat het er echter iets anders aan toe, en is een 'road rage' aan de orde van de dag.
Afsnijden op een rotonde staat gelijk aan een deuk in je zijkant, geen voorrang verlenen staat gelijk aan een golfbal (vooral richting het noorden gaat het er zo aan toe), en afsnijden bij het uitvoegen staat gelijk aan een matpartij aan het einde van de uitvoegstrook.
Not done in Nederland, maar kan me er in sommige gevallen nog wel wat bij voorstellen ook.
Klopt, ben het ook zeker met je eens. Was voor mij persoonlijk ook even wennen toen ik hier kwam te wonen. Hier beginnen ze al op je te schelden als je in een file staat. Toeteren terwijl je toch niet verder kan en dan verhaal komen halenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
I'm game.. mijn persoonlijke eigendommen te na komen omdat ik een fout maak is gewoon not done.. dan heb je serieus een serieus probleem van 105 kilo.
Dat mag.. als het de moeite waard is stap ik ook nog uit.. ik ben wel van het integrerenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:40 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, ben het ook zeker met je eens. Was voor mij persoonlijk ook even wennen toen ik hier kwam te wonen. Hier beginnen ze al op je te schelden als je in een file staat. Toeteren terwijl je toch niet verder kan en dan verhaal komen halen
Mijn ervaring dit voorjaar in Lake District en Anglesey was toch echt anders. Weinig agressiefs gezien en fouten van mij werden netjes opgevangen. Ik vond het juist relaxed rijden (afgezien van links rijden).quote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:40 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, ben het ook zeker met je eens. Was voor mij persoonlijk ook even wennen toen ik hier kwam te wonen. Hier beginnen ze al op je te schelden als je in een file staat. Toeteren terwijl je toch niet verder kan en dan verhaal komen halen
Waarschijnlijk iemand die nog moet wennen aan de nieuwe auto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:12 schreef Sometimes het volgende:
Zat vanmiddag vrij lang vast achter een erg nieuwe Alfa Giulia. Zeer fraai.
Maar de bestuurder trapte elke zoveel honderd meter even op de rem. Bloedirritant.
Wel eens bij zo iemand in de auto gezeten, geeft niet echt een veilig gevoel.
Tijdens een motorvakantie in Schotland verbaasde ik me ook over hoe hoffelijk en vriendelijk de mensen op de weg daar zijn. Maakten plaats, zwaaiden vriendelijk en pastten hun rijgedrag aan terwijl het niet eens nodig was. Heel erg prettig die ervaring.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb ook hele andere ervaringen in Engeland. Ik rijd met een verlengde bus en mensen geven me voorrang en seinen als ik er voorbij ben (zoals bij vrachtwagens). Dat kom ik in de rest van Europa amper tegen. Geen slechte ervaringen daar en heb er veeel km’s gemaakt.
Ja heb exact hetzelfde. Heb ook met m’n werkbus door een natuurpark in Ierland gereden en mensen zwaaiden en staken duimpjes op 😄 Als ik dat in Frankrijk doe willen ze dat je ze er zsm voorbij laat.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Tijdens een motorvakantie in Schotland verbaasde ik me ook over hoe hoffelijk en vriendelijk de mensen op de weg daar zijn. Maakten plaats, zwaaiden vriendelijk en pastten hun rijgedrag aan terwijl het niet eens nodig was. Heel erg prettig die ervaring.
Mensen die buiten de lijntjes parkerenquote:Op zondag 4 februari 2018 00:11 schreef CherryLips het volgende:
Hier staat ook al de hele week een auto buiten de vakken geparkeerd, telkens net achter mijn auto waardoor ik drie, vier keer moet steken om mijn eigen plek in en uit te kunnen ik vermoed wie de eigenaar is, nieuwe bewoners in deze flat die geen tweede parkeerplek konden kopen omdat die er niet was, maar hier word ik ook niet vrolijk van en ik vermoed dat dat ook voor m'n directe buren geldt. Maar om nou meteen te gaan zeiken bij nieuwe buren
Wel klote, want ik woon in het centrum en als ik overdag bezoek krijg moeten ze dokken om op een parkeerterrein te staan maar vervolgens flikkert iemand anders zijn tweede auto wel achter mijn plek neer zodat die slecht toegankelijk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pay close attention or else you'll miss what's happening
quote:Op zondag 4 februari 2018 00:36 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Mensen die buiten de lijntjes parkerenDaar zet ik hem strak langs ongeacht bestuurder of niet bestuurder kant, dan moeten ze maar normaal parkeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon de parkeerwachter tippen toch.quote:Op zondag 4 februari 2018 00:11 schreef CherryLips het volgende:
Hier staat ook al de hele week een auto buiten de vakken geparkeerd, telkens net achter mijn auto waardoor ik drie, vier keer moet steken om mijn eigen plek in en uit te kunnen ik vermoed wie de eigenaar is, nieuwe bewoners in deze flat die geen tweede parkeerplek konden kopen omdat die er niet was, maar hier word ik ook niet vrolijk van en ik vermoed dat dat ook voor m'n directe buren geldt. Maar om nou meteen te gaan zeiken bij nieuwe buren
Wel klote, want ik woon in het centrum en als ik overdag bezoek krijg moeten ze dokken om op een parkeerterrein te staan maar vervolgens flikkert iemand anders zijn tweede auto wel achter mijn plek neer zodat die slecht toegankelijk is
Priveterreinquote:Op zondag 4 februari 2018 08:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gewoon de parkeerwachter tippen toch.
Maar wat doet die voet dan telkens op het rempedaal?quote:Op donderdag 1 februari 2018 11:36 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iemand die nog moet wennen aan de nieuwe auto.
Voor het merendeel van de mensen is de rem aantikken de manier om van CC af te gaan. Vaak zijn dit mensen die op CC rijden maar wel heel graag dicht bij anderen zijn, dus binnen 2 autolengtes van de voorligger zodat ze bij iedere kleine variatie in snelheid van de voorligger van CC af moeten.quote:Op zondag 4 februari 2018 09:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar wat doet die voet dan telkens op het rempedaal?
Zet hem gewoon op cruise en blijf overal vanaf denk ik dan....
Sommigen doen dat idd, maar ik heb ze ook gezien die zo druk in gesprek zijn met de bijrijder (en deze aankijken) dat ze elke keer bij het naar voren kijken even de rem aantikkenquote:Op zondag 4 februari 2018 11:31 schreef JaapB het volgende:
[..]
Voor het merendeel van de mensen is de rem aantikken de manier om van CC af te gaan. Vaak zijn dit mensen die op CC rijden maar wel heel graag dicht bij anderen zijn, dus binnen 2 autolengtes van de voorligger zodat ze bij iedere kleine variatie in snelheid van de voorligger van CC af moeten.
En best sneu dat ze dan niet weten dat dit ook kan door de koppeling aan te tikken of door de schakelaar van CC hiervoor te gebruiken.
Sowieso remmenquote:Op zondag 4 februari 2018 13:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sommigen doen dat idd, maar ik heb ze ook gezien die zo druk in gesprek zijn met de bijrijder (en deze aankijken) dat ze elke keer bij het naar voren kijken even de rem aantikken
Sowieso mensen die op een rechte weg de rem aantikken Zelfs bij een snelheidsverlaging kun je prima uitrollen met gas los ipv in de ankers te gaan.
Remmen = angst.quote:
Met een beetje inzicht en goed anticiperen hoef je op de snelweg bijna niet te remmen.quote:
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerdquote:Op zondag 4 februari 2018 11:31 schreef JaapB het volgende:
[..]
En best sneu dat ze dan niet weten dat dit ook kan door de koppeling aan te tikken of door de schakelaar van CC hiervoor te gebruiken.
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
Dan ligt die paal heel snel ondersteboven.quote:Op zondag 4 februari 2018 13:15 schreef ludovico het volgende:
Gewoon een bordje laten maken met "gereserveerd voor - insert kenteken -" en die achter je parkeerplekje op een paal zetten.
Dan zet je er een hittesensor bij en schiet je met scherp als die af gaat.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan ligt die paal heel snel ondersteboven.
Huidige generatie VAG machinerie wel hoor. Ik klik meestal bij 5 de cc erop en schakel ik door naar 6. Tijdens koppeling in geeft hij geen gas bij, maar na opkomen gaat hij gewoon verder op de ingestelde snelheid.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:01 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Als je het eenmaal gewend bent heeft het ook voordelen. Zeker als het rustig is op de snelweg voeg ik in met cc op 130 en dan schakel ik vervolgens op naar 4-5-6.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:01 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Dat is afhankelijk van de drukte dus niet per defintie waar, maar er wordt wel veel meer geremd dan noodzakelijk.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Met een beetje inzicht en goed anticiperen hoef je op de snelweg bijna niet te remmen.
Mja vooral ook meer gas gegeven dan noodzakelijk...quote:Op zondag 4 februari 2018 19:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de drukte dus niet per defintie waar, maar er wordt wel veel meer geremd dan noodzakelijk.
Zeker die eerste zin is helemaal waar. Ik snap dat bumperhangen ook niet als het druk is, je zal je toch voor en/of na elke werkdag nog zo in de stress willen werken. Ik ga dan ook regelmatig rechts rijden om dat hysterische gedoe te ontwijken.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja vooral ook meer gas gegeven dan noodzakelijk...
Als je constante rode lichtjes ziet op een meter of 500... Dan weet je dat je +- stil gaat staan.
Mja vaak is net harder rijden dan de rest of net langzamer het meest rustige qua rijstijl. Anders moet je iets vaker in halen....quote:Op zondag 4 februari 2018 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ga dan ook regelmatig rechts rijden om dat hysterische gedoe te ontwijken.
Dat is wel een punt. Ik probeer meestal gewoon de maximum snelheid te rijden en dan ben je altijd te snel voor de ene helft en als je zo iemand gaat inhalen, te langzaam voor de mensen achter je.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja vaak is net harder rijden dan de rest of net langzamer het meest rustige qua rijstijl. Anders moet je iets vaker in halen....
Tjah, variabele snelheid aanhangen en je voorganger afstand laten nemen als je cruise control aanzet kan ook wel relaxed rijden..
Ik heb weleens gebeld naar een detacheerders bureau waarvan de werknemer zat te kleven bij mij die hebben hem op gesprek laten komen.
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?quote:Op zondag 4 februari 2018 17:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
Om terug te schakelen om af te remmen bij een rotonde bijv.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Om terug te schakelen trap je hem helemaal in - om af te remmen op de motor kun je dus beter het knopje gebruiken.quote:Op maandag 5 februari 2018 07:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om terug te schakelen om af te remmen bij een rotonde bijv.
Die volg ik niet.quote:Op zondag 4 februari 2018 21:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Op het werk ook een bus waarbij de cc gewoon aan blijft als je de koppeling intrapt. Weet alleen niet meer welke dat is. Bij mijn werkbus ook, maar die heeft een automaat. Handig na een tolpoortje
Is ook zo, de Golf was de dubbel geblazen uit 2010, sinds die tijd al meer dan 7 jaar verder.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Huidige generatie VAG machinerie wel hoor. Ik klik meestal bij 5 de cc erop en schakel ik door naar 6. Tijdens koppeling in geeft hij geen gas bij, maar na opkomen gaat hij gewoon verder op de ingestelde snelheid.
Even aantippen is iets anders dan zover intrappen dat de platen slijten.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Sowieso slechte eigenschap vind ik, even de platen laten slippen. Net als mensen die hun voet op de koppeling laten rusten. Die kunnen elke 10dkm een nieuwe koppeling laten monteren.
Maargoed dat is geen irritatie voor op de weg
Ok ok, speciaal voor jou: zodra je de koppeling intrapt gaat de cruise control even uit (of 'cancelt' 'ie, zo je wilt) en zodra je 'm weer hebt ontkoppelt in de versnelling gaat 'ie weer door naar de vooraf ingestelde snelheid. Capiche?quote:Op maandag 5 februari 2018 18:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die volg ik niet.
De CC blijft - volgens mij - bij alle auto's "aan" na het intrappen van de koppeling. Alleen de snelheid valt terug. Zelfde effect als "cancel". Tikje op de hendel / knop voor "resume" en dan weer terug naar de oorspronkelijk ingestelde snelheid.
Het beeld wat ik op basis van je beschrijving van jouw werkbus heb is dat het je veel moeite moet kosten om die tot stilstand te krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |