abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176741466

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten Klaas :W

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]

[ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 25-01-2018 18:18:48 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_176741472
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar is Ripple mee bezig man. :N

:{²
Waarom heb je ripple dan
Lambo of Rekt
pi_176741506
topictitel is ongepast
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:29:56 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_176741518
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waarom heb je ripple dan
Tip van een van mijn vrienden. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_176741534
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

hoeveel euro per stuk was het waard toen je het kocht
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:33:46 #6
13462 BansheeBoy
pi_176741602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:30 schreef alilami het volgende:

[..]

hoeveel euro per stuk was het waard toen je het kocht
Gisteren 150 verse stuks voor 168 euro gekocht

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_176741620
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik raad in principe iedereen af op basis van tips van hun vrienden in crypto te stappen :P
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:34:47 #8
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_176741626
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

ripple is de nieuwe bitcoin. eind van het jaar gaat ie over de $1000 heen, geen probleem.
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:37:01 #9
13462 BansheeBoy
pi_176741661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:34 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

ripple is de nieuwe bitcoin. eind van het jaar gaat ie over de $1000 heen, geen probleem.
Zou mooi zijn. Maar is er enige fundering hiervoor? :{

donderdag 25 januari 2018 @ 17:38:11 #10
406944 SugeLucky
pi_176741684
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee absoluut niet.

Maar klinkt toch leuker dan, je hebt een shitcoin gekocht en je moet er snel wat anders voor kopen nu je verlies nog meevalt?
pi_176741688
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, is volstrekt uitgesloten.
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:39:18 #12
13462 BansheeBoy
pi_176741716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:38 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Nee, is volstrekt uitgesloten.
Is er überhaupt iets zinnigs te zeggen over welke munt dan ook? :?

pi_176741745
psst.....laat je ripple eens zien!
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:41:27 #14
406944 SugeLucky
pi_176741750
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja zeker, er is over ripple ook genoeg zinnigs te zeggen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:44:32 #15
13462 BansheeBoy
pi_176741798
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:41 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ja zeker, er is over ripple ook genoeg zinnigs te zeggen.
Laten we het afwachten. Zit voor de rest ook in Stellar en NEM.

pi_176741827
quote:

[..]

Oke, valt mee dus. Op het hoogtepunt was het 2.80 euro per stuk waard. XRP gaat dit record nog zeker breken dit jaar.
  Eindredactie Games donderdag 25 januari 2018 @ 17:47:38 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176741852
quote:

[..]

rookie numbers
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176741860
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:47 schreef Oscar. het volgende:

[..]

rookie numbers
Mja, je moet ergens mee beginnen toch.
Lambo of Rekt
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:48:36 #19
406944 SugeLucky
pi_176741870
quote:

[..]

rookie numbers
Liever 150 ripple kopen dan gelijk 15000 ripple kopen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 januari 2018 @ 17:49:05 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176741881
quote:

[..]

rookie numbers
Denk dat de rookie numbers niet het probleem zijn hier, maar XRP :P
pi_176741894
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat de rookie numbers niet het probleem zijn hier, maar XRP :P
Nouja die discussie is al tevaak gevoerd, maar het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, VEN gaat straks ripple van 3 af knallen.
Lambo of Rekt
pi_176741943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:34 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

zei mijn vriend!!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_176741956
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja hoor.

Het kan dalen en stijgen.
pi_176741957
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:46 schreef alilami het volgende:

[..]

Oke, valt mee dus. Op het hoogtepunt was het 2.80 euro per stuk waard. XRP gaat dit record nog zeker breken dit jaar.
Onze shiller is er weer.
pi_176741969
XRP is een prima product en Ripple een goede onderneming maar het is geen blockchain.
pi_176741973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:36 schreef Predator38 het volgende:
zit er iemand in CarVertical en waarom zakt deze zover weg eigenlijk ????
ik zie er wel potentie in ?!?!
Ik heb me er niet heel erg in verdiept maar ik kreeg de indruk dat CarVertical netzogoed een gewone database had kunnen gebruiken ipv blockchain.
pi_176741977
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Onze shiller is er weer.
Jep, maar ik denk ook dat ripple records gaat breken dit jaar, omdat er nóg meer noobs in de scene komen.
Lambo of Rekt
pi_176741995
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jep, maar ik denk ook dat ripple records gaat breken dit jaar, omdat er nóg meer noobs in de scene komen.
Denk ik dus ook, en niet enkel met ripple
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:56:52 #29
13462 BansheeBoy
pi_176742005
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:48 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Liever 150 ripple kopen dan gelijk 15000 ripple kopen.
Ik heb er even 500 euro tegenaan geknald. Ik moet er in komen. :{

Iedereen moet ergens beginnen.

pi_176742014
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zeker. Niks van aantrekken joh.

Welkom!
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:57:39 #31
406944 SugeLucky
pi_176742015
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je bekijkt hoe weinig mensen in dit gedeelte van het forum reageren, lijkt het toch minder populair dan doet vermoeden.
pi_176742023
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:57 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Als je bekijkt hoe weinig mensen in dit gedeelte van het forum reageren, lijkt het toch minder populair dan doet vermoeden.
Ik denk ook dat het allemaal wel mee gaat vallen. Zie eerder een consolidatie van projecten en afvallers dan dat er heel veel nieuw geld binnenkomt.
pi_176742024
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zekers!
En 500 is toch aardig bedrag om te beginnen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:59:33 #34
406944 SugeLucky
pi_176742045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:58 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het allemaal wel mee gaat vallen. Zie eerder een consolidatie van projecten en afvallers dan dat er heel veel nieuw geld binnenkomt.
Ik hoor er wel veel mensen over praten, maar echt geld er in steken is toch weer een stap verder. Vooral omdat je je er wel in moet verdiepen om het allemaal te snappen.
pi_176742048
quote:

[..]

Ik merk irl / omgeving juist anders het tegenovergestelde. :)
pi_176742062
quote:

[..]

Omdat ze ook researchen inmiddels, maar heel veel nieuwe mensen, die helemaal 0 van crypto af weten, hebben 1 keer ripple gehoord en kopen het daarom. Want de oma van de zus van de tante van de hond van de buurman enz.
Lambo of Rekt
pi_176742087
Hoe gaat ven?
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:01:21 #38
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_176742096
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:59 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

mensen in mijn omgeving reageren tegenwoordig zo "ja bitcoin, verboden, oplichting, scam, kassa, crash, geld kwijt" :')
pi_176742112
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:01 schreef xminator het volgende:
Hoe gaat ven?
Prima, kleine correctie sinds de enorme boost door de geheeldalende markt... niks mis mee ^O^
Lambo of Rekt
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:02:28 #40
406944 SugeLucky
pi_176742127
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:00 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Omdat ze ook researchen inmiddels, maar heel veel nieuwe mensen, die helemaal 0 van crypto af weten, hebben 1 keer ripple gehoord en kopen het daarom. Want de oma van de zus van de tante van de hond van de buurman enz.
Zeker, maar fora zijn toch over het algemeen wel een goede maatstaf voor mensen die veel op internet zitten. Zeker als je kijkt hoeveel nerds er op fok zitten :D

Op andere fora waar ik zit, lopen topics over crypto's ook geen storm.
pi_176742149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:02 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Zeker, maar fora zijn toch over het algemeen wel een goede maatstaf voor mensen die veel op internet zitten. Zeker als je kijkt hoeveel nerds er op fok zitten :D

Ik zit niet op veel andere forums, behalve bluelight. Dus zou het niet weten, ik kijk wel ns op bitcointalk maar vind reddit een stuk fijner.
Lambo of Rekt
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:03:45 #42
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_176742153
quote:

[..]

VIVA forum en bokt.nl zijn niet echt representatief natuurlijk B-) :P
pi_176742159
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:03 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Nette diss :)
Lambo of Rekt
pi_176742166
quote:

[..]

Op Telegram zijn er groepen met tientallen duizenden mensen voor simpele ICO's...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2018 18:04:36 ]
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:04:35 #45
13462 BansheeBoy
pi_176742167
Ik hoor veel over VEN. Hoeveel is handig jongens?

pi_176742174
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:

10k is handig....Thor node !!!
pi_176742176
quote:

Je kunt niet té veel VEN hebben... maar op welke prijs inkopen? Dunno, ik zou vanacht nog even afwachten, hij kan nog terug naar 5 of 6 dollars.
Lambo of Rekt
pi_176742181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:59 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

ik hoor mensen er wel over in mn omgeving maar weinig bezitten de coins echt.
pi_176742199
quote:

Tien honderd!1!!1!!

Ik hoor om me heen ook veel Crypto geroezemoes. Vrij weinig kunnen momenteel starten.
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:07:06 #50
406944 SugeLucky
pi_176742204
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:03 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik dus juist wel. Daar zit de doorsnee van de samenleving.

Het is logisch dat er op reddit of bitcoin fora over wordt gesproken ja.
pi_176742224
Bitgrail gijzelt RaiBlocks :'(
pi_176742264
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Op Telegram zijn er groepen met tientallen duizenden mensen voor simpele ICO's...
Daar zit natuurlijk gigantisch veel overlap tussen. Dat kunnen best 100.000 mensen zijn die in 20 groepen zitten per persoon.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:03 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik zit niet op veel andere forums, behalve bluelight. Dus zou het niet weten, ik kijk wel ns op bitcointalk maar vind reddit een stuk fijner.
Gaat het op bitcointalk over crypto ja? :P

Ik herken heel erg dat mensen in mijn omgeving het nog niet aandurven erin te stappen. Te bang om alles te verliezen, teveel slecht nieuws over hacks/scam (terecht vaak), te lastig om aan te melden etc.
pi_176742281
quote:

Mijn amateuristische TA zegt dat hij in het ergste geval terug valt naar de rode box, om maar op zn Ed's te werken. Daar liggen de oude support levels, dat is dan ook het laagste wat hij gaat komen, tenzij we spreken van een echte crash, dan komt hij eronder. Dit lijtk me meer een correctie op de afgelopen dagen.
Lambo of Rekt
pi_176742309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:11 schreef EggsTC het volgende:
tenzij we spreken van een echte crash, dan komt hij eronder.
_O- _O- _O-

Hij kan dus door de rode box heen, maar ook daar herstellen.
pi_176742322
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:12 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Hij kan dus door de rode box heen, maar ook daar herstellen.
Nee, als hij onder de rode box komt, dan spreken we van een crash.. en dat komt niet zo heel vaak voor in deze markt. Dan komt hij onder de oude support levels, en dat is slecht. Dan heb je een downtrent.
Lambo of Rekt
pi_176742332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:10 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Daar zit natuurlijk gigantisch veel overlap tussen. Dat kunnen best 100.000 mensen zijn die in 20 groepen zitten per persoon.

[..]

Ik herken heel erg dat mensen in mijn omgeving het nog niet aandurven erin te stappen. Te bang om alles te verliezen, teveel slecht nieuws over hacks/scam (terecht vaak), te lastig om aan te melden etc.
Mensen die het nog totaal niet begrijpen zijn dat dan met name. Heeft ook tijd nodig.

Je kunt het namelijk niet meer verliezen, jouw plekje op de blockchain is voor altijd. :+
pi_176742336
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:10 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

[..]

In december wilde iedereen tegelijk omdat de bomen tot de hemel reikten.

Toen kwam de HET IS EEN BUBBEL.
Daarna wekelijks een bericht in de media dat de boel instorttte en weer 30 procent weg was, BTC nog maar de helft van de prijs op de top etc. En komen er geruchten over de impact van Future shortcontracten.

Daarna de FUD van banken en overheden die willen gaan reguleren. Zowel in als buiten EU. Intusssen zit ook de helft van de Exchanges nog dicht.

Dus nee, ik schat niet in dat er dikke rijen met mensen voor de poort staan die zsm substantieel in willen stappen. Dat komt pas weer als er een lomp harde bullmarkt ontstaat.
pi_176742340

nog steeds in t 3hoekje
pi_176742386
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:13 schreef Typisch het volgende:

[..]

Mensen die het nog totaal niet begrijpen zijn dat dan met name. Heeft ook tijd nodig.

Je kunt het namelijk niet meer verliezen, jouw plekje op de blockchain is voor altijd. :+
Ja de mensen die deze shit zeggen weten niet wat een node of merkle tree is, en spreken dan bij alles verliezen ook over fiat niet over hun coins.
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2018 @ 18:17:59 #61
230491 Zith
pls tip
pi_176742438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:13 schreef crpytoshill het volgende:
[ afbeelding ]
nog steeds in t 3hoekje
Als je die onderste lijn nou even goed verbindt dan komen we binnen 2-3 dagen erachter wat de toekomst is :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:21:03 #62
131603 Afwazig
Serious business
pi_176742493
TA goochelen. Mooi man.
pi_176742588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:08 schreef RobinaHoed het volgende:
Bitgrail gijzelt RaiBlocks :'(
Ja dat heb ik dus ook. :(
Echt niet normaal dat dat zomaar kan..
Koning.
pi_176742613
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:26 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus ook. :(
Echt niet normaal dat dat zomaar kan..
Had ik maar eerder gewithdrawd.. ;( Ik maar wachten totdat ie op Binance zou komen.. |:(
pi_176742651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:28 schreef RobinaHoed het volgende:

[..]

Had ik maar eerder gewithdrawd.. ;( Ik maar wachten totdat ie op Binance zou komen.. |:(
Ik had ze veilig in mijn wallet staan. Maar ik wilde een gedeelte omzetten naar BTC en naar Binance sturen. Alles omgezet kom ik er daarna achter dat ze doodleuk het withdrawen op 0.0BTC hebben gezet voor lvl 1 terwijl dat vorige week nog wel kon.
Nu moet je registreren (wil niet dat bitgrail mijn ID heeft maar nu ben ik verplicht dat te doen) en vervolgens kan het weken duren voordat het is goedgekeurd. :')
Koning.
pi_176742654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je die onderste lijn nou even goed verbindt dan komen we binnen 2-3 dagen erachter wat de toekomst is :)

binnen een paar dagen weten we wat t gaat worden
pi_176742701
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:30 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
binnen een paar dagen weten we wat t gaat worden
Ik weet bij jou gewoon echt niet of je aan het trollen bent met die plaatjes of niet :P
pi_176743120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Ik weet bij jou gewoon echt niet of je aan het trollen bent met die plaatjes of niet :P
Het voegt niets toe. Als je iets kon opmaken uit die waarden was iedereen rijk.
pi_176743122
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:33 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

dat moet nog blijken..
pi_176743132
Van zo een beetje alle voorspellingen hier is niets terecht gekomen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:56:34 #71
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176743151
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:55 schreef hodlwave het volgende:
Ripple en Tron zijn anders best ver gezakt :')
pi_176743168
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:55 schreef hodlwave het volgende:
Als je het hebt over de positieve vibe rond het succes dat Substratum zou hebben in de afgelopen weken dan heb je daarin helemaal gelijk :')
pi_176743217
Hier zakt Mn hele portfolio ondertussen weer gestaag naar beneden :+
pi_176743224
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Als je het hebt over de positieve vibe rond het succes dat Substratum zou hebben in de afgelopen weken dan heb je daarin helemaal gelijk :')
vanaf morgen elke vrijdag een update van Substratum. als daar niet snel wat concreets uitkomt gaat deze als een baksteen dalen vrees ik.
pi_176743239
Morgen nog even wat fiat er in gooien als de dip doorzet. Waarschijnlijk in ENJ, maar als iemand anders nog iets leuks weet dan roep maar. Het is een klein bedrag dus niet voor longterm hodl.
Koning.
pi_176743240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:00 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

vanaf morgen elke vrijdag een update van Substratum. als daar niet snel wat concreets uitkomt gaat deze als een baksteen dalen vrees ik.
Je bedoelt buiten de halvering om die al plaatsvond in de afgelopen 2 weken?
pi_176743271
VEN gaat over een paar weken zo hard moon dat je smeekte ze voor 8usd te verkrijgen.
Lambo of Rekt
pi_176743284
Kan iemand me vertellen wat de verticale lijnen in de candles weergeven? Die schieten soms heel ver door. Ik bekijk de koersen in coinstats
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_176743297
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:03 schreef DeLoet het volgende:
Kan iemand me vertellen wat de verticale lijnen in de candles weergeven? Die schieten soms heel ver door. Ik bekijk de koersen in coinstats
De min en max binnen een tijdsframe.
De bovenkant en onderkant van de candle zelf zijn open en close.
pi_176743300
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:01 schreef Skv het volgende:

[..]

ja een deel is door de gehele daling van crypto's en een deel is FUD. ze moeten die FUD snel wegnemen want veel mensen zijn aan t dumpen.
pi_176743330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:00 schreef sandertjuh het volgende:
Ik ben de laatste 3 dagen 15% gezakt in Sats en ruim 20% in fiat. ;( Komt wel weer goed. Alleen wat jammer dat de rest van de markt het aardig doet. Ziet er altijd wat treurig uit in Delta.
pi_176743352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:03 schreef DeLoet het volgende:
pi_176743356
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:01 schreef xminator het volgende:
Hoe gaat ven?
:')
pi_176743357
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:56 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ripple en Tron zijn anders best ver gezakt :')
Dat staat het niet alleen in. Er zijn talloze munten die het net zo slecht of zelfs slechter doen.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Al dat getoeter over dit moon en dat gaat binnen een week helemaal goed komen en Lisk kan je vanaf nu noooooooit meer voor dat bedrag kopen (toen het rond de 30 dollar stond), om maar wat te noemen, daar heb ik het over. Het is simpelweg niet te voorspellen hoe iets gaat lopen.

Laat ik het zo zeggen: het is verstandiger om niet teveel van de vele goed bedoelde adviezen hier in de praktijk toe te passen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:06:12 #85
13462 BansheeBoy
pi_176743360
Wellicht de bubble die we met zijn allen vreesden? Zowat alles is aan het zakken:

https://coinmarketcap.com/all/views/all/#

donderdag 25 januari 2018 @ 19:09:25 #86
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176743430
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Wellicht de bubble die we met zijn allen vreesden? Zowat alles is aan het zakken:

https://coinmarketcap.com/all/views/all/#

Heb je gezien wat er vorige week gebeurde?
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:10:45 #87
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176743453
Fuck die shit.

Alles jumped wel weer op. Zo niet dan ben ik en mijn centjes maar fucked. Kan het missen. Maar ik ga uit principe niet meer met verlies cellen. De kleinste investeringen zakken de pleuris in.
Ik hoop (want ik ben niet zoals die glazenbol kijkers die het woord verwachten gebruiken) dat de bitcoin over een x aantal maanden weer aantrekt en de rest ook. Ook al is de dominancd wat minder geworden.
En sja. Anders maar bearmarket.
pi_176743515
pi_176743521
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:10 schreef RickoKun het volgende:
Fuck die shit.

Alles jumped wel weer op. Zo niet dan ben ik en mijn centjes maar fucked. Kan het missen. Maar ik ga uit principe niet meer met verlies cellen. De kleinste investeringen zakken de pleuris in.
Ik hoop (want ik ben niet zoals die glazenbol kijkers die het woord verwachten gebruiken) dat de bitcoin over een x aantal maanden weer aantrekt en de rest ook. Ook al is de dominancd wat minder geworden.
Alles komt goed. :)
Patience is key.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 januari 2018 @ 19:16:45 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176743603
Sorry hoor maar het valt allemaal toch wel mee?

De alts die nu stijgen waren een paar dagen geleden aan het bloeden. Toen was VEN bijvoorbeeld samen mrt ICX lekker groen. Nu zijn die rood en andere coins gaan lekker.

Als je steeds de stijgende wil proberen te pakken ga je op je bek, dus investeren waar je in geloofd en niet miepen :)

Nou ja, miepen mag wel, doe ik ook :) maar het valt echt allemaal wel mee. Paar dagen geleden nog ATH aangetikt door ICX en VEN.
pi_176743608
Niks aan de hand.

Totdat tether valt.
:') liever nu dan met een Marketcap van 10B (2.25B op dit moment.) Die gasten van coinmarketcap zijn ook kansloos, door nooit die marketcap van Tether aan te passen (1.6B blijven hangen).
En de Bitifinex market met btc/usd aantegeven terwijl t btc/usdt is.

. :|

Friedmann doet trouwens geen audit meer, 1 of andere Aziaat heeft gemeld dat ze 3B hebben, en dat schijnt genoeg te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jed1Gam op 25-01-2018 19:37:11 ]
pi_176743635
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Niks aan de hand.

Totdat tether valt.
:') liever nu dan met een Marketcap van 10B (2.25B op dit moment.) Die gasten van coinmarketcap zijn ook kansloos, door nooit die marketcap van Tether aan te passen (1.6B blijven hangen).
En de Bitifinex market met btc/usd aantegeven terwijl t btc/usdt is.

. :|
Ik hoop dat CMC een gierend pijnlijke dood sterft. Kutsite.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:19:39 #93
131603 Afwazig
Serious business
pi_176743666
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:00 schreef sandertjuh het volgende:
Het zou wat zijn als het omhoog zal zakken.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:20:25 #94
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176743684
https://www.rtlz.nl/crypt(...)ul-18-waagt-het-erop

Wat willen ze hier nou mee bewijzen? :')

Los van het feit dat het retarded is te investeren in geleend geld :') wat voor voorbeeld geef je nou richting de rest van de studenten?

Die gast zelf ook: hij verdient genoeg met z'n crypto, maar leent bij om meer te kunnen speculeren. Doe dat dan met de winsten die je hebt en leen niet bij...
pi_176743794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:10 schreef RickoKun het volgende:
Fuck die shit.

Ik zou ook niet cellen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:38:32 #96
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_176744113
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Halvering? Ze hebben ruim boven de $3 gestaan... Nu net boven de dollar... ;(
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:52:39 #97
474735 BenGekkeHenkieNie
Stay high all the time
pi_176744405
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:20 schreef IrishBastard het volgende:
https://www.rtlz.nl/crypt(...)ul-18-waagt-het-erop

Wat willen ze hier nou mee bewijzen? :')

Los van het feit dat het retarded is te investeren in geleend geld :') wat voor voorbeeld geef je nou richting de rest van de studenten?

Die gast zelf ook: hij verdient genoeg met z'n crypto, maar leent bij om meer te kunnen speculeren. Doe dat dan met de winsten die je hebt en leen niet bij...
Raul is misschien slimmer dan zijn klasgenoten die het stoppen in de wiet..

Wat ze met het bericht willen bereiken zou ik ook totaal niet weten, hoe vaak hebben we z'n bericht nou al gezien?
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:56:03 #98
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176744470
Als ze geen geld lenen om wiet te kopen doen ze het in mijn ogen slimmer :)
pi_176744474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:56 schreef IrishBastard het volgende:
Als ze geen geld lenen om wiet te kopen doen ze het in mijn ogen slimmer :)
Lenen is leven lullo.
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:02:16 #100
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_176744566
Lenen is dom.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')