gewoonquote:Op maandag 29 januari 2018 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
.
De ondertiteling schrijft het gewoon als Youandi
Ja, als de bedoeling is dat de naam You and I is, dan is "Youandi" de meest logische spelling lijkt me, en niet Juwendi of Uandi of Joeandy of whatever.quote:
Maar terugkijken liever via de officiële Gemist natuurlijk, want die aantallen tellen komende week mee voor het vast weer nieuwe recordquote:Op maandag 29 januari 2018 08:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mensen die dit op YT kijken zullen soberso wel geen kijkcijferkastje hebben staan.
Welk gedeelte is precies jatwerk? Die acteur speelde in 'Daar Vliegende Panters' al vergelijkbare typetjes volgens mij.quote:Op maandag 29 januari 2018 09:26 schreef Bugno het volgende:
Best vermakelijk serietje, maar wat een onbeschaamd jatwerk van The Office zijn die scenes met die directeurcreatieve armoe.
Dat dacht ik ook, ze loopt de hele reeks met verschrikte of verbaasde ogen rond. Maar misschien is het juist ironisch bedoeld vanuit de schrijvers, dat juist zó'n type kinderpsychologe is.quote:Op maandag 29 januari 2018 09:59 schreef TheVulture het volgende:
Enige flaw vind ik misschien de match tussen het wat onderdanige gedrag van de rol van Jennifer Hoffman, die alles maar over zich heen laat komen. Dat matcht voor mijn gevoel niet helemaal bij een beroep als kinderpsychologe, waarbij je juist heel erg moet spiegelen en mensen verbaal moet kunnen weerstaan...
Nancy staat volgens mij gewoon voor de personen (we kennen ze allemaal wel of zijn er zelfs ooit eentje geweest) die zo blind verliefd zijn op iemand dat ze zich aan alle kanten laten gebruiken. En ja, daar zijn er veel van. Niet per se in een school maar ook daar zal het vast voorkomenquote:Op maandag 29 januari 2018 10:15 schreef Eightyone het volgende:
En types als Nancy, bestaan ze in het echt daadwerkelijk zó erg? Dat een moeder zó vaak op school vertoeft dat ze ook de directrice had kunnen zijn? Ik herinner me uit m'n jeugd wel moeders die (zeer) bovengemiddeld vaak opdoken, maar dat was nog steeds mijlenver van Nancy verwijderd.
Ik ken er 1 op de school van mijn zoontjequote:Op maandag 29 januari 2018 10:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, ze loopt de hele reeks met verschrikte of verbaasde ogen rond. Maar misschien is het juist ironisch bedoeld vanuit de schrijvers, dat juist zó'n type kinderpsychologe is.
En types als Nancy, bestaan ze in het echt daadwerkelijk zó erg? Dat een moeder zó vaak op school vertoeft dat ze ook de directrice had kunnen zijn? Ik herinner me uit m'n jeugd wel moeders die (zeer) bovengemiddeld vaak opdoken, maar dat was nog steeds mijlenver van Nancy verwijderd.
Nou ja, ze maakt zich iig nuttig.quote:Op maandag 29 januari 2018 10:25 schreef Lidl het volgende:
[..]
Ik ken er 1 op de school van mijn zoontjeLuizenmoeder, knutselmoeder, bibliotheek moeder, overblijfmoeder, activiteitenmoeder, ouderraad en in de middag schoolpleinmoeder ;')
Verder werkloos en geen leven...maakt meer uren dan de gemiddelde werknemer daar op school maar dan vrijwillig;')
quote:Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef Greys het volgende:
Er zijn ook mensen die oprecht boos worden van de serie.
https://www.diggitmagazin(...)de-luizenmoeder-kijk
So hey aan dat azijngehalte kan de gemiddelde FOK!ker nog een puntje zuigen.quote:Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef Greys het volgende:
Met drie prikkers heb je geen spinneweb... dan gaat het touwtje namelijk niet rond, je hebt er minimaal 4 of 5 nodig.quote:Op maandag 29 januari 2018 10:21 schreef Greys het volgende:
Ik vond de emotionele breakdown van Nancy over de herfsttafel met spinnenwebben van een kastanje drie prikkers en een touwtje echt hilarisch. Omdat je meteen je eigen spinnenweb van vroeger weer voor je ziet die inderdaad gemaakt werd van een kastanje drie prikkers en een touwtje
Jaquote:Op maandag 29 januari 2018 12:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met drie prikkers heb je geen spinneweb... dan gaat het touwtje namelijk niet rond, je hebt er minimaal 4 of 5 nodig.
mensen die grappig willen doen op Twitter met de actualiteit van een seriequote:Op maandag 29 januari 2018 10:14 schreef Greys het volgende:
Heel Twitter stond gisteravond ook alweer vol met lui die gingen participitten enzo![]()
Ik vatte dat op als:quote:Op maandag 29 januari 2018 12:54 schreef Bluedisplay het volgende:
Nance wilde eerst met Anton 's avonds een pizza eten om over ''ons'' te praten, maar heeft later ruzie met haar man omdat ze die avond zouden praten maar ze op de ouderavond moet zijn...
Daarnaast is de serie juist een parodie op stedelijke bekrompenheid. Met het traktatieprotocol etc.quote:Op maandag 29 januari 2018 10:49 schreef Chai het volgende:
[..]
En de serie laat juist mooi zien hoeveel impact ouders op die werkdruk hebben met hun gedrag. Wat niet per se onterecht is, want leerlingen komen ook regelmatig daadwerkelijk iets tekort of vallen tussen wal en schip door onder andere die werkdruk.
Eerder een pleidooi voor PO in actie dan andersom.
Hier is typisch alleen het eerste seizoen echt een hit van. Heel.moeilijk om hier een langdurige verhaallijn in te krijgen .quote:Op maandag 29 januari 2018 13:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Laatste aflevering vond ik iets minder helaas. Ank is wel echt geniaal gespeeld.
dat denk ik ook. Op een gegeven moment zijn de grappen wel op. Je kunt nog wat meer doen met stereotypering. Zwarte Piet, moslims, veganisten etc daarna is het wel klaar.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hier is typisch alleen het eerste seizoen echt een hit van. Heel.moeilijk om hier een langdurige verhaallijn in te krijgen .
Werkdruk?quote:Op maandag 29 januari 2018 10:49 schreef Chai het volgende:
[..]
En de serie laat juist mooi zien hoeveel impact ouders op die werkdruk hebben met hun gedrag. Wat niet per se onterecht is, want leerlingen komen ook regelmatig daadwerkelijk iets tekort of vallen tussen wal en schip door onder andere die werkdruk.
Eerder een pleidooi voor PO in actie dan andersom.
Volgens mij gaat PO in actie niet over de werkdruk van vestigingsdirecteuren, maar kan het uiteraard mis hebben.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Werkdruk?
Ik zie die directeur alleen maar koffie/thee drinken.
Ze moeten hier gewoon mee kappen na dit seizoen. Er zit vrijwel geen verhaal in, wat an(k) sich prima is, het is ook gewoon maar 25 minuutjes en moet het vooral hebben van de absurdistische (maar toch herkenbare) situaties. Maar dat is na 10x25 minuten ook wel klaar, en om hier dan geforceerd een of andere sitcom / mockumentary van te gaan maken wordt 'm ook niet.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hier is typisch alleen het eerste seizoen echt een hit van. Heel.moeilijk om hier een langdurige verhaallijn in te krijgen .
De etnisch profiteren opmerking vond ik wel sterk.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Laatste aflevering vond ik iets minder helaas. Ank is wel echt geniaal gespeeld.
Fixedquote:Op maandag 29 januari 2018 12:54 schreef Bluedisplay het volgende:
Nance wilde eerst met An 's avonds een pizza eten om over ''ons'' te praten, maar heeft later ruzie met haar man omdat ze die avond zouden praten maar ze op de ouderavond moet zijn...
Het zou me niet verbazen als sommige scholen daadwerkelijk zoiets hebben.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Hebben tegenwoordig echt al die klasjes een groepsapp?
Lijkt me om knettergek van te worden, al dat gezeik
Neem niet alles te serieus, het is satirequote:Op maandag 29 januari 2018 13:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Yep, hier wel, de juffen zitten niet in de groepsapp trouwens, en wanneer welk kind trakteert wordt daar ook niet in gemeld.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Wat een gezever. Zo'n type wat nergens de humor van in ziet. Kan me zo voorstellen dat ze zich nog stoort aan kindermopjes.quote:Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef Greys het volgende:
Haar reactie?quote:Op maandag 29 januari 2018 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat een gezever. Zo'n type wat nergens de humor van in ziet. Kan me zo voorstellen dat ze zich nog stoort aan kindermopjes.
"Het is geel en hangt achter de auto ---- Banaanhanger!" Haar reactie: "Auto's zijn hartstikke vervuilend en niet geschikt om kinderen mee te confronteren. Het kan maar zo zijn dat er astma patiëntjes tussen zitten die heel erg ziek worden van auto's. Daarnaast staat de banaan symbool voor Zuid-Amerikaanse landen en de auto industrie is voornamelijk in moderne westerse landen, hiermee geef je het beeld af dat Zuid-Amerikaanse landen moet worden vooruitgetrokken door het westen!!."
quote:Author ID
Sander Bax
Sander Bax (1977): universitair hoofddocent Literatuurwetenschap, Cultuurgeschiedenis en Vakdidactiek Nederlands aan de UvT
quote:Op maandag 29 januari 2018 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat een gezever. Zo'n type wat nergens de humor van in ziet. Kan me zo voorstellen dat ze zich nog stoort aan kindermopjes.
"Het is geel en hangt achter de auto ---- Banaanhanger!" Haar reactie: "Auto's zijn hartstikke vervuilend en niet geschikt om kinderen mee te confronteren. Het kan maar zo zijn dat er astma patiëntjes tussen zitten die heel erg ziek worden van auto's. Daarnaast staat de banaan symbool voor Zuid-Amerikaanse landen en de auto industrie is voornamelijk in moderne westerse landen, hiermee geef je het beeld af dat Zuid-Amerikaanse landen moet worden vooruitgetrokken door het westen!!."
quote:Op maandag 29 januari 2018 14:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat een man ook zo kan reageren, dat vinden wij niet raar, dat vinden wij bijzonder!
De app van de NPO werkt zowel onder Android als IOS niet goed samen met de Chromecast dus is het wel prettig dat het via Youtube werkt.quote:Op zondag 28 januari 2018 23:21 schreef Greys het volgende:
Wel kut dat er nu alweer iemand is die de hele afl op YouTube heeft gegooid. Ik wil dat elke kijker meetelt voor de kijkcijfers, dat is ze zo gegund
hier (nog) niet, op de school van de kinderen van m'n zusje wel. Daar is het wel een soort regel dat alleen de belangrijkste dingen gemeld worden (dus niet elk wissewasje en nutteloze info) maar niet alle ouders houden zich daar even goed aan hoor ik vaakquote:Op maandag 29 januari 2018 13:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Dat lijkt me dan wel hilarisch, van het weekend nog meegelezen in zo'n buurtapp bij een vriend, waar dus ook van die strenge regels gelden.quote:Op maandag 29 januari 2018 14:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
hier (nog) niet, op de school van de kinderen van m'n zusje wel. Daar is het wel een soort regel dat alleen de belangrijkste dingen gemeld worden (dus niet elk wissewasje en nutteloze info) maar niet alle ouders houden zich daar even goed aan hoor ik vaak
Op onze school wel, maar gezeik valt enorm meequote:Op maandag 29 januari 2018 13:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Mees en Raaf ook zulke sneeuwvlokjes namen.quote:Op maandag 29 januari 2018 16:14 schreef WammesWaggel het volgende:
De kinderen van Ilse Warringa heten Mees en Wies
quote:Op maandag 29 januari 2018 14:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat een man ook zo kan reageren, dat vinden wij niet raar, dat vinden wij bijzonder!
Zoals ik het lees lijkt hij te denken dat mensen de racistische juf Ank herkenbaar vinden. Volgens mij gaat dat "herkenbare" waar iedereen het over heeft juist over andere dingen..quote:Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef Greys het volgende:
Juf Ank is niet racistisch. Zij heeft alleen een beperkt denkkader.quote:Op maandag 29 januari 2018 17:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoals ik het lees lijkt hij te denken dat mensen de racistische juf Ank herkenbaar vinden. Volgens mij gaat dat "herkenbare" waar iedereen het over heeft juist over andere dingen..
Daar denkt niet iedereen zo over.quote:Op maandag 29 januari 2018 18:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Juf Ank is niet racistisch. Zij heeft alleen een beperkt denkkader.
Hier een klassenApp waarbij de klassenmoeders het nodig vinden om op werkelijk alles te reageren. Zo werd er laatst een uitje naast het bos georganiseerd, en zocht men zitverhogers. Op werkelijke iedere reactie, werd weer door beide klassenmoeders gereageerd, waarbij ze ook nog op elkaar gingen reagerenquote:Op maandag 29 januari 2018 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, hier wel, de juffen zitten niet in de groepsapp trouwens, en wanneer welk kind trakteert wordt daar ook niet in gemeld.
Foto's worden daar wel in gedeeld (vorige week een uitje, en bijvoorbeeld Sinterklaas in de klas), en als een kind met een broek van een ander aan thuisgekomen is na gymles, en nog even een reminder wanneer het kijkochtend is, dat soort dingen.
Ik heb het geluid voor de gropesapps wel standaard uit staan trouwens![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |