Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.
Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E-mail alerts Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl. Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik iig niet. Al is het wel handig als iemand wat statistieken bij houdt over de ontwikkeling van de markt, maar dat doen genoeg andere partijen nu ook.
Ik vraag me alleen af wat het echte verhaal achter dat opgeklopte bericht is? Als je een succesvol adviesbureau hebt dan stop je er niet mee lijkt me, zeker gezien al het personeel daarmee op straat komt te staan.
Ik iig niet. Al is het wel handig als iemand wat statistieken bij houdt over de ontwikkeling van de markt, maar dat doen genoeg andere partijen nu ook.
Ik vraag me alleen af wat het echte verhaal achter dat opgeklopte bericht is? Als je een succesvol adviesbureau hebt dan stop je er niet mee lijkt me, zeker gezien al het personeel daarmee op straat komt te staan.
Misschien gaan ze ieder voor zich door, vond dat een beetje onduidelijk. Ook zakenpartners kunnen op elkaar uitgekeken raken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---
Waarom loopt het CCF project zo langzaam vol? Ervaren ondernemers en in mijn ogen goede zekerheden?
[ Bericht 6% gewijzigd door Royve op 26-01-2018 22:56:09 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---
Waarom loopt het CCF project zo langzaam vol? Ervaren ondernemers en in mijn ogen goede zekerheden?
Ruim 7,5 miljoen voor een financiering van een restaurant is echt wel heel veel geld. Vermoed dat dit investeerders afschrikt. Zekerheden zijn leuk, maar de 7,5 miljoen moet wel terugverdiend worden.
Men verwacht in het eerste operationele jaar 2,6 mio omzet te realiseren. Onbeperkt eten en drinken kost 29 euri's. (27,26 ex btw). Dit betekent dat er bijna 100.000 gasten per jaar moeten komen.
Waarschijnlijk gaan kinderen voor de helft van de prijs eten en zullen ze in het begin met kortingscoupons moeten werken.
Men verwacht in het eerste operationele jaar 2,6 mio omzet te realiseren. Onbeperkt eten en drinken kost 29 euri's. (27,26 ex btw). Dit betekent dat er bijna 100.000 gasten per jaar moeten komen.
Waarschijnlijk gaan kinderen voor de helft van de prijs eten en zullen ze in het begin met kortingscoupons moeten werken.
Geloof jij er in?
Het zou natuurlijk kunnen dat ze er in slagen om elke dag de zaal halfvol te krijgen met 300 gasten, maar ik acht de kans net zo groot dat het niet lukt. Om dit uberhaupt in overweging te nemen moet er een hogere rente komen of ook een zekerheid zoals Rabobank die heeft met de staatsgarantie.
Ik geloof trouwens ook niet echt in het concept; volgens mij zijn de hoogtij dagen van die massale vreetschuren nu wel een beetje voorbij, al is er in Almere misschien wel markt voor. (Al zal dit misschien ook wel puur mijn mening zijn)
Tevens vraag ik me af hoe een fitnesscentra traffick gaat genereren voor een all-you-can-eat restaurant.
Peekoi is een Rotterdamse webshop op het gebied van vijver- en aquariumproducten. Heeft een nieuwe lening afgesloten via FnC, waarbij de lening die nog liep zonder extra's vroegtijdig is afgelost.
Dit soort praktijken kan ik niet echt waarderen, want voor je het weet zitten er alleen nog maar slechte projecten in je portolio en zijn alle goede projecten vroegtijdig afgelost/herfinancierd. Voorlopig ga ik niets meer doen met FnC.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.” ― Edward Snowden
Bedankt voor het delen. Had bij voorpublicatie pitch, voor me zelf bijgezet -- nemen, ik heb wel vertrouwen in deze overname.
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken.......
Diverse zaken in deze pitch stemmen tot nadenken. Stapelfinanciering Rabobank, gebrek aan zekerheden. Wat ze zeggen over de liquiditeit is m.i. zorgelijk. Prognoses blijven natuurlijk maar prognoses.
Diverse zaken in deze pitch stemmen tot nadenken. Stapelfinanciering Rabobank, gebrek aan zekerheden. Wat ze zeggen over de liquiditeit is m.i. zorgelijk. Prognoses blijven natuurlijk maar prognoses.
Wat me opvalt is dat door de innercrowd al ruim 80 van de 125k bij elkaar gebracht is. Kennelijk heeft de omgeving van deze mevrouw er wel vertrouwen in.
Wat me opvalt is dat door de innercrowd al ruim 80 van de 125k bij elkaar gebracht is. Kennelijk heeft de omgeving van deze mevrouw er wel vertrouwen in.
Dat hadden die lui in Weesp ook. Die van de obligaties. Ahum.....
Op zaterdag 27 januari 2018 20:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende: Rabo bank is wel blij hiermee. Middels crowdfunding wordt inventaris aangeschaft waar Rabo het eerste pandrecht op heeft.
Ik zie het dan ook meer als overname Goodwill. De naamsverandering is een goed plan. Terherne leeft in de zomermaanden zeker en het boeking systeem geeft al zo'n 35 volle (trouwerij) dagen aan. Verder lijkt het de dochter van een boer uit de buurt die er flink eigen geld in steekt. Hij zal het ook niet leuk vinden dat z'n dochter op de fles gaat. De rente + aflossingen worden verder betaald uit de "kortingen" op huur inventaris en gebouwen. De omzet is voor 10 kamers, terras en restaurant ook niet overdreven. Ik doe mee.
Op zondag 28 januari 2018 10:19 schreef wouterde het volgende: Hebben meer mensen geïnvesteerd in het parkeergarage project op GVE? Ik hoop dat we deze week zoals gepland de betaling ontvangen.
yep, vol verwachting klopt ons hart.
De vorige keer kwam op het allerlaatste moment de e-mail van uitstel, toen was vooral het kritiekpunt, waarom dit zo laat gebeurde, dit soort dingen, waarvan je weet dat ze kunnen gebeuren (ook als investeerder) , kan je zeker een maand van te voren weten (of in ieder geval de mogelijkheid), anticipeer hier op, communiceer, zo laat je zien dat je het proces beheerst en bewaakt, en kun je een positieve draai geven aan een negatieve gebeurtenis.
Zaken gaan soms sneller (APOC) en soms wat langzamer (parkeer NY) als gedacht, maar doe er zakelijk en professioneel over.
Op zondag 28 januari 2018 10:19 schreef wouterde het volgende: Hebben meer mensen geïnvesteerd in het parkeergarage project op GVE? Ik hoop dat we deze week zoals gepland de betaling ontvangen.
Ik heb van de week de pitch nog even doorgelezen en vind deze update in relatie tot de vertraging in oplevering wel risicovol. Heeft GvE in de vorige update ook niets van vermeld:
quote:
Update 17 juni 2016 De ontwikkelaar van het 24 Leonard Street project heeft 5BY2 gevraagd om de oplevering die gepland stond op 31 maart 2017 te vervroegen naar 31 december 2016. De reden hiervoor is dat de huidige 121 parkeervergunningen die 24 Leonard Street heeft voor dit gebouw komen te vervallen op 31 december 2016, tenzij de ontwikkelaar kan aantonen dat de parkeerplaatsen effectief in gebruik zijn. Dit is van groot financieel belang voor de ontwikkelaar. 5BY2 heeft aangegeven hieraan te kunnen voldoen, hetgeen betekent dat de voortgangspunten (milestones) ook eerder behaald worden. Met die voortgang zullen ook de betalingen eerder binnenkomen. De ontwikkelaar is hiervan volledig op hoogte en heeft dit ook geaccordeerd
Zouden ze de parkeervergunningen zijn kwijtgeraakt of niet?
Op Streetview van september 2017 zijn er bouwactiviteiten te zien, Vreemd want in het bericht stond dat de werkzaamheden in juli 2017 al waren afgerond.
Op Streetview van september 2017 zijn er bouwactiviteiten te zien, Vreemd want in het bericht stond dat de werkzaamheden in juli 2017 al waren afgerond.
Bedenk ik me nu ff. De business is best wel kapitaalintensief, kan dus zomaar zijn dat er wederom geen aflossing volgt, enkel rente. En dat het geld van de crowd verder gebruikt wordt als additioneel werkkapitaal voor nu lopende projecten, en of hier 24 Lombard Street inzit, who knows. Als het in Londen was, konden we het checken, maar NY is me net too far. Toko loopt niet over van de liquide middelen, is mijn indruk
Ben benieuwd, zal wel triest zijn, maak er dan net zo als APOC aparte projectjes van de verschillende garages
[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 28-01-2018 20:19:53 ]
Wat vinden jullie van deze? Ik ga hem denk ik wel proberen mee te nemen. Betaald de lopende lening keurig, 2e hypotheek en niet zo'n heel groot bedrag.
Wat vinden jullie van deze? Ik ga hem denk ik wel proberen mee te nemen. Betaald de lopende lening keurig, 2e hypotheek en niet zo'n heel groot bedrag.
Ik vraag me af waar hij van leeft en waarvan hij de aflossing betaalt. Erg weinig winst.
Van de 1e lening moet nog zón 24-25k resteren , looptijd nu 18-19 maanden, is ¤ 915 in de maand annuiteit, voor de nieuwe lening welke 12 maanden langer loopt kom je uit op ¤ 516 annuiteit in de maand. Cijfertjes op zich niet verkeerd, en het lijkt me een ambitieuze power vrouw. Durf ook wel een bescheiden inleg, kijken of het me lukt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb al verscheidene "bootjes" in mijn portefeuille maar ik ga daar terughoudender mee worden. Met name de te verwachten nieuwe milieu eisen (en de te verwachten hoge kosten om indien mogelijk aanpassingen te doen) voor schepen welke verschillende steden aandoen baard mij wel enigszins zorgen.
Rentepercentage spreekt mij wel aan.. Zekerheid die door annuiteit snel groter wordt, kans op vervroegde aflossing ( met vergoeding) ivm herfinanciering. Blijft toch een zeker risico tav waarde/ marktomstandigheden.
[ Bericht 71% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 29-01-2018 10:44:00 ]
Ik heb mee geïnvesteerd in het project van 2016. Geen problemen mee gehad tot op heden. Was destijds ook een beetje een gun factor omdat ik het een leuk idee vond. Maar in het kader van risico spreiding doe ik geen twee projecten van het zelfde bedrijf (meer)..
Ik ben ook niet enthousiast. Volgeladen met schulden, 7% solvabiliteit bij een balanstotaal van 1.2M is 84k, maar de achtergestelde lening van 100k zal daar inzitten dus een EV van -/- 16k.
Ik ben ook niet enthousiast. Volgeladen met schulden, 7% solvabiliteit bij een balanstotaal van 1.2M is 84k, maar de achtergestelde lening van 100k zal daar inzitten dus een EV van -/- 16k.
Ook de alternatieve wijze waarop ze de liquiditeit berekenen verbaast me. De reguliere berekeningsmethode zal wel 'niet 'conveniërend' geweest zijn (ofwel vet ontoereikend). Hoezo niet logisch bij een dienstverlenend bedrijf?
Denk dat deze meneer iets te hard gaat met al zijn overnames.
Ook de alternatieve wijze waarop ze de liquiditeit berekenen verbaast me. De reguliere berekeningsmethode zal wel 'niet 'conveniërend' geweest zijn (ofwel vet ontoereikend). Hoezo niet logisch bij een dienstverlenend bedrijf?
Denk dat deze meneer iets te hard gaat met al zijn overnames.
Ik doe deze ook niet veel te veel risico tegen weinig zekerheden. Als de 250K zekerheid van de stichting niet lineair aflopend was had ik er misschien nog over na willen denken.
Voor wie nog 500 euro in het Deutz kleding imperium wil storten, ik zag net dat dit weer open staat voor een liefhebber.
Vreemd dat er dan bijv. geen 8,5 of 9 % vanaf kan..
Had zelf ook een hoger percentage verwacht. Al zit horeca in de lift en ook voor de cubanita's is de rente gedaald. Belangrijk is altijd hoe de ondernemers er financieel voor staan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedoelen ze hiermee dat er een aardige privé buffer aanwezig is?
Via google kwam ik er achter dat er eerder een Nomads restaurant in A'dam is gevestigd. Alleen per eind 2015 gesloten..
Vreemd dat er dan bijv. geen 8,5 of 9 % vanaf kan..
Ik ken dit gebied goed. Het is waar dat in de Watergraafsmeer behoorlijk wat yuppen wonen. Er zijn ook diverse goed lopende zaken in de buurt. Echter er zijn ook behoorlijk wat zaken in de buurt die het moeilijk hebben hun hoofd boven water te houden. Het pand waar ze nu gaan zitten is zon'n 3 jaar geleden opgeleverd. Er heeft al een horeca zaak gezeten en vermoedelijk gaat die niet uit luxe de tent na zo'n korte tijd verkopen. Voor mij dus ook een te lage rente voor het risico zonder zekerheden.
Ik ken dit gebied goed. Het is waar dat in de Watergraafsmeer behoorlijk wat yuppen wonen. Er zijn ook diverse goed lopende zaken in de buurt. Echter er zijn ook behoorlijk wat zaken in de buurt die het moeilijk hebben hun hoofd boven water te houden. Het pand waar ze nu gaan zitten is zon'n 3 jaar geleden opgeleverd. Er heeft al een horeca zaak gezeten en vermoedelijk gaat die niet uit luxe de tent na zo'n korte tijd verkopen. Voor mij dus ook een te lage rente voor het risico zonder zekerheden.
Hoop het geld deze week wel te krijgen ! We gaan het zien.
Jaar omzet cafe restaurant Leuten 250k. De mannen van het nieuwe HCN project willen na een jaar ruim het viervoudige omzetten! Op zich kan dat in de Horeca als je inderdaad de juiste snaar weet te bespelen maar ik acht de kans op succes kleiner als de kans op een nieuw faillissement.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-01-2018 13:07:04 ]
Jaar omzet cafe restaurant Leuten 250k. De mannen van het nieuwe HCN project willen na een jaar ruim het viervoudige omzetten! Op zich kan dat in de Horeca als je inderdaad de juiste snaar weet te bespelen maar ik acht de kans op succes kleiner als de kans op een nieuw faillissement.
dat zal vast dezelfde zijn want ik herinner me dat er een project geweest is op die kade. Het faillissement stamt van 31-10-2016 , op dat moment zouden zo.n 30 van de 36 termijnen betaald zijn. Of het probleem is hier niet gemeld of de laatste 6 maanden zijn door de H.A. betaald.
Ik heb eens even wat gegoogled en er is behoorlijk wat gegoocheld met B.V. 's
dat zal vast dezelfde zijn want ik herinner me dat er een project geweest is op die kade. Het faillissement stamt van 31-10-2016 , op dat moment zouden zo.n 30 van de 36 termijnen betaald zijn. Of het probleem is hier niet gemeld of de laatste 6 maanden zijn door de H.A. betaald.
Ik heb eens even wat gegoogled en er is behoorlijk wat gegoocheld met B.V. 's
Kortom als je er mee bezig bent om dit uit te zoeken kom je er steeds meer achter dat je hier weg moet blijven.
nu heeft de oude toko in beginsel niets met maken de nieuwe HCN aanvraag, mag ik aannemen, benieuwd nu wie de verhuurder is? Maar laat sowieso zien dat Horeca , ook op een goede locatie geen zekerheidje is
nu heeft de oude toko in beginsel niets met maken de nieuwe HCN aanvraag, mag ik aannemen, benieuwd nu wie de verhuurder is? Maar laat sowieso zien dat Horeca , ook op een goede locatie geen zekerheidje is
Daar heb je gelijk in. Doch als ik lees dat omzet in de oude situatie 250k was en nu naar 750k/1000k per jaar moet op dezelfde locatie dan kan je toch je vraagtekens plaatsen. Afijn ik wens de nieuwe uitbaters veel succes toe. In Horeca is veel mogelijk.
Daar heb je gelijk in. Doch als ik lees dat omzet in de oude situatie 250k was en nu naar 750k/1000k per jaar moet op dezelfde locatie dan kan je toch je vraagtekens plaatsen. Afijn ik wens de nieuwe uitbaters veel succes toe. In Horeca is veel mogelijk.
Heb je gelijk in, vergelijk de omzetcijfers 750k-100k is met een opgaaf Cubanita & Bregje, met denk ik meer zitplaatsen en een beproefd recept. Die zitten ook deels in die omzetrange Bregje Ridderkerk 1.000k, Alphen 880k, R'dam 1.000k .
Klopt, mij was het ook niet gelukt. Best knap hoe er van deze cijfers geleefd en afgelost kan worden.
Geen reden om te treuren. Met deze winstcijfers is dat een terechte vraag en ik vermoed dat er een partner in het spel is met inkomen. Er komen vast betere projecten voorbij.
Misschien al eerder besproken. Schadeverzekeraar op FNC uit Hardinxveld-Giessendam. Staat 1 werknemer in info. Onder de handelsnaam van de keten waar dit kantoor onder valt, zie ik een clubje van ongeveer 7 mensen staan. Iemand een mening over dit project?
Op maandag 29 januari 2018 17:45 schreef CFrealist het volgende: Misschien al eerder besproken. Schadeverzekeraar op FNC uit Hardinxveld-Giessendam. Staat 1 werknemer in info. Onder de handelsnaam van de keten waar dit kantoor onder valt, zie ik een clubje van ongeveer 7 mensen staan. Iemand een mening over dit project?
Je zou mogen verwachten dat de ondernemer weet wat hij koopt en dat het bedrag van ¤ 298.000 reëel is, echter Optima is zelf bereid om "maar" 65% van de koopsom te financieren, de ondernemer zelf 5% en de crowd dus voor 30%. Hoe denken anderen er over?
de steigerbouwer loopt ondanks alle mooie verhalen van IVM nu toch al 15 maandbetalingen achter. De recovery is aan het eind van de dag gewoon matig (als ik het goed heb zijn er twee maanden betaald nadat duidelijk werd dat de leningnemer niet meer betaalde (en zelfs storneerde)). De steiger zelf is wel/niet verkocht; het bedrag is in elk geval niet overgemaakt naar IVM, neem ik aan. Ondanks de actieve communicatie (groot verschil met andere platforms) is er nog geen succes geboekt (geen verschil met andere platforms). Zonder hypotheek is CF link, denk ik ondertussen.
Op maandag 29 januari 2018 23:06 schreef Camogli het volgende: de steigerbouwer loopt ondanks alle mooie verhalen van IVM nu toch al 15 maandbetalingen achter. De recovery is aan het eind van de dag gewoon matig (als ik het goed heb zijn er twee maanden betaald nadat duidelijk werd dat de leningnemer niet meer betaalde (en zelfs storneerde)). De steiger zelf is wel/niet verkocht; het bedrag is in elk geval niet overgemaakt naar IVM, neem ik aan. Ondanks de actieve communicatie (groot verschil met andere platforms) is er nog geen succes geboekt (geen verschil met andere platforms). Zonder hypotheek is CF link, denk ik ondertussen.
Het zou me niet verbazen als de steigerbouwer dat ding al lang verpatst heeft en de opbrengst in eigen zak gestoken......maar ik laat me graag verrassen
Bedenk ik me nu ff. De business is best wel kapitaalintensief, kan dus zomaar zijn dat er wederom geen aflossing volgt, enkel rente. En dat het geld van de crowd verder gebruikt wordt als additioneel werkkapitaal voor nu lopende projecten, en of hier 24 Lombard Street inzit, who knows. Als het in Londen was, konden we het checken, maar NY is me net too far. Toko loopt niet over van de liquide middelen, is mijn indruk
Ben benieuwd, zal wel triest zijn, maak er dan net zo als APOC aparte projectjes van de verschillende garages
Iemand al naar GVE gebeld/gemaild waar de aflossing blijft van 5BY2? Zou op of rond 26 januari worden overgemaakt.
wij hebben begrepen dat het geld onderweg is maar omdat dit met een cheque is overgemaakt, zit hier enige vertraging op. Zodra de gelden zichtbaar op onze rekening staan, zullen wij de investeerders uitbetalen.
wij hebben begrepen dat het geld onderweg is maar omdat dit met een cheque is overgemaakt, zit hier enige vertraging op. Zodra de gelden zichtbaar op onze rekening staan, zullen wij de investeerders uitbetalen.
Dank voor de actie en de terugkoppeling. Klinkt alsof het goed gaat komen.
Dank voor je actie, overmaking met cheque, OKE, bestaat dus nog.
Zag net op mijn bankrekening dat FNC mij 25euro had overgemaakt voor iemand die mijn https://www.fundingcircle.com/nl/welkom?referrer_code=uv832u link van het aanbevelingsprogramma heeft gebruikt. Hartelijk dank! Dus ter info FNC is nu de beloofde gelden aan het overmaken.
Als nog iemand gaat investeren bij FNC gebruik gerust mijn link.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Blijf het toch bijzonder vinden hoe stroef de communicatie bij GVE (nog altijd) verloopt.
En dat de cheque gedekt is als ze hem willen incasseren...
Frappant dat het wel weer last minute werk is. een berichtje van de garagemeneer en/of GVE zou een gevoel van onzekerheid bij investeerders wegnemen, en een positieve move geven, nu was het gewoon afwachten en als ons geacht forumlid geen e-mail had verzonden, is het maar de vraag of ervan uit GVE een mededeling was gegaan.
Ik zou als parkeermeneer & GVE de communicatie meer naar mij toe trekken, zeker bij een project wat al uitstel heeft.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga er vanuit dat er nog niet om het investeringsbedrag gevraagd is. Verder kan iets dergelijks gebeuren en goed dat de investeerders netjes geïnformeerd worden.
Ik ga er vanuit dat er nog niet om het investeringsbedrag gevraagd is. Verder kan iets dergelijks gebeuren en goed dat de investeerders netjes geïnformeerd worden.
Nee, investering moest 16 januari overgemaakt worden (binnen 3 dagen). Dus ga ik er vanuit dat de aflossing wel gewoon van start gaat! Edit; vraag bij GvE gesteld.
Nee, investering moest 16 januari overgemaakt worden (binnen 3 dagen). Dus ga ik er vanuit dat de aflossing wel gewoon van start gaat! Edit; vraag bij GvE gesteld.
Ik verwacht het persoonlijk van niet.. Staat bij mij op dit moment ook nog steeds bij toegezegd en niet bij lopend.. Als hij al van start was gegaan zouden ze waarschijnlijk niet zo'n mail sturen, zou eigenlijk extra rente bij moeten komen in dit geval..!?
[ Bericht 0% gewijzigd door Ron1986 op 30-01-2018 21:14:45 ]
Ja klopt, ik heb mijn investering al vorige week overgemaakt.
Ja klopt, ik heb mijn investering al vorige week overgemaakt.
Ik in december alvast, vervolgens toch nog een herinnering mail gekregen . Terwijl ik alles toch duidelijk in de omschrijving gezet had zoals ik wel vaker gedaan heb ik het verleden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Blijf het toch bijzonder vinden hoe stroef de communicatie bij GVE (nog altijd) verloopt.
Eind vorige week of begin deze week, ja dat moet dus uiterlijk morgen zijn....
Het lijkt erop dat GVE een beetje last heeft gehad of nog steeds heeft van DDOS bij de banken. Verschillende projecten die op 29-01 stonden staan nu op 31-01. Ik heb deze week nog niets binnengekregen via GVE.
Ja, 6 a 7 weken is best lang. Ik zit er zelf niet in maar enige compensatie zou wel op zijn plaats zijn in dit geval. Die rekening moet de ondernemer maar bij de oliemaatschappij neerleggen.
Op dinsdag 30 januari 2018 21:51 schreef CFrealist het volgende: Het lijkt erop dat GVE een beetje last heeft gehad of nog steeds heeft van DDOS bij de banken. Verschillende projecten die op 29-01 stonden staan nu op 31-01. Ik heb deze week nog niets binnengekregen via GVE.
Ik heb gisteren en vandaag bij elkaar 12 betalingen van GvE ontvangen.
Ik ben er voor mij zelf nog niet uit. Het is duidelijk dat de huidige geldverstrekker (bank ga ik vanuit) geen trek meer heeft om er nog eens 500k in te pompen. Misschien hebben ze zelfs de lening wel opgezegd? Mijn vermoeden is dat ongeveer de helft van de nieuw Collin lening goed is afgedekt door zekerheden. Ik baal in dit geval erg van de 6 mnd aflossingsvrije periode. Hoe kijken jullie aan tegen dit toch wel risicovolle project?
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 31-01-2018 06:23:53 ]
Op woensdag 31 januari 2018 06:46 schreef plesner het volgende: Heb zojuist ook mijn eerste betaling van waardevoorjegeld ontvangen, zit zelf in de drogist
Ik heb ook eerste betaling ontvangen. Helaas klopt bedrag niet. Vandaag even opheldering vragen.
Hoe kijken jullie aan tegen dit toch wel risicovolle project?
Veel te veel geld, politiek gevoelige branche: de gezondheidszorg daar kan de komende jaren van alles gaan gebeuren waardoor dit soort semi-private ondernemingen droog kan komen te staan, de leeftijd van de geestelijk vader, zijn defaultverleden, lange tijd geleden maar toch. Ook vind ik het geen aanbeveling dat hij adviseur van de Surinaamse regering is geweest...en tot slot, maar dat is subjectief, ik leen geen geld uit aan mensen met zulke schoenen...
De looptijd van de Nomads (HCN) is verkort van 60 naar 48 maanden.
"In overleg met de ondernemers en op basis van ontvangen feedback van enkele investeerders is de looptijd van 60 maanden gewijzigd naar 48 maanden. Bij de geprognosticeerde kasstroom is een looptijd van 48 maanden ook bedrijfseconomisch verantwoord."
Ik snap hier echt helemaal niets van dat dit "zomaar" binnen 24 uur besloten wordt. Je bent als ondernemer in overleg met het platform een tijd bezig met het concept, de plannen en financiering en als je dan niet binnen 5 minuten de gevraagde 215.000 euro binnen hebt dan blijkt "ineens" dat je dit in 4 jaar ipv 5 jaar al terug zou kunnen betalen.
Ik had er geen goed gevoel over en dat is alleen maar minder geworden.
"In overleg met de ondernemers en op basis van ontvangen feedback van enkele investeerders is de looptijd van 60 maanden gewijzigd naar 48 maanden. Bij de geprognosticeerde kasstroom is een looptijd van 48 maanden ook bedrijfseconomisch verantwoord."
Ik snap hier echt helemaal niets van dat dit "zomaar" binnen 24 uur besloten wordt. Je bent als ondernemer in overleg met het platform een tijd bezig met het concept, de plannen en financiering en als je dan niet binnen 5 minuten de gevraagde 215.000 euro binnen hebt dan blijkt "ineens" dat je dit in 4 jaar ipv 5 jaar al terug zou kunnen betalen.
De feedback van de investeerders was hun geld in de zakken houden. Denk niet dat er verandering komt in deze houding door de looptijd 12 maanden terug te brengen.
Heeft alleen kans van slagen bij lagere kosten en lagere omzetprognose, dus een lagere lening!
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-01-2018 11:57:34 ]
Ik ben er voor mij zelf nog niet uit. Het is duidelijk dat de huidige geldverstrekker (bank ga ik vanuit) geen trek meer heeft om er nog eens 500k in te pompen. Misschien hebben ze zelfs de lening wel opgezegd? Mijn vermoeden is dat ongeveer de helft van de nieuw Collin lening goed is afgedekt door zekerheden. Ik baal in dit geval erg van de 6 mnd aflossingsvrije periode. Hoe kijken jullie aan tegen dit toch wel risicovolle project?
Geheel met je analyse eens. Als het (goed) mis gaat heeft de verpanding van de aandelen geen waarde. Dus de enige zekerheid is de hypotheek op het woonhuis. De liquiditeit in de geconsolideerde onderneming zal wel belabberd zijn dus met een beetje tegenwind zal de 6 maanden aflossingsvrij wel wat langer worden.
Trouwens gezien het huidige stokkende vertrouwen bij de Collin beleggers,(al drie open projecten die niet snel vollopen) zie ik niet zo snel 1.5 miljoen bij elkaar gelegd worden onder deze condities.
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-01-2018 12:21:38 ]
Pffff bij Knab startende horeca met 6.5%! De Knab rekeninghouders moeten toch wel erg optimistisch zijn als deze vol komt. De enige echte zekerheid is een derde hypotheekrecht! https://www.knab.nl/crowdfunding/projecten/cafe-aimee
Ik heb ook eerste betaling ontvangen. Helaas klopt bedrag niet. Vandaag even opheldering vragen.
Vandaag ook bedrag ontvangen, rekening houdend met de aftrek van 1% kosten klopt het uitbetaalde bedrag. Bv bij een leenbedrag van ¤ 120 gaat er ¤ 1,20/12 = ¤ 0,10 voor kosten af.
Vandaag ook bedrag ontvangen, rekening houdend met de aftrek van 1% kosten klopt het uitbetaalde bedrag. Bv bij een leenbedrag van ¤ 120 gaat er ¤ 1,20/12 = ¤ 0,10 voor kosten af. [/quote Ja zo klopt de berekening bij mij ook. Ik zat ook nog te rekenen met de rente die nog moet worden betaald naar aanleiding van de volgende zinsnede. "Voor de periode van 5 tot en met 31 december ontvangt u rente. Deze betaling gaan wij ook in januari ter hand nemen" Dat zullen ze dan wel afzonderlijk gaan betalen. Ik wacht het even af.
Ik in december alvast, vervolgens toch nog een herinnering mail gekregen . Terwijl ik alles toch duidelijk in de omschrijving gezet had zoals ik wel vaker gedaan heb ik het verleden.
Dat je die herinneringsmail zou krijgen werd toch direct al duidelijk genoemd:
"Het is mogelijk om investeringen voor projecten vooraf over te maken. Dit kunt u doen door per project apart het bedrag over te maken onder vermelding van het projectnummer, de projectnaam, investeerdersnummer (klantnummer) en uw naam naar het rekeningnummer NL39 INGB 0700 0710 16 t.n.v. Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl. Bij een vooruitbetaling ontvangt u toch altijd het eerste betaalverzoek omdat wij deze pas later kunnen verwerken. U kunt dit betaalverzoek negeren."
Slordig dat ze dit kennelijk niet uit hun proces weg kunnen werken, maar duidelijk gecommuniceerd en dan heb ik er geen problemen mee.
We zitten zo te zien in een aantal dezelfde probleemprojecten
Ik heb ze ook beide ja, wou net hier komen melden dat er 2 vogels gevlogen waren.
Triest.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Ik wil misschien hier investeren maar tegen minimaal 12% rente per jaar.
Ik zie dat de WAAR vestiging in Eindhoven ooit failliet is gegaan. Over andere dingen kan ik weinig vinden, lastig zoeken op 'waar' op Google. Wel zie ik een eerdere crowdfundactie voor een WAAR vestiging op oneplanetcrowd, maar of die afgelost is kan ik dan weer niet vinden.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
Ik kan niet zien wat de zekerheden zijn aangezien ik nog geen cc account heb. Als er keiharde zekerheden zijn zou ik hem wel overwegen. Nu is 7,5% weinig rente voor het risico dat je loopt.
Op woensdag 31 januari 2018 15:09 schreef voetbalmanager2 het volgende: Ik kan niet zien wat de zekerheden zijn aangezien ik nog geen cc account heb. Als er keiharde zekerheden zijn zou ik hem wel overwegen. Nu is 7,5% weinig rente voor het risico dat je loopt.
SPOILER
Op woensdag 31 januari 2018 06:46 schreef plesner het volgende: Heb zojuist ook mijn eerste betaling van waardevoorjegeld ontvangen, zit zelf in de drogist
Vandaag ook bedrag ontvangen, rekening houdend met de aftrek van 1% kosten klopt het uitbetaalde bedrag. Bv bij een leenbedrag van ¤ 120 gaat er ¤ 1,20/12 = ¤ 0,10 voor kosten af. [/quote Ja zo klopt de berekening bij mij ook. Ik zat ook nog te rekenen met de rente die nog moet worden betaald naar aanleiding van de volgende zinsnede. "Voor de periode van 5 tot en met 31 december ontvangt u rente. Deze betaling gaan wij ook in januari ter hand nemen" Dat zullen ze dan wel afzonderlijk gaan betalen. Ik wacht het even af.
In het dashboard staat trouwens het bedrag incl. de fee onder "aan u betaald". Lijkt me niet juist
Dit is een zorgdienstverlener die aan het cashen is. Eerder is als ik me goed herinner de vestiging in Stiens ook met een hoog goodwill bedrag verkocht aan een franchise nemer.
Dus dit is de derde lening van het conglomeraat. Ik ben erg bevreesd dat deze franchisenemers veel te veel goodwill betalen en het hoofd in de toekomst amper boven water kunnen houden.
De moedermaatschappij Idesta Zorggroep had bij de eerste lening een kredietwaardigheid van 5 en kon amper 150k lenen.
Ze hebben nu 2 zorgcentra afgestoten aan Franchise nemers en zo'n 600k aan goodwill opgestreken.(200k Stiens, 400k Leeuwarden) Slimme Jongens die eigenaren van Idesta Zorggroep die lopen lekker binnen en lopen straks geen enkel risico meer. Voor de mensen van de eerste lening van 150k aan de moedermaatschappij is dit uitponden wel goed. Als de binnengehaalde goodwill niet weggesluisd wordt kan die lening met gemak terug betaald worden
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-01-2018 15:48:14 ]
Op woensdag 31 januari 2018 15:39 schreef NaRegenDeZon het volgende: Voor de mensen van de eerste lening van 150k aan de moedermaatschappij is dit uitponden wel goed. Als de binnengehaalde goodwill niet weggesluisd wordt kan die lening met gemak terug betaald worden
Die wordt al afgelost met de opbrengst van Stiens.
SPOILER
Hier heb ik de investeringslink van CCF zorg vastgoed management, het loopt nog niet echt storm.
[..]
Zie ik daar Van Rijbroek Financieel Advies weer opduiken (het financiële genie betrokken bij de Belhamels). Zijn projecten worden steeds groter hopelijk ook succesvoller.
Zie ik daar Van Rijbroek Financieel Advies weer opduiken (het financiële genie betrokken bij de Belhamels). Zijn projecten worden steeds groter hopelijk ook succesvoller.
Hij moet wat doen om zijn gemiste fee van de Belhamels terug te verdienen. Zou hij dit keer wel het bkr register gecheckt hebben?
Eind vorige week of begin deze week, ja dat moet dus uiterlijk morgen zijn....
Vandaag alsnog de maandbetaling ontvangen. Ben ik natuurlijk blij mee, maar verwacht eigenlijk nog wel een mailtje van GVE over de exacte stand van zaken.
Dat je die herinneringsmail zou krijgen werd toch direct al duidelijk genoemd:
"Het is mogelijk om investeringen voor projecten vooraf over te maken. Dit kunt u doen door per project apart het bedrag over te maken onder vermelding van het projectnummer, de projectnaam, investeerdersnummer (klantnummer) en uw naam naar het rekeningnummer NL39 INGB 0700 0710 16 t.n.v. Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl. Bij een vooruitbetaling ontvangt u toch altijd het eerste betaalverzoek omdat wij deze pas later kunnen verwerken. U kunt dit betaalverzoek negeren."
Slordig dat ze dit kennelijk niet uit hun proces weg kunnen werken, maar duidelijk gecommuniceerd en dan heb ik er geen problemen mee.
Ja dat wist ik inderdaad wel, maar daar stoor ik me niet aan. In het verleden ook al regelmatig die mail gezien. Echter nu kreeg ik dus nog een extra mail:
Geachte heer ...
Wij hebben uw toegezegde investeringsbedrag in project 017131 helaas nog niet ontvangen.
Wij verzoeken u vriendelijk het investeringsbedrag van ¤ xx zo snel mogelijk over te maken. U kunt dit investeringsbedrag overmaken naar ING, IBAN: NL39 INGB 0700 0710 16 t.n.v. Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl onder vermelding van het volgende betalingskenmerk: XXCNM6XCMJTXX.
Bij vragen of opmerkingen helpen we u graag verder. U kunt op werkdagen tussen 09:00-17:00 uur contact met ons opnemen via telefoonnummer 085-27 33 465 of u kunt een mail sturen naar info@geldvoorelkaar.nl.
Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wanneer u het bedrag al heeft overgemaakt, kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
Alvast dank voor uw medewerking.
Maar naar een telefoontje was het ook opgelost, denk bel even voor de zekerheid omdat ik het vreemd vond dat ik nog een herinnering kreeg.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ron1986 op 31-01-2018 21:13:53 (bedrag verwijderd) ]
Ik zit ook weer in dat nieuwe Oostberg dak van Zonnepanelendelen.nl. Blijf voorlopig even daar in investeren vind dat veel leuker. Duurt wel vrij lang voordat het up en running is, daar kan nog wel wat aan verbeterd worden.
Op donderdag 1 februari 2018 05:33 schreef Mishu het volgende: Ik zit ook weer in dat nieuwe Oostberg dak van Zonnepanelendelen.nl. Blijf voorlopig even daar in investeren vind dat veel leuker. Duurt wel vrij lang voordat het up en running is, daar kan nog wel wat aan verbeterd worden.
voor de liefhebbers heb ik nog een referral link van Estate Guru. Stuur even een pm: 1% van het geinvesteerde bedrag voor mij, 1% voor de gebruiker van de link.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 32 maanden te gaan en 26,5k af te lossen....
Vandaag hebben wij te maken met vertragingen in het betalingsverkeer. Dit komt vooral omdat men bij de ABN-AMRO bank nog immer hinder ondervindt van een DDOS aanval. Wij proberen alle betalingen vandaag of uiterlijk morgen te realiseren. De DDOS aanval maakt dat er vertraging is opgelopen in het zichtbaar krijgen van betalingen die projecteigenaren wel gedaan hebben. Door deze storing zijn er een aantal betalingen aan eWallets van investeerders meerdere keren uitgevoerd en gecorrigeerd.
Op donderdag 1 februari 2018 16:31 schreef FINONAF het volgende: Mogelijkheid tot vervroegde aflossing bij project van KOM. Denk dat ik het doe, met name vanwege de lange looptijd.
SPOILER
Ik denk er nog even over na, vindt het een beetje vreemd dat investeerders ze gaan benaderen om eerder bij hun geld te kunnen. Waarom investeer je dan in 10jaars projecten?
Op donderdag 1 februari 2018 16:31 schreef FINONAF het volgende: Mogelijkheid tot vervroegde aflossing bij project van KOM. Denk dat ik het doe, met name vanwege de lange looptijd.
SPOILER
Normaal zou ik het waarschijnlijk niet doen bij vrij zekere projecten , maar omdat het KoM is denk ik dat ik het wel doe.Alles wat van KoM terugkomt is meegenomen en ik vraag me af of ze het tot 2025 volhouden..
Ik denk er nog even over na, vindt het een beetje vreemd dat investeerders ze gaan benaderen om eerder bij hun geld te kunnen. Waarom investeer je dan in 10jaars projecten?
Mijn overweging is en wellicht die ook van deze investeerders dat ze z.s.m. van KOM afscheid willen nemen en dat helpt een vervroegde aflossing van een 10 jaars project die 20 maanden loopt hier enorm aan mee.
Mijn overweging is en wellicht die ook van deze investeerders dat ze z.s.m. van KOM afscheid willen nemen en dat helpt een vervroegde aflossing van een 10 jaars project die 20 maanden loopt hier enorm aan mee.
Bij de projectpagina vragen wel wat mensen zich af of de vervroegde aflossing wel mogelijk is.
Bij de projectpagina vragen wel wat mensen zich af of de vervroegde aflossing wel mogelijk is.
Het is ook vreemd dat het voorstel rechtstreeks van de ondernemer komt en niet van KoM. Snap ook niet zo goed waarom de investeerders moeten reageren naar de ondernemer en niet naar KoM. De ondernemers zouden als het goed is de gegevens van de investeerders niet eens hebben, slechts het investeerdersnummer. Het zou hierbij niet mogen uitmaken dat de ondernemer deels eigenaar is van KoM
[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 01-02-2018 20:29:03 ]
Het is ook vreemd dat het voorstel rechtstreeks van de ondernemer komt en niet van KoM. Snap ook niet zo goed waarom de investeerders moeten reageren naar de ondernemer en niet naar KoM. De ondernemers zouden als het goed is de gegevens van de investeerders niet eens hebben, slechts het investeringsnummer. Het zou hierbij niet mogen uitmaken dat de ondernemer deels eigenaar is van KoM
Sterker nog, als ik 50 willekeurige mensen vraag deze man te mailen over vervroegde terugbetaling, kan hij op geen enkele manier valideren of deze wel hebben geïnvesteerd... dus 1 investeerder kan met een boel Gmail accounts een terugbetaling forceren
Sterker nog, als ik 50 willekeurige mensen vraag deze man te mailen over vervroegde terugbetaling, kan hij op geen enkele manier valideren of deze wel hebben geïnvesteerd... dus 1 investeerder kan met een boel Gmail accounts een terugbetaling forceren
Ik begrijp dat elke persoon individueel kan uitstappen, maar dat iedereen die niet wil gewoon investeerder blijft. Wat heeft het dan voor nut om via een boel Gmail accounts te mailen?
Ik begrijp dat elke persoon individueel kan uitstappen, maar dat iedereen die niet wil gewoon investeerder blijft. Wat heeft het dan voor nut om via een boel Gmail accounts te mailen?
Oh ik begreep iedereen of niemand. Waarom moeten ze dan de uitkomst via het platform communiceren? Naja we zien het wel. Ik heb me ingeschreven voor uitbetalen.
Normaal zou ik het waarschijnlijk niet doen bij vrij zekere projecten , maar omdat het KoM is denk ik dat ik het wel doe.Alles wat van KoM terugkomt is meegenomen en ik vraag me af of ze het tot 2025 volhouden..
Misschien hebben ze toegang tot nog goedkoper geld?
Uitstappen van een groep investeerders maakt wel dat de zekerheden voor de zittenblijvers sterker worden. Uitwinning loopt via de stichting dus ik zie niet direct reden om uit te stappen nu ik bewust voor dit project met zijn lange looptijd heb gekozen.
Er wordt geen boeterente betaald bij vervroegde aflossing. De fee op dit huidige project is al voldaan, dus ga je met dit geld opnieuw de markt op heb je opnieuw het probleem een solide investering te vinden, wachttijd, nieuwe fee.......
[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 01-02-2018 21:27:19 ]
Sja mode, dan moet het wel een erg goed verhaal zijn wil ik meedoen.
En het moet een duidelijk verhaal zijn, ik begrijp het niet goed. Hij heeft heeft concept zelf uitgerold (ik haat dat woord ) en nu moet hij betalen voor de overname. Is het dan niet eerder een soort van uitkoop van zijn zakenpartner? De zekerheden zijn niet echt indrukwekkend te noemen. Ik doe sowieso niet mee.
Het is ook vreemd dat het voorstel rechtstreeks van de ondernemer komt en niet van KoM. Snap ook niet zo goed waarom de investeerders moeten reageren naar de ondernemer en niet naar KoM. De ondernemers zouden als het goed is de gegevens van de investeerders niet eens hebben, slechts het investeerdersnummer. Het zou hierbij niet mogen uitmaken dat de ondernemer deels eigenaar is van KoM
Bij het project behoorde een incentive. Wellicht heeft een aanzienlijk deel van de investeerders een kruisje aangevinkt bij de vraag
quote:
Als er een incentive bij een project wordt aangeboden, geef ik Kapitaal Op Maat hierbij toestemming de ondernemer mijn e-mailadres te verstrekken, zodat de ondernemer dat rechtstreeks met mij kan afwikkelen.
Zo kom je aan mailadressen. Dhr. Persoon hoeft de adressen dus niet als directeur van KoM op te vissen.
Op donderdag 1 februari 2018 21:21 schreef obligataire het volgende: Uitstappen van een groep investeerders maakt wel dat de zekerheden voor de zittenblijvers sterker worden. Uitwinning loopt via de stichting dus ik zie niet direct reden om uit te stappen nu ik bewust voor dit project met zijn lange looptijd heb gekozen.
Er wordt geen boeterente betaald bij vervroegde aflossing. De fee op dit huidige project is al voldaan, dus ga je met dit geld opnieuw de markt op heb je opnieuw het probleem een solide investering te vinden, wachttijd, nieuwe fee.......
Welke zekerheden doel je op? Er is geen hypotheek, huurverpanding is niet vastgelegd, geen HA in privé. Alleen een borgstelling vanuit 3 bv's. Uitwinning loopt via de Stichting, dat is correct, maar kan wel heel lang duren omdat de bestuursleden 'het er maar bijdoen'. Daarnaast zit de heer Persoon zelf in het bestuur van de Stichting. Hij is dan wel heel erg dicht betrokken met persoonlijke belangen.
Door de annuïteitenlening is voor tranche 2: 37,5% van de rente binnen voor 22,5% van de looptijd. Als ik het herinvesteer in een project met een 1e hypotheek, ben ik volgens mij niet veel slechter af.
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 02-02-2018 11:52:20 ]
Welke zekerheden doel je op? Er is geen hypotheek, huurverpanding is niet vastgelegd, geen HA in privé. Alleen een borgstelling vanuit 3 bv's. Uitwinning loopt via de Stichting, dat is correct, maar kan wel heel lang duren omdat de bestuursleden 'het er maar bijdoen'. Daarnaast zit de heer Persoon zelf in het bestuur van de Stichting. Hij is dan wel heel erg dicht betrokken met persoonlijke belangen.
Door de annuïteitenlening is voor tranche 2 30% van de rente binnen voor 17,5% van de looptijd. Als ik het herinvesteer in een project met een 1e hypotheek, ben ik volgens mij niet veel slechter af.
Dat zou toch wel moeten? Maar ik zie idd. ook geen hypotheekakte.
SPOILER
Nu 4 leningen open bij Collin! Een record! Zelfs de trouwe investeerders bij Collin stemmen met de voeten dat de kwaliteit van de leningen te wensen over laat!
Op vrijdag 2 februari 2018 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende: Nu 4 leningen open bij Collin! Een record! Zelfs de trouwe investeerders bij Collin stemmen met de voeten dat de kwaliteit van de leningen te wensen over laat!
Op vrijdag 2 februari 2018 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende: Nu 4 leningen open bij Collin! Een record! Zelfs de trouwe investeerders bij Collin stemmen met de voeten dat de kwaliteit van de leningen te wensen over laat!
Niet alleen de kwaliteit van de leningen, maar ook de veel te softe behandeling van wanbetalers.
Niets jammer aan wat mij betreft. De mensen zijn de mooie en opgeklopte pitches zat en willen graag echter zekerheden in plaats van mooie verhalen voor de bühne die tijdens de uitwinnen geen enkele waarde blijken te hebben. Daarnaast moet Collin eindelijk eens inzicht geven in gevestigde zekerheden zoals het inzichtelijk maken van een hypotheekakte als deze aangeboden is. Nu maken ze er nog steeds een drama van als je om inzage vraagt. Wat hebben ze te verbergen???
Niets jammer aan wat mij betreft. De mensen zijn de mooie en opgeklopte pitches zat en willen graag echter zekerheden in plaats van mooie verhalen voor de bühne die tijdens de uitwinnen geen enkele waarde blijken te hebben. Daarnaast moet Collin eindelijk eens inzicht geven in gevestigde zekerheden zoals het inzichtelijk maken van een hypotheekakte als deze aangeboden is. Nu maken ze er nog steeds een drama van als je om inzage vraagt. Wat hebben ze te verbergen???
Bij die kinderopvang wordt een vraag naar het verloop van het ev en winstgevendheid over de afgelopen jaar gewoon geweigerd!! Ongelooflijk dit
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Over dat eerste heb ik mijn twijfels. Cooloo met matige zekerheden loopt snel vol, Penning Vastgoed met veel betere zekerheden (en weliswaar lagere rente) is nog steeds niet vol.
Ben net dus even in de urine gezet door Capital Circle. Was prrecies aangelogd om 14.00uur en had van te voren geld op mijn account gestort om niet te laat te zijn. Project vanaf het begin vol dus gewoon al vooraf volgestort. Kondig project dan niet aan en stuur me dan een mail dat project reeds vol gestort is en dat je niet de moeite hoeft te nemen om geld klaar te zetten en aan te loggen. Minachting van de klant/investeerder!
Kreeg net telefoontje van CC aangaande Waar Arnhrm, volgens zeggen ging het heel snel, was ook iemand bij die wat teveel ingevuld had, staat nu weer open. Ik heb mijn investering nu kunnen doen.
[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-02-2018 14:52:10 ]
Op vrijdag 2 februari 2018 14:09 schreef NaRegenDeZon het volgende: Ben net dus even in de urine gezet door Capital Circle. Was prrecies aangelogd om 14.00uur en had van te voren geld op mijn account gestort om niet te laat te zijn. Project vanaf het begin vol dus gewoon al vooraf volgestort. Kondig project dan niet aan en stuur me dan een mail dat project reeds vol gestort is en dat je niet de moeite hoeft te nemen om geld klaar te zetten en aan te loggen. Minachting van de klant/investeerder!
Kreeg net telefoontje, volgens zeggen ging het heel snel, was ook iemand bij die wat teveel ingevuld had, staat nu weer open. Ik heb mijn investering nu kunnen doen.
Mij verraste de snelheid ook nogal, maar het ging net goed.
Lijkt me, als alles klopt wat er staat, een project met uitstekende materiële zekerheden. Helaas geen hypotheek. Ik zie ook wel markt voor dit bedrijf. Mensen hebben nl geen tijd/zin meer om dit soort reunies zelf te organiseren.
Er wordt 1 maand rente vergoed voor de vertraging
quote:
Inmiddels hebben wij met intermediair en geldnemer afgesproken dat over de maand vertraging aan u als investeerder de verschuldigde rente wordt vergoed. In de haast om u voor eind januari een update te sturen is dit er tussendoor geschoten en een aantal van u had daarover een zeer terechte vraag. Mijn excuses hiervoor.
Lijkt me, als alles klopt wat er staat, een project met uitstekende materiële zekerheden. Helaas geen hypotheek. Ik zie ook wel markt voor dit bedrijf. Mensen hebben nl geen tijd/zin meer om dit soort reunies zelf te organiseren.
Realistisch verhaal en prognoses. Een HA in prive waar een boel achter zit en deze ondernemer heeft nog extra inkomsten voor als het minder gaat. Ook het aflossingsvrije deel stoort me niet en is begrijpelijk.
Ik heb nog even de tijd om te beslissen, maar dit klinkt goed.
Leuk verhaal wat best zou kunnen werken. Verder ben ik er niet zo enthousiast over. Ik zie een zelf benoemde "ondernemer in hart en nieren" die na de succesvolle verkoop van meerdere bedrijven nog geen ton kan ophoesten. Hij mag dan een paar panden bezitten maar wie zegt mij niet dat er een dikke hypotheek op zit? Daarnaast een beperkte eigen inbreng, morele zekerheden (h.a.) en een aflossingsvrije periode.
Leuk verhaal wat best zou kunnen werken. Verder ben ik er niet zo enthousiast over. Ik zie een zelf benoemde "ondernemer in hart en nieren" die na de succesvolle verkoop van meerdere bedrijven nog geen ton kan ophoesten. Hij mag dan een paar panden bezitten maar wie zegt mij niet dat er een dikke hypotheek op zit? Daarnaast een beperkte eigen inbreng, morele zekerheden (h.a.) en een aflossingsvrije periode.
Men schrijft dat in een van de ORG. BV's 1 miljoen overwaarde zit. Als dit wat er opgeschreven is klopt zou de zekerheid goed zijn, daar die bv meetekent. 1 ste hypotheek geeft natuurlijk betere zekerheid.
Ben het met je eens dat het vreemd is dat iemand met zoveel verkochte bedrijven zelf niet wat geld kan vrij maken om een deel van dit nieuwe bedrijf te financieren.
Ik heb even geen zin om alle Creditsafe documenten te bekijken dus ik laat hem wel lopen. Ik pak alleen nog projecten met eerste hypotheek bij GvE.
1350 reünisten en 324.000 omzet. Dat betekent 240 omzet per reünist. Deze omzet komt uit de opbrengst van eten en drinken en een bijdrage van de reünist voor de organisatie. Ik ga geen 240 euro uitgeven om wat mensen van vroeger te zien. Of zie ik iets over het hoofd?
1350 reünisten en 324.000 omzet. Dat betekent 240 omzet per reünist. Deze omzet komt uit de opbrengst van eten en drinken en een bijdrage van de reünist voor de organisatie. Ik ga geen 240 euro uitgeven om wat mensen van vroeger te zien. Of zie ik iets over het hoofd?
Bij het basisonderwijs komen 350 reünisten per reünie en bij het voortgezet onderwijs 1.000 per reünie. In 2019 dus 350 * 8 + 1.000 * 8 = 10.800 reünisten maal ¤ 30,= geeft een omzet van ¤ 324.000. Dus de omzet per reünist is ¤ 30,-.
Bij het basisonderwijs komen 350 reünisten per reünie en bij het voortgezet onderwijs 1.000 per reünie. In 2019 dus 350 * 8 + 1.000 * 8 = 10.800 reünisten maal ¤ 30,= geeft een omzet van ¤ 324.000. Dus de omzet per reünist is ¤ 30,-.
Dat klinkt qua bedrag aannemelijk. Aantal kunnen dus per reünie zijn, staat er niet duidelijk. 1.000 man op één reünie klinkt veel maar zou misschien kunnen met de leerfabrieken van de afgelopen 20 jaar. Ik denk niet dat ik mee doe, ff teveel mitsen en maren.
Dat klinkt qua bedrag aannemelijk. Aantal kunnen dus per reünie zijn, staat er niet duidelijk. 1.000 man op één reünie klinkt veel maar zou misschien kunnen met de leerfabrieken van de afgelopen 20 jaar. Ik denk niet dat ik mee doe, ff teveel mitsen en maren.
Ik sla hem ook over. Zie niet in waarom dit een succes zou worden; Een school kan zelf zoiets toch ook wel organiseren door een berichtje op facebook en een advertentie in een lokale krant te plaatsen.
Zo te zien erg snel vol. Gezien het netto rentepercentage en de beperkte zekerheden ben ik er ook niet rouwig om dat die al vol zit.
CC schat het risico als zeer laag in. Op dit punt heb ik geen reden om te twijfelen, vooralsnog. Hun projecten zijn goed gedocumenteerd. Daarnaast is het maar 30K. Dat geld komt wel terug denk ik. Ik staar me niet helemaal blind op hypotheken, ook het verhaal en de ondernemer kunnen soms overtuigen.
Ik sla hem ook over. Zie niet in waarom dit een succes zou worden; Een school kan zelf zoiets toch ook wel organiseren door een berichtje op facebook en een advertentie in een lokale krant te plaatsen.
Ik deel absoluut de twijfels over het project.Zouden er geen zekerheden zijn dan sloeg ik hem meteen over. Maar met een miljoen aan overwaarde, plus de huurinkomsten die er zijn waardoor de ondernemer niet hoeft te leven van dit bedrijf, moet het toch wel raar lopen wil die lening linksom of rechtsom niet terug komen. Dus wat dat betreft neig ik toch wel naar ja. Nog twee dagen om na te denken
geeft aan: "De combinatie van e-mailadres en wachtwoord is niet correct." Wellicht toch problemen met de server een gedeelte database. Wachtwoord reset mail komt ook niet binnen. Ter aanvulling ook niet in mijn SPAM folder.
Op zaterdag 3 februari 2018 08:18 schreef Horsemen het volgende: Mijn (eind vorig jaar volledige terugbetaalde) eerste project bij KoM, Akoesticum, gaat dit keer geld ophalen via CAN.
Ik deel absoluut de twijfels over het project.Zouden er geen zekerheden zijn dan sloeg ik hem meteen over. Maar met een miljoen aan overwaarde, plus de huurinkomsten die er zijn waardoor de ondernemer niet hoeft te leven van dit bedrijf, moet het toch wel raar lopen wil die lening linksom of rechtsom niet terug komen. Dus wat dat betreft neig ik toch wel naar ja. Nog twee dagen om na te denken
Ik was nog niet aan het lezen van de zekerheden toegekomen.
Als er 1 miljoen overwaarde is vraag ik me af waarom de lening niet via de vastgoed b.v. is aangevraagd, geld uit een b.v. halen on geld vrij te maken voor andere investeringen is voor mij geen probleem.
In deze situatie hebben we vrij weinig info over de vastgoed b.v. en geen enkele indicatie wat de overwaarde van het vastgoed waard zal zijn wanneer het te gelde gemaakt dient te worden(1 miljoen overwaarde op tien miljoen zal niets waard zijn igv nood).
geeft aan: "De combinatie van e-mailadres en wachtwoord is niet correct." Wellicht toch problemen met de server een gedeelte database. Wachtwoord reset mail komt ook niet binnen. Ter aanvulling ook niet in mijn SPAM folder.
Ik had inderdaad al deze punten. Nu lukt het inloggen wel weer
Ik was nog niet aan het lezen van de zekerheden toegekomen.
Als er 1 miljoen overwaarde is vraag ik me af waarom de lening niet via de vastgoed b.v. is aangevraagd, geld uit een b.v. halen on geld vrij te maken voor andere investeringen is voor mij geen probleem.
In deze situatie hebben we vrij weinig info over de vastgoed b.v. en geen enkele indicatie wat de overwaarde van het vastgoed waard zal zijn wanneer het te gelde gemaakt dient te worden(1 miljoen overwaarde op tien miljoen zal niets waard zijn igv nood).
In de Van Wermeskerken Beheer B.V. is de Materiële vaste activa 2.303.740 en Overige langetermijnverplichtingen 1.708.675. Dus daar zit 6 ton aan overwaarde + blijkbaar ook nog een stille reserve van 4 ton. Procentueel gezien is de overwaarde best behoorlijk.
In de Van Wermeskerken Beheer B.V. is de Materiële vaste activa 2.303.740 en Overige langetermijnverplichtingen 1.708.675. Dus daar zit 6 ton aan overwaarde + blijkbaar ook nog een stille reserve van 4 ton. Procentueel gezien is de overwaarde best behoorlijk.
LTV dus 74% en 63% als je de vermeende stille reserve meetelt. Misschien komen de aflossingen volgend boekjaar er nog bij, die staan doorgaans onder kortlopende schulden vermeld. Inclusief 30-40% opslag bij de inschrijving van de hypotheek zit je sowieso al ongeveer aan de boekwaarde van de panden.
Geen idee of er getaxeerd is. Zal wel uit de losse pols geroepen worden.
Het is een forse financiering met hoge lasten. Als er een huurder wegvalt heeft hij (tijdelijk?) een probleem want veel liquide middelen zullen er niet zijn (anders hoefde hij deze lening niet aan te vragen).
Blijft een lastig geval. Ik denk dat ik toch maar passeer, er komen nog genoeg andere projecten.
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 03-02-2018 11:08:52 ]
Verhaal ziet er aardig uit, niet erg opgeklopt. Wel duidelijk dat de Rabo de stekker er uit trekt en qua cijfers wel raar dat ruim ¤ 90.000 aan VVL per 31-12-2016 slechts ¤ 1800 rentekosten geeft in 2017? De rente en aflossing van de KOM lening zal zwaar drukken op de cash flow. Hoe zien anderen het?
LTV dus 74% en 63% als je de vermeende stille reserve meetelt. Misschien komen de aflossingen volgend boekjaar er nog bij, die staan doorgaans onder kortlopende schulden vermeld. Inclusief 30-40% opslag bij de inschrijving van de hypotheek zit je sowieso al ongeveer aan de boekwaarde van de panden.
Geen idee of er getaxeerd is. Zal wel uit de losse pols geroepen worden.
Het is een forse financiering met hoge lasten. Als er een huurder wegvalt heeft hij (tijdelijk?) een probleem want veel liquide middelen zullen er niet zijn (anders hoefde hij deze lening niet aan te vragen).
Blijft een lastig geval. Ik denk dat ik toch maar passeer, er komen nog genoeg andere projecten.
De cijfers ogen goed en zelf acht ik de markt ook aanwezig gezien de omvang van de scholengemeenschappen, de docenten die minder tijd hebben en de eisen die door de reünisten gesteld worden waar een school niet en zij wel aan kunnen voldoen. Er blijft echter een maartje bij mij dat meer op gevoel is, het klinkt wel erg mooi allemaal.
Weer zelfde probleem bij FC. Wederom gebruikersnaam en wachtwoord niet in orde. Terwijl ik zeker weet dat ik ze goed intyp.. Iemand soort gelijke ervaringen op dit moment?
Er is nieuwe regelgeving voor benchmarks: "Per 1 januari 2018 is de Benchmarks Regulation (BMR) van toepassing. De verordening heeft als doel ervoor te zorgen dat benchmarks robuust en betrouwbaar zijn en belangenconflicten in de benchmark-totstandkomingsprocessen worden geminimaliseerd." Als ik mij niet vergis is dit van toepassing op de rendementsberekeningen van platformen, maar ook op andere benchmarks zoals de Collin Credit Score. Vooral die laatste kan denk ik echt niet meer bij de huidige regelgeving.
Ik heb trouwens de RvO gevraagd of een business angel een coöperatie van investeerders mag zijn, zodat de crowd ook met kleinere bedragen van deze regeling gebruik kan maken.
[ Bericht 11% gewijzigd door Benger2 op 04-02-2018 10:56:49 ]
Ik heb trouwens de RvO gevraagd of een business angel een coöperatie van investeerders mag zijn, zodat de crowd ook met kleinere bedragen van deze regeling gebruik kan maken.
Had ik het goed gelezen dat het minimum 50.000 euro per start-up is (waarvan de overheid dus 50% meegefinancierd?)
Zou mooi zijn! de crowd kan zelf kansrijke start-ups selecteren met potentie
Ik heb trouwens nog niks gehoord over het vastgoed project op WvjG, iemand anders wel?
Parkeergarage GvE:
quote:
Het totaalbedrag verwachten wij zeer binnenkort op onze rekening, dat is inmiddels toegezegd. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen, krijgt u hierover een bericht
. Kaas WvjG:
quote:
Met dank voor uw geduld kan ik u meedelen, dat de notariële stukken voor op dit moment worden opgemaakt en beoordeeld. Daarmee is ook duidelijk dat de lening en de akte zullen passeren per eind februari. U krijgt daarom van ons de mail met het betaalverzoek op of rond 15 februari. Dan kunnen wij daarna de afrekening in orde maken en de lening naar de derdengelden van de notaris overmaken.
Op maandag 5 februari 2018 09:56 schreef wouterde het volgende: Ik heb trouwens nog niks gehoord over het vastgoed project op WvjG, iemand anders wel?
Niet sinds vorige mail:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rentebetaling van januari (inzake Q4) moet nog komen. Ze lezen hier mee dus enige toelichting zou wel prettig zijn.
Voor het eerst mis ik een betaling van FNC, benieuwd of de betaling deze week alsnog komt of dat er meer aan de hand is. Alleen de 0 betaling is eerder gedaan, nu 6 dagen vertraagd. Betreft
SPOILER
Op maandag 5 februari 2018 10:18 schreef SunnyCrowder het volgende: Voor het eerst mis ik een betaling van FNC, benieuwd of de betaling deze week alsnog komt of dat er meer aan de hand is. Alleen de 0 betaling is eerder gedaan, nu 6 dagen vertraagd. Betreft
SPOILER
Ook ik zit erin, er heeft nog geen aflossing plaatsgevonden. Apart dat er nu al problemen zijn
Nee hoor. Daar lijkt het niet op. Zowel dit project als de drogisterij moet over december nog rente vergoeden. WvjG had al aangekondigd dat deze betaling op een later moment zou plaatsvinden.
Bedankt voor het delen. Fijn dat er weer mensen in staat zijn om de investeringslink te vinden (als iemand de methode via pm zou willen delen dan wordt dat gewaardeerd).
Wat betreft het project kan ik kort zijn; geen zekerheden, zes maanden aflossingsvrij en horeca verdient een rentepercentage van meer dan 8 procent.
In de huidige tijd is het een stuk makkelijker om contact te maken/houden met oud schoolgenoten. Waarmee een school breed feest toch wel overbodig geworden is. Een groep op Facebook aanmaken duurt 2 minuten en binnen een paar dagen heb je 75+% van je oud klasgenoten gevonden. Een poll met een datum en locatie en je hebt de 4~6 mensen van je klas die op de genoemde reünie aanwezig zou zijn.
Daar heb je geen feest voor nodig met 1000 man waarvan je 98+% nog nooit gezien hebt.
In mijn ogen een project in de categorie natte-wc-rol (hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen?)
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik heb er geen goed gevoel over, mede door een 1/3 gedeeltelijke borgstelling plus verhalen over dalende omzet maar in 2018 wordt het blijkbaar allemaal fantastisch..... Vooralsnog slechte solvabiliteit. Liquiditeit excellent als deze financiering doorgaat. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Nee hoor. Daar lijkt het niet op. Zowel dit project als de drogisterij moet over december nog rente vergoeden. WvjG had al aangekondigd dat deze betaling op een later moment zou plaatsvinden.
Dank voor je antwoord djh77. Ik had het niet beter kunnen beantwoorden. Over de rentebetalingen van de eerste maand krijgen betreffende investeerders nog bericht. Maar van problemen is gelukkig geen sprake. Dit heeft alleen te maken met onze beta-versie.
De ondernemer is bezig met de voorbereidende werkzaamheden voor de bouw van de vakantiewoning; grond laten egaliseren etc. De start van de bouw zal rond de zomer zijn.
Op zaterdag 3 februari 2018 21:11 schreef Ron1986 het volgende: Weer zelfde probleem bij FC. Wederom gebruikersnaam en wachtwoord niet in orde. Terwijl ik zeker weet dat ik ze goed intyp.. Iemand soort gelijke ervaringen op dit moment?
Maakt je telefoon geen hoofdletter van je eerste letter van je wachtwoord?
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik heb er geen goed gevoel over, mede door een 1/3 gedeeltelijke borgstelling plus verhalen over dalende omzet maar in 2018 wordt het blijkbaar allemaal fantastisch..... Vooralsnog slechte solvabiliteit. Liquiditeit excellent als deze financiering doorgaat. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Winst, moet je ook maar naar raden.
Eens met je conclusie. Daarnaast is het weer een flink bedrag waarbij in mijn ogen de rente veel te laag is t.o.v. het risico.
Ben je niet te snel met het klikken op inloggen? Dat heb ik bij GVE wel eens, ook al vult Chrome hem automatisch in dan toch moet je nog een paar seconden wachten anders krijg je ook een foutmelding dat gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.
Op maandag 5 februari 2018 13:50 schreef Red_arrow het volgende: Ben je niet te snel met het klikken op inloggen? Dat heb ik bij GVE wel eens, ook al vult Chrome hem automatisch in dan toch moet je nog een paar seconden wachten anders krijg je ook een foutmelding dat gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.
Crowdfunding-investeerders zijn mannen van 25 tot 55 jaar Crowdfundmarkt bestaat bijna 3 jaar. Een mooie gelegenheid om op basis van Google Analytics naar de kenmerken van onze bezoekerste kijken.
Mannen van middelbare leeftijd Uit de bezoekersstatistieken van Crowdfundmarkt blijkt dat de website meer door mannen (66%) dan door vrouwen (34%) bezocht wordt. Ondanks de opkomst van bijvoorbeeld speciale beleggingsverenigingen voor vrouwen die willen investeren via crowdfunding is investeren dus nog steeds een mannenwereld. Driekwart van onze bezoekers is ouder dan 25 en jonger dan 55 jaar. Hoe ouder, hoe langere beslistijd Hoe ouder de bezoeker is hoe langer hij of zij rondkijkt op onze website. Uit ons uitgebreide investeerders onderzoek in 2017 bleek ook al dat ouderen langer nadenken over een investeringsbeslissing.Toen bleek dat 50% van de 65+ers meer dan 30 minuten nadenken en uiteindelijk meer investeren dan jongere beleggers. Bron: https://www.crowdfundmarkt.nl
Dank voor je antwoord djh77. Ik had het niet beter kunnen beantwoorden. Over de rentebetalingen van de eerste maand krijgen betreffende investeerders nog bericht. Maar van problemen is gelukkig geen sprake. Dit heeft alleen te maken met onze beta-versie.
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Geldlener heeft wel of niet voldaan. Indien ja, dan kan het toch gewoon overgemaakt worden; desnoods buiten de website om? Ik vind de doorlooptijd van de projecten al met al erg lang duren. Deze technische zaken hadden denk ik al in een veel eerder stadium ter hand moeten worden genomen?
Eens met je conclusie. Daarnaast is het weer een flink bedrag waarbij in mijn ogen de rente veel te laag is t.o.v. het risico.
Ik zit in de röntgendochters van Collin. Natuurlijk niet geheel te vergelijken, maar hier bleek na 6 maanden rente betalen en 3 maanden rente en aflossing,dat huisartsen toch niet zo makkelijk te bewegen zijn om van dit soort diensten, dus buiten de normale paden, gebruik te maken. Gevolg opschorting van aflossing voor 9 maanden en bidden dat het goed komt!
Zou me niet verbazen als dit project in een identiek probleem verzand!
Ik heb mijn les geleerd en blijf hier dus van weg.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-02-2018 17:43:04 ]
Op maandag 5 februari 2018 15:49 schreef william0199 het volgende: Opvallend, de betalingen van GvE druppelen vandaag 1 voor 1 binnen terwijl ze normaal allemaal tegelijk werden ontvangen.
De parkeergarage staat overigens bij mij voor vandaag op de planning om te worden betaald door GvE, eindelijk!
Had moeite mijn lach in te houden bij de nieuwe GVE van zojuist en dan niet alleen vanwege de twijfelachtige naam van de trouwerie. Ik wens ze alle geluk van de wereld, maar zie dit niet goedkomen...
Op maandag 5 februari 2018 17:27 schreef Incitatus3 het volgende: Had moeite mijn lach in te houden bij de nieuwe GVE van zojuist en dan niet alleen vanwege de twijfelachtige naam van de trouwerie. Ik wens ze alle geluk van de wereld, maar zie dit niet goedkomen...
Op maandag 5 februari 2018 15:49 schreef william0199 het volgende: De parkeergarage staat overigens bij mij voor vandaag op de planning om te worden betaald door GvE, eindelijk!
quote:
Per vandaag zijn de gelden door ons ontvangen en op uw rekening overgemaakt. Hierbij gaat het om de aflossing van de hoofdsom, de regulier verschuldigde rente van 6% en de bonusrente van 10% over de afgelopen drie maanden. Het hangt van de verwerking bij uw bank af wanneer dit op uw rekening wordt bijgeschreven.
Deze betaling stond oorspronkelijk voor vorige week in de planning. Helaas hebben wij door omstandigheden aan de kant van de geldnemer de betalingen iets later dan gepland ontvangen. De factuur van de geldnemer is betaald middels een cheque. Hierdoor duurde het langer dan gebruikelijk voordat de gelden overgeboekt en ontvangen waren op de Nederlandse rekening van de geldnemer. De betalingen richting Geldvoorelkaar.nl werd vervolgens vertraagd door de grote storingen in het betalingsverkeer bij de ABN AMRO vorige week. Ten slotte constateerden we een afrondingsverschil in het ontvangen bedrag wat gecorrigeerd diende te worden.
Onze excuses voor deze vertraging, uiteraard ook namens de relatie. Wij hadden de betaling uiteraard stipt willen uitvoeren maar werden geconfronteerd met omstandigheden die wij niet volledig in de hand hadden. Uiteraard hebben wij gedurende het proces constant een goed contact gehouden met de relatie en zijn er voldoende harde zekerheden gekregen omtrent de aflossing. Wij hebben u niet eerder kunnen informeren omdat we op dat moment niet exact wisten wanneer de gelden geboekt zouden worden en eerlijk gezegd ook hadden verwacht dat dat iets eerder had plaatsgevonden. Nogmaals onze excuses hiervoor.
Op maandag 5 februari 2018 17:27 schreef Incitatus3 het volgende: Had moeite mijn lach in te houden bij de nieuwe GVE van zojuist en dan niet alleen vanwege de twijfelachtige naam van de trouwerie. Ik wens ze alle geluk van de wereld, maar zie dit niet goedkomen...
Die naam is wel leuk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Alle succes hoor. Positieve is wel de forse achtergestelde lening van de huidige eigenaren. Deze zullen op de achtergrond wel hun investering bewaken dunkt mij...
Ook ik zit erin, er heeft nog geen aflossing plaatsgevonden. Apart dat er nu al problemen zijn
same here. Is mijn eerste investering bij FNC. Lekker dan. Wordt er helemaal niet over gecommuniceerd bij FNC? Is toch al drie weken te laat (incassodatum medio januari).
same here. Is mijn eerste investering bij FNC. Lekker dan. Wordt er helemaal niet over gecommuniceerd bij FNC? Is toch al drie weken te laat (incassodatum medio januari).
Mail zal dus wel ergens volgende week komen als het op dat moment nog niet overgemaakt is.
FNC communiceert hierover duidelijk, de mail zal aanstaande vrijdag binnen komen wanneer er nog een achterstand is. FNC stuurt altijd de mail de vrijdag van de tweede week van de volgende maand.
Ik heb 3 projecten (vd 30) bij FNC met achterstand. Dezelfde als hierboven genoemd, de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. die bij de vorige termijn ook een weekje te laat was en voor het eerst een project die nu 2 termijnen achterloopt:
SPOILER
De constructie met een coöperatie kan niet. ¤ 12,5k in een starter investeren gaat me te ver.
quote:
De bedoeling van de regeling is dat twee business angels het fonds zelf financieren en vervolgens met z’n tweeën het fondsbeheer (investeren, ondersteunen van bedrijven en verkopen van participaties) voor hun rekening nemen. De omschreven constructie met crowdfunders is dus niet mogelijk.
Het maandag ontvangen mailtje van GVE inzake de uitbetaling van de NY parkeermeneer is een voorbeeld van goede communicatie. Gewoon kort en zakelijk vertellen wat er aan de hand is.
Gereedschap Railinfra Diensten Een D ondanks aardige cijfers en klein bedrag, jammer dat er geen cijfers over 2017 bij zitten. Bedrijf betaald eerdere lening bij FNC uit 2016 keurig op tijd.
Gereedschap Railinfra Diensten Een D ondanks aardige cijfers en klein bedrag, jammer dat er geen cijfers over 2017 bij zitten. Bedrijf betaald eerdere lening bij FNC uit 2016 keurig op tijd.
Hoe hoog was de lening? Wat staat er nog open en voor welke termijn? Wordt de oude lening afgelost of blijft deze naast de nieuwe lening bestaan? Vragen waar de pitch van FNC geen antwoord op geeft!
Zekerheden lijken prima met 1ste hypotheek. Staat me iets van bij dat de aflossing Kom lening niet geheel soepel verloopt. Kan iemand daar iets meer over zeggen? Wie heeft er een Investeringslink?
Zekerheden lijken prima met 1ste hypotheek. Staat me iets van bij dat de aflossing Kom lening niet geheel soepel verloopt. Kan iemand daar iets meer over zeggen? Wie heeft er een Investeringslink?
In het begin liep het niet helemaal soepeltjes. Laat nu uitgerekend vandaag Verweijen niet bij de uitbetalingen zitten! Ze moeten (inclusief de betaling van vandaag) nog 11 termijnen.
In het begin liep het niet helemaal soepeltjes. Laat nu uitgerekend vandaag Verweijen niet bij de uitbetalingen zitten! Ze moeten (inclusief de betaling van vandaag) nog 11 termijnen.
Dit lijkt mij wel een leuk project. Ook de gekozen constructie m.b.t. de overdracht is een begrijpelijke en lijkt mij prima uitgedacht. Dit pitch sluit ook wel aardig aan op die van 2 jaar geleden bij KoM.
Kan je iets meer zeggen over wat er in het begin niet soepel liep bij de KoM lening en wat staat er in de twee updates die KoM heeft geplaatst?
Dit lijkt mij wel een leuk project. Ook de gekozen constructie m.b.t. de overdracht is een begrijpelijke en lijkt mij prima uitgedacht. Dit pitch sluit ook wel aardig aan op die van 2 jaar geleden bij KoM.
Kan je iets meer zeggen over wat er in het begin niet soepel liep bij de KoM lening en wat staat er in de twee updates die KoM heeft geplaatst?
In de updates staat niet zoveel interessants. Op 7-10-2016 schreef KOM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Op 11-10-2016
SPOILER
Wat ik niet goed begrijp is dat deze lening in drie jaar wordt afgelost met een forse maandelijkse aflossing van bijna 3K, plus de rente. En dan 245K slottermijn. 5-8 jaar had me logischer geleken gezien de hypotheek. Denk dat ze al voorsorteren op een spoedige herfinanciering door de RABO.
In de updates staat niet zoveel interessants. Op 7-10-2016 schreef KOM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Op 11-10-2016
SPOILER
Ook even een kritische noot: Omzetdoelstelling van 2015 was 1 mio. Omzet nu blijkt rond 5 ton te zijn.
Onderpand kan wel getaxeerd zijn op 5 ton. In de straat zie ik iets redelijks vergelijkbaars al heel lang te koop staan voor inmiddels 370k. Al met al wel alsnog een redelijke dekking op de financiering, echter geen courant pand mi
Ook even een kritische noot: Omzetdoelstelling van 2015 was 1 mio. Omzet nu blijkt rond 5 ton te zijn.
Onderpand kan wel getaxeerd zijn op 5 ton. In de straat zie ik iets redelijks vergelijkbaars al heel lang te koop staan voor inmiddels 370k. Al met al wel alsnog een redelijke dekking op de financiering, echter geen courant pand mi
Ik zie nog een minpuntje. De adviseur is van Rijbroek financieel advies. Was dat niet ook de adviseur van Belhamels die zich door de mevrouw in kwestie in de luren heeft laten leggen ?
Afijn als de 1 ste hypotheek goed geregistreerd wordt kan je niet zo makkelijk je geld kwijt raken.
Het is denk ik lastig vergelijken omdat o.a. de meters grond een rol speelt, dat is voor een buitenstaander moeilijk te schatten.
Pluspunt vind ik dat het geld in de familie blijft en dat pa waarschijnlijk wel zal bijspringen als het (tijdelijk) moeilijk zou gaan, die zit er immers na de verkoop warmpjes bij.
Minpunt is dat het hier gaat om één locatie met dito risico's. Maatschap Van Laar/CC had meen ik 7 of 8 locaties waardoor de risico's van o.a. ziekte beter zijn gespreid.
Ik pak hem wel mee vooral vanwege de 1e hypotheek.
Met de komende terugbetaling van NPFC in februari (ongeveer 27.500 euro) wordt het laatste deel van de aflossingen die begin juni 2017 hadden moeten plaatsvinden op de wallets gestort en het eerste deel van de betalingen van begin juli 2017.
Procedure terugbetalingen De komende betalingen van NPFC worden, zolang NPFC verwacht aan haar betalingsverplichtingen te kunnen voldoen, eerst gebruikt voor de langst openstaande investeringen bij NPFC.
Verwachting De verwachting is op dit moment nog altijd dat alle terugbetalingen, inclusief rente, uiteindelijk door NPFC kunnen worden overgemaakt. In de komende maanden, mits u dan nog terugbetalingen dient te ontvangen, sturen wij u elke maand een e-mail met een status update. Uiteraard melden wij ons ook direct als de situatie op wat voor manier dan ook wijzigt.
We begrijpen heel goed dat uw geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld. U kunt er van op aan dat wij er alles aan doen om er voor te zorgen dat de betalingen uiteindelijk terugkomen.
Op dinsdag 6 februari 2018 15:45 schreef djh77 het volgende: Zou 10% van Schijf 1 zich hebben teruggetrokken uit dit project? [ afbeelding ] Project is uit mijn dashboard verdwenen
Bij mij ook, gaat weer erg goed bij SiG. 31 jan is er al gepasseerd bij de notaris volgens de nieuwsbrief dus het zal allemaal wel goed zitten.
Het is denk ik lastig vergelijken omdat o.a. de meters grond een rol speelt, dat is voor een buitenstaander moeilijk te schatten.
Pluspunt vind ik dat het geld in de familie blijft en dat pa waarschijnlijk wel zal bijspringen als het (tijdelijk) moeilijk zou gaan, die zit er immers na de verkoop warmpjes bij.
Minpunt is dat het hier gaat om één locatie met dito risico's. Maatschap Van Laar/CC had meen ik 7 of 8 locaties waardoor de risico's van o.a. ziekte beter zijn gespreid.
Ik pak hem wel mee vooral vanwege de 1e hypotheek.
Zo denk ik er ook precies over. Alleen had ik liever gezien dat heel het bedrag lineair wordt afgelost, aangezien de constructie met een verhoogde slottermijn inhoudt dat de lening stopt zodra het risico dermate gereduceerd is. Liever had ik gezien dat de lening 4 jaar langer zou duren, want dat had je de laatste Jaren een ltv van onder de 50%.
Op dinsdag 6 februari 2018 15:45 schreef djh77 het volgende: Zou 10% van Schijf 1 zich hebben teruggetrokken uit dit project? [ afbeelding ] Project is uit mijn dashboard verdwenen
Ook bij mij is dit project bij de investeringen verdwenen, bij transacties staat die gelukkig nog wel. Ik begin nu toch wel aardig te twijfelen aan de ICT/Adm van SIG.
De uitgever op kom verlaagd zijn aanvraag gewoon met een ton
quote:
Wij hebben een voorstel van Jan Auke Steegstra van Actief Media ontvangen. Het voorstel is om het doelbedrag van zijn aanvraag te verlagen van 150k naar 50k.
Jan Auke: "De financiering zoals die in zijn totaliteit is beoogd, gaat helaas niet lukken binnen de huidige opzet. Er is binnen de financiering een splitsing gemaakt tussen het inperken van de rekening courant (¤ 100.000) en de (door)ontwikkelkosten van de Actief+ app (¤50.000). Gezien de huidige ontwikkeling willen we de vraag aanpassen: Het inperken van de r.c. laten vervallen en de financieringsaanvraag terugbrengen tot ¤50.000 euro voor het (verder) ontwikkelen van de Actief+ app. Wij zouden graag willen dat dit voorstel wordt voorgelegd aan de huidige investeerders."
Een dergelijke aanpassing past binnen het acceptatiebeleid van Kapitaal Op Maat en heeft geen gevolgen voor de rating, rente, looptijd en zekerheden. Deze blijven onverkort van kracht
Vandaag de uitbetaling van Puzzle Parking (GVE) ook mogen ontvangen. Een onverwachte meevaller was dan weer dat de 10% bonusrente bovenop de normale rente is uitbetaald. Uit de oorspronkelijke mail van oktober maakte ik op dat er als bonus 10% in plaats van 6% zou worden berekend over de uitstelperiode.
Ook bij mij is dit project bij de investeringen verdwenen, bij transacties staat die gelukkig nog wel. Ik begin nu toch wel aardig te twijfelen aan de ICT/Adm van SIG.
Project staat weer open voor 8,8k, hebben zich waarschijnlijk investeerders teruggetrokken, ik denk dat als het project weer vol gefund is, het vanzelf weer in je project overzicht verschijnt. een beetje raar is het wel, verassend bugje in software waarschijnlijk.
Bij KOM haalt de laatste tijd zelden meer een project op de normale wijze de eindstreep. Altijd weer een bijstelling.
quote:
Wij hebben een voorstel van Jan Auke Steegstra van Actief Media ontvangen. Het voorstel is om het doelbedrag van zijn aanvraag te verlagen van 150k naar 50k.
Jan Auke: "De financiering zoals die in zijn totaliteit is beoogd, gaat helaas niet lukken binnen de huidige opzet. Er is binnen de financiering een splitsing gemaakt tussen het inperken van de rekening courant (¤ 100.000) en de (door)ontwikkelkosten van de Actief+ app (¤50.000). Gezien de huidige ontwikkeling willen we de vraag aanpassen: Het inperken van de r.c. laten vervallen en de financieringsaanvraag terugbrengen tot ¤50.000 euro voor het (verder) ontwikkelen van de Actief+ app. Wij zouden graag willen dat dit voorstel wordt voorgelegd aan de huidige investeerders."
Een dergelijke aanpassing past binnen het acceptatiebeleid van Kapitaal Op Maat en heeft geen gevolgen voor de rating, rente, looptijd en zekerheden. Deze blijven onverkort van kracht[
Ik zie nog een minpuntje. De adviseur is van Rijbroek financieel advies. Was dat niet ook de adviseur van Belhamels die zich door de mevrouw in kwestie in de luren heeft laten leggen ?
Nog geen bericht van GVE gehad, maar ik zie in het betaalschema van Domino's Pizza Velp, Wijchen en Tiel, Project:13844 dat er vandaag volledig wordt afgelost na 22 van de 60 termijnen. Inclusief volledige rentebetaling.
Op woensdag 7 februari 2018 10:31 schreef gaanmetdiebanaan het volgende: Nog geen bericht van GVE gehad, maar ik zie in het betaalschema van Domino's Pizza Velp, Wijchen en Tiel, Project:13844 dat er vandaag volledig wordt afgelost na 22 van de 60 termijnen. Inclusief volledige rentebetaling.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheid lijkt goed.. Twijfel..